• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності згідно коду ДК 021:2015 34350000-5,

Завершена

11 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 110 000.00 UAH
Період оскарження: 19.01.2025 17:42 - 05.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 1c41b677674e4ddcbebae7c0fad2479b
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-19-000616-a.c1
Назва: СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» є учасником процедури закупівлі відкриті торги з особливостями, оголошеної замовником торгів ХМЕЛЬНИЦЬКЕ КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЕЛЕКТРОТРАНС», далі по тексту «Замовник», предметом закупівлі є «код 34350000-5 за ДК 021:2015 «Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності» (шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності)», з ідентифікатором закупівлі UA-2025-01-19-000616-a. Протоколом від 12 лютого 2025 року уповноваженою особою Замовника прийнято рішення про визначення переможцем ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС", копія протоколу додається. Вважаємо рішення необґрунтованими та незаконними, виходячи з наступного. 1. У додатку № 4 до тендерної документації (далі по тексту «ТД») міститься технічне завдання Замовника з вимогами до предмету закупівлі, зокрема: № з/п Код ДК 021:2015 Найменування, маркування Од. вим. Кіль-кість 1 34352200-1 Шина 175/70R13 82T, всесезонна шт. 10 2 34351100-3 Шина 185/75R16C 104/102N, всесезонна шт. 50 3 34351100-3 Шина 195/75R16C 107/105R, всесезонна шт. 10 4 34351100-3 Шина 215/75R17,5 135/133J, ведуча шт. 8 5 34351100-3 Шина 215/75R17,5 135/133L, рульова шт. 180 6 34352200-1 Шина 265/70R17,5 140/138М, ведуча шт. 10 7 34352100-0 Шина 265/70R17,5 145/143J, рульова шт. 10 8 34352100-0 Шина 275/70R22,5 152/148J 18PR шт. 400 9 34352300-2 Шина 295/80R22,5 152/149М, рульова шт. 6 10 34352300-2 Шина 295/80R22,5 152/149М, ведуча шт. 24 11 34352300-2 Шина 395/85 R 20 168K 164L XZL2 шт. 4 12 34352300-2 Шина 6.50-16 91А6 (з камерою) шт. 2 13 34352300-2 Шина 8.25R20 139/137K (з обод. стрічкою та камерою), рульова шт. 20 14 34352200-1 Шина 9.00R20 144/142K (з обод. стрічкою та камерою), універсальна шт. 20 15 34352300-2 Шина 12.00R20 154/149J 18PR (з обод. стрічкою та камерою), універсальна, малюнок ромб шт. 220 16 34352300-2 Шина 15.5-38 138А6 (з камерою) шт. 2 ВСЬОГО: х 976 Згідно інформації, що міститься в порівняльній таблиці учасника ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС", поданій ним в якості технічної специфікації на запропонований товар, вказані наступні параметри товару: Позиція товару №2: ПП Трак-Шина-Сервіс запропонував товар "Шина 185/75R16C Lanvigator Gazill 104/102R 8PR", технічним завданням замовника вимагалась Шина 185/75R16C 104/102N, всесезонна. Тобто учасник запропонував товар з іншими технічними характеристиками, замість параметра «індекс швидкості» N запропонував R. Індекс швидкості - це індекс, який означає гранично допустиму швидкість руху. Для позначення індексу швидкості використовуються літери від А до Y. Індекс швидкості «N», що визначений умовами ТД замовника, має значення 140 км/год. Індекс швидкості «R», що запропонував ПП Трак-Шина-Сервіс, має значення 170 км/год. Вищевказане свідчить про невідповідність технічних параметрів товару переможця умовам технічного завдання Замовника всупереч умовам ТД. Позиція товару № 9: ПП Трак-Шина-Сервіс запропонував товар «Шина 295/80R22.5 Lanvigator S201 154/151M 18PR», технічним завданням замовника вимагалась «Шина 295/80R22,5 152/149М, рульова». Тобто учасник запропонував товар з іншими технічними характеристиками, замість параметра «індекс навантаження» 152/149 запропонував 154/151. Індекс навантаження для автотранспорту складається з 2-3 знаків, що означає максимально допустиме навантаження на одну шину в кілограмах. Індекс навантаження «152/149», що визначений умовами ТД замовника, має значення 3550 кг/3250 кг. Індекс навантаження «154/151», що запропонував ПП Трак-Шина-Сервіс, має значення 3750 кг/3450 кг. Позиція товару № 10: ПП Трак-Шина-Сервіс запропонував товар «Шина 295/80R22.5 Lanvigator D801 154/151M 18PR», технічним завданням замовника вимагалась «Шина 295/80R22,5 152/149М, ведуча». Тобто учасник запропонував товар з іншими технічними характеристиками, замість параметра «індекс навантаження» 152/149 запропонував 154/151. Індекс навантаження для автотранспорту складається з 2-3 знаків, що означає максимально допустиме навантаження на одну шину в кілограмах. Індекс навантаження «152/149», що визначений умовами ТД замовника, має значення 3550 кг/3250 кг. Індекс навантаження «154/151», що запропонував ПП Трак-Шина-Сервіс, має значення 3750 кг/3450 кг. Позиція товару №11: ПП Трак-Шина-Сервіс запропонував товар «Шина 395/85R20 Michelin XZL2 168K(164L)», проте надав Декларацію відповідності в якості документа, що підтверджує технічні, в тому числі якісні характеристики наданого учасником товару, - «Шина 395/85R20 MICHELIN XZL2 168K(164K)» (документ міститься у файлі «18-1 Декларація відповідності ISOIEC 17050-12006.pdf» на 8 сторінці, копію декларації додаємо до скарги). В той же час, технічне завдання Замовника передбачало «Шина 395/85 R 20 168K 164L XZL2. Тобто Декларація відповідності не підтверджує заданий параметр індекс швидкості L. Індекс швидкості - це індекс, який означає гранично допустиму швидкість руху. Для позначення індексу швидкості використовуються літери від А до Y. Індекс швидкості «L», що визначений умовами ТД замовника, має значення 120 км/год. Індекс швидкості «K», що запропонував ПП Трак-Шина-Сервіс згідно наданої ним Декларації відповідності, має значення 110 км/год. Позиція товару №13: ПП Трак-Шина-Сервіс запропонував товар «Шина 8.25R20 Annaite 300 139/137L 16PR», технічним завданням замовника вимагалась «Шина 8.25R20 139/137K (з обод. стрічкою та камерою), рульова». Тобто учасник запропонував товар з іншими технічними характеристиками, замість параметра «індекс швидкості» К запропонував L. Індекс швидкості «К», що визначений умовами ТД замовника, має значення 110 км/год. Індекс швидкості «L», що запропонував ПП Трак-Шина-Сервіс, має значення 120 км/год. Позиція товару №14: ПП Трак-Шина-Сервіс запропонував товар «Шина 9.00R20 Annaite 300 144/142L 16PR», технічним завданням замовника вимагалась «Шина 9.00R20 144/142K (з обод. стрічкою та камерою), універсальна». Тобто учасник запропонував товар з іншими технічними характеристиками, замість параметра «індекс швидкості» К запропонував L. Індекс швидкості «К», що визначений умовами ТД замовника, має значення 110 км/год. Індекс швидкості «L», що запропонував ПП Трак-Шина-Сервіс, має значення 120 км/год. Позиція товару №15: ПП Трак-Шина-Сервіс запропонував товар «Шина 12.00R20 TownHall TH616 156/153K 20PR». Технічне завдання Замовника передбачало «Шина 12.00R20 154/149J 18PR (з обод. стрічкою та камерою), універсальна, малюнок ромб. Індекс швидкості «J», що визначений умовами ТД замовника, має значення 100 км/год. Індекс швидкості «К», що запропонував ПП Трак-Шина-Сервіс, має значення 110 км/год. Індекс навантаження для автотранспорту складається з 2-3 знаків, що позначає максимально допустиме навантаження на одну шину в кілограмах. Індекс навантаження «154/149», що визначений умовами ТД замовника, має значення 3750 кг /3250 кг. Індекс навантаження «156/153», що запропонував ПП Трак-Шина-Сервіс, має значення 4000 кг/3650 кг. Параметр «норма шарованості», визначений умовами ТД замовника, має значення 18PR. Параметр «норма нашарованості», що запропонував ПП Трак-Шина-Сервіс, має значення 20PR. Тобто учасник запропонував товар з іншими технічними характеристиками, замість параметра «індекс швидкості» J запропонував K; замість параметра «індекс навантаження» 154/149 запропонував 156/153; замість параметр «норма нашарованості» 18PR запропонував 20PR. На сторінці 25 ТД міститься умова: «У разі наявності в даній тендерній документації посилання на конкретні торговельні марки чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, після такого посилання слід вважати в наявності вираз «або еквівалент».» Тож, варто наголосити, що тендерною документацією не встановлено визначення кращих чи якісніших показників за пропозиціями учасників, а також не визначено діапазону допустимості вказаних показників. Еквівалент – це щось рівноцінне, рівнозначне, рівносильне; те, що повністю відповідає чому-небудь, може його замінювати або виражати (книжн.); товар, який виражає вартість інших товарів і на який вони обмінюються (Словник української мови: в 11 томах.- Том2, 1971.- Стор.455). Також частиною 2 статті 158 Митного кодексу України визначено, що під еквівалентними товарами розуміються українські та іноземні товари, які є ідентичними за описовими, кількісними і технічними характеристиками іноземним товарам, які вони замінюють, ввезеним для операцій з переробки на митній території України. В разі встановлення Замовником закупівлі можливості запропонувати еквівалент, то всі характеристики повинні співпадати, товар за всіма характеристиками повинен бути ідентичним. Така ж правова позиція міститься у загальнодоступному електронному джерелі інформації - електронному журналі «Радник у сфері публічних закупівель» за посиланням https://radnuk.com.ua/praktyka_zakupivel/tenderna_dokumentatsiya/pravylo-ekvivalenta-v-zakupivliakh/ Варто відзначити, учасник ПП Трак-Шина-Сервіс не оскаржував умови ТД на етапі коли закупівля була оголошена, таким чином учасник погодився з умовами ТД, в тому числі щодо встановленого в ТД замовником визначення «еквіваленту», а саме «еквіваленту» без визначення кращих чи якісніших показників та без визначення діапазону допустимості вказаних показників. Учасник ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС" надав пропозицію товару за предметом закупівлі з іншими технічними параметрами товару, ніж ті що були встановленні технічним завданням замовника, однак умови ТД не передбачають можливість пропонувати учасникам товар з іншими технічними параметрами, а лише з еквівалентними – тобто ідентичними, не гірше і не краще. З огляду на вищевикладене, переможцем ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС" надано інформацію про технічні характеристики запропонованого товару з відхиленням від встановлених технічною специфікацією вимог Замовника торгів, як зазначено вище. Зазначені невідповідності не можуть вважатися помилками, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Таким чином, пропозиція переможця ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС" підлягає відхиленню з підстави абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей (Постанови №1178). АНАЛОГІЧНІ ПРАВОВІ ПОЗИЦІЇ АМКУ: Відповідно до позиції колегії АМКУ яка просліджується у рішенні від 27.09.2018 № 9989-р/пк-пз в закупівлі UA-2018-07-13-000549-a, у разі якщо Документація не передбачала можливості запропонувати продукцію з відмінними (кращими тощо) характеристиками, то така пропозиція є такою, що не відповідає вимогам Документації в цій частині. Тому Замовник повинен відхилити пропозицію Учасника, копія рішення додається. Аналогічна правова позиція міститься також у рішенні колегії АМКУ від 01.12.2022 року №7081-р/пк-пз у закупівлі UA-2022-11-02-007856-a, згідно обставин справи якої запропонований учасником ФОП Кравчуком С.С. товар згідно Паспорту на Світильник світлодіодний вуличний, 70Вт не відповідає вимогам технічної специфікації за наступними характеристиками: - Світловий потік, Лм* 4000 (в учасника зазначено – 7700); - Кольорова температура, К 6400 (в учасника зазначено – 6500); - Діапазон вхідної напруги В 180-265 (в учасника зазначено – 175-265); - Коефіцієнт потужності, cos ф 0,5 (в учасника зазначено – 0,97); - Температурний режим роботи, max °С 60 (в учасника зазначено – 50); - Посадковий діаметр, мм 54 (в учасника зазначено – 53). Додаток 3 Документації містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі: СВІТИЛЬНИКИ (Світильник світлодіодний консольний 70w) згідно коду ЄЗС ДК 021:2015- 31520000-7: Світильники та освітлювальна арматура* В місцях де технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз "або еквівалент". Тобто, тендерною документацією не встановлено визначення кращих чи якісніших показників параметрів товару, а також не визначено діапазону допустимості вказаних показників. Позиція Колегії. Колегією встановлено факт надання переможцем інформації про технічні характеристики запропонованого товару з відхиленням від встановлених технічною специфікацією вимог. Таким чином, орган оскарження дійшов висновку, що пропозиція переможця підлягає відхиленню з підстави абз.2 пп.2 п.41 Особливостей, і тим самим постановила зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця. 2. Умовою пп.7 п.1 розділу ІІІ ТД передбачено: Відповідно до вимог частини 2 статті 13 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» здійснення господарської діяльності юридичними особами, фізичними особами - підприємцями та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, місцезнаходженням (місцем проживання) яких є тимчасово окупована територія, дозволяється виключно після зміни їхньої податкової адреси на іншу територію України. Правочин, стороною якого є суб’єкт господарювання, місцезнаходженням (місцем проживання) якого є тимчасово окупована територія, є нікчемним. На такі правочини не поширюється дія положення абзацу другого частини другої статті 215 Цивільного кодексу України. У зв’язку з цим, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати гарантійний лист про те, що місцезнаходженням (місцем проживання) суб’єкта господарювання, який є учасником, не є територіальна громада, яка перебуває в тимчасовій окупації. У разі, якщо місцезнаходженням (місцем проживання) суб’єкта господарювання, який є учасником, є територіальна громада, яка станом на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій внесена до Переліку територіальних громад, які розташовані у районах проведення воєнних (бойових) дій, або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), затвердженого наказом Мінреінтеграції від 22.12.2022 р. №309 (далі – Перелік*), такий учасник обов’язково додатково у складі тендерної пропозиції надає довідку/лист або інший документ, виданий відповідним уповноваженим органом (РНБО, Міноборони, відповідна військова адміністрація (військова цивільна адміністрація)), з інформацією про те чи відноситься місцезнаходження (місце проживання) учасника закупівлі до тимчасово окупованої території. Перелік територіальних громад, які розташовані у районах проведення воєнних (бойових) дій, або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), затвердженого наказом Мінреінтеграції від 22.12.2022 р. №309 (далі – Перелік*) що за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1668-22#Text , містить інформацію про те що: I. Території, на яких ведуться (велися) бойові дії 1. Території можливих бойових дій 1.8. ХАРКІВСЬКА ОБЛАСТЬ Код Найменування Дата виникнення можливості бойових дій Дата припинення можливості бойових дій* A63120010000021682 Безлюдівська селищна територіальна громада 15.09.2022 Учасник ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС" має юридичну адресу: юр. адреса: вул. Зміївська, буд.1А, смт Безлюдівка, Харківський р-н., Харківська обл., 62489. Місцезнаходження учасника є територія, яка внесена до Переліку територіальних громад, які розташовані у районах проведення воєнних (бойових) дій згідно затвердженого наказом Мінреінтеграції від 22.12.2022 р. №309 (далі – Перелік*), тож учасник згідно вимог пп.7 п.1 розділу ІІІ ТД обов’язково повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку/лист або інший документ, виданий відповідним уповноваженим органом (РНБО, Міноборони, відповідна військова адміністрація (військова цивільна адміністрація)), з інформацією про те чи відноситься місцезнаходження (місце проживання) учасника закупівлі до тимчасово окупованої території. Однак, у тендерній пропозиції учасника ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС" всупереч умовам ТД відсутні документи: довідку/лист або інший документ, виданий відповідним уповноваженим органом (РНБО, Міноборони, відповідна військова адміністрація (військова цивільна адміністрація)), з інформацією про те чи відноситься місцезнаходження (місце проживання) учасника закупівлі до тимчасово окупованої території, що є підставою для відхилення учасника. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи. Замовник зобов’язаний дотримуватися принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. В той же час Замовник проігнорував невідповідності в технічній специфікації учасника торгів ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС" (позиція 2; 11; 15 технічного завдання), а також відсутність усіх документів, що вимагалися умовами ТД, з огляду на що пропозиція учасника підлягає відхиленню на підставі пп.2 п.44 Особливостей №1178, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Всі документи на які є посилання в даній заяві є у системі Prozorro, зазначена інформація є загальнодоступною, згідно ч.2 ст. 101 ЗУ «Про доступ до публічної інформації». На підставі вищевикладеного, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі замовником. 3. Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможцем ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС", що оформлене протоколом від 12.02.2025 р.
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 27.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.02.2025 15:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.03.2025 17:26
Дата виконання рішення Замовником: 17.03.2025 15:45
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано, замовником скасовано рішення про визначення переможця
Автор: ТОВ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА", Антоненко Оксана Петрівна +380674600418 office@viking-ak.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c135c826ec6246a1afd1805049adaa68
Заголовок пункту скарги: Пункт №1
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. У додатку № 4 до тендерної документації (далі по тексту «ТД») міститься технічне завдання Замовника з вимогами до предмету закупівлі, зокрема:
№ з/п Код ДК 021:2015 Найменування, маркування Од. вим. Кіль-кість
1 34352200-1 Шина 175/70R13 82T, всесезонна шт. 10
2 34351100-3 Шина 185/75R16C 104/102N, всесезонна шт. 50
3 34351100-3 Шина 195/75R16C 107/105R, всесезонна шт. 10
4 34351100-3 Шина 215/75R17,5 135/133J, ведуча шт. 8
5 34351100-3 Шина 215/75R17,5 135/133L, рульова шт. 180
6 34352200-1 Шина 265/70R17,5 140/138М, ведуча шт. 10
7 34352100-0 Шина 265/70R17,5 145/143J, рульова шт. 10
8 34352100-0 Шина 275/70R22,5 152/148J 18PR шт. 400
9 34352300-2 Шина 295/80R22,5 152/149М, рульова шт. 6
10 34352300-2 Шина 295/80R22,5 152/149М, ведуча шт. 24
11 34352300-2 Шина 395/85 R 20 168K 164L XZL2 шт. 4
12 34352300-2 Шина 6.50-16 91А6 (з камерою) шт. 2
13 34352300-2 Шина 8.25R20 139/137K (з обод. стрічкою та камерою), рульова шт. 20
14 34352200-1 Шина 9.00R20 144/142K (з обод. стрічкою та камерою), універсальна шт. 20
15 34352300-2 Шина 12.00R20 154/149J 18PR (з обод. стрічкою та камерою), універсальна, малюнок ромб шт. 220
16 34352300-2 Шина 15.5-38 138А6 (з камерою) шт. 2
ВСЬОГО: х 976

Згідно інформації, що міститься в порівняльній таблиці учасника ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС", поданій ним в якості технічної специфікації на запропонований товар, вказані наступні параметри товару:
Позиція товару №2:
ПП Трак-Шина-Сервіс запропонував товар "Шина 185/75R16C Lanvigator Gazill 104/102R 8PR", технічним завданням замовника вимагалась Шина 185/75R16C 104/102N, всесезонна.
Тобто учасник запропонував товар з іншими технічними характеристиками, замість параметра «індекс швидкості» N запропонував R.
Індекс швидкості - це індекс, який означає гранично допустиму швидкість руху. Для позначення індексу швидкості використовуються літери від А до Y.
Індекс швидкості «N», що визначений умовами ТД замовника, має значення 140 км/год.
Індекс швидкості «R», що запропонував ПП Трак-Шина-Сервіс, має значення 170 км/год.
Вищевказане свідчить про невідповідність технічних параметрів товару переможця умовам технічного завдання Замовника всупереч умовам ТД.

Позиція товару № 9:
ПП Трак-Шина-Сервіс запропонував товар «Шина 295/80R22.5 Lanvigator S201 154/151M 18PR», технічним завданням замовника вимагалась «Шина 295/80R22,5 152/149М, рульова».
Тобто учасник запропонував товар з іншими технічними характеристиками, замість параметра «індекс навантаження» 152/149 запропонував 154/151.
Індекс навантаження для автотранспорту складається з 2-3 знаків, що означає максимально допустиме навантаження на одну шину в кілограмах.
Індекс навантаження «152/149», що визначений умовами ТД замовника, має значення 3550 кг/3250 кг.
Індекс навантаження «154/151», що запропонував ПП Трак-Шина-Сервіс, має значення 3750 кг/3450 кг.

Позиція товару № 10:
ПП Трак-Шина-Сервіс запропонував товар «Шина 295/80R22.5 Lanvigator D801 154/151M 18PR», технічним завданням замовника вимагалась «Шина 295/80R22,5 152/149М, ведуча».
Тобто учасник запропонував товар з іншими технічними характеристиками, замість параметра «індекс навантаження» 152/149 запропонував 154/151.
Індекс навантаження для автотранспорту складається з 2-3 знаків, що означає максимально допустиме навантаження на одну шину в кілограмах.
Індекс навантаження «152/149», що визначений умовами ТД замовника, має значення 3550 кг/3250 кг.
Індекс навантаження «154/151», що запропонував ПП Трак-Шина-Сервіс, має значення 3750 кг/3450 кг.

Позиція товару №11:
ПП Трак-Шина-Сервіс запропонував товар «Шина 395/85R20 Michelin XZL2 168K(164L)», проте надав Декларацію відповідності в якості документа, що підтверджує технічні, в тому числі якісні характеристики наданого учасником товару, - «Шина 395/85R20 MICHELIN XZL2 168K(164K)» (документ міститься у файлі «18-1 Декларація відповідності ISOIEC 17050-12006.pdf» на 8 сторінці, копію декларації додаємо до скарги).
В той же час, технічне завдання Замовника передбачало «Шина 395/85 R 20 168K 164L XZL2.
Тобто Декларація відповідності не підтверджує заданий параметр індекс швидкості L.
Індекс швидкості - це індекс, який означає гранично допустиму швидкість руху. Для позначення індексу швидкості використовуються літери від А до Y.
Індекс швидкості «L», що визначений умовами ТД замовника, має значення 120 км/год.
Індекс швидкості «K», що запропонував ПП Трак-Шина-Сервіс згідно наданої ним Декларації відповідності, має значення 110 км/год.

Позиція товару №13:
ПП Трак-Шина-Сервіс запропонував товар «Шина 8.25R20 Annaite 300 139/137L 16PR»,
технічним завданням замовника вимагалась «Шина 8.25R20 139/137K (з обод. стрічкою та камерою), рульова».
Тобто учасник запропонував товар з іншими технічними характеристиками, замість параметра «індекс швидкості» К запропонував L.
Індекс швидкості «К», що визначений умовами ТД замовника, має значення 110 км/год.
Індекс швидкості «L», що запропонував ПП Трак-Шина-Сервіс, має значення 120 км/год.

Позиція товару №14:
ПП Трак-Шина-Сервіс запропонував товар «Шина 9.00R20 Annaite 300 144/142L 16PR», технічним завданням замовника вимагалась «Шина 9.00R20 144/142K (з обод. стрічкою та камерою), універсальна».
Тобто учасник запропонував товар з іншими технічними характеристиками, замість параметра «індекс швидкості» К запропонував L.
Індекс швидкості «К», що визначений умовами ТД замовника, має значення 110 км/год.
Індекс швидкості «L», що запропонував ПП Трак-Шина-Сервіс, має значення 120 км/год.

Позиція товару №15:
ПП Трак-Шина-Сервіс запропонував товар «Шина 12.00R20 TownHall TH616 156/153K 20PR».
Технічне завдання Замовника передбачало «Шина 12.00R20 154/149J 18PR (з обод. стрічкою та камерою), універсальна, малюнок ромб.
Індекс швидкості «J», що визначений умовами ТД замовника, має значення 100 км/год.
Індекс швидкості «К», що запропонував ПП Трак-Шина-Сервіс, має значення 110 км/год.
Індекс навантаження для автотранспорту складається з 2-3 знаків, що позначає максимально допустиме навантаження на одну шину в кілограмах.
Індекс навантаження «154/149», що визначений умовами ТД замовника, має значення 3750 кг /3250 кг.
Індекс навантаження «156/153», що запропонував ПП Трак-Шина-Сервіс, має значення 4000 кг/3650 кг.
Параметр «норма шарованості», визначений умовами ТД замовника, має значення 18PR.
Параметр «норма нашарованості», що запропонував ПП Трак-Шина-Сервіс, має значення 20PR.
Тобто учасник запропонував товар з іншими технічними характеристиками, замість параметра «індекс швидкості» J запропонував K; замість параметра «індекс навантаження» 154/149 запропонував 156/153; замість параметр «норма нашарованості» 18PR запропонував 20PR.

На сторінці 25 ТД міститься умова: «У разі наявності в даній тендерній документації посилання на конкретні торговельні марки чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, після такого посилання слід вважати в наявності вираз «або еквівалент».»
Тож, варто наголосити, що тендерною документацією не встановлено визначення кращих чи якісніших показників за пропозиціями учасників, а також не визначено діапазону допустимості вказаних показників.
Еквівалент – це щось рівноцінне, рівнозначне, рівносильне; те, що повністю відповідає чому-небудь, може його замінювати або виражати (книжн.); товар, який виражає вартість інших товарів і на який вони обмінюються (Словник української мови: в 11 томах.- Том2, 1971.- Стор.455).
Також частиною 2 статті 158 Митного кодексу України визначено, що під еквівалентними товарами розуміються українські та іноземні товари, які є ідентичними за описовими, кількісними і технічними характеристиками іноземним товарам, які вони замінюють, ввезеним для операцій з переробки на митній території України.
В разі встановлення Замовником закупівлі можливості запропонувати еквівалент, то всі характеристики повинні співпадати, товар за всіма характеристиками повинен бути ідентичним.
Така ж правова позиція міститься у загальнодоступному електронному джерелі інформації - електронному журналі «Радник у сфері публічних закупівель» за посиланням https://radnuk.com.ua/praktyka_zakupivel/tenderna_dokumentatsiya/pravylo-ekvivalenta-v-zakupivliakh/
Варто відзначити, учасник ПП Трак-Шина-Сервіс не оскаржував умови ТД на етапі коли закупівля була оголошена, таким чином учасник погодився з умовами ТД, в тому числі щодо встановленого в ТД замовником визначення «еквіваленту», а саме «еквіваленту» без визначення кращих чи якісніших показників та без визначення діапазону допустимості вказаних показників.
Учасник ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС" надав пропозицію товару за предметом закупівлі з іншими технічними параметрами товару, ніж ті що були встановленні технічним завданням замовника, однак умови ТД не передбачають можливість пропонувати учасникам товар з іншими технічними параметрами, а лише з еквівалентними – тобто ідентичними, не гірше і не краще.
З огляду на вищевикладене, переможцем ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС" надано інформацію про технічні характеристики запропонованого товару з відхиленням від встановлених технічною специфікацією вимог Замовника торгів, як зазначено вище. Зазначені невідповідності не можуть вважатися помилками, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, пропозиція переможця ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС" підлягає відхиленню з підстави абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей (Постанови №1178).

АНАЛОГІЧНІ ПРАВОВІ ПОЗИЦІЇ АМКУ:
Відповідно до позиції колегії АМКУ яка просліджується у рішенні від 27.09.2018 № 9989-р/пк-пз в закупівлі UA-2018-07-13-000549-a, у разі якщо Документація не передбачала можливості запропонувати продукцію з відмінними (кращими тощо) характеристиками, то така пропозиція є такою, що не відповідає вимогам Документації в цій частині. Тому Замовник повинен відхилити пропозицію Учасника, копія рішення додається.
Аналогічна правова позиція міститься також у рішенні колегії АМКУ від 01.12.2022 року №7081-р/пк-пз у закупівлі UA-2022-11-02-007856-a, згідно обставин справи якої запропонований учасником ФОП Кравчуком С.С. товар згідно Паспорту на Світильник світлодіодний вуличний, 70Вт не відповідає вимогам технічної специфікації за наступними характеристиками: - Світловий потік, Лм* 4000 (в учасника зазначено – 7700); - Кольорова температура, К 6400 (в учасника зазначено – 6500); - Діапазон вхідної напруги В 180-265 (в учасника зазначено – 175-265); - Коефіцієнт потужності, cos ф 0,5 (в учасника зазначено – 0,97); - Температурний режим роботи, max °С 60 (в учасника зазначено – 50); - Посадковий діаметр, мм 54 (в учасника зазначено – 53).
Додаток 3 Документації містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі: СВІТИЛЬНИКИ (Світильник світлодіодний консольний 70w) згідно коду ЄЗС ДК 021:2015- 31520000-7: Світильники та освітлювальна арматура* В місцях де технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз "або еквівалент".
Тобто, тендерною документацією не встановлено визначення кращих чи якісніших показників параметрів товару, а також не визначено діапазону допустимості вказаних показників.
Позиція Колегії. Колегією встановлено факт надання переможцем інформації про технічні характеристики запропонованого товару з відхиленням від встановлених технічною специфікацією вимог. Таким чином, орган оскарження дійшов висновку, що пропозиція переможця підлягає відхиленню з підстави абз.2 пп.2 п.41 Особливостей, і тим самим постановила зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 73cdbbdeb36c4bc0b27a8ff53b581592
Заголовок пункту скарги: Пункт №2
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Умовою пп.7 п.1 розділу ІІІ ТД передбачено:
Відповідно до вимог частини 2 статті 13 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» здійснення господарської діяльності юридичними особами, фізичними особами - підприємцями та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, місцезнаходженням (місцем проживання) яких є тимчасово окупована територія, дозволяється виключно після зміни їхньої податкової адреси на іншу територію України. Правочин, стороною якого є суб’єкт господарювання, місцезнаходженням (місцем проживання) якого є тимчасово окупована територія, є нікчемним. На такі правочини не поширюється дія положення абзацу другого частини другої статті 215 Цивільного кодексу України. У зв’язку з цим, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати гарантійний лист про те, що місцезнаходженням (місцем проживання) суб’єкта господарювання, який є учасником, не є територіальна громада, яка перебуває в тимчасовій окупації. У разі, якщо місцезнаходженням (місцем проживання) суб’єкта господарювання, який є учасником, є територіальна громада, яка станом на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій внесена до Переліку територіальних громад, які розташовані у районах проведення воєнних (бойових) дій, або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), затвердженого наказом Мінреінтеграції від 22.12.2022 р. №309 (далі – Перелік*), такий учасник обов’язково додатково у складі тендерної пропозиції надає довідку/лист або інший документ, виданий відповідним уповноваженим органом (РНБО, Міноборони, відповідна військова адміністрація (військова цивільна адміністрація)), з інформацією про те чи відноситься місцезнаходження (місце проживання) учасника закупівлі до тимчасово окупованої території.
Перелік територіальних громад, які розташовані у районах проведення воєнних (бойових) дій, або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), затвердженого наказом Мінреінтеграції від 22.12.2022 р. №309 (далі – Перелік*) що за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1668-22#Text , містить інформацію про те що:
I. Території, на яких ведуться (велися) бойові дії
1. Території можливих бойових дій
1.8. ХАРКІВСЬКА ОБЛАСТЬ
Код Найменування Дата виникнення можливості бойових дій Дата припинення можливості бойових дій*
A63120010000021682 Безлюдівська селищна територіальна громада 15.09.2022

Учасник ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС" має юридичну адресу: юр. адреса: вул. Зміївська, буд.1А, смт Безлюдівка, Харківський р-н., Харківська обл., 62489.
Місцезнаходження учасника є територія, яка внесена до Переліку територіальних громад, які розташовані у районах проведення воєнних (бойових) дій згідно затвердженого наказом Мінреінтеграції від 22.12.2022 р. №309 (далі – Перелік*), тож учасник згідно вимог пп.7 п.1 розділу ІІІ ТД обов’язково повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку/лист або інший документ, виданий відповідним уповноваженим органом (РНБО, Міноборони, відповідна військова адміністрація (військова цивільна адміністрація)), з інформацією про те чи відноситься місцезнаходження (місце проживання) учасника закупівлі до тимчасово окупованої території.
Однак, у тендерній пропозиції учасника ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС" всупереч умовам ТД відсутні документи: довідку/лист або інший документ, виданий відповідним уповноваженим органом (РНБО, Міноборони, відповідна військова адміністрація (військова цивільна адміністрація)), з інформацією про те чи відноситься місцезнаходження (місце проживання) учасника закупівлі до тимчасово окупованої території, що є підставою для відхилення учасника.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Замовник зобов’язаний дотримуватися принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
В той же час Замовник проігнорував невідповідності в технічній специфікації учасника торгів ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС" (позиція 2; 11; 15 технічного завдання), а також відсутність усіх документів, що вимагалися умовами ТД, з огляду на що пропозиція учасника підлягає відхиленню на підставі пп.2 п.44 Особливостей №1178, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Всі документи на які є посилання в даній заяві є у системі Prozorro, зазначена інформація є загальнодоступною, згідно ч.2 ст. 101 ЗУ «Про доступ до публічної інформації».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір