• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015:90510000-5 - Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (послуги з вивезення твердих побутових відходів, послуги з вивезення великогабаритних (будівельних) відходів)

Завершена

3 800 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 38 000.00 UAH
Період оскарження: 16.01.2025 14:49 - 21.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення пропозиції ТОВ "КРАМАР ЕКО"

Номер: 639976b66f9e4495a7307aa7c94801ba
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-16-011842-a.b1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення пропозиції ТОВ "КРАМАР ЕКО"
Скарга:
Дата розгляду скарги: 12.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.02.2025 16:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.02.2025 16:32
Дата виконання рішення Замовником: 18.02.2025 14:37
Коментар замовника щодо усунення порушень: ПРОТОКОЛ № 20 щодо прийняття рішення уповноваженою особою 18 лютого 2025 р. м. Київ ПОРЯДОК ДЕННИЙ: Щодо розгляду рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 2151-р/пк-пз від 12.02.2025 (оголошення UA-2025-01-16-011842-a. ). Під час розгляду першого питання порядку денного: За результатами розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "КРАМАР ЕКО" постійною діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель винесла рішення № 2151-р/пк-пз від 12.02.2025, а саме скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "КРАМАР ЕКО" (код ЄДРПОУ: 36173955) та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОФПЕРЕРОБКА" (код ЄДРПОУ: 41195855) переможцем процедури закупівлі — "ДК 021:2015:90510000-5 - Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (послуги з вивезення твердих побутових відходів, послуги з вивезення великогабаритних (будівельних) відходів)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-16-011842-a. ВИРІШИВ: 1. Рішення №№ 2151-р/пк-пз від 12.02.2025 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель виконати в повному обсязі та скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "КРАМАР ЕКО" (код ЄДРПОУ: 36173955) та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОФПЕРЕРОБКА" (код ЄДРПОУ: 41195855) переможцем процедури закупівлі — "ДК 021:2015:90510000-5 - Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (послуги з вивезення твердих побутових відходів, послуги з вивезення великогабаритних (будівельних) відходів)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-16-011842-a. 2. Протягом одного дня з дня ухвалення цього рішення оприлюднити через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, передбачено статтею 10 Закону. Уповноважена особа Андрій БАРАН Підпис:
Автор: ТОВ "КРАМАР ЕКО", Юрій Кузьменко +380504947773 kramar.tpv@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 754cc68cde8c420b9a465adae1a9adf5
Заголовок пункту скарги: Порушення при наданні 24 години на виправлення невідповідності.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно Протоколу № 12 щодо прийняття рішення уповноваженою особою, замовник аргументує причину відхилення Скаржника наступним чином:
«1. Відповідно до п. 5.7. Додатку 6 до тендерної документації Учасник повинен підтвердити, що система менеджменту якості Учасника, стосовно організа (ії діяльності (операцій) у сфері поводження з безпечними відходами, яку проводить Учасник, відповідає вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 «Система менеджменту якості. Вимоги». Для
підтвердження Учасником надається сертифікат на систему менеджменту якості, що виданий органом сертифікації, який підтверджує відповідність міжнародному стандарту ISO 9001:2015 «Система менеджменту якості. Вимоги», (ДСТУ ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015, IDT); (ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Система управління якістю. Вимоги» (EN ISO 9001 :2015, IDT; ISO 9001 :2015, IDT), чинний на
весь час надання послуг.

Однак, у наданому Учасником Сертифікаті термін дії сертифікату закінчився ще 12.02.2024 року, а відповідно до вимог тендерної документації мав бути чинним на весь час надання послуг.

2. Відповідно до п. 5.8. Додатку 6 до тендерної документації Учасник повинен підтвердити, що система екологічного менеджменту Учасника, стосовно організації діяльності (операцій) у сфері поводження з безпечними відходами, яку проводить Учасник,
відповідає вимогам міжнародного стандарту ISO 14001:2015 «Система екологічного
менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування». Для підтвердження Учасником надається сертифікат на систему екологічного менеджменту, що виданий органом сертифікації, який підтверджує відповідність міжнародному стандарту І SO 1400 І :201 5 «Система екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ ISO 14001:2015(ISO 14001:2015, IDT) Система екологічного управління. Вимоги та
настанови щодо застосування»), чинний на весь час надання послуг.

Однак, у наданому Учасником Сертифікаті термін дії сертифікату закінчився ще 12.02.2024 року, а відповідно до вимог тендерної документації мав бути чинним на весь час надання послуг.
Відповідно до пп.2, п. 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозищю 1з зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі коли:
Тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.»

Скаржник категорично не погоджується з діями Замовника, оскільки Замовником не повною мірою була застосована норма п. 43 Особливостей. Замовник в даному випадку повинен був згідно п. 43 Особливостей надати Скаржнику 24 години на виправлення невідповідності в інформації та документах, що подані учасником процедури закупівлі.

Пунктом 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 передбачено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно пункту 22 частини 1 статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Отже, предметом закупівлі замовників є товар, роботи чи послуги.
Тобто замовник не має права надавати 24 години на виправлення невідповідностей в інформації та / або документах, які призводять, зокрема, до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції.
Замовник не розділяє поняття «відсутність інформації та / або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції» та «зміна предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції».
Виходячи з того, що ані ЗУ «Про публічні закупівлі», ані Постанова 1178 від 22 жовтня 2022 р. не дають визначення поняттям «відсутність» та «зміна», тому згідно з Академічним тлумачним Словником української мови:
«відсутність» - перебування кого небудь поза даним місцем у певний час;
протилежне присутність/ неіснування кого-, чого-небудь; брак чого-небудь.
В свою чергу «зміна» - перехід, перетворення чого небудь у щось якісно інше; змінювання/ заміна кого-, чого-небудь кимось, чимось іншим.
У відповідності до вище наведених визначень видається, що відсутність інформації та/ або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції - це нестача/ не існування в тендерній пропозиції учасника інформації та / або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
Зміна предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції – це змінювання або перетворення предмета закупівлі, який пропонується учасником в інший предмет закупівлі шляхом заміни інформації та/або документів, що ним надані.
У складі пропозиції Скаржника надано наступні документи:
- файл «19. Лист - підтвердження вимогам ISO 9001.pdf»
- файл «19.1 КРАМАР ЕКО 9001 УКР.pdf»
- файл «20. Лист - підтвердження вимогам ISO 14001.pdf»
- файл «20.1 КРАМАР ЕКО 14001 УКР.pdf»

Таким чином, виправлення невідповідностей в інформації та/ або документах про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, можливе лише в наданих/ наявних в тендерній пропозиції учасника інформації та/ або документах і лише, якщо таке виправлення не призведе до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо. В іншому випадку за відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі в тендерній пропозиції учасника, надання 24 години на виправлення невідповідностей не надається.
Оскільки предмет закупівлі представляє собою опис необхідної сукупності його
характеристик, то зміною предмета закупівлі для послуг можна вважати зміну найменування послуг, перелік послуг, кількості та обсягів послуг. Тобто надавши Скаржнику 24 години на виправлення невідповідності, а саме завантажити оновлені сертифікати ISO, з терміном дії на весь період надання послуг, згідно встановлених вимог Замовника, жодним чином не тягнуть за собою зміну предмету закупівлі.

Підсумовуючи вищенаведене можемо зробити висновок, що надання можливості Скаржнику усунути невідповідності в інформації та/або документах, які надаються на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, а саме надання оновлених сертифікатів ISO, не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого Скаржником у складі його тендерної пропозиції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника