-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Славський міський полігон ТПВ, смт. Славське, Сколівського району Львівської області. Реконструкція (рекультивація)» Коригування
Торги не відбулися
77 883 434.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 389 417.17 UAH
мін. крок: 0.5% або 389 417.17 UAH
Період оскарження:
13.01.2025 15:59 - 27.01.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення пропозиції
Номер:
8cf3123b2c144ece944a49ee69610b36
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-13-011106-a.c1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення пропозиції
Скарга:
Замовником було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-13-011106-a. Скаржник подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником за предметом «Славський міський полігон ТПВ, смт. Славське, Сколівського району Львівської області. Реконструкція (рекультивація)» Коригування».
Протоколом №08 від 18.02.2025р уповноваженою особою на підставі абз. 1, 4 пп.2 п.44 Особливостей, було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Таким прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 13.03.2024 № 4607.pdf 21.02.2025 15:33
- рішення від 01.08.2024 № 13142.pdf 21.02.2025 15:33
- рішення від 04.10.2024 №16337.pdf 21.02.2025 15:33
- рішення від 10.04.2024 № 6416.pdf 21.02.2025 15:33
- Рішення від 20.05.2024 № 8813.pdf 21.02.2025 15:33
- Скарга_UA-2025-01-13-011106-a.docx.asice.zip 21.02.2025 15:33
- sign.p7s 21.02.2025 15:33
- Документи для виправлення невідповідностей.rar 25.02.2025 09:15
- Рішення від 25.02.2025 № 2844.pdf 25.02.2025 16:23
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.03.2025 № 3421.pdf 06.03.2025 11:37
- рішення від 05.03.2025 № 3421.pdf 10.03.2025 16:03
- АМКУ пояснення по скарзі ТОВ СІНЕРГІЯ БУД.pdf 27.02.2025 15:19
- додатки до Поясненнь.pdf 27.02.2025 15:19
- АМКУ поянення по скарзі ТОВ СІНЕРГІЯ БУД.docx 27.02.2025 15:19
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.02.2025 16:11
Дата розгляду скарги:
05.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.02.2025 16:24
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
10.03.2025 16:03
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
afd64a87b806456eba567305af4fea31
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Ми, ТОВ "СІНЕРГІЯ БУД", брали участь у процедурі закупівлі Славський міський полігон ТПВ, смт. Славське, Сколівського району Львівської області. Реконструкція (рекультивація)» Коригування та подали відповідну тендерну пропозицію. Однак, наша пропозиція була неправомірно відхилена замовником. Одна з підстав, це відсутність підтвердження локалізації товару (Насос DTNR 20-22-3m), що входить до складу робіт. Вважаємо таке рішення замовника незаконним з наступних причин:
1. Відповідно до пункту 6-1 розділу X Закону України "Про публічні закупівлі" №922-VIII:
• "Тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень".
• у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом
• У нашому випадку предметом закупівлі є роботи.
2. Відповідно до пункту 3-7 розділу X Закону України "Про публічні закупівлі" №922-VIII:
• "На період дії правового режиму воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених цим Законом (далі - Особливості), визначаються Кабінетом Міністрів України".
3. Постанова Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року передбачає:
• "У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товару, визначеного пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, вартість ЯКОГО У СКЛАДІ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону."
Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації, встановлена вимога Замовника щодо застосування положень пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі». Однак дана вимога носить загальний, а не конкретизований характер та направлена на самостійне визначення учасником товарів, які в результаті виконання робіт будуть передані у власність Замовника.
З наданої Скаржником договірної ціни, у складі тендерної пропозиції (файл «25_ДЦ_ПВР.rtf») та протоколу замовника №08 від 18.02.2025 року прослідковується, що поточна/відпускна ціна насосу DTNR 20-22-3m для замовника, буде становити 4857,23грн/4833,33 грн. що менше встановленого законодавством порогу для застосування вимог щодо локалізації.
Також, як зазначив Замовник у своєму протоколі, згідно з заявки про включення товару до переліку товарів із підтвердженим ступенем локалізації та калькуляції собівартості продукції, повна собівартість насосу DTNR 20-22-3m становить 81024,26 грн (на 2025 рік) що також менше встановленого законодавством порогу для застосування вимог щодо локалізації.
Оскільки насос DTNR 20-22-3m є лише складовою частиною робіт і його вартість нижча порогового значення, вимоги щодо локалізації не можуть застосовуватись до цієї закупівлі.
ТАКОЖ, звертаємо увагу Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівль(далі Комісія), на рішення Комісії № 16337-р/пк-пз від 04.10.2024 року, де встановлено, «шо не надання у складі тендерної пропозиції сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника товару, який підпадає під локалізацію, це невідповідності, які визначені пунктом 43 Особливостей. Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.»
ВІДТАК, вважаємо дії замовника, щодо відхилення нашої пропозиції, суперечить принципам публічних закупівель, визначеним Законом України "Про публічні закупівлі", зокрема принципам недискримінації учасників та добросовісної конкуренції.
1. Відповідно до пункту 6-1 розділу X Закону України "Про публічні закупівлі" №922-VIII:
• "Тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень".
• у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом
• У нашому випадку предметом закупівлі є роботи.
2. Відповідно до пункту 3-7 розділу X Закону України "Про публічні закупівлі" №922-VIII:
• "На період дії правового режиму воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених цим Законом (далі - Особливості), визначаються Кабінетом Міністрів України".
3. Постанова Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року передбачає:
• "У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товару, визначеного пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, вартість ЯКОГО У СКЛАДІ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону."
Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації, встановлена вимога Замовника щодо застосування положень пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі». Однак дана вимога носить загальний, а не конкретизований характер та направлена на самостійне визначення учасником товарів, які в результаті виконання робіт будуть передані у власність Замовника.
З наданої Скаржником договірної ціни, у складі тендерної пропозиції (файл «25_ДЦ_ПВР.rtf») та протоколу замовника №08 від 18.02.2025 року прослідковується, що поточна/відпускна ціна насосу DTNR 20-22-3m для замовника, буде становити 4857,23грн/4833,33 грн. що менше встановленого законодавством порогу для застосування вимог щодо локалізації.
Також, як зазначив Замовник у своєму протоколі, згідно з заявки про включення товару до переліку товарів із підтвердженим ступенем локалізації та калькуляції собівартості продукції, повна собівартість насосу DTNR 20-22-3m становить 81024,26 грн (на 2025 рік) що також менше встановленого законодавством порогу для застосування вимог щодо локалізації.
Оскільки насос DTNR 20-22-3m є лише складовою частиною робіт і його вартість нижча порогового значення, вимоги щодо локалізації не можуть застосовуватись до цієї закупівлі.
ТАКОЖ, звертаємо увагу Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівль(далі Комісія), на рішення Комісії № 16337-р/пк-пз від 04.10.2024 року, де встановлено, «шо не надання у складі тендерної пропозиції сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника товару, який підпадає під локалізацію, це невідповідності, які визначені пунктом 43 Особливостей. Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.»
ВІДТАК, вважаємо дії замовника, щодо відхилення нашої пропозиції, суперечить принципам публічних закупівель, визначеним Законом України "Про публічні закупівлі", зокрема принципам недискримінації учасників та добросовісної конкуренції.
×
-
Назва доказу:
Рішення комісії
-
Повʼязаний документ:
рішення від 04.10.2024 №16337.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника – Славська селищна рада Стрийського району Львівської – скасувати Рішення Замовника, прийняте Протоколом №08 від 18.02.2025р уповноваженою особою яким було відхилено тендерну пропозицію Скаржника.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
82e67af27f3c4924a069ad3e2c27261a
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірну дискваліфікацію пропозиції учасника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
2. Відповідно до пункту 1 Розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації, учасник на підтвердження кваліфікаційного критерію повинен підтвердити наявність у нього обладнання та матеріально-технічної бази. На виконання цієї вимоги Учасником було надано:
• Довідку за вих. № 3/9 від 30.01.2025 року щодо залучення екскаваторів-навантажувачів JCB 3CX SITEMASTER (4 шт.);
• Договір про тимчасове користування спецтехнікою №22/01-25 від 22.01.2025 року, укладений з ТОВ «БУДПОСЛУГИ»;
• Акт приймання-передачі спецтехніки, підписаний 23.12.2024 року.
Замовник зазначив, що акт приймання-передачі був складений до укладення відповідного договору, а сам договір не містить положень про поширення його дії на правовідносини, які виникли до підписання.
З огляду на вищезазначене, звертаємо увагу колегії на наступне:
У відповідності до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до абз.3 ч. 16 ст. 29 Закону, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
У даному випадку замовник не скористався цим механізмом «24 години» та не надав учаснику можливості виправити невідповідності шляхом дозавантаження документів пропозиції, яких не вистачає та одразу відхилив тендерну пропозицію, що є порушенням принципу добросовісної конкуренції та прав учасника на усунення незначних формальних невідповідностей.
Враховуючи вищевикладене, Учасник вважає, що замовник навмисне створив умови, при яких не надавши учаснику можливості виправити описані у протоколі невідповідності, чим саме і порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 16 статті 29 Закону та порушив право Учасника на об’єктивне і неупереджене визначення переможця закупівлі, що є порушенням принципів здійснення публічних закупівель у відповідності до статті 5 Закону.
Схожа позиція була висвітлена у рішенні АМКУ №13142-р/пк-пз від 01.08.2024 року.
3. Відповідно до пункту 1 Розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації, учасник на підтвердження кваліфікаційного критерію про наявність обладнання та матеріально – технічної бази надав Договір про надання послуг спеціалізованою технікою №20/09-24 від 20.09.2024 року з ТОВ «РЕД ІНОВАЦІЯ», який підтверджує можливість використання необхідної техніки для виконання робіт. У складі Договору оренди №25-07 від 17.06.2024 року з ДП «Київське обласне дорожнє управління» ВАТ «ДАК «АВТОМОБІЛЬНІ ДОРОГИ УКРАЇНИ» Учасником була надана специфікація Додаток №1 до договору, яка містить повний перелік механізмів, які планувалось застосовувати при виконанні договору.
Замовник зазначив у своєму рішенні те, що учасником не дотримано вимоги пункту 1 Розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації, так як Учасник не надав Акт приймання – передачі майна за Договором оренди №25-07 від 17.06.2024 року. Однак за Договором про надання послуг спеціалізованою технікою №20/09-24 від 20.09.2024 року з ТОВ «РЕД ІНОВАЦІЯ» взагалі не відбувається передача самої техніки, а лише використання її в рамках виконання певних робіт. Тому ненадання Актів приймання – передачі не підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника, так як даний документ відносить до кваліфікаційного критерію і дана невідповідність підлягає усуненню через механізм надання «24 години».
З огляду на вищезазначене, звертаємо увагу колегії на наступне:
У відповідності до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до абз.3 ч. 16 ст. 29 Закону, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Відхилення тендерної пропозиції учасника без надання можливості усунути формальну невідповідність є грубим порушенням принципів здійснення публічних закупівель та створенням дискримінаційних умов для учасників.
Антимонопольний комітет України неодноразово наголошував, що у випадках, коли учасник не надав документ, який не змінює суті тендерної пропозиції, Замовник зобов’язаний надати можливість усунути таку невідповідність.
4. Щодо підстави відхилення пропозиції Скаржника – не надання інформації про наявність інженера-консультанта та інженера з охорони праці не нижче І категорії:
У пункті 1 частини 3.1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації визначено зміст і спосіб подання пропозиції, зокрема, інформація та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, надаються згідно з Розділом 1 Додатком №1 до цієї тендерної документації. Відповідно до п.2 Розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації, на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасник надає довідку в табличній формі про наявність в нього або у субпідрядної організації ІТР та робітників, а саме:
- виконавець робіт;
- інженер-консультант – (із наданням копії чинного сертифікату, виданого в порядку, встановленому положеннями Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», органами з оцінки відповідності акредитованими на відповідність вимогам ISO/IEC 17024:2021 або ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2019 в Національному агентстві з акредитації України, що видали сертифікат про відповідність вимогам стандарту СОУ-С-001-2016 «Процедура сертифікаії фахівців будівельної галузі» (інформація про сертифікат інженера-консультанта (будівництво) повинна бути внесена до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва) та копії чинних страхових полісів до договору добровільного страхування цивільно- правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності зі страховим покриттям відповідного рівня кваліфікації, не нижче категорії «провідний) з досвідом роботи не менше 3-х років, що підтверджується датою видачі сертифікату чи сертифікатів;
- інженер з охорони праці не нижче І категорії (на підтвердження надається чинний сертифікат, виданий відповідним органом із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитований НААУ, про відповідність вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі», відповідне кваліфікаційне посвідчення до сертифікату та копію чинного страхового полісу до договору добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності зі страховим покриттям відповідного рівня кваліфікації;
- інженер з проектно-кошторисної роботи в частині кошторисної документації (кошторисник) (для підтвердження надати у складі пропозиції наказ про прийняття такого працівника на роботу або цивільно-правовий договір, а також кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), свідоцтво інженера-проектувальника за напрямом інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації;
- монтажник з монтажу сталевих і залізобетонних конструкцій (для підтвердження надати у складі пропозиції свідоцтво встановленого законодавством взірця про здобуття відповідної кваліфікації) - не менше трьох працівників;
- електрозварник (для підтвердження надати у складі пропозиції посвідчення встановленого законодавством взірця про здобуття відповідної кваліфікації);
- бетоняр (для підтвердження надати у складі пропозиції свідоцтво встановленого законодавством взірця про здобуття відповідної кваліфікації);
- арматурник (для підтвердження надати у складі пропозиції свідоцтво встановленого законодавством взірця про здобуття відповідної кваліфікації).
Скаржник надав у складі тендерної пропозиції Довідку про наявність працівників Вих.№3/10 від 30 січня 2025 р. (файл 10. Довідка наявність працівників.pdf.p7s), де помилково не вказав інформацію про наявність у нього інженера-консультанта та інженера з охорони праці не нижче І категорії. Станом на дату подання пропозиції (30.01.2025 р.), у Скаржника були наявні вищевказані ІТР на підставі договорів про надання послуг, укладених 27.01.2025 р.
Замовник, відповідно до п. 43 Особливостей, виявивши під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, повинен був розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Усвідомивши свою помилку вже після закінчення строку на подання пропозицій, Скаржник сподівався, що Замовник, відповідно до п.43 Особливостей, надасть йому 24 годин на виправлення виявлених невідповідностей та підготував пакет документів, що підтверджують наявність у нього інженера-консультанта та інженера з охорони праці (не нижче І категорії) та підтверджують відповідність Скаржника кваліфікаційному критерію наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, зокрема, наступні документи (які додаються до Скарги):
- Оновлену довідку про наявність працівників;
- Договір про надання послуг № 270/01/2025 від 27 січня 2025 року з ФОП Науменко П.В. про надання консультаційних послуг у галузях інженерії та будівництва при виконанні робіт;
- Сертифікати фахівця будівельної галузі згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» інженера-консультанта (будівництво) Науменко П.В., починаючи з 2019 року, що підтверджує досвід роботи більше 3-х років
- Страховий поліс до Договору добровільного страхування цивільно- правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності Науменко П.В.
- Договір про надання послуг № 28/01/2025 від 27 січня 2025 року з ФОП Тунік О.В. про надання консультаційних послуг у галузях інженерії та будівництва при виконанні робіт;
- Сертифікати фахівця будівельної галузі згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» інженера-з охорони праці (будівництво) Тунік О.В.;
- кваліфікаційне посвідчення Тунік О.В.;
- чинного страховий поліс до договору добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності Тунік О.В.
З огляду на вищезазначене, звертаємо увагу комісії на наступне:
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції Скаржника. На виконання п. 43 Особливостей - якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону
Замовником не надано 24 години на виправлення виявленої невідповідності у складі пропозиції Скаржника згідно п. 43 Особливостей. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави. Замовник під час проведення даної процедури закупівлі порушив принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерної пропозиції, принцип недискримінації учасника, принцип добросовісної конкуренції учасників та принци ефективності при здійсненні процедури закупівлі та положення Закону.
Зазначені дії Замовника є незаконними по відношенню до Скаржника та порушують норми ст.ст. 5, 11 Закону, які зобов’язують Замовника забезпечити рівні умови для усіх учасників процедури, здійснити об’єктивний та чесний вибір переможця. Наголошуємо, що Замовник зобов’язаний бути об’єктивним та неупередженим при розгляді тендерних пропозицій та здійснювати системний аналіз документів наданих в складі тендерної документації учасника, запобігати дискримінації учасників закупівлі (відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Аналогічна позиція була висвітлена у рішеннях АМКУ № 6416-р/пк-пз від 10.04.2024р. (п.1, 2, 3.1), № 8813-р/пк-пз від 20.05.2024 (п. 2) та № 4607 -р/пк-пз від 13.03.2024р.
5. Щодо підстави відхилення пропозиції Скаржника – не надання документів, що підтверджують наявність обсягу річного доходу (виручки) за останній звітній період (2024 р.), який має становити не менше 99% очікуваної вартості закупівлі.
У пункті 1, частини 3.1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації визначено зміст і спосіб подання пропозиції, зокрема, інформація та документами, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям надаються згідно з Розділом 1 Додатком №1 до цієї тендерної документації. Відповідно до п.4 Розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації, на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність фінансової спроможності» учасник повинен підтвердити наявність обсягу річного доходу (виручки) за останній звітній період суб’єкта господарювання, який має становити не менше 99% очікуваної вартості закупівлі, надавши:
- Баланс форма № 1 (Звіт прo фінансовий стан);
- Звіт прo фінансові результати форма № 2;
- Звіт пpо рух грошових коштів (формa №3);
Або
Фінансовий звіт суб’єктa малого підприємництва y складі;
01 - Балансу (ф. № 1-м);
02 - Звіту про фінансові результaти (ф. № 2-м)
Або
Спрощений фінансовий звіт суб’єктa малого підприємництва:
01 - Баланс (форма № 1-мс);
02 - Звіт про фінансові резyльтати (ф. № 2-мс).
Відповідно до відповіді Замовника на звернення учасника через електронну систему закупівель «Щодо документів фінансової звітності» звітним періодом є 2024 календарний рік.
На момент подання пропозиції (30.01.2025 р.) Скаржник не міг надати фінансову звітність за 2024 рік, оскільки, відповідно до Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2000 р. № 419, подає річну фінансову звітність за 2024 рік не пізніше 28 лютого 2025 року, тому у складі тендерної пропозиції надав Фінансову звітність малого підприємства (баланс та звіт про фінансові результати) за 2023 рік (файл Фінзвіт.pdf.p7s).
Замовником під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника, встановлено, що згідно наданої фінансової звітності за 2023 рік, обсяг річного доходу учасника становить 1 003 000,00 грн, що є менше 99 % визначеної замовником очікуваної вартості предмета закупівлі, чим недотримано вимоги п. 3 Розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації.
Замовник, відповідно до п. 43 Особливостей, виявивши під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, повинен був розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Звертаємо увагу комісії на те, що протягом строку розгляду пропозиції, а саме 07.02.2025 року, Скаржник подав річну фінансову звітність малого підприємства до органів Державної податкової служби, що підтверджується копіями балансу та звіту про фінансові результати за 2024 рік з Квитанцією №2 про прийняття (які додаються до Скарги). Згідно інформації зі Звіту про фінансові результати, обсяг річного доходу Скаржника становить 462140,7 тис.грн. Отже, якби Замовник, відповідно до п.43 Особливостей, надав Скаржнику 24 годин на виправлення виявлених невідповідностей, протягом строку розгляду пропозиції, Скаржник надав би документи, які вимагались п.4 Розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації та підтвердив відповідність кваліфікаційному критерію наявність обсягу річного доходу (виручки) за останній звітній період суб’єкта господарювання, який має становити не менше 99% очікуваної вартості закупівлі.
З огляду на вищезазначене, звертаємо увагу комісії на наступне:
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції Скаржника. На виконання п. 43 Особливостей - якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону
Замовником не надано 24 години на виправлення виявленої невідповідності у складі пропозиції Скаржника згідно п. 43 Особливостей. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави. Замовник під час проведення даної процедури закупівлі порушив принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерної пропозиції, принцип недискримінації учасника, принцип добросовісної конкуренції учасників та принци ефективності при здійсненні процедури закупівлі та положення Закону.
Зазначені дії Замовника є незаконними по відношенню до Скаржника та порушують норми ст.ст. 5, 11 Закону, які зобов’язують Замовника забезпечити рівні умови для усіх учасників процедури, здійснити об’єктивний та чесний вибір переможця.
Наголошуємо, що Замовник зобов’язаний бути об’єктивним та неупередженим при розгляді тендерних пропозицій та здійснювати системний аналіз документів наданих в складі тендерної документації учасника, запобігати дискримінації учасників закупівлі (відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Аналогічна позиція була висвітлена у рішеннях АМКУ № 6416-р/пк-пз від 10.04.2024р. (п.1, 2, 3.1), № 8813-р/пк-пз від 20.05.2024 (п. 2) та № 4607 -р/пк-пз від 13.03.2024р.
• Довідку за вих. № 3/9 від 30.01.2025 року щодо залучення екскаваторів-навантажувачів JCB 3CX SITEMASTER (4 шт.);
• Договір про тимчасове користування спецтехнікою №22/01-25 від 22.01.2025 року, укладений з ТОВ «БУДПОСЛУГИ»;
• Акт приймання-передачі спецтехніки, підписаний 23.12.2024 року.
Замовник зазначив, що акт приймання-передачі був складений до укладення відповідного договору, а сам договір не містить положень про поширення його дії на правовідносини, які виникли до підписання.
З огляду на вищезазначене, звертаємо увагу колегії на наступне:
У відповідності до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до абз.3 ч. 16 ст. 29 Закону, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
У даному випадку замовник не скористався цим механізмом «24 години» та не надав учаснику можливості виправити невідповідності шляхом дозавантаження документів пропозиції, яких не вистачає та одразу відхилив тендерну пропозицію, що є порушенням принципу добросовісної конкуренції та прав учасника на усунення незначних формальних невідповідностей.
Враховуючи вищевикладене, Учасник вважає, що замовник навмисне створив умови, при яких не надавши учаснику можливості виправити описані у протоколі невідповідності, чим саме і порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 16 статті 29 Закону та порушив право Учасника на об’єктивне і неупереджене визначення переможця закупівлі, що є порушенням принципів здійснення публічних закупівель у відповідності до статті 5 Закону.
Схожа позиція була висвітлена у рішенні АМКУ №13142-р/пк-пз від 01.08.2024 року.
3. Відповідно до пункту 1 Розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації, учасник на підтвердження кваліфікаційного критерію про наявність обладнання та матеріально – технічної бази надав Договір про надання послуг спеціалізованою технікою №20/09-24 від 20.09.2024 року з ТОВ «РЕД ІНОВАЦІЯ», який підтверджує можливість використання необхідної техніки для виконання робіт. У складі Договору оренди №25-07 від 17.06.2024 року з ДП «Київське обласне дорожнє управління» ВАТ «ДАК «АВТОМОБІЛЬНІ ДОРОГИ УКРАЇНИ» Учасником була надана специфікація Додаток №1 до договору, яка містить повний перелік механізмів, які планувалось застосовувати при виконанні договору.
Замовник зазначив у своєму рішенні те, що учасником не дотримано вимоги пункту 1 Розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації, так як Учасник не надав Акт приймання – передачі майна за Договором оренди №25-07 від 17.06.2024 року. Однак за Договором про надання послуг спеціалізованою технікою №20/09-24 від 20.09.2024 року з ТОВ «РЕД ІНОВАЦІЯ» взагалі не відбувається передача самої техніки, а лише використання її в рамках виконання певних робіт. Тому ненадання Актів приймання – передачі не підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника, так як даний документ відносить до кваліфікаційного критерію і дана невідповідність підлягає усуненню через механізм надання «24 години».
З огляду на вищезазначене, звертаємо увагу колегії на наступне:
У відповідності до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до абз.3 ч. 16 ст. 29 Закону, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Відхилення тендерної пропозиції учасника без надання можливості усунути формальну невідповідність є грубим порушенням принципів здійснення публічних закупівель та створенням дискримінаційних умов для учасників.
Антимонопольний комітет України неодноразово наголошував, що у випадках, коли учасник не надав документ, який не змінює суті тендерної пропозиції, Замовник зобов’язаний надати можливість усунути таку невідповідність.
4. Щодо підстави відхилення пропозиції Скаржника – не надання інформації про наявність інженера-консультанта та інженера з охорони праці не нижче І категорії:
У пункті 1 частини 3.1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації визначено зміст і спосіб подання пропозиції, зокрема, інформація та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, надаються згідно з Розділом 1 Додатком №1 до цієї тендерної документації. Відповідно до п.2 Розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації, на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасник надає довідку в табличній формі про наявність в нього або у субпідрядної організації ІТР та робітників, а саме:
- виконавець робіт;
- інженер-консультант – (із наданням копії чинного сертифікату, виданого в порядку, встановленому положеннями Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», органами з оцінки відповідності акредитованими на відповідність вимогам ISO/IEC 17024:2021 або ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2019 в Національному агентстві з акредитації України, що видали сертифікат про відповідність вимогам стандарту СОУ-С-001-2016 «Процедура сертифікаії фахівців будівельної галузі» (інформація про сертифікат інженера-консультанта (будівництво) повинна бути внесена до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва) та копії чинних страхових полісів до договору добровільного страхування цивільно- правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності зі страховим покриттям відповідного рівня кваліфікації, не нижче категорії «провідний) з досвідом роботи не менше 3-х років, що підтверджується датою видачі сертифікату чи сертифікатів;
- інженер з охорони праці не нижче І категорії (на підтвердження надається чинний сертифікат, виданий відповідним органом із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитований НААУ, про відповідність вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі», відповідне кваліфікаційне посвідчення до сертифікату та копію чинного страхового полісу до договору добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності зі страховим покриттям відповідного рівня кваліфікації;
- інженер з проектно-кошторисної роботи в частині кошторисної документації (кошторисник) (для підтвердження надати у складі пропозиції наказ про прийняття такого працівника на роботу або цивільно-правовий договір, а також кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), свідоцтво інженера-проектувальника за напрямом інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації;
- монтажник з монтажу сталевих і залізобетонних конструкцій (для підтвердження надати у складі пропозиції свідоцтво встановленого законодавством взірця про здобуття відповідної кваліфікації) - не менше трьох працівників;
- електрозварник (для підтвердження надати у складі пропозиції посвідчення встановленого законодавством взірця про здобуття відповідної кваліфікації);
- бетоняр (для підтвердження надати у складі пропозиції свідоцтво встановленого законодавством взірця про здобуття відповідної кваліфікації);
- арматурник (для підтвердження надати у складі пропозиції свідоцтво встановленого законодавством взірця про здобуття відповідної кваліфікації).
Скаржник надав у складі тендерної пропозиції Довідку про наявність працівників Вих.№3/10 від 30 січня 2025 р. (файл 10. Довідка наявність працівників.pdf.p7s), де помилково не вказав інформацію про наявність у нього інженера-консультанта та інженера з охорони праці не нижче І категорії. Станом на дату подання пропозиції (30.01.2025 р.), у Скаржника були наявні вищевказані ІТР на підставі договорів про надання послуг, укладених 27.01.2025 р.
Замовник, відповідно до п. 43 Особливостей, виявивши під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, повинен був розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Усвідомивши свою помилку вже після закінчення строку на подання пропозицій, Скаржник сподівався, що Замовник, відповідно до п.43 Особливостей, надасть йому 24 годин на виправлення виявлених невідповідностей та підготував пакет документів, що підтверджують наявність у нього інженера-консультанта та інженера з охорони праці (не нижче І категорії) та підтверджують відповідність Скаржника кваліфікаційному критерію наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, зокрема, наступні документи (які додаються до Скарги):
- Оновлену довідку про наявність працівників;
- Договір про надання послуг № 270/01/2025 від 27 січня 2025 року з ФОП Науменко П.В. про надання консультаційних послуг у галузях інженерії та будівництва при виконанні робіт;
- Сертифікати фахівця будівельної галузі згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» інженера-консультанта (будівництво) Науменко П.В., починаючи з 2019 року, що підтверджує досвід роботи більше 3-х років
- Страховий поліс до Договору добровільного страхування цивільно- правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності Науменко П.В.
- Договір про надання послуг № 28/01/2025 від 27 січня 2025 року з ФОП Тунік О.В. про надання консультаційних послуг у галузях інженерії та будівництва при виконанні робіт;
- Сертифікати фахівця будівельної галузі згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» інженера-з охорони праці (будівництво) Тунік О.В.;
- кваліфікаційне посвідчення Тунік О.В.;
- чинного страховий поліс до договору добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності Тунік О.В.
З огляду на вищезазначене, звертаємо увагу комісії на наступне:
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції Скаржника. На виконання п. 43 Особливостей - якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону
Замовником не надано 24 години на виправлення виявленої невідповідності у складі пропозиції Скаржника згідно п. 43 Особливостей. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави. Замовник під час проведення даної процедури закупівлі порушив принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерної пропозиції, принцип недискримінації учасника, принцип добросовісної конкуренції учасників та принци ефективності при здійсненні процедури закупівлі та положення Закону.
Зазначені дії Замовника є незаконними по відношенню до Скаржника та порушують норми ст.ст. 5, 11 Закону, які зобов’язують Замовника забезпечити рівні умови для усіх учасників процедури, здійснити об’єктивний та чесний вибір переможця. Наголошуємо, що Замовник зобов’язаний бути об’єктивним та неупередженим при розгляді тендерних пропозицій та здійснювати системний аналіз документів наданих в складі тендерної документації учасника, запобігати дискримінації учасників закупівлі (відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Аналогічна позиція була висвітлена у рішеннях АМКУ № 6416-р/пк-пз від 10.04.2024р. (п.1, 2, 3.1), № 8813-р/пк-пз від 20.05.2024 (п. 2) та № 4607 -р/пк-пз від 13.03.2024р.
5. Щодо підстави відхилення пропозиції Скаржника – не надання документів, що підтверджують наявність обсягу річного доходу (виручки) за останній звітній період (2024 р.), який має становити не менше 99% очікуваної вартості закупівлі.
У пункті 1, частини 3.1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації визначено зміст і спосіб подання пропозиції, зокрема, інформація та документами, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям надаються згідно з Розділом 1 Додатком №1 до цієї тендерної документації. Відповідно до п.4 Розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації, на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність фінансової спроможності» учасник повинен підтвердити наявність обсягу річного доходу (виручки) за останній звітній період суб’єкта господарювання, який має становити не менше 99% очікуваної вартості закупівлі, надавши:
- Баланс форма № 1 (Звіт прo фінансовий стан);
- Звіт прo фінансові результати форма № 2;
- Звіт пpо рух грошових коштів (формa №3);
Або
Фінансовий звіт суб’єктa малого підприємництва y складі;
01 - Балансу (ф. № 1-м);
02 - Звіту про фінансові результaти (ф. № 2-м)
Або
Спрощений фінансовий звіт суб’єктa малого підприємництва:
01 - Баланс (форма № 1-мс);
02 - Звіт про фінансові резyльтати (ф. № 2-мс).
Відповідно до відповіді Замовника на звернення учасника через електронну систему закупівель «Щодо документів фінансової звітності» звітним періодом є 2024 календарний рік.
На момент подання пропозиції (30.01.2025 р.) Скаржник не міг надати фінансову звітність за 2024 рік, оскільки, відповідно до Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2000 р. № 419, подає річну фінансову звітність за 2024 рік не пізніше 28 лютого 2025 року, тому у складі тендерної пропозиції надав Фінансову звітність малого підприємства (баланс та звіт про фінансові результати) за 2023 рік (файл Фінзвіт.pdf.p7s).
Замовником під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника, встановлено, що згідно наданої фінансової звітності за 2023 рік, обсяг річного доходу учасника становить 1 003 000,00 грн, що є менше 99 % визначеної замовником очікуваної вартості предмета закупівлі, чим недотримано вимоги п. 3 Розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації.
Замовник, відповідно до п. 43 Особливостей, виявивши під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, повинен був розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Звертаємо увагу комісії на те, що протягом строку розгляду пропозиції, а саме 07.02.2025 року, Скаржник подав річну фінансову звітність малого підприємства до органів Державної податкової служби, що підтверджується копіями балансу та звіту про фінансові результати за 2024 рік з Квитанцією №2 про прийняття (які додаються до Скарги). Згідно інформації зі Звіту про фінансові результати, обсяг річного доходу Скаржника становить 462140,7 тис.грн. Отже, якби Замовник, відповідно до п.43 Особливостей, надав Скаржнику 24 годин на виправлення виявлених невідповідностей, протягом строку розгляду пропозиції, Скаржник надав би документи, які вимагались п.4 Розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації та підтвердив відповідність кваліфікаційному критерію наявність обсягу річного доходу (виручки) за останній звітній період суб’єкта господарювання, який має становити не менше 99% очікуваної вартості закупівлі.
З огляду на вищезазначене, звертаємо увагу комісії на наступне:
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції Скаржника. На виконання п. 43 Особливостей - якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону
Замовником не надано 24 години на виправлення виявленої невідповідності у складі пропозиції Скаржника згідно п. 43 Особливостей. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави. Замовник під час проведення даної процедури закупівлі порушив принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерної пропозиції, принцип недискримінації учасника, принцип добросовісної конкуренції учасників та принци ефективності при здійсненні процедури закупівлі та положення Закону.
Зазначені дії Замовника є незаконними по відношенню до Скаржника та порушують норми ст.ст. 5, 11 Закону, які зобов’язують Замовника забезпечити рівні умови для усіх учасників процедури, здійснити об’єктивний та чесний вибір переможця.
Наголошуємо, що Замовник зобов’язаний бути об’єктивним та неупередженим при розгляді тендерних пропозицій та здійснювати системний аналіз документів наданих в складі тендерної документації учасника, запобігати дискримінації учасників закупівлі (відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Аналогічна позиція була висвітлена у рішеннях АМКУ № 6416-р/пк-пз від 10.04.2024р. (п.1, 2, 3.1), № 8813-р/пк-пз від 20.05.2024 (п. 2) та № 4607 -р/пк-пз від 13.03.2024р.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника – Славська селищна рада Стрийського району Львівської – скасувати Рішення Замовника, прийняте Протоколом №08 від 18.02.2025р уповноваженою особою яким було відхилено тендерну пропозицію Скаржника.