• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

дизельне пальне код ДК 021:2015:09130000-9 Нафта та дистилята

Завершена

1 300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 500.00 UAH
Період оскарження: 14.01.2025 11:39 - 01.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 579d7498f8484c43bb23dcdb2e84e07c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-14-005005-a.b1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 28.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.01.2025 17:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.01.2025 12:51
Дата виконання рішення Замовником: 30.01.2025 13:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення виконано в повному обсязі
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 210b487d5f81463c86eab70d62ac8dee
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які забезпечує наявність АЗС в радіусі САМЕ не більше 10 км від місця розташування Замовника на території Криничанської селищної ради.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:

1.1. В п. 4 та п. 4.1.. Додатку № 1 до ТД: Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які забезпечує наявність АЗС в радіусі САМЕ не більше 10 км від місця розташування Замовника на території Криничанської селищної ради:
«4. Для забезпечення економії паливно-мастильних матеріалів, придбаних за бюджетні кошти, та недопущення нераціональних витрат бюджетних коштів, Учасник забезпечує наявність АЗС в радіусі не більше 10 км від місця розташування Замовника на території Криничанської селищної ради.
Вимоги до учасника: *
4.1. Учасник у складі пропозиції надає Довідку довільної форми, у якій зазначається інформація про перелік АЗC, за якими буде здійснюватися заправка автотранспорту Замовника в кількості не менше однієї АЗС в радіусі не більше 10 км від місця розташування Замовника на території Криничанської селищної ради.»

Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності не менше однієї АЗС в радіусі не більше 10 км від місця розташування Замовника на території Криничанської селищної ради, - що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
Місцезнаходження (місце розташування) Замовника на території Криничаської селищної ради: 52300, Україна, Дніпропетровська область, Кам’янський район, селище Кринички, вулиця Нагірна будинок 2.
Виконати такі умови тендерної документації зможуть виконати виключно учасники, які мають АЗС, що знаходиться в радіусі не більше 10 км від місця розташування Замовника на території Криничанської селищної ради, що свідчить про дискримінаційні умови тендерної документації, які суперечать ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 29 Особливостей, зокрема в частині встановлення вимог наявності матеріально-технічної бази учасника.

На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі Прайм (Prime) за адресами:
АЗС Prime: Дніпропетровська обл., с. Преображенка, автодорога Дніпро-Кривий Ріг (10км від посту Поліції) – радіус 18,11 км від АЗС до місця розташування Замовника на території Криничанської селищної ради: 52300, Україна, Дніпропетровська область, Кам’янський район, селище Кринички, вулиця Нагірна будинок 2.
Та АЗС відповідної мережі по всій території України.
Отже, АЗС, яку пропонує Скаржник Замовнику – знаходиться в радіусі БІЛЬШЕ ніж 10 км від місця розташування Замовника на території Криничанської селищної ради, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги в частині наявності АЗС в радіусі, чітко визначеного замовником, який повинен становити не більше 10 км від місця розташування Замовника на території Криничанської селищної ради.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремо визначеному радіусі від розташування Замовника, оскільки виконати таку умову зможе обмежена кількість постачальників.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
При цьому, АЗС Скаржника знаходиться в радіусі більшому, ніж 10 км, а саме в радіусі 18,11 км та має юридичну адресу: Дніпропетровська обл., с. Преображенка, автодорога Дніпро-Кривий Ріг (10км від посту Поліції).
Вимогою щодо місцезнаходження АЗС, а саме: не менше однієї АЗС в радіусі не більше 10 км від місця розташування Замовника на території Криничанської селищної ради, Замовник встановлює кваліфікаційну вимогу тендерної документації до учасників, а саме наявність матеріально-технічної бази учасника (наявності АЗС, при цьому з обмеженим місцерозташуванням), що суперечить п. 29 Особливостей.
Також, варто звернути увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: дизельне пальне код ДК 021:2015:09130000-9 Нафта та дистилята
Автозаправна станція (АЗС) - комплекс будинків, споруд, технологічного обладнання, призначений для приймання, зберігання моторного палива та заправлення ним автотранспорту (мототранспорту) (далі - АЗС).
Тобто, АЗС є об’єктом матеріального права, а отже матеріально-технічною базою (далі - МТБ). Встановлення вимоги до учасників в частині наявності МТБ до учасників суперечать п. 29 Особливостей, а також ст.ст. 5 та 22 ЗУ «Про публічні закупівлі».

З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині показника радіусу або збільшення такого показника:
- наявність не менше однієї АЗС в радіусі не більше 10 км від місця розташування Замовника на території Криничанської селищної ради.

Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Prime (Прайм, Parallel та Мотто) з урахуванням вимог тендерної документації щодо місцезнаходження.
Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Партнерський договір Скаржника з партнером складений у відповідності до статті 712 Цивільного кодексу України, та передбачає обов’язок продавеця (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації