-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Дизельне паливо, Бензин А-95
Під місцем поставки товару слід розуміти: місцезнаходження АЗС Постачальника
Завершена
6 360 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 31 800.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 31 800.00 UAH
Період оскарження:
15.01.2025 17:23 - 02.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
5a86eda9acbc416097e19a07e312c2b1
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-15-016002-a.a1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- протокол випробувань А95.pdf 19.01.2025 19:12
- Сертифікат_паспорт_декларація_Бензин_А_95_Energy_1_ІФС (8) (1).pdf 19.01.2025 19:13
- Форма оголошення Замовника.pdf 19.01.2025 19:13
- Скарга_від_19_01_2025_на_умови_ТД_замовника_КНП ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ ЛЬВІВСЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ.pdf 19.01.2025 19:13
- Договір партнерський БРСМ-ІФС (2) (6).pdf 19.01.2025 19:13
- Скарга_від_19_01_2025_на_умови_ТД_замовника_UA-2025-01-15-016002-a.docx 19.01.2025 19:13
- протокол випробувань А95.pdf 19.01.2025 19:13
- ДП ІНТЕРФЕРЕНС СИСТЕМ (8).pdf 19.01.2025 19:13
- ІСО 9001 2018.pdf 19.01.2025 19:13
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (1) (6).pdf 19.01.2025 19:13
- 13_ДП_З_Дизель_Зима_Сертиф_под_паспорт (1).pdf 19.01.2025 19:13
- dstu_7688_2015.pdf 19.01.2025 19:13
- tekhnichniy-reglament-shchodo-vimog-do-avtomobilnikh-benziniv-dizelnogo-sudnovikh-ta-kotelnikh-palivdoc.doc 19.01.2025 19:13
- dstu_7687_2015.pdf 19.01.2025 19:13
- sign.p7s 19.01.2025 19:14
- Пояснення по суті скарги до розгляду.pdf 21.01.2025 16:34
- Пояснення по суті скарги до розгляду.docx 21.01.2025 16:34
- Перелік змін від 21.01.2025р.docx 21.01.2025 16:34
- Пояснення по суті скарги від 22.01.2025р.pdf 22.01.2025 17:27
- Пояснення по суті скарги від 22.01.2025р.docx 22.01.2025 17:27
- Перелік змін від 21.01.2025р.docx 22.01.2025 17:27
- рішення від 21.01.2025 №861.pdf 21.01.2025 17:10
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.01.2025 №1294.pdf 29.01.2025 14:07
- рішення від 28.01.2025 №1294.pdf 30.01.2025 17:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.01.2025 19:45
Дата розгляду скарги:
28.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.01.2025 17:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
30.01.2025 17:34
Дата виконання рішення Замовником:
31.01.2025 13:26
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником виконано рішення АМКУ №1294-р/пк-пз від 28.01.2025
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ed0b0af65f9e45f0aa50a2b8ee2e5bc5
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають протоколи випробувань які видані не раніше дати оголошення даної закупівлі;
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1.1. В Додатку 1 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають протоколи випробувань які видані не раніше дати оголошення даної закупівлі:
«6. Учасник в складі пропозиції повинен надати протокол випробування товару, що є предметом закупівлі виданий не раніше дати оголошення даної закупівлі.»
Вимагаючи протоколи випробувань видані не раніше дати оголошення даної закупівлі, Замовник встановлює вимогу в частині надання у складі пропозиції учасниками протоколів випробувань виданих певною датою. Зокрема, дата оголошення відповідної процедури закупівлі - 01.10.2024 року, а отже протокол випробувань на предмет закупівлі (ЛОТ 1 – Бензин А-95), повинен бути виданий не раніше 15.01.2025 року, що дискримінає Скаржника та встановлює обмеження в частині дати видачі документа якості.
Варто звернути увагу на той факт, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі – Бензину А-95, є ДСТУ 7687:2015 Бензини автомобільні Євро. Технічні умови (згідно Наказу від 28.05.2015 № 45 Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, національних стандартів України, скасування нормативних документів України та міждержавних стандартів в Україні), який розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Бензину А-95, Скаржника може надати:
1) Сертифікат відповідності на Бензин А-95-Євро5-Е0;
2) Паспорт якості на Бензин А-95-Євро5-Е0.
3) Декларація про відповідність Бензину А95 вимогам Технічному регламенту;
4) Протокол випробувань на Бензин А-95, виданий 11.12.2023 року.
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі – Дизельного палива, - є ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро. Технічні умови (згідно Наказу від 28.05.2015 № 45 Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, національних стандартів України, скасування нормативних документів України та міждержавних стандартів в Україні) та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого ПКМУ від 01.08.2013 року № 927 (далі «Технічний регламент»).
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Дизельного палива, Скаржника може надати:
1) Сертифікат відповідності на Дизельне паливо;
2) Паспорт якості на Дизельне паливо.
3) Декларація про відповідність Дизельного палива вимогам Технічному регламенту;
4) Протокол випробувань на Дизельне паливо, виданий 11.12.2023 року.
Вимагаючи надання у складі пропозиції протокол випробування товару, що є предметом закупівлі виданий не раніше дати оголошення даної закупівлі - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників", в частині дати видачі такого протоколу випробувань.
Відповідне обмеження щодо дати видачі такого протоколу випробувань суперечить п. 29 Особливостей.
«6. Учасник в складі пропозиції повинен надати протокол випробування товару, що є предметом закупівлі виданий не раніше дати оголошення даної закупівлі.»
Вимагаючи протоколи випробувань видані не раніше дати оголошення даної закупівлі, Замовник встановлює вимогу в частині надання у складі пропозиції учасниками протоколів випробувань виданих певною датою. Зокрема, дата оголошення відповідної процедури закупівлі - 01.10.2024 року, а отже протокол випробувань на предмет закупівлі (ЛОТ 1 – Бензин А-95), повинен бути виданий не раніше 15.01.2025 року, що дискримінає Скаржника та встановлює обмеження в частині дати видачі документа якості.
Варто звернути увагу на той факт, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі – Бензину А-95, є ДСТУ 7687:2015 Бензини автомобільні Євро. Технічні умови (згідно Наказу від 28.05.2015 № 45 Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, національних стандартів України, скасування нормативних документів України та міждержавних стандартів в Україні), який розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Бензину А-95, Скаржника може надати:
1) Сертифікат відповідності на Бензин А-95-Євро5-Е0;
2) Паспорт якості на Бензин А-95-Євро5-Е0.
3) Декларація про відповідність Бензину А95 вимогам Технічному регламенту;
4) Протокол випробувань на Бензин А-95, виданий 11.12.2023 року.
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі – Дизельного палива, - є ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро. Технічні умови (згідно Наказу від 28.05.2015 № 45 Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, національних стандартів України, скасування нормативних документів України та міждержавних стандартів в Україні) та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого ПКМУ від 01.08.2013 року № 927 (далі «Технічний регламент»).
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Дизельного палива, Скаржника може надати:
1) Сертифікат відповідності на Дизельне паливо;
2) Паспорт якості на Дизельне паливо.
3) Декларація про відповідність Дизельного палива вимогам Технічному регламенту;
4) Протокол випробувань на Дизельне паливо, виданий 11.12.2023 року.
Вимагаючи надання у складі пропозиції протокол випробування товару, що є предметом закупівлі виданий не раніше дати оголошення даної закупівлі - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників", в частині дати видачі такого протоколу випробувань.
Відповідне обмеження щодо дати видачі такого протоколу випробувань суперечить п. 29 Особливостей.
×
-
Назва доказу:
Протокол випробувань, виданий РАНІШЕ дати оголошення процедури закупівлі
-
Повʼязаний документ:
протокол випробувань А95.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол випробувань, виданий РАНІШЕ дати оголошення процедури закупівлі
-
Повʼязаний документ:
ДП ІНТЕРФЕРЕНС СИСТЕМ (8).pdf
-
-
Назва доказу:
Технічний регламент на паливо
-
Повʼязаний документ:
tekhnichniy-reglament-shchodo-vimog-do-avtomobilnikh-benziniv-dizelnogo-sudnovikh-ta-kotelnikh-palivdoc.doc
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 7687:2015 на Бензин А95
-
Повʼязаний документ:
dstu_7687_2015.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 7688:2015 на Дизельне паливо
-
Повʼязаний документ:
dstu_7688_2015.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на Бензин А95
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат_паспорт_декларація_Бензин_А_95_Energy_1_ІФС (8) (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на Дизельне паливо
-
Повʼязаний документ:
13_ДП_З_Дизель_Зима_Сертиф_под_паспорт (1).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ЛЬВІВСЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-15-016002-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають протоколи випробувань які видані не раніше дати оголошення даної закупівлі;
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
e57ced5da8914de689e61a9f403e3c2c
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо надання учасниками у складі пропозиції сканований оригінал документу (сертифікат тощо), який САМЕ згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника;
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, щодо надання учасниками у складі пропозиції сканований оригінал документу (сертифікат тощо), який САМЕ згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника:
«7. Учасник у складі пропозиції надає сканований оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання — юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації.»
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки у Скаржника впроваджено систему згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що "Посиланням на документи", відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами: ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
Скаржник вважає за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
«7. Учасник у складі пропозиції надає сканований оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання — юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації.»
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки у Скаржника впроваджено систему згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що "Посиланням на документи", відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами: ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
Скаржник вважає за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
×
-
Назва доказу:
Сертифікат Скаржника
-
Повʼязаний документ:
ІСО 9001 2018.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ЛЬВІВСЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-15-016002-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо надання учасниками у складі пропозиції сканований оригінал документу (сертифікат тощо), який САМЕ згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника;
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
949b626c7cc14b6e91733b36ff6489db
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо строку дії талонів на пальне, який повинен бути не менше 365 календарних днів з часу отримання талонів (Строк чинності паливних талонів становить 12 (дванадцять) місяців, обраховується з дати здійснення Покупцем своєчасної оплати вартості таких Товарів).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2. Про суперечливі умови тендерної документації:
2.1. В Додатку № 2 до ТД та Проєкті договору згідно Додатку № 5 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо строку дії талонів на пальне, який повинен бути не менше 365 календарних днів з часу отримання талонів (Строк чинності паливних талонів становить 12 (дванадцять) місяців, обраховується з дати здійснення Покупцем своєчасної оплати вартості таких Товарів):
«3. Заправка автомобілів буде здійснюватися по смарт-картках або скетч-картках (талонах). Термін дії талонів (скетч-карток, смарт-карток) на паливо повинен бути не менше 365 календарних днів з часу отримання талонів.»
Проєкт договору згідно Додатку № 5 до ТД: «2.5. Строк чинності паливних талонів, що видаються для отримання Товарів зі зберігання становить 12 (дванадцять) місяців, обраховується з дати:
2.5.1. здійснення Покупцем своєчасної оплати вартості таких Товарів та послуг їх зберігання згідно п.п. 1.2. цього Договору;»
Замовник визначає термін дії талонів повинен бути не менше 365 календарних днів з часу отримання талонів (становить 12 (дванадцять) місяців, обраховується з дати здійснення Покупцем своєчасної оплати вартості таких Товарів), - що є дискримінаційним та обмежувальним по відношенню до Скаржника, оскільки містить обмеження, які не визначені національним стандартом та суперечать
З огляду на норми абз. 2 п. 29 Особливостей - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, - замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 року за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно розділу І Інструкції, - ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно Інструкції, Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Тобто, незрозуміло яким саме стандартом Замовник визначає обов’язковість умови у випадку здійснення відпуску за талонами, строк дії таких талонів на пальне, та чим обґрунтовує та документально підтверджує законодавча можливість визначати термін таких талонів ВИКЛЮЧНО не менше 365 календарних днів з часу отримання талонів (становить 12 (дванадцять) місяців, обраховується з дати здійснення Покупцем своєчасної оплати вартості таких Товарів.
Талони, емітовані мережею БРСМ-нафта, мають строк дії 6 місяців, при цьому такі талони повністю відповідають вимогам Інструкції та АЗС відповідної мережі здійснюють свою діяльність у відповідності до норм законодавства. Також, зазначена мережа АЗС здійснює рівноцінний обмін талонів, у випадку не здійснення отоварення за ними паливом, на такий самий строк дії, що підтверджується Партнерським договором, який Скаржник надає у Додатку № 7 до ТД.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів, який повинен не менше 365 календарних днів з часу отримання талонів (становить 12 (дванадцять) місяців, обраховується з дати здійснення Покупцем своєчасної оплати вартості таких Товарів, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
Скаржник може запропонувати Замовнику талони мережі БРСМ-нафта з терміном дії 6 місяців, та можливістю обміну таких талонів у випадку закінчення їх терміну дії до повного використання, чим так само може виконати вимоги п. 1.1. та п. 1.3.Проєкту Договору (згідно Додатку № 5 до ТД):
«1.1. Продавець зобов’язується передавати у власність (поставляти) Покупцеві Товари, а Покупець зобов’язується приймати Товари та повністю оплачувати їх вартість, в порядку та на умовах, вказаних у цьому Договорі та додатках (додаткових угодах) до нього. Відповідно до умов цього Договору Продавець зобов’язується забезпечити збереження придбаного Покупцем у Продавця Товару а Покупець зобов’язується своєчасно отримати Товар зі зберігання з використанням паливних талонів згідно умов вказаних у цьому Договорі та додатках (додаткових угодах) до нього. Отримання Товарів Покупцем зі зберігання здійснюється з використанням паливних талонів через Пред’явників паливних талонів.»
«1.3. З метою належного виконання своїх зобов’язань щодо поставки Товарів Продавець самостійно залучає необхідну кількість АЗС, відповідно до вимог, зазначених покупцем в умовах закупівлі товарів. Сторони погодили, що Товар вважається виданим Покупцю зі зберігання по цьому Договору в тих випадках, коли передачу (надання) Товарів по паливних талонах було здійснено АЗС, інформація про якого може зазначатися в Чеках.»
Оскільки оголошення про проведення процедури закупівлі опубліковано на сайті уповноваженого органу 15.01.2025 року, прийом пропозиції визначено до 23.01.2025, та з урахуванням строків на укладення договору за результатом проведеної процедури закупівлі, наявність терміну дії талонів повинен бути не менше 365 календарних днів з часу отримання талонів (становить 12 (дванадцять) місяців, обраховується з дати здійснення Покупцем своєчасної оплати вартості таких Товарів - суперечить строку дії договору про закупвлю (який визначено – до 31.12.2025 року згідно Додатку 5 до ТД).
Форма огошення про проведення процедури закупвлі, яке визначає строк поставки Товару – до 31.12.2025 року, а також умови розрахунку за Товар згідно п. 3.7. Проєкту договору (Додаток № 5 до ТД) (а отже, початок обліку терміну дії талонів (згідно п. 2.5. Проєкту договору)) «3.7. Оплата проводиться після пред’явлення Продавцем рахунку на оплату товару, видаткової накладної на товар та акту приймання-передачі товару, з відтермінуванням платежу до 10 банківських днів з дня отримання товару Покупцем.» – свідчать про факт того, що термін дії талонів повинен становити ЩОНАЙМЕНШЕ до лютого 2026 року, що є підставою вважати наявність суперечливих вимог тендерної документації в частині строку дії Договору про закупівлю, строку поставки Товару та терміну дії талонів, - оскільки укладення договору про закупівлю за відповідною процедурою закупівлі можливе не раніше лютого 2025 року, а з урахуванням дати від якої буде здійснюватись облік терміну дії таких талонів (з урахуванням розрахунку з дати здійснення Покупцем своєчасної оплати вартості таких Товарів) – термін дії талонів згідно вимог тендерної документацції повинен закінчуватись ПІСЛЯ закінчення строку дії Договору про закупівлю (після 31.12.2025 року).
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Зазначена мережа АЗС має впроваджений талон для відпуску палива, який має термін дії 6 місяців, з можливістю подальшого обміну у випадку закінчення строку дії, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги встановленої в тендерній документації в частині строку дії талонів: повинен бути не менше 365 календарних днів з часу отримання талонів (становить 12 (дванадцять) місяців, обраховується з дати здійснення Покупцем своєчасної оплати вартості таких Товарів.
2.1. В Додатку № 2 до ТД та Проєкті договору згідно Додатку № 5 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо строку дії талонів на пальне, який повинен бути не менше 365 календарних днів з часу отримання талонів (Строк чинності паливних талонів становить 12 (дванадцять) місяців, обраховується з дати здійснення Покупцем своєчасної оплати вартості таких Товарів):
«3. Заправка автомобілів буде здійснюватися по смарт-картках або скетч-картках (талонах). Термін дії талонів (скетч-карток, смарт-карток) на паливо повинен бути не менше 365 календарних днів з часу отримання талонів.»
Проєкт договору згідно Додатку № 5 до ТД: «2.5. Строк чинності паливних талонів, що видаються для отримання Товарів зі зберігання становить 12 (дванадцять) місяців, обраховується з дати:
2.5.1. здійснення Покупцем своєчасної оплати вартості таких Товарів та послуг їх зберігання згідно п.п. 1.2. цього Договору;»
Замовник визначає термін дії талонів повинен бути не менше 365 календарних днів з часу отримання талонів (становить 12 (дванадцять) місяців, обраховується з дати здійснення Покупцем своєчасної оплати вартості таких Товарів), - що є дискримінаційним та обмежувальним по відношенню до Скаржника, оскільки містить обмеження, які не визначені національним стандартом та суперечать
З огляду на норми абз. 2 п. 29 Особливостей - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, - замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 року за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно розділу І Інструкції, - ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно Інструкції, Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Тобто, незрозуміло яким саме стандартом Замовник визначає обов’язковість умови у випадку здійснення відпуску за талонами, строк дії таких талонів на пальне, та чим обґрунтовує та документально підтверджує законодавча можливість визначати термін таких талонів ВИКЛЮЧНО не менше 365 календарних днів з часу отримання талонів (становить 12 (дванадцять) місяців, обраховується з дати здійснення Покупцем своєчасної оплати вартості таких Товарів.
Талони, емітовані мережею БРСМ-нафта, мають строк дії 6 місяців, при цьому такі талони повністю відповідають вимогам Інструкції та АЗС відповідної мережі здійснюють свою діяльність у відповідності до норм законодавства. Також, зазначена мережа АЗС здійснює рівноцінний обмін талонів, у випадку не здійснення отоварення за ними паливом, на такий самий строк дії, що підтверджується Партнерським договором, який Скаржник надає у Додатку № 7 до ТД.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів, який повинен не менше 365 календарних днів з часу отримання талонів (становить 12 (дванадцять) місяців, обраховується з дати здійснення Покупцем своєчасної оплати вартості таких Товарів, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
Скаржник може запропонувати Замовнику талони мережі БРСМ-нафта з терміном дії 6 місяців, та можливістю обміну таких талонів у випадку закінчення їх терміну дії до повного використання, чим так само може виконати вимоги п. 1.1. та п. 1.3.Проєкту Договору (згідно Додатку № 5 до ТД):
«1.1. Продавець зобов’язується передавати у власність (поставляти) Покупцеві Товари, а Покупець зобов’язується приймати Товари та повністю оплачувати їх вартість, в порядку та на умовах, вказаних у цьому Договорі та додатках (додаткових угодах) до нього. Відповідно до умов цього Договору Продавець зобов’язується забезпечити збереження придбаного Покупцем у Продавця Товару а Покупець зобов’язується своєчасно отримати Товар зі зберігання з використанням паливних талонів згідно умов вказаних у цьому Договорі та додатках (додаткових угодах) до нього. Отримання Товарів Покупцем зі зберігання здійснюється з використанням паливних талонів через Пред’явників паливних талонів.»
«1.3. З метою належного виконання своїх зобов’язань щодо поставки Товарів Продавець самостійно залучає необхідну кількість АЗС, відповідно до вимог, зазначених покупцем в умовах закупівлі товарів. Сторони погодили, що Товар вважається виданим Покупцю зі зберігання по цьому Договору в тих випадках, коли передачу (надання) Товарів по паливних талонах було здійснено АЗС, інформація про якого може зазначатися в Чеках.»
Оскільки оголошення про проведення процедури закупівлі опубліковано на сайті уповноваженого органу 15.01.2025 року, прийом пропозиції визначено до 23.01.2025, та з урахуванням строків на укладення договору за результатом проведеної процедури закупівлі, наявність терміну дії талонів повинен бути не менше 365 календарних днів з часу отримання талонів (становить 12 (дванадцять) місяців, обраховується з дати здійснення Покупцем своєчасної оплати вартості таких Товарів - суперечить строку дії договору про закупвлю (який визначено – до 31.12.2025 року згідно Додатку 5 до ТД).
Форма огошення про проведення процедури закупвлі, яке визначає строк поставки Товару – до 31.12.2025 року, а також умови розрахунку за Товар згідно п. 3.7. Проєкту договору (Додаток № 5 до ТД) (а отже, початок обліку терміну дії талонів (згідно п. 2.5. Проєкту договору)) «3.7. Оплата проводиться після пред’явлення Продавцем рахунку на оплату товару, видаткової накладної на товар та акту приймання-передачі товару, з відтермінуванням платежу до 10 банківських днів з дня отримання товару Покупцем.» – свідчать про факт того, що термін дії талонів повинен становити ЩОНАЙМЕНШЕ до лютого 2026 року, що є підставою вважати наявність суперечливих вимог тендерної документації в частині строку дії Договору про закупівлю, строку поставки Товару та терміну дії талонів, - оскільки укладення договору про закупівлю за відповідною процедурою закупівлі можливе не раніше лютого 2025 року, а з урахуванням дати від якої буде здійснюватись облік терміну дії таких талонів (з урахуванням розрахунку з дати здійснення Покупцем своєчасної оплати вартості таких Товарів) – термін дії талонів згідно вимог тендерної документацції повинен закінчуватись ПІСЛЯ закінчення строку дії Договору про закупівлю (після 31.12.2025 року).
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Зазначена мережа АЗС має впроваджений талон для відпуску палива, який має термін дії 6 місяців, з можливістю подальшого обміну у випадку закінчення строку дії, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги встановленої в тендерній документації в частині строку дії талонів: повинен бути не менше 365 календарних днів з часу отримання талонів (становить 12 (дванадцять) місяців, обраховується з дати здійснення Покупцем своєчасної оплати вартості таких Товарів.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (1) (6).pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (2) (6).pdf
-
-
Назва доказу:
Умови згідно Проєкту договору (Додаток № 5 до ТД)
-
Повʼязаний документ:
Скарга_від_19_01_2025_на_умови_ТД_замовника_КНП ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ ЛЬВІВСЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ.pdf
-
-
Назва доказу:
Форма оголошення Замовника
-
Повʼязаний документ:
Форма оголошення Замовника.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ЛЬВІВСЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-15-016002-a, зокрема: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо строку дії талонів на пальне, який повинен бути не менше 365 календарних днів з часу отримання талонів (Строк чинності паливних талонів становить 12 (дванадцять) місяців, обраховується з дати здійснення Покупцем своєчасної оплати вартості таких Товарів).