-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
Дизельне паливо
Завершена
399 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 990.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 990.00 UAH
Період оскарження:
14.01.2025 16:32 - 24.01.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
e43883986d184832913c34f271b5fa0a
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-14-013873-a.b1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скриншот карти Google з зображенням відстані до АЗС БІЛЬШЕ 2.7 км.PNG 18.01.2025 18:22
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 18.01.2025 18:22
- Скарга_18_01_2025_на умови ТД Замовника_КП ЕКО-СЕРВІС БУРШТИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ.pdf 18.01.2025 18:22
- Скарга_18_01_2025_на умови ТД Замовника_UA-2025-01-14-013873-a.docx 18.01.2025 18:22
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 18.01.2025 18:22
- tekhnichniy-reglament-shchodo-vimog-do-avtomobilnikh-benziniv-dizelnogo-sudnovikh-ta-kotelnikh-palivdoc (2).doc 18.01.2025 18:22
- 13_ДП_З_Дизель_Зима_Сертиф_под_паспорт (1).pdf 18.01.2025 18:22
- dstu_7688_2015.pdf 18.01.2025 18:22
- sign.p7s 18.01.2025 18:22
- Рішення від 21.01.2025 № 849.pdf 21.01.2025 18:20
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.01.2025 № 1285.pdf 29.01.2025 11:06
- Рішення від 28.01.2025 № 1285.pdf 30.01.2025 17:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.01.2025 20:35
Дата розгляду скарги:
28.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.01.2025 18:21
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
30.01.2025 17:14
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
30.01.2025 17:14
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
79f554f349794029b20b809fa34d5ea5
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають АЗС одна з яких має бути розташована на відстані не більше 2,7 км. від місцезнаходження Замовника (вул. В. Стуса, 2 м. Бурштин, Івано-Франківської області.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають АЗС одна з яких має бути розташована на відстані не більше 2,7 км. від місцезнаходження Замовника (вул. В.Стуса, 2 м.Бурштин, Івано-Франківської області:
«Заправка автотранспорту Замовника здійснюється цілодобово на АЗС учасника, одна з яких має бути розташована на відстані не більше 2,7 км. від місцезнаходження Замовника (вул. В.Стуса, 2 м.Бурштин, Івано-Франківської області).»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності на відстані не більше 2,7 км. від місцезнаходження Замовника (вул. В. Стуса, 2 м. Бурштин, Івано-Франківської області, - що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
Виконати такі умови тендерної документації зможуть виконати виключно власники/орендарі АЗС або партнери учасника, що знаходяться САМЕ на відстані не більше 2,7 км. від місцезнаходження Замовника (вул. В. Стуса, 2 м. Бурштин, Івано-Франківської області, що свідчить про дискримінаційні умови тендерної документації, які суперечать ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 29 Особливостей, зокрема в частині встановлення вимог наявності матеріально-технічної бази учасника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта за адресою:
БРСМ-Нафта: Львівська, 69-А, Дем'янів, Івано-Франківська область, 77131 – АЗС знаходиться на відстані БІЛЬШЕ ніж 2,7 км від місцезнаходження Замовника (вул. В. Стуса, 2 м. Бурштин, Івано-Франківської області), а саме на відстані 2,93 км.
Та АЗС відповідної мережі розташовані по всій території України.
Але при цьому, АЗС, яку може запропонувати Скаржник, знаходиться на відстані 2,93 км від місцезнаходження Замовника (вул. В. Стуса, 2 м. Бурштин, Івано-Франківської області), що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги в частині встановлення вимоги щодо відстані до місця розташування Замовника в частині обмеження такої відстані НЕ БІЛЬШЕ НІЖ 2,7 кілометрів від місцезнаходження Замовника (вул. В. Стуса, 2 м. Бурштин, Івано-Франківської області).
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо відстані до АЗС САМЕ не далі ніж 2,7 кілометрів від місцезнаходження Замовника, – виконати таку умову зможе обмежена кількість постачальників.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимогою щодо ВІДСТАНІ до АЗС, а саме: на відстані не більше 2,7 км. від місцезнаходження Замовника (вул. В. Стуса, 2 м. Бурштин, Івано-Франківської області, Замовник встановлює кваліфікаційну вимогу тендерної документації до учасників, а саме наявність матеріально-технічної бази учасника, що суперечить п. 29 Особливостей.
Також, варто звернути увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Бензин А-95 (ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти)».
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- Дизельне паливо (ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти).
Скаржника може запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
1.1. В Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають АЗС одна з яких має бути розташована на відстані не більше 2,7 км. від місцезнаходження Замовника (вул. В.Стуса, 2 м.Бурштин, Івано-Франківської області:
«Заправка автотранспорту Замовника здійснюється цілодобово на АЗС учасника, одна з яких має бути розташована на відстані не більше 2,7 км. від місцезнаходження Замовника (вул. В.Стуса, 2 м.Бурштин, Івано-Франківської області).»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності на відстані не більше 2,7 км. від місцезнаходження Замовника (вул. В. Стуса, 2 м. Бурштин, Івано-Франківської області, - що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
Виконати такі умови тендерної документації зможуть виконати виключно власники/орендарі АЗС або партнери учасника, що знаходяться САМЕ на відстані не більше 2,7 км. від місцезнаходження Замовника (вул. В. Стуса, 2 м. Бурштин, Івано-Франківської області, що свідчить про дискримінаційні умови тендерної документації, які суперечать ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 29 Особливостей, зокрема в частині встановлення вимог наявності матеріально-технічної бази учасника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта за адресою:
БРСМ-Нафта: Львівська, 69-А, Дем'янів, Івано-Франківська область, 77131 – АЗС знаходиться на відстані БІЛЬШЕ ніж 2,7 км від місцезнаходження Замовника (вул. В. Стуса, 2 м. Бурштин, Івано-Франківської області), а саме на відстані 2,93 км.
Та АЗС відповідної мережі розташовані по всій території України.
Але при цьому, АЗС, яку може запропонувати Скаржник, знаходиться на відстані 2,93 км від місцезнаходження Замовника (вул. В. Стуса, 2 м. Бурштин, Івано-Франківської області), що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги в частині встановлення вимоги щодо відстані до місця розташування Замовника в частині обмеження такої відстані НЕ БІЛЬШЕ НІЖ 2,7 кілометрів від місцезнаходження Замовника (вул. В. Стуса, 2 м. Бурштин, Івано-Франківської області).
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо відстані до АЗС САМЕ не далі ніж 2,7 кілометрів від місцезнаходження Замовника, – виконати таку умову зможе обмежена кількість постачальників.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимогою щодо ВІДСТАНІ до АЗС, а саме: на відстані не більше 2,7 км. від місцезнаходження Замовника (вул. В. Стуса, 2 м. Бурштин, Івано-Франківської області, Замовник встановлює кваліфікаційну вимогу тендерної документації до учасників, а саме наявність матеріально-технічної бази учасника, що суперечить п. 29 Особливостей.
Також, варто звернути увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Бензин А-95 (ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти)».
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- Дизельне паливо (ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти).
Скаржника може запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
посилання на сайт мережі АЗС БРСМ-нафта (https://brsm-nafta.com/map ), який містить інформацію про місцезнаходження АЗС на відстані більше ніж 2,7 км від місцезнаходження Замовника (вул. В. Стуса, 2 м. Бурштин, Івано-Франківської області)
-
Повʼязаний документ:
Скарга_18_01_2025_на умови ТД Замовника_КП ЕКО-СЕРВІС БУРШТИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ.pdf
-
-
Назва доказу:
Скриншот зображення з карти «Google» з зображенням відстані від адреси Замовника до найближчої АЗС учасника – 2,93 км
-
Повʼязаний документ:
Скриншот карти Google з зображенням відстані до АЗС БІЛЬШЕ 2.7 км.PNG
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕКО-СЕРВІС БУРШТИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Дизельне паливо (ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-14-013873-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають АЗС одна з яких має бути розташована на відстані не більше 2,7 км. від місцезнаходження Замовника (вул. В. Стуса, 2 м. Бурштин, Івано-Франківської області.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
b3ca42bd78fd4ee685de83bd924d1c79
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати власні та/або орендовані (автозаправні станції) АЗС.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В Додатку № 1, № 2 та № 5 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати власні та/або орендовані (автозаправні станції) АЗС:
«Учасник в складі своєї тендерної пропозиції повинен подати додатково інформацію (довідка, складена учасником в довільній формі) про місцезнаходження власної(их) та/або орендованої(их) автозаправної(их) станції(ій) за місце поставки (передачі) товару, на яких буде здійснюватися заправка пальним автомобільного транспорту замовника по талонам чи карткам.
Дискримінаційна вимога в частині наявності у учасника власних та/або орендованих АЗС
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/оренді/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві користуванні.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право користування, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС, що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у праві власності або оренді - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
В сукупності вищеперелічені вимоги до учасників свідчать про наявність матеріально-технічної бази учасника, а саме наявність АЗС у праві власності або користуванні, що суперечить п. 29 Особливостей в частинні заборони застосування вимог положення п. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
«Учасник в складі своєї тендерної пропозиції повинен подати додатково інформацію (довідка, складена учасником в довільній формі) про місцезнаходження власної(их) та/або орендованої(их) автозаправної(их) станції(ій) за місце поставки (передачі) товару, на яких буде здійснюватися заправка пальним автомобільного транспорту замовника по талонам чи карткам.
Дискримінаційна вимога в частині наявності у учасника власних та/або орендованих АЗС
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/оренді/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві користуванні.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право користування, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС, що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у праві власності або оренді - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
В сукупності вищеперелічені вимоги до учасників свідчать про наявність матеріально-технічної бази учасника, а саме наявність АЗС у праві власності або користуванні, що суперечить п. 29 Особливостей в частинні заборони застосування вимог положення п. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕКО-СЕРВІС БУРШТИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Дизельне паливо (ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-14-013873-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати власні та/або орендовані (автозаправні станції) АЗС.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
659aa903ccec4a8b80c5b42bdb9d8b44
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності талонів або карток, номіналом 5л. та 50л..
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.3. В п. 1 Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності талонів або карток, номіналом 5л. та 50л. :
«Поставка (передача) дизельного палива (далі – Товар) здійснюється Учасником шляхом видачі Замовнику талонів або карток, номіналом 5л, 10 л, 20 л, та 50л. на кількість Товару у повному обсязі відповідно до заявки Замовника. Кожна поставка (передача) партії товару узгоджується шляхом виписки рахунків – фактур та/або інших документів, в яких Сторони обумовлюють найменування, кількість, ціну товару, інші необхідні дані.»
Дискримінаційні умови тендерної документації в частині наявності талонів або карток номіналом 5 та 50 літрів
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Зазначена мережа АЗС не має впровадженого в обігу номіналу талонів 5 та 50 літрів, при цьому має впроваджений в обіг номіал талонів 10 та 20 літрів. В кожній окремій мережі АЗС існує окремий зразок талону та затверджений номінал.
За таких умов взяти участь у закупівлі лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати Талони номіналом саме 5 та 50 літрів, що є дискримінаційним по відношеню до Скаржника.
Скражник не емітент талонів, але може запропонувати талони, емітовані партнером Скаржника номіналом 10 та 20 літрів для здійснення заправки автомобілів в мережі АЗС БРСМ-нафта за наступними адресами (з урахуванням вимоги Замовника в частині місцезнаходження АЗС за умовою місцерозташування згідно вимог Замовника.
За таких обставин, Скаржник може забезпечити Замовника здійсненням заправки в мережі АЗС партнера Скаржника БРСМ-нафта, але при цьому така мережа не має встановленого номіналу талонів 5 та 50 літрів.
«Поставка (передача) дизельного палива (далі – Товар) здійснюється Учасником шляхом видачі Замовнику талонів або карток, номіналом 5л, 10 л, 20 л, та 50л. на кількість Товару у повному обсязі відповідно до заявки Замовника. Кожна поставка (передача) партії товару узгоджується шляхом виписки рахунків – фактур та/або інших документів, в яких Сторони обумовлюють найменування, кількість, ціну товару, інші необхідні дані.»
Дискримінаційні умови тендерної документації в частині наявності талонів або карток номіналом 5 та 50 літрів
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Зазначена мережа АЗС не має впровадженого в обігу номіналу талонів 5 та 50 літрів, при цьому має впроваджений в обіг номіал талонів 10 та 20 літрів. В кожній окремій мережі АЗС існує окремий зразок талону та затверджений номінал.
За таких умов взяти участь у закупівлі лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати Талони номіналом саме 5 та 50 літрів, що є дискримінаційним по відношеню до Скаржника.
Скражник не емітент талонів, але може запропонувати талони, емітовані партнером Скаржника номіналом 10 та 20 літрів для здійснення заправки автомобілів в мережі АЗС БРСМ-нафта за наступними адресами (з урахуванням вимоги Замовника в частині місцезнаходження АЗС за умовою місцерозташування згідно вимог Замовника.
За таких обставин, Скаржник може забезпечити Замовника здійсненням заправки в мережі АЗС партнера Скаржника БРСМ-нафта, але при цьому така мережа не має встановленого номіналу талонів 5 та 50 літрів.
×
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів емітованих мережею БРСМ-нафта, яка не містить впровадженого номіналу талону 5 та 50 літрів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕКО-СЕРВІС БУРШТИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Дизельне паливо (ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-14-013873-a, зокрема: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності талонів або карток, номіналом 5л. та 50л..
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
da7289dcd7164e49a4e5c7b8a854b486
Заголовок пункту скарги:
4. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику сертифікат якості.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
В Додатку № 1, № 2 та № 5 до ТД: Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику сертифікат якості:
«Якість палива має бути підтверджено в тендерній пропозиції копією сертифікату якості та відповідності.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності у учасників на підтвердження якості палива:
- сертифікатів якості на Товар
ТА
- сертифікату відповідності на Товар.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару, оскільки такі визначає надання САМЕ сертифікату якості на Товар.
Сертифікат якості на товар і сертифікат відповідності – це документи, які підтверджують відповідність товару вимогам нормативного документу.
Сертифікат відповідності може бути виданий тільки спеціальним органом оцінки відповідності, який є сторонньою незалежною організацією по відношенню до виробника. Вимоги до оформлення і змісту сертифікату відповідності регламентовані окремими нормативними документами. Наразі це ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2019 «Оцінка відповідності. Вимоги до органів з сертифікації продукції, процесів та послуг» (EN ISO/IEC 17065:2012, IDT; ISO/IEC 17065:2012, IDT).
В той час, як Сертифікат якості видається безпосередньо організацією-виробником продукції/товару. Вимоги до його оформлення і змісту можуть бути викладені в нормативному документі на продукцію/товар (це стосується деяких харчових продуктів, продукції металургії, тощо), але досить часто вони взагалі відсутні. Навіть назва документу «сертифікат якості» не є усталеною. Він може називатись, наприклад «свідоцтво про якість», «посвідчення про якість», тощо.
Скаржник може надати на підтвердження відповдіності Товару вимогам щодо якості: сертифікат відповідності, паспорт якості та декларацію про відповідність.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі є - Закупівля товару «Дизельне паливо (ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти)».
Національним стандартом до Дизельного палива визначено відповідність його стандартам ДСТУ 7688:2015 "ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО.Технічні умови" та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність національним стандартом запропонованого Скаржником Дизельного палива, останній може надати:
- сертифікат відповідності на Паливо дизельне;
- паспорт якості на Паливо дизельне;
- декларація про відповідність.
Отже, з урахуванням вимоги в частині надання Скаржником САМЕ сертифікату якості на Товар, що є предметом закупівлі, а саме: Дизельного палива - носить обмежувальний та дискримінаційний характер, оскільки Скаржник може надати на сертифікат відповідності та паспорт якості.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
«Якість палива має бути підтверджено в тендерній пропозиції копією сертифікату якості та відповідності.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності у учасників на підтвердження якості палива:
- сертифікатів якості на Товар
ТА
- сертифікату відповідності на Товар.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару, оскільки такі визначає надання САМЕ сертифікату якості на Товар.
Сертифікат якості на товар і сертифікат відповідності – це документи, які підтверджують відповідність товару вимогам нормативного документу.
Сертифікат відповідності може бути виданий тільки спеціальним органом оцінки відповідності, який є сторонньою незалежною організацією по відношенню до виробника. Вимоги до оформлення і змісту сертифікату відповідності регламентовані окремими нормативними документами. Наразі це ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2019 «Оцінка відповідності. Вимоги до органів з сертифікації продукції, процесів та послуг» (EN ISO/IEC 17065:2012, IDT; ISO/IEC 17065:2012, IDT).
В той час, як Сертифікат якості видається безпосередньо організацією-виробником продукції/товару. Вимоги до його оформлення і змісту можуть бути викладені в нормативному документі на продукцію/товар (це стосується деяких харчових продуктів, продукції металургії, тощо), але досить часто вони взагалі відсутні. Навіть назва документу «сертифікат якості» не є усталеною. Він може називатись, наприклад «свідоцтво про якість», «посвідчення про якість», тощо.
Скаржник може надати на підтвердження відповдіності Товару вимогам щодо якості: сертифікат відповідності, паспорт якості та декларацію про відповідність.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі є - Закупівля товару «Дизельне паливо (ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти)».
Національним стандартом до Дизельного палива визначено відповідність його стандартам ДСТУ 7688:2015 "ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО.Технічні умови" та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність національним стандартом запропонованого Скаржником Дизельного палива, останній може надати:
- сертифікат відповідності на Паливо дизельне;
- паспорт якості на Паливо дизельне;
- декларація про відповідність.
Отже, з урахуванням вимоги в частині надання Скаржником САМЕ сертифікату якості на Товар, що є предметом закупівлі, а саме: Дизельного палива - носить обмежувальний та дискримінаційний характер, оскільки Скаржник може надати на сертифікат відповідності та паспорт якості.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
документи якості на Дизельне паливо (сертифікат відповідності, паспорт якості та Декларація про відповідність);
-
Повʼязаний документ:
13_ДП_З_Дизель_Зима_Сертиф_под_паспорт (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Технічний регламент до палива
-
Повʼязаний документ:
tekhnichniy-reglament-shchodo-vimog-do-avtomobilnikh-benziniv-dizelnogo-sudnovikh-ta-kotelnikh-palivdoc (2).doc
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 7688:2015 до Дизельного палива
-
Повʼязаний документ:
dstu_7688_2015.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕКО-СЕРВІС БУРШТИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Дизельне паливо (ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-14-013873-a, зокрема: 4. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику сертифікат якості.
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
84c44c01d9fb44c28cf661c30edf662f
Заголовок пункту скарги:
5. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо строку дії талонів на пальне, який повинен становити не менше 12 місяців з дати їх отримання.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2. Про суперечливі умови тендерної документації:
2.1. В Додатку № 2 до ТД та Проєкті договору згідно Додатку № 3 до ТД:: Замовником встановлено вимогу щодо строку дії талонів на пальне, який повинен становити не менше 12 місяців з дати їх отримання:
«Термін дії талонів (дизельне паливо) – має становити не менше 12 місяців з дати їх отримання.»
Проєкт договору згідно Додатку № 3 до ТД: «4.6. Термін дії карток на пальне (дизельне паливо) – має становити не менше 12 місяці з дати їх отримання.»
Замовник визначає термін дії талонів який повинен становити не менше 12 місяців з дати їх отримання, - що є дискримінаційним та обмежувальним по відношенню до Скаржника, оскільки містить обмеження, які не визначені національним стандартом.
З огляду на норми абз. 2 п. 29 Особливостей - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, - замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 року за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно розділу І Інструкції, - ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно Інструкції, Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Тобто, незрозуміло яким саме стандартом Замовник визначає обов’язковість умови у випадку здійснення відпуску за талонами, строк дії таких талонів на пальне, та чим обґрунтовує та документально підтверджує законодавча можливість визначати термін таких талонів ВИКЛЮЧНО не менше 12 місяців з дати їх отримання.» Замовником.
Талони, емітовані мережею БРСМ-нафта, мають строк дії 6 місяців, при цьому такі талони повністю відповідають вимогам Інструкції та АЗС відповідної мережі здійснюють свою діяльність у відповідності до норм законодавства. Також, зазначена мережа АЗС здійснює рівноцінний обмін талонів, у випадку не здійснення отоварення за ними паливом, на такий самий строк дії, що підтверджується Партнерським договором, який Скаржник надає у Додатку № 1 до ТД.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів, який повинен не менше 12 місяців з дати їх отримання, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
Скаржник може запропонувати Замовнику талони мережі БРСМ-нафта з терміном дії 6 місяців, та можливістю обміну таких талонів у випадку закінчення їх терміну дії до повного використання, чим так само може виконати вимоги п. 1.1. та п. 4.2., та п. 5.3. Проєкту Договору (згідно Додатку № 3 до ТД):
«1.1.Постачальник зобов'язується постачати, організовувати та забезпечувати заправку автотранспорту Покупця Дизельним паливом (основний словник національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" – 09130000-9 Нафта і дистиляти), в подальшому іменованим Товар, по паливним карткам, талонам, скретч-карткам, смарт-карткам (далі по тексту - картка(и) на пальне) згідно специфікації, що є додатком № 1 до цього Договору, а Покупець зобов'язується прийняти Товар від Постачальника та оплатити його вартість на умовах даного Договору.»
«4.2. Передача Покупцю картки на пальне здійснюється по місцезнаходженню Покупця: Івано-Франківська область, м.Бурштин, вул. В.Стуса, 2 уповноваженій особі Покупця. Факт передачі карток на пальне від Постачальника Покупцю підтверджується підписанням Сторонами акту приймання-передачі або видаткової накладної.»
«5.3. Картка(и) на пальне може бути замінена(і) Постачальником у продовж строку дії даного Договору у разі її пошкодження та/або наявності дефектів, які унеможливлюють її належне використання, або з метою продовження терміну її дії.»
Оскільки оголошення про проведення процедури закупівлі опубліковано на сайті уповноваженого органу 14.01.2025 року, прийом пропозиції визначено до 22.01.2025, та з урахуванням строків укладення договору за результатом проведеної процедури закупівлі, наявність терміну дії талонів не менше 12 місяців з дати їх отримання суперечить строку дії договору про закупвлю (31.12.2024 року згідно Додатку 3 до ТД), Огошення про проведення процедури закупвлі, яке визначає строк поставки Товару – до 31.12.2025 року та терміну дії талонів, які з урахуванням вимоги ТД (не менше 12 місяців з дати їх отримання Замовником за укладеним договором про закупівлю) – повинні мати термін дії до лютого 2026 року, що свідчить про наявність суперечливих вимог тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Зазначена мережа АЗС має впроваджений талон для відпуску палива, який має термін дії 6 місяців, з можливістю подальшого обміну у випадку закінчення строку дії, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги встановленої в тендерній документації в частині строку дії талонів: не менше 12 місяців з дати їх отримання Замовником.
2.1. В Додатку № 2 до ТД та Проєкті договору згідно Додатку № 3 до ТД:: Замовником встановлено вимогу щодо строку дії талонів на пальне, який повинен становити не менше 12 місяців з дати їх отримання:
«Термін дії талонів (дизельне паливо) – має становити не менше 12 місяців з дати їх отримання.»
Проєкт договору згідно Додатку № 3 до ТД: «4.6. Термін дії карток на пальне (дизельне паливо) – має становити не менше 12 місяці з дати їх отримання.»
Замовник визначає термін дії талонів який повинен становити не менше 12 місяців з дати їх отримання, - що є дискримінаційним та обмежувальним по відношенню до Скаржника, оскільки містить обмеження, які не визначені національним стандартом.
З огляду на норми абз. 2 п. 29 Особливостей - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, - замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 року за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно розділу І Інструкції, - ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно Інструкції, Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Тобто, незрозуміло яким саме стандартом Замовник визначає обов’язковість умови у випадку здійснення відпуску за талонами, строк дії таких талонів на пальне, та чим обґрунтовує та документально підтверджує законодавча можливість визначати термін таких талонів ВИКЛЮЧНО не менше 12 місяців з дати їх отримання.» Замовником.
Талони, емітовані мережею БРСМ-нафта, мають строк дії 6 місяців, при цьому такі талони повністю відповідають вимогам Інструкції та АЗС відповідної мережі здійснюють свою діяльність у відповідності до норм законодавства. Також, зазначена мережа АЗС здійснює рівноцінний обмін талонів, у випадку не здійснення отоварення за ними паливом, на такий самий строк дії, що підтверджується Партнерським договором, який Скаржник надає у Додатку № 1 до ТД.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів, який повинен не менше 12 місяців з дати їх отримання, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
Скаржник може запропонувати Замовнику талони мережі БРСМ-нафта з терміном дії 6 місяців, та можливістю обміну таких талонів у випадку закінчення їх терміну дії до повного використання, чим так само може виконати вимоги п. 1.1. та п. 4.2., та п. 5.3. Проєкту Договору (згідно Додатку № 3 до ТД):
«1.1.Постачальник зобов'язується постачати, організовувати та забезпечувати заправку автотранспорту Покупця Дизельним паливом (основний словник національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" – 09130000-9 Нафта і дистиляти), в подальшому іменованим Товар, по паливним карткам, талонам, скретч-карткам, смарт-карткам (далі по тексту - картка(и) на пальне) згідно специфікації, що є додатком № 1 до цього Договору, а Покупець зобов'язується прийняти Товар від Постачальника та оплатити його вартість на умовах даного Договору.»
«4.2. Передача Покупцю картки на пальне здійснюється по місцезнаходженню Покупця: Івано-Франківська область, м.Бурштин, вул. В.Стуса, 2 уповноваженій особі Покупця. Факт передачі карток на пальне від Постачальника Покупцю підтверджується підписанням Сторонами акту приймання-передачі або видаткової накладної.»
«5.3. Картка(и) на пальне може бути замінена(і) Постачальником у продовж строку дії даного Договору у разі її пошкодження та/або наявності дефектів, які унеможливлюють її належне використання, або з метою продовження терміну її дії.»
Оскільки оголошення про проведення процедури закупівлі опубліковано на сайті уповноваженого органу 14.01.2025 року, прийом пропозиції визначено до 22.01.2025, та з урахуванням строків укладення договору за результатом проведеної процедури закупівлі, наявність терміну дії талонів не менше 12 місяців з дати їх отримання суперечить строку дії договору про закупвлю (31.12.2024 року згідно Додатку 3 до ТД), Огошення про проведення процедури закупвлі, яке визначає строк поставки Товару – до 31.12.2025 року та терміну дії талонів, які з урахуванням вимоги ТД (не менше 12 місяців з дати їх отримання Замовником за укладеним договором про закупівлю) – повинні мати термін дії до лютого 2026 року, що свідчить про наявність суперечливих вимог тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Зазначена мережа АЗС має впроваджений талон для відпуску палива, який має термін дії 6 місяців, з можливістю подальшого обміну у випадку закінчення строку дії, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги встановленої в тендерній документації в частині строку дії талонів: не менше 12 місяців з дати їх отримання Замовником.
×
-
Назва доказу:
умови Проєкту договору згідно Додатку № 3 до ТД
-
Повʼязаний документ:
Скарга_18_01_2025_на умови ТД Замовника_КП ЕКО-СЕРВІС БУРШТИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі АЗС
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕКО-СЕРВІС БУРШТИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Дизельне паливо (ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-14-013873-a, зокрема: 5. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо строку дії талонів на пальне, який повинен становити не менше 12 місяців з дати їх отримання.