-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 72310000-1 Послуги з обробки даних (Послуги з організації та обслуговування корпоративної мережі передачі даних з доступом до мережі Інтернет на швидкості до 100 Мбіт/с та обслуговування ІР-обладнання)
Торги відмінено
352 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.6% або 2 112.00 UAH
мін. крок: 0.6% або 2 112.00 UAH
Період оскарження:
15.01.2025 15:48 - 20.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на рішення Замовника відмінити Закупівлю
Номер:
21bda34edda0455f8ce727e03102f7bf
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-15-013240-a.c1
Назва:
СКАРГА на рішення Замовника відмінити Закупівлю
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 7489a932-d42f-4bb6-ba18-50e858369ee4.pdf 06.02.2025 14:38
- Довіреність_Галатін.pdf.asice 06.02.2025 13:08
- протокол відміни торгів.pdf 06.02.2025 13:08
- sign.p7s 06.02.2025 13:22
- скарга ГТУ 06 02 25.pdf 06.02.2025 13:08
- Довіреність_Галатін.pdf 06.02.2025 13:08
- Протокол про відміну прийнятого рішення.docx 14.03.2025 13:15
- протокол.pdf 14.03.2025 13:15
- грунтовні пояснення.doc 13.02.2025 10:51
- пояснення.pdf 13.02.2025 10:48
- додаток №1.pdf 13.02.2025 10:48
- Рішення від 17.02.2025 №2345.pdf 19.02.2025 15:11
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.02.2025 №2345.pdf 18.02.2025 11:00
- Рішення від 10.02.2025 №1910.pdf 10.02.2025 16:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.02.2025 14:33
Дата розгляду скарги:
17.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.02.2025 16:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.02.2025 15:12
Дата виконання рішення Замовником:
14.03.2025 13:15
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником було скасовано рішення, щодо відміни закупівлі
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
eb556aaa2e0f4999b6a1a922b93be65b
Заголовок пункту скарги:
порушення підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Надалі за текстом даної скарги терміни та визначення вживаються в наступному значенні:
- закон України "Про публічні закупівлі" – Закон;
- особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" – Особливості;
- закупівля послуг з ідентифікатором UA-2025-01-15-013240-a, а саме ДК 021:2015 – 72310000-1 Послуги з обробки даних (Послуги з організації та обслуговування корпоративної мережі передачі даних з доступом до мережі Інтернет на швидкості до 100 Мбіт/с та обслуговування ІР-обладнання) – Закупівля;
- тендерна документація закупівлі UA-2025-01-15-013240-a – Документація;
- тендерна пропозиція Суб’єкта оскарження – Пропозиція;
- Технічна частина. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби) відповідно до Додатку 2 до Документації – Додаток 2;
- проект договору про закупівлю в Додатку 4 до Документації – Додаток 4;
-протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.01.2025 року – Протокол від 30.01.2025р.
Відповідно до Протоколу від 30.01.2025р. уповноваженою особою замовника було прийнято рішення відмінити Закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Суб’єкт оскарження не може погодитись з вищевказаними рішеннями уповноваженої особи Замовника оформлене Протоколом від 30.01.2025р., оскільки вважає таке рішення неправомірним та таким, що порушує права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, з огляду на наступні обставини.
Порушення 1.
Зміст порушення: порушення підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Відповідно до Протоколу від 30.01.2025р., підставою для відмінити Закупівлі зазначено такі порушення, а саме:
«Відповідно до отриманої Службової записки від 30.01.2025 року є необхідність внести зміни в Додаток №2 до тендерної документації та в Додаток №4 до тендерної документації .
Зокрема змінивши перелік послуг, виклавши його в редакції відповідно до потреб внутрішнього Замовника служби Товариства, зокрема при цьому зміниться і очікувана вартість закупівлі. Станом на момент прийняття даного рішення закупівля перебуває на етапі Кваліфікація, таким чином технічно у Замовника відсутня можливість внесення змін до річного плану закупівель, вартості оголошеної закупівлі та умов тендерної документації.
Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.»
Відповідно до пп. 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі:
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Прийняте Замовником рішення порушує законодавчо встановлені права суб’єкта оскарження на розгляд його Пропозиції та визнання його переможцем Закупівлі, чим завдає пряму економічну шкоду.
Суб’єкт оскарження є учасником Закупівлі, Пропозиція якого наразі є найкращою по ціні та очікує рішення Замовника з кваліфікації, тому зазначає про порушення Замовник своїх прав та законних інтересів. Порушення відбулося через те, що уповноважена особа Замовника – безпідставно відмінив процедуру закупівлі, оскільки уповноваженими суб’єктами порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель встановлено не було, а опис підстав такої відміни не відповідає критерію «порушення у сфері публічних закупівель».
Органи контролю визначені ч. 4 ст. 7 Закону. Зокрема, визначено, що Рахункова палата, АМКУ, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. Суб’єкт оскарження наголошує, що жодним із органів контролю, регламентованих ч. 4 ст. 7 Закону, не виявлено порушень при проведенні вказаної Закупівлі.
Замовник у Протоколі від 30.01.2025 р. не зміг пояснити яку вимогу Закону потрібно виправити, який орган контролю встановив порушення вимог Закону, яким чином зазначене порушує законодавства у сфері публічних закупівель в частині дійсної Закупівлі.
Тобто, Замовник не зазначив, у чому саме полягає неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а також не надав опис таких порушень, які неможливо усунути, і в чому саме полягають порушення замовником законодавства у сфері публічних закупівель. Враховуючи це, Замовник неправомірно відмінив Закупівлю на підставі пункту 50 підпункту 2 Особливостей.
В Протоколі від 30.01.2025р. також відсутнє документальне підтвердження наявності порушення законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки посилання Замовника на свій внутрішній документ (Службову записку від 30.01.2025) є не документом, який відповідно до законодавства у сфері публічних закупівель підтверджує порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Більш того, обґрунтування Замовника для відміни Закупівлі суперечить елементарному здоровому глузду та нормам Закону. Якщо Замовнику потрібно змінити (скоротити) перелік послуг та відповідно їх вартість в бік зменшення, то відповідно до пп. 1 ч. 5 ст. 41 Закону дозволяється внесення зазначених змін до істотних умов Договору на Закупівлю після його підписання. Якщо ж Замовнику потрібно змінити (додати нові) перелік послуг та відповідно їх вартість в бік збільшення, то Замовник може провести нову закупівлі на частину послуг, яка проводиться відповідно до вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Отже, Замовник, відмінивши процедуру Закупівлі з наведених підстав, порушив вимоги Закону в цій частині.
На підтвердження позиції суб’єкта оскарження також наводимо висновок комісії АМКУ при розгляді подібного порушення - Рішення Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 17454-р/пк-пз від 31.10.2023, оголошення UA-2023-09-19-014948-a, в якому зазначено, що рішення Замовника з відміни торгів через невірно визначення Замовником очікуваної вартості предмета закупівлі на етапі кваліфікації відповідно до пп. 2 п. 50 Особливостей -
«Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не з вини Замовника.»
Таким чином, рішення про відміну Закупівлі оформлене Протоколом від 30.01.2025 року, ґрунтується виключно на суб’єктивній думці, припущеннях уповноваженої особи Замовника про порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, порушує пп. 2 п. 50 Особливостей. У зв’язку із чим Замовник прийняв неправомірне рішення про відміну Закупівлі, чим порушив вимоги чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Виходячи з вищевикладеного, керуючись ст. 5, 7, 18 Закону, п. 56, 57, 58, 59 Особливостей
- закон України "Про публічні закупівлі" – Закон;
- особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" – Особливості;
- закупівля послуг з ідентифікатором UA-2025-01-15-013240-a, а саме ДК 021:2015 – 72310000-1 Послуги з обробки даних (Послуги з організації та обслуговування корпоративної мережі передачі даних з доступом до мережі Інтернет на швидкості до 100 Мбіт/с та обслуговування ІР-обладнання) – Закупівля;
- тендерна документація закупівлі UA-2025-01-15-013240-a – Документація;
- тендерна пропозиція Суб’єкта оскарження – Пропозиція;
- Технічна частина. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби) відповідно до Додатку 2 до Документації – Додаток 2;
- проект договору про закупівлю в Додатку 4 до Документації – Додаток 4;
-протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.01.2025 року – Протокол від 30.01.2025р.
Відповідно до Протоколу від 30.01.2025р. уповноваженою особою замовника було прийнято рішення відмінити Закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Суб’єкт оскарження не може погодитись з вищевказаними рішеннями уповноваженої особи Замовника оформлене Протоколом від 30.01.2025р., оскільки вважає таке рішення неправомірним та таким, що порушує права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, з огляду на наступні обставини.
Порушення 1.
Зміст порушення: порушення підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Відповідно до Протоколу від 30.01.2025р., підставою для відмінити Закупівлі зазначено такі порушення, а саме:
«Відповідно до отриманої Службової записки від 30.01.2025 року є необхідність внести зміни в Додаток №2 до тендерної документації та в Додаток №4 до тендерної документації .
Зокрема змінивши перелік послуг, виклавши його в редакції відповідно до потреб внутрішнього Замовника служби Товариства, зокрема при цьому зміниться і очікувана вартість закупівлі. Станом на момент прийняття даного рішення закупівля перебуває на етапі Кваліфікація, таким чином технічно у Замовника відсутня можливість внесення змін до річного плану закупівель, вартості оголошеної закупівлі та умов тендерної документації.
Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.»
Відповідно до пп. 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі:
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Прийняте Замовником рішення порушує законодавчо встановлені права суб’єкта оскарження на розгляд його Пропозиції та визнання його переможцем Закупівлі, чим завдає пряму економічну шкоду.
Суб’єкт оскарження є учасником Закупівлі, Пропозиція якого наразі є найкращою по ціні та очікує рішення Замовника з кваліфікації, тому зазначає про порушення Замовник своїх прав та законних інтересів. Порушення відбулося через те, що уповноважена особа Замовника – безпідставно відмінив процедуру закупівлі, оскільки уповноваженими суб’єктами порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель встановлено не було, а опис підстав такої відміни не відповідає критерію «порушення у сфері публічних закупівель».
Органи контролю визначені ч. 4 ст. 7 Закону. Зокрема, визначено, що Рахункова палата, АМКУ, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. Суб’єкт оскарження наголошує, що жодним із органів контролю, регламентованих ч. 4 ст. 7 Закону, не виявлено порушень при проведенні вказаної Закупівлі.
Замовник у Протоколі від 30.01.2025 р. не зміг пояснити яку вимогу Закону потрібно виправити, який орган контролю встановив порушення вимог Закону, яким чином зазначене порушує законодавства у сфері публічних закупівель в частині дійсної Закупівлі.
Тобто, Замовник не зазначив, у чому саме полягає неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а також не надав опис таких порушень, які неможливо усунути, і в чому саме полягають порушення замовником законодавства у сфері публічних закупівель. Враховуючи це, Замовник неправомірно відмінив Закупівлю на підставі пункту 50 підпункту 2 Особливостей.
В Протоколі від 30.01.2025р. також відсутнє документальне підтвердження наявності порушення законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки посилання Замовника на свій внутрішній документ (Службову записку від 30.01.2025) є не документом, який відповідно до законодавства у сфері публічних закупівель підтверджує порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Більш того, обґрунтування Замовника для відміни Закупівлі суперечить елементарному здоровому глузду та нормам Закону. Якщо Замовнику потрібно змінити (скоротити) перелік послуг та відповідно їх вартість в бік зменшення, то відповідно до пп. 1 ч. 5 ст. 41 Закону дозволяється внесення зазначених змін до істотних умов Договору на Закупівлю після його підписання. Якщо ж Замовнику потрібно змінити (додати нові) перелік послуг та відповідно їх вартість в бік збільшення, то Замовник може провести нову закупівлі на частину послуг, яка проводиться відповідно до вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Отже, Замовник, відмінивши процедуру Закупівлі з наведених підстав, порушив вимоги Закону в цій частині.
На підтвердження позиції суб’єкта оскарження також наводимо висновок комісії АМКУ при розгляді подібного порушення - Рішення Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 17454-р/пк-пз від 31.10.2023, оголошення UA-2023-09-19-014948-a, в якому зазначено, що рішення Замовника з відміни торгів через невірно визначення Замовником очікуваної вартості предмета закупівлі на етапі кваліфікації відповідно до пп. 2 п. 50 Особливостей -
«Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не з вини Замовника.»
Таким чином, рішення про відміну Закупівлі оформлене Протоколом від 30.01.2025 року, ґрунтується виключно на суб’єктивній думці, припущеннях уповноваженої особи Замовника про порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, порушує пп. 2 п. 50 Особливостей. У зв’язку із чим Замовник прийняв неправомірне рішення про відміну Закупівлі, чим порушив вимоги чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Виходячи з вищевикладеного, керуючись ст. 5, 7, 18 Закону, п. 56, 57, 58, 59 Особливостей
×
-
Назва доказу:
Копія протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.01.2025 р.;
-
Повʼязаний документ:
протокол відміни торгів.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов'язати Акціонерне товариство «Чернівціобленерго», код ЄДРПОУ: 00130760 (Замовник) скасувати рішення про відміну Закупівлі, яке оформлене Протоколом від 30.01.2025 р.