• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (Контейнери пластикові для збору твердих побутових відходів 1100літрів)

Завершена

500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період оскарження: 17.01.2025 14:30 - 05.03.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей

Номер: 49c1c8a1bba2470985a935561db617d4
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-17-011617-a.a4
Назва: СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Скарга:
РЕМОНТНЕ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО № 1 було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ДК 021:2015 — 44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (Контейнери пластикові для збору твердих побутових відходів 1100 літрів) ( тендерна документація додається, додаток №1 до даної Скарги) ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-01-17-011617-a ( тендерна документація додається, додаток 1 та протокол, додаток 2) ТОВ «НВП «Укрресурс» подало тендерну пропозицію та прийняло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ «НВП «Укрресурс» подає цю скаргу на наступні дії та рішення Замовника. Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо визначення переможця процедури закупівлі. ТОВ «НВП «Укрресурс» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Фактичні обставини Протоколом № 26 від 12.03.2025 року Замовником визначено переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ «ЮА ПРО» та намір підписати договір ( додаток №2 до даної Скарги додається). Вважаємо, що такими прийнятим рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси Скаржника, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням». Щодо неправомірного рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі Відповідно до інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель: коментар Замовника: 1. Прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем закупівлі контейнерів пластикових для збору твердих побутових відходів код ДК 021:2015 — 44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (Контейнери пластикові для збору твердих побутових відходів 1100 літрів), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-01-17-011617-a Товариством з обмеженою відповідальністю «ЮА ПРО». Скаржник не погоджується з прийнятим рішенням Замовника з огляду на таке: Сертифікат №: S 60177575 0001 не підтверджує відповідність стандарту EN 840-2 Відповідно до вимог тендерної документації, додатку № 2, таблиці 1 , вимоги Замовника, вимагалося Сертифікація - Сертифікат відповідності EN 840-2, з перекладом Учасником на виконання цієї вимоги надано документи з назвою файлів : 29. сертифікат en 840-2 (1) ( додаток №3 до даної Скарги додається) 29. сертифікат en 840-2(2) ( додаток №4 до даної Скарги додається) 29-1. сертифікат en 840-2 переклад (1) ( додаток №5 до даної Скарги додається) 29-1. сертифікат en 840-2 переклад (2) ( додаток № 6 до даної Скарги додається) Скаржник уважно ознайомився з даними документами та виявив, що подані документи учасника ТОВ «ЮА ПРО» не містять підтвердження відповідності стандарту EN 840-2 . Документ з назвою файлу 29-1 сертифікат EN 840-2 переклад (2) містить назву Сертифікат в якому написано, завод виробник MNG Plastik – GOGIC doo Indjija ( надалі Пластик Гогіч ) , а також, що перевірено відповідно до EN 840-2 (виділено жовтою рамкою на додатку № 6 додається до даної Скарги), що вказано технічні характеристики в додатку 1, дивимося додаток 1 , це є документ з назвою файлу 29-1 сертифікат EN 840-2 переклад (1) в якому вказано номер форми корпусу/кришки , проте в сертифікаті вказано лише про те, що «Перевірено відповідно до EN 840-2:2020, EN 840-5:2020,EN 840-6:2020, RAL –GZ 951/1/08.23..». Жодної інформації про результат перевірки НЕ вказано. Крім того відсутнє підтвердження що обєкт поданий на перевірку дійсно відповідає стандарту EN 840-2. Звертаємо увагу на той факт, що Замовником вимагався саме сертифікат відповідності EN 840-2, тобто документ який вказує на відповідність пропонованих контейнерів стандарту EN 840-2. А документи подані учасником ТОВ «ЮА ПРО» не підтверджують відповідність пропонованих контейнерів стандарту EN 840-2 . Крім вказаного звертаємо Вашу увагу і на те, що TÜV не має акредитації на тестування та постійний моніторинг виробництва контейнерів для відходів відповідно до стандарту EN 840, в тому числі DIN EN 840-2, а також RAL-GZ 951/1. Вищевикладене вказує на не достовірність сертифікатів, виданих TÜV щодо відповідності стандарту EN 840-2 для контейнерів які запропоновані учасником ТОВ “ЮА ПРО». Сертифікат №: S 60177575 0001, який поданий у складі пропозиції учасника ТОВ “ЮА ПРО» і який оскаржуються Скаржником, є сертифікатом, заснованим на процедурі присвоєння знака GS, яка регулюється Закон про безпеку продукції (Produktsicherheitsgesetz) (ProSG) від dd. 08. листопада 2011 р. у § 20 «Присвоєння знака GS» (Zuerkennung des GS-Zeichens) і в § 21 «Зобов’язання офісу GS» (Pflichten der GS-Stelle) . Знак сертифікації який служить лише для присвоєння знака GS Підтвердженням цього є наявний текст на самому сертифікаті : Цей сертифікат грунтується на наших положеннях про перервірку та сертифікацію Вимоги параграф 20 Закону про безпеку продукції виконані. Витяг із сертифікату поданого ТОВ «ЮА ПРО» Витяг із перекладу сертифікату поданого ТОВ «ЮА ПРО» Отже сертифікат наданий учасником ТОВ «ЮА ПРО» ніяким чином не підтверджує, що контейнери які поставлятимуться відповідають стандарту EN 840-2, що в свою чергу не відповідає вимогам тендерної документації. Додатково повідомляємо, що Скаржник звернув увагу на те, що в наданих документах під назвою файлів 29-1 сертифікат ен 840-2 переклад (2) вказано перевірено до RAL –GZ 951/1/08.23, проте на офіційному сайті RAL (посилання за https://www.ggawb.de/fileadmin/user_upload/guetezeichen/Verliehene_Guetezeichen_GGAWB_fuer_Kunststoffbehaelter_e_Stand_2025-01.pdf ) Скаржник не знайшов інформацію про отримання виробником MNG Plastik – GOGIC у 2025 році сертифікату RAL з огляду на те, що учасник ТОВ «ЮА ПРО» подає пропозицію на контейнери виготовлені у 2025 році виробником MNG Plastik – GOGIC ( додаток № 11 та № 8., додається до даної скарги). Сертифікат RAL видається кожен рік, сертифікат наданий учасником ТОВ «ЮА ПРО» дійсний з 25.08.2024 по 26.08.2029 рр, що вже суперечить терміну дії один рік сертифікату RAL . Для прикладу надаємо сертифікат RAL дійсний з 01 січня 2025р по 31 грудня 2025р., який подано Скаржником в складі тендерної пропозиції. ( дивитися додаток № 12. 28. сертифікат якості 1100л, до даної Скарги). Отже сертифікат наданий учасником ТОВ «ЮА ПРО» вказує на перевірку відповідно до RAL –GZ 951/1, але не підтверджує відповідність RAL –GZ 951/1, і не міг підтверджувати оскільки виробник MNG Plastik – GOGIC не отримував сертифікат RAL –GZ 951/1 у 2025 р та й раніше теж не отримував ( дивитися додаток №12 до даної Скарги) Тобто виробник MNG Plastik – GOGIC отримав сертифікат в якому вказано про RAL –GZ 951/1 , листи про незаконне використання RAL –GZ 951/1 додаються ( дивитися додаток № 9 та №10 до даної Скарги), при таких обставинах Скаржник вважає надані сертифікати учасника ТОВ «ЮА ПРО» нікчемними, які не підтверджують відповідність стандарту EN 840-2 ані RAL –GZ 951/1. Скаржник підозрює, що виробник MNG Plastik – GOGIC не отримав сертифікат відповідності стандарту EN 840-2 ані RAL –GZ 951/1 по причині, що не може взяти його, оскільки якість не відповідає нормам та вимогам стандарту EN 840-2 ані RAL –GZ 951/1. Скаржником в складі пропозиції подано документ з назвою файлу 15.сертифікат відповідності EN 840-2 (додаток № 7 додається до даної скарги) в якому сказано, що даним засвідчується акредитованої контрольної лабораторії та регулярного контролю відповідає вимогам про пересувні контейнер для сміття з пластмаси EN 840-2. Зважаючи на вищевикладене пропозиція ТОВ «ЮА ПРО» не відповідала умовам тендерної документації. Замовник прийнявши рішення щодо визначення переможцем ТОВ «ЮА ПРО» порушив права та законні інтереси Скаржника. Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua). ТОВ «НВП «Укрресурс» просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі ДК 021:2015 — 44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (Контейнери пластикові для збору твердих побутових відходів 1100 літрів), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-01-17-011617-a. 3) Зобов’язати Замовника скасувати Протокол № 26 від 12.03.2025 року стосовно визначення переможцем закупівлі учасника ТОВ «ЮА ПРО» даної процедури закупівлі. Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 27.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.03.2025 15:01
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 01.04.2025 16:28
Автор: ТОВ "НВП "Укрресурс", Хомич Віктор Іванович 380503786996, 380673611535 v1h4@ukr.net http://www.ukrresurs.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5697a36664564a9f8b833d4e90208b9d
Заголовок пункту скарги: Сертифікат №: S 60177575 0001 не підтверджує відповідність стандарту EN 840-2
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до вимог тендерної документації, додатку № 2, таблиці 1 , вимоги Замовника, вимагалося Сертифікація - Сертифікат відповідності EN 840-2, з перекладом
Учасником на виконання цієї вимоги надано документи з назвою файлів :
29. сертифікат en 840-2 (1) ( додаток №3 до даної Скарги додається)
29. сертифікат en 840-2(2) ( додаток №4 до даної Скарги додається)
29-1. сертифікат en 840-2 переклад (1) ( додаток №5 до даної Скарги додається)
29-1. сертифікат en 840-2 переклад (2) ( додаток № 6 до даної Скарги додається)
Скаржник уважно ознайомився з даними документами та виявив, що подані документи учасника ТОВ «ЮА ПРО» не містять підтвердження відповідності стандарту EN 840-2 . Документ з назвою файлу 29-1 сертифікат EN 840-2 переклад (2) містить назву Сертифікат в якому написано, завод виробник MNG Plastik – GOGIC doo Indjija ( надалі Пластик Гогіч ) , а також, що перевірено відповідно до EN 840-2 (виділено жовтою рамкою на додатку № 6 додається до даної Скарги), що вказано технічні характеристики в додатку 1, дивимося додаток 1 , це є документ з назвою файлу 29-1 сертифікат EN 840-2 переклад (1) в якому вказано номер форми корпусу/кришки , проте в сертифікаті вказано лише про те, що «Перевірено відповідно до EN 840-2:2020, EN 840-5:2020,EN 840-6:2020, RAL –GZ 951/1/08.23..». Жодної інформації про результат перевірки НЕ вказано. Крім того відсутнє підтвердження що обєкт поданий на перевірку дійсно відповідає стандарту EN 840-2. Звертаємо увагу на той факт, що Замовником вимагався саме сертифікат відповідності EN 840-2, тобто документ який вказує на відповідність пропонованих контейнерів стандарту EN 840-2. А документи подані учасником ТОВ «ЮА ПРО» не підтверджують відповідність пропонованих контейнерів стандарту EN 840-2 .
Крім вказаного звертаємо Вашу увагу і на те, що TÜV не має акредитації на тестування та постійний моніторинг виробництва контейнерів для відходів відповідно до стандарту EN 840, в тому числі DIN EN 840-2, а також RAL-GZ 951/1. Вищевикладене вказує на не достовірність сертифікатів, виданих TÜV щодо відповідності стандарту EN 840-2 для контейнерів які запропоновані учасником ТОВ “ЮА ПРО».
Сертифікат №: S 60177575 0001, який поданий у складі пропозиції учасника ТОВ “ЮА ПРО» і який оскаржуються Скаржником, є сертифікатом, заснованим на процедурі присвоєння знака GS, яка регулюється Закон про безпеку продукції (Produktsicherheitsgesetz) (ProSG) від dd. 08. листопада 2011 р. у § 20 «Присвоєння знака GS» (Zuerkennung des GS-Zeichens) і в § 21 «Зобов’язання офісу GS» (Pflichten der GS-Stelle) .
Знак сертифікації який служить лише для присвоєння знака GS

Підтвердженням цього є наявний текст на самому сертифікаті : Цей сертифікат грунтується на наших положеннях про перервірку та сертифікацію Вимоги параграф 20 Закону про безпеку продукції виконані.
Витяг із сертифікату поданого ТОВ «ЮА ПРО»

Витяг із перекладу сертифікату поданого ТОВ «ЮА ПРО»

Отже сертифікат наданий учасником ТОВ «ЮА ПРО» ніяким чином не підтверджує, що контейнери які поставлятимуться відповідають стандарту EN 840-2, що в свою чергу не відповідає вимогам тендерної документації.
Додатково повідомляємо, що Скаржник звернув увагу на те, що в наданих документах під назвою файлів 29-1 сертифікат ен 840-2 переклад (2) вказано перевірено до RAL –GZ 951/1/08.23, проте на офіційному сайті RAL (посилання за https://www.ggawb.de/fileadmin/user_upload/guetezeichen/Verliehene_Guetezeichen_GGAWB_fuer_Kunststoffbehaelter_e_Stand_2025-01.pdf ) Скаржник не знайшов інформацію про отримання виробником MNG Plastik – GOGIC у 2025 році сертифікату RAL з огляду на те, що учасник ТОВ «ЮА ПРО» подає пропозицію на контейнери виготовлені у 2025 році виробником MNG Plastik – GOGIC ( додаток № 11 та № 8., додається до даної скарги). Сертифікат RAL видається кожен рік, сертифікат наданий учасником ТОВ «ЮА ПРО» дійсний з 25.08.2024 по 26.08.2029 рр, що вже суперечить терміну дії один рік сертифікату RAL . Для прикладу надаємо сертифікат RAL дійсний з 01 січня 2025р по 31 грудня 2025р., який подано Скаржником в складі тендерної пропозиції. ( дивитися додаток № 12. 28. сертифікат якості 1100л, до даної Скарги).
Отже сертифікат наданий учасником ТОВ «ЮА ПРО» вказує на перевірку відповідно до RAL –GZ 951/1, але не підтверджує відповідність RAL –GZ 951/1, і не міг підтверджувати оскільки виробник MNG Plastik – GOGIC не отримував сертифікат RAL –GZ 951/1 у 2025 р та й раніше теж не отримував ( дивитися додаток №12 до даної Скарги)
Тобто виробник MNG Plastik – GOGIC отримав сертифікат в якому вказано про RAL –GZ 951/1 , листи про незаконне використання RAL –GZ 951/1 додаються ( дивитися додаток № 9 та №10 до даної Скарги), при таких обставинах Скаржник вважає надані сертифікати учасника ТОВ «ЮА ПРО» нікчемними, які не підтверджують відповідність стандарту EN 840-2 ані RAL –GZ 951/1.
Скаржник підозрює, що виробник MNG Plastik – GOGIC не отримав сертифікат відповідності стандарту EN 840-2 ані RAL –GZ 951/1 по причині, що не може взяти його, оскільки якість не відповідає нормам та вимогам стандарту EN 840-2 ані RAL –GZ 951/1.
Скаржником в складі пропозиції подано документ з назвою файлу 15.сертифікат відповідності EN 840-2 (додаток № 7 додається до даної скарги) в якому сказано, що даним засвідчується акредитованої контрольної лабораторії та регулярного контролю відповідає вимогам про пересувні контейнер для сміття з пластмаси EN 840-2.
Зважаючи на вищевикладене пропозиція ТОВ «ЮА ПРО» не відповідала умовам тендерної документації. Замовник прийнявши рішення щодо визначення переможцем ТОВ «ЮА ПРО» порушив права та законні інтереси Скаржника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 8a606e0ee8a642c78abde35204eaca5b
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-17-011617-a.a3
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 17.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.02.2025 15:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.02.2025 12:38
Дата виконання рішення Замовником: 03.03.2025 14:12
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 17.02.2025 №2352-р/пк- пз було внесено зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ "РЕНТОК ГРУП", Наталія Сидоренко +380971189910 s8006930@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a073f4fe90ae40469f517e17a230633e
Заголовок пункту скарги: ВИМОГА №1 1) В Додатку 2 тендерної документації встановлено, що: Кришка контейнера – пластикова плоска, яка складається з двох частин які відкриваються на всю ширину контейнера.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 17 січня 2025 року Замовником – РЕМОНТНЕ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО № 1 було прийнято рішення про проведення відкритих торгів з особливостями щодо закупівлі товару – ДК 021:2015 — 44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (Контейнери пластикові для збору твердих побутових відходів 1100 літрів) та опубліковано тендерну документацію на закупівлю товару – ДК 021:2015 — 44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (Контейнери пластикові для збору твердих побутових відходів 1100 літрів) (Затверджено Протокольне РІШЕННЯ від 17 січня 2025 року № 9 Уповноваженої особи Скоклюк А.М).
21 січня 2025 року ТОВ «РЕНТОК ГРУП» було подано скаргу щодо наявності дискримінаційних вимог в тендерній документації.
Рішенням №1452-р/пк-пз від 30.01.2025 року Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було задоволено в повному обсязі скаргу ТОВ «РЕНТОК ГРУП».
05 лютого 2025 року Замовник вніс зміни до тендерної документації на закупівлю товару – ДК 021:2015 — 44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (Контейнери пластикові для збору твердих побутових відходів 1100 літрів) (Затверджено Протокольне РІШЕННЯ від 17 січня 2025 року № 9 Уповноваженої особи Скоклюк А.М).
Проте, Замовник не виконав рішення №1452-р/пк-пз від 30.01.2025 та не виправив допущені дискримінаційні порушення в тендерній документації.
Очікувана вартість – 500 000,00 UAH з ПДВ.
Кінцева дата подання пропозицій призначена на 10 лютого 2025 р.
Скаржник – ТОВ «РЕНТОК ГРУП» повідомляє, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, умови, що обмежують конкуренцію, та вимоги, що порушують чинне законодавство України.
Такими діями Замовник порушує суб’єктивні права та законні інтереси Скаржника, що унеможливлює участь ТОВ «РЕНТОК ГРУП» в даній процедурі закупівлі.
Скаржник не погоджується із нижче вказаними вимогами тендерної документації та вважає їх дискримінаційними, такими, що обмежують конкуренцію та порушують чинне законодавство України:

ВИМОГА №1
1) В Додатку 2 тендерної документації встановлено, що:

Кришка контейнера – пластикова плоска, яка складається з двох частин які відкриваються на всю ширину контейнера.

Вимога «Кришка контейнера – пластикова плоска, яка складається з двох частин які відкриваються на всю ширину контейнера» має дискримінаційний характер, що зроблено для штучного звуження кола потенційних учасників даної закупівлі, оскільки відповідні обмеження не передбачені ані європейському стандарту EN 840-2, ані будь-яким іншим нормативно правовим документом, що діє на території України та є обов’язковим для виконання, в тому числі ДСТУ 8476:2015. Відповідні обмеження є лише специфічними технічними особливостями лише для одного конкретного виробника.

На підтвердження зазначеного вище надаємо порівняльну таблицю, що в повній мірі підтверджує грубе порушення Замовником принципів здійснення Публічних закупівель в частині добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, а також недискримінації учасників та рівного ставлення до них:
Вимоги, встановлені Замовником EN 840-2, ДСТУ 8476:2015
Кришка контейнера – пластикова плоска, яка складається з двох частин які відкриваються на всю ширину контейнера. Стандартом не зазначено, що Кришка контейнера – пластикова плоска, яка складається з двох частин які відкриваються на всю ширину контейнера.

Замовник навмисно, нехтуючи вимогами EN 840-2, ДСТУ 8476:2015 встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження.
Звертаємо увагу, що кожен виробник має право встановлювати власні індивідуальні технологічні особливості, що не є загальнообов’язковими для використання іншими виробниками даного товару, та які жодним чином не будуть впливати на загальне цільове призначення всіх контейнерів, що виготовляються, а саме – для збору твердих побутових відходів.
Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Товар, що є предметом даної закупівлі виготовляється усіма виробниками, що представлені на ринку України у відповідності до стандартних технічних характеристик, що встановлені відповідно до стандартів EN 840-2.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім вищезазначеним технічним особливостям одночасно. Також, обов’язковість виконання даних технічних особливостей не врегульована жодним стандартом або нормативно правовим актом.


Враховуючи вище зазначене, Замовник вказавши в Додатку 2 до тендерної документації дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі, порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга не дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: f376ab639f9248b1accf43151f934fa0
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-17-011617-a.a2
Назва: Скарга не дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 06.02.2025 13:56
Автор: ТОВ "РЕНТОК ГРУП", Наталія Сидоренко +380971189910 s8006930@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fffeadea02624593acec17226555dfbb
Заголовок пункту скарги: ВИМОГА №1 1) В Додатку 2 тендерної документації встановлено, що: Кришка контейнера – пластикова плоска, яка складається з двох частин які відкриваються на всю ширину контейнера. Вимога «Кришка контейнера – пластикова плоска, яка складається з двох частин які відкриваються на всю ширину контейнера» має дискримінаційний характер, що зроблено для штучного звуження кола потенційних учасників даної
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 17 січня 2025 року Замовником – РЕМОНТНЕ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО № 1 було прийнято рішення про проведення відкритих торгів з особливостями щодо закупівлі товару – ДК 021:2015 — 44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (Контейнери пластикові для збору твердих побутових відходів 1100 літрів) та опубліковано тендерну документацію на закупівлю товару – ДК 021:2015 — 44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (Контейнери пластикові для збору твердих побутових відходів 1100 літрів) (Затверджено Протокольне РІШЕННЯ від 17 січня 2025 року № 9 Уповноваженої особи Скоклюк А.М).
21 січня 2025 року ТОВ «РЕНТОК ГРУП» було подано скаргу щодо наявності дискримінаційних вимог в тендерній документації.
Рішенням №1452-р/пк-пз від 30.01.2025 року Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було задоволено в повному обсязі скаргу ТОВ «РЕНТОК ГРУП».
05 лютого 2025 року Замовник вніс зміни до тендерної документації на закупівлю товару – ДК 021:2015 — 44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (Контейнери пластикові для збору твердих побутових відходів 1100 літрів) (Затверджено Протокольне РІШЕННЯ від 17 січня 2025 року № 9 Уповноваженої особи Скоклюк А.М).
Проте, Замовник не виконав рішення №1452-р/пк-пз від 30.01.2025 та не виправив допущені дискримінаційні порушення в тендерній документації.
Очікувана вартість – 500 000,00 UAH з ПДВ.
Кінцева дата подання пропозицій призначена на 10 лютого 2025 р.
Скаржник – ТОВ «РЕНТОК ГРУП» повідомляє, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, умови, що обмежують конкуренцію, та вимоги, що порушують чинне законодавство України.
Такими діями Замовник порушує суб’єктивні права та законні інтереси Скаржника, що унеможливлює участь ТОВ «РЕНТОК ГРУП» в даній процедурі закупівлі.
Скаржник не погоджується із нижче вказаними вимогами тендерної документації та вважає їх дискримінаційними, такими, що обмежують конкуренцію та порушують чинне законодавство України:

ВИМОГА №1
1) В Додатку 2 тендерної документації встановлено, що:

Кришка контейнера – пластикова плоска, яка складається з двох частин які відкриваються на всю ширину контейнера.

Вимога «Кришка контейнера – пластикова плоска, яка складається з двох частин які відкриваються на всю ширину контейнера» має дискримінаційний характер, що зроблено для штучного звуження кола потенційних учасників даної закупівлі, оскільки відповідні обмеження не передбачені ані європейському стандарту EN 840-2, ані будь-яким іншим нормативно правовим документом, що діє на території України та є обов’язковим для виконання, в тому числі ДСТУ 8476:2015. Відповідні обмеження є лише специфічними технічними особливостями лише для одного конкретного виробника.

На підтвердження зазначеного вище надаємо порівняльну таблицю, що в повній мірі підтверджує грубе порушення Замовником принципів здійснення Публічних закупівель в частині добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, а також недискримінації учасників та рівного ставлення до них:
Вимоги, встановлені Замовником EN 840-2, ДСТУ 8476:2015
Кришка контейнера – пластикова плоска, яка складається з двох частин які відкриваються на всю ширину контейнера. Стандартом не зазначено, що Кришка контейнера – пластикова плоска, яка складається з двох частин які відкриваються на всю ширину контейнера.

Замовник навмисно, нехтуючи вимогами EN 840-2, ДСТУ 8476:2015 встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження.
Звертаємо увагу, що кожен виробник має право встановлювати власні індивідуальні технологічні особливості, що не є загальнообов’язковими для використання іншими виробниками даного товару, та які жодним чином не будуть впливати на загальне цільове призначення всіх контейнерів, що виготовляються, а саме – для збору твердих побутових відходів.
Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Товар, що є предметом даної закупівлі виготовляється усіма виробниками, що представлені на ринку України у відповідності до стандартних технічних характеристик, що встановлені відповідно до стандартів EN 840-2.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім вищезазначеним технічним особливостям одночасно. Також, обов’язковість виконання даних технічних особливостей не врегульована жодним стандартом або нормативно правовим актом.


Враховуючи вище зазначене, Замовник вказавши в Додатку 2 до тендерної документації дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі, порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: 47895e7dcdb941c7b1387ef82a4f0f63
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-17-011617-a.a1
Назва: СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Дата розгляду скарги: 30.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.01.2025 14:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.02.2025 15:45
Дата виконання рішення Замовником: 05.02.2025 15:20
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 30.01.2025№ 1452-р/пк-пз було внесено зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ "РЕНТОК ГРУП", Наталія Сидоренко +380971189910 s8006930@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b2fcf494c56e4ab0bd2a9ef7b5e6e71b
Заголовок пункту скарги: ВИМОГА №1 1) В Додатку 2 тендерної документації встановлено, що: Кришка контейнера – пластикова плоска, яка складається з двох частин, які з'єднується за допомогою пластикових шарнірів та металевої трубки, яка вставляється в шарніри та іде на всю довжину кришки;
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ВИМОГА №1
1) В Додатку 2 тендерної документації встановлено, що:

Кришка контейнера – пластикова плоска, яка складається з двох частин, які з'єднується за допомогою пластикових шарнірів та металевої трубки, яка вставляється в шарніри та іде на всю довжину кришки;

Вимога «Кришка контейнера – пластикова плоска, яка складається з двох частин, які з'єднується за допомогою пластикових шарнірів та металевої трубки, яка вставляється в шарніри та іде на всю довжину кришки» має дискримінаційний характер, що зроблено для штучного звуження кола потенційних учасників даної закупівлі, оскільки відповідні обмеження не передбачені ані європейському стандарту EN 840-2, ані будь-яким іншим нормативно правовим документом, що діє на території України та є обов’язковим для виконання, в тому числі ДСТУ 8476:2015. Відповідні обмеження є лише специфічними технічними особливостями лише для одного конкретного виробника.

На підтвердження зазначеного вище надаємо порівняльну таблицю, що в повній мірі підтверджує грубе порушення Замовником принципів здійснення Публічних закупівель в частині добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, а також недискримінації учасників та рівного ставлення до них:
Вимоги, встановлені Замовником EN 840-2, ДСТУ 8476:2015
Кришка контейнера – пластикова плоска, яка складається з двох частин, які з'єднується за допомогою пластикових шарнірів та металевої трубки, яка вставляється в шарніри та іде на всю довжину кришки Стандартом не зазначено, що Кришка контейнера складається з двох частин, які з'єднується за допомогою пластикових шарнірів та металевої трубки, яка вставляється в шарніри та іде на всю довжину кришки

Замовник навмисно, нехтуючи вимогами EN 840-2, ДСТУ 8476:2015 встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження.
Звертаємо увагу, що кожен виробник має право встановлювати власні індивідуальні технологічні особливості, що не є загальнообов’язковими для використання іншими виробниками даного товару, та які жодним чином не будуть впливати на загальне цільове призначення всіх контейнерів, що виготовляються, а саме – для збору твердих побутових відходів.
Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Товар, що є предметом даної закупівлі виготовляється усіма виробниками, що представлені на ринку України у відповідності до стандартних технічних характеристик, що встановлені відповідно до стандартів EN 840-2.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім вищезазначеним технічним особливостям одночасно. Також, обов’язковість виконання даних технічних особливостей не врегульована жодним стандартом або нормативно правовим актом.




Враховуючи вище зазначене, Замовник вказавши в Додатку 2 до тендерної документації дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі, порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації