-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Дизпаливо
Завершена
370 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 850.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 850.00 UAH
Період оскарження:
14.01.2025 13:51 - 31.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
86714a0c2eb04f73a51a98bb2fd28c12
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-14-008331-a.a1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_17_01_2025_на умови ТД Замовника_Жоравський НВК.pdf 17.01.2025 19:10
- Скарга_17_01_2025_на умови ТД Замовника_UA-2025-01-14-008331-a.docx 17.01.2025 19:10
- Форма оголошення Замовника.pdf 17.01.2025 19:10
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 17.01.2025 19:10
- Ліцензія ІФС.pdf 17.01.2025 19:10
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 17.01.2025 19:10
- sign.p7s 17.01.2025 19:11
- Відповідь на скаргу 20.01.2025 10:53
- Відповідь на скаргу 20.01.2025 12:54
- Тендерна документація з змінами від 20.01.2025 22.01.2025 14:31
- рішення від 21.01.2025 №853.pdf 21.01.2025 17:25
- інформація про резолютивну частину рішення від 27.01.2025 №1175.pdf 28.01.2025 10:15
- рішення від 27.01.2025 №1175.pdf 28.01.2025 18:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.01.2025 19:26
Дата розгляду скарги:
27.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.01.2025 17:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.01.2025 18:00
Дата виконання рішення Замовником:
29.01.2025 11:54
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Розглянувши Рішення Комісії Антимонопольного комітету України №1175-р/пк-пз від 27.01.2025 року уповноваженою особою ,з метою усунення порушень процедури закупівлі, прийнято рішення внести зміни до Тендерної документації (Протокол уповноваженої особи від 29 січня 2025 року).Протокол УО та Тендерна документація із внесеними змінами завантажено в електронну системи закупівель.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6004d83434e44509b7fff3ee21662b8e
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати власні та/або орендовані (автозаправні станції) АЗС.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Посилання на прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника:
14.01.2025 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-01-14-008331-a, за предметом Нафта і дистиляти – код ДК 021:2015 - 09130000-9 (Паливо дизельне), Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей.
Кінцевий строк подання пропозиції згідно редакції тендерної документації Замовника від 14.01.2025 року - Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 22.01.2025 р. до 08:00 год.
Кінцевий строк подання пропозиції згідно редакції тендерної документації Замовника від 16.01.2025 року - Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 22.01.2025 р. до 08:00 год.
Згідно п. 59. Особливостей, Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Тобто, станом на дату подання відповідної Скарги кінцевий строк для подання Скарги 18.01.25 до 00.00, що свідчить про наявність законодавчих підстав для подання відповідної Скарги.
З урахуванням вищезазначених термінів та строків, у Скаржника наявні підстави для подання Скарги на умови тендерної документації, які були встановлені Замовником в редакції від 14.01.2025 року (та наявні в редакції від 16.01.2025 року) та на нові умови тендерної документації, які були внесені Замовником (в редакції ТД від 16.01.2025 року), оскільки строк для подання скарги на дискримінаційні умови тендерної документації не може вважатись пропущеним.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) планує прийняти участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку № 4 до ТД (в редакції від 14.01.2025 року та в редакції від 16.01.2025 року) з урахуванням вимог згідно Додатку № 2 до ТД, Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати власні та/або орендовані (автозаправні станції) АЗС:
«Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку в довільній формі про перелік власних та/або орендованих (автозаправних станцій) АЗС із зазначенням адреси місцезнаходження на яких буде здійснюватися відпуск Товару в Київській області.
З урахуванням вимог Додатку № 2 до ТД: «2.1. Учасник повинен мати власні або орендовані або такі що використовуються на підставі договорів зберігання, тощо (автозаправні станції) АЗС, що повинні бути розташовані в Київській області та/або на відстані, що не перевищує 30 км від адреси місця поставки: Київська область,Бориспільський район,село Жоравка, вулиця Шкільна, будинок 5.»
Дискримінаційна вимога в частині наявності у учасника власних та/або орендованих АЗС
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/оренді/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві користуванні.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право користування, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС, що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у праві власності або оренді - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
В сукупності вищеперелічені вимоги до учасників свідчать про наявність матеріально-технічної бази учасника, а саме наявність АЗС у праві власності або користуванні, що суперечить п. 29 Особливостей в частинні заборони застосування вимог положення п. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
14.01.2025 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-01-14-008331-a, за предметом Нафта і дистиляти – код ДК 021:2015 - 09130000-9 (Паливо дизельне), Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей.
Кінцевий строк подання пропозиції згідно редакції тендерної документації Замовника від 14.01.2025 року - Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 22.01.2025 р. до 08:00 год.
Кінцевий строк подання пропозиції згідно редакції тендерної документації Замовника від 16.01.2025 року - Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 22.01.2025 р. до 08:00 год.
Згідно п. 59. Особливостей, Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Тобто, станом на дату подання відповідної Скарги кінцевий строк для подання Скарги 18.01.25 до 00.00, що свідчить про наявність законодавчих підстав для подання відповідної Скарги.
З урахуванням вищезазначених термінів та строків, у Скаржника наявні підстави для подання Скарги на умови тендерної документації, які були встановлені Замовником в редакції від 14.01.2025 року (та наявні в редакції від 16.01.2025 року) та на нові умови тендерної документації, які були внесені Замовником (в редакції ТД від 16.01.2025 року), оскільки строк для подання скарги на дискримінаційні умови тендерної документації не може вважатись пропущеним.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) планує прийняти участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку № 4 до ТД (в редакції від 14.01.2025 року та в редакції від 16.01.2025 року) з урахуванням вимог згідно Додатку № 2 до ТД, Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати власні та/або орендовані (автозаправні станції) АЗС:
«Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку в довільній формі про перелік власних та/або орендованих (автозаправних станцій) АЗС із зазначенням адреси місцезнаходження на яких буде здійснюватися відпуск Товару в Київській області.
З урахуванням вимог Додатку № 2 до ТД: «2.1. Учасник повинен мати власні або орендовані або такі що використовуються на підставі договорів зберігання, тощо (автозаправні станції) АЗС, що повинні бути розташовані в Київській області та/або на відстані, що не перевищує 30 км від адреси місця поставки: Київська область,Бориспільський район,село Жоравка, вулиця Шкільна, будинок 5.»
Дискримінаційна вимога в частині наявності у учасника власних та/або орендованих АЗС
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/оренді/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві користуванні.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право користування, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС, що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у праві власності або оренді - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
В сукупності вищеперелічені вимоги до учасників свідчать про наявність матеріально-технічної бази учасника, а саме наявність АЗС у праві власності або користуванні, що суперечить п. 29 Особливостей в частинні заборони застосування вимог положення п. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Опорний загальноосвітній навчальний заклад «Жоравський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)» Яготинської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Нафта і дистиляти – код ДК 021:2015 - 09130000-9 (Паливо дизельне.), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-14-008331-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати власні та/або орендовані (автозаправні станції) АЗС.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
72f6b0cc8435413a9c787f332eb00950
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу надання ліцензії на зберігання пального Учасника або власника (автозаправних станції) АЗС за договором оренди чи зберігання (також обов’язково надати відповідний договір.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
В п. 2.2. Додатку № 2 до ТД Замовник встановив вимогу надання ліцензії на зберігання пального Учасника або власника (автозаправних станції) АЗС за договором оренди чи зберігання (також обов’язково надати відповідний договір:
«2.2. Копії дозвільних документів:
- копію ліцензії на зберігання пального Учасника або власника (автозаправних станції) АЗС за договором оренди чи зберігання (також обов’язково надати відповідний договір, з терміном дії не менш ніж до 31.12.2025 р).»
Замовником встановлена дискримінаційна умова у тендерній документації щодо надання в складі тендерної пропозиції ліцензії на право зберігання пального (виданої на ім’я учасника або власника АЗС).
Відповідно до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»:
Стаття 1:
місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування;
Стаття 15:
Суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії. Ліцензії на право зберігання пального видаються уповноваженими органами ліцензування за місцем розташування місць зберігання пального.
Відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним передбачає продаж або відпуск пального з автозаправної станції / автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.
Зазначена умова тендерної документації носить обмежувальний характер, в тому числі, враховуючи у ІНДИВІДУАЛЬНУ ПОДАТКОВУ КОНСУЛЬТАЦІЮ від 24.07.2019 № 3422/6/99-99-12-02-02-15/ІПК – в якій податковий орган підтвердив, що діяльність з продажу талонів на пальне не потребує отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.
У разі, якщо суб’єкт господарювання здійснює операції лише з талонами та/або смарт-картками на пальне, без реалізації пального в розумінні п. п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, при цьому договором передбачено постачання талонів (карток), як торгівельної послуги на отримання палива, то за такими операціями суб’єкту господарювання не потрібно реєструватись платником акцизного податку з реалізації пального, об’єкт оподаткування акцизним податком при цьому не виникатиме. (https://dp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/491049.html).
Варто звернути увагу, що предметом даної закупівлі є: «Нафта і дистиляти – код ДК 021:2015 - 09130000-9 (Паливо дизельне.»
Варто звернути увагу на той факт, що пунктом 5.1 Додатку № 5 до тендерної документації (Проєкту договору) 5.2.Поставка талонів від Постачальника Замовнику проводиться частинами за узгодженням сторін, але не пізніше 31.12.2025 р. Фактичний відпуск палива по талонах здійснюється безпосередньо на автозаправних станціях розташованих на відстані не більше 30 км від місцезнаходження замовника (07733, Україна, Київська обл., с. Жоравка, вул. Шкільна, будинок 5) та з можливістю заправки Замовника на АЗС учасника в м. Києві та Київської області шляхом заправки автомобілів Замовника при пред’явленні довіреними особами Замовника талона відпуску палива. Заправка автотранспорту Замовника за талонами Постачальником здійснюється цілодобово по талонах номіналом 10 або 20 літрів.
5.3. Талон для відпуску палива є підставою для видачі (заправки) з АЗС вказаного у карті об’єму і марки товару, після чого всі обов’язки сторін по погашених талонах вважаються виконаними, при цьому Постачальник не може передати Замовнику товар іншої марки чи в кількості меншій, ніж зазначено в талоні..
Продаж талонів (скретч-карток), відповідно до процитованих вище норм законодавства, не передбачає отримання ліцензій на право зберігання пального на об’єктах АЗС (в резервуарах АЗС).
Тобто, Скаржник, не маючи права на використання об’єктів АЗС, оскільки здійснює свою діяльність з реалізації палива на умовах партнерських відносин, не має права на отримання ліцензії на право зберігання пального на АЗС партнера.
Більш того, партнер Скаржника – суб’єкт господарювання власник АЗС, який отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним.
За таких умов, Замовник, встановивши вимоги в частині: «копію ліцензії на зберігання пального Учасника або власника (автозаправних станції) АЗС за договором оренди чи зберігання (також обов’язково надати відповідний договір, з терміном дії не менш ніж до 31.12.2025 р», порушив положення пункту 29 Особливостей, оскільки Скаржник не є суб’єктом господарювання, який має ліцензію на право зберігання пального, оскільки не має власних/орендованих АЗС та резервуарів для зберігання палива, а Партнер Скаржника отримав Ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, а отже не має ліцензії на зберігання пального, з урахуванням того, що законодавство у сфері ліцензування передбачає порядок отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі, при цьому не отримуючи ліцензію на право зберігання пального.
«2.2. Копії дозвільних документів:
- копію ліцензії на зберігання пального Учасника або власника (автозаправних станції) АЗС за договором оренди чи зберігання (також обов’язково надати відповідний договір, з терміном дії не менш ніж до 31.12.2025 р).»
Замовником встановлена дискримінаційна умова у тендерній документації щодо надання в складі тендерної пропозиції ліцензії на право зберігання пального (виданої на ім’я учасника або власника АЗС).
Відповідно до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»:
Стаття 1:
місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування;
Стаття 15:
Суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії. Ліцензії на право зберігання пального видаються уповноваженими органами ліцензування за місцем розташування місць зберігання пального.
Відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним передбачає продаж або відпуск пального з автозаправної станції / автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.
Зазначена умова тендерної документації носить обмежувальний характер, в тому числі, враховуючи у ІНДИВІДУАЛЬНУ ПОДАТКОВУ КОНСУЛЬТАЦІЮ від 24.07.2019 № 3422/6/99-99-12-02-02-15/ІПК – в якій податковий орган підтвердив, що діяльність з продажу талонів на пальне не потребує отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.
У разі, якщо суб’єкт господарювання здійснює операції лише з талонами та/або смарт-картками на пальне, без реалізації пального в розумінні п. п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, при цьому договором передбачено постачання талонів (карток), як торгівельної послуги на отримання палива, то за такими операціями суб’єкту господарювання не потрібно реєструватись платником акцизного податку з реалізації пального, об’єкт оподаткування акцизним податком при цьому не виникатиме. (https://dp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/491049.html).
Варто звернути увагу, що предметом даної закупівлі є: «Нафта і дистиляти – код ДК 021:2015 - 09130000-9 (Паливо дизельне.»
Варто звернути увагу на той факт, що пунктом 5.1 Додатку № 5 до тендерної документації (Проєкту договору) 5.2.Поставка талонів від Постачальника Замовнику проводиться частинами за узгодженням сторін, але не пізніше 31.12.2025 р. Фактичний відпуск палива по талонах здійснюється безпосередньо на автозаправних станціях розташованих на відстані не більше 30 км від місцезнаходження замовника (07733, Україна, Київська обл., с. Жоравка, вул. Шкільна, будинок 5) та з можливістю заправки Замовника на АЗС учасника в м. Києві та Київської області шляхом заправки автомобілів Замовника при пред’явленні довіреними особами Замовника талона відпуску палива. Заправка автотранспорту Замовника за талонами Постачальником здійснюється цілодобово по талонах номіналом 10 або 20 літрів.
5.3. Талон для відпуску палива є підставою для видачі (заправки) з АЗС вказаного у карті об’єму і марки товару, після чого всі обов’язки сторін по погашених талонах вважаються виконаними, при цьому Постачальник не може передати Замовнику товар іншої марки чи в кількості меншій, ніж зазначено в талоні..
Продаж талонів (скретч-карток), відповідно до процитованих вище норм законодавства, не передбачає отримання ліцензій на право зберігання пального на об’єктах АЗС (в резервуарах АЗС).
Тобто, Скаржник, не маючи права на використання об’єктів АЗС, оскільки здійснює свою діяльність з реалізації палива на умовах партнерських відносин, не має права на отримання ліцензії на право зберігання пального на АЗС партнера.
Більш того, партнер Скаржника – суб’єкт господарювання власник АЗС, який отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним.
За таких умов, Замовник, встановивши вимоги в частині: «копію ліцензії на зберігання пального Учасника або власника (автозаправних станції) АЗС за договором оренди чи зберігання (також обов’язково надати відповідний договір, з терміном дії не менш ніж до 31.12.2025 р», порушив положення пункту 29 Особливостей, оскільки Скаржник не є суб’єктом господарювання, який має ліцензію на право зберігання пального, оскільки не має власних/орендованих АЗС та резервуарів для зберігання палива, а Партнер Скаржника отримав Ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, а отже не має ліцензії на зберігання пального, з урахуванням того, що законодавство у сфері ліцензування передбачає порядок отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі, при цьому не отримуючи ліцензію на право зберігання пального.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір з власником АЗС
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Ліцензія Скаржника
-
Повʼязаний документ:
Ліцензія ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Опорний загальноосвітній навчальний заклад «Жоравський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)» Яготинської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Нафта і дистиляти – код ДК 021:2015 - 09130000-9 (Паливо дизельне.), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-14-008331-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу надання ліцензії на зберігання пального Учасника або власника (автозаправних станції) АЗС за договором оренди чи зберігання (також обов’язково надати відповідний договір.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
ab71d08178834fd7af586f34b4b85f53
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів, які повинні бути до повного їх використання.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2.1. В Додатку № 4 до ТД та Додатку № 5 до ТД (Проєкті договору): Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів, які повинні бути до повного їх використання:
«Учасник у разі необхідності обміну талонів старого зразку на талони нового зразку забезпечує протягом семи робочих днів безкоштовний обмін талонів рівнозначного номіналу без врахування коливання ціни. Талони діють до повного їх використання»
В Додатку № 5 до ТД (Проєкті договору) визначено: «1.3. Талони діють до повного їх використання.»
Замовник не визначає терміну дії талонів, що не дає змогу Скаржнику якісно підготувати тендерну пропозицію, в частині відсутності обмежень щодо використання талонів Замовником.
Оскільки умовами Проєкту договору передбачено: «5.5. Постачальник у разі необхідності обміну талонів старого зразку на талони нового зразку забезпечує безкоштовний обмін талонів рівнозначного номіналу без врахування коливання ціни.»
Скаржник погоджуючись на вимоги тендерної документації Замовника в частині відсутності визначеного терміну дії талонів, не має гарантії, що Замовник використає такі талони у 2025 році у повному обсязі. Оскільки умовами Проєкту договору передбачено зобов’язання Постачальника у будь-якому випадку забезпечити безкоштовний обмін талонів рівнозначного номіналу без врахування коливання ціни, - наявні дискримінаційні умови для Скаржника, оскільки Розділом 7 Проєкту договору – Постачальник несе відповідальність та штрафні санкції за невиконання чи часткове невиконання умов договору. Не маючи визначеного терміну дії таких талонів, - наявні підстави вважати, що порушуються права Скаржника (як можливого Постачальника за укладеним договором) – оскільки зобов’язання в частині передачі палива за талонами (5.3 Проєкту договору: Талон для відпуску палива є підставою для видачі (заправки) з АЗС вказаного у карті об’єму і марки товару, після чого всі обов’язки сторін по погашених талонах вважаються виконаними, при цьому Постачальник не може передати Замовнику товар іншої марки чи в кількості меншій, ніж зазначено в талоні.) – не мають строку та терміну з урахуванням таких вимог в частині «безтерміновості» талонів.
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, відповідна закупівлі оголошена згідно Річного плану на 2025 рік та строк поставки товару до 31.12.2025 року.
Також, Згідно п. 10.1. Проєкту договору (Додаток № 5 до ТД): 10.1. Цей Договір набирає чинності з дня його підписання та діє до 31.12.2025 року..
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині Термін дії талонів на паливо, який повинен бути до повного їх використаннядо повного їх використання, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю Товару на 2025 рік до 31.12.2025 року, при цьому Проєктом Договору також передбачено строк дії договору про закупівлю – до 31. 12.2025 року.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів до повного їх використаннядо повного їх використання, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів до повного їх використаннядо повного їх використання, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2025 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2025 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
«Учасник у разі необхідності обміну талонів старого зразку на талони нового зразку забезпечує протягом семи робочих днів безкоштовний обмін талонів рівнозначного номіналу без врахування коливання ціни. Талони діють до повного їх використання»
В Додатку № 5 до ТД (Проєкті договору) визначено: «1.3. Талони діють до повного їх використання.»
Замовник не визначає терміну дії талонів, що не дає змогу Скаржнику якісно підготувати тендерну пропозицію, в частині відсутності обмежень щодо використання талонів Замовником.
Оскільки умовами Проєкту договору передбачено: «5.5. Постачальник у разі необхідності обміну талонів старого зразку на талони нового зразку забезпечує безкоштовний обмін талонів рівнозначного номіналу без врахування коливання ціни.»
Скаржник погоджуючись на вимоги тендерної документації Замовника в частині відсутності визначеного терміну дії талонів, не має гарантії, що Замовник використає такі талони у 2025 році у повному обсязі. Оскільки умовами Проєкту договору передбачено зобов’язання Постачальника у будь-якому випадку забезпечити безкоштовний обмін талонів рівнозначного номіналу без врахування коливання ціни, - наявні дискримінаційні умови для Скаржника, оскільки Розділом 7 Проєкту договору – Постачальник несе відповідальність та штрафні санкції за невиконання чи часткове невиконання умов договору. Не маючи визначеного терміну дії таких талонів, - наявні підстави вважати, що порушуються права Скаржника (як можливого Постачальника за укладеним договором) – оскільки зобов’язання в частині передачі палива за талонами (5.3 Проєкту договору: Талон для відпуску палива є підставою для видачі (заправки) з АЗС вказаного у карті об’єму і марки товару, після чого всі обов’язки сторін по погашених талонах вважаються виконаними, при цьому Постачальник не може передати Замовнику товар іншої марки чи в кількості меншій, ніж зазначено в талоні.) – не мають строку та терміну з урахуванням таких вимог в частині «безтерміновості» талонів.
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, відповідна закупівлі оголошена згідно Річного плану на 2025 рік та строк поставки товару до 31.12.2025 року.
Також, Згідно п. 10.1. Проєкту договору (Додаток № 5 до ТД): 10.1. Цей Договір набирає чинності з дня його підписання та діє до 31.12.2025 року..
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині Термін дії талонів на паливо, який повинен бути до повного їх використаннядо повного їх використання, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю Товару на 2025 рік до 31.12.2025 року, при цьому Проєктом Договору також передбачено строк дії договору про закупівлю – до 31. 12.2025 року.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів до повного їх використаннядо повного їх використання, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів до повного їх використаннядо повного їх використання, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2025 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2025 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Форма оголошення Замовника
-
Повʼязаний документ:
Форма оголошення Замовника.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Опорний загальноосвітній навчальний заклад «Жоравський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)» Яготинської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Нафта і дистиляти – код ДК 021:2015 - 09130000-9 (Паливо дизельне.), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-14-008331-a, зокрема: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів, які повинні бути до повного їх використання.