-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Автомобільні запчастини та комплектуючі
Закупівля здійснюється на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями).
Завершена
139 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 695.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 695.00 UAH
Період оскарження:
14.01.2025 14:20 - 19.01.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП
Скарга на рішення Замовника
Номер:
7ce1fab6ff534319b97f5397ba82d927
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-14-009201-a.b1
Назва:
Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf.p7s.zip 28.01.2025 23:41
- 1 Довідка магазин.pdf 28.01.2025 23:41
- 16.pdf 28.01.2025 23:41
- Договір м.Кривий Ріг_ФОП Черних Максим.pdf 28.01.2025 23:41
- sign.p7s 28.01.2025 23:43
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
29.01.2025 00:00
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
261fdd72e4c8429d9a369223f5f6b408
Заголовок пункту скарги:
Скарга на рішення Замовника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Скаржник, не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції, вважаю зазначені вище підстави для відхилення незаконними, зокрема прийнятим всупереч вимог ч. 1, 4 та 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та таким, що порушує мої права.
Тендерна документація містить такі вимоги - п.3.4. Додатку 2, а саме: Довідка в довільній формі з вказаною адресою магазина (необхідно зазначити місто, вулицю та конкретний номер будинку) з цілодобовим відкритим доступом. На підтвердження інформації Учаснику необхідно надати: - малюнок/ (print screen) з вказаною геолокацією магазина; - Для підтвердження інформації, визначеної у довідці відповідно п. 3.4. цього додатку надаються оригінали/копії документів (технічні паспорти/ свідоцтва про реєстрацію/бухгалтерські довідки про балансову належність тощо), що підтверджують право власності/знаходження у володінні/користуванні чинні на дату подання тендерної пропозиції або договір оренди приміщення/будівлі дійсний на дату подання тендерних пропозицій*.
До того до протоколу відхиленні навіть не додано сам лист від 22.08.2024 № 12/24-217 на підставі якого Замовник незаконно відхилив пропозицію Скаржника.
Скаржником на виконання вище вказаної вимоги, надано довідку №01 від 21.01.2025р. та договір суборенди №11/07/2024 від 11.07.2024р.
Надані документи в повній мірі відповідають вимогам тендерної документації.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника та вважає його прийнятим всупереч норм Закону України «Про публічні закупівлі» та норм «Особливостей».
По-перше: Абзац другий та третій частини 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає єдиний спосіб встановлення достовірної інформації: Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Виконавчий комітет Довгинцівської районної в місті ради не має повноважень для підтвердження достовірної інформації про здійснення підприємницької діяльності Скаржником за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Леоніда Бородича, 17. Ці функції не передбачені в компетенції Виконавчого комітету відповідно до чинного законодавства України.
Згідно із Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", основними завданнями та функціями виконавчих органів місцевих рад, до яких належить і Виконавчий комітет, є організація реалізації місцевих програм соціально-економічного розвитку, управління об’єктами комунальної власності, забезпечення благоустрою територій, створення умов для життєдіяльності громади та вирішення інших питань місцевого значення. Підтвердження або спростування інформації про здійснення господарської чи підприємницької діяльності фізичними чи юридичними особами не входить до їхньої компетенції.
Крім того, порядок державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань регулюється спеціальним законом – Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань". Відповідно до цього закону, органами, уповноваженими на здійснення реєстраційних дій і підтвердження даних щодо підприємницької діяльності, є державні реєстратори, які діють у складі виконавчих органів місцевих рад або в Центрах надання адміністративних послуг. Таким чином, підтвердження факту здійснення підприємницької діяльності або її відсутності є виключною компетенцією державних реєстраторів та відповідних органів контролю.
Також варто зазначити, що Виконавчий комітет у межах своїх повноважень здійснює контроль за дотриманням правил благоустрою, умов використання об’єктів комунальної власності та регулювання питань містобудівної діяльності. Однак ці функції не включають перевірку чи підтвердження факту реального здійснення підприємницької діяльності за конкретною адресою.
З огляду на зазначене, Виконавчий комітет не є уповноваженим органом для надання такої інформації.
Таким чином, Виконавчий комітет діє виключно в межах повноважень, визначених законом, і не має правових підстав для підтвердження інформації про здійснення підприємницької діяльності за конкретними адресами.
По-третє: Фізична особа-підприємець (ФОП) другої групи єдиного податку має право здійснювати підприємницьку діяльність на всій території України, і це підтверджується нормами чинного законодавства. Відповідно до Податкового кодексу України, у статті 291 визначаються загальні умови перебування на спрощеній системі оподаткування. Зокрема, для другої групи обмеження стосуються щодо видів діяльності, максимально дозволеного річного доходу, але не місця здійснення діяльності.
У пункті 298.3.1 Кодексу зазначено, що під час реєстрації ФОП на спрощеній системі необхідно вказати місце провадження господарської діяльності. Це місце може бути зазначено конкретно (наприклад, адреса магазину) або у загальному вигляді ("територія України"). Таким чином, законодавство дозволяє ФОП працювати без обмежень у межах країни, якщо це відповідає заявленій формі. ФОП Черних Максим Олександрович здійснює діяльність на всій території України.
Додатково, законодавство України, зокрема Закон "Про підприємництво", підтверджує, що суб’єкти господарювання можуть здійснювати свою діяльність без обмежень за територіальною ознакою, якщо інше прямо не визначено законом. Це означає, що вільний вибір місця для ведення бізнесу є загальним принципом для підприємців.
Щодо надання Учасником витяг/виписка з ЄДР датовані 05.08.2024 та
24.06.2024, то вказані вище невідповідності не є інформацією про технічні, кількісні чи якісні характеристики предмета закупівлі та не змінюють найменування товару, його марки, моделі тощо.
Згідно з пунктом 43 Особливостей, у разі виявлення замовником у тендерній пропозиції учасника невідповідностей, які не є інформацією про технічні, кількісні чи якісні характеристики предмета закупівлі та не змінюють найменування товару, його марки, моделі тощо, замовник зобов’язаний надати учаснику строк для усунення цих невідповідностей, який становить 24 години з моменту оприлюднення інформації про це в електронній системі закупівель (ЕСЗ).
Пунктом 43 Особливостей Законодавцем встановлено наступну імперативну вимогу:
43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Таким чином Замовником порушено вимоги п. 43 Особливостей щодо розміщення вимоги про усунення невідповідностей та порушено право Скаржника виправити невідповідності у своїй тендерні документації шляхом завантаження відповідних документів.
Скаржник зазначає, що Замовник шукає підставу відхилення, порушуючи законодавчі норми, та права надані йому Законом України «Про публічні закупівлі», для незаконного відхилення пропозиції Скаржника, на думку Учасника – Скаржника підстава відхилення Учасника-Скаржника, це тільки привід відхилити пропозицію учасника, а не реальне порушення умов документації.
Підсумовуючи все зазначене вище, всі вказані Замовником підстави відхилення пропозиції Скаржника, є незаконними, надуманими та такі, що порушують права Скаржника.
Тендерна документація містить такі вимоги - п.3.4. Додатку 2, а саме: Довідка в довільній формі з вказаною адресою магазина (необхідно зазначити місто, вулицю та конкретний номер будинку) з цілодобовим відкритим доступом. На підтвердження інформації Учаснику необхідно надати: - малюнок/ (print screen) з вказаною геолокацією магазина; - Для підтвердження інформації, визначеної у довідці відповідно п. 3.4. цього додатку надаються оригінали/копії документів (технічні паспорти/ свідоцтва про реєстрацію/бухгалтерські довідки про балансову належність тощо), що підтверджують право власності/знаходження у володінні/користуванні чинні на дату подання тендерної пропозиції або договір оренди приміщення/будівлі дійсний на дату подання тендерних пропозицій*.
До того до протоколу відхиленні навіть не додано сам лист від 22.08.2024 № 12/24-217 на підставі якого Замовник незаконно відхилив пропозицію Скаржника.
Скаржником на виконання вище вказаної вимоги, надано довідку №01 від 21.01.2025р. та договір суборенди №11/07/2024 від 11.07.2024р.
Надані документи в повній мірі відповідають вимогам тендерної документації.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника та вважає його прийнятим всупереч норм Закону України «Про публічні закупівлі» та норм «Особливостей».
По-перше: Абзац другий та третій частини 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає єдиний спосіб встановлення достовірної інформації: Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Виконавчий комітет Довгинцівської районної в місті ради не має повноважень для підтвердження достовірної інформації про здійснення підприємницької діяльності Скаржником за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Леоніда Бородича, 17. Ці функції не передбачені в компетенції Виконавчого комітету відповідно до чинного законодавства України.
Згідно із Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", основними завданнями та функціями виконавчих органів місцевих рад, до яких належить і Виконавчий комітет, є організація реалізації місцевих програм соціально-економічного розвитку, управління об’єктами комунальної власності, забезпечення благоустрою територій, створення умов для життєдіяльності громади та вирішення інших питань місцевого значення. Підтвердження або спростування інформації про здійснення господарської чи підприємницької діяльності фізичними чи юридичними особами не входить до їхньої компетенції.
Крім того, порядок державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань регулюється спеціальним законом – Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань". Відповідно до цього закону, органами, уповноваженими на здійснення реєстраційних дій і підтвердження даних щодо підприємницької діяльності, є державні реєстратори, які діють у складі виконавчих органів місцевих рад або в Центрах надання адміністративних послуг. Таким чином, підтвердження факту здійснення підприємницької діяльності або її відсутності є виключною компетенцією державних реєстраторів та відповідних органів контролю.
Також варто зазначити, що Виконавчий комітет у межах своїх повноважень здійснює контроль за дотриманням правил благоустрою, умов використання об’єктів комунальної власності та регулювання питань містобудівної діяльності. Однак ці функції не включають перевірку чи підтвердження факту реального здійснення підприємницької діяльності за конкретною адресою.
З огляду на зазначене, Виконавчий комітет не є уповноваженим органом для надання такої інформації.
Таким чином, Виконавчий комітет діє виключно в межах повноважень, визначених законом, і не має правових підстав для підтвердження інформації про здійснення підприємницької діяльності за конкретними адресами.
По-третє: Фізична особа-підприємець (ФОП) другої групи єдиного податку має право здійснювати підприємницьку діяльність на всій території України, і це підтверджується нормами чинного законодавства. Відповідно до Податкового кодексу України, у статті 291 визначаються загальні умови перебування на спрощеній системі оподаткування. Зокрема, для другої групи обмеження стосуються щодо видів діяльності, максимально дозволеного річного доходу, але не місця здійснення діяльності.
У пункті 298.3.1 Кодексу зазначено, що під час реєстрації ФОП на спрощеній системі необхідно вказати місце провадження господарської діяльності. Це місце може бути зазначено конкретно (наприклад, адреса магазину) або у загальному вигляді ("територія України"). Таким чином, законодавство дозволяє ФОП працювати без обмежень у межах країни, якщо це відповідає заявленій формі. ФОП Черних Максим Олександрович здійснює діяльність на всій території України.
Додатково, законодавство України, зокрема Закон "Про підприємництво", підтверджує, що суб’єкти господарювання можуть здійснювати свою діяльність без обмежень за територіальною ознакою, якщо інше прямо не визначено законом. Це означає, що вільний вибір місця для ведення бізнесу є загальним принципом для підприємців.
Щодо надання Учасником витяг/виписка з ЄДР датовані 05.08.2024 та
24.06.2024, то вказані вище невідповідності не є інформацією про технічні, кількісні чи якісні характеристики предмета закупівлі та не змінюють найменування товару, його марки, моделі тощо.
Згідно з пунктом 43 Особливостей, у разі виявлення замовником у тендерній пропозиції учасника невідповідностей, які не є інформацією про технічні, кількісні чи якісні характеристики предмета закупівлі та не змінюють найменування товару, його марки, моделі тощо, замовник зобов’язаний надати учаснику строк для усунення цих невідповідностей, який становить 24 години з моменту оприлюднення інформації про це в електронній системі закупівель (ЕСЗ).
Пунктом 43 Особливостей Законодавцем встановлено наступну імперативну вимогу:
43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Таким чином Замовником порушено вимоги п. 43 Особливостей щодо розміщення вимоги про усунення невідповідностей та порушено право Скаржника виправити невідповідності у своїй тендерні документації шляхом завантаження відповідних документів.
Скаржник зазначає, що Замовник шукає підставу відхилення, порушуючи законодавчі норми, та права надані йому Законом України «Про публічні закупівлі», для незаконного відхилення пропозиції Скаржника, на думку Учасника – Скаржника підстава відхилення Учасника-Скаржника, це тільки привід відхилити пропозицію учасника, а не реальне порушення умов документації.
Підсумовуючи все зазначене вище, всі вказані Замовником підстави відхилення пропозиції Скаржника, є незаконними, надуманими та такі, що порушують права Скаржника.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Визнати неправомірним та зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції Скаржника - ФОП Черних Максим Олександрович зазначене у протоколі №16 від 23.01.2025р.