• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з охорони об’єктів автомобільного транспорту

Завершена

558 828.68 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 588.29 UAH
Період оскарження: 17.01.2025 21:12 - 09.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації у процедурі відкритих торгів з особливостями на закупівлю UA-2025-01-17-017360-a, предмет: Послуги з охорони об’єктів автомобільного транспорту 79713000-5 Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони

Номер: 6cfcd301de0e437bbe05f16cdfd7a726
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-17-017360-a.c2
Назва: СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації у процедурі відкритих торгів з особливостями на закупівлю UA-2025-01-17-017360-a, предмет: Послуги з охорони об’єктів автомобільного транспорту 79713000-5 Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони
Скарга:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Агенція безпеки «Центр-97» (далі – Скаржник) ознайомившись в вимогами тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи від 17.01.2025 № 4 (зі змінами внесеними рішенням уповноваженої особи від 22.01.2025 № 7) (далі – тендерна документація, документація) вважає, що згадана документація містить вимоги, що є дискримінаційними та такими, що порушують вимоги чинного законодавства та обмежують можливість Скаржника прийняти участь у цій закупівлі, з підтав наведених у тексті Скарги
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 03.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.01.2025 14:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.02.2025 13:35
Дата виконання рішення Замовником: 07.02.2025 13:50
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення органу оскарження виконано.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АГЕНЦІЯ БЕЗПЕКИ "ЦЕНТР-97", Ольга Данильченко 380482365161 o.danylchenko@centr.od.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f6541f9b78a24e2bb675abac5beed742
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо наявності приміщення в м. Миколаєві
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до підпункту 5.1.1.4 пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені згідно з пунктом 28 та пунктом 47 Особливостей» розділу 3 Тендерної документації встановлено, що Учасники підтверджують наявність приміщення в м. Миколаєві або Миколаївському районі Миколаївської області (адміністративне, офісне) для забезпечення господарської діяльності, у тому числі щоденної організації та контролю надання охоронних послуг, відпочинку під час чергування груп швидкого реагування;
У якості документального підтвердження за підпунктом 5.1.1.4 підпункту 5.1.1 підпункту 5.1 пункту 5 Розділу 3 цієї тендерної документації Замовник вимагає документи, що підтверджують право власності (свідоцтво про право власності або витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно або свідоцтво про право на спадщину або інший документ, виданий уповноваженим органом про право власності); АБО договір оренди/суборенди приміщення (іншим документом про право користування) для забезпечення господарської діяльності (адміністративне, офісне) (договір (інший документ про право користування) повинен бути чинним, не менше аніж строк надання послуг, визначений цією документацією).

Вважаємо таку вимогу дискримінаційною з огляду на таке.
Шляхом встановлення даних вимог Замовником умисно обмежено та дискриміновано коло потенційних Учасників, адже даним критеріям відповідають охоронні компанії м. Миколаїв та Миколаївсьській області що є порушенням принципів здійснення публічних закупівель, які визначені ст. 5 Закону України про публічні закупівлі. Встановивши дану вимогу Замовник обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та матимуть змогу бути допущеними до оцінки, так як надання послуг з охорони здійснюється відповідно ліцензії МВС України на охоронну діяльність, яка не обмежується територіально та поширює свою дію на всю територію України, а сам Учасник може мати великий досвід надання послуг у різних містах України, не маючи там офісу.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: cd599b0980fb48f6a89f9ff4f890e88e
Заголовок пункту скарги: Сертифікат ДСТУ EN 50518-2019
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Сертифікат ДСТУ EN 50518-2019
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: a0bd52b9a47c47e59fa73605dd45fb60
Заголовок пункту скарги: Страхування відповідальності перед третіми особами
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до абзацу 4 підпункту 1.2 пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та підпункту 3.2 пункту 3 Додатку № 3 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації передбачено наступне.
«3. Інформація та документи, що підтверджують відповідність запропонованої послуги встановленим вимогам, у тому числі технічним, якісним та кількісним:
3.2. Договір страхування відповідальності перед третіми особами (страхування відповідальності внаслідок провадження діяльності охоронної компанії) на суму не менше 1 млн грн., діючий протягом всього періоду надання послуг, та документ про сплату страхового платежу з обов’язковим зазначенням у призначенні платежу реквізитів договору (якщо умовами договору передбачено набрання ним чинності з дня надходження страхового платежу на рахунок Страховика).».
«інформацією та документами, що підтверджують відповідність запропонованої послуги встановленим вимогам, у тому числі технічним, якісним та кількісним (довідка довільної форми (або інший документ) про відповідність запропонованої послуги встановленим вимогам, у тому числі технічним, якісним та кількісним, договір страхування відповідальності перед третіми особами (страхування відповідальності внаслідок провадження діяльності охоронної компанії) на суму не менше 1 млн грн., діючий протягом всього періоду надання послуг, та документ про сплату страхового платежу з обов’язковим зазначенням у призначенні платежу реквізитів договору (якщо умовами договору передбачено набрання ним чинності з дня надходження страхового платежу на рахунок Страховика));».
Стpaхувaння вiдпoвiдaльнocтi пepeд тpeтiми ocoбaми не відноситься до предмета закупівлі та є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Відповідно до Закону України "Про страхування" страхування відповідальності перед третіми особами є виключно добровільним. З огляду на це, Замовник не має права вимагати наявності в учасника такого виду страхування.
Вимога про надання договору добровільного страхування цивільної відповідальності розраховане на учасників торгів, які вже мають вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 9c8cda652739414b9f0b067f1f881a7c
Заголовок пункту скарги: Вимога про службових собак
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до підпукту 5.1.1.5 пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені згідно з пунктом 28 та пунктом 47 Особливостей» розділу 3 Тендерної документації встановлено, що Учасники мають підтвердити наявність службових собак посилення охорони території об'єкта замовника (не менше 2-ох службових собак).
За підпунктом 5.1.1.5 підпункту 5.1.1 підпункту 5.1 пункту 5 Розділу 3 цієї тендерної документації документальним підтвердженням є ветеринарними паспортами, виданими Учаснику на кожну собаку, згідно з вимогами статті 17 Закону України «Про охоронну діяльність» із дійсними відмітками у них, що підтверджують проведення щеплення собаки проти сказу; реєстраційними посвідченнями на кожну службову собаку, виданими учаснику органом місцевої влади або державними органами, установами, організаціями
Однак ретельно дослідивши надану документацію можемо зазначити що, дана вимога на сам перед прописана замовника спеціально, щоб зменшити кількість учасників на торгах.
Також згідно документації торгів та додатків, а також згідно з технічними вимогами у яких чітко зазначені вимоги замовника, немає жодного слова, що охорона повинна відбуватися саме із службовими собаками, та не вказано на яких саме постах повинні застосовуватися ці службові собаки. Також не має графіку роботи цих службових собак на об’єктах.
Отже згідно технічних та інших параметрів закупівлі визначеними розробленою документацією, яка була надана Замовником, наявність службових собак зазначена лише в переліку кваліфікаційних вимог до учасників. На нашу думку, ці дискримінаційні вимоги застосовані саме для того, щоб якомога більше відсіяти та не допускати до торгів інших учасників, що призведе до ручного зменшення конкуренції та заключенню договору по значно завищеними цінами. В даний час конкуренція на ринку охоронних послуг досить велика и Замовники за своїм бажанням запросто може досягнути значної економії своїх коштів просто прибравши з документації усі дискримінаційні умови. Однак замовник уперто прописує такі умови, згідно яких на його торгах можуть прийняти участь лише ті підприємства, які узгодили з ним, що краще прописати щоб заключити договір по значно завищеним цінам ніж це пропонує ринок охороних послуг на даний час.
В той же час такі вимоги замовника, це грубе порушення Закону України «Про публічні закупівлі», тому що в Законом взагалі не передбачено надання таких документів. Як мінімум тому, що службові собаки не є працівниками у розумінні даного Закону згідно якого потрібно підтверджувати їх кваліфікацію.
Таким чином встановивши дану вимогу Замовник суттєво обмежив коло потенційних учасників, які можуть взяти участь у торгах, чим порушив основні принципи Закону України «Про публічні закупівлі» які визначені в ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі», та спеціально створюючи різні дискримінаційні вимоги до учасників. Які мають на меті лише одне, це упевнене просування потрібного Учасника, та дискваліфікація будь якого іншого учасника який захоче прийняти участь. На підставі вище викладеного, вимагаємо від Замовника виключити дану дискримінаційну вимогу із Тендерної документації.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: b4b3408c377d417ea56769e0701fe71b
Заголовок пункту скарги: Наявність працівника зі спеціалізацією у кінології
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до підпункту 5.1.2.3.наявність не менше 1-го працівника, який має досвід роботи та пройшов відповідне навчання зі службового собаківництва або з кінологічного напрямку.
- за підпунктом 5.1.2.3 підпункту 5.1.2 підпункту 5.1 пункту 5 Розділу 3 цієї тендерної документації надати:
 трудовими договорами або наказами про прийняття на роботу або відомостями про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб або скан-копіями заповнених сторінок трудової книжки;
 посвідченнями та/або свідоцтвами інструктора службового собаківництва або іншого спеціаліста з кінологічного напрямку, виданого профільними державними (відомчими) навчальними закладами або кінологічними організаціями.
Однак ретельно дослідивши надану документацію можемо зазначити що, дана вимога на сам перед прописана замовника спеціально, щоб зменшити кількість учасників на торгах.
Також згідно документації торгів та додатків, а також згідно з технічними вимогами у яких чітко зазначені вимоги замовника, немає жодного слова, що охорона повинна відбуватися саме із службовими собаками, та не вказано на яких саме постах повинні застосовуватися ці службові собаки. Також не має графіку роботи цих службових собак на об’єктах.
Отже згідно технічних та інших параметрів закупівлі визначеними розробленою документацією, яка була надана Замовником, наявність службових собак зазначена лише в переліку кваліфікаційних вимог до учасників. На нашу думку, ці дискримінаційні вимоги застосовані саме для того, щоб якомога більше відсіяти та не допускати до торгів інших учасників, що призведе до ручного зменшення конкуренції та заключенню договору по значно завищеними цінами. В даний час конкуренція на ринку охоронних послуг досить велика и Замовники за своїм бажанням запросто може досягнути значної економії своїх коштів просто прибравши з документації усі дискримінаційні умови. Однак замовник уперто прописує такі умови, згідно яких на його торгах можуть прийняти участь лише ті підприємства, які узгодили з ним, що краще прописати щоб заключити договір по значно завищеним цінам ніж це пропонує ринок охороних послуг на даний час.
В той же час такі вимоги замовника, це грубе порушення Закону України «Про публічні закупівлі», тому що в Законом взагалі не передбачено надання таких документів. Як мінімум тому, що службові собаки не є працівниками у розумінні даного Закону згідно якого потрібно підтверджувати їх кваліфікацію.
Таким чином встановивши дану вимогу Замовник суттєво обмежив коло потенційних учасників, які можуть взяти участь у торгах, чим порушив основні принципи Закону України «Про публічні закупівлі» які визначені в ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі», та спеціально створюючи різні дискримінаційні вимоги до учасників. Які мають на меті лише одне, це упевнене просування потрібного Учасника, та дискваліфікація будь якого іншого учасника який захоче прийняти участь. На підставі вище викладеного, вимагаємо від Замовника виключити дану дискримінаційну вимогу із Тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги

Номер: 329c70753b624bea9b7945bf450d9142
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-17-017360-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 04.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.01.2025 14:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.02.2025 17:56
Дата виконання рішення Замовником: 07.02.2025 13:49
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення органу оскарження виконано.
Автор: ТОВ "ЦЕРБЕР ЗАХИСТУ", Володимир Обломєй +380503990443 tov_cerber_zahusty@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7957e2e2818b4b4b9afc74d07067dc59
Заголовок пункту скарги: Детально викладено у скарзі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Детально викладено у скарзі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації