• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з комплексного прибирання службових приміщень і прибудинкової території установ Державної служби зайнятості в північному регіоні України (Житомирська, Київська, Сумська, Харківська, Чернігівська області та м. Київ)

Завершена

15 440 746.15 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 77 203.73 UAH
Період оскарження: 14.01.2025 21:08 - 03.02.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Номер: 5f1955968430459db718e6e6a6da0236
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-14-016319-a.c3
Назва: СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 11.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.02.2025 15:02
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 14.02.2025 14:23
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю " УКРАЇНСЬКИЙ СЕРВІСНИЙ ПАРТНЕР", Іванова Ірина Валентинівна 380732137183 tender@usp.partners http://www.e-tender.biz

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3abdd630c18842fc83046dec133a94ac
Заголовок пункту скарги: СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Державним центром зайнятості (надалі – Замовник) оголошено відкриті торги UA-2025-01-14-016319-a за предметом закупівлі ДК 021:2015 90910000-9 Послуги з прибирання (Послуги з комплексного прибирання службових приміщень і прибудинкової території установ Державної служби зайнятості в північному регіоні України (Житомирська, Київська, Сумська, Харківська, Чернігівська області та м. Київ); ДК 021:2015 90919200-4 Послуги з прибирання офісних приміщень) (далі - Закупівля).
Очікувана вартість 15 440 746,15 з ПДВ.
Кінцевий строк подання пропозицій – 04 лютого 2025 00:00.
Закупівля оголошена відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Уряду від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178).
Відповідно до вимог частини 4 статті 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» Замовники, серед іншого, не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ СЕРВІСНИЙ ПАРТНЕР» (далі - Скаржник) повідомляє, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, а саме умови, що обмежують конкуренцію та вимоги, що порушують чинне законодавство України.
Такими діями Замовник порушує об‘єктивні права та законні інтереси Скаржника, що унеможливлює прийняття участі в процедурі закупівлі Скаржником.
Скаржник подає скаргу на умови тендерної документації, затвердженої Протокольним рішенням (протоколом) Уповноваженої особи № 19 від 14.01.2025, а саме на зміни, внесені рішенням Уповноваженої особи протокольне рішення (протокол) № 51 від 30.01.2025, що опубліковані в електронній системі закупівель 30 січня 2025 20:42, відповідно скарга є такою, що подана своєчасно.
Обґрунтування наявності у Скаржника порушених прав та охоронюваних законом інтересів, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та зако Дискримінаційна вимога тендерної документації №1.
Щодо навчання з охорони праці у навчальних закладах або організаціях, що мають відповідну акредитацію та ліцензію на проведення такого навчання

Опис суті пункту скарги: в підпункті 5 пункта 1.3. Додатку до тендерної документації Замовником встановлено вимогу «учасник процедури закупівлі зобов’язаний забезпечити проходження працівниками, які будуть залучені до надання послуг з прибирання, обов’язкового навчання з охорони праці у навчальних закладах або організаціях, що мають відповідну акредитацію та ліцензію на проведення такого навчання. Навчання має відповідати вимогам чинного законодавства України, зокрема Постанові Кабінету Міністрів України №50 від 26.01.2011 «Про затвердження Порядку проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці». Документальне підтвердження проходження навчання: 1. Посвідчення про проходження навчання з охорони праці встановленого зразка, видане навчальним закладом (організацією). 2. Витяг з протоколу перевірки знань з питань охорони праці, оформлений відповідно до законодавства. (документи повинні бути надані в кількості не менше ніж 50% від кількості осіб, що здійснюють прибирання приміщень).* Така вимога обґрунтована необхідністю забезпечення належного рівня професійної підготовки працівників, уникнення ризиків під час використання хімічних засобів та обладнання, а також зменшення ризиків травматизму, що є пріоритетом для Замовника, оскільки інструктаж на підприємстві не є рівноцінним проходженню навчання в навчальних центрах.». Вимога Замовника про надання вищезазначеного документу не відповідає вимогам чинного законодавства, є надмірною та дискримінаційною по відношенню до Скаржника з наступних підстав:
Відповідно до частини 3 Статті 22 Закону Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовник посилається на Постанову Кабінету Міністрів України №50 від 26.01.2011 «Про затвердження Порядку проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці», проте вона відсутня в нормативній базі України. Порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці регулюється «Типовим положенням про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці», що затверджений Наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці 26.01.2005 № 15 та Зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15 лютого 2005 р. за № 231/10511 (надалі – Типове положення). Типове положення встановлює порядок навчання та перевірки знань з питань охорони праці посадових осіб та інших працівників у процесі трудової діяльності. Розділ 3 Типового положення регулюється організація навчання і перевірки знань з питань охорони праці на підприємстві, а саме:
3.1 Працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи …проходять на підприємстві за рахунок роботодавця інструктажі, навчання та перевірку знань з питань охорони праці, надання домедичної допомоги потерпілим від нещасних випадків, а також правил поведінки у разі виникнення аварії.
3.2. На підприємствах на основі Типового положення, з урахуванням специфіки виробництва та вимог нормативно-правових актів з охорони праці, розробляються і затверджуються відповідні положення підприємств про навчання з питань охорони праці, а також формуються плани-графіки проведення навчання та перевірки знань з питань охорони праці, які мають бути оприлюднені роботодавцем.
3.3. Організацію навчання та перевірки знань з питань охорони праці працівників, у тому числі під час професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації на підприємстві здійснюють працівники служби кадрів або інші спеціалісти, яким роботодавцем доручена організація цієї роботи.
3.4. Навчання з питань охорони праці в частині організації навчального процесу (матеріально-технічне забезпечення, формування навчальних груп, розробка навчально-тематичних планів і програм, форм навчальної документації та порядок їх ведення тощо) здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства.
3.5. Навчання з питань охорони праці може проводитись як традиційними методами, так і з використанням сучасних видів навчання - модульного, дистанційного тощо, а також з використанням технічних засобів навчання: аудіовізуальних, комп'ютерних навчально-контрольних систем, комп'ютерних тренажерів.
3.6. Особи, які суміщують професії, проходять навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці як з їхніх основних професій, так і за професіями, що суміщуються.
3.7. Перед перевіркою знань з питань охорони праці на підприємстві для працівників організується навчання: лекції, семінари та консультації.
3.8. Перевірка знань працівників з питань охорони праці проводиться за нормативно-правовими актами з охорони праці, додержання яких входить до їхніх функціональних обов'язків.
3.9. Перевірка знань працівників з питань охорони праці на підприємстві здійснюється комісією з перевірки знань з питань охорони праці (далі - комісія) підприємства, склад якої затверджується наказом (розпорядженням) роботодавця. Головою комісії призначається керівник підприємства або його заступник, до службових обов'язків яких входить організація роботи з охорони праці, а в разі потреби створення комісій в окремих структурних підрозділах їх очолюють керівник відповідного підрозділу чи його заступник. Комісія вважається правочинною, якщо до її складу входять не менше трьох осіб.
3.10. Усі члени комісії у порядку, установленому Типовим положенням, повинні пройти навчання та перевірку знань з питань охорони праці.
3.14. Працівникам, які проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці на своєму підприємстві, видача посвідчень є обов'язковою лише тим, хто виконує роботи підвищеної небезпеки.
Отже, відповідно до норм чинного законодавства, а саме Типового положення, Скаржник може проводити навчання з охорони праці на підприємстві у випадку наявності комісії з перевірки знань, яка складається з трьох осіб, що пройшли навчання та перевірку знань з питань охорони праці. Скаржник має комісію з перевірки знань з питань охорони праці, яка складається з трьох осіб що підтверджується Наказом від 10.10.2024 № 9/ОП Про створення та затвердження постійно діючого складу комісії з перевірки знань з питань охорони праці у ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ СЕРВІСНИЙ ПАРТНЕР». Усі члени комісії у порядку, установленому Типовим положенням, пройшли навчання та перевірку знань з питань охорони праці, а саме:
• Іванова Ірина Валентинівна пройшла навчання загальний курс з ОП, що підтверджується Витягом з протоколу № 81-881-2023 та Посвідченням № 81-881-2023/34.
• Герасько Микола Григорович пройшов навчання загальний курс з ОП, що підтверджується Витягом з протоколу № 81-1150-2024 та посвідченням № 81-1150-2024/22
• Шагаєв Владислав Валерійович пройшов навчання загальний курс з ОП, що підтверджується Витягом з протоколу № 81-430ОП-2023 та посвідченням № 430ОП-1-2023
Додатково Скаржник має працівника, який пройшов функціональне навчання (підвищення кваліфікації цільового призначення) у сфері цивільного захисту, що видане Державною службою України з надзвичайних ситуацій, що підтверджується Посвідченням № 25009376.
Також Скаржник має посвідчення на прибиральників службових приміщень, що підтверджують проходження навчання із загального курсу охорони праці, проте Скаржник не може прийняти участь в закупівлі, адже такі посвідчення видані внутрішньою комісією Скаржника, а не навчальним закладом або організацією, що має відповідну акредитацію та ліцензію на проведення такого навчання. Зазначене вище підтверджує, що інструктаж на підприємстві є рівноцінним проходженню навчання в навчальних центрах, тому встановлена Замовником вимога є такою, що суперечить нормам чинного законодавства, та обмежує коло потенційних учасників.
Відповідно, прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, що забезпечать проходження працівниками, які будуть залучені до надання послуг з прибирання, обов’язкового навчання з охорони праці саме у навчальних закладах або організаціях, що мають відповідну акредитацію та ліцензію на проведення такого навчання. Навчання має відповідати вимогам чинного законодавства України, зокрема Постанові Кабінету Міністрів України №50 від 26.01.2011 «Про затвердження Порядку проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці». Документальне підтвердження проходження навчання: 1. Посвідчення про проходження навчання з охорони праці встановленого зразка, видане саме навчальним закладом (організацією). 2. Витяг з протоколу перевірки знань з питань охорони праці, оформлений відповідно до законодавства. (документи повинні бути надані в кількості не менше ніж 50% від кількості осіб, що здійснюють прибирання приміщень), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника, та таким, що позбавляє Скаржника можливості прийняти участь у закупівлі. Тому просимо прийняти відповідне рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до умов тендерної документації, виключивши дискримінаційну вимогу.

Докази:
1.1. Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці.
1.2. Наказ про створення комісії від 10.10.2024 № 9/ОП
1.3. Іванова_Витяг з протоколу № 81-881-2023 та Посвідчення № 81-881-2023/34.
1.4. Герасько_Витяг з протоколу № 81-1150-2024 та посвідчення № 81-1150-2024/22
1.5. Шагаєв_Витяг з протоколу № 81-430ОП-2023 та посвідчення № 430ОП-1-2023
1.6. Посвідчення № 25009376_Герасько.
1.7. Посвідчення на прибиральників службових приміщень.



Дискримінаційна вимога тендерної документації №.2
Щодо надання довідки або експертного висновку.

Відповідно до Додатку №1 до тендерної документації п.7.10.Учасник повинен надати довідку або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку стосовно послуг, що закуповуються, видану(ий) на ім’я учасника торгів) не раніше дати оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання пропозицій. Зазначений документ повинен містити ідентифікатор закупівлі, в який учасник приймає участь. Такий документ є необхідним для забезпечення прозорості процесу оцінки пропозицій, оскільки дозволяє підтвердити, що учасник має актуальну інформацію про ситуацію на ринку послуг з прибирання, що є важливим для організації ефективного виконання робіт та з метою застосування антидемпінгового механізму. Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в ISO 9001:2015.». Вимога Замовника про надання вищезазначеного документу не відповідає вимогам чинного законодавства, є надмірною та дискримінаційною по відношенню до Скаржника з наступних підстав.
Замовник вказує, що такий документ є необхідним для забезпечення прозорості процесу оцінки пропозицій, оскільки дозволяє підтвердити, що учасник має актуальну інформацію про ситуацію на ринку послуг з прибирання, що є важливим для організації ефективного виконання робіт та з метою застосування антидемпінгового механізму, проте зазначена інформація є такою, що не відповідає дійсності. Відповідно до Статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» було встановлено кваліфікаційні критерії до учасників, в тому числі, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, тобто наявність актуальної інформації про ситуацію на ринку підтверджується саме наявністю досвіду виконання аналогічного договору, а не довідкою, що видана органом, який має ISO 9001:2015 на дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки.
Скаржник зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань з 17.12.2014 номер запису: 10681020000038125, що підтверджується Витягом від 05.08.2024. Починаючи з 2014 року і по теперішній час є надавачем аналогічних предмету закупівлі послуг, в тому числі і протягом останнього року, що підтверджується Договором № 87 від 22.04.2024. Відповідно до умов аналогічного Договору Скаржник у 2024 році надавав послуги з прибирання. Лист-відгук від 21.01.2025 № 061/36-86 підтверджує, що всі послуги за договором були надані своєчасно з належною якістю та у повному обсязі відповідно до умов договору, зауваження та претензії до надавача послуг відсутні. Тобто маючи позитивний досвід з надання аналогічних послуг та володіючи інформацією про ситуацію на ринку послуг з прибирання, спираючись на власний досвід, Скаржник обмежений прийняти участь в закупівлі. Встановлена Замовником вимога є такою, що суперечить нормам чинного законодавства, та обмежує коло потенційних учасників.
Відповідно, прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають довідку або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку стосовно послуг, що закуповуються, видану(ий) на ім’я учасника торгів) не раніше дати оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання пропозицій, що містить ідентифікатор закупівлі, в який учасник приймає участь, та виданий Органом, який має спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в ISO 9001:2015, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника, та таким, що позбавляє Скаржника можливості прийняти участь у закупівлі. Тому просимо прийняти відповідне рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до умов тендерної документації, виключивши дискримінаційну вимогу.
Станом на сьогодні, постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення Законодавства у сфері публічних закупівель / Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення Законодавства у сфері публічних закупівель неодноразово виносила рішення якими визнавала аналогічні вимоги Замовника дискримінаційними та зобов’язувала Замовників вносити зміни до умов тендерних документацій. Копії рішень додаємо до скарги (Докази) від 05.11.2024 №17909; 30.07.2024 № 13025; 23.07.2024 № 12619; 29.05.2024 № 9405.


Докази:
2.1. Витяг з ЄДР від 05.08.2024р.
2.2. Аналогічний договір № 87
2.3. Лист-відгук від 21.01.2025
2.4. Рішення від 05.11.2024 №17909
2.5. рішення від 30.07.2024 № 13025
2.6. рішення від 23.07.2024 № 12619
2.7. рішення від 29.05.2024 № 9405


Таким чином вважаємо, що Замовник порушує норми законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 3 пункту 56 Особливостей та звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою за захистом наших порушених прав та інтересів.

Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону,
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Номер: 14ec67404fa040cab40703b9acfd9c82
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-14-016319-a.c2
Назва: СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 28.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.01.2025 17:57
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 29.01.2025 17:51
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 29.01.2025 17:51
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю " УКРАЇНСЬКИЙ СЕРВІСНИЙ ПАРТНЕР", Іванова Ірина Валентинівна 380732137183 tender@usp.partners http://www.e-tender.biz

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0ab13b2179f34902b4d20ec693fc21e0
Заголовок пункту скарги: СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Державним центром зайнятості (надалі – Замовник) оголошено відкриті торги UA-2025-01-14-016319-a за предметом закупівлі ДК 021:2015 90910000-9 Послуги з прибирання (Послуги з комплексного прибирання службових приміщень і прибудинкової території установ Державної служби зайнятості в північному регіоні України (Житомирська, Київська, Сумська, Харківська, Чернігівська області та м. Київ); ДК 021:2015 90919200-4 Послуги з прибирання офісних приміщень) (далі - Закупівля).
Очікувана вартість 15 440 746,15 з ПДВ.
Кінцевий строк подання пропозицій – 23 січня 2025 00:00.
Закупівля оголошена відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Уряду від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178).
Відповідно до вимог частини 4 статті 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» Замовники, серед іншого, не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ СЕРВІСНИЙ ПАРТНЕР» (далі - Скаржник) повідомляє, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, а саме умови, що обмежують конкуренцію та вимоги, що порушують чинне законодавство України.
Такими діями Замовник порушує об‘єктивні права та законні інтереси Скаржника, що унеможливлює прийняття участі в процедурі закупівлі Скаржником.
Скаржник подає скаргу на умови тендерної документації, затвердженої Протокольним рішенням (протоколом) Уповноваженої особи № 19 від 14.01.2025, а саме на зміни, внесені рішенням Уповноваженої особи протокольне рішення (протокол) № 30 від 17.01.2025, що опубліковані в електронній системі закупівель 18 січня 2025 22:02, відповідно скарга є такою, що подана своєчасно.
Обґрунтування наявності у Скаржника порушених прав та охоронюваних законом інтересів, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси Скаржника:

Дискримінаційна вимога тендерної документації №1.
Щодо наявності не менше 1-го лікаря-дезінфекціоніста.

Відповідно до Додатку №1 до тендерної документації п.1.3. Замовник встановлює дискримінаційну вимогу щодо підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: «…Для виконання умов договору, учасник повинен мати необхідну кількість працівників:
Лікар-дезінфекціоніст 1

Відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78. Охорона здоров'я. (Із змінами, внесеними згідно з наказами Міністерства охорони здоров'я N 131-О від 18.06.2003 р. N 277 від 25.05.2007 р. N 153 від 21.03.2011 р. N 121 від 14.02.2012 р.)", що затверджена наказом Міністерства охорони здоров'я України 29.03.2002 р., статус документа – «діючий», характеристика робіт, завдання та посадові обов’язки лікаря-дезінфекціоніста:
«2.1. Керується чинним законодавством України про охорону здоров'я та нормативно-правовими актами, що визначають діяльність органів управління та закладів охорони здоров'я, організацію санітарно-епідеміологічної служби.
2.2. Проводить дезінфекційні заходи при різних групах інфекцій, зокрема особливо небезпечних і карантинних.
2.3. Контролює якість дезінфекційних, дезінсекційних і дератизаційних робіт на об'єктах.
2.4. Бере участь в проведенні протиепідемічних заходів в разі виникненні осередку інфекції.
2.5. Надає організаційно-методичну допомогу лікувально-профілактичним та немедичним установам з питань дезінфекції, дезінсекції, дератизації і стерилізації.
2.6. Керує роботою середнього медичного персоналу.
2.7. Планує роботу та проводить аналіз її результатів.
2.8. Веде лікарську документацію.
2.9. Бере активну участь в поширенні санітарно-гігієнічних знань серед населення.
2.10. Постійно удосконалює свій професійний рівень.
2.11. Знає, розуміє і застосовує діючі нормативні документи, що стосуються його діяльності».
Предмет закупівлі, умовпи тендерної документації якої оскаржуються, визначається за кодом CPV згідно ДК 021-2015 90910000-9: Послуги з прибирання.
Ні тендерна документація, ні договір не містить переліку послуг, які б входили до функціональних обов’язків лікаря-дезінфекціоніста. Так, до переліку послуг входить надання послуг з дератизації та дезінсекції (дератизація – це комплекс заходів для знищення гризунів (щурів, мишей, полівок та ін.); дезінсекція — комплекс профілактичних і винищувальних заходів для знищення і врегулювання кількості комах та захисту від них.). Тому, взагалі не зрозумілим є встановлення вимоги щодо наявності лікаря-дезінфекціоніста, оскільки до його повноважень належить проведення дезінфекційних заходів при різних групах інфекцій, зокрема, особливо небезпечних і карантинних, участь в проведенні протиепідемічних заходів у разі виникнення осередку інфекції, тощо.
Отже, з урахуванням зазначеного, в рамках даної процедури закупівлі за кодом CPV згідно ДК 021-2015 90910000-9: Послуги з прибирання Замовником умисно встановлено дискримінаційну вимогу щодо обов’язкової наявності лікаря-дезінфекціоніста, Де, предмет закупівлі та технічне завдання НІЯКИМ ЧИНОМ не відносяться до функціональних обов’язків такого.
З урахуванням зазначеного, вважаємо за необхідне просити прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни в частині усунення дискримінаційних вимог шляхом видалення зазначення обов’язкової наявності лікаря-дезінфекціоніста з відповідними документами такого.
Окремо зазначаємо, що Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації наведених вище вимог у вказаній редакції.

Станом на сьогодні, постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення Законодавства у сфері публічних закупівель / Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення Законодавства у сфері публічних закупівель неодноразово виносила рішення якими визнавала аналогічні вимоги Замовника дискримінаційними та зобовязувала Замовників вносити зміни до умов тендерних документацій. Копії рішень додаємо до скарги № 2280-р/пк-пз від 03.02.2022 року (файл «2_рішення від 03.02.2022№2280.pdf») за № у ЦБД UA-2022-01-12-001215-b, та рішення від 11.09.2024 № 15153 (файл_ рішення від 11.09.2024 № 15153)

Дискримінаційна вимога тендерної документації №2.
Щодо не менше 12-х дезінфекторів (спеціалістів).

Відповідно до Додатку №1 до тендерної документації п.1.3. Замовник встановлює дискримінаційну вимогу щодо підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: «…Для виконання умов договору, учасник повинен мати необхідну кількість працівників:

Дезінфектор (спеціаліст) 12
3) на працівників учасника, які будуть надавати послуги з дезінфекції (дезінфекторів) в складі тендерної пропозиції надаються наступні копії документів:
 довідку про проходження гігієнічного навчання дезінфекторів по дезінфекції, яка видається відповідним державним органом МОЗ України;
 посвідчення про проходження навчання з охорони праці та витягу з протоколу засідання комісії на перевірку знань Закону України «Про охорону праці», відповідно до вимог НПАОП 0.00-7.17-18 Мінімальні вимоги безпеки і охорони здоров`я при використанні працівниками засобів індивідуального захисту на робочому місці та НПАОП 0.00-1.04-07. Правила вибору та застосування засобів індивідуального захисту органів дихання, дійсного на весь період надання послуг.
4) на працівників учасника, які будуть надавати послуги з миття вікон, стін з використанням спеціалізованих механізмів, спеціалізованого автотранспорту або спеціальних засобів промислового альпінізму в складі тендерної пропозиції надаються наступні копії документів:
Відповідно до вимог дод.3 до тендерної документації:
Перелік видів послуг та періодичності їх надання

1. Перелік та строки надання послуг з прибирання
Перелік послуг Період надання Примітки
Основне щоденне прибирання

- Чищення і дезінфікування санітарно-технічного устаткування: унітазів, раковин, пісуарів миючими засобами тощо. …
- Дезінфекція місць загального користування (згідно з графіком або за заявкою); …
- Послуги надаються відповідно до робочого графіку установ Державної служби зайнятості Приміщення та прибудин-кова територія установ Державної служби зайнятості

Отже, умовами технічного завдання Замовник включає до переліку послуг Дезінфекція місць загального користування (згідно з графіком або за заявкою);.

Отже, послуга дезінфекції місць загального користування (згідно з графіком або за заявкою) поверхонь - це послуга саме ПРИБИРАННЯ дезінфекційними засобами!

Відповідно до положень Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78. Охорона здоров'я. (Із змінами, внесеними згідно з наказами Міністерства охорони здоров'я N 131-О від 18.06.2003 р. N 277 від 25.05.2007 р. N 153 від 21.03.2011 р. N 121 від 14.02.2012 р.)", що затверджена наказом Міністерства охорони здоров'я України 29.03.2002 р. статус документа – «діючий», визначено наявність прибиральника службових приміщень та прибиральника виробничих приміщень, де до характеристики робіт, завдань та посадових обов’язків таких входить, в тому числі наступні:
- знає та застосовує у діяльності призначення і концентрацію дезінфікуючих та мийних засобів;
- готує різні мийні та дезінфікуючі розчини для миття підлоги, стік, вікон та стель;
- розставляє урни для сміття, чистить та дезінфікує їх;
- прибирає та дезінфікує туалети, душові, гардеробні та інші місця загального користування на виробництві;
- чистить і дезінфікує раковини та інше санітарно-технічне устаткування;
- очищає урни від паперу і промиває їх дезінфікуючими розчинами.

Тобто, виходячи з зазначеного, дезінфікувати місця загального користування (згідно з графіком або за заявкою) має повноваження та відповідну кваліфікацію і прибиральник виробничих/службових приміщень, а не лише дезінфектор (спеціаліст).
Маючи у штаті прибиральників службових приміщень (4_ДФ_за 3 квартал_ТОВ «УСП») та маючи досвід надання ідентичних послуг, в частині дезінфекції контактних поверхонь, Скаржник НЕ МОЖЕ прийняти участь у такій закупівлі у зв’язку з встановлення Замовником вказаної дискримінаційної вимоги.
Отже, з урахуванням зазначеного, в рамках даної процедури закупівлі за кодом CPV згідно ДК 021-2015 90910000-9: Послуги з прибирання Замовником умисно встановлено дискримінаційну вимогу щодо обов’язкової наявності не менше 12-х дезінфекторів спеціалістів для обмеження кола потенційної конкуренції, в тому числі неможливості прийняття участі Скаржником.

Станом на сьогодні, постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення Законодавства у сфері публічних закупівель / Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення Законодавства у сфері публічних закупівель неодноразово виносила рішення якими визнавала аналогічні вимоги Замовника дискримінаційними та зобов’язувала Замовників вносити зміни до умов тендерних документацій. Копії рішень додаємо до скарги № 2280-р/пк-пз від 03.02.2022 року (файл «2_рішення від 03.02.2022№2280.pdf») за № у ЦБД UA-2022-01-12-001215-b, тощо від 11.09.2024 № 15153 (файл_ рішення від 11.09.2024 № 15153)
Як підсумок, за таких умов прийняти участь в даній процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають не менше 12-х дезінфекторів та 1-го лікаря-дезінфекціоніста, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.


Докази:
1.1. 2_рішення від 03.02.2022№2280
1.2. рішення від 11.09.2024 № 15153
1.3. 4_ДФ_за 3 квартал_ТОВ «УСП»

Дискримінаційна вимога тендерної документації №3.
Щодо інформаційної системи контролю за наданням послуг

Опис суті пункту скарги: В пункті 4.10. Додатку №1 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу «Учасник має надати довідку в довільній формі, в якій зазначається опис та інструкція користувача до інформаційної системи контролю за наданням послуг, яка дозволяє створювати і погоджувати оповіщення з можливістю завантаження документів, а також зазначається посилання на тестовий доступ до зазначеної інформаційної системи для перевірки відповідності опису зазначеної інформаційної системи технічним вимогам, зазначеним в підпункті 4.1. пункту 4 «Інші вимоги» Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації». Вимога Замовника про надання вищезазначеного документу не відповідає вимогам чинного законодавства, є надмірною та дискримінаційною по відношенню до Скаржника з наступних підстав: Наша компанія вже не один рік надає послуги з прибирання, у нас є як локальні об’єкти, так і мережеві. За час роботи ми напрацювали механізм контролю за роботою працівників, це і ведення журналів на об’єктах, контроль через менеджерів та менеджерів якості, через звернення в наш call-центр, тощо.
Також наявність досвіду з якісного прибирання підтверджує в тому числі Лист-відгук від 25.04.2023 року № 074/06/2-1013, а саме підтверджується, що ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ СЕРВІСНИЙ ПАРТНЕР» зарекомендував себе як надійний партнер, продемонструвавши професійний підхід і відповідальне ставлення до справи, фахівці компанії, які безпосередньо виконували функції з прибирання, були завжди привітні, охайні та сумлінні у виконанні своїх посадових обов’язків, послуги надавались своєчасно та з належною якістю відповідно до умов договору.
Відповідно до п.п. 5.2.12.-5.2.15. проекту договору (ДОДАТОК 5 до тендерної документації), саме на Виконавця покладено обов’язок:
• Своєчасно направляти до Замовника своїх представників для оперативного вирішення усіх питань, пов’язаних з якісним виконанням зобов’язань за Договором,
• Визначати відповідальну особу за надання Послуг на Об’єктах обслуговування та забезпечувати постійний контроль за періодичністю та якістю надання Послуг;
• Забезпечити неухильне дотримання працівниками Виконавця правил внутрішнього трудового розпорядку Замовника, норм техніки безпеки, пожежної безпеки, охорони праці, санітарних норм, а також усіх вимог та стандартів, визначених законодавством України, що стосуються порядку надання Послуг такого виду, які передбачені предметом Договору;
• Організовувати, здійснювати, контролювати усі необхідні організаційні та технічні заходи з охорони праці, пожежної, екологічної безпеки, передбачені нормативними актами у сфері охорони праці, пожежної, екологічної безпеки, у тому числі здійснювати навчання персоналу або проводити інструктажі з питань охорони праці, пожежної та промислової безпеки, забезпечити працівників засобами колективного та індивідуального захисту;
Жодною нормою чинного законодавства не передбачений обов’язок суб’єкта господарювання автоматизувати процеси контролю за наданням послуг та використовувати спеціальні програмні комплекси для вказаних цілей. Суб’єкт господарювання вправі самостійно приймати рішення щодо доцільності впровадження інформаційної системи контролю за наданням послуг. На сьогодні ми, як потенційний Учасник, маємо добре налагоджений бізнес-процес щодо контролю контролю за наданням послуг, проте, не використовуємо програмні комплекси, інформаційні системи. У штаті Скаржника ми маємо спеціаліста менеджера відділу якості, що здійснює контроль якості надання послуг. До його обов’язків входить відвідування об’єктів Замовника, оцінка якості надання послуг, а також рівня задоволеності Замовником послугами, що надаються. Також ми впровадили систему добровільного (за бажанням Замовника) анкетування Замовників, шляхом надання відповідей на запитання щодо задоволеності наданими послугами, а також висловлення зауважень та пропозицій, а як наслідок – швидкого реагування з боку Виконавця.
Також, відповідно до частини 3 Статті 22 Закону Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, зазначаємо, що законодавством не передбачено обов’язку мати інформаційну систему контролю за наданням послуг.
Спосіб контролю через інформаційну систему контролю за наданням послуг, яка дозволяє створювати і погоджувати оповіщення з можливістю завантаження документів потребує значного часу для впровадження та капіталовкладень. З тендерної документації зрозуміло, що Замовник бажає значно обмежити конкуренцію та коло Учасників, які можуть взяти участь у закупівлі. Ми маємо багаторічний досвід надання аналогічних послуг по всій території України, проте, не маючи інформаційної системи, не можемо прийняти участь у закупівлі. В той же час, з умов тендерної документації взагалі не зрозуміло навіщо Замовник вимагає наявність такої інформаційної системи контролю за наданням послуг, що звужує коло потенційних учасників.
Відповідно, прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають відповідні програмні комплекси та зможуть надати довідку в довільній формі, в якій зазначається опис та інструкція користувача до інформаційної системи контролю за наданням послуг, яка дозволяє створювати і погоджувати оповіщення з можливістю завантаження документів, а також зазначається посилання на тестовий доступ до зазначеної інформаційної системи для перевірки відповідності опису зазначеної інформаційної системи технічним вимогам, зазначеним в підпункті 4.1. пункту 4 «Інші вимоги» Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника, та таким, що позбавляє Скаржника можливості прийняти участь у закупівлі. Атому просимо прийняти відповідне рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до умов тендерної документації, виключивши дискримінаційну вимогу.
Станом на сьогодні, Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель неодноразово приймала рішення, що підтверджують позицію Скаржника, в тому числі РІШЕННЯ №18267-р/пк-пз від 12.11.2024.

Докази:
2.1. Лист-відгук від 25.04.2023 року № 074/06/2-1013
2.2. РІШЕННЯ №18267-р/пк-пз від 12.11.2024


Дискримінаційна вимога тендерної документації №.4 Щодо строку видачі довідки з державної податкової служби про наявність поточних рахунків

Опис суті пункту скарги: В пункті 7.11. Додатку №1 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу «Учасник надає довідку з державної податкової служби про наявність поточних рахунків, що видана не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання тендерних пропозицій». Вимога Замовника про надання довідки з обмеженням строку видачі такої довідки не відповідає вимогам чинного законодавства, є надмірною та дискримінаційною по відношенню до Скаржника з наступних підстав: Скаржник має актуальну та чинну довідку, що видана Головним управлінням ДПС у м. Києві про надання інформації про відкриті рахунки у банках та інших фінансових установах, яка видана 26.12.2024 року (далі по тексту - Довідка), тобто видана раніше дати оприлюднення оголошення про проведення торгів. Довідка містить актуальну інформацію щодо відкритих рахунків, тому вимога Замовника, про те, що довідка має бути видана не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення торгів, а саме 14 січня 2025 року та не пізніше кінцевого строку подання тендерних пропозицій, а саме 23 січня 2025 року є такою, що штучно обмежує конкуренцію.
Також наголошуємо, що відповідно до Особливостей №1178 Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції, що підтверджує той факт, що Замовник має можливість перевірити надану учасником інформацію та у випадку отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник може відхилити тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Відповідно, прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають довідку з державної податкової служби про наявність поточних рахунків, що видана не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання тендерних пропозицій, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника, та таким, що звужує коло потенційних учасників та позбавляє Скаржника можливості прийняти участь у закупівлі.
Станом на сьогодні, Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель неодноразово приймала рішення, що підтверджують позицію Скаржника, в тому числі РІШЕННЯ № 737-р/пк-пз від 12.01.2024.

Докази:
3.1. Довідка Головного управління ДПС у м. Києві про надання інформації про відкриті рахунки у банках та інших фінансових установах від 26.12.2024 року.
3.2. РІШЕННЯ № 737-р/пк-пз від 12.01.2024.



Дискримінаційна вимога тендерної документації №.4
Щодо надання довідки або експертного висновку.

Відповідно до Додатку №1 до тендерної документації п.7.10.Учасник повинен надати довідку або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку стосовно послуг, що закуповуються, видану(ий) на ім’я учасника торгів) не раніше дати оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання пропозицій. Зазначений документ повинен містити ідентифікатор закупівлі, в який учасник приймає участь. Такий документ є необхідним для забезпечення прозорості процесу оцінки пропозицій, оскільки дозволяє підтвердити, що учасник має актуальну інформацію про ситуацію на ринку послуг з прибирання, що є важливим для організації ефективного виконання робіт та з метою застосування антидемпінгового механізму.
Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в ISO 9001:2015.
Наразі державне регулювання цін на надання послуг за предметом закупівлі не встановлено на території України. Тож, підстави встановлення такої вимоги не зрозумілі. Відповідно до статті 44 Господарського кодексу України підприємництво здійснюється на основі, зокрема, самостійного формування підприємцем програми діяльності, вибору постачальників і споживачів продукції, що виробляється, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом, встановлення цін на продукцію та послуги відповідно до закону. Згідно зі статтею 11 (Закону України "Про ціни і ціноутворення" вільні ціни встановлюються суб'єктами господарювання самостійно за згодою сторін на всі товари, крім тих, щодо яких здійснюється державне регулювання цін.
Крім того, зазначена вимога Документації обмежує нижню межу ціни Пропозиції учасника Процедури закупівлі. Відповідно до абзацу дванадцятого пункту 28 Особливостей зазначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної
пропозиції учасника процедури закупівлі. Враховуючи викладене, вищенаведена вимога Документації не узгоджується з вимогами Особливостей в цій частині.
Крім того, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які нададуть відповідний документ, що виданий не раніше дати оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання Пропозицій, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. Закон та Особливості не передбачають обов'язку учасників визначати свої цінові пропозиції у відповідності до документів, виданих суб'єктами оціночної діяльності.
Станом на сьогодні, постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення Законодавства у сфері публічних закупівель / Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення Законодавства у сфері публічних закупівель неодноразово виносила рішення якими визнавала аналогічні вимоги Замовника дискримінаційними та зобов’язувала Замовників вносити зміни до умов тендерних документацій. Копії рішень додаємо до скарги (Докази) від 05.11.2024 №17909; 30.07.2024 № 13025; 23.07.2024 № 12619; 29.05.2024 № 9405.

Докази:
Рішення від 05.11.2024 №17909
рішення від 30.07.2024 № 13025
рішення від 23.07.2024 № 12619
рішення від 29.05.2024 № 9405

Таким чином вважаємо, що Замовник порушує норми законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 3 пункту 56 Особливостей та звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою за захистом наших порушених прав та інтересів.

Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону,
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Номер: 4de46e65e20a4171a9c34f78c0d3f6f7
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-14-016319-a.a1
Назва: СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Дата розгляду скарги: 28.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.01.2025 16:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.01.2025 10:29
Дата виконання рішення Замовником: 30.01.2025 20:49
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесені зміни до тендерної документації на виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю " УКРАЇНСЬКИЙ СЕРВІСНИЙ ПАРТНЕР", Іванова Ірина Валентинівна 380732137183 tender@usp.partners http://www.e-tender.biz

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8490a66b32c247ef914facae4882a913
Заголовок пункту скарги: СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Державним центром зайнятості (надалі – Замовник) оголошено відкриті торги UA-2025-01-14-016319-a за предметом закупівлі ДК 021:2015 90910000-9 Послуги з прибирання (Послуги з комплексного прибирання службових приміщень і прибудинкової території установ Державної служби зайнятості в північному регіоні України (Житомирська, Київська, Сумська, Харківська, Чернігівська області та м. Київ); ДК 021:2015 90919200-4 Послуги з прибирання офісних приміщень) (далі - Закупівля).
Очікувана вартість 15 440 746,15 з ПДВ.
Кінцевий строк подання пропозицій – 22 січня 2025 00:00.
Закупівля оголошена відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Уряду від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178).
Відповідно до вимог частини 4 статті 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» Замовники, серед іншого, не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ СЕРВІСНИЙ ПАРТНЕР» (далі - Скаржник) повідомляє, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, а саме умови, що обмежують конкуренцію та вимоги, що порушують чинне законодавство України.
Такими діями Замовник порушує об‘єктивні права та законні інтереси Скаржника, що унеможливлює прийняти участь в процедурі закупівлі.

Обґрунтування наявності у Скаржника порушених прав та охоронюваних законом інтересів, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси Скаржника


Пункт скарги №1. Щодо Декларації відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з охорони праці під час виконання робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; верхолазні роботи; промисловий альпінізм у Волинській, Закарпатській, Івано-Франківській, Львівській, Рівненській, Тернопільській, Хмельницькій та Чернівецькій області, що зареєстрована в Державній службі України з питань праці.

Опис суті пункту скарги: В пункті 4.7. Додатку №1 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу надати «Декларацію відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з охорони праці під час виконання робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; верхолазні роботи; промисловий альпінізм у Волинській, Закарпатській, Івано-Франківській, Львівській, Рівненській, Тернопільській, Хмельницькій та Чернівецькій області, що зареєстрована в Державній служби України з питань праці.». Вимога Замовника про надання вищезазначеного документу не відповідає вимогам чинного законодавства, є надмірною та дискримінаційною по відношенню до Скаржника з наступних підстав:Скаржник має актуальну та чинну декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, що підтверджує відповідність матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання таких робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) таких машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, а саме: Роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра, Нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо),Верхолазні роботи, Промисловий альпінізм, Зварювальні роботи, Газополум’яні роботи, Наплавочні роботи, Паяльні роботи, що виконуються із застосуванням відкритого полум’я, Обстеження димарів, повітропроводів, а також димових та вентиляційних каналів, Ремонт димарів, повітропроводів, а також димових та вентиляційних каналів, Чищення димарів, повітропроводів, а також димових та вентиляційних каналів № ДК10146/Ц-23 від 12.10.2023, проте Скаржник не може прийняти участь у даній закупівлі на рівних умовах з іншими потенційними учасниками, оскільки декларація Скаржника не видана саме на Волинську, Закарпатську, Івано-Франківську, Львівську, Рівненську, Тернопільську, Хмельницьку та Чернівецьку області, тобто, маючи такий документ, знову ж таки чинний, актуальний, діючий та такий, що підтверджує відповідність матеріально-технічної бази Скаржника вимогам законодавства з охорони праці під час виконання робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; верхолазні роботи; промисловий альпінізм. Крім того, зазначаємо, що відповідно абзацу 2 пункту 21 Постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» Декларація подається роботодавцем не пізніше ніж за п’ять робочих днів до початку виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. Документи повертаються протягом п’яти робочих днів без розгляду у разі незаповнення полів, зазначення робіт підвищеної небезпеки та машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, які не включено до групи Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2) та групи Б переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77.
Скаржник не може прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Отже, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги тендерної документації у вказаній редакції, відповідно, прийняти участь в цій закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають Декларацію відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з охорони праці під час виконання робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; верхолазні роботи; промисловий альпінізм саме у Волинській, Закарпатській, Івано-Франківській, Львівській, Рівненській, Тернопільській, Хмельницькій та Чернівецькій області, що зареєстрована в Державній служби України з питань праці, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника, та таким, що звужує коло потенційних учасників.
Станом на сьогодні, Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель неодноразово приймала рішення, що підтверджують позицію Скаржника, в тому числі РІШЕННЯ №15153-р/пк-пз від 11.09.2024 року та РІШЕННЯ №16566-р/пк-пз від 09.10.2024.

Докази:
1.1. Декларація №ДК10146/Ц-23 від 12.10.2023.
1.2. Сторінка 8 РІШЕННЯ №15153-р/пк-пз від 11.09.2024.
1.3. Сторінки 7-8 РІШЕННЯ №16566-р/пк-пз від 09.10.2024.
1.4. Постанова Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107



Пункт скарги №2. Щодо сертифіката ISO 37001:2016 «Системи менеджменту щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ ISO 37001:2018 Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT)) якістю.
Опис суті пункту скарги: В пункті 4.5. Додатку №1 до Тендерної документації Замовником встановлено вимогу надати «Сканкопію сертифікату на систему управління щодо протидії корупції, що підтверджує система управління щодо протидії корупції Учасника відповідає вимогам ISO 37001:2016 «Системи менеджменту щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ ISO 37001:2018 Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT)) якістю. Вимоги» стосовно комплексного обслуговування об`єктів (чинний на дату подання тендерної пропозиції), який має бути виданий органом сертифікації, котрий акредитований Національним агентством з акредитації України.».
Відповідно до частини 3 Статті 22 Закону Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, проте встановлена Замовником вимога не є такою, що передбачена чинним законодавством, адже відсутня норма, яка зобов’язує Учасників отримувати сертифікати саме в акредитованих органів. Відповідно до абзацу 2 частини 5 Статті 23 Закону сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством, проте зазначена норма Закону може застосовуватись при формуванні тендерної документації виключно щодо технічної специфікації, а не інших документі, які надаються в складі тендерної пропозиції Сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018 Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT) жодним чином не стосується технічної специфікації.
Скаржник має сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018 Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT),в тому числі, стосовно послуг з комплексного обслуговування об`єктів, чинний на дату подання тендерної пропозиції, проте Скаржник не може прийняти участь в цій закупівлі, адже Орган з сертифікації ТОВ «ЦЕНТР ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ «ФАКТУМ», який видав сертифікат, акредитований на "ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); ДСТУ ISO 9001:2015 Система управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015; IDT); ISO 9001:2015 Quality management systems – Requirements; ДСТУ ISO 14001:2015 ""Системи екологічного керування. Вимоги та настанови щодо застосування"" (ІSO 14001:2015, ІDT); ISO 14001:2015 Environmental management systems - Requirements with guidance for use; ДСТУ ISO 22000:2019 Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга (ІSO 22000:2018, ІDT) ; ІSO 22000:2018 Food safety management systems - Requirements for any organization in the food chain; ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 45001:2018, IDT); ISO 45001:2018 Occupational health and safety management systems — Requirements with guidance for use; ДСТУ ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування» ІSO 50001:2018, ІDT); ISO 50001:2018 Energy management systems - Requirements with guidance for use., проте в нього відсутня акредитація на ДСТУ ISO 37001:2018 Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT).
У зв’язку з дискримінаційною та необгрунтованою вимогою прийняти участь в цій закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають сертифікат на систему управління щодо протидії корупції, що підтверджує система управління щодо протидії корупції Учасника відповідає вимогам ISO 37001:2016 «Системи менеджменту щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ ISO 37001:2018 Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT)) якістю. Вимоги» стосовно комплексного обслуговування об`єктів (чинний на дату подання тендерної пропозиції), який має бути виданий САМЕ органом сертифікації, котрий акредитований Національним агентством з акредитації України, що суперечить чинному законодавству, зменшує коло потенційних учасників та є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.

Докази:
2.1. Сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018 Системи управління щодо протидії корупції
2.2. Атестат про акредитацію Органу з сертифікації ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЦЕНТР ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ «ФАКТУМ».


Пункт скарги №3. Щодо пилососу рюкзакового типу з автономним живленням, вага не менше 5,5 кг, сила всмоктування не менше 10 кПа, об’єм пилозбірника не менше 4.5 л, рівень шуму не більше 62 дБ, тип живлення – від акумулятора, час роботи акумулятора не менше 30 хв.)
Опис суті пункту скарги: В Додатку №1 до Тендерної документації Замовником встановлено вимогу «На підтвердження наявності в учасника закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій Учасник має надати довідку про наявність у користуванні обладнання, матеріально-технічної бази та технологій за формою:
№ з/п Найменування обладнання (торгова марка та модель) Кількість Примітки
1 2 3 4

Довідка має містити інформацію про наявність:
Кількість та якість обладнання (шт.), не менше ніж:
Пилосос рюкзакового типу з автономним живленням, вага не менше 5,5 кг, сила всмоктування не менше 10 кПа, об’єм пилозбірника не менше 4.5 л, рівень шуму не більше 62 дБ, тип живлення – від акумулятора, час роботи акумулятора не менше 30 хв.) 25
Газонокосарка, тип живлення – від акумулятора, час роботи акумулятора не менше 40 хв., ширина косіння не менше 530 мм, варіативність висоти зрізу від 30 мм до 110 мм, вага не більше 41 кг, місткість травозбірника не менше 70 л, рівень шуму не більше 95 дБ(A). 5
водопилосос 25
снігоприбиральна машина 5
екстракторний пилосос/машина для чищення килимів (килимових покриттів) 5
службові автомобілі, один з яких повинен мати місткість не менше 2,5 м3. 5


Замовник встановив вимогу надати пилососи з конкретними характеристиками «Пилосос рюкзакового типу з автономним живленням, вага не менше 5,5 кг, сила всмоктування не менше 10 кПа, об’єм пилозбірника не менше 4.5 л, рівень шуму не більше 62 дБ, тип живлення – від акумулятора, час роботи акумулятора не менше 30 хв.).
Скаржник уважно вивчивши вимоги технічного завдання, викладеного в технічній специфікації, стверджує, що для надання якісних послуг відповідно до технічного завдання, є можливим залучення пилососів не тільки з технічними характеристиками, що зазначені замовником, а і з іншими характеристиками, які Скаржник вважає за необхідне для якісного надання послуг та які є в наявності у Скаржника, наприклад:

Скаржник має професійні пилососи для сухого прибирання, професійні пилососи ранцевого типу та інші, які відрізняються своїми технічними характеристиками від вимог Замовника, однак застосування зазначених пилососів, забезпечить повне та якісне виконання вимог технічного завдання замовника.

Відповідно Скаржник, як потенційний учасник має необхідне для надання послуг обладнання, але не може прийняти участь в закупівлі, адже характеристики наявного обладнання відрізняються від встановлених Замовником характеристик, хоча це жодним чином не впливає на процес та якість прибирання і на результат.
Характеристики наявної в учасника техніки є такими, що підтверджує спроможність Скаржника виконати умови технічного завдання та ніяким чином не впливають на якість надання послуги згідно вимог технічного завдання даної закупівлі.

Зазначена вище інформація підтверджується ДОГОВОРОМ ОРЕНДИ ОБЛАДНАННЯ № _01/01/2025 від 01 січня 2025. Відповідно Скаржник, як потенційний учасник має необхідне для надання послуг обладнання, але не може прийняти участь в закупівлі, адже характеристики наявного обладнання відрізняються від встановлених Замовником характеристик, хоча це жодним чином не впливає на процес прибирання і на результат.
У зв’язку з дискримінаційною та необгрунтованою вимогою прийняти участь в цій закупівлі зможуть лише ті учасники, що мають, пилосос рюкзакового типу з автономним живленням, вага не менше 5,5 кг, сила всмоктування не менше 10 кПа, об’єм пилозбірника не менше 4.5 л, рівень шуму не більше 62 дБ, тип живлення – від акумулятора, час роботи акумулятора не менше 30 хв.), що суперечить чинному законодавству, зменшує коло потенційних учасників та є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.

Докази:
3. ДОГОВІР ОРЕНДИ ОБЛАДНАННЯ № _01/01/2025 від 01 січня 2025.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації