-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з гідродинамічної прочистки зовнішньої господарсько-фекальної, зливової каналізації, чищення колодязів, зливоприймачів, відстійників та інших частин мереж, хімічний аналіз стічних вод після прочистки (30 інгредієнтів), код 90470000-2 за ДК 021:2015 «Послуги з чищення каналізаційних колекторів»
Торги не відбулися
11 734 385.32
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 58 672.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 58 672.00 UAH
Період оскарження:
13.01.2025 14:13 - 07.03.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації Замовника
Номер:
8761c2a71e8847aeba05af7645d003dc
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-13-007611-a.b2
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації Замовника
Скарга:
Замовник у тендерній документації вимагає документи, які є недоцільними до предмета закупівлі та встановлює вимоги, які є абсолютно необґрунтованими, що дискримінує інших Учасників закупівлі
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА 22.02.2025 17:20
- Дод. №5 дог. оренди спец.автомобілів 22.02.2025 17:20
- Дод. №4 свідоцтва про реєстрацію спец.авто та технічні висновки до них 22.02.2025 17:20
- Дод. №3 тех. паспорт на вагон трамвайний з тех. характеристиками повної маси 22.02.2025 17:20
- Дод. №2 настанова тролейбуса з тех. характеристиками повної маси 22.02.2025 17:20
- Дод. №1 тендерна документація Замовника 22.02.2025 17:20
- СКАРГА (формат ворд) 22.02.2025 17:20
- Дод. №9 дог-р. на утилізацію відходів до предмету та тех. специфікації закупівлі 22.02.2025 17:20
- Дод. №8 технічна специфікація Замовника з тендерної документації 22.02.2025 17:20
- Дод. №7 посвідчення та протоколи навчання технічних,посадових осіб 22.02.2025 17:20
- Дод. №6 типова тех.карта організації праці персоналу при очищенні кан. мереж та колекторів 22.02.2025 17:20
- sign.p7s 22.02.2025 17:34
- рішення від 25.02.2025 № 2831.pdf 25.02.2025 17:01
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.03.2025 № 3413.pdf 06.03.2025 12:50
- рішення від 05.03.2025 № 3413.pdf 10.03.2025 15:47
- Відповідь АМКУ (Послуги з прочищення каналізації)-7611-a.b2.doc 26.02.2025 14:26
- Відповідь АМКУ (Послуги з прочищення каналізації)-7611-a.b2.pdf 26.02.2025 14:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.02.2025 17:41
Дата розгляду скарги:
05.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.02.2025 17:01
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
10.03.2025 15:48
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
10.03.2025 15:48
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
edbe6ac533da44d4ae5b9e24ed92cf34
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до Додатку № 1 тендерної документації, пункту 1.4., Замовник вимагає наявність у Учасників ТЗ, при цьому повна маса кожного транспортного засобу не має перевищувати 24 тони
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Закупівля оголошена комунальним підприємством «КИЇВПАСТРАНС», роботи з очищення каналізаційних трубопроводів згідно даної закупівлі буде проводитись на окремих філіях КП «КИЇВПАСТРАНС», філії представляють собою парки/депо де базуються тролейбуси, трамваї, автобуси.
Повна маса одного тролейбуса згідно до настанови щодо експлуатування тролейбусу міського особливо великої місткості з низьким рівнем підлоги Т 90117 (доказ додаток № 2 до скарги), відповідно до технічних характеристик тролейбуса визначають повну його масу – 30400 кг = 30,4 тони.
Повна маса одного вагону трамвайного згідно до паспорту вагону трамвайного К1Т306 №20020 (додаток № 3 до скарги), відповідно до технічних характеристик визначають повну його масу – 32,0 тони.
Враховуючи, що у кожному парку/депо Замовника знаходяться сотні таких тролейбусів та трамваїв очевидно, що інфраструктура депо розрахована на експлуатацію транспортних засобів з масою значно більшою за 24 тони. Встановлення такого обмеження для транспортних засобів Учасників не має технічного чи економічного обґрунтування, оскільки роботи у даній закупівлі передбачають використання важкої техніки, яка може мати повну масу, що перевищує 24 тони. Окремо слід зазначити, що техніка, яка має повну масу більш ніж 24 тони, зокрема є комбінованою і має можливість одночасно проводити очищення каналізації та відкачування вимитих відходів, у такої важкої техніки набагато потужніші та габаритні насоси та велика кількість води у баках.
Наше підприємство орендує саме важкі комбіновані спец. автомобілі (доказ додаток № 4 та доказ додаток № 5 до скарги), що не є порушенням при виконанні робіт, які встановлені предметом закупівлі, жодні нормативно-правові акти не встановлюють обмеження щодо ваги спец. автомобілів та обладнання, що застосовуються для очищення каналізаційних мереж, колодязів та колекторів.
Слід зазначити, що оскільки важка техніка має потужні насоси це дозволяє проводити роботи на відстані від розташування колодязів та трубопроводів, тому якщо у Замовника є хвилювання щодо пошкодження чи провалу асфальтних покриттів, у окремих філіях по типу: головного офісу, тощо, то важка техніка може експлуатуватись на чималій відстані від місцезнаходження трубопроводів.
Разом з тим, ми не розуміємо, як саме Замовник визначав, що обмеження у повній масі транспортних засобів має бути саме до 24 тон і не більше, згідно до яких норм і яким чином проводився даний розрахунок?
Тож вимога, щодо наявності транспортних засобів у Учасників, що має не перевищувати 24 тони створює штучні обмеження для Учасників закупівлі та приводить до зменшення кількості потенційних Учасників, разом з тим вимоги Замовника протирічать одне одному, мати надпотужне обладнання але не мати важких автомобілів. Встановлення такого обмеження створює дискримінаційні умови, оскільки воно не відповідає реальним умовам експлуатації, технічним вимогам об’єктів закупівлі та не підкріплено жодним нормативно-правовим актом.
Повна маса одного тролейбуса згідно до настанови щодо експлуатування тролейбусу міського особливо великої місткості з низьким рівнем підлоги Т 90117 (доказ додаток № 2 до скарги), відповідно до технічних характеристик тролейбуса визначають повну його масу – 30400 кг = 30,4 тони.
Повна маса одного вагону трамвайного згідно до паспорту вагону трамвайного К1Т306 №20020 (додаток № 3 до скарги), відповідно до технічних характеристик визначають повну його масу – 32,0 тони.
Враховуючи, що у кожному парку/депо Замовника знаходяться сотні таких тролейбусів та трамваїв очевидно, що інфраструктура депо розрахована на експлуатацію транспортних засобів з масою значно більшою за 24 тони. Встановлення такого обмеження для транспортних засобів Учасників не має технічного чи економічного обґрунтування, оскільки роботи у даній закупівлі передбачають використання важкої техніки, яка може мати повну масу, що перевищує 24 тони. Окремо слід зазначити, що техніка, яка має повну масу більш ніж 24 тони, зокрема є комбінованою і має можливість одночасно проводити очищення каналізації та відкачування вимитих відходів, у такої важкої техніки набагато потужніші та габаритні насоси та велика кількість води у баках.
Наше підприємство орендує саме важкі комбіновані спец. автомобілі (доказ додаток № 4 та доказ додаток № 5 до скарги), що не є порушенням при виконанні робіт, які встановлені предметом закупівлі, жодні нормативно-правові акти не встановлюють обмеження щодо ваги спец. автомобілів та обладнання, що застосовуються для очищення каналізаційних мереж, колодязів та колекторів.
Слід зазначити, що оскільки важка техніка має потужні насоси це дозволяє проводити роботи на відстані від розташування колодязів та трубопроводів, тому якщо у Замовника є хвилювання щодо пошкодження чи провалу асфальтних покриттів, у окремих філіях по типу: головного офісу, тощо, то важка техніка може експлуатуватись на чималій відстані від місцезнаходження трубопроводів.
Разом з тим, ми не розуміємо, як саме Замовник визначав, що обмеження у повній масі транспортних засобів має бути саме до 24 тон і не більше, згідно до яких норм і яким чином проводився даний розрахунок?
Тож вимога, щодо наявності транспортних засобів у Учасників, що має не перевищувати 24 тони створює штучні обмеження для Учасників закупівлі та приводить до зменшення кількості потенційних Учасників, разом з тим вимоги Замовника протирічать одне одному, мати надпотужне обладнання але не мати важких автомобілів. Встановлення такого обмеження створює дискримінаційні умови, оскільки воно не відповідає реальним умовам експлуатації, технічним вимогам об’єктів закупівлі та не підкріплено жодним нормативно-правовим актом.
×
-
Назва доказу:
Дог-р. оренди спец. автомобілів
-
Повʼязаний документ:
Дод. №5 дог. оренди спец.автомобілів
-
-
Назва доказу:
Свідоцтва про реєстрацію орендованих нашою компанією спец. авто та технічні висновки до них (маса більше ніж вимагає Замовник бо техніка комбінована)
-
Повʼязаний документ:
Дод. №4 свідоцтва про реєстрацію спец.авто та технічні висновки до них
-
-
Назва доказу:
Тех. паспорт на вагон трамвайний з тех. характеристиками де визначена повна маса більше ніж 24 тони, як вимагається Замовником
-
Повʼязаний документ:
Дод. №3 тех. паспорт на вагон трамвайний з тех. характеристиками повної маси
-
-
Назва доказу:
Настанова стандартного тролейбуса з тех. характеристиками де визначена повна маса більше ніж 24 тони, як вимагається Замовником
-
Повʼязаний документ:
Дод. №2 настанова тролейбуса з тех. характеристиками повної маси
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника з даною вимогою ст. 20, додаток № 1, пункт 1.4.
-
Повʼязаний документ:
Дод. №1 тендерна документація Замовника
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Додаток № 1 тендерної документації, пункту 1.4., щодо вимоги про повну масу кожного транспортного засобу, яка не має перевищувати 24 тони, оскільки дана вимога взагалі не обґрунтована Замовником та дискримінує Учасників, які для виконання робіт використовують комбіновані, важкі спец. автомобілі. Предмет закупівлі та роботи визначені технічною специфікацією самі по собі передбачають застосування важкої спец. техніки, оскільки потужні насосні агрегати та ємності для води і ємності для заповнення відходами встановлені на спец. автомобілях є важкими, за рахунок цього і є потужними.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
9b2f395c36ec4aa3a88a8deda76c3353
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до Додатку № 1 тендерної документації, пункту 2.1. Замовник вимагає обов’язкову наявність спеціалістів, у штаті підприємств Учасників, із конкретно зазначеними посадами, а саме: головний інженер та/або виконроб
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Предметом закупівлі є «Послуги з гідродинамічної прочистки зовнішньої господарсько-фекальної, зливової каналізації, чищення колодязів, зливоприймачів, відстійників та інших частин мереж, хімічний аналіз стічних вод після прочистки (30 інгредієнтів), код 90470000-2 за ДК 021:2015 «Послуги з чищення каналізаційних колекторів», тож вимога щодо наявності у штаті Учасників таких спеціалістів, як: головний інженер та/або виконроб є не доцільною до предмету закупівлі, оскільки головний інженер – це посада, яка передбачає відповідальність за технічне обслуговування та безпеку, разом з тим, виконроб зазвичай контролює будівельні та монтажні роботи, жодна дана посадова особа не виконує безпосередньо роботи, що стосуються до предмету закупівлі. Для виконання робіт достатньо таких спеціалістів, як: слюсар та водій.
Це доводить типова технологічна карта організації праці обслуговуючого персоналу на прикладі комбінованої машини КО-503КП-10 при промиванні каналізаційних мереж та прочищенні непрохідних /150-600 мм/ колекторів та труб, яка була розроблена для Київської міської державної організації (доказ додаток № 6 до скарги). У виробничому завданні даної карти викладено наступне: «Виробниче завдання…при виконанні робіт по очищенню труб каналізації гідромашину обслуговує не менше трьох людей: водій та слюсарі…» про обов’язкову присутність або обов’язкове залучення, до таких робіт, головного інженера та/або виконроба вимога відсутня. Слід зазначити, що у жодних інших нормативно-правових актах також відсутні вимоги щодо обов’язкового залучення вищезазначених посадових осіб.
У разі якщо Замовнику принципова наявність технічних, посадових осіб, на підприємствах потенційних Учасників, які мають контролювати виконання робіт, проводити навчання персоналу, тощо, прохання обґрунтувати таку вимогу та не застосовувати дискримінаційні вимоги у вигляді визначення конкретних посад, оскільки посадові спеціалісти можуть мати іншу назву але відповідати конкретно за той процес, який необхідний Замовнику. До прикладу, наше підприємство має у штаті таких посадових спеціалістів, як: технічний керівник або інженер з експлуатації споруд та устаткування водопровідно-каналізаційного господарства (доказ додаток № 7 до скарги), дані спеціалісти можуть бути залучені у тих самих процесах де можуть бути залучені головний інженер та/або виконроб, але визначення Замовником саме конкретних посад дискримінує нашу компанію, як потенційного Учасника.
Це доводить типова технологічна карта організації праці обслуговуючого персоналу на прикладі комбінованої машини КО-503КП-10 при промиванні каналізаційних мереж та прочищенні непрохідних /150-600 мм/ колекторів та труб, яка була розроблена для Київської міської державної організації (доказ додаток № 6 до скарги). У виробничому завданні даної карти викладено наступне: «Виробниче завдання…при виконанні робіт по очищенню труб каналізації гідромашину обслуговує не менше трьох людей: водій та слюсарі…» про обов’язкову присутність або обов’язкове залучення, до таких робіт, головного інженера та/або виконроба вимога відсутня. Слід зазначити, що у жодних інших нормативно-правових актах також відсутні вимоги щодо обов’язкового залучення вищезазначених посадових осіб.
У разі якщо Замовнику принципова наявність технічних, посадових осіб, на підприємствах потенційних Учасників, які мають контролювати виконання робіт, проводити навчання персоналу, тощо, прохання обґрунтувати таку вимогу та не застосовувати дискримінаційні вимоги у вигляді визначення конкретних посад, оскільки посадові спеціалісти можуть мати іншу назву але відповідати конкретно за той процес, який необхідний Замовнику. До прикладу, наше підприємство має у штаті таких посадових спеціалістів, як: технічний керівник або інженер з експлуатації споруд та устаткування водопровідно-каналізаційного господарства (доказ додаток № 7 до скарги), дані спеціалісти можуть бути залучені у тих самих процесах де можуть бути залучені головний інженер та/або виконроб, але визначення Замовником саме конкретних посад дискримінує нашу компанію, як потенційного Учасника.
×
-
Назва доказу:
Посвідчення та протокол проходження навчання технічних, посадових спеціалістів нашого підприємства, які доводять, що визначення конкретної посади дискримінує інших Учасників закупівлі
-
Повʼязаний документ:
Дод. №7 посвідчення та протоколи навчання технічних,посадових осіб
-
-
Назва доказу:
Типова тех. карта організації праці персоналу при очищенні кан. мереж та колекторів, яка доводить, що ні інженер ні виконроб не мають бути обов'язково задіяні до робіт передбачених закупівлею
-
Повʼязаний документ:
Дод. №6 типова тех.карта організації праці персоналу при очищенні кан. мереж та колекторів
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника з даною вимогою ст. 20, додаток № 1, пункт 2.1.
-
Повʼязаний документ:
Дод. №1 тендерна документація Замовника
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Додаток № 1 тендерної документації, пункту 2.1., щодо вимоги про обов’язкову наявність спеціалістів, у штаті підприємств Учасників, із конкретно зазначеними посадами, а саме: головний інженер та/або виконроб та зазначити дані посади загальною назвою, що буде стосуватись їх участі та діяльності саме для даної закупівлі.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
e5fcb698455b4ebab617731f26808bd1
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до Додатку № 1 тендерної документації, пункту 14.Замовником вимагається надати договір на приймання твердих побутових відходів, мулу зливової каналізації, відходів, що містять нафтопродукти, та жирових відходів…
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Предметом закупівлі є «Послуги з гідродинамічної прочистки зовнішньої господарсько-фекальної, зливової каналізації, чищення колодязів, зливоприймачів, відстійників та інших частин мереж, хімічний аналіз стічних вод після прочистки (30 інгредієнтів), код 90470000-2 за ДК 021:2015 «Послуги з чищення каналізаційних колекторів». Згідно технічної специфікації Замовника, відповідно до Додатку № 6 тендерної документації (доказ додаток № 8 до скарги) передбачена утилізація таких відходів як: мул та жир, жодних вимог щодо утилізації твердих побутових відходів та відходів, що містять нафтопродукти не зазначено.
Для приймання та утилізації твердих побутових відходів необхідне чітке формулювання та конкретизація, які саме тверді відходи підлягають збору та утилізації і у якій кількості, для можливості врахувати дану інформацію при подачі цінової пропозиції. Оскільки Замовником взагалі не зазначені умови щодо утилізації твердих побутових відходів неможливо визначити їх обсяг та спосіб утилізації. У зв’язку з цим вимога щодо надання договору на утилізацію твердих побутових відходів є недоцільною, оскільки ні предметом закупівлі, ні технічною специфікацією Замовник не визначив дані роботи. Згідно ЗУ «Про публічні закупівлі», така вимога ставить Учасників у нерівні умови та порушує принципи державних закупівель.
Також, разом з тим, у технічній специфікації Замовника, відповідно до Додатку № 6 тендерної документації (доказ додаток № 8 до скарги) взагалі відсутня будь-яка інформація щодо необхідності приймання та знешкодження відходів, що містять нафтопродукти. Слід зазначити відсутність будь якої конкретики щодо обсягу відходів.
Варто окремо зауважити, що якщо Замовнику необхідне оброблення, приймання та знешкодження/утилізації відходів, що містять нафтопродукти, що зокрема класифікуються, як небезпечні, це має бути окрема закупівля з кодом ДК визначеним саме для таких послуг, а саме: 90521000-5 – Послуги з оброблення та утилізації небезпечних відходів.
Зокрема компанії, які займаються виключно утилізацію небезпечних відходів і мають відповідні договори, дозволи саме на даний вид діяльності і до очищення каналізації не мають ніякого відношення, або ж навпаки є компанії, які займаються зокрема очищенням каналізації.
Це абсолютно два різних види діяльності, вони передбачають різний дозвільний характер і компанії, що зокрема надають послуги з очищення каналізаційних мереж, колодязів, резервуарів, відстійників, тощо, що є основною закупкою послуг у цій закупівлі, не зобов’язані мати договори на утилізацію відходів, що містять нафтопродукти, бо це не передбачено чинним законодавством.
Тож, як і було зазначено вище, предмет, код ДК згідно державного класифікатора, технічна специфікація закупівлі не передбачає таких робіт/послуг, для яких необхідно мати договори на приймання та знешкодження твердих побутових відходів та відходів, що містять нафтопродукти, вимога Замовника, щодо надання Учасниками таких договорів, що ні як не стосується закупівлі просто недоцільна, необґрунтована та суперечить чинному законодавству. Замовник перевищує свої повноваження, встановлюючи вимоги, що не відповідають суті та змісту закупівлі, це свідчить про умисну дискримінацію Учасників, що є порушенням принципу добросовісної конкуренції.
Для приймання та утилізації твердих побутових відходів необхідне чітке формулювання та конкретизація, які саме тверді відходи підлягають збору та утилізації і у якій кількості, для можливості врахувати дану інформацію при подачі цінової пропозиції. Оскільки Замовником взагалі не зазначені умови щодо утилізації твердих побутових відходів неможливо визначити їх обсяг та спосіб утилізації. У зв’язку з цим вимога щодо надання договору на утилізацію твердих побутових відходів є недоцільною, оскільки ні предметом закупівлі, ні технічною специфікацією Замовник не визначив дані роботи. Згідно ЗУ «Про публічні закупівлі», така вимога ставить Учасників у нерівні умови та порушує принципи державних закупівель.
Також, разом з тим, у технічній специфікації Замовника, відповідно до Додатку № 6 тендерної документації (доказ додаток № 8 до скарги) взагалі відсутня будь-яка інформація щодо необхідності приймання та знешкодження відходів, що містять нафтопродукти. Слід зазначити відсутність будь якої конкретики щодо обсягу відходів.
Варто окремо зауважити, що якщо Замовнику необхідне оброблення, приймання та знешкодження/утилізації відходів, що містять нафтопродукти, що зокрема класифікуються, як небезпечні, це має бути окрема закупівля з кодом ДК визначеним саме для таких послуг, а саме: 90521000-5 – Послуги з оброблення та утилізації небезпечних відходів.
Зокрема компанії, які займаються виключно утилізацію небезпечних відходів і мають відповідні договори, дозволи саме на даний вид діяльності і до очищення каналізації не мають ніякого відношення, або ж навпаки є компанії, які займаються зокрема очищенням каналізації.
Це абсолютно два різних види діяльності, вони передбачають різний дозвільний характер і компанії, що зокрема надають послуги з очищення каналізаційних мереж, колодязів, резервуарів, відстійників, тощо, що є основною закупкою послуг у цій закупівлі, не зобов’язані мати договори на утилізацію відходів, що містять нафтопродукти, бо це не передбачено чинним законодавством.
Тож, як і було зазначено вище, предмет, код ДК згідно державного класифікатора, технічна специфікація закупівлі не передбачає таких робіт/послуг, для яких необхідно мати договори на приймання та знешкодження твердих побутових відходів та відходів, що містять нафтопродукти, вимога Замовника, щодо надання Учасниками таких договорів, що ні як не стосується закупівлі просто недоцільна, необґрунтована та суперечить чинному законодавству. Замовник перевищує свої повноваження, встановлюючи вимоги, що не відповідають суті та змісту закупівлі, це свідчить про умисну дискримінацію Учасників, що є порушенням принципу добросовісної конкуренції.
×
-
Назва доказу:
Технічна специфікація Замовника, яка доводить, що Замовник не потребує дані роботи
-
Повʼязаний документ:
Дод. №8 технічна специфікація Замовника з тендерної документації
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Додаток № 1 тендерної документації, пункту 14., щодо вимоги про надання договорів на приймання та знешкодження твердих побутових відходів та відходів, що містять нафтопродукти, оскільки предмет закупівлі та технічна специфікація взагалі не передбачає виконання даних робіт.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
d9d8ef18d6f643718c39c5e740c276f6
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до Додатку № 1 тендерної документації, пункту 14. Замовником вимагається надати договір на приймання твердих побутових відходів, мулу зливової каналізації, відходів, що містять нафтопродукти, та жирових відходів ТЕРМІН ДІЇ даного договору повинен бути не менш ніж до 31.12.2025р.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Слід зазначити, що чинне законодавство України не містить жодних вимог щодо обов’язкового визначення строку дії договорів. Наша компанія має укладений, діючий договір зі спеціалізованим підприємством (доказ додаток № 9 до скарги) на утилізацію відходів, що передбачає дана закупівля, у даному договорі не визначається чітка дата терміну дії, замість цього зазначена пролонгація, але пролонгація не визначає конкретний термін дії договору. У випадку надання такого договору у складі своєї пропозиції, наша компанія може бути дискваліфікована. Таке обмеження, щодо виключно визначеного терміну дії є недоцільним, якщо у договорі є пролонгація це не є порушенням. У випадку, якщо Замовник хоче впевнитись, що договір діючий, це можна легко довести надавши Замовнику акт виконаних робіт за найближчий минулий період. Тож встановлення саме жорсткої вимоги щодо наявності дати завершення договору обмежує конкуренцію та надає перевагу Учасникам, які можуть відповідати цьому необґрунтованому критерію.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Додаток № 1 тендерної документації, пункту 14., щодо вимоги про надання договору на утилізацію відходів з конкретним, визначеним терміном його дії, оскільки пролонгація у договорі не є порушенням якщо у Учасника є в наявності такий діючий договір та Учасник може це довести додавши документ, який підтвердить його дію.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
97ee2ebe9d5f4a8c8637585dc4a04b12
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-13-007611-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
1. Замовник у тендерній документації вимагає документи, які є недоцільними до предмета закупівлі та обладнання характеристики якого є технічно неможливими
2. Також Замовник НЕ вимагає, дійсно важливі документи (у тому числі дозвільні) та наявність спец. обладнання, які б мали підтвердити кваліфікацію Учасників з документальної та технічної сторони, разом з тим підтверджено дискримінаційний підхід до Учасників.
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА щодо виявлених порушень у сфері публічних закупівель 17.01.2025 14:23
- Перелік видів робіт підвищеної небезпеки пункти 17 та 27 (дод. №6 до скарги) 17.01.2025 14:23
- Перелік відходів до Постанови (дод. №5 до скарги) 17.01.2025 14:23
- Настанова експлуат. тролейбусу (дод. № 4 до скарги) 17.01.2025 14:23
- Приклад документу щодо харак. цистерн мулососів від 6 м3 (дод. №3 до скарги) 17.01.2025 14:23
- Лист від ТОВ КЕРХЕР (дод.№2 до скарги) 17.01.2025 14:23
- Тендерна документація Замовника (дод. №1 до скарги) 17.01.2025 14:23
- СКАРГА щодо виявлених порушень у сфері публічних закупівель у форматі "ворд" 17.01.2025 14:23
- Скріншот з офіційного сайту Держгірпромнагляду (дод.№10 до скарги) 17.01.2025 14:23
- Наказ № 193 від 02.09.2008р. Держігпромнагляду (дод.№9 до скарги) 17.01.2025 14:23
- Постанова КМУ №1102 від 20.10.2023р. щодо класифікації відходів (дод.№8 до скарги) 17.01.2025 14:23
- Наказ Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду № 61 від 18.03.2010 р. (дод. №7 до скарги) 17.01.2025 14:23
- Перелік видів робіт підвищеної небезпеки пункт 3 (дод. №6 до скарги) 17.01.2025 14:23
- sign.p7s 17.01.2025 14:29
- рішення від 21.01.2025 № 893.pdf 21.01.2025 18:07
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.01.2025 № 1381.pdf 30.01.2025 10:38
- рішення від 29.01.2025 № 1381.pdf 31.01.2025 15:23
- Відповідь АМКУ (Послуги з прочищення каналізації)-7611-a.b1.pdf 23.01.2025 14:50
- Відповідь АМКУ (Послуги з прочищення каналізації)-7611-a.b1.doc 23.01.2025 14:50
- №71 Протокол (протокольне рішення) від 21.02.25 -7611-a-зміни.pdf 21.02.2025 15:30
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.01.2025 15:25
Дата розгляду скарги:
29.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.01.2025 18:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
31.01.2025 15:25
Дата виконання рішення Замовником:
21.02.2025 15:30
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 29.01.2025 № 1381-р/пк-пз та у відповідності до листа 21.02.2025 №053/01/33-279 начальника СУРС та ТІ (ініціатора процедури закупівлі), яким повідомлено про необхідність внесення відповідних змін до Тендерної документації в частині кваліфікаційних та Технічних вимог, уповноваженою особою протоколом від 21.02.2025 №71 затверджено та внесено відповідні зміни до Тендерної документації.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9b025f8410c34be4817deaf37d1e5d64
Заголовок пункту скарги:
Згідно тендерної документації пункту 1.1. підпункту 1.1.1 Додатку № 1 Замовник вимагає наявність обладнання у Учасників, яке є технічно неможливим
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
У скарзі представлена формула де розрахована потужність для насосу. Для того, щоб отримати таку продуктивність, як вимагає Замовник необхідно отримати потужність для насосу приблизно 353 kВт. Така потужність є значно вищою за типову потужність гідродинамічних насосів високого тиску, що використовуються для прочистки трубопроводів. Такі показники відповідають обладнанню, яке застосовується у великих промислових установах, будівельних майданчиках, медичних установах, сільськогосподарських підприємствах, кораблях, тощо.
У описі до будь-якого генератора, який має потужність мінімум 300 kВт вказано, що такі генератори застосовують для забезпечення електроенергією великого промислового чи будівельного об’єкта, але ніяк не для забезпечення роботи насосів високого тиску. Такі генератори мають дуже великі габарити та вагу і встановити їх на спец. автомобіль де встановлений насос високого тиску – неможливо.
У описі до будь-якого генератора, який має потужність мінімум 300 kВт вказано, що такі генератори застосовують для забезпечення електроенергією великого промислового чи будівельного об’єкта, але ніяк не для забезпечення роботи насосів високого тиску. Такі генератори мають дуже великі габарити та вагу і встановити їх на спец. автомобіль де встановлений насос високого тиску – неможливо.
×
-
Назва доказу:
Офіційна відповідь від ТОВ "КЕРХЕР"
-
Повʼязаний документ:
Лист від ТОВ КЕРХЕР (дод.№2 до скарги)
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Внесення змін у пункт 1.1.1. визначивши лише, один, важливіший технічний показник на думку Замовника АБО тиск насоса не менш ніж 60 МПа АБО витрати води не менш ніж 300 л/хв. ОДНОЧАСНА ПРОДУКТИВНІСТЬ ЦИХ ЗНАЧЕНЬ - НЕМОЖЛИВА.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
83c56fcf708e4c04aa1e675542ea15b1
Заголовок пункту скарги:
Згідно тендерної документації пункту 1.1. підпункту 1.1.3 Додатку № 1, Замовником вимагається надати: 1.1.3. гідравлічний пістолет на кожну гідроочисну техніку та згідно тендерної документації пункту 1.2. Додатку №1, Замовником вимагається надати технічну документацію де буде зазначені тех. характеристики даних пістолетів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Справа в тім, що наша компанія зокрема закуповує такі пістолети у іноземної, німецької компанії «Kärcher», при покупці такого обладнання, «Kärcher» не надає технічної документації до нього, бо такий товар за стандартами вважається аксесуаром. На наше офіційне звернення до офіційного представника компанії «Kärcher», а саме: ТОВ «КЕРХЕР» була надана офіційна відповідь, що на такий товар технічна документація (інструкції з експлуатації, сертифікату, технічного паспорту, тощо) виробником не передбачено (лист з відповіддю від ТОВ «КЕРХЕР» додається).
×
-
Назва доказу:
Приклад документу щодо визначення характеристик цистерн мулососів
-
Повʼязаний документ:
Приклад документу щодо харак. цистерн мулососів від 6 м3 (дод. №3 до скарги)
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Внесення змін у пункт у пункт 1.2. щодо обов’язкового надання копії інструкції з експлуатації від заводів виробників або паспортів з технічними характеристиками від заводів виробників для гідравлічного пістолету.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
e05f3f4d74504dce9599171fdb8e7f83
Заголовок пункту скарги:
Згідно тендерної документації пункту 1.2. Додатку №1, Замовником вимагається надати гарантійний лист Учасника з посиланням на сторінку офіційного сайту заводу-виробника, яка містить детальну інформацію щодо зазначених характеристик
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Вимога Замовника, щодо обов’язкового надання гарантійного листа з посиланням на сайт заводу-виробника ставить Учасників у нерівні умови. Оскільки таке обладнання як: насоси високого тиску та вакуумні насоси, що мають високу продуктивність виготовляють зокрема іноземні виробники. Не всі виробники, особливо іноземні, мають офіційні сайти з детальною технічною інформацією про своє обладнання, або ця інформація може бути недоступною саме на сайті, врешті решт можуть існувати інші технічні причини. Також слід зазначити, що велика кількість обладнання, яка виготовлялась наприклад у 2020 році, на разі знята з виробництва і сайт виробника не відображає інформацію, щодо обладнання, яке більше не надходить у продаж. Оскільки додатково Замовник вимагає надання копії інструкції з експлуатації від заводів виробників або паспортів з технічними характеристиками від заводів виробників, цих документів більш ніж достатньо аби підтвердити технічні характеристики техніки.
×
-
Назва доказу:
Настанова щодо експлуатац. тролейбусу з його характеристиками
-
Повʼязаний документ:
Настанова експлуат. тролейбусу (дод. № 4 до скарги)
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Внесення зміни у тендерну документацію та додавання до вимог Замовника наявність у Учасників документ виданий відповідним підприємством, що містить висновок технічної експертизи/огляду мулососів в частині визначення об’єму встановленої цистерни, а саме: ємність не менше 6 м3. Слід зазначити, що не зрозуміло, чому Замовник не вимагає дійсно документ, який буде важливий для підтвердження характеристик мулососів, а саме: документ виданий відповідним підприємством, що містить висновок технічної експертизи/огляду мулососів в частині визначення об’єму встановленої цистерни, а саме: ємність не менше 6 м3. Яким чином Замовник має впевнитись, що всі 3 одиниці мулососів, які він вимагає у Учасників мають цистерну/ємність саме не менше 6 м3. Тобто є абсолютно необґрунтована та надмірна вимога, щодо підтвердження технічних характеристик на частину обладнання через гарантійний лист з посиланням на сайт заводу-виробника і є взагалі відсутність вимоги, щодо підтвердження Учасниками конкретних технічних характеристик встановлених самим же Замовником
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Внесення змін у пункт 1.2. щодо надання Учасниками листа з посиланням на сторінку офіційного сайту заводу-виробника гідроочисної техніки та повністю виключити цю частину вимоги із тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
59b571e208894e5a809069359c859f45
Заголовок пункту скарги:
Згідно тендерної документації пункту 1.4. Додатку №1, Замовником вимагається надати технічні паспорти на автотранспорт (Повна маса кожного транспортного засобу (відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів) не повинна перевищувати 24 тони)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до настанови щодо експлуатування тролейбусу міського особливо великої місткості з низьким рівнем підлоги
Т 90117 (це звичайний тролейбус, який є на кожному маршруті у м. Києві), технічні характеристики тролейбуса визначають повну його масу – 30400 кг = 30,4 тони. Враховуючи, що у парку/депо знаходяться сотні таких тролейбусів, очевидно, що інфраструктура депо розрахована на експлуатацію транспортних засобів з масою значно більшою за 24 тони. Встановлення такого обмеження для транспортних засобів Учасників не має технічного чи економічного обґрунтування, оскільки роботи у даній закупівлі передбачають використання важкої техніки, яка може мати повну масу, що перевищує 24 тони. Окремо слід зазначити, що техніка, яка має повну масу більш ніж 24 тони, зокрема є комбінованою і має можливість одночасно проводити очищення каналізації та відкачування вимитих відходів, у такої важкої техніки набагато потужніші насоси та велика кількість води у баках, що дозволяє подовжити час виконання робіт без перерви. Також зазвичай у важкої техніки цистерни для відходів мають чималу ємність, що дозволяє за один раз відкачати більшу кількість відходів. Оскільки важка техніка має потужні насоси це дозволяє проводити роботи на відстані від розташування колодязів та трубопроводів, тому якщо у Замовника є хвилювання щодо пошкодження чи провалу асфальтних покриттів, у окремих філіях по типу: головного офісу, тощо, то важка техніка може експлуатуватись на чималій відстані від місцезнаходження трубопроводів.
Разом з тим, цікаво, як Замовник визначив, що обмеження у повній масі транспортних засобів має бути саме до 24 тон і не більше, згідно до яких норм і яким чином проводився даний розрахунок?
Т 90117 (це звичайний тролейбус, який є на кожному маршруті у м. Києві), технічні характеристики тролейбуса визначають повну його масу – 30400 кг = 30,4 тони. Враховуючи, що у парку/депо знаходяться сотні таких тролейбусів, очевидно, що інфраструктура депо розрахована на експлуатацію транспортних засобів з масою значно більшою за 24 тони. Встановлення такого обмеження для транспортних засобів Учасників не має технічного чи економічного обґрунтування, оскільки роботи у даній закупівлі передбачають використання важкої техніки, яка може мати повну масу, що перевищує 24 тони. Окремо слід зазначити, що техніка, яка має повну масу більш ніж 24 тони, зокрема є комбінованою і має можливість одночасно проводити очищення каналізації та відкачування вимитих відходів, у такої важкої техніки набагато потужніші насоси та велика кількість води у баках, що дозволяє подовжити час виконання робіт без перерви. Також зазвичай у важкої техніки цистерни для відходів мають чималу ємність, що дозволяє за один раз відкачати більшу кількість відходів. Оскільки важка техніка має потужні насоси це дозволяє проводити роботи на відстані від розташування колодязів та трубопроводів, тому якщо у Замовника є хвилювання щодо пошкодження чи провалу асфальтних покриттів, у окремих філіях по типу: головного офісу, тощо, то важка техніка може експлуатуватись на чималій відстані від місцезнаходження трубопроводів.
Разом з тим, цікаво, як Замовник визначив, що обмеження у повній масі транспортних засобів має бути саме до 24 тон і не більше, згідно до яких норм і яким чином проводився даний розрахунок?
×
-
Назва доказу:
Національний перелік відходів
-
Повʼязаний документ:
Перелік відходів до Постанови (дод. №5 до скарги)
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Внесення змін у пункт 1.4. щодо встановленого обмеження повної маси транспортних засобів, яке не повинно перевищувати 24 тони та повністю виключити цю частину вимоги із тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
510d42d154054aa99055a3779d1458bd
Заголовок пункту скарги:
Згідно тендерної документації пункту 2.1. Додатку №1, Замовником вимагається надати штатного уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів (не менше 1 людини) та згідно тендерної документації пункту 2.4. Додатку №1, Замовником вимагається надати: «На штатного з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів надати свідоцтво про підготовку, видане відповідним сервісом МВС
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Предметом закупівлі є «Послуги з гідродинамічної прочистки зовнішньої господарсько-фекальної, зливової каналізації, чищення колодязів, зливоприймачів, відстійників та інших частин мереж, хімічний аналіз стічних вод після прочистки (30 інгредієнтів), код 90470000-2 за ДК 021:2015 «Послуги з чищення каналізаційних колекторів». Даний вид діяльності взагалі не передбачає перевезення небезпечних вантажів, що є предметом регулювання відповідних нормативно-правових актів, зокрема Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів».
Згідно технічної специфікації наданої Замовником, викладеною у Додатку № 6 до тендерної документації, передбачена утилізація мулу та жиру, тобто єдині відходи, які мають перевозитись для подальшої утилізації, зауважуємо саме відходи не вантажі, це – мул та жир.
На разі взагалі не існує такого поняття, як мул. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1102, згідно до національного переліку відходів, розділу
20 03 Інші побутові відходи та відходи інфраструктури населених пунктів визначено наступний перелік відходів:
20 03 01 Змішані побутові відходи
20 03 02 Відходи ринків
20 03 03 Змет від прибирання вулиць
20 03 04 Шлами септичних ємностей
20 03 06 Відходи від очищення стічних вод
20 03 07 Великогабаритні відходи
20 03 99 Інші побутові відходи цієї групи
Якщо у коді відсутня позначка – « * » відходи класифікуються, як БЕЗПЕЧНІ, абсолютно у всіх вище перелічених кодах даного розділу відсутня дана позначка. Виділені та підкреслені відходи відносять себе до таких, що можуть містити мул та відносяться в цілому до загального предмету закупівлі та утилізації «мулу», згідно технічної специфікації Замовника.
Що стосується утилізації жиру, жир є харчовим відходом, він може накопичуватись у жироуловлювачі (спеціальне обладнання для тимчасового збирання жиру) або у разі його відсутності напряму потрапляти у каналізаційну мережу разом із стічними водами.
Відповідно вище зазначеного переліку відходів передбачена і класифікація такого виду жиру за кодом:
19 08 09 Жири та суміші олій від олійно-водної сепарації, що містять лише харчові олії та жири
У даного коду також відсутня позначка, що визначає такі відходи безпечними.
Тобто, у Замовника ВІДСУТНІ небезпечні відходи на підприємстві, вже не кажучи, що відсутні небезпечні вантажі.
Згідно технічної специфікації наданої Замовником, викладеною у Додатку № 6 до тендерної документації, передбачена утилізація мулу та жиру, тобто єдині відходи, які мають перевозитись для подальшої утилізації, зауважуємо саме відходи не вантажі, це – мул та жир.
На разі взагалі не існує такого поняття, як мул. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1102, згідно до національного переліку відходів, розділу
20 03 Інші побутові відходи та відходи інфраструктури населених пунктів визначено наступний перелік відходів:
20 03 01 Змішані побутові відходи
20 03 02 Відходи ринків
20 03 03 Змет від прибирання вулиць
20 03 04 Шлами септичних ємностей
20 03 06 Відходи від очищення стічних вод
20 03 07 Великогабаритні відходи
20 03 99 Інші побутові відходи цієї групи
Якщо у коді відсутня позначка – « * » відходи класифікуються, як БЕЗПЕЧНІ, абсолютно у всіх вище перелічених кодах даного розділу відсутня дана позначка. Виділені та підкреслені відходи відносять себе до таких, що можуть містити мул та відносяться в цілому до загального предмету закупівлі та утилізації «мулу», згідно технічної специфікації Замовника.
Що стосується утилізації жиру, жир є харчовим відходом, він може накопичуватись у жироуловлювачі (спеціальне обладнання для тимчасового збирання жиру) або у разі його відсутності напряму потрапляти у каналізаційну мережу разом із стічними водами.
Відповідно вище зазначеного переліку відходів передбачена і класифікація такого виду жиру за кодом:
19 08 09 Жири та суміші олій від олійно-водної сепарації, що містять лише харчові олії та жири
У даного коду також відсутня позначка, що визначає такі відходи безпечними.
Тобто, у Замовника ВІДСУТНІ небезпечні відходи на підприємстві, вже не кажучи, що відсутні небезпечні вантажі.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Внесення змін у пункт 2.1. щодо обов’язкової наявності у Учасника штатного уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів (не менше 1 людини) та повного виключення цієї частини вимоги із тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
6
Номер:
a7e6a6d637694d2c9b0237f52c1a4192
Заголовок пункту скарги:
Те саме стосується вимоги Замовника згідно тендерної документації пункту 13 Додатку №1: «Ліцензія на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями (витяг з Державної служби України з безпеки на транспорті)».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Закон України «Про відходи» визначає поняття небезпечних відходів таких, що мають властивості токсичності, вибухонебезпечності, хімічної або біологічної активності та становлять загрозу довкіллю та здоров’ю людей.
Як і було зазначено вище, предмет, код ДК згідно державного класифікатора, технічна специфікація закупівлі не передбачає таких робіт/послуг, для яких необхідно мати дану ліцензію, вимога Замовника, щодо надання Учасниками такого дозвільного документу, що ні як не стосується закупівлі просто недоцільна, необґрунтована та суперечить чинному законодавству.
Як і було зазначено вище, предмет, код ДК згідно державного класифікатора, технічна специфікація закупівлі не передбачає таких робіт/послуг, для яких необхідно мати дану ліцензію, вимога Замовника, щодо надання Учасниками такого дозвільного документу, що ні як не стосується закупівлі просто недоцільна, необґрунтована та суперечить чинному законодавству.
×
-
Назва доказу:
Наказ Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці, гірничого нагляду
-
Повʼязаний документ:
Наказ Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду № 61 від 18.03.2010 р. (дод. №7 до скарги)
-
-
Назва доказу:
Перелік робіт підвищеної небезпеки
-
Повʼязаний документ:
Перелік видів робіт підвищеної небезпеки пункти 17 та 27 (дод. №6 до скарги)
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Внесення змін та повне виключення даної вимоги із тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
7
Номер:
f656d03077e846b89ea580409751e125
Заголовок пункту скарги:
Згідно тендерної документації пункту 12 Додатку №1, Замовником вимагається надати дозволи: 1.на злив, очистка, нейтралізація резервуарів, тари та інших ємностей з-під нафтопродуктів та інших небезпечних речовин та 2.розмивання порід з використанням гідромоніторів та інших засобів гідромеханізації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Щодо першого дозволу: на злив, очистка, нейтралізація резервуарів, тари та інших ємностей з-під нафтопродуктів, кислот, лугів та інших небезпечних речовин, в тому числі радіоактивних. Даний дозвіл необхідний для обслуговування підприємств, що зберігають або використовують небезпечні речовини (нафтопродукти, кислоти, луги, тощо).
Тобто якщо у парках КП «КИЇВПАСТРАНС» є наявні резервуари в котрих зберігаються нафтопродукти, наприклад мастила для двигунів або запчастин у рухомому складі, то
КП «КИЇВПАСТРАНС» має періодично очищати такі резервуари та ємності та утилізувати ці небезпечні відходи для запобігання забрудненню та забезпечення безпечного використання.
Вкотре зауважимо, що предметом даної закупівлі є: «Послуги з гідродинамічної прочистки зовнішньої господарсько-фекальної, зливової каналізації, чищення колодязів, зливоприймачів, відстійників та інших частин мереж, хімічний аналіз стічних вод після прочистки (30 інгредієнтів), код 90470000-2 за ДК 021:2015 «Послуги з чищення каналізаційних колекторів». Разом з тим, у технічній специфікації Замовника взагалі відсутня будь-яка інформація щодо необхідності перевезення та утилізації відходів, що містять нафтопродукти або інші небезпечні речовини.
Як вже було зазначено вище, де мова йшла про «ліцензію на перевезення небезпечних вантажів та відходів», утилізація небезпечних відходів та очищення каналізаційних мереж та відстійників це абсолютно два різних види діяльності, вони передбачають різний дозвільний характер і компанії, що зокрема надають послуги з очищення каналізаційних мереж, колодязів, резервуарів, відстійників, тощо, що є основною закупкою послуг у цій закупівлі, не зобов’язані мати даний Дозвіл (декларацію), бо це не передбачено чинним законодавством.
У зв’язку із вищевикладеним даний Дозвіл зовсім не стосується предмету закупівлі.
Щодо другого дозволу на розмивання порід з використанням гідромоніторів та інших засобів гідромеханізації.
Дозвіл на розмивання порід з використанням гідромоніторів та інших засобів гідромеханізації передбачений для діяльності, яка пов’язана з розробкою родовищ корисних копалин, зокрема для видобутку корисних копалин відкритим способом. Цей Дозвіл необхідний у випадках, коли використовуються методи гідромеханізації, такі як гідромонітори, для розмивання та видалення порід, що дозволяє отримувати корисні копалини з родовищ. Цей вид діяльності може включати розробку кар’єрів, гідро розробку торфу, піску, гравію, тощо.
Наказ від 18.03.2010 № 61 Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду «Про затвердження Правил охорони праці під час розробки родовищ корисних копалин відкритим способом» визначає: 4. Вимоги безпеки при очисному вийманні гідромоніторами. Цей розділ доводить те, що розмивання порід з використанням гідромоніторів та інших засобів гідромеханізації передбачений конкретно для діяльності, яка пов’язана саме з розробкою родовищ корисних копалин. Додаємо посилання на даний Наказ:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0356-10#Text .
Тож як вищезазначений Дозвіл стосується даної закупівлі? Абсолютно ніяк. Такий Дозвіл регламентує гірничодобувні роботи де необхідне застосування гідромоніторів та інших засобів гідромеханізації для розмивання порід і до очищення каналізаційних мереж або ж розмивання відстійників від відкладень не має жодного відношення.
Тобто якщо у парках КП «КИЇВПАСТРАНС» є наявні резервуари в котрих зберігаються нафтопродукти, наприклад мастила для двигунів або запчастин у рухомому складі, то
КП «КИЇВПАСТРАНС» має періодично очищати такі резервуари та ємності та утилізувати ці небезпечні відходи для запобігання забрудненню та забезпечення безпечного використання.
Вкотре зауважимо, що предметом даної закупівлі є: «Послуги з гідродинамічної прочистки зовнішньої господарсько-фекальної, зливової каналізації, чищення колодязів, зливоприймачів, відстійників та інших частин мереж, хімічний аналіз стічних вод після прочистки (30 інгредієнтів), код 90470000-2 за ДК 021:2015 «Послуги з чищення каналізаційних колекторів». Разом з тим, у технічній специфікації Замовника взагалі відсутня будь-яка інформація щодо необхідності перевезення та утилізації відходів, що містять нафтопродукти або інші небезпечні речовини.
Як вже було зазначено вище, де мова йшла про «ліцензію на перевезення небезпечних вантажів та відходів», утилізація небезпечних відходів та очищення каналізаційних мереж та відстійників це абсолютно два різних види діяльності, вони передбачають різний дозвільний характер і компанії, що зокрема надають послуги з очищення каналізаційних мереж, колодязів, резервуарів, відстійників, тощо, що є основною закупкою послуг у цій закупівлі, не зобов’язані мати даний Дозвіл (декларацію), бо це не передбачено чинним законодавством.
У зв’язку із вищевикладеним даний Дозвіл зовсім не стосується предмету закупівлі.
Щодо другого дозволу на розмивання порід з використанням гідромоніторів та інших засобів гідромеханізації.
Дозвіл на розмивання порід з використанням гідромоніторів та інших засобів гідромеханізації передбачений для діяльності, яка пов’язана з розробкою родовищ корисних копалин, зокрема для видобутку корисних копалин відкритим способом. Цей Дозвіл необхідний у випадках, коли використовуються методи гідромеханізації, такі як гідромонітори, для розмивання та видалення порід, що дозволяє отримувати корисні копалини з родовищ. Цей вид діяльності може включати розробку кар’єрів, гідро розробку торфу, піску, гравію, тощо.
Наказ від 18.03.2010 № 61 Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду «Про затвердження Правил охорони праці під час розробки родовищ корисних копалин відкритим способом» визначає: 4. Вимоги безпеки при очисному вийманні гідромоніторами. Цей розділ доводить те, що розмивання порід з використанням гідромоніторів та інших засобів гідромеханізації передбачений конкретно для діяльності, яка пов’язана саме з розробкою родовищ корисних копалин. Додаємо посилання на даний Наказ:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0356-10#Text .
Тож як вищезазначений Дозвіл стосується даної закупівлі? Абсолютно ніяк. Такий Дозвіл регламентує гірничодобувні роботи де необхідне застосування гідромоніторів та інших засобів гідромеханізації для розмивання порід і до очищення каналізаційних мереж або ж розмивання відстійників від відкладень не має жодного відношення.
×
-
Назва доказу:
Національний перелік відходів
-
Повʼязаний документ:
Перелік відходів до Постанови (дод. №5 до скарги)
-
-
Назва доказу:
Постанова КМУ щодо класифікації відходів
-
Повʼязаний документ:
Постанова КМУ №1102 від 20.10.2023р. щодо класифікації відходів (дод.№8 до скарги)
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Внесення змін у пункт № 12 щодо обов’язкової наявності у Учасника вищевказаних дозволів та виключення цієї частини вимоги із тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
8
Номер:
901010143eca471089a8c50ee9652827
Заголовок пункту скарги:
Згідно тендерної документації пункту 15 Додатку №1, Замовником вимагається надати: «Договір на приймання твердих побутових відходів, мулу зливової каналізації, відходів, що містять нафтопродукти, та жирових відходів (термін дії даного договору повинен бути не менш ніж до 31.12.2025 р.)».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2023 р. № 1102, затверджено Порядок класифікації відходів та Національний перелік відходів. Даний перелік містить систематизований перелік відходів, що утворюються в Україні, з відповідними кодами та класифікацією. Відповідальність за визначення коду відходів несе утворювач відходів (підприємство або організація, в процесі діяльності яких утворюються відходи, у рамках даної закупівлі це є Замовник – КП «КИЇВПАСТРАНС»). Утворювач відходів зобов’язаний ідентифікувати та класифікувати свої відходи відповідно до Порядку та Національного переліку, згідно пункту 3 вищезазначеної Постанови. Це включає визначення коду відходу згідно із Національним переліком, а також дає оцінку небезпечних властивостей відходу для встановлення відповідного класу небезпеки.
Додаємо посилання на Постанову:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1102-2023-%D0%BF#Text .
Також утворювач відходів несе відповідальність за визначення коду своїх відходів, це забезпечує належне управління відходами та їх безпечну утилізацію або видалення.
Як ми можемо побачити, Замовник вимагає договір на приймання відходів не надавши їм чітку класифікацію за кодом та визначену назву із Національного переліку, що є порушенням. Є велика різниця між тим, як Замовник називає відходи та яку правильну назву вони мають у Національному переліку. Учасники мають чітко розуміти, які відходи вони мають обробляти та утилізувати, чи є у них відповідний договір на утилізацію.
Також вимога, щодо терміну дії даного договору, що він повинен бути не менш ніж до 31.12.2025 р. У багатьох договорах не визначається чітка дата терміну дії, замість цього може бути зазначена пролонгація, але пролонгація не визначає конкретний термін дії договору. Тому таке обмеження, щодо виключно визначеного терміну дії є недоцільним. Якщо у договорі є пролонгація це не є порушенням та повинно бути зазначено і Замовником, до прикладу: «(термін дії даного договору повинен бути не менш ніж до 31.12.2025 р. або повинен мати пролонгацію)». Якщо необхідний доказ того, що договір не розірваний і діє, це можна довести надавши Замовнику акт виконаних робіт за найближчий минулий період.
Додаємо посилання на Постанову:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1102-2023-%D0%BF#Text .
Також утворювач відходів несе відповідальність за визначення коду своїх відходів, це забезпечує належне управління відходами та їх безпечну утилізацію або видалення.
Як ми можемо побачити, Замовник вимагає договір на приймання відходів не надавши їм чітку класифікацію за кодом та визначену назву із Національного переліку, що є порушенням. Є велика різниця між тим, як Замовник називає відходи та яку правильну назву вони мають у Національному переліку. Учасники мають чітко розуміти, які відходи вони мають обробляти та утилізувати, чи є у них відповідний договір на утилізацію.
Також вимога, щодо терміну дії даного договору, що він повинен бути не менш ніж до 31.12.2025 р. У багатьох договорах не визначається чітка дата терміну дії, замість цього може бути зазначена пролонгація, але пролонгація не визначає конкретний термін дії договору. Тому таке обмеження, щодо виключно визначеного терміну дії є недоцільним. Якщо у договорі є пролонгація це не є порушенням та повинно бути зазначено і Замовником, до прикладу: «(термін дії даного договору повинен бути не менш ніж до 31.12.2025 р. або повинен мати пролонгацію)». Якщо необхідний доказ того, що договір не розірваний і діє, це можна довести надавши Замовнику акт виконаних робіт за найближчий минулий період.
×
-
Назва доказу:
Перелік видів робіт підвищеної небезпеки
-
Повʼязаний документ:
Перелік видів робіт підвищеної небезпеки пункт 3 (дод. №6 до скарги)
-
-
Назва доказу:
Скріншот з інформацією щодо визначення газонебезпечних робіт на офіційний сайт Держгірпромнагляду
-
Повʼязаний документ:
Скріншот з офіційного сайту Держгірпромнагляду (дод.№10 до скарги)
-
-
Назва доказу:
Наказ Держгірпромнагляду
-
Повʼязаний документ:
Наказ № 193 від 02.09.2008р. Держігпромнагляду (дод.№9 до скарги)
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Внесення змін у дану вимогу та визначення конкретною класифікації відходів згідно Національного переліку. Також внесення змін щодо визначеного терміну дії договору.
Порядковий номер пункту скарги:
9
Номер:
0aa2b9434de847c9aa19bb69ab8acf07
Заголовок пункту скарги:
Зокрема Замовник не вимагає у Учасників Дозвіл, який насправді обов’язково має бути у Учасників, а саме: Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки на газонебезпечні роботи та роботи у вибухопожежонебезпечних зонах.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Оскільки предмет закупівлі передбачає роботи, які відносять себе до робіт підвищеної небезпеки. Згідно Наказу Держгірпромнагляду від 02.09.2008 N 193 «Методичні рекомендації на здійснення державного нагляду за промисловою безпекою й охороною праці з організації безпечного проведення газонебезпечних робіт під час експлуатації систем водопостачання та водовідведення». Відповідно до загальних положень вищезазначеного Наказу, пункту 1.3. «…роботи, пов'язані з оглядом, чищенням, ремонтом, розгерметизацією технологічного устаткування, комунікацій, у тому числі роботи всередині ємностей (до них належать колектори, тунелі, колодязі, приямки тощо), під час проведення яких існує чи не виключена можливість виділення у робочу зону вибухопожежонебезпечних чи шкідливих парів, газів і інших речовин, здатних призвести до вибуху, загоряння, шкідливо вплинути на організм людини, а також роботи при недостатньому вмісту кисню…»
Додаємо посилання на Наказ: https://iplex360.com.ua/npa.php?doc=1041.30855.0 .
Також на офіційному сайті Державної служби України з питань праці (дана служба видає дозвільні документи на провадження діяльності) наявна інформація:
«Що відноситься до газонебезпечних робіт»
« …до газонебезпечних відносяться роботи, пов’язані з оглядом, чищенням, ремонтом, розгерметизацією технологічного обладнання, комунікацій, в тому числі роботи всередині ємностей (апарати, сушильні барабани, печі сушильні, реактори, резервуари, цистерни та інше аналогічне обладнання, а також колектори, тунелі, колодязі, приямки та інші аналогічні місця), при проведенні яких є або не виключена можливість виділення в робочу зону визначену відповідно до ГОСТ 12.1.005-88, вибухо– і пожежонебезпечних чи шкідливих парів, газів і інших речовин, здатних викликати вибух…»
Додаємо посилання на офіційний сайт Державної служби України з питань праці:
https://dsp.gov.ua/faq/shcho-vidnosytsia-do-hazonebezpechnykh-robit/ .
Разом з тим, Замовником вимагається лише надання посвідчень з НПАОП 0.00-5.11-85 «Типова інструкція з організації безпечного ведення газонебезпечних робіт» тобто охорона праці співробітників підприємства, яка свідчить лиш проте, що вони проінструктовані та допущені до роботи. Але підприємство, яке залучене до даних робіт має мати саме ДОЗВІЛ на виконання таких робіт бо проходження охорони праці не є дозволом для виконання даних робіт.
Згідно додатку № 2 до Постанови КМУ №1107 в редакції від 3 лютого 2021 р. № 77, до переліку видів робіт підвищеної небезпеки, види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу:
п. 3 Газонебезпечні роботи та роботи у вибухопожежонебезпечних та/або пожежонебезпечних зонах.
Тож Учасники даної закупівлі мають обов’язково підтвердити у них наявність Дозволу на роботи підвищеної небезпеки, а саме: газонебезпечні роботи та роботи у вибухопожежонебезпечних та/або пожежонебезпечних зонах, але Замовник його не вимагає не зрозуміло з яких причин.
Також цікавий факт, що Замовник вимагає наявність у Учасників газоаналізатор (сигналізатор) на кожну очисну техніку згідно пункту 1.1. підпункту 1.1.4 Додатку № 1 але при цьому не вимагає дозвіл на газонебезпечні роботи, що є реальним протиріччям одне одному.
Додаємо посилання на Наказ: https://iplex360.com.ua/npa.php?doc=1041.30855.0 .
Також на офіційному сайті Державної служби України з питань праці (дана служба видає дозвільні документи на провадження діяльності) наявна інформація:
«Що відноситься до газонебезпечних робіт»
« …до газонебезпечних відносяться роботи, пов’язані з оглядом, чищенням, ремонтом, розгерметизацією технологічного обладнання, комунікацій, в тому числі роботи всередині ємностей (апарати, сушильні барабани, печі сушильні, реактори, резервуари, цистерни та інше аналогічне обладнання, а також колектори, тунелі, колодязі, приямки та інші аналогічні місця), при проведенні яких є або не виключена можливість виділення в робочу зону визначену відповідно до ГОСТ 12.1.005-88, вибухо– і пожежонебезпечних чи шкідливих парів, газів і інших речовин, здатних викликати вибух…»
Додаємо посилання на офіційний сайт Державної служби України з питань праці:
https://dsp.gov.ua/faq/shcho-vidnosytsia-do-hazonebezpechnykh-robit/ .
Разом з тим, Замовником вимагається лише надання посвідчень з НПАОП 0.00-5.11-85 «Типова інструкція з організації безпечного ведення газонебезпечних робіт» тобто охорона праці співробітників підприємства, яка свідчить лиш проте, що вони проінструктовані та допущені до роботи. Але підприємство, яке залучене до даних робіт має мати саме ДОЗВІЛ на виконання таких робіт бо проходження охорони праці не є дозволом для виконання даних робіт.
Згідно додатку № 2 до Постанови КМУ №1107 в редакції від 3 лютого 2021 р. № 77, до переліку видів робіт підвищеної небезпеки, види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу:
п. 3 Газонебезпечні роботи та роботи у вибухопожежонебезпечних та/або пожежонебезпечних зонах.
Тож Учасники даної закупівлі мають обов’язково підтвердити у них наявність Дозволу на роботи підвищеної небезпеки, а саме: газонебезпечні роботи та роботи у вибухопожежонебезпечних та/або пожежонебезпечних зонах, але Замовник його не вимагає не зрозуміло з яких причин.
Також цікавий факт, що Замовник вимагає наявність у Учасників газоаналізатор (сигналізатор) на кожну очисну техніку згідно пункту 1.1. підпункту 1.1.4 Додатку № 1 але при цьому не вимагає дозвіл на газонебезпечні роботи, що є реальним протиріччям одне одному.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Внесення зміни у тендерну документацію та додавання до вимог Замовника наявність у Учасників Дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки на газонебезпечні роботи та роботи у вибухопожежонебезпечних зонах.
Порядковий номер пункту скарги:
10
Номер:
5d36dd61432b47efabbe884ac91bc074
Заголовок пункту скарги:
Згідно технічної специфікації, пункту 34 Замовник визначив, що йому необхідне надання такої послуги як: «Гідрохімічний аналіз стічних вод після прочистки каналізаційної системи (30 інгредієнтів)».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
При цьому Замовник взагалі не вимагає будь-яких підтверджуючих документів від Учасників, які б мали довести співпрацю Учасника з такою лабораторією, яка проводить дані хімічні аналізи. Також відсутня вимога, щодо надання свідоцтва або сертифікату акредитації (атестації) лабораторії із галуззю акредитації (атестації) Учасниками, аби підтвердити, що лабораторія має право проводити такі аналізи.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Внесення зміни у тендерну документацію та додавання до вимог Замовника наявність у Учасників: 1. договору між Учасником та лабораторією; 2. – надання копії, чинного на період надання послуг, свідоцтва або сертифікату акредитації (атестації) лабораторії із галуззю акредитації (атестації).
Порядковий номер пункту скарги:
11
Номер:
20859e8fb087404da06aba668cb75317
Заголовок пункту скарги:
Замовник не просить від Учасників надання такого обладнання, як: форсунки/насадки для прочищення каналізаційних мереж. Дане обладнання є невід’ємною частиною такого, яке застосовується для прочистки каналізаційних мереж
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Оскільки Замовник окрім звичайної прочистки (профілактичної) потребує і аварійну, що визначено технічною специфікацією, де засмічення трубопроводів можуть досягати більш ніж 30%, без наявності форсунок неможливо якісно та ефективно виконати дані роботи, тим паче, що окремо визначені різні діаметри трубопроводів від 65 до 600 мм, для прочищення різних діаметрів застосовуються різні форсунки.
Додаємо посилання на сайт офіційного представника одного з провідних іноземних виробників обладнання для очищення каналізаційних мереж «KEG»: http://aeea.biz/ .
Це дозволить впевнитись, що дане обладнання необхідне для робіт за предметом закупівлі.
Додаємо посилання на сайт офіційного представника одного з провідних іноземних виробників обладнання для очищення каналізаційних мереж «KEG»: http://aeea.biz/ .
Це дозволить впевнитись, що дане обладнання необхідне для робіт за предметом закупівлі.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Внесення зміни у тендерну документацію та додавання до вимог Замовника наявність у Учасників форсунок/насадок для прочищення каналізаційних мереж, до яких необхідно буде надати сертифікати, технічні паспорти або схожий документ де будуть визначені технічні характеристики, зокрема такі, що відображають для яких діаметрів розрахована та чи інша форсунка.