• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги із збирання, перевезення, зберігання, знешкодження медичних відходів категорій «В» та «С», відходів лікарських засобів

Завершена

448 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 480.00 UAH
Період оскарження: 16.01.2025 13:45 - 14.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 7e2fe529e07746429753e569c0e6b703
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-16-009501-a.b4
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 04.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.02.2025 16:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.03.2025 16:14
Дата виконання рішення Замовником: 17.03.2025 11:13
Коментар замовника щодо усунення порушень: Прийнято до виконання
Автор: ТОВ "ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ", Богдан Захарченко +380671933515 tender@er-tec.com.ua http://er-tec.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: de54bc32bb0143068fd823f3e4b2c302
Заголовок пункту скарги: Скарга на рішення Замовника щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 108 від 19.02.2025 про визначення переможцем закупівлі учасника ТОВ " НВК "УКРЕКОПРОМ"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, Комунальне некомерційне підприємство Сумської обласної ради "Сумська обласна клінічна лікарня" (надалі - Замовник) були проведені відкриті торги з особливостями (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-16-009501-a) «Послуги із збирання, перевезення, зберігання, знешкодження медичних відходів категорій «В» та «С», відходів лікарських засобів» за ДК 021:2015 ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.
Пропозиції до участі у даній закупівлі були подані від:
- ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" з ціною 350 820,00 грн. з ПДВ;
- ТОВ " НВК "УКРЕКОПРОМ" з ціною 401 430,00 грн. з ПДВ;
- ТОВ "А-ЕНЕРГО" з ціною 404 700,00 грн. з ПДВ;
- ТОВ "ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ" з ціною 430 270,00 грн. з ПДВ.
19.02.2025 згідно Протокольного рішення щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 108 було визначено переможцем закупівлі учасника ТОВ " НВК "УКРЕКОПРОМ" (надалі- Рішення).
ТОВ «ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ» як учасник даної процедури закупівлі не погоджується з рішенням Замовника, та вважає його протиправним та незаконним, та таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника (суб’єкта оскарження) на потенційний розгляд його пропозиції в даній закупівлі на підставі нижчевикладеного.

ОБГРУНТУВАННЯ СКАРЖНИКА ПО СУТІ СКАРГИ:
У додатку 2 технічного завдання до предмета закупівлі до тендерної документації зі змінами (далі – документації) Замовник передбачив наступне.
На підтвердження технічних вимог Учасником надаються
«1.5. Копії документів, що підтверджують наявність в нього відповідних мішків/пакетів (договір на постачання, накладна, сертифікат або паспорт якості)»
Тобто на відповідні мішки/пакети учасники повинні надати копії документів: договір на постачання, накладна, сертифікат або паспорт якості.
Серед перелічених копій документів Замовник надав можливість вибору щодо надання учасником документів лише між сертифікатом або паспортом якості, інші копії документів повинні бути надані у повному обсязі.
У пропозиції учасника ТОВ "НВК"УКРЕКОПРОМ" на відповідні мішки/пакети відсутній документ: договір постачання.
Також звертаємо увагу Колегії:
На відповідні пакети учасник ТОВ "НВК"УКРЕКОПРОМ" надає видаткові накладні № 1602 на «Пакет п/е 500*1000*0,12» та № 1601 «Пакет п/е 700*1100*0,12» від 08.11.2024 року та сертифікат якості виробника. У сертифікаті якості виробника в описі характеристик на пакети текст частково прихований, а сам документ виданий на «Пакет поліетиленовий для медичних відходів 700*1100*0,13», тобто інша товщина пакету. Вважаємо, що сертифікат якості виданий не на відповідні пакети, як було передбачено даним пунктом вимоги.
Враховуючи зазначене, пропозиція учасника ТОВ "НВК"УКРЕКОПРОМ" не відповідає технічним вимогам до предмета закупівлі зазначеним у додатку 2 до документації та вимогам тендерної документації, та має бути відхилена Замовником.
Скаржник вбачає у діях Замовника порушення базових принципів закупівлі, адже Замовник зобов’язаний дотримуватися відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників.
Зазначеним вище рішенням Замовника про визнання переможцем закупівлі ТОВ "НВК"УКРЕКОПРОМ", пропозиція якого не відповідає технічним вимогам до предмета закупівлі визначених у тендерній документації, порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостями:

ПРОСИМО:

1) Прийняти дану скаргу до розгляду.
2) Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі за № UA-2025-01-16-009501-a замовником Комунальне некомерційне підприємство Сумської обласної ради "Сумська обласна клінічна лікарня".
3) Зобов'язати Комунальне некомерційне підприємство Сумської обласної ради "Сумська обласна клінічна лікарня" скасувати рішення від 19.02.2025 № 108 про прийняте рішення уповноваженою особою щодо визначення переможцем закупівлі ТОВ "НВК"УКРЕКОПРОМ".
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 89693561cab345ff804987d2c6cadaf1
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-16-009501-a.b3
Назва: Скарга
Скарга:
на рішення Замовника щодо відхилення пропозиції Скаржника
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 03.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.02.2025 12:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.03.2025 11:07
Дата виконання рішення Замовником: 18.03.2025 10:52
Коментар замовника щодо усунення порушень: Прийнято до виконання
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c0b524e5fa244caabd6cb2194de84231
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 16.01.2025 року Комунальне некомерційне підприємство Сумської обласної ради "Сумська обласна клінічна лікарня" (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги із збирання, перевезення, зберігання, знешкодження медичних відходів категорій «В» та «С», відходів лікарських засобів» з очікуваною вартістю 448 000 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
• ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС».
• ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
• ТОВ «А-ЕНЕРГО»
• ТОВ «ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ»




19.02.2025 року відповідно до Протоколу № 107 від 19.02.2025 року Замовником було прийнято рішення було прийнято рішення відхилити пропозицію Скаржника.
Аругментуючи необхідність відхилення в Протоколі Замовник зазначив:

Згідно висновку головної медичної сестри Мельник Т.М. та юрисконсульта Щербаченко О.І. в ході проведення розгляду та оцінки тендерної пропозиції конкурентних торгів в електронній системі «Прозорро» UA-2025-01-16-009501-а учасник відкритих торгів ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС по класу ДК 021:2015: № 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» на закупівлю послуг із збирання, перевезення, зберігання, знешкодження медичних відходів категорій «В» та «С», відходів лікарських засобів за пунктами 1.4 Додатку 2 тендерної документації встановлена невідповідність медико-технічним та якісним вимогам, заявленим на торги, зокрема не було надано дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.
Пунктом 3 частини 2 статті 16 Закону України «Про управління відходами» чітко зазначено, що утворювачі відходів, крім утворювачів відходів домогосподарств, зобов’язані обробляти відходи самостійно, за наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, або передавати їх для оброблення суб’єктам господарювання у сфері управління відходами, які мають такий дозвіл.
Додатком 2 «Перелік видів господарської діяльності, які не можуть проводитися на підставі подання декларації в умовах воєнного стану» до постанови Кабінету Міністрів України від 18.03.2022 № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» визначено, що операції з оброблення відходів здійснюються на підставі дозволу. Абзац 3 цієї ж постанови чітко визначає, що подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів (крім господарської діяльності з управління небезпечними відходами) є дійсними до 9 квітня 2025 року.
Розділом II «Категорії відходів» Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затвердженими наказом Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України від 06 вересня 2022 року № 1602) медичні відходи категорії «В» відносяться до епідемічно (інфекційно) небезпечних відходів, медичні відходи категорії «С» – токсикологічно небезпечних відходів.
Тобто оброблення відходів категорії «В» та «С» має здійснюватися виключно на підставі дозволу, передбаченого чинним законодавством.
Враховуючи вищенаведене, пропозиція учасника торгів ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» за своїми медико-технічними характеристиками не відповідає медико-технічним вимогам, зазначеним в тендерній документації лікарні, та не може бути визнана переможцем.

Скаржник не погоджується з прийнятим рішенням Замовника щодо відхилення своєї пропозиції та вважає його безпідставним з огляду на наступне.

По перше висновки головних медичних сестер та юрисконсультів не є підставою для відхилення пропозицій учасників згідно вимог Особливостей.

З огляду на це пропозиція Скаржника була безпідставно відхилена виключено керуючись висновками стороніх осіб, а не уповановаженою особою.

По друге. Відповідно до вимог ДОДАТКУ 2 до тендерної документації на підтвердження технічних вимог Учасником надаються, зокрема 1.4. Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.

Скаржником на виконання цією вимоги було надано Декларації № 057880/24, 057872/24 про провадження господарської діяльності яка мість Дозвільний документ: Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.

Також Скаржником було надано Пояснювальну записку вих. №1 від 12.02.2025 року , згідно якої було надане наступне пояснення:

Предметом закупівлі є Послуги із збирання, перевезення, зберігання, знешкодження медичних відходівкатегорій «В» та «С», відходів лікарських засобів.
З огляду на це предмет закупівлі не містить коди відходів згідно Національного переліку відходів. Втой час коди відходів згідно Національного переліку відходів визначені саме Додатком 2 до тендерноїдокументації, а не предметом закупівлі.
І відповідно Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі надати неможливо.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» повідомляє щовідповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» дозволи на Послуги із збирання,перевезення, зберігання, знешкодження медичних відходів категорій «В» та «С», відходів лікарськихзасобів не видаються. Національний перелік відходів не містить таких кодів як Послуги із збирання,перевезення, зберігання, знешкодження медичних відходів категорій «В» та «С», відходів лікарських засобів.
Обґрунтування та причини неподання документів та інформації: «Дозвіл на здійснення операційз оброблення відходів, який містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що єпредметом закупівлі».
Згідно Додатку 2 до тендерної документації вимагається «Дозвіл на здійснення операцій з обробленнявідходів, який містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметомзакупівлі», а не «Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди відходівзгідно Національного переліку відходів, що визначені Додатком 2 до тендерної документації»,вказаний дозвіл на вимогу Додатку 2 до тендерної документації надати не є можливим.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» (далі по тексту ¬ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС») є спеціалізованим підприємством з надання послуг по управліннювідходами, яке оснащене сучасним обладнанням, що дозволяє надавати послуги не утворюючи прицьому загрози навколишньому середовищу.
Відповідно до інформації з веб-сайту Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України,проводиться державне реформування під назвою «Ефективне управління відходами», з метоюстворення екологічно безпечної системи управління відходами на принципах економіки замкненого
циклу та забезпечення переходу на сучасні, передові практики її впровадження.
Реформа управління відходами передбачає:
• приведення законодавства України у відповідність до вимог законодавства ЄС у сфері
управління відходами;
• створення сприятливих умов для залучення інвестицій, необхідних для побудови в Україні
сучасних інфраструктурних об’єктів зі збирання та оброблення відходів;
• закриття несанкціонованих сміттєзвалищ і рекультивація полігонів, які не відповідають
вимогам екологічної безпеки;
• вирішення проблеми з управління відходами видобувної промисловості та небезпечними
відходами;
• запровадження ієрархії управління відходами та системи розширеної відповідальності
виробника;
• розроблення та запровадження комплексної програми екологічної просвіти та інформування
суспільства з питань управління відходами та сталого споживання.
Преамбула Закону України «Про управління відходами» (далі по тексту – «Закон»), визначає правові,організаційні, економічні засади діяльності щодо запобігання утворенню відходів, зменшення обсягівїх утворення, зниження негативних наслідків від діяльності з управління відходами, сприянняпідготовці відходів до повторного використання, рециклінгу і відновленню з метою запобігання їх негативному впливу на здоров’я людей та навколишнє природне середовище.
Стаття 3 Закону передбачає основні цілі та принципи державної політики у сфері запобігання утворенню та управління відходами, зокрема дотримання ієрархії управління відходами, запровадження розширеної відповідальності виробника у тому числі принципи «забруднювачплатить», формування конкурентного середовища у сфері управління відходами.
У тому числі реформа запроваджує побудову нової дозвільної системи, що дозволить забезпечити європейський рівень державного контролю, стимулювання зменшення обсягів захоронення відходів та зростання показників їх переробки.
Відповідно до пунктів 9, 10 частини 2 статті 17 Закону суб’єкти господарювання у сфері управління відходами зобов’язані:
- мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів;
- мати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Зауважимо, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» суб’єкти господарювання мали змогу адаптуватись до нових умов роботи шляхом оформлення документів у декларативному порядку.
Згідно із схваленими змінами до 09.01.2024 року суб’єкти господарювання могли отримати декларацію про провадження господарської на порталі «Дія».
Зауважимо, що законодавцем запроваджено електронну форму декларації про провадження видів господарської діяльності встановленої форми.
Наразі Постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2023 р. № 1137, установлено, що подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними до 15 червня 2025 року.
У строк до 15 червня 2025 р. суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку та на умовах, що передбачені Законом України «Про управління відходами».
Так, ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСРВІС» з метою адаптування до нових умов роботи в рамках реформи відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» зі змінами, здійснило оформлення документів у декларативному порядку та отримано декларацію про провадження господарської діяльності № 57881/24 від 03.01.2024, яка передбачає надання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Вказана інформація є відкритою та доступною на офіційному сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням: https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/.
Відповідно до рішення АМКУ №1450-р/пк-пз від 30.01.2025 визначено, що Постановою КМУ від 19 грудня 2023 № 1328 "Про затвердження Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів", відповідно до пункту 10 частини першої статті 19 та абзацу другого частини першої статті 42 Закону України "Про управління відходами" КМУ затвердив Порядок видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Однак згідно з абзацом другим частини першої статті 42 Закону України "Про управління відходами" видача, відмова у видачі, припинення дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів здійснюються відповідно до законів України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" та "Про адміністративні послуги" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до абзацу 8 частини 1 статті 1 ЗУ "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" декларація про провадження господарської діяльності - документ, яким суб’єкт господарювання повідомляє дозвільний орган про свою відповідність вимогам законодавства до певного виду господарської діяльності та на підставі якого набуває право на провадження заявленого виду господарської діяльності і 6 несе передбачену законом відповідальність.
Також зазначено, що згідно ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» суб’єкт господарювання набуває право на здійснення певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності з дати надходження до електронного сервісу (у разі подання декларації в електронній формі). В той час, згідно з частиною 2-2 статті 11 "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" у період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України
"Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президета України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 № 2102-IX, право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності може набуватися суб’єктом господарювання на підставі подання на безоплатній основі до відповідних дозвільних органів декларації про провадження господарської діяльності без отримання документів дозвільного характеру, крім тих видів господарської діяльності, перелік яких визначається КМУ. Без отримання документів дозвільного характеру. Разом з тим, абзац 1 частини статті 9 ЗУ "Про адміністративні послуги" передбачає, що адміністративні послуги в електронній формі надаються з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, у тому числі, через інтегровані з ним інформаційні системи державнихорганів та органів місцевого самоврядування.
Відповідно до Постанови КМУ від 31 жовтня 2023 № 1137 зі змінами, внесеними постановою КМУ від 13 грудня 2024 № 1431 подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними до 15 червня 2025. У строк до 15 червня 2025 суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку та на умовах, що передбачені
Законом України "Про управління відходами". В той час, пункт 1 частини 1 постанови КМУ від 18 березня 2022 № 314 "Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану" установлює, що у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності, що містить відомості згідно з додатком 1, безотримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатівнадання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
Таким чином, згідно з абзацом 8 частини 1 статті 1 ЗУ "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" суб’єкти господарювання можуть набувати право на провадження заявленого виду господарської діяльності за декларативним принципом, подаючи декларацію через Єдиний державного вебпорталу електронних послуг. ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» набув право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами задекларувавши вид дозвільного документа: Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Декларація (дозвіл) про провадження господарської діяльності, яка отримана в умовах воєнного стану дає право ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» на здійснення операцій з оброблення відходів до 15 червня 2025.
Із урахуванням вищевказаного, надаємо аналог документа, а саме декларацію № 057880/24 про провадження господарської діяльності, яка містить Дозвіл на здійснення операцій з обробленнявідходів.Відповідно до реєстру декларацій про провадження господарської діяльності (дозволів на здійсненняоперацій з оброблення відходів), розміщеному на сайті https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/,наявна інформація про ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС».
Такий предмет закупівлі як Послуги із збирання, перевезення, зберігання, знешкодження медичних відходів категорій «В» та «С», відходів лікарських засобів не містить кодів згідно Національного переліку відходів. Відповідно коди згідно Національного переліку відходів були вказані в ДОДАТКУ 2 до тендерної документації.

Також відповідно до вимог тендерної документації: Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, можуть не подаватись у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення.

Таким чином, шляхом надання вказаних документів, Скаржником були виконані вимоги тендерної документації.

З огляду на це пропозиція Скаржника була безпідставно відхилена з підстав які наведені в Протоколі.

Разом з тим, Замовником також не надавалась вимога що передбачена пунктом 43 Особливостей щодо усунення невідповідностей в пропозиції Скаржника.

Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Вимога
Є відповідь

Вимога

Номер: fc58636634b9427fb58e5ecc16c4db71
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-16-009501-a.a2
Назва: Вимога
Вимога:
Доброго дня! Шановний Замовник, відповідно до вимог Додатку 2 до тендерної документації, на підтвердження технічних вимог учасником надаються «1.5. Копії документів, що підтверджують наявність в нього відповідних мішків/пакетів (договір на постачання, накладна, сертифікат або паспорт якості)» Звертаємо увагу на вимогу: надаються «копії документів». Надані у пропозиції учасником ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" частково документи пропозиції: сертифікат якості та видаткова на мішки, не підтверджує наявності в нього відповідних мішків/пакетів. Більше того за цими двома документами є розбіжності у технічних характеристиках, що не підтверджує наявності в нього відповідних мішків. Учасником не надано на вимогу даного пункту, серед перелічених документів: договір на постачання. Учасник ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" не відповідає технічним вимогам Додатку 2 до тендерної документації, а отже його пропозиція повинна бути відхилена. У разі не реагування на дану вимогу будемо змушені звертатися зі скаргою до АМКУ.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідно до пункту 1.5 Додатку 2 тендерної документації Учасник у склад своєї тендерної пропозиції мав надати документи, що підтверджують наявність і нього відповідних мішків/пакетів, необхідних для паковання відходів (договір н; постачання, накладна, сертифікат або паспорт якості). Тобто у складі тендерно пропозиції Учасника має бути наявний договір на постачання мішків/пакетів, аб< відповідна накладна, або сертифікат чи паспорт якості. У складі тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальність «НВК «УКРЕКОПРОМ» надані видаткові накладні, які підтверджують придбанн. ним пакетів для паковання, що в повній мірі відповідають вимогам Додатку 1 ді Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження медичними відходами (пункт 12 розділу III, підпункт 1 пункту 19 розділу V, підпунк 1 пункту 12 розділу VI) «Маркування і пакування небезпечних медичних відходів): затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 № 32 «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щод поводження з медичними відходами». Враховуючи вищевикладене тендерна пропозиція Товариства з обмеженої відповідальністю «НВК «УКРЕКОПРОМ» відповідає технічним вимогам, вказаним Додатку 2 тендерної документації, а отже підстави для її відхилення відсутні.
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 8a056dd6b46d4978bf79f4325d6c6517
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-16-009501-a.c1
Назва: Скарга
Скарга:
на умови тендерної документації
Дата розгляду скарги: 30.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.01.2025 14:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.02.2025 15:48
Дата виконання рішення Замовником: 11.02.2025 10:39
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення прийнято до уваги. Внесені зміни в тендерну документацію
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d952280ba83741be82ccae4e21ca1d79
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 16.01.2025 року Комунальне некомерційне підприємство Сумської обласної ради "Сумська обласна клінічна лікарня" (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги із збирання, перевезення, зберігання, знешкодження медичних відходів категорій «В» та «С», відходів лікарських засобів» з очікуваною вартістю 448 000,00 грн. з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-16-009501-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.

Таблиця 1

пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 П.1.3 Додатку 2 до тендерної документації Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої Державною службою України з безпеки на транспорті, яка буде дійсною на весь період надання послуг з предмету закупівлі.
Скаржник планує залучити як субпідрядника до надання послуг з перевезення небезпечних відходів ТОВ «АВС-ТРАНС» (договір додається як доказ) та ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКО ГАРАНТ» (договір додається як доказ).
ТОВ «АВС-ТРАНС» має ліцензію на надання послуг з перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом, видану Державною інспекцією України з безпеки на наземному транспорті (додається як доказ). Разом з цим, дана ліцензія не видана на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів або небезпечних вантажів та небезпечних відходів. Дана ситуація виникла у зв’язку з наступним.
Відповідно до п.2 постанови КМУ від 2 грудня 2015 р. № 1001 (надається як доказ) встановлено, що видані до набрання чинності Законом України “Про ліцензування видів господарської діяльності” ліцензії на право провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезень пасажирів, небезпечних вантажів, багажу автомобільним транспортом - є чинними. Тобто у самому п.2 постанови КМУ від 2 грудня 2015 р. № 1001 підкреслено, що до 02.03.2015 року видавалися ліцензії, у яких містилося формулювання «небезпечних вантажів» без формулювання «небезпечних відходів» або «небезпечних вантажів та небезпечних відходів». Ліцензія ТОВ «АВС-ТРАНС» на право провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезень небезпечних вантажів видана до 02.03.2015 р., тобто до набрання чинності Законом України “Про ліцензування видів господарської діяльності”, а саме видана 16.04.2013. В силу зазначеного законодавства ця ліцензія ТОВ «АВС-ТРАНС» є чинною.
У даному випадку Замовник безпідставно вимагає надання з ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів, не допускаючи надання ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних вантажів, яка є чинною і за якою можна надавати послуги у сфері перевезення небезпечних відходів. Також Замовник безпідставно вимагає надання ліцензії, виданої Державною службою України з безпеки на транспорті не допускаючи надання ліцензії, виданої Державною інспекцією України з безпеки на наземному транспорті чи іншим органом, який мав повноваження на видачу такої ліцензії на дату видачі цієї ліцензії.
Таким чином, Замовник безпідставно дискримінує учасників, дозволяючи участь у закупівлі лише тим учасникам, які мають саме ліцензію, і яка при цьому видана після 02.03.2015 і при цьому Державною службою України з безпеки на транспорті і не допускаючи до участі учасників, які мають ліцензію, яка видана до 02.03.2015 та іншим органом, який мав повноваження на видачу ліцензії на момент її видачі (наприклад, Державна інспекція України з безпеки на наземному транспорті).

Крім цього, Замовник безпідставно вимагає надання саме ліцензії, і не допускає надання витягу про видачу ліцензії, який наявний у ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКО ГАРАНТ».

ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКО ГАРАНТ» видано витяг про видачу ліцензії Державною службою України з безпеки на транспорті на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів (додається як доказ).
Видача саме витягу, а не ліцензії підтверджується зокрема інформацією на сайті УКРТРАНСБЕЗПЕКИ за посиланням: https://old.dsbt.gov.ua/uk/novyna/shchodo-otrymannya-vytyagu-z-nakaziv-ukrtranbezpeky.
Таким чином, Замовник унеможливлює надання учасником витягу про видачу ліцензії, що є аналогічним документом до ліцензії, але не тотожним.

Про те, що лише після 02.03.2015 р. видавався витяг з ліцензії Державною службою України з безпеки на транспорті на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів свідчить зокрема витяг з ліцензії ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКО ГАРАНТ» (додається як доказ), який виданий 28.03.2017 року.

Таким чином, зазначена вимога також є дискримінаційною по відношенню до скаржника та інших учасників, які мають витяг про видачу ліцензії, а не ліцензію. Відповідно зазначена вимога створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Для усунення дискримінаційності вимоги Замовник повинен був би викласти оскаржуваний пункт наступним чином: копія ліцензії або витягу про видачу ліцензії на господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів автомобільним транспортом, що виданий Державною службою України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) або іншим органом, який мав повноваження на видачу ліцензії/витягу про видачу ліцензії.
2 П.1.4 Додатку 2 до тендерної документації Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.
Скаржник просить Комісію приділити окрему увагу в оцінці дискримінаційності вказаної вимоги тендерної документації.

Відповідно до пункту 1 частини 3 статті 27 ЗУ «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати зокрема дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Постановою КМУ від 19 грудня 2023 р. № 1328 «Про затвердження Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів», відповідно до пункту 10 частини першої статті 19 та абзацу другого частини першої статті 42 Закону України “Про управління відходами” КМУ затвердив Порядок видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Однак згідно абзацу другого частини першої статті 42 Закону України “Про управління відходами” видача, відмова у видачі, припинення дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів здійснюються відповідно до законів України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" та "Про адміністративні послуги" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Відповідно до абзацу 8 частини 1 статті 1 ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» декларація про провадження господарської діяльності - документ, яким суб’єкт господарювання повідомляє дозвільний орган про свою відповідність вимогам законодавства до певного виду господарської діяльності та на підставі якого набуває право на провадження заявленого виду господарської діяльності і несе передбачену законом відповідальність. Згідно з частиною 3 статті 4 ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» суб’єкт господарювання набуває право на здійснення певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності з дати надходження до електронного сервісу (у разі подання декларації в електронній формі). В той час, згідно частини 2-2 статті 11 «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» у період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності може набуватися суб’єктом господарювання на підставі подання на безоплатній основі до відповідних дозвільних органів декларації про провадження господарської діяльності без отримання документів дозвільного характеру, крім тих видів господарської діяльності, перелік яких визначається КМУ.

БЕЗ ОТРИМАННЯ ДОКУМЕНТІВ ДОЗВІЛЬНОГО ХАРАКТЕРУ.

Разом з тим, абзац 1 частини статті 9 ЗУ «Про адміністративні послуги» передбачає що адміністративні послуги в електронній формі надаються з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, у тому числі через інтегровані з ним інформаційні системи державних органів та органів місцевого самоврядування.

Відповідно до Постанови КМУ від 31 жовтня 2023 р. № 1137 зі змінами, внесеними постановою КМУ від 13 грудня 2024 р. № 1431 подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними до 15 червня 2025 року. У строк до 15 червня 2025 р. суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку та на умовах, що передбачені Законом України “Про управління відходами”.

В той час пункт 1 частини 1 ПОСТАНОВИ КМУ від 18 березня 2022 р. № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» установлює, що у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності, що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.

Додаток 2 до постанови КМУ від 18 березня 2022 р. № 314 не містить такого виду господарської діяльності, як провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (як це вказано в пункті 1 частини 3 статті 27 ЗУ «Про управління відходами»).

Таким чином, згідно зокрема з абзацом 8 частини 1 статті 1 ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» суб’єкти господарювання можуть набувати право на провадження заявленого виду господарської діяльності за декларативним принципом, подаючи декларацію через Єдиний державного вебпорталу електронних послуг.

Скаржник набув право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами задекларувавши вид дозвільного документа: Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.

Декларація (дозвіл) про провадження господарської діяльності, яка отримана в умовах воєнного стану дає право Скаржнику на здійснення операцій з оброблення відходів до 15 червня 2025 року. З урахуванням вимог законодавства в умовах воєнного стану, суб’єкти господарювання до цієї дати зобов’язані отримати вказаний дозвіл і вимагати його станом на дату подання Скарги є дискримінацією по відношенню до Скаржника та інших потенційних учасників.

Ці можливості фактично передбачив КМУ вказаними постановами зі змінами, дозволивши суб’єктам господарювання декларувати наявність (отримувати) Дозволу(-іл) на здійснення операцій з оброблення відходів за допомогою Єдиного державного вебпорталу електронних послуг.

Інформаційне посилання (для ознайолення):
https://mepr.gov.ua/povidomlennya-pro-oprylyudnennya-proyektu-postanovy-kabinetu-ministriv-ukrayiny-pro-vnesennya-zmin-do-punktu-2-postanovy-kabinetu-ministriv-ukrayiny-vid-31-zhovtnya-2023-r-1137/

Просимо Комісію звернути увагу, що ЗУ «Про управління відходами» розділяє вимоги до провадження господарської діяльності з управління відходами та управління небезпечними відходами. Про це також й свідчить ЗУ «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» який потребує наявності ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.

Така господарська діяльність, як управління небезпечними відходами - не підпадає під вид господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2 до постанови КМУ від 18 березня 2022 р. № 314. Отже може набуватися за декларативним принципом відповідно до викладеного вище.

Скаржник має декларацію про провадження господарської діяльності яку було отримано згідно частини 2-2 статті 11 «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» у період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX.

Інформація щодо наявності Декларації про провадження господарської діяльності в Скаржника (дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів) зазначена на сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням: https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/(файл додається як доказ).

Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України внесло до вказаного реєстру за результатом декларування з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг відомості про дозвільний документ який Скаржник задекларував в умовах воєнного стану, та особливостей видачі документів дозвільного характеру які визначені Кабінетом Міністрів України.
Декларація № 057880/24 про провадження господарської діяльності Скаржника містить вид дозвільного документа: Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.

З огляду на вказане вимога тендерної документації в цій частині повинна бути виключена з умов тендерної документації або викладена в наступній редакції:

Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі або декларація про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів, яка містить відповідний запис про вид дозвільного документа: дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі в необхідності наявності вказаного дозволу та подання його в складі пропозиції до 15 червня 2025 року. Інформація про наявний дозвіл Скаржника на здійснення операцій з оброблення відходів оприлюднений на сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням: https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/.

За таких обставин участь в Процедурі закупівлі зможуть прийняти учасники, які вже отримали дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, а саме до 15 червня 2025 року. Однак переліченими вище нормативно-правовими документами встановлений термін отримання вказаного дозволу у строк до 15 червня 2025 р. Така вимога є дискримінацією по відношенню до Скаржника та інших потенційних учасників які знаходяться в процесі отримання дозволу.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

3 П.1.8 Додатку 2 до тендерної документації - ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимог та настанови щодо застосування»; -
- ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги»;
- -ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосування».
Замовник передбачає можливість надання лише сертифікатів ISO 9001-2015, ISO 14001:2015 IDT, ISO 45001:2018 і при цьому не передбачає можливості надання еквівалентних сертифікатів. У Скаржника наявний сертифікат на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018, сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019, сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (додаються в якості доказів). Разом з цим, маючи еквівалентні сертифікати Скаржник позбавлений права взяти участь у процедурі закупівлі, оскільки не має сертифікатів, які вимагає Замовник в умовах тендерної документації, а можливість надання еквівалентних сертифікатів не передбачена.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації і неможливість надання еквівалентних сертифікатів, а саме сертифікатів ДСТУ EN ISO, ДСТУ ISO.

Крім цього, щодо даних сертифікатів відповідності варто зазначити, що законодавчий обов’язок на їх отримання відсутній, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації.
Перелiк товарів і послуг, які пiдлягають обов’язковiй сертифiкацiї визначений в Перелiку продукцiї, що пiдлягає обов’язковiй сертифiкацiї в Українi (далi - Перелiк), який затверджено наказом Державного комiтету України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики вiд 01.02.2005 №28. Наказ втратив чиннiсть (пiдстава - Наказ Мiнiстерства економiчного розвитку i торгівлi України вiд 26.01.2018 №93, зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 16 лютого 2018р. за № 194/31646). В резулътатi аналiзу Перелiку встановлено, що послуги, які є предметом закупiвлi, не входять в Перелiк та не пiдлягають обов’язковiй сертифiкацiї вiдповiдно до законодавства України. Тому законодавством не передбачено надання сертифiкатів вiдповiдностi вiд органу обов’язкової сертифiкацiї.
Крім цього, з 16.03.2018 р. набрав чинності наказ Мінекономрозвитку України від 26.01.2018 р. №93, яким з метою приведення нормативно - правових актів у відповідність із законодавством визнано такими, що втратив чинність зокрема наказ № 28. У зв’язку з втратою чинності з 01.01.18 Декрету Кабінетів Міністрів України від 10.05.93 № 46 - 93 “ Про стандартизацію і сертифікацію”, державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.18 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів в державній системі сертифікації. Таким чином, у суб’єкта господарювання, який отримав ліцензію на провадження господарської
діяльності з управління небезпечними відходами та провадить господарську діяльність по даному виду діяльності, діючим законодавством не передбачено. Вимога щодо надання вищезазначеного сертифікату порушує гарантований ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принцип недискримінації учасників.
Зокрема, вищезазначене підтверджує і практика АМКУ, а саме: рішення №241-р/пк-ск від 26.02.2014; рішення 303-р/пк-ск від 19.02.2016; рішення 457-р/пк-ск від 03.04.2015; рішенням 17230-р/пк-пз від 14.09.2020.
Крім цього, надання цих документів у складі пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому вимога щодо їх надання є неправомірною.
Варто зазначити і те, що виготовлення даних сертифікатів потребує часових ресурсів.
Тому учасники, у яких відсутні сертифікати позбавлені можливості брати участь у процедурі закупівлі.
Вимоги щодо обов’язкової наявності вищевказаних документів у суб’єктів господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не передбачені ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази).
Видачею ліцензії Скаржнику орган ліцензування також підтвердив, що відсутність зазначеного сертифікату відповідності повністю відповідає ліцензійним умовам провадження діяльності у сфері управління небезпечними відходами.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності вищезазначених сертифікатів, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Участь у закупівлі зможуть взяти лише учасники, які мають саме сертифікати ISO, і не зможуть взяти учасники, що мають наприклад сертифікати ДСТУ EN ISO, ДСТУ ISO, що є дискримінаційною вимогою та обмежує конкуренцію серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Дискримінаційність такої вимоги підтверджується також рішенням АМКУ № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024 (додається як доказ).

Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації