• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт приміщень з заміною вікон та дверей для усунення аварії в будівлі Дніпровської початкової школи № 98 Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Космонавтів, буд. 7 А

Закупівля проводиться з урахуванням особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами)

Торги не відбулися

785 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 929.00 UAH
Період оскарження: 15.01.2025 17:50 - 21.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на рішення про відхилення пропозиції учасника із незаконних підстав

Номер: 4de094ca1e5f4794863825d474f3bbe9
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-15-016308-a.a2
Назва: СКАРГА на рішення про відхилення пропозиції учасника із незаконних підстав
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 09.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.04.2025 17:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.04.2025 10:25
Дата виконання рішення Замовником: 24.04.2025 19:50
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №5616-р/пк-пз від 09.04.2025 про скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "РСК "БУДПРОМ" (код ЄДРПОУ:41154468) за процедурою закупівлі — "Поточний ремонт приміщень з заміною вікон та дверей для усунення аварії в будівлі Дніпровської початкової школи № 98 Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Космонавтів, буд. 7 А", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-15-016308-a.
Автор: ТОВ "РСК "БУДПРОМ"", Сергей Радченко +380990789498 budprom_dn@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b466f07dca9c45fab1ffe22ace491f1e
Заголовок пункту скарги: Протокол № 4 від 24 березня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
на рішення про відхилення пропозиції учасника із незаконних підстав
( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.)
Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей).

ДЕПАРТАМЕНТ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (код ЄДРПОУ 40506248) (далі – Замовник) від 15 січня 2025 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «Поточний ремонт приміщень з заміною вікон та дверей для усунення аварії в будівлі Комунального закладу дошкільної освіти (ясла-садок) компенсуючого типу № 386 Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Немировича-Данченка, буд. 36 А» за ДК 021:2015: 45420000-7 — Столярні та теслярні роботи.

Фактичні обставини
ТОВ «РСК "БУДПРОМ"» (далі – Скаржник) подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, а також виграв аукціон за результатами закупівлі, і далі перебував на стадії кваліфікації із найнижчою ціною тендерної пропозиції.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 27 січня 2025 року.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники:

Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВ "РСК "БУДПРОМ"" (далі – Скаржник) 778 604,26
UAH з ПДВ 778 604,26
UAH з ПДВ
ТОВ "ГРАНД БУД УКР ДНІПРО" (далі – учасника №2) 785 784,67
UAH з ПДВ 785 784,67
UAH з ПДВ


Учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «778 604,26грн з ПДВ» під час аукціону для товару за ДК 021:2015: 45420000-7 — Столярні та теслярні. роботи


31 січня 2025 року Замовник було встановлено вимогу про усунення невідповідностей у порядку 24 годин, на що Скаржником було завантажено необхідні документи.
Далі 24 лютого 2025 року Замовником було визначено переможцем Скаржника.
Учасник №2 за результатами аукціону, ТОВ "ГРАНД БУД УКР ДНІПРО", подав скаргу на рішення про визначення переможця( процедура розгляду скарги № UA-2025-01-15-016308-a.b1), яка не була задоволена, і по скаргі учасника №2 було відмовлено, рішення від 12.03.2025 № 3851,дата публікації: 16 березня 2025 13:31.
24 березня 2025 року Замовник ухвалив рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що було зафіксовано в протоколі відхилення тендерної пропозиції (Протокол № 4) (далі – Протокол). Замовник обґрунтував своє рішення, тим що переможець процедури закупівлі відмовився від укладення договору, що не відповідає дійсності.
Скаржник, ТОВ «РСК «БУДПРОМ»», вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:

1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:

Протокол № 4 від 24 березня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
«Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
Протоколом (рішення) уповноваженої особи № 59 від 24.02.2025 р. учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "РСК "БУДПРОМ"" визначено переможцем процедури закупівлі. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю автоматично формується електронною системою закупівель протягом одного дня з дати оприлюднення замовником рішення про визначення переможця процедури закупівлі в електронній системі закупівель.
Відповідно до абзацу четвертого пункту 49 Особливостей Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
На етапі укладення договору переможець процедури закупівлі не підписав договір у строк, визначений абзацом четвертим пункту 49 Особливостей, та не надав підписаний договір, у строк визначений абзацом четвертим пункту 49 Особливостей, а отже вважається таким, що не підписав договір у строк визначений абзацом четвертим пункту 49 Особливостей.
Враховуючи викладене, пропозиція процедури закупівлі підлягає відхиленню відповідно до абзацу другого підпункту 3 пункту 44 Особливостей.

Висновок:
Враховуючи вищезазначене, уповноваженою особою було прийняте рішення відхилити тендерну пропозицію Товариство з обмеженою відповідальністю "РСК "БУДПРОМ"" на підставі абзацу другого підпункту 3 пункту 44 Особливостей а саме: переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю..».

Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:
1.Період для укладення договору не завершився, коли Замовник прийняв рішення відхилити пропозицію переможця процедури закупівлі. Відповідно до вимог абзацу четвертого пункту 49 Особливостей, Замовник мав укласти договір з переможцем протягом 15 днів з моменту прийняття рішення про намір укласти договір, тобто не пізніше 16 березня 2025 року. Проте період з 1 березня по 16 березня був припинений у зв’язку з поданням скарги учасником №2 (ТОВ "ГРАНД БУД УКР ДНІПРО"), яке стало підставою для розгляду скарги за процедурою. Як наслідок, обчислення 15-денної строки було призупинено. Отже, на момент публікації рішення про відхилення тендерної пропозиції 24 березня 2025 року період для укладення договору ще не завершився (залишалося три дні), а 24 березня 2025 року – відповідно 12 день для укладення договору основного терміну. У зв'язку з цим, рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника було прийняте достроково, що є порушенням вимог законодавства.

2.Скаржник не відмовлявся від укладення договору. Скаржник не ухвалював рішення про відмову від укладення договору, оскільки учасник зацікавлений у виконанні цієї закупівлі. Більше того, Скаржник несе фінансові витрати на участь у процедурі закупівлі, зокрема, у вигляді забезпечення тендерної пропозиції, витрат на подачу скарги, а також інших витрат, пов’язаних з участю у процедурі. Відмова від укладення договору була б економічно непривабливою та недоцільною для учасника, оскільки це призвело б до втрати забезпечення тендерної пропозиції та інших витрат. Тому рішення про відхилення, яке посилається на відмову Скаржника від укладення договору, є необґрунтованим.

3.Замовник не вчинив жодних дій для укладення договору. Скаржник не відмовлявся від укладення договору, а, навпаки, активно взаємодіяв із Замовником, щоб укласти договір. У відповідності до вимог тендерної документації, Скаржник надіслав проект договору в електронному форматі, а також підписав його електронним підписом та надіслав його на офіційну електронну пошту Замовника. Проте Замовник не здійснив жодних дій для укладення договору: не відповів на запит учасника, ігнорував телефонні дзвінки та листи, а охорона будівлі відмовила у зустрічі з учасником через "не встановлені підстави". Тобто Замовник не виконав своїх обов’язків по укладенню договору та навмисно створив ситуацію, коли укладення договору не було здійснено.
Таким чином, прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника на підставі того, що учасник не підписав договір, є незаконним, оскільки не було завершено строку для укладення договору, а Скаржник не відмовлявся від його укладення. Більше того, Замовник сам не вчинив дій, необхідних для укладення договору, що свідчить про умисне затягування процесу та порушення принципів добросовісної конкуренції.
Відхилення тендерної пропозиції ТОВ «РСК “БУДПРОМ”» у процедурі закупівлі № UA-2025-01-15-016308-a є незаконним через порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою Кабінету Міністрів України. Рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції є незаконним, оскільки воно було прийнято достроково, на підставі непідтверджених фактів про відмову Скаржника від укладення договору, а також через відсутність належних дій з боку Замовника щодо укладення договору. Законодавчі підстав, умови документації, та докази Скаржник надає нижче.

І
«Щодо терміну для укладення договору, який триває»
Пункт 17 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює, що «Після оприлюднення в електронній системі закупівель скарги електронна система закупівель автоматично призупиняє початок електронного аукціону та не оприлюднює рішення замовника про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі, договір про закупівлю і звіт про результати проведення закупівлі.
Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі.
У разі усунення замовником порушень, зазначених у скарзі, замовник протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повинен повідомити про це орган оскарження та розмістити підтвердження в електронній системі закупівель.
Укладення договору про закупівлю під час оскарження забороняється.
Розгляд скарги зупиняє перебіг строків, установлених частинами десятою та дванадцятою статті 29, частиною шостою статті 33, частиною сьомою статті 40 цього Закону.
Перебіг зазначених строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення органом оскарження за результатами розгляду скарги, рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду.»
Пункт 67 Особливостей, встановлює, що Після оприлюднення в електронній системі закупівель скарги електронна система закупівель автоматично зупиняє початок електронного аукціону (якщо відкриті торги проводяться із застосуванням електронного аукціону)/не розкриває інформацію, зазначену в тендерній пропозиції (тендерних пропозиціях), у тому числі інформацію про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції (тендерних пропозицій) (якщо відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону) та не оприлюднює рішення замовника про відміну відкритих торгів, договір про закупівлю і звіт про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель.
Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну відкритих торгів, укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі.
У разі усунення замовником порушень, зазначених у скарзі, замовник протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повинен повідомити про це органу оскарження та розмістити підтвердження в електронній системі закупівель.
Укладення договору про закупівлю під час оскарження забороняється.
Розгляд скарги зупиняє перебіг строків, установлених частиною десятою статті 29 Закону і абзацом четвертим пункту 49 цих особливостей.
Перебіг зазначених строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення органом оскарження за результатами розгляду скарги, рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду.
Пунктом 49 Особливостей встановлю, що Рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником відповідно до статті 33 Закону та цього пункту.
Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю автоматично формується електронною системою закупівель протягом одного дня з дати оприлюднення замовником рішення про визначення переможця процедури закупівлі в електронній системі закупівель.
З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Скарга учасником номер №2 була подана «01 березня 2025 року», і період її розгляду зайняв відповідно 16 календарних днів, в який відповідно перебіг строків було припинено.

Згідно з нормами законодавства України, зокрема, пункту 49 Особливостей, для укладення договору після визначення переможця закупівлі замовник має 15 днів для підписання договору з переможцем. Однак цей строк був зупинений у зв’язку з подачею скарги від учасника №2, що стало підставою для припинення перебігу строку укладення договору.
Перебіг основного терміну для укладення договору: Основний строк для укладення договору складає 15 днів із моменту прийняття рішення про намір укласти договір. Згідно з інформацією про процедуру закупівлі, під час подачі скарги 01 березня 2025 року перебіг цього терміну був зупинений, оскільки розгляд скарги припиняє перебіг строку укладення договору.
Розгляд скарги тривав 16 календарних днів. Це означає, що перебіг строку для укладення договору був призупинений з 01 березня 2025 року по 16 березня 2025 року. Після цього строк для укладення договору відновився 17 березня 2025 року, відповідно після прийняття рішення органом оскарження. Враховуючи це, на момент ухвалення рішення про відхилення тендерної пропозиції 24 березня 2025 року, основний термін для укладення договору ще не завершився, залишалось 3 календарних дні.
Через подачу скарги він був зупинений, тому фактичний термін укладення договору для замовника та скаржника становить 27 травня 2025 року (15 днів відновлення після завершення розгляду скарги із врахування 4 днів до моменту подання скарги).
Замовник мав можливість продовження строку укладення договору, якщо із його вини чи обставин в яких він перебуває, не було укладеного договір: Згідно з пунктом 49 Особливостей, у випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. Цей пункт передбачає, що замовник може звернутися до органу оскарження з обґрунтуванням продовження строку до 60 днів, якщо є необхідність у додатковому часі для виконання відповідних процедур.

Висновок:
Отже, основний термін для укладення договору (15 днів) не завершився на момент ухвалення рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, оскільки перебіг строку був зупинений у зв'язку з розглядом скарги. Проте, навіть після закінчення розгляду скарги, у разі складнощів, Замовник мав можливість продовжити строк укладення договору до 60 днів, що дозволяло укласти договір без порушення вимог законодавства.
ІІ
«Щодо направлення проекту договору, додатків та інших документів на електронну пошту із офіційного сайту та зазначену електронну пошту уповноваженої особи»
Відповідно до Тендерної документації встановлено, що «Строк укладання договору про закупівлю» З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Пункт 2.3 розділу 1 Тендерної документації встановлює: Уповноважена особа з питань проведення закупівлі – Провідний спеціаліст відділу планування закупівельної діяльності централізованої бухгалтерії при департаменті гуманітарної політики Дніпровської міської ради Марина НАЗАРЕНКО тел.: +38 063 407 50 64 e-mail: nazarenkomp@dhp.dniprorada.gov.ua

Скаржник, ТОВ «РСК "БУДПРОМ"», повідомляє, що протягом всього періоду після визначення переможця, скаржник зробив численні спроби зв'язатися з Замовником через різні канали комунікації з метою укладення договору, однак ці спроби були проігноровані.
Були здійснені телефонні спроби зв'язку: Скаржник здійснив численні спроби зв'язку через телефон, звертаючись до офіційних контактних номерів Замовника, а також Уповноваженої особи. Також додається інформація із офіційного сайту Замовника https://humpolitic.dniprorada.gov.ua/ і до скарги додається підтвердження здійснених спроб зв’язку.


Проте, незважаючи на ці спроби, відповіді або підтвердження отримання інформації не було отримано, що фактично блокувало можливість для подальших кроків з укладення договору.
Також була офіційна відмова на зустрічі: Додатково, Скаржником була зроблена спроба організувати зустріч з представниками Замовника за адресою: 49000, Україна, Дніпропетровська обл., м. Дніпро, просп. Д.Яворницького, 75. Однак, на цю зустріч офіційно була відмова від охорони будів, без зазначення належних причин або подальших пояснень чи пропозицій щодо організації зустрічі. Це свідчить про необґрунтовану відмову від співпраці і затягування процесу укладення договору з боку Замовника.
Надсилання договору електронною поштою: У відповідь на усі ці перешкоди, Скаржником було направлено підготовлений проект договору, разом із додатковими документами, що були підписані електронним підписом. Документи були надіслані на офіційну електронну адресу Замовника: humpolitic@dniprorada.gov.ua та на електронну адресу уповноваженої особи: nazarenkomp@dhp.dniprorada.gov.ua. У листі була вказана мета – укладення договору за процедурою UA-2025-01-15-016308-a.
Документи, надіслані електронною поштою: Лист з проектом договору, а також необхідними додатками, що включають:
- Проект договору нова редакція
- Інші документи на підписання договору
Усі ці документи були надіслані у відповідні терміни, а також підтверджені електронними підписами для забезпечення юридичної сили цих документів (архів документів та скріншоти додаються до скарги).

Однак, незважаючи на всі намагання Скаржника належним чином виконати свої зобов'язання в рамках процедури закупівлі, Замовник не проявив ніякої активності, не здійснив жодних дій щодо підписання договору. Більше того, Замовник ігнорував листи та документи, які були направлені Скаржником, а також не зробив жодних зусиль для вирішення ситуації у межах законодавчого терміну.

Це фактично створює серйозні перепони для укладення договору, що є порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та призводить до необґрунтованого затягування процесу укладення договору.
Як висновок, Скаржник вважає, що незважаючи на його належні дії та багаторазові спроби укласти договір, Замовник не здійснив жодних кроків для завершення процесу укладення договору і умисно ігнорував надані документи. Це свідчить про порушення вимог законодавства, а також про небажання Замовника виконувати свої зобов'язання в рамках відкритої процедури закупівлі.
ІІІ
«Замовник не вчинив жодних дій для укладення договору і прийняв незаконний протокол із порушенням вимог законодавства.»
Замовник не надав достатніх доказів наявності підстав для відхилення тендерної пропозиції Скаржника через відмову від укладення договору. Всі документи, які вимагались для укладення угоди, були надані Скаржником у строк, включаючи підписаний проект договору. Однак, Замовник не здійснив належних дій для укладення договору, що фактично призвело до штучного створення ситуації для уникнення виконання законних результатів процедури закупівлі. Ці дії свідчать про умисел замовника, який, замість того, щоб виконати свої зобов’язання, намагається уникнути підписання договору та законного завершення процедури.

Більш того, схожа ситуація з незаконним відхиленням тендерної пропозиції виникла і в іншій процедурі цього ж Замовника, в тендері за ідентифікатором UA-2025-01-15-016508-a, де також було відхилено пропозицію переможця без належних підстав. Крім того, Замовник намагався скасувати третю закупівлю, де Скаржник перебуває на стадії кваліфікації (тендер UA-2025-01-15-016304-a), що підтверджує умисний характер дій Замовника для уникнення укладення договору в рамках цієї процедури. Ці незаконні дії Замовника знаходять підтвердження в рішеннях Антимонопольного комітету України, що свідчить про систематичне порушення вимог законодавства з боку Замовника.
Скаржник надав усі необхідні документи в складі пропозиції, включаючи банківську гарантію, яка була надана в якості забезпечення тендерної пропозиції.
Відхилення тендерної пропозиції на підставі відмови від укладення договору створює ситуацію втрати забезпечення тендерної пропозиції, що є порушенням прав Скаржника. Це завдає незаконних збитків учаснику, оскільки банківська гарантія, яка була надана як забезпечення пропозиції, є частиною його зобов’язань в рамках процедури закупівлі, і містить підставою її не повернення її суми – «відмова від укладення договору». Таке відхилення порушує принципи добросовісної конкуренції та економічної доцільності, що є основними засадами публічних закупівель, і фактично позбавляє Скаржника можливості реалізувати свої законні права в процедурі закупівлі.
З огляду на вищезазначене, Скаржник, через незаконні дії Замовника, змушений подати цю скаргу до органу оскарження. Однак, одночасно з цим, Скаржник готує відповідні звернення до правоохоронних органів у зв’язку з діями Замовника, які порушують не лише принципи публічних закупівель, а й містять ознаки низки інших правопорушень, що виходять за межі предмета цієї скарги. Тому дії Замовника не лише ставлять під загрозу виконання законних прав Скаржника, але й можуть бути кваліфіковані як порушення законодавства, що потребує окремого розслідування правоохоронними органами.
2. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «778 604,26 грн з ПДВ.» під час аукціону для предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015: 45420000-7 — Столярні та теслярні роботи, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.

Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга щодо прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: 7e91c512796f4f82b968b5c80eb52278
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-15-016308-a.b1
Назва: Скарга щодо прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 12.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.03.2025 15:01
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 16.03.2025 13:31
Автор: ТОВ "ГРАНД БУД УКР ДНІПРО", Інна Вікторівна Денисова +380669650234 grandbuildukrdnipro@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 11be0004e1c3487daad86ef885364630
Заголовок пункту скарги: Порушення в оформленні тендерної пропозиції, що призвело до протиправного допущення ТОВ «РСК «БУДПРОМ» до участі в закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: В електронній системі закупівель Департаментом гуманітарної політики Дніпровської міської ради оголошено тендер UA-2025-01-15-016308-a на поточний ремонт приміщень з заміною вікон та дверей для усунення аварії в будівлі Дніпровської початкової школи № 98 Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Космонавтів, буд. 7 А, учасниками якого стали ТОВ "РСК "БУДПРОМ" та ТОВ "ГРАНД БУД УКР ДНІПРО".

24 лютого 2025 року замовник опублікував в електронній системі закупівель Протокол (рішення) уповноваженої особи про визначення переможця № 59 від 24.02.2025 та повідомлення про намір укласти договір із ТОВ "РСК "БУДПРОМ".

ТОВ "ГРАНД БУД УКР ДНІПРО" виявив ряд порушень процедури публічних закупівель, що буде детально обґрунтовано у подальшому викладі, у зв’язку з чим, рішення замовника № 59 від 24.02.2025 та повідомлення замовника про намір укласти договір про закупівлю із ТОВ "РСК "БУДПРОМ" прийняте з порушенням вимог законодавства та має бути скасоване.
ТОВ "ГРАНД БУД УКР ДНІПРО" є учасником тендеру UA-2025-01-15-016308-a та подало всі необхідні документи відповідно до вимог тендерної документації.

Водночас переможцем тендеру обрано ТОВ "РСК "БУДПРОМ" незважаючи на те, що ця компанія не відповідала кваліфікаційним критеріям та не мала права на участь у тендері, з огляду на порушення в оформленні тендерної пропозиції у таких частинах:

1. Забезпечення тендерної пропозиції

У тендерній документації замовника нова редакція 3, затвердженій 17 січня 2025 року зазначено, що забезпечення тендерної пропозиції є обов’язковим та має бути надане у формі банківської гарантії.
 Сума забезпечення: 11 787,00 грн (3% від очікуваної вартості закупівлі).
 Строк дії: не менше 90 календарних днів із кінцевого строку подання пропозицій.
 Обов’язкове грошове покриття:
 Підтверджується випискою з банку по рахунку покриття.
 Забороняється надання гарантій без грошового покриття або на умовах депозиту.
 Документи, що мають бути додані:
 Ліцензія НБУ на здійснення банківських операцій.
 Документ, що підтверджує повноваження особи, яка підписала гарантію.

Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 24 січня 2025 року 23:59.

У тендерній пропозиції ТОВ "РСК "БУДПРОМ", поданій 24 січня 2025 року відсутня виписка з банку по рахунку покриття, яка підтверджує зарахування грошового покриття.

01.02.2025 в електронній системі закупівель було опубліковано вимогу замовника від 31.01.2025 до ТОВ "РСК "БУДПРОМ" про усунення невідповідностей.
Вимога про усунення невідповідностей від 31.01.2025 містила перелік порушень у тендерній пропозиції ТОВ "РСК "БУДПРОМ", які мали бути виправлені для відповідності тендерній документації, зокрема, відсутність виписки з банку по рахунку покриття, що підтверджує наявність грошового покриття для банківської гарантії (обов’язкова вимога для забезпечення тендерної пропозиції).
На виконання вимоги 01.02.2025 ТОВ "РСК "БУДПРОМ" долучив до тендерної пропозиції виписку з банку по рахунку покриття, що підтверджує наявність грошового покриття для банківської гарантії.
Звертаємо увагу, ТОВ "РСК "БУДПРОМ" не надало обов’язковий документ – виписку з банку по рахунку покриття, яка підтверджує наявність грошового покриття для банківської гарантії у визначений для всіх учасників строк – до 24.01.2025 23:59, що є прямим порушенням вимог тендерної документації.
ТОВ "РСК "БУДПРОМ" надало обов’язковий документ після закінчення строку подання тендерних пропозицій та після розкриття пропозицій в електронній системі закупівель.
Однак, замість відхилення тендерної пропозиції ТОВ "РСК "БУДПРОМ", замовник надав можливість учаснику усунути невідповідність після закінчення строку подання тендерних пропозицій, що є незаконним та порушує принципи закупівель.

Згідно частини 5 статті 26 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна пропозиція повинна містити підтвердження надання учасником процедури закупівлі забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення конкурентної процедури закупівлі.

Відповідно до абзацу 4 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України "Про публічні закупівлі" замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції.

З абзацу 4 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України "Про публічні закупівлі" чітко слідує:
 Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника у разі ненадання забезпечення тендерної пропозиції або якщо таке забезпечення не відповідає встановленим вимогам тендерної документації.
 Це не право, а обов’язок замовника, встановлений законом.
 Відсутність забезпечення тендерної пропозиції автоматично унеможливлює подальший розгляд пропозиції, незалежно від інших факторів.
 Будь-яке інше рішення замовника, окрім відхилення такої пропозиції, є порушенням Закону та принципів прозорості та добросовісної конкуренції.

Таким чином, замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника, якщо забезпечення тендерної пропозиції не було надано або не відповідає встановленим вимогам. Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "РСК "БУДПРОМ" підлягала відхиленню, а невиконання замовником цієї вимоги свідчить про порушення законодавства та принципів добросовісної конкуренції.

Прийняття рішення про намір укласти договір із учасником, який не виконав обов’язкові вимоги тендерної документації, є порушенням закону та має бути скасоване.

Допущення учасника до подальшої участі та виправлення критичної невідповідності після закінчення строку подання пропозицій є грубим порушенням принципів добросовісної конкуренції та рівного ставлення до учасників та створює дискримінаційні умови для інших учасників.

Таким чином, рішення замовника про визнання тендерної пропозиції ТОВ "РСК "БУДПРОМ" такою, що відповідає вимогам тендерної документації, визнання останнього переможцем, та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір є неправомірним та має бути скасоване.

2. Необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам (додаток № 4)

Відповідно до підпункту 1.3. пункту 1 1. Технічні та інші вимоги Додатку 4 до Документації, зазначено такі вимоги:
Характеристики зовнішніх дверей/ блоку дверного (у разі заміни дверей / блоку дверного):
- профіль полівінілхлоридний, глибина профілю не менше 70 мм;
- склопакети клеєні будівельного / загально-будівельного призначення, енергозберігаючі (далі – склопакети);
- склопакети: двокамерні;
- сендвіч панель для дверного блоку глибиною не менше 32мм;
- коефіцієнт опору теплопередачі R, не менше: 0,9 м2*К/Вт (у відповідності до вимог ДБН В.2.6-31:2021).

У Відомості ресурсів (рядок 17) зазначено:

Блоки дверні металопластикові профіль WDS.
Одиниця виміру: м².
Кількість: 2,78415 м².
Ціна: 10 076,26 грн за м².


У складі тендерної пропозиції ТОВ "РСК "БУДПРОМ" у Відомості ресурсів (кошторисі) зазначено позицію "Блоки дверні металопластикові профіль WDS", проте у її описі:
 Відсутня інформація про глибину профілю (≥ 70 мм).
 Не підтверджено, що склопакети енергозберігаючі та клеєні.
 Не вказано, що склопакети двокамерні.
 Не зазначено, що сендвіч-панель має глибину не менше 32 мм.
 Відсутня інформація про коефіцієнт опору теплопередачі (R ≥ 0,9 м²·К/Вт).

Отже, у зазначеному описі відсутні ключові технічні характеристики, які є обов’язковими за тендерною документацією.
Оскільки у кошторисі відсутні конкретні параметри, які прямо підтверджують відповідність дверей тендерним вимогам, пропозиція не містить необхідного підтвердження відповідності вимогам тендерної документації.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "РСК "БУДПРОМ" не містить підтвердження відповідності технічним вимогам тендерної документації.

Оскільки пропозиція не підтверджує відповідність заявленим вимогам, рішення замовника про її допущення є неправомірним та підлягає скасуванню.


Доказ № 4 - Рисунок 1.


3. Відповідна кваліфікація
У тендерній документації зазначено, що на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям учасники повинні надати:
 Наявність у штаті учасника або із залученням на договірних засадах 1 (одного) виконроба, 1 (одного) інженера з охорони праці та не менше 4 (чотирьох) працівників робітничих спеціальностей.
 На підтвердження відповідності цим вимогам учасником у складі тендерної пропозиції мають бути надані:
 - довідка про наявність працівників із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові та посади працівника;
 - копії трудових книжок / витягів з трудових книжок або копії договорів співпраці цивільно-правового характеру / трудових договорів, або копії наказів про прийняття на роботу на усіх вказаних у довідці працівників;
 - копія наказу про призначення на посаду / виконання функцій інженера з охорони праці, копії документів про проходження навчання з охорони праці (посвідчення та протокол/витяг з протоколу);
 - копії особистих медичних книжок та медичних карток на усіх працівників робітничих спеціальностей, вказаних у довідці про наявність працівників (особисті медичні книжки мають бути надані за формою 1-ОМК, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21.02.2013 № 150, та медичні картки за формою № 140-5/о, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21.02.2013 № 150 або наказом Міністерства охорони здоров’я України від 28.07.2014 № 527).

3.1.

У складі тендерної пропозиції ТОВ "РСК "БУДПРОМ" медичні книжки усіх працівників оформлені неналежним чином, оскільки у медичні книжці некоректно зазначено професію.
У Медичній книжці, а саме пункті 2 «Протипоказання для виконання обов’язків відсутні, обов’язкові профілактичні щеплення проведені» у строці «назва професії» вказано «виконавець робіт».

У графі "назва професії" має бути вказана конкретна спеціальність працівника відповідно до класифікатора професій.
Вказівка загального терміна "виконавець робіт" не дозволяє ідентифікувати відповідність працівника кваліфікаційним вимогам та вимогам до охорони праці.

Доказ № 5 - Рисунок 2.


3.2.

У складі тендерної пропозиції ТОВ "РСК "БУДПРОМ", поданій 24 січня 2025 року відсутні копії посвідчень та витяги з протоколів про проходження навчання з охорони праці інженера з охорони праці Панжиєва А.Ш.
З наведеного слідує, що тендерна пропозиція ТОВ "РСК "БУДПРОМ" не відповідає встановленим кваліфікаційним критеріям, що є безумовною підставою для її відхилення.

Відповідно до тендерної документації, учасники зобов’язані надати копії посвідчень та витяги з протоколів про проходження навчання з охорони праці. Відсутність цих документів означає, що учасник не підтвердив наявність працівників відповідної кваліфікації, що прямо суперечить вимогам тендеру.
Стаття 16 Закону України "Про публічні закупівлі" передбачає, що замовник встановлює кваліфікаційні критерії, у тому числі наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відсутність підтвердження кваліфікації спеціаліста (інженера з охорони праці) ставить під сумнів здатність учасника належним чином виконати умови договору.

Пропозиція ТОВ "РСК "БУДПРОМ" була допущена до аукціону, оцінки та подальшого набуття статусу переможця, без відповідних документів, що є підставою для оскарження рішення замовника.

3. Протокол випробувань склопакетів, проведений акредитованою випробувальною лабораторією, що відповідає вимогам ДСТУ ISO/IEC 17025

Відповідно до пункту 1.1.1 тендерної документації, учасник повинен був надати протокол випробувань склопакетів, проведений акредитованою випробувальною лабораторією, що відповідає вимогам ДСТУ ISO/IEC 17025.
У складі тендерної пропозиції ТОВ "РСК "БУДПРОМ" було надано протокол випробувань, виданий ТОВ "ВСЦ "ІНВЕДТЕСТ", яка, згідно з наданими документами, була акредитована Національним агентством з акредитації України (НААУ) відповідно до ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (атестат акредитації № 20485 від 03.11.2021 року).
Однак із документів випливає, що строк дії акредитації зазначеної лабораторії закінчився 04.12.2023 року. Це означає, що на момент подання тендерної пропозиції акредитація лабораторії могла бути не чинною, що ставить під сумнів легітимність протоколу випробувань.

Звертаємо увагу на наступне:

1.Учасник не надав підтвердження актуальної акредитації
 У тендерній пропозиції не було надано доказів продовження акредитації лабораторії або оновленого атестата акредитації.
 Відсутні пояснення або довідка, що підтверджують чинність випробувального центру після 04.12.2023 року.

2.У даному випадку має місце потенційна недійсність протоколу випробувань
 Якщо лабораторія втратила акредитацію, то результати випробувань, зазначені у протоколі, не можуть вважатися офіційно визнаними.
 Відповідно до стандарту ДСТУ ISO/IEC 17025, лабораторії, що втратили акредитацію, не мають права видавати протоколи випробувань як акредитовані установи.

Оскільки ТОВ "РСК "БУДПРОМ" не надало документального підтвердження чинної акредитації лабораторії, а тендерна документація вимагала проведення випробувань саме акредитованою лабораторією, наданий протокол випробувань не відповідає вимогам тендерної документації.

Таким чином, рішення замовника про допущення тендерної пропозиції ТОВ "РСК "БУДПРОМ" є протиправним та має бути скасоване.


4. Кваліфікований електронний підпис

У тендерній документації зазначено:

 Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" № 851-IV в редакції від 31.12.2023 року та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" № 2155-VIII в редакції від 01.04.2024 року, а саме документи тендерної пропозиції можуть бути завантажені у формі електронних документів з накладенням кваліфікованого електронного підпису (КЕП) особи уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (окрім учасників-нерезидентів).
 Якщо учасником документи тендерної пропозиції надаються за власноручним підписом уповноваженої особи у сканованому вигляді, в такому випадку на тендерну пропозицію після її подання обов’язково накладається кваліфікований електронний підпис (КЕП) відповідно до вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" за критеріями, що вказані вище.

Під час перевірки КЕП встановлено, що на документах тендерної пропозиції ТОВ "РСК "БУДПРОМ", поданих 24 січня 2025 року використано «удосконалений» тип підпису, замість кваліфікованого.

З наведеного слідує що ТОВ "РСК "БУДПРОМ" не виконав вимог тендерної документації.
Замовник чітко визначив, що у разі подання документів із власноручним підписом їх обов’язково потрібно додатково підписати КЕП. Використання удосконаленого підпису замість кваліфікованого суперечить вимогам тендерної документації, що є порушенням умов закупівлі.

5. Довідка ТОВ «РС БУДПРОМ» від 23.01.2025 № 11
Довідка ТОВ «РС БУДПРОМ» від 23.01.2025 № 11 містить відомості, що не стосуються тендеру, а саме у довідці зазначено: ТОВ РСК «Будпром» (далі-Учасник) повідомляє про відсутність підстав для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах з особливостями «Поточний ремонт з заміни вхідних дверей та дверей запасного виходу з вікнами (заходи з енергозбереження та облаштування елементами доступності) Спаського ліцею Підгородненської міської ради Дніпропетровської області, за адресою: вул. Козинця, 74Б, с.Спаське, Дніпропетровська область, Дніпровський район, за ДК 021:2015 – 45421100-5 Встановлення дверей, вікон і пов’язаних конструкцій,» визначеними пункту 47 особливостей по закупівлі.

Департаментом гуманітарної політики Дніпровської міської ради оголошено тендер UA-2025-01-15-016308-a на поточний ремонт приміщень з заміною вікон та дверей для усунення аварії в будівлі Дніпровської початкової школи № 98 Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Космонавтів, буд. 7 А.

Отже, довідка ТОВ «РС БУДПРОМ» від 23.01.2025 № 11, яка є частиною тендерної пропозиції ТОВ «РС БУДПРОМ» свідчить про неналежність такої пропозиції, що має бути відхилена.

Враховуючи викладене, тендерна пропозиція ТОВ "РСК "БУДПРОМ" не відповідала вимогам тендерної документації та Закону України "Про публічні закупівлі", а відтак ТОВ "РСК "БУДПРОМ" не міг бути допущений до участі у тендері та стати переможцем процедури закупівлі.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі

Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі

Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: a32d127826f1411ea0a3e88668c0da09
Заголовок пункту скарги: Порушення замовником принципу відкритості та прозорості
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно частини 1 статті 28 Закону України "Про публічні закупівлі" перед початком електронного аукціону автоматично розкривається інформація про ціни/приведені ціни тендерних пропозицій/пропозицій. Розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.

Відповідно до частини 2 статті 28 Закону України "Про публічні закупівлі" під час розкриття тендерних пропозицій/пропозицій автоматично розкривається вся інформація, зазначена в тендерних пропозиціях/пропозиціях учасників, крім інформації, зазначеної в абзаці другому цієї частини, та формується список учасників у порядку від найнижчої до найвищої запропонованої ними ціни/приведеної ціни. Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.


Згідно частини 3 статті 28 Закону України "Про публічні закупівлі" протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій формується та оприлюднюється електронною системою закупівель автоматично в день розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.

За частиною 4 статті 28 Закону України "Про публічні закупівлі" протокол протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій повинен містити інформацію про:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорію;
3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель;
4) назву предмета закупівлі;
5) дату та час розкриття тендерної пропозиції/пропозиції;
6) найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасників;
7) інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також інформацію та документи, що містять технічний опис предмета закупівлі;
8) інформацію щодо ціни тендерної пропозиції/пропозиції до початку аукціону та після закінчення аукціону.
Протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій може містити іншу інформацію.

Відповідно до частини 5 статті 29 Закону України "Про публічні закупівлі" до початку проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично розкривається інформація про ціну та перелік усіх цін тендерних пропозицій/пропозицій, розташованих у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників.

Згідно протоколу розкриття наявному в електронній системі закупівель тендеру UA-2025-01-15-016308-a, відсутні відомості про учасника ТОВ "ГРАНД БУД УКР ДНІПРО".
В протоколі наявні відомості тільки про одного учасника - ТОВ «РС БУДПРОМ».

Проте, причини відсутності відомостей про учасника відсутні.
З наведеного слідує, що замовник порушив вимоги статті 28 Закону України "Про публічні закупівлі", відповідно до яких протокол розкриття тендерних пропозицій повинен містити інформацію про всіх учасників, які подали тендерні пропозиції.
Відсутність відомостей про ТОВ "ГРАНД БУД УКР ДНІПРО" позбавляє учасника можливості отримати офіційне підтвердження факту подання пропозиції та результатів її розгляду.
Згідно ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", закупівлі здійснюються на засадах відкритості та прозорості на всіх стадіях.
Відсутність відомостей про одного з учасників ставить під сумнів об’єктивність розгляду тендерних пропозицій та може свідчити про навмисне приховування інформації.
Зазначене може свідчити про потенційне неправомірне виключення учасника з тендеру якщо учасник подав тендерну пропозицію належним чином, але його дані не відображені у протоколі розкриття, це може свідчити про необґрунтоване виключення учасника без офіційного рішення про відхилення.
Відповідно до ч. 2 ст. 31 Закону України "Про публічні закупівлі", інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Однак зазначене рішення ТОВ "ГРАНД БУД УКР ДНІПРО" не надходило, в електронній системі відсутнє, що може свідчити про неправомірне виключення останнього з процедури закупівлі без належного обґрунтування.

Відсутність інформації про учасника порушує встановлений порядок оприлюднення документів та ставить під сумнів прозорість процедури закупівлі, що потребує негайного реагування з боку органу оскарження.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі

Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі

Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: a82d1a0255c84752b7f13e30ba3fd4c5
Заголовок пункту скарги: Порушення інших принципів закупівель
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Усі учасники тендеру мають дотримуватися однакових правил. Якщо інші учасники надали повний пакет документів, а ТОВ "РСК "БУДПРОМ" – ні, але його пропозиція не була відхилена, це створює нерівні умови та ставить під сумнів об’єктивність оцінки пропозицій з боку замовника.

01.02.2025 в електронній системі закупівель було опубліковано вимогу замовника від 31.01.2025 до ТОВ "РСК "БУДПРОМ" про усунення невідповідностей.
Вимога про усунення невідповідностей від 31.01.2025 містила перелік порушень у тендерній пропозиції ТОВ "РСК "БУДПРОМ", які мали бути виправлені для відповідності тендерній документації, зокрема: 1) відсутність у листі-згоді з проєктом договору обов’язкової фрази "та його істотними умовами"; 2) використання "удосконаленого" типу електронного підпису замість кваліфікованого КЕП; 3) відсутність виписки з банку по рахунку покриття, що підтверджує наявність грошового покриття для банківської гарантії (обов’язкова вимога для забезпечення тендерної пропозиції); 4) відсутність копій документів про проходження навчання з охорони праці (посвідчення та витяг з протоколу). Учасник мав усунути зазначені невідповідності шляхом надання відповідних виправлених документів у встановлений строк.

ТОВ "РСК "БУДПРОМ" мало бути відхилене через невиконання обов’язкових вимог тендерної документації, однак замовник дозволив учаснику усунути невідповідності, які мали бути виконані до кінцевого строку подання пропозицій.
Звертаємо увагу, що інший учасник, ТОВ "ГРАНД БУД УКР ДНІПРО", надав забезпечення тендерної пропозиції одразу, а ТОВ "РСК "БУДПРОМ" отримало можливість виправити це вже після аукціону, це створює дискримінаційні умови.

Статтею 5 Закону України "Про публічні закупівлі" встановлено принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі" закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

За частиною 2 статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі" учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.

Згідно частини 5 статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі" замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.

Отже, порушення принципів закупівель є підставою для оскарження рішення замовника оскільки воно суперечать основоположним засадам проведення публічних закупівель, що передбачають рівність прав усіх учасників та забезпечення добросовісної конкуренції.
Порушення принципів закупівель у цьому випадку є підставою для скасування рішення замовника та перегляду результатів тендеру в порядку, визначеному законодавством.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі

Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі

Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі