-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з технічного обслуговування системи пожежної та охоронної сигналізації
Торги відмінено
580 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 900.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 900.00 UAH
Період оскарження:
17.01.2025 15:53 - 15.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на діскримінаційні умови тендерної документації
Номер:
b115a406ac0945a49b70e0342ac194a0
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-17-014784-a.c1
Назва:
Скарга на діскримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на умови документації.pdf 21.01.2025 15:54
- Узагальнення практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель у сфері послуг зі встановлення та_або обслуговування систем пожежної сигналізації _ Антимонопольний комітет України..docx 21.01.2025 15:54
- Пожобслуга аналогічний договір, акти та відгук 2.pdf 21.01.2025 15:54
- Трудова, дипломи, свідоцтва керівника робіт та виконавців.pdf 21.01.2025 15:54
- Скарга на умови документації.docx 21.01.2025 15:54
- Довідка та наказ ДСНС про видачу пожежної ліцензії.pdf 21.01.2025 15:54
- Пожосблуга Аналогічний договір, акти та відгук.pdf 21.01.2025 15:54
- Аналогіч. договір,акти та відгук.pdf 21.01.2025 15:54
- Посвідчення, протоколи ОП,НПАОП_compressed.pdf 21.01.2025 15:54
- sign.p7s 21.01.2025 15:55
- рішення від 23.01.2025 №1027.pdf 23.01.2025 14:02
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.01.2025 №1435.pdf 31.01.2025 12:21
- рішення від 30.01.2025 №1435.pdf 03.02.2025 18:03
- Заперечення на скаргу СФЕРА.docx 24.01.2025 17:14
- АПТБ нова.docx 17.02.2025 14:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.01.2025 16:10
Дата розгляду скарги:
30.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.01.2025 14:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.02.2025 18:06
Дата виконання рішення Замовником:
17.02.2025 14:16
Коментар замовника щодо усунення порушень:
замвоником внесено зміни до тендерної документації
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1185b725002746afa53d0b5f0adce65d
Заголовок пункту скарги:
У Додатку 3 тендерної документації Замовником встановлені дискримінаційні вимоги, що не відносяться до предмету закупівлі та не передбачені діючим законодавством України
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
У Додатку 3 тендерної документації Замовником встановлені дискримінаційні вимоги, що не відносяться до предмету закупівлі та не передбачені діючим законодавством України в частини надання Учасниками сертифікатів ДСТУ 8828:2019 «Пожежна безпека. Загальнi положення»; ДСТУ ISO 10005:2019 «Управлiння якiстю. Настанови щодо проrрам якостi», ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) «Системи екологічного управлiння. Вимоги та настанови щодо застосовування», ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018,IDT) «Системи управлiння охороною здоров'я та безпекою працi. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання”.
Порушення підтверджується “Узагальненням практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель у сфері послуг зі встановлення та/або обслуговування систем пожежної сигналізації” що опубліковано 22 лютого 2024 року о 18:00 на офіційному веб порталі Антимонопольного комітету України (посилання: https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-z-oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzahalnena-praktyka-kolehii-amku-za-2024/uzahalnennia-praktyky-rozghliadu-orhanom-oskarzhennia-skarh-shchodo-zakupivel-u-sferi-posluh-zi-vstanovlennia-taabo-obsluhovuvannia-system-pozhezhnoi-syhnalizatsii) де чітко вказано, що крім нормативних документів, що регламентують надання послуг з протипожежної безпеки - “до державних стандартів (ДСТУ) та державних будівельних норм (ДБН), пов’язаних із наданням послуг і виконанням робіт протипожежного призначення, належать, зокрема, такі:
· ДСТУ 9047:2020 Системи протипожежного захисту. Настанова з підтримання експлуатаційної придатності;
· ДСТУ 2273:2006 Протипожежна техніка. Терміни та визначення основних понять;
· ДСТУ ISO 16732-1:2018 Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення;
· ДСТУ 9115:2021 Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Внутрішній аудит з оцінки протипожежного стану. Загальні положення;
· ДСТУ СЕN/TS 54-14:2021 Системи пожежної сигналізації та оповіщення;
· ДСТУ ISO 23932:2018 Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи;
· ДСТУ EN 50518:2019 Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень;
· ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги;
· ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги;
· ДСТУ EN 16763:2017 Послуги та роботи щодо систем протипожежного захисту та систем охоронного призначення;
· ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту;
· ДБН В.1.1.7-2016 Пожежна безпека об’єктів будівництва.
Адже жодного з віще перелічених Замовником ДСТУ або ISO у вказаному переліку немає.
При цьому, ДСТУ 8828:2019 «Пожежна безпека. Загальні положення» взагалі не видається жодним органом сертифікації, що акредитований на території України (підтверджується офіційною сторінкою Національного Агентства з акредитації України та Переліком органів з сертифікації систем менеджмента акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO IEC).
Порушення підтверджується “Узагальненням практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель у сфері послуг зі встановлення та/або обслуговування систем пожежної сигналізації” що опубліковано 22 лютого 2024 року о 18:00 на офіційному веб порталі Антимонопольного комітету України (посилання: https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-z-oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzahalnena-praktyka-kolehii-amku-za-2024/uzahalnennia-praktyky-rozghliadu-orhanom-oskarzhennia-skarh-shchodo-zakupivel-u-sferi-posluh-zi-vstanovlennia-taabo-obsluhovuvannia-system-pozhezhnoi-syhnalizatsii) де чітко вказано, що крім нормативних документів, що регламентують надання послуг з протипожежної безпеки - “до державних стандартів (ДСТУ) та державних будівельних норм (ДБН), пов’язаних із наданням послуг і виконанням робіт протипожежного призначення, належать, зокрема, такі:
· ДСТУ 9047:2020 Системи протипожежного захисту. Настанова з підтримання експлуатаційної придатності;
· ДСТУ 2273:2006 Протипожежна техніка. Терміни та визначення основних понять;
· ДСТУ ISO 16732-1:2018 Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення;
· ДСТУ 9115:2021 Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Внутрішній аудит з оцінки протипожежного стану. Загальні положення;
· ДСТУ СЕN/TS 54-14:2021 Системи пожежної сигналізації та оповіщення;
· ДСТУ ISO 23932:2018 Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи;
· ДСТУ EN 50518:2019 Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень;
· ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги;
· ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги;
· ДСТУ EN 16763:2017 Послуги та роботи щодо систем протипожежного захисту та систем охоронного призначення;
· ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту;
· ДБН В.1.1.7-2016 Пожежна безпека об’єктів будівництва.
Адже жодного з віще перелічених Замовником ДСТУ або ISO у вказаному переліку немає.
При цьому, ДСТУ 8828:2019 «Пожежна безпека. Загальні положення» взагалі не видається жодним органом сертифікації, що акредитований на території України (підтверджується офіційною сторінкою Національного Агентства з акредитації України та Переліком органів з сертифікації систем менеджмента акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO IEC).
×
-
Назва доказу:
Узагальнення практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель у сфері послуг зі встановлення та_або обслуговування систем пожежної сигналізації _ Антимонопольний комітет України.
-
Повʼязаний документ:
Узагальнення практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель у сфері послуг зі встановлення та_або обслуговування систем пожежної сигналізації _ Антимонопольний комітет України..docx
-
-
Назва доказу:
Довідка та наказ ДСНС про видачу пожежної ліцензії
-
Повʼязаний документ:
Довідка та наказ ДСНС про видачу пожежної ліцензії.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити наступні вимоги, а саме: - надання Учасниками сертифікатів ДСТУ 8828:2019 «Пожежна безпека. Загальнi положення»; ДСТУ ISO 10005:2019 «Управлiння якiстю. Настанови щодо проrрам якостi», ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) «Системи екологічного управлiння. Вимоги та настанови щодо застосовування», ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018,IDT) «Системи управлiння охороною здоров'я та безпекою працi. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання”
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
eb4d22dfad584335866bf4ce2185accd
Заголовок пункту скарги:
У додатку 2 тендерної документації Замовником встановлена надмірна вимога, яка не передбачена законодавством та/або не узгоджуються з предметом закупівлі,
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
У додатку 2 тендерної документації Замовником встановлена надмірна вимога, яка не передбачена законодавством та/або не узгоджуються з предметом закупівлі, а саме: від потенційних Учасників вимагається:
“У складi пропозіції повинно буди не менше двох аналогічних договорів, iз відповідним підтвердженням. Уci аналогiчнi договори iз наданих у складi пропозиції повинні бути сумою виконання не менш нiж 30% очікуваної вартості.”.
ТОВ “СФЕРА” має багаторічний позитивній досвід надання послуг з предмета Закупівлі, але не маємо можливості взяти участь у торгах через такі обставини:
Під обслуговуванням знаходились та у теперішній час знаходиться багато об'єктів, які за своїми розмірами та об'ємами навіть більші, ніж об'єми та розміри, що передбачені закупівлею, при цьому за результатами участі у тендерах ми встановлюємо оптимальні ціни, як влаштовують як Замовників, так і нас, як Виконавця надання послуг. За результатами торгів по вказаної закупівлі цінова пропозиція може бути зніжена та ніяк не буде становити 580 000 грн. Чому саме 30 % очікуваної вартості встановлено Замовником? Чому не 40 або 20% – незрозуміло та не обґрунтовано документально ніяким чином.
Тобто, Замовником встановлені вимоги, що перевищують його повноваження, які є додатковими (надмірними) до учасників процедур закупівель у цій частині, які не передбачені законодавством, зокрема, Ліцензійними умовами та предметом закупівлі.
Порушення також підтверджується документом АМКУ “Узагальнення практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель у сфері послуг зі встановлення та/або обслуговування систем пожежної сигналізації”, адже Замовником встановлена надмірна вимога, яка не передбачена законодавством та/або не узгоджуються з предметом закупівлі, зокрема:
“Під час встановлення кваліфікаційних критеріїв та інших вимог до учасників процедур закупівель замовникам необхідно пересвідчитись, що такі вимоги не є надмірними й узгоджуються з Ліцензійними умовами та безпосередньо з предметом закупівлі..”
“...водночас замовники у тендерній документації встановлюють додаткові (надмірні) вимоги до учасників процедур закупівель у цій частині, які не передбачені законодавством, зокрема, Ліцензійними умовами”.
“Враховуючи зазначені вище приклади, надмірні вимоги, що висувають замовники в тендерній документації, значно ускладнюють процес підготовки учасниками процедур закупівель своїх тендерних пропозицій та процес здійснення закупівель в цілому, а також порушують основні принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону.”
“У складi пропозіції повинно буди не менше двох аналогічних договорів, iз відповідним підтвердженням. Уci аналогiчнi договори iз наданих у складi пропозиції повинні бути сумою виконання не менш нiж 30% очікуваної вартості.”.
ТОВ “СФЕРА” має багаторічний позитивній досвід надання послуг з предмета Закупівлі, але не маємо можливості взяти участь у торгах через такі обставини:
Під обслуговуванням знаходились та у теперішній час знаходиться багато об'єктів, які за своїми розмірами та об'ємами навіть більші, ніж об'єми та розміри, що передбачені закупівлею, при цьому за результатами участі у тендерах ми встановлюємо оптимальні ціни, як влаштовують як Замовників, так і нас, як Виконавця надання послуг. За результатами торгів по вказаної закупівлі цінова пропозиція може бути зніжена та ніяк не буде становити 580 000 грн. Чому саме 30 % очікуваної вартості встановлено Замовником? Чому не 40 або 20% – незрозуміло та не обґрунтовано документально ніяким чином.
Тобто, Замовником встановлені вимоги, що перевищують його повноваження, які є додатковими (надмірними) до учасників процедур закупівель у цій частині, які не передбачені законодавством, зокрема, Ліцензійними умовами та предметом закупівлі.
Порушення також підтверджується документом АМКУ “Узагальнення практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель у сфері послуг зі встановлення та/або обслуговування систем пожежної сигналізації”, адже Замовником встановлена надмірна вимога, яка не передбачена законодавством та/або не узгоджуються з предметом закупівлі, зокрема:
“Під час встановлення кваліфікаційних критеріїв та інших вимог до учасників процедур закупівель замовникам необхідно пересвідчитись, що такі вимоги не є надмірними й узгоджуються з Ліцензійними умовами та безпосередньо з предметом закупівлі..”
“...водночас замовники у тендерній документації встановлюють додаткові (надмірні) вимоги до учасників процедур закупівель у цій частині, які не передбачені законодавством, зокрема, Ліцензійними умовами”.
“Враховуючи зазначені вище приклади, надмірні вимоги, що висувають замовники в тендерній документації, значно ускладнюють процес підготовки учасниками процедур закупівель своїх тендерних пропозицій та процес здійснення закупівель в цілому, а також порушують основні принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону.”
×
-
Назва доказу:
Пожосблуга Аналогічний договір, акти та відгук
-
Повʼязаний документ:
Пожосблуга Аналогічний договір, акти та відгук.pdf
-
-
Назва доказу:
Пожобслуга аналогічний договір, акти та відгук 2
-
Повʼязаний документ:
Пожобслуга аналогічний договір, акти та відгук 2.pdf
-
-
Назва доказу:
Аналогіч. договір,акти та відгук
-
Повʼязаний документ:
Аналогіч. договір,акти та відгук.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити наступні вимоги, а саме: - уci аналогiчнi договори iз наданих у складi пропозиції повинні бути сумою виконання не менш нiж 30% очікуваної вартості;
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
de2e1fc261164f09a92273680cdeead7
Заголовок пункту скарги:
У Додатку 2 тендерної документації Замовником встановлена надмірна вимога, яка не передбачена законодавством та/або не узгоджуються з предметом закупівлі,
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
У Додатку 2 тендерної документації Замовником встановлена надмірна вимога, яка не передбачена законодавством та/або не узгоджуються з предметом закупівлі, а саме:
“ надати кoпiї посвідчень, сертифікатів, або інших документів про освіту, підвищення кваліфікації або проходження навчальних курсiв працiвникiв, якi мають безпосереднє вiдношення до віконання робiт за предметом закупiвлi, про проходження навчання з монтажу, проrрамуванню, введення в експлуатацію та сервiсного обслуговування пожежного обладнання, на базi яких базуються системи пожежної сигналiзацiї та система оповiщення, за об'єктами Замовника”.
ТОВ “СФЕР має відповідний штат працівників, матеріально – технічну базу, які будуть залучені до виконання робіт, що передбачені закупівлею, але не маємо можливості взяти участь у торгах через такі обставини:
Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, а саме, згідно пп.14,15,16:
«Вимоги щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень.
Кадрові вимоги
14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду. Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.
У вказаному переліку вимог, ані в переліку документів немає жодної згадки про будь яке “проходження навчання з монтажу, проrрамуванню, введення в експлуатацію та сервiсного обслуговування пожежного обладнання, на базi яких базуються системи пожежної сигналiзацiї та система оповiщення, за об'єктами Замовника”.
Працівники ТОВ “СФЕРА” пройшли все види навчання,що передбачено ліцензійними вимогами та програмами з охорони праці та пожежної безпеки, але не зможемо взяті участь у закупівлі з вище зазначених підстав.
“ надати кoпiї посвідчень, сертифікатів, або інших документів про освіту, підвищення кваліфікації або проходження навчальних курсiв працiвникiв, якi мають безпосереднє вiдношення до віконання робiт за предметом закупiвлi, про проходження навчання з монтажу, проrрамуванню, введення в експлуатацію та сервiсного обслуговування пожежного обладнання, на базi яких базуються системи пожежної сигналiзацiї та система оповiщення, за об'єктами Замовника”.
ТОВ “СФЕР має відповідний штат працівників, матеріально – технічну базу, які будуть залучені до виконання робіт, що передбачені закупівлею, але не маємо можливості взяти участь у торгах через такі обставини:
Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, а саме, згідно пп.14,15,16:
«Вимоги щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень.
Кадрові вимоги
14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду. Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.
У вказаному переліку вимог, ані в переліку документів немає жодної згадки про будь яке “проходження навчання з монтажу, проrрамуванню, введення в експлуатацію та сервiсного обслуговування пожежного обладнання, на базi яких базуються системи пожежної сигналiзацiї та система оповiщення, за об'єктами Замовника”.
Працівники ТОВ “СФЕРА” пройшли все види навчання,що передбачено ліцензійними вимогами та програмами з охорони праці та пожежної безпеки, але не зможемо взяті участь у закупівлі з вище зазначених підстав.
×
-
Назва доказу:
Посвідчення, протоколи ОП,НПАОП_compressed
-
Повʼязаний документ:
Посвідчення, протоколи ОП,НПАОП_compressed.pdf
-
-
Назва доказу:
Трудова, дипломи, свідоцтва керівника робіт та виконавців
-
Повʼязаний документ:
Трудова, дипломи, свідоцтва керівника робіт та виконавців.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити наступні вимоги, а саме: -“ надати кoпiї посвідчень, сертифікатів, або інших документів ......... про проходження навчання з монтажу, проrрамуванню, введення в експлуатацію та сервiсного обслуговування пожежного обладнання, на базi яких базуються системи пожежної сигналiзацiї та система оповiщення, за об'єктами Замовника”.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на відміну торгів
Номер:
6a72d32b59d24d74922c9d13ff26a732
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-17-014784-a.b2
Назва:
Скарга на відміну торгів
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Платіжка гарантія 17400.pdf 24.02.2025 15:09
- Запит на ПРОЗОРРО.pdf 24.02.2025 15:09
- Скарга на відміну торгів.pdf 24.02.2025 15:09
- Платіжка за гарантію банка.pdf 24.02.2025 15:08
- sign.p7s 24.02.2025 15:10
- Відповідь ПРОЗОРРО ТОВ _СФЕРА_.pdf 24.02.2025 15:09
- Скарга на відміну торгів.docx 24.02.2025 15:09
- Протокол про відміну відкритих торгів у разі неможливісті усунення порушення (1).pdf 24.02.2025 15:09
- виконання рішення АМКУ.pdf 12.03.2025 17:12
- рішення від 05.03.2025 № 3416.pdf 10.03.2025 15:45
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.03.2025 № 3416.pdf 06.03.2025 12:52
- рішення від 26.02.2025 № 2939.pdf 26.02.2025 13:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.02.2025 16:16
Дата розгляду скарги:
05.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.02.2025 13:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.03.2025 15:45
Дата виконання рішення Замовником:
12.03.2025 17:12
Коментар замовника щодо усунення порушень:
скасовано рішення
про відміну процедури закупівлі — "Послуги з технічного обслуговування системи
пожежної та охоронної сигналізації", оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-17-014784-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7f2b4e6fa9464532bc3a93cb9dbd7dd6
Заголовок пункту скарги:
Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а не внаслідок дій/бездіяльності Замовника. Неправомірно відмінивши тендер, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
17.01.2025 року на тендерному майданчику було оприлюднено закупівлю.
21.01.2025 року ТОВ “СФЕРА” (надали Скаржник) звернувся до АМКУ за скаргою на встановлення неправомірних та дискримінаційних вимог, що містилися у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі. Рішенням від 30.01.2025 №1435 Замовника було зобов'язано внести відповідні зміни до тендерної документації. 04.02.2025 Замовником було внесено зміні в тендерну документацію та термін прийняття пропозицій був продовжений до 18.02.2025 року. Аукціон був запланований на 14.08 год. 18.02.2025 року.
О 14.18 год. 17.02.2025 року, менш ніж за добу до аукціону Замовником на тендерному майданчику був оприлюднений протокол про відміну торгів на підставі: “при виконанні рішення від 30.01.2025 №1435-р/пк-пз Замовником видалено підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, проте в електронній системі закупівель неможливо видалити це поле”.
Скаржник не погоджується з прийнятим рішенням Замовника, звертається за захистом своїх законних прав та інтересів як Учасника закупівлі та реалізує своє право на подання скарги у встановлений законом термін.
Детально ознайомившись з документом скасування закупівлі, Скаржник не погоджується з рішенням Замовника та вважає його необґрунтованим з огляду не наступне:
Замовник у своєму протокольному рішенні обґрунтовує відміну торгів нібито неможливістю усунення чи виправлення порушення на цьому етапі Закупівлі.
Скаржник звернувся з запитом до служби технічної підтримки Prozorro та 20.02.2025 року отримав відповідь наступного змісту: “Замовник КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АГРОПРОЕКТТЕХБУД" ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ", що оприлюднив закупівлю UA-2025-01-17- 014784-a (за предметом Послуги з технічного обслуговування системи пожежної та охоронної сигналізації), має технічну можливість коригування або видалення електронних полів, що застосовуються до електронної тендерної документації”.
Тобто маючи час на внесення змін у тендерну документацію у період з 04.02.2025 по 18.02.2025 року Замовник не виконав ці вимоги, чим порушив процедуру закупівлі. При цьому Замовник вносив якісь зміни на тендерному майданчику 17.02.205 року.
При цьому, рішення про відміну торгів до теперішнього часу, на момент подання скарги не було підтверджено жодними іншими обставинами, документами, аргументованими на це причинами.
Скаржник, як потенційний Учасник виконав усі вимоги тендерної документації, отримав банківську гарантію у розмірі 17 400 грн. для участі у процедурі закупівлі та 17.02.2025 року о 13.46 год. завантажив тендерну пропозицію у систему Prozorro і підписав ії КЕП/УЕП. При цьому Скаржник своєчасно проплатив рахунок за участь у процедурі закупівлі, рахунок за отримання банківської гарантії, чим поніс матеріальні збитки ще до проведення аукціону. У теперішній час, у разі відміни процедури торгів Скаржник також вимушений буде додатково оплатити послуги банку за передчасне повернення банківської гарантії.
Тобто, відміна торгів відбулася унаслідок бездіяльності саме Замовника у частини своєчасного внесення змін, хоча він міг це зробити своєчасно та у передбачені терміні. Таким чином, Замовник порушив законні права та інтереси Скаржника на участь у процедурі закупівлі, що також призвело до його необґрунтованих матеріальних збитків ще до проведення аукціону.
Скаржник також наголошує, що виявляти порушення законодавства можуть лише контролюючі органи, а не Замовник, а також на те, що нібито "порушення законодавства" існують тільки на думку Замовника, незаконність яких призвела до неправомірної відміни закупівлі. Отже, Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а не внаслідок дій/бездіяльності Замовника. Протокольне рішення Замовника містить посилання на наявність підстав для відміни закупівлі, однак порушення яких саме норм законодавства у сфері публічних закупівель не вказано. Так, Замовник не зазначив опис порушень, які порушують законодавство у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути, як це вимагають Особливості.
Таким чином, Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Неправомірно відмінивши тендер, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей.
21.01.2025 року ТОВ “СФЕРА” (надали Скаржник) звернувся до АМКУ за скаргою на встановлення неправомірних та дискримінаційних вимог, що містилися у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі. Рішенням від 30.01.2025 №1435 Замовника було зобов'язано внести відповідні зміни до тендерної документації. 04.02.2025 Замовником було внесено зміні в тендерну документацію та термін прийняття пропозицій був продовжений до 18.02.2025 року. Аукціон був запланований на 14.08 год. 18.02.2025 року.
О 14.18 год. 17.02.2025 року, менш ніж за добу до аукціону Замовником на тендерному майданчику був оприлюднений протокол про відміну торгів на підставі: “при виконанні рішення від 30.01.2025 №1435-р/пк-пз Замовником видалено підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, проте в електронній системі закупівель неможливо видалити це поле”.
Скаржник не погоджується з прийнятим рішенням Замовника, звертається за захистом своїх законних прав та інтересів як Учасника закупівлі та реалізує своє право на подання скарги у встановлений законом термін.
Детально ознайомившись з документом скасування закупівлі, Скаржник не погоджується з рішенням Замовника та вважає його необґрунтованим з огляду не наступне:
Замовник у своєму протокольному рішенні обґрунтовує відміну торгів нібито неможливістю усунення чи виправлення порушення на цьому етапі Закупівлі.
Скаржник звернувся з запитом до служби технічної підтримки Prozorro та 20.02.2025 року отримав відповідь наступного змісту: “Замовник КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АГРОПРОЕКТТЕХБУД" ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ", що оприлюднив закупівлю UA-2025-01-17- 014784-a (за предметом Послуги з технічного обслуговування системи пожежної та охоронної сигналізації), має технічну можливість коригування або видалення електронних полів, що застосовуються до електронної тендерної документації”.
Тобто маючи час на внесення змін у тендерну документацію у період з 04.02.2025 по 18.02.2025 року Замовник не виконав ці вимоги, чим порушив процедуру закупівлі. При цьому Замовник вносив якісь зміни на тендерному майданчику 17.02.205 року.
При цьому, рішення про відміну торгів до теперішнього часу, на момент подання скарги не було підтверджено жодними іншими обставинами, документами, аргументованими на це причинами.
Скаржник, як потенційний Учасник виконав усі вимоги тендерної документації, отримав банківську гарантію у розмірі 17 400 грн. для участі у процедурі закупівлі та 17.02.2025 року о 13.46 год. завантажив тендерну пропозицію у систему Prozorro і підписав ії КЕП/УЕП. При цьому Скаржник своєчасно проплатив рахунок за участь у процедурі закупівлі, рахунок за отримання банківської гарантії, чим поніс матеріальні збитки ще до проведення аукціону. У теперішній час, у разі відміни процедури торгів Скаржник також вимушений буде додатково оплатити послуги банку за передчасне повернення банківської гарантії.
Тобто, відміна торгів відбулася унаслідок бездіяльності саме Замовника у частини своєчасного внесення змін, хоча він міг це зробити своєчасно та у передбачені терміні. Таким чином, Замовник порушив законні права та інтереси Скаржника на участь у процедурі закупівлі, що також призвело до його необґрунтованих матеріальних збитків ще до проведення аукціону.
Скаржник також наголошує, що виявляти порушення законодавства можуть лише контролюючі органи, а не Замовник, а також на те, що нібито "порушення законодавства" існують тільки на думку Замовника, незаконність яких призвела до неправомірної відміни закупівлі. Отже, Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а не внаслідок дій/бездіяльності Замовника. Протокольне рішення Замовника містить посилання на наявність підстав для відміни закупівлі, однак порушення яких саме норм законодавства у сфері публічних закупівель не вказано. Так, Замовник не зазначив опис порушень, які порушують законодавство у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути, як це вимагають Особливості.
Таким чином, Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Неправомірно відмінивши тендер, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей.
×
-
Назва доказу:
Відповідь ПРОЗОРРО ТОВ _СФЕРА_
-
Повʼязаний документ:
Відповідь ПРОЗОРРО ТОВ _СФЕРА_.pdf
-
-
Назва доказу:
Запит на ПРОЗОРРО
-
Повʼязаний документ:
Запит на ПРОЗОРРО.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол про відміну відкритих торгів у разі неможливісті усунення порушення (1)
-
Повʼязаний документ:
Протокол про відміну відкритих торгів у разі неможливісті усунення порушення (1).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати своє протокольне рішення від 17.02.2025 про відміну процедури торгів та повернутись до процедури закупівлі.