• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Охоронні послуги

Завершена

700 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
Період оскарження: 14.01.2025 12:36 - 08.02.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на визначення переможця

Номер: b1c0613bd99d4358a6efef06648733d4
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-14-006611-a.b3
Назва: Скарга на визначення переможця
Скарга:
Дата розгляду скарги: 21.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.03.2025 18:53
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 26.03.2025 09:08
Автор: ТОВ "ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС", Григорій Діногло +380665046071 tov.titanius@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 021c2f75301e448393c166179c534b6f
Заголовок пункту скарги: п.4 додатку 1 до тендерної документації - Для підтвердження готовності забезпечити охорону об’єкта учасник надає документи про наявність власної службової собаки
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до п.4 додатку 1 до тендерної документації: Для підтвердження готовності забезпечити охорону об’єкта учасник надає документи про наявність власної службової собаки, яка відповідає наступним критеріям: чинний ветеринарний паспорт із актуальними щепленнями, включно зі щепленням від сказу у 2024 році, гарантійний лист про належні умови утримання собаки (місце відпочинку, харчування, доступ до води). Обгрунтування вимоги: Вимога щодо надання документів про наявність службової собаки, яка відповідає встановленим критеріям, є обґрунтованою, оскільки службові собаки відіграють важливу роль у забезпеченні безпеки об'єкта, особливо в питаннях оперативного виявлення загроз (зброї, вибухових речовин, наркотиків) і стримування потенційних правопорушників. Гарантійний лист про належні умови утримання забезпечує гуманний підхід до службової тварини, що є критичним для її фізичного та психологічного стану, а отже, і для її здатності ефективно виконувати завдання. Ця вимога спрямована на забезпечення професійного рівня охоронних послуг, запобігання ризикам та захист усіх сторін процесу.Ненадання будь-якого із зазначених документів або подання недостовірної інформації призведе до відхилення пропозиції учасника.
Відповідно до додатку 2 до тендерної документації: Для підтвердження готовності забезпечити охорону об’єкта учасник надає документи про наявність власної службової собаки, яка відповідає наступним критеріям: чинний ветеринарний паспорт із актуальними щепленнями, включно зі щепленням від сказу у 2024 році, гарантійний лист про належні умови утримання собаки (місце відпочинку, харчування, доступ до води).
Обгрунтування вимоги: Вимога щодо надання документів про наявність службової собаки, яка відповідає встановленим критеріям, є обґрунтованою, оскільки службові собаки відіграють важливу роль у забезпеченні безпеки об'єкта, особливо в питаннях оперативного виявлення загроз (зброї, вибухових речовин, наркотиків) і стримування потенційних правопорушників. Гарантійний лист про належні умови утримання забезпечує гуманний підхід до службової тварини, що є критичним для її фізичного та психологічного стану, а отже, і для її здатності ефективно виконувати завдання. Ця вимога спрямована на забезпечення професійного рівня охоронних послуг, запобігання ризикам та захист усіх сторін процесу. Ненадання будь-якого із зазначених документів або подання недостовірної інформації призведе до відхилення пропозиції учасника.

У складі тендерної пропозиції не надано жодного документу, який би свідчив про те, що собака є саме службовий.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника міститься невідповідності, відповідно до п.43 Особливостей.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:

1. ПРОТОКОЛ № 06/03 від 06.03.2025 року.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на переможця

Номер: ea2295d1274b4236812a45147d884fae
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-14-006611-a.a2
Назва: Скарга на переможця
Скарга:
Дата розгляду скарги: 27.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.02.2025 15:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.03.2025 15:55
Дата виконання рішення Замовником: 03.03.2025 16:34
Коментар замовника щодо усунення порушень: Комунальною установою "Муніципальна служба комунальної власності Одеської міської ради" скасовано рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю "ГЕПАРД УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ: 40121138) переможцем процедури закупівлі — "Охоронні послуги", згідно з вимогою вказаною в рішенні АМКУ № 3047-р/пк-пз від 27.02.2025.
Автор: ТОВ "ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС", Григорій Діногло +380665046071 tov.titanius@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: daf0fcefbaeb40d494ee94610a4391dd
Заголовок пункту скарги: п. 1.1 додатку 1 до тендерної документації - спеціалізований автотранспорт
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до п. 1.1 додатку 1 до тендерної документації Замовником зокрема вимагалося:

Учасник повинен мати спеціалізований автотранспорт: наявність мінімум 2 транспортних засобів (рік випуску не раніше 2019 р., Євро-5, логотип учасника, спецсигнали з відповідним дозволом). Підтвердження: техпаспорт, дозвіл, договір оренди/послуг.

В складі пропозиції учасника міститься свідоцтва про реєстрацію RAVON R4 та RENAULT LOGAN, де не вказане, що транспорт ТОВ "ГЕПАРД УКРАЇНА" є спеціалізований.

Отже, ТОВ "ГЕПАРД УКРАЇНА" не надав спеціалізованого автотранспорту відповідно до вимог тендерної документації Замовника.

Таким чином, тендерна пропозиція учасника повинна була бути відхилена як така, що не відповідає умовам тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: a845ddb431ea4529afa337c36e2b4294
Заголовок пункту скарги: п. 5 додатку 1 до тендерної документації - не надано Виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до п. 5 додатку 1 до тендерної документації Замовником вимагалося надати:
«…Виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (видану не раніше 30 календарних днів до дати подання пропозиції)….»

В складі пропозиції учасника не надано Виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (видану не раніше 30 календарних днів до дати подання пропозиції).
Таким чином, тендерна пропозиція учасника містить невідповідності передбачені п. 43 Постанови КМУ № 1178.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:

1. Протокол № 13/02 від 13.02.2025 року.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: 714393703f2b43f2a693f1a4675fca95
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-14-006611-a.a1
Назва: СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Дата розгляду скарги: 29.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.01.2025 17:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.02.2025 15:54
Дата виконання рішення Замовником: 06.02.2025 09:55
Коментар замовника щодо усунення порушень: Комунальною установою "Муніципальна служба комунальної власності Одеської міської ради" внесено зміни в Тендерну документацію згідно з вимогами вказаними в рішенні АМКУ від № 1376-р/пк-пз від 29.01.2025.
Автор: ТОВ "ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС", Григорій Діногло +380665046071 tov.titanius@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c12a366fccb84a56baedf0e05197cba0
Заголовок пункту скарги: п.1.1. додатку 1 до тендерної документації - вимога щодо наявності саморятівників та металодетекторів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до п.1.1. додатку 1 до тендерної документації: підтвердження матеріально-технічної бази Учасник подає довідку, що підтверджує наявність:
• Спеціального одягу зі знаками розрізнення відповідно до ст. 11 Закону України «Про охоронну діяльність» (фото з різних ракурсів та опис характеристик); Засобів індивідуального захисту, зокрема саморятівників, що відповідають ДСТУ EN 403:2017, з документальним підтвердженням (сертифікати, інструкції, фото); Спеціалізованих транспортних засобів реагування.
• Підтвердити наявність мінімум 2 металодетекторів, що відповідають EN 61000-6-3:2007 + A1, із підтверджувальними документами (сертифікати, фото, технічний паспорт).
Обґрунтування таких вимог для послуг охорони є необхідним і логічним, оскільки вони спрямовані на забезпечення якості, ефективності та безпеки охоронних послуг, а також на виконання вимог законодавства:
2. Засоби індивідуального захисту (саморятівники, що відповідають ДСТУ EN 403:2017). В умовах підвищеного ризику для охоронців засоби індивідуального захисту є критично важливими для безпеки. Охоронці під час виконання своїх обов’язків можуть стикатися із ситуаціями, що загрожують їхньому життю або здоров’ю. Це може включати:задимленість приміщень унаслідок пожежі; небезпечні концентрації токсичних речовин (хімічні викиди чи атаки);аварійні ситуації в замкнутих просторах.Саморятівники є засобом, що дозволяє працівникам захистити органи дихання та очі в таких умовах, даючи змогу безпечно покинути небезпечну зону або надати допомогу іншим. Сертифікація за стандартами (ДСТУ EN 403:2017) підтверджує, що ці засоби відповідають вимогам безпеки, а інструкції й фото – їх реальну наявність та можливість використання.
7. Металодетектори (мінімум 2 шт.) відповідно до EN 61000-6-3:2007 + A1. Металодетектори є важливими для забезпечення безпеки під час перевірки людей чи предметів. Металодетектори відіграють ключову роль у виконанні функцій охорони, зокрема: Перевірка осіб на вході до охоронюваного об’єкта. Це запобігає проникненню небезпечних предметів. Контроль вантажів і багажу. Використання металодетекторів дозволяє швидко виявляти металеві предмети в особистих речах, не порушуючи приватність. Запобігання загрозам. Завдяки оперативній роботі металодетекторів охоронці можуть виявляти небезпеки до їх реалізації, мінімізуючи ризик інцидентів. Сертифікація підтверджує відповідність пристроїв стандартам, що гарантує їх точність та ефективність.

Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачають обов’язкову наявність у суб’єктів господарської діяльності, що здійснюють охоронну діяльність саморятівників, що відповідають ДСТУ EN 403:2017, з документальним підтвердженням (сертифікати, інструкції, фото) та металодетекторів, що відповідають EN 61000-6-3:2007 + A1, із підтверджувальними документами (сертифікати, фото, технічний паспорт).
Вказані вимоги розрахована на учасників торгів, в яких наявне вказане обладнання, що відповідає вищенаведеним вимогам, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 53dbaa38d6e341c29515fdb3498174ee
Заголовок пункту скарги: п.1.2 додатку 1 до тендерної документації - надмірні вимоги до охоронників
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до п.1.2 додатку 1 до тендерної документації: Учасник подає довідку про наявність не менше 4 охоронників, які відповідають таким критеріям: досвід роботи охоронником – від 3 років, 4-й розряд за професією «Охоронник» (підтверджується свідоцтвом), вік – від 18 років.
Підтвердні документи, що мають надаватись у складі тендерної пропозиції учасника:
3. Свідоцтва про присвоєння 4-го розряду.
6. Документи про проходження навчання з пожежної безпеки.
Учасник підтверджує наявність кваліфікованої особи з досвідом роботи не менше 5 років у сфері охорони та надає посвідчення про навчання з охорони праці, пожежної безпеки та домедичної допомоги, протоколи або відомості про здачу іспитів, документи про досвід роботи керівником або уповноваженою особою.
Учасник надає підтвердження відсутності правопорушень та готовності персоналу до відповідальності:
1. Довідка про відсутність адмінпорушень, пов’язаних із трудовою діяльністю за останні 3 роки.
Обґрунтування вимоги: Наявність не менше 4 охоронників, які відповідають вимогам (досвід роботи від 3 років, 4-й розряд за професією «Охоронник», вік від 18 років), є ключовою умовою для забезпечення стабільної, якісної та професійної охорони об'єкта. Це дає змогу організувати змінний графік роботи, що забезпечує цілодобове виконання охоронних функцій без перевтоми персоналу, а також можливість оперативної заміни охоронників у разі тимчасової непрацездатності, таких як хвороба, відпустка чи інші невідкладні обставини. Вимога до кваліфікації – 4-й розряд, підтверджений відповідними документами, гарантує, що всі працівники мають однаковий рівень професійної підготовки, знання законодавства, правил охорони праці та навички оперативного реагування на нестандартні ситуації. Це особливо важливо, оскільки охоронники, які володіють однаковою кваліфікацією, є взаємозамінними і здатні виконувати завдання на високому рівні, незалежно від обставин. Досвід роботи від 3 років забезпечує практичні навички, які є незамінними в умовах реальної роботи. Досвідчені охоронники краще орієнтуються в критичних ситуаціях, ефективніше взаємодіють із клієнтами та співробітниками об’єкта, а також здатні забезпечувати високий рівень безпеки навіть у стресових умовах.

1) Для виконання договору про закупівлю достатньо 2-х охоронників. Замовником необґрунтовано збільшено кількість охоронників.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю залучивши лише 2 охоронника. На підтвердження надаємо копії свідоцтва про присвоєння кваліфікації.

2) Ліцензійні умови не містяться обов’язкових вимог до суб’єктів господарювання, що здійснюють охоронну діяльність стосовно залучення лише охоронників 4-го розряду, які мають досвід роботи від 3 років. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних вимог.
Вимога про відповідність 4-му розряду, які мають досвід роботи від 3 років розрахована на учасників торгів, в яких наявні такі працівники, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.

3) Ліцензійні умови не містяться обов’язкових вимог до суб’єктів господарювання, що здійснюють охоронну діяльність стосовно обов’язкового проходження працівниками навчання з пожежної безпеки. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних вимог.
Вимога про проходження працівниками навчання з пожежної безпеки розрахована на учасників торгів, в яких наявні працівники, які пройшли навчання з пожежної безпеки, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.

4) Ліцензійні умови не містяться обов’язкових вимог до суб’єктів господарювання, що здійснюють охоронну діяльність стосовно наявності кваліфікованої особи з досвідом роботи не менше 5 років у сфері охорони та надає посвідчення про навчання з охорони праці, пожежної безпеки та домедичної допомоги, протоколи або відомості про здачу іспитів, документи про досвід роботи керівником або уповноваженою особою. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних вимог.
Вимога про наявність вищенаведеного працівника, який відповідає вказаним критеріям розрахована на учасників, які мають вказаного працівника, який відповідає вищенаведеним показникам, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.

5) Ліцензійні умови не містяться обмежень до працівників суб’єктів господарювання, що здійснюють охоронну діяльність стосовно неможливості залучення працівників, які були притягнуті до адміністративної відповідальності, пов’язаних із трудовою діяльністю за останні 3 роки. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних вимог.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких наявні працівники, які не були притягнуті до адміністративної відповідальності, пов’язаних із трудовою діяльністю за останні 3 роки, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.

Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: b68f34e6dbda438a847b6a64dec002a5
Заголовок пункту скарги: п.1.4. додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати - вимогу про мінімальний річний дохід (виручку) учасника на рівні 99% від очікуваної вартості закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до п.1.4. додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: копія фінансової звітності за 2023 рік з відміткою органу статистики (або копія квитанції про підтвердження подачі звітності в електронному вигляді):
- балансу підприємства учасника;
- звіту про фінансові результати Учасника;
- звіту про рух грошових коштів (у разі наявності);
- декларація (для фізичних осіб).
Річний дохід (виручка) учасника має становити не менше ніж 99% очікуваної вартості предмета закупівлі, що не порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі»: «У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).»

Замовник встановлено вимогу про мінімальний річний дохід (виручку) учасника на рівні 99% від очікуваної вартості закупівлі.
Відповідно до ч.3 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»: У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Скаржник не в змозі виконати вимогу про наявність фінансової спроможності, адже показники балансу, звіту про фінансові результати за 2023 рік є недостатніми. Проте, фінансові показники за 2024 рік є такими, що відповідають вимогам Замовника (додаємо до скарги).
Відповідно до ст. 13 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»: Звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Проміжна фінансова звітність складається за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев’яти місяців. Крім того, відповідно до облікової політики підприємства фінансова звітність може складатися за інші періоди.
Вимога про надання балансу та звіту про фінансові результати за 2023 рік з мінімальним річним доходом (виручкою) учасника на рівні 99% від очікуваної вартості закупівлі є дискримінаційною по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі через наявність дискримінаційних вимог.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 56b4219827f7429381b52141a8c6878d
Заголовок пункту скарги: п.4 додатку 1 до тендерної документації - вимога здійснити попередній огляд об’єкта
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно до п.4 додатку 1 до тендерної документації: Обов’язковий огляд об’єкта. Для належної оцінки обсягів робіт і точного розрахунку вартості послуг учасник зобов’язаний здійснити попередній огляд об’єкта до закінчення строку подання тендерних пропозицій. За результатами огляду представники учасника та замовника оформлюють акт огляду, що має включати: підтвердження проведення огляду, основні характеристики, необхідні для виконання послуг, підписи сторін, уповноважених представляти учасника і замовника, печатки (за наявності).
Акт огляду є обов’язковим документом у складі пропозиції. Його відсутність або невідповідність вимогам призведе до відхилення тендерної пропозиції.
Обґрунтування вимоги: Вимога щодо обов’язкового попереднього огляду об’єкта є законною та недискримінаційною, оскільки спрямована на забезпечення об’єктивної оцінки учасниками обсягів робіт і точного розрахунку вартості послуг, що є необхідним для належного виконання умов договору. Проведення огляду дозволяє уникнути ризиків необґрунтованого завищення або заниження вартості пропозицій, що може призвести до неналежного виконання договору або неефективного використання коштів. Ця вимога однаково застосовується до всіх учасників, забезпечує рівні умови участі та відповідає принципам прозорості й добросовісної конкуренції, визначеним Законом України "Про публічні закупівлі". Крім того, оформлення акта огляду із зазначенням характеристик об’єкта сприяє документальному підтвердженню проведених дій, що виключає можливість суб’єктивного тлумачення або дискримінаційного ставлення.
Відповідно до додатку 2 до тендерної документації: Обов’язковий огляд об’єкта. Для належної оцінки обсягів робіт і точного розрахунку вартості послуг учасник зобов’язаний здійснити попередній огляд об’єкта до закінчення строку подання тендерних пропозицій. За результатами огляду представники учасника та замовника оформлюють акт огляду, що має включати: підтвердження проведення огляду, основні характеристики, необхідні для виконання послуг, підписи сторін, уповноважених представляти учасника і замовника, печатки (за наявності).
Акт огляду є обов’язковим документом у складі пропозиції. Його відсутність або невідповідність вимогам призведе до відхилення тендерної пропозиції.
Обґрунтування вимоги: Вимога щодо обов’язкового попереднього огляду об’єкта є законною та недискримінаційною, оскільки спрямована на забезпечення об’єктивної оцінки учасниками обсягів робіт і точного розрахунку вартості послуг, що є необхідним для належного виконання умов договору. Проведення огляду дозволяє уникнути ризиків необґрунтованого завищення або заниження вартості пропозицій, що може призвести до неналежного виконання договору або неефективного використання коштів. Ця вимога однаково застосовується до всіх учасників, забезпечує рівні умови участі та відповідає принципам прозорості й добросовісної конкуренції, визначеним Законом України "Про публічні закупівлі". Крім того, оформлення акта огляду із зазначенням характеристик об’єкта сприяє документальному підтвердженню проведених дій, що виключає можливість суб’єктивного тлумачення або дискримінаційного ставлення.

Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Більше того, нічого не заважає Замовнику «не отримати» запит на проведення огляду, не надати відповіді на запит, не надати акт огляду або "уникнути" огляду об’єкту потенційним учасником.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати акт огляду об'єкта Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
Законом Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) та Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року (надалі - Постанова) не встановленому жодних норм, які передбачали би обов’язкове надання акту/листа огляду у складі тендерних пропозицій учасників торгів.
З незалежних від учасника підстав представник Замовника може не допустити учасника до відвідування об'єкта та не підписати акт огляду об'єкта, що в подальшому може стати підставою для відхилення пропозиції̆ таких учасників.
Крім того, вимога про відвідування об’єктів з метою проведення огляду порушує право учасника на конфіденційність інформації, адже для участі у закупівлі учаснику необхідно провести огляд, тобто ще до відкриття пропозицій учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже відомі потенційні учасники закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Аналогічної позиції дотримується колегія АМКУ в рішеннях №1920-р/пк-пз від 20.02.2023р та №3526-р/пк-пз від 21.03.2023р.
Доказами порушення наших прав є: Закон (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text) (додається) та Постанова (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text) (додається).
Вищевказана умова Документації є дискримінаційною і порушує права та законні інтереси Скаржника, як потенційного учасника, оскільки її виконання залежить саме від Замовника, а не від Скаржника, отже обмежується право останнього прийняти участь у процедурі закупівлі.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 9f70b7812c104c6a983eebffd8b8257b
Заголовок пункту скарги: додатку 2 до тендерної документації - вимога щодо надання чинного сертифіката ДСТУ ISO EN 9001:2015 (ISO 9001:2015)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 5. Відповідно до додатку 2 до тендерної документації: Для підтвердження спроможності надавати послуги на належному рівні учасник надає копію чинного сертифіката ДСТУ ISO EN 9001:2015 (ISO 9001:2015). Сертифікат має охоплювати діяльність у сфері охорони громадського порядку та безпеки.
Обґрунтування вимоги: Вимога щодо надання копії чинного сертифіката ДСТУ ISO EN 9001:2015 (ISO 9001:2015), що охоплює діяльність у сфері охорони громадського порядку та безпеки, є необхідною для підтвердження спроможності учасника надавати послуги на належному рівні, оскільки цей сертифікат гарантує відповідність міжнародним стандартам управління якістю, налагодженість процесів, здатність мінімізувати ризики та забезпечувати сталість послуг. Сертифікація передбачає проходження регулярних незалежних аудитів, що підтверджують відповідність законодавчим вимогам та ефективність виконання завдань, особливо в критично важливій сфері охорони. Ця вимога не є дискримінаційною, адже отримання сертифіката є доступним для всіх учасників ринку, і вона забезпечує чесну конкуренцію, мінімізує ризики для замовника та гарантує високий рівень професійності виконавців.
Учасник зобов’язаний надати копію чинного сертифіката ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT), стосовно діяльності у сфері охорони громадського порядку та безпеки.
Обґрунтування вимоги: Вимога щодо надання копії чинного сертифіката ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT), який стосується діяльності у сфері охорони громадського порядку та безпеки, є обґрунтованою, оскільки цей стандарт підтверджує, що учасник впровадив систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, яка відповідає міжнародним вимогам. Діяльність у сфері охорони часто пов’язана з ризиками для працівників, включаючи фізичні навантаження, можливість конфліктних ситуацій чи надзвичайних подій. Наявність сертифіката гарантує, що компанія ідентифікує, контролює та мінімізує ці ризики, забезпечує належні умови праці, а також знижує ймовірність інцидентів, що можуть вплинути на якість наданих послуг. Вимога не є дискримінаційною, оскільки сертифікація відкрита для всіх учасників і є показником їхньої відповідальності, професійного підходу та здатності забезпечувати не лише безпеку об’єкта, але й безпеку працівників.
Відповідно до п.4 додатку 1 до тендерної документації: Для підтвердження спроможності надавати послуги на належному рівні учасник надає копію чинного сертифіката ДСТУ ISO EN 9001:2015 (ISO 9001:2015). Сертифікат має охоплювати діяльність у сфері охорони громадського порядку та безпеки.
Обґрунтування вимоги: Вимога щодо надання копії чинного сертифіката ДСТУ ISO EN 9001:2015 (ISO 9001:2015), що охоплює діяльність у сфері охорони громадського порядку та безпеки, є необхідною для підтвердження спроможності учасника надавати послуги на належному рівні, оскільки цей сертифікат гарантує відповідність міжнародним стандартам управління якістю, налагодженість процесів, здатність мінімізувати ризики та забезпечувати сталість послуг. Сертифікація передбачає проходження регулярних незалежних аудитів, що підтверджують відповідність законодавчим вимогам та ефективність виконання завдань, особливо в критично важливій сфері охорони. Ця вимога не є дискримінаційною, адже отримання сертифіката є доступним для всіх учасників ринку, і вона забезпечує чесну конкуренцію, мінімізує ризики для замовника та гарантує високий рівень професійності виконавців.
Учасник зобов’язаний надати копію чинного сертифіката ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT), стосовно діяльності у сфері охорони громадського порядку та безпеки.
Обґрунтування вимоги: Вимога щодо надання копії чинного сертифіката ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT), який стосується діяльності у сфері охорони громадського порядку та безпеки, є обґрунтованою, оскільки цей стандарт підтверджує, що учасник впровадив систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, яка відповідає міжнародним вимогам. Діяльність у сфері охорони часто пов’язана з ризиками для працівників, включаючи фізичні навантаження, можливість конфліктних ситуацій чи надзвичайних подій. Наявність сертифіката гарантує, що компанія ідентифікує, контролює та мінімізує ці ризики, забезпечує належні умови праці, а також знижує ймовірність інцидентів, що можуть вплинути на якість наданих послуг. Вимога не є дискримінаційною, оскільки сертифікація відкрита для всіх учасників і є показником їхньої відповідальності, професійного підходу та здатності забезпечувати не лише безпеку об’єкта, але й безпеку працівників.

Ліцензійні умови не містяться обов’язкових вимог до суб’єктів господарювання, що здійснюють охоронну діяльність стосовно проходження будь-якої сертифікації за ДСТУ ISO EN 9001:2015 (ISO 9001:2015), який має охоплювати діяльність у сфері охорони громадського порядку та безпеки та ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT), який стосується діяльності у сфері охорони громадського порядку та безпеки. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних вимог.
Вказані вимоги розрахована на учасників торгів, в яких наявні вказані сертифікати, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: e604194dcc17422ba22939ab0a1ba481
Заголовок пункту скарги: п. 4 додатку 1 до тендерної документації - відомості з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєнь радіочастот (ПРЧ) для абонентського радіообладнання аналогового транкінгового радіозв’язку
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 6. Відповідно до п. 4 додатку 1 до тендерної документації: Надаються відомості з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєнь радіочастот (ПРЧ) для абонентського радіообладнання аналогового транкінгового радіозв’язку із статусом «задіяне».
Відповідно до додатку 2 до тендерної документації: Надаються відомості з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєнь радіочастот (ПРЧ) для абонентського радіообладнання аналогового транкінгового радіозв’язку із статусом «задіяне».

У Скаржника наявні відомості на обладнання з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєння радіочастот (РПЧ) для абонентського радіообладнання безпосереднього ультракороткохвильового радіозв’язоку із статусом «задіяне» (надаємо до скарги).
Вимога про використання для абонентського радіообладнання аналогового транкінгового радіозв’язку розрахована на учасників торгів, в яких отримані відомості або дозвіл саме для абонентського радіообладнання аналогового транкінгового радіозв’язку, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вказані вимоги розрахована на учасників торгів, в яких наявні вказані сертифікати, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: b9301c893dfa4b779633b5437a3689d1
Заголовок пункту скарги: п.4 додатку 1 до тендерної документації - вимоги щодо собаки
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 7. Відповідно до п.4 додатку 1 до тендерної документації: Для підтвердження готовності забезпечити охорону об’єкта учасник надає документи про наявність власної службової собаки, яка відповідає наступним критеріям: реєстрація в державній чи міжнародній базі електронної ідентифікації (підтверджується реєстраційною карткою), чинний ветеринарний паспорт із актуальними щепленнями, включно зі щепленням від сказу у 2024 році, QR паспорт, гарантійний лист про належні умови утримання собаки (місце відпочинку, харчування, доступ до води).
Обгрунтування вимоги: Вимога щодо надання документів про наявність службової собаки, яка відповідає встановленим критеріям, є обґрунтованою, оскільки службові собаки відіграють важливу роль у забезпеченні безпеки об'єкта, особливо в питаннях оперативного виявлення загроз (зброї, вибухових речовин, наркотиків) і стримування потенційних правопорушників. Реєстрація собаки в державній чи міжнародній базі електронної ідентифікації підтверджує її правовий статус, ветеринарний паспорт із чинними щепленнями, включно зі щепленням від сказу, гарантує безпеку для людей, з якими вона контактує, а також відповідність вимогам санітарного законодавства. Наявність QR паспорта спрощує доступ до інформації про тварину, включаючи її медичну історію, що особливо важливо в надзвичайних ситуаціях. Гарантійний лист про належні умови утримання забезпечує гуманний підхід до службової тварини, що є критичним для її фізичного та психологічного стану, а отже, і для її здатності ефективно виконувати завдання. Ця вимога спрямована на забезпечення професійного рівня охоронних послуг, запобігання ризикам та захист усіх сторін процесу.
Ненадання будь-якого із зазначених документів або подання недостовірної інформації призведе до відхилення пропозиції учасника.
Відповідно до додатку 2 до тендерної документації: Для підтвердження готовності забезпечити охорону об’єкта учасник надає документи про наявність власної службової собаки, яка відповідає наступним критеріям: реєстрація в державній чи міжнародній базі електронної ідентифікації (підтверджується реєстраційною карткою), чинний ветеринарний паспорт із актуальними щепленнями, включно зі щепленням від сказу у 2024 році, QR паспорт, гарантійний лист про належні умови утримання собаки (місце відпочинку, харчування, доступ до води).
Обгрунтування вимоги: Вимога щодо надання документів про наявність службової собаки, яка відповідає встановленим критеріям, є обґрунтованою, оскільки службові собаки відіграють важливу роль у забезпеченні безпеки об'єкта, особливо в питаннях оперативного виявлення загроз (зброї, вибухових речовин, наркотиків) і стримування потенційних правопорушників. Реєстрація собаки в державній чи міжнародній базі електронної ідентифікації підтверджує її правовий статус, ветеринарний паспорт із чинними щепленнями, включно зі щепленням від сказу, гарантує безпеку для людей, з якими вона контактує, а також відповідність вимогам санітарного законодавства. Наявність QR паспорта спрощує доступ до інформації про тварину, включаючи її медичну історію, що особливо важливо в надзвичайних ситуаціях. Гарантійний лист про належні умови утримання забезпечує гуманний підхід до службової тварини, що є критичним для її фізичного та психологічного стану, а отже, і для її здатності ефективно виконувати завдання. Ця вимога спрямована на забезпечення професійного рівня охоронних послуг, запобігання ризикам та захист усіх сторін процесу.

Ліцензійними умовами передбачено можливість залучення службової собаки. У Скаржника наявна службова собака (надаємо копію посвідчення та паспорта).
Проте ліцензійними не передбачено для службової собаки обов’язкової реєстрації в державній чи міжнародній базі електронної ідентифікації, що має підтверджуватись реєстраційною карткою та наявність QR паспорта.
Вимога про наявність вказаних документів розрахована на учасників торгів, в яких наявні вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.


Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації