-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник 33180000-5 «Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму». (НК 024:2023 - 47030 Штучні зв'язки; 47030 Штучні зв'язки; 46059 Кістковий цемент, що містить лікувальні засоби).
Завершена
1 376 880.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 884.40 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 884.40 UAH
Період оскарження:
16.01.2025 17:03 - 21.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Номер:
ce4659fa513d49118d14a3e3426b0067
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-16-016733-a.b1
Назва:
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток №1 до ТД Технічна специфікація.docx 03.02.2025 20:31
- Скарга АМКУ .docx 03.02.2025 20:31
- Додаток №2 до ТД Загальні вимоги до предмету закупівлі.docx 03.02.2025 20:31
- Додаток №1 до ТД Технічна специфікація.pdf 03.02.2025 20:31
- Скарга АМКУ .pdf 03.02.2025 20:31
- Power of Attorney in English and Ukrainian 1.pdf 03.02.2025 20:31
- Лист.pdf 03.02.2025 20:31
- Протокол відхилення ТП.pdf 03.02.2025 20:31
- Вимога про усунення порушення.pdf 03.02.2025 20:31
- sign.p7s 03.02.2025 20:34
- Заперечення.pdf 11.02.2025 19:27
- Заперечення.docx 11.02.2025 19:27
- рішення від 05.02.2025 № 1681.pdf 05.02.2025 15:37
- інформація про резолютивну частину рішення від 12.02.2025 № 2128.pdf 13.02.2025 11:39
- рішення від 12.02.2025 № 2128.pdf 14.02.2025 15:44
- Пояснення по суті скарги.docx 07.02.2025 16:42
- Протокол про надання відповіді на запит АМКУ.docx 07.02.2025 16:42
- Відповідь по суті скарги.pdf 07.02.2025 16:42
- Пояснення на скаргу.doc 10.02.2025 09:45
- Пояснення на скаргу.pdf 10.02.2025 09:45
- Протокол про скасування рішення щодо відхилення ТП згідно рішення АМКУ.pdf 24.02.2025 14:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.02.2025 20:35
Дата розгляду скарги:
12.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.02.2025 15:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.02.2025 15:44
Дата виконання рішення Замовником:
24.02.2025 14:33
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Порушення усунено згідно рішення АМКУ.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a04e96607e194e3094f8705396b86327
Заголовок пункту скарги:
Відхилення тендерної пропозиції Учасника ФОП "Романчишин О.П."
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Комунальне некомерційне підприємство «Обласна клінічна лікарня Івано-Франківської обласної ради» (далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосило процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) на ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник 33180000-5 «Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму». (НК 024:2023 - 47030 Штучні зв'язки; 47030 Штучні зв'язки; 46059 Кістковий цемент, що містить лікувальні засоби), (далі – відкриті торги з Особливостями).
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 24 січня 2025 р.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій, участь у закупівлі взяли учасники:
1. ФОП "РОМАНЧИШИН ОЛЕКСАНДР ПЕТРОВИЧ";
2. ФОП "Рябополов Валентин Павлович"
29 січня 2025 р. в електронній системі закупівель Замовником було опубліковано Протокольне рішення (Протокол №29/3 від 29.01.2025 р.) Уповноваженою особи Наталії Михайлюк про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП "РОМАНЧИШИН ОЛЕКСАНДР ПЕТРОВИЧ" (Доказ-1 додається).
Фізична особа-підприємець «Романчишин Олександр Петрович» (далі – Скаржник) вважає, що рішення уповноваженої особи Замовника Протокол №29/3 від 29.01.2025 р, щодо відхилення його тендерної пропозиції прийнятими з порушенням норм чинного законодавства та вимог Тендерної документації, Керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаюсь до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
По-перше:
У рішенні Уповноваженою особи Протокол №29/3 від 29.01.2025 р зазначено, що у складі пропозиції Учасника відсутне підтвердження того, що запропонований ним товар «Фіксатор петльовий (петля самозатяжна)» виготовлений з матеріалу титан, як того вимагає Додаток 1 до тендерної документації (Доказ-2 додається).
Скаржник вважає таке обгрунтування є безпідставним, оскільки вимога про надання окремого документального підтвердження відповідності матеріалу титан відсутня у тендерній документації.
Тендерна документація не містить вимог до Учасників, про обов’язкове надання документального підтвердження відповідності матеріалу виготовлення.
Відповідно до Додатку 1 тендерної документації для підтвердження відповідності медико-технічних характеристик запропонованого товару Учасником надається у формі заповненої таблиці наведеної у цьому додатку. Зазначена таблиця містить медико-технічні вимоги до предмету закупівлі, а також стовбець під назвою «Відповідність (так/ні)», у комірках якого, Учасник повинен вказати ТАК чи НІ навпроти кожної технічної характеристики предмету закупівлі.
На підтвердження відповідності медико-технічним вимогам запропонованого товару, Скаржник надав у складі своєї тендерної пропозиції документ під назвою «Додаток №1 до ТД Технічна специфікація.pdf» (Доказ-3 додається). Зазначений документ містить заповнену таблицю, як того вимагає Додаток 1 до тендерної документації.
Звертаю увагу шановної Комісії, що жодної окремої вимоги про обов’язкове надання документального підтвердження відповідності матеріалу виготовлення товару у складі тендерної документації не передбачено, а ні Додатком 1, а ні жодним іншим документом Тендерної документації. Таким чином, рішення Замовника ґрунтується на вимозі, якої не існує в тендерній документації, що суперечить частині 3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі", яка зобов’язує Замовника формувати чіткі та обґрунтовані вимоги.
Оскільки в тендерній документації не міститься окремої вимоги щодо надання підтверджувальних документів про матеріал виготовлення, рішення замовника, яке базується на такій вимозі, є безпідставним та суперечить законодавству. Зокрема, така вимога може розцінюватися як додаткова дискримінаційна умова, що не була визначена тендерною документацією, що є порушенням принципів публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону.
По-друге:
Замовник у своєму Протокольному рішенні (Протокол №29/3 від 29.01.2025 р) зазначає, що Учасник ФОП "РОМАНЧИШИН ОЛЕКСАНДР ПЕТРОВИЧ" не виконав п.2 загальних вимог до предмету закупівлі, що встановлені у Додатку 2 до тендерної документації (Доказ-4 додається), а саме не надав докази того, що запропонований ним Товар дозволений для застосування та введений в обіг відповідно до законодавства в Україні.
Таке твердження Замовника грунтується на тому, що наданому Учасником Сертифікаті відповідності №UA.TR.118.006.24.02 від 26.12.2024р. та Декларації про відповідність №2 від 26.12.2024р., яка складена на підставі Сертифіката відповідності від 26.12.2024р. №UA.TR.118.006.24.02, відрізняються дати терміну дії, а саме, термін дії Сертифіката відповідності зазначено до 02.11.2026 р., а термін дії Декларації про відповідність №2 зазначено до 02.10.2026 р.
Відповідно до Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Miнiстрів України від 2 жовтня 2013 р. № 753, Декларація про відповідність складається під цілковиту відповідальність виробника. Уповноваженою особою виробника «ORTHOTECH INDIA PVT LTD» являється ФОП Загородній Віталій Іванович, повноваження якого підтверджуються Довіреністю (Доказ -5 додається). Цією Довіреністю ФОП Загородній Віталій Іванович уповноважений на складання Декларації про відповідність.
На письмове звернення ФОП "РОМАНЧИШИН ОЛЕКСАНДР ПЕТРОВИЧ" до ФОП Загородній Віталій Іванович, стосовно невідповідностей у терміні дії Декларації про відповідність №2 від 26.12.2024р та терміном дії Сертифіката відповідності 26.12.2024р. №UA.TR.118.006.24.02, останній пояснив, що допустив технічну помилку при складанні Декларації (Доказ-6 додається).
Замовником порушено право Учасника на усунення невідповідностей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей проведення публічних закупівель в умовах воєнного стану, якщо Замовник виявляє невідповідності у поданій тендерній пропозиції Учасника, він зобов’язаний надати Учаснику строк не менше ніж 24 години для їх усунення.
Оскільки вимога про надання сканованих з оригіналів або належно завірених копій декларації та/або сертифікатів про відповідність та/або реєстраційне посвідчення, що підтверджують можливість введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) товару за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно вимог технічного регламенту, встановлена Замовником стосується загальних вимог до предмету закупівлі, що встановлені у Додатку 2, а не до технічних та якісні характеристик предмета закупівлі, то Замовник мав надати учаснику 24 години на усунення невідповідностней згідно пункту 43 Особливостей.
Не надавши Учаснику часу на виправлення, Замовник грубо порушив норми Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливості.
Одночасно звертаю увагу Комісії, на упереджене ставлення Замовника до учасників закупівлі під час проведення оцінки тендерних пропозицій. 03.02.2025р. Замовником опубліковано на сайті https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-01-16-016733-a Вимогу про усунення невідповідностей, якою Учаснику ФОП "Рябополов Валентин Павлович" надано 24 години для усунення невідповідностей, а саме надання документів, що передбачені Додатком 2 до тендерної документації «Загальні вимоги до предмету закупівлі» (Доказ-7 додається).
Тобто, невідповідність у документах Учасника ФОП "РОМАНЧИШИН ОЛЕКСАНДР ПЕТРОВИЧ", надання яких передбачалось Додатком 2, розцінено Замовником як підстава для відхилення тендерної пропозиції учасника, а ненадання документів, що передбачено тим самим Додатком 2, Учасником ФОП "Рябополов Валентин Павлович", розцінено як невідповідність та надано час для її усунення.
Підсумовуюче наведене, можна дійти висновку, що дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника є незаконними та порушуть принципи прозорості та недискримінації учасників.
Таким чином, скаржник вважає, що замовник не мав підстав для відхилення тендерної пропозиції ФОП "Романчишин О.П.", оскільки вона відповідає вимогам тендерної документації. Враховуючи вищезазначене, з метою відновлення прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника в означеній процедурі закупівлі та на підставі викладеного, керуючись ст.-ст.: 3, 5, 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. за № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 24 січня 2025 р.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій, участь у закупівлі взяли учасники:
1. ФОП "РОМАНЧИШИН ОЛЕКСАНДР ПЕТРОВИЧ";
2. ФОП "Рябополов Валентин Павлович"
29 січня 2025 р. в електронній системі закупівель Замовником було опубліковано Протокольне рішення (Протокол №29/3 від 29.01.2025 р.) Уповноваженою особи Наталії Михайлюк про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП "РОМАНЧИШИН ОЛЕКСАНДР ПЕТРОВИЧ" (Доказ-1 додається).
Фізична особа-підприємець «Романчишин Олександр Петрович» (далі – Скаржник) вважає, що рішення уповноваженої особи Замовника Протокол №29/3 від 29.01.2025 р, щодо відхилення його тендерної пропозиції прийнятими з порушенням норм чинного законодавства та вимог Тендерної документації, Керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаюсь до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
По-перше:
У рішенні Уповноваженою особи Протокол №29/3 від 29.01.2025 р зазначено, що у складі пропозиції Учасника відсутне підтвердження того, що запропонований ним товар «Фіксатор петльовий (петля самозатяжна)» виготовлений з матеріалу титан, як того вимагає Додаток 1 до тендерної документації (Доказ-2 додається).
Скаржник вважає таке обгрунтування є безпідставним, оскільки вимога про надання окремого документального підтвердження відповідності матеріалу титан відсутня у тендерній документації.
Тендерна документація не містить вимог до Учасників, про обов’язкове надання документального підтвердження відповідності матеріалу виготовлення.
Відповідно до Додатку 1 тендерної документації для підтвердження відповідності медико-технічних характеристик запропонованого товару Учасником надається у формі заповненої таблиці наведеної у цьому додатку. Зазначена таблиця містить медико-технічні вимоги до предмету закупівлі, а також стовбець під назвою «Відповідність (так/ні)», у комірках якого, Учасник повинен вказати ТАК чи НІ навпроти кожної технічної характеристики предмету закупівлі.
На підтвердження відповідності медико-технічним вимогам запропонованого товару, Скаржник надав у складі своєї тендерної пропозиції документ під назвою «Додаток №1 до ТД Технічна специфікація.pdf» (Доказ-3 додається). Зазначений документ містить заповнену таблицю, як того вимагає Додаток 1 до тендерної документації.
Звертаю увагу шановної Комісії, що жодної окремої вимоги про обов’язкове надання документального підтвердження відповідності матеріалу виготовлення товару у складі тендерної документації не передбачено, а ні Додатком 1, а ні жодним іншим документом Тендерної документації. Таким чином, рішення Замовника ґрунтується на вимозі, якої не існує в тендерній документації, що суперечить частині 3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі", яка зобов’язує Замовника формувати чіткі та обґрунтовані вимоги.
Оскільки в тендерній документації не міститься окремої вимоги щодо надання підтверджувальних документів про матеріал виготовлення, рішення замовника, яке базується на такій вимозі, є безпідставним та суперечить законодавству. Зокрема, така вимога може розцінюватися як додаткова дискримінаційна умова, що не була визначена тендерною документацією, що є порушенням принципів публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону.
По-друге:
Замовник у своєму Протокольному рішенні (Протокол №29/3 від 29.01.2025 р) зазначає, що Учасник ФОП "РОМАНЧИШИН ОЛЕКСАНДР ПЕТРОВИЧ" не виконав п.2 загальних вимог до предмету закупівлі, що встановлені у Додатку 2 до тендерної документації (Доказ-4 додається), а саме не надав докази того, що запропонований ним Товар дозволений для застосування та введений в обіг відповідно до законодавства в Україні.
Таке твердження Замовника грунтується на тому, що наданому Учасником Сертифікаті відповідності №UA.TR.118.006.24.02 від 26.12.2024р. та Декларації про відповідність №2 від 26.12.2024р., яка складена на підставі Сертифіката відповідності від 26.12.2024р. №UA.TR.118.006.24.02, відрізняються дати терміну дії, а саме, термін дії Сертифіката відповідності зазначено до 02.11.2026 р., а термін дії Декларації про відповідність №2 зазначено до 02.10.2026 р.
Відповідно до Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Miнiстрів України від 2 жовтня 2013 р. № 753, Декларація про відповідність складається під цілковиту відповідальність виробника. Уповноваженою особою виробника «ORTHOTECH INDIA PVT LTD» являється ФОП Загородній Віталій Іванович, повноваження якого підтверджуються Довіреністю (Доказ -5 додається). Цією Довіреністю ФОП Загородній Віталій Іванович уповноважений на складання Декларації про відповідність.
На письмове звернення ФОП "РОМАНЧИШИН ОЛЕКСАНДР ПЕТРОВИЧ" до ФОП Загородній Віталій Іванович, стосовно невідповідностей у терміні дії Декларації про відповідність №2 від 26.12.2024р та терміном дії Сертифіката відповідності 26.12.2024р. №UA.TR.118.006.24.02, останній пояснив, що допустив технічну помилку при складанні Декларації (Доказ-6 додається).
Замовником порушено право Учасника на усунення невідповідностей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей проведення публічних закупівель в умовах воєнного стану, якщо Замовник виявляє невідповідності у поданій тендерній пропозиції Учасника, він зобов’язаний надати Учаснику строк не менше ніж 24 години для їх усунення.
Оскільки вимога про надання сканованих з оригіналів або належно завірених копій декларації та/або сертифікатів про відповідність та/або реєстраційне посвідчення, що підтверджують можливість введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) товару за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно вимог технічного регламенту, встановлена Замовником стосується загальних вимог до предмету закупівлі, що встановлені у Додатку 2, а не до технічних та якісні характеристик предмета закупівлі, то Замовник мав надати учаснику 24 години на усунення невідповідностней згідно пункту 43 Особливостей.
Не надавши Учаснику часу на виправлення, Замовник грубо порушив норми Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливості.
Одночасно звертаю увагу Комісії, на упереджене ставлення Замовника до учасників закупівлі під час проведення оцінки тендерних пропозицій. 03.02.2025р. Замовником опубліковано на сайті https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-01-16-016733-a Вимогу про усунення невідповідностей, якою Учаснику ФОП "Рябополов Валентин Павлович" надано 24 години для усунення невідповідностей, а саме надання документів, що передбачені Додатком 2 до тендерної документації «Загальні вимоги до предмету закупівлі» (Доказ-7 додається).
Тобто, невідповідність у документах Учасника ФОП "РОМАНЧИШИН ОЛЕКСАНДР ПЕТРОВИЧ", надання яких передбачалось Додатком 2, розцінено Замовником як підстава для відхилення тендерної пропозиції учасника, а ненадання документів, що передбачено тим самим Додатком 2, Учасником ФОП "Рябополов Валентин Павлович", розцінено як невідповідність та надано час для її усунення.
Підсумовуюче наведене, можна дійти висновку, що дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника є незаконними та порушуть принципи прозорості та недискримінації учасників.
Таким чином, скаржник вважає, що замовник не мав підстав для відхилення тендерної пропозиції ФОП "Романчишин О.П.", оскільки вона відповідає вимогам тендерної документації. Враховуючи вищезазначене, з метою відновлення прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника в означеній процедурі закупівлі та на підставі викладеного, керуючись ст.-ст.: 3, 5, 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. за № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»
×
-
Назва доказу:
Вимога про усунення невідповідностей
-
Повʼязаний документ:
Вимога про усунення порушення.pdf
-
-
Назва доказу:
Лист-пояснення ФОП Загородній Віталій Іванович
-
Повʼязаний документ:
Лист.pdf
-
-
Назва доказу:
Довіреність на ФОП Загородній Віталій Іванович
-
Повʼязаний документ:
Power of Attorney in English and Ukrainian 1.pdf
-
-
Назва доказу:
Копія Додатку 2 до тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток №2 до ТД Загальні вимоги до предмету закупівлі.docx
-
-
Назва доказу:
Документ під назвою «Додаток №1 до ТД Технічна специфікація.pdf»
-
Повʼязаний документ:
Додаток №1 до ТД Технічна специфікація.pdf
-
-
Назва доказу:
Копія Додатку 1 до тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток №1 до ТД Технічна специфікація.docx
-
-
Назва доказу:
Копія протокольного рішення Протокол №29/3 від 29.01.2025
-
Повʼязаний документ:
Протокол відхилення ТП.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати Протокол №29/3 від 29.01.2025р. щодо прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника ФОП "Романчишин О.П."