• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • 1

С_25Т-098_44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби) ЛОТ №1 ДК 021:2015 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Відводи, трійники, заглушки) ЛОТ №2 ДК 021:2015 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Трійники, відводи, переходи сталеві в асортименті)

Завершена

2 806 822.18 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 6 000.00 UAH
Період оскарження: 14.01.2025 17:03 - 21.01.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції

Номер: 8a00e492231a4b01ab9a6b0ce3e52b1e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-14-014715-a.b1
Назва: СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей). АТ "УКРГАЗВИДОБУВАННЯ" (код ЄДРПОУ 30019775) (далі – Замовник) від 14 січня 2025 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «С_25Т-098_44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби) ЛОТ №1 ДК 021:2015 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Відводи, трійники, заглушки) ЛОТ №2 ДК 021:2015 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Трійники, відводи, переходи сталеві в асортименті)» за кодом ДК 021:2015:44160000-9: Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби. Фактичні обставини ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ» (далі – Скаржник) подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, а також виграв аукціон за результатами закупівлі, і далі перебував на стадії кваліфікації із найнижчою ціною тендерної пропозиції. Учасник - Скаржник запропонував найнижчу та відповідно найкращу ціну учасників - «257587,20 грн» під час аукціону для товару за ДК 021:2015:44160000-9: Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби, чим його пропозиція заощаджує більше 140 000,00 грн. кошторису Замовника. Далі 06 лютого 2025 року Замовник ухвалив рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що було зафіксовано в протоколі відхилення тендерної пропозиції (Протокол №070 від 06.02.2025 року) (далі – Протокол). Замовник обґрунтував своє рішення тим, що учасник надав недостовірну інформацію. (файл «Протокол 070 відхилення С_25Т-098 Трійники Лот2 ТОВ Таста-Ліски Трубодеталь.pdf»). Замовник не надав вимогу про усунення невідповідностей протягом 24 годин в період розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ». Скаржник ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ», вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.02.2025 15:34
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 24.02.2025 18:09
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ", Ейнер Маріанна 380933558848 dnepr@tasta.com.ua http://www.tasta.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2119c8d1e60f42e4b115abad129b6566
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Пункт 1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:

Протокол №070 від 06 лютого 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
«Зведений висновок начальника відділу закупівель матеріально-технічних цінностей СЗЛЦ апарату управління АТ «Укргазвидобування» від 05.02.2025р. №305.2/1177-С щодо необхідності відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ" процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями щодо закупівлі 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби) ЛОТ №1 ДК 021:2015 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Відводи, трійники, заглушки) ЛОТ №2 ДК 021:2015 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Трійники, відводи, переходи сталеві в асортименті), С_25Т-098, а саме за Лотом №2, ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-14-014715-a, з наступних причин:
Відповідно до вимог п. 7 частини ІІ Додатку 1 тендерної документації передбачається надання Учасником довідки про відсутність пов'язаності/ділових відносин з Російською Федерацією/Республікою Білорусь/Ісламською Республікою Іран з обов'язковою інформацією про те, що учасник закупівлі, його учасник(-и)/акціонер(-и)/ засновник(-и)/кінцевий бенефіціарний власник у період з 19.02.2016 по день надання довідки (стосовно Російської Федерації/ Республіки Білорусь) та у період з 13.02.2024 по день надання довідки (стосовно Ісламської Республіки Іран).
На виконання зазначеної вимоги, учасником надано файл «07 Про відсутність пов’язаності з рф, рб та іраном.pdf», який містить недостовірну інформацію, а саме:
Відповідно до п. 4 зазначеної довідки передбачено, що кінцевий бенефіціарний власник не є фізичною особою-членом або учасником (акціонером, засновником) юридичної особи, яка утворена та зареєстрована відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, або приватним підприємцем, який зареєстрований відповідно до законодавства зазначених країн.
За результатами здійснення поглибленої перевірки учасника було виявлено, що станом на 30.01.2025 відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань власниками учасника є:
ЯНІК ЄЖІ ЛУЦЮШ, громадянство: Польщі, з розміром частки засновника (учасника): 39.26%;
ЯНІК ЗБІГНЄВ, громадянство: Польща, з розміром частки засновника (учасника): 31.03%;
ЦИМБАЛ ІГОР ПАВЛОВИЧ, громадянство: Україна, з розміром частки засновника (учасника): 25.25%.
Проте, станом на 27.06.2016 року засновником учасника з розміром внеску в статутний фонд: 20 000 грн, було Закрите Акціонерне Товариство Торговий Дім «ЛІСКІМОНТАЖКОНСТРУКЦІЯ» яке зареєстроване у російській федерації, та кінцевим бенефіціарним власником з 40% частки у статутному капіталі учасника був БІЛОКОНЕВ МИКОЛА ВІКТОРОВИЧ, громадянин російської федерації.
Таким чином, надана довідка про відсутність пов'язаності/ділових відносин з Російською Федерацією/ Республікою Білорусь/ Ісламською Республікою Іран (Додаток 1) містить недостовірну інформацію, адже Закрите Акціонерне Товариство Торговий Дім «ЛІСКІМОНТАЖКОНСТРУКЦІЯ» та БІЛОКОНЕВ МИКОЛА ВІКТОРОВИЧ, історичний кінцевий бенефіціарний власник учасника має пов’язаність з Російською Федерацією.
Підстава відхилення тендерної пропозиції - пункт 44 Особливостей, а саме учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.»

Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:

Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію ТОВ "ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ" на підставі нібито надання недостовірної інформації у довідці про відсутність пов’язаності з Російською Федерацією, Республікою Білорусь та Ісламською Республікою Іран. Однак таке рішення є незаконним та необґрунтованим.
Довідка, подана Скаржником, повністю відповідає офіційним даним Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, які підтверджують, що станом на дату подання тендерної пропозиції власниками ТОВ "ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ" є громадяни Польщі та України. Замовник не довів недостовірність поданої інформації, оскільки вона повністю відповідає актуальному складу засновників та бенефіціарних власників, що підтверджується відкритими державними реєстрами.
Тендерна документація вимагає надання учасником довідки про актуальний стан пов’язаності з державами-агресорами. Скаржник виконав цю вимогу, подавши достовірну довідку, яка підтверджує відсутність таких зв’язків на дату подання пропозиції. Однак Замовник всупереч законодавству використовує ретроспективний аналіз і посилається на дані 2016 року, що суперечить чинним нормам у сфері публічних закупівель.
Посилання Замовника на склад засновників станом на 2016 рік не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції, оскільки законодавство, яке регулює закупівлі в умовах воєнного стану, зокрема Постанова Кабінету Міністрів України №1178, вимагає виключення зв’язків із державами-агресорами починаючи лише з 2022 року. Скаржник змінив своїх бенефіціарних власників ще у 2017 році, що підтверджується офіційними реєстраційними документами, тому він не підпадає під обмеження, встановлені чинним законодавством.
Крім того, Закон України не має зворотної дії, а тому вимагати аналіз зв’язків, які припинилися задовго до ухвалення відповідних нормативних актів, є незаконним. Вимога Замовника щодо врахування "історичних зв’язків" не передбачена жодним чинним нормативно-правовим актом та є штучним обмеженням конкуренції на стадії розгляду тендерних пропозицій, а також Тендерна документація прямо зазначає, що учасника надається інформація про зміни внесені в період «не пізніше ніж через 6 місяців від дати повномасштабного вторгнення Російської Федерації в Україну (24 серпня 2022 року) разом з іншими документами та відомостями, що підтверджують зміну засновників/учасників/акціонерів/ кінцевих бенефіціарних власників, усунення та/або мінімізацію рівня виявленого комплаєнс-ризику тощо».
Таким чином, рішення Замовника є неправомірним, оскільки воно ґрунтується на інформації, яка не має правового значення в межах чинного законодавства про публічні закупівлі. Використання історичних даних, що не є актуальними станом на дату подання тендерної пропозиції, є неправомірним розширенням вимог тендерної документації та порушує принципи добросовісної конкуренції. Відхилення тендерної пропозиції Скаржника на таких підставах є незаконним, про що детально нижче
Умови документації закупівлі: Пункт 7 Розділу ІІ Додатку 1 Тендерної документації передбачено, що довідка про відсутність пов’язаності/ділових відносин з Російською Федерацією/ Республікою Білорусь/Ісламською Республікою Іран, що обов’язково включає інформацію про те, що учасник закупівлі, його учасник(-и)/акціонер(-и)/ засновник(-и)/кінцевий бенефіціарний власник у період з 19.02.2016 по день надання довідки (стосовно Російської Федерації/ Республіки Білорусь) та у період з 13.02.2024 по день надання довідки (стосовно Ісламської Республіки Іран) не є:
1) громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах);
2) юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/ Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран;
3) юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером, засновником), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є:
• Російська Федерація/Республіка Білорусь/ Ісламська Республіка Іран, або
• громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або
• юридична особа, утворена та зареєстрована відповідно до законодавства Російської Федерації/ Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран (крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів);
4) фізичною особою-членом або учасником (акціонером, засновником) юридичної особи, яка утворена та зареєстрована відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, або приватним підприємцем, який зареєстрований відповідно до законодавства зазначених країн.
У разі наявності пов’язаності/ділових відносин з Російською Федерацією/Республікою Білорусь/ Ісламською Республікою Іран, учасник надає пояснення в довільній формі щодо припинення зв’язків з Російською Федерацією/ Республікою Білорусь/Ісламською Республікою Іран не пізніше ніж через 6 місяців від дати повномасштабного вторгнення Російської Федерації в Україну (24 серпня 2022 року) разом з іншими документами та відомостями, що підтверджують зміну засновників/учасників/акціонерів/ кінцевих бенефіціарних власників, усунення та/або мінімізацію рівня виявленого комплаєнс-ризику тощо.
Скаржник виконав вищенаведену вимогу: в період подання тендерних пропозицій Скаржником було надано ряд документів, щодо інформації про учасника, як юридичну особу:
1. 07 Про відсутність пов’язаності з рф, рб та іраном.pdf
2. 03 Опитувальник юр. особи.pdf
3. 03.1 Структура власності.pdf
4. 05 Гарантійний лист щодо санкцій.pdf
5. 02.1 Статут, опис, зміни.pdf
6. 02.2 Накази, протоколи (керівник).pdf
Також, Скаржником при поданні тендерної пропозиції внесено до електронної системи закупівель інформацію про відсутність підстав для відмови учаснику в участі у відкритих торгах, які передбачені пунктом 44 Особливостей, зокрема, Скаржником підтверджено, що учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення нею публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції».
Скаржник, як Учасник даної процедури закупівлі, категорично не погоджується з рішенням Замовника та вважає його незаконним, таким, що порушує законні права та інтереси Скаржника, а також принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, принцип недискримінації учасників.
Свою позицію Скаржник обґрунтовує наступним.
Скаржником у складі тендерної пропозиції надано файл «07 Про відсутність пов’язаності з рф, рб та іраном.pdf», у якому зазначено інформацію про те, що ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ», його учасник(-и)/акціонер(-и)/ засновник(-и)/кінцевий бенефіціарний власник станом на день подання тендерної пропозиції не є:
1) громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім тих, що проживають на території України на законних підставах);
2) юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/ Республіки Білорусь;
3) юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером, засновником), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є:
• Російська Федерація/Республіка Білорусь, або
• громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або
• юридична особа, утворена та зареєстрована відповідно до законодавства Російської Федерації/ Республіки Білорусь (крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів).
Скаржник надає на розгляд Органу оскарження Витяг із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ» станом на 10 лютого 2025 року, що також підтверджується публічним даними даного Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
У вказаному Витягу міститься, зокрема, така інформація:
«Інформація про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи:
ЯНІК ЄЖІ ЛУЦЮШ, громадянство: Польща, Польща, ПІДКАРПАТСЬКЕ ВОЄВОДСТВО, МІСТО СТАЛЕВА ВОЛЯ, ВУЛИЦЯ ПОНЯТОВСЬКОГО, 32, КВ. 84.
Тип бенефіціарного володіння: Непрямий вирішальний вплив Відсоток частки статутного капіталу або відсоток права голосу: 39.26
ЯНІК ЗБІГНЄВ, громадянство: Польща, Польща, ПІДКАРПАТСЬКЕ ВОЄВОДСТВО, МІСТО СТАЛЕВА ВОЛЯ, ВУЛИЦЯ ПОНЯТОВСЬКОГО, 19Н, КВ. 8.
Тип бенефіціарного володіння: Прямий вирішальний вплив Відсоток частки статутного капіталу або відсоток права голосу: 31.03
ЦИМБАЛ ІГОР ПАВЛОВИЧ, громадянство: Україна, Україна, 02081, місто Київ, вул.Здолбунівська, будинок 9Б, квартира 136. Тип бенефіціарного володіння: Прямий вирішальний вплив Відсоток частки статутного капіталу або відсоток права голосу: 25.25»
Також, у Витягу міститься повний перелік засновників Скаржника – юридична особа-резидент України, фізичних осіб, які є громадянин України, фізичні-особи, громадянин Польщі:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТАСТА АРМАТУРА", резидентство: Польща, Місцезнаходження: Польща, 37450, ВУЛИЦЯ ВЛАДИСЛАВА ГРАБСЬКЄГО, БУД.38, М.СТАЛЕВА ВОЛЯ, Розмір частки засновника (учасника): 586845,00
ЦИМБАЛ ІГОР ПАВЛОВИЧ, громадянство: Україна, Місцезнаходження: Україна, 02081, місто Київ, ВУЛИЦЯ ЗДОЛБУНІВСЬКА, будинок 9-Б, квартира 136, Розмір частки засновника (учасника): 201615,00
ЗБІГНЕВ ЯНЕК, громадянство: Польща, Місцезнаходження: Польща, 37450, Руспубліка Польща, м. Сталева Воля, вулиця Понятовського, буд.19Н, квартира 8., Розмір частки засновника (учасника): 10000,00


Ми, ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ», підтверджуємо, що засновники та бенефіціарні власники, а також інші учасники ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ» не є особами, до яких застосовано санкції (перевірити дану інформацію можна на офіційному сайті Національного агентства з питань запобігання корупції https://sanctions.nazk.gov.ua/) та на сайті Ради національної безпеки і оборони України (https://drs.nsdc.gov.ua/).

Також, засновники та бенефіціарні власники, а також інші учасники ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ» не є громадянами російської федерації, не є громадянами республіки білорусь та не є громадянами ісламської республіки іран.
Також, із наданого Витягу із Єдиного державного реєстру вбачається, що ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ» є резидентом України (юридичною особою, яка створена на території України та відповідно до чинного законодавства України). Також, на підтвердження того, що ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ» є юридичною особою-резидентом України та не має відношення до російської федерації та/або республіки білорусь (та інших країн-агресорів) надаємо копію Статуту ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ», опис документів, що подаються заявником для проведення державної реєстрації юридичної особи.
Таким чином, Скаржник - ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ» є резидентом України (юридичною особою, створеною відповідно до законодавства України), засновники і кінцеві бенефіціарні власники товариства є громадянами/юридичними особами України та Європейського союзу. Дана інформація відповідає дійсності та актуальному стану, і вона була вказана відповідно Скаржником у документах тендерної пропозиції. Також Скаржником додається Витяг із Єдиного державного реєстру.
Проте, Замовником відхиллено тендерну пропозицію Скаржника із посиланням на те, що учасник процедури не підтвердив виконання вимог Тендерної документації, зазначивши у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів. Підстава для відхилення тендерної пропозиції учасника - п. 44 Особливостей (учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей).
Враховуючи викладене вище, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав, передбачених підпункту 1 пункту 44 Особливостей, щодо Скаржника.

Крім того, в протоколі уповноваженої особи Замовника вказано, що учасник «подав недостовірну інформацію в довідці». Разом із тим, Замовником не вказано яка саме інформація, що надана Скаржником у складі тендерної пропозиції, є недостовірною та не вказано, яким чином (на підставі чого) встановлено її недостовірність, Замовник не наводить підтверджень і обґрунтувань про «зв’язки/ділові відносини із країнами із списку агресорів відповідно».
Відповідно до вимог тендерної документації, у разі наявності пов’язаності або ділових відносин з Російською Федерацією, Республікою Білорусь чи Ісламською Республікою Іран, учасник зобов’язаний надати пояснення щодо припинення таких зв’язків не пізніше ніж через 6 місяців від 24 серпня 2022 року. Також учасник має надати документи, які підтверджують зміну засновників, акціонерів, кінцевих бенефіціарних власників або інші заходи з усунення комплаєнс-ризиків.
З цього випливає, що зміна засновників або кінцевих бенефіціарних власників до 24 лютого 2022 року автоматично підтверджує відсутність або припинення зв’язків із вказаними країнами. Тобто, якщо відповідні зміни були здійснені раніше, а саме у 2016 році, як про це зазначає Замовник в протоколі, то відповідно до положень тендерної документації учасник не зобов’язаний надавати пояснення щодо припинення зв’язків, адже такі зв’язки були припинені задовго до встановленого періоду.
Таким чином, твердження Замовника у Протоколі відхилення про наявність "історичного зв’язку" восьмирічної давнини суперечить безпосередньо тендерній документації. Тендерна документація встановлює конкретний період, у межах якого необхідно підтверджувати припинення зв’язків, а саме з 24 лютого 2022 року. Однак Замовник посилається на події, що відбулися у 2016 році, що не передбачено вимогами тендерної документації та законодавства про публічні закупівлі, так як дані вимоги встановлені в законодавстві після лютого 2022 року.
Фактично, Замовник вводить додаткову вимогу, яка не була передбачена у тендерній документації, а саме необхідність аналізу "історичних зв’язків" до 2022 року. Такий підхід є неправомірним, оскільки суперечить принципам рівності учасників, передбаченим Законом України "Про публічні закупівлі".

Абзацом третім частини 1 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих Особливостей.
Абзац перший пункту 42 Особливостей передбачає, що замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Отже, виходячи із змісту абзацу третього частини 1 пункту 44 Особливостей для встановлення факту подання учасником недостовірної інформації Замовник повинен звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Відповідно до абзацу другого пункту 42 Особливостей у разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.

Разом із тим, Замовником не оприлюднено в електронній системі закупівель відомості про те, яка саме інформація, що надана Скаржником, є недостовірною та при цьому є суттєвою при визначені результатів відкритих торгів, а також Замовником не вказано про застосування ним пункту 42 Особливостей щодо направлення звернення за підтвердженням (або спростування) інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.


Таким чином, Замовник не отримав відповідне підтвердження від органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції, як того вимагають положення пункту 42 Особливостей, для підтвердження надання Скаржником нібито «недостовірної інформації» - Замовник не наводить документів, аргументів щодо санкцій або судових рішень чи інших підстав для твердження про зв’язки із країнами-агресорами.
Отже, Замовником порушено порядок встановлення факту, що Скаржником нібито зазначено недостовірну інформацію; Замовником не доведено та документально не підтверджено наявність підстав, передбачених абзацом третім підпункту 1 пункту 44 Особливостей.

Таким чином, оскарження безпідставного відхилення тендерної пропозиції Скаржника, яка відповідає вимогам тендерної документації та іншим умовам закупівлі, є ефективним способом захисту прав Скаржника на участь на рівних та недискримінаційних умовах в закупівлі, що гарантовані Законом України «Про публічні закупівлі».
Вважаємо, що Замовник продемонстрував дискримінаційний підхід до розгляду тендерних пропозицій та порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені ст. 5 Закону, зокрема, щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, чим було грубо порушено законні права й інтереси Скаржника, як учасника процедури закупівлі.

Пункт 2. Щодо права Скаржника на усунення недоліків у порядку 24 годин, так як підстава протоколу стосується додаткових документів та не змінює предмет закупівлі:
Тендерна документація передбачає, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
На підставі цього Скаржник звертає увагу на незаконність рішення про відхилення без наданих 24 годин для усунення невідповідностей із підстав протоколу. Відповідно до пункту 1 Розділу 5 Тендерної документації та Закону Замовник був зобов’язаний надати Учаснику повідомлення про усунення невідповідностей за наявної позиції Замовника про невідповідність у документах, що стали підставою відхилення, а саме довідки/гарантійні листи, що не змінюють предмет закупівлі/ не стосуються технічного завдання..
Відповідно до пункту 43 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України 'Про публічні закупівлі', на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі — Постанова № 1178), якщо під час розгляду тендерної пропозиції замовник виявляє невідповідності в інформації та/або документах, поданих учасником, які стосуються вищенаведених випадків, а тому Замовник повинен був опублікувати повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та стосуються використаних підстав протоколу про відхилення Скаржника.
Відповідно до пункту 44 Постанови № 1178, замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник не усунув невідповідності в інформації та/або документах протягом 24 годин з моменту розміщення повідомлення. Оскільки замовник не надав учаснику можливості усунути виявлені невідповідності, відхилення тендерної пропозиції є неправомірним.
Враховуючи викладене, просимо переглянути рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ», так як Скаржником було виконано зазначено вимогу, або в іншому ж випадку Замовник повинен був надати учаснику 24 години для усунення виявлених невідповідностей, як це передбачено Постановою №1178, бо підстава відхилення протоколу не стосується технічного завдання чи забезпечення тендерної пропозиції.
Відповідно до пункту 40 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178, якщо пропозиція учасника містить невідповідності, які не стосуються зміни предмета закупівлі, Замовник зобов’язаний надати учаснику не менше ніж 24 години для їх усунення.

Пункт 3. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.

Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу цінову пропозицію «257 587,20 грн» під час аукціону для товару за ДК 021:2015:44160000-9: Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби, чим його пропозиція заощаджує більше 140000,00 грн. з ПДВ кошторису Замовника.

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.

Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)