• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Набір шунтів

НК 024:2023: 47111 Хірургічний внутрішньосудинний шунт

Торги відмінено

97 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 485.00 UAH
Період оскарження: 10.01.2025 16:21 - 18.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 8991e9b1b1d54cfa94e864962434ddee
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-10-009871-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 28.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.01.2025 17:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.01.2025 17:53
Дата виконання рішення Замовником: 30.01.2025 18:06
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №1278-о/пк-пз від 28.01.2025р., зобовязуємось виконати.
Автор: ТОВ "ІНСТАМЕД", ІНСТАМЕД ТОВ +380443531583 instamed06@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3d9ccea6e48048918dc13962ca013e74
Заголовок пункту скарги: П.1.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 10 січня 2025 року ОКНП "Чернівецька лікарня швидкої медичної допомоги" (далі по тексту –Замовник) оприлюднило оголошення про проведення закупівлі Набір шунтів: Кістковий цемент (код НК 024:2023: 47111 Хірургічний внутрішньосудинний шунт»); - код ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника: «ДК 021:2015: 33140000-3 Медичні матеріали».
ТОВ «Інстамед» з метою участі у зазначеній вище процедурі закупівлі розглянув тендерну документацію та виявив порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації та обмеження конкуренції.
Відповідно до ч.4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Що в свою чергу порушує принципи здійснення публічних закупівель (штучне зменшення кола учасників, перешкоджання добросовісній конкуренції). Як передбачено ч. 4. ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Скаржник, як потенційний учасник закупівлі та авторизований продавець продукції компанії «Medtronic» (США), звертається з метою захисту своїх прав, порушених дискримінаційними умовами тендерної документації, які обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі.

Суть скарги

У межах закупівлі за предметом Набір шунтів: Кістковий цемент (код НК 024:2023: 47111 Хірургічний внутрішньосудинний шунт»); - код ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника: «ДК 021:2015: 33140000-3 Медичні матеріали». Замовником встановлено технічні вимоги, які є дискримінаційними та не враховують специфіку продукції, представленої різними виробниками, що призводить до штучного звуження кола учасників.




Аналіз дискримінаційних вимог
Провівши аналіз ринку та технічної документації виробників, офіційно
представлених в Україні Medtrinic (США), Sophysa (Франція) та інших (див. каталоги та порівняльну таблицю), нами встановлено, що зазначеним вимогам відповідає лише продукція компанії Віcakcilar (Туреччина). На ринку України взагалі відсутні інші виробники, які можуть запропонувати аналогічний товар.

Порівняльна таблиця аналогічних товарів на прикладі двох міжнародних виробників Medtrinic (США) та Sophysa (Франція) (додається)

Порушення законодавства:

1. Порушення статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Згідно зі статтею 5 Закону, закупівлі мають здійснюватися з дотриманням принципів прозорості, недискримінації учасників і рівного ставлення до них. Замовник, встановлюючи вузькі технічні вимоги, порушує ці принципи, обмежуючи участь інших потенційних учасників.
2. Порушення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Частина 4 статті 22 Закону передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та дискримінують учасників. У разі необхідності посилання на конкретні характеристики вони мають супроводжуватися формулюванням «або еквівалент».
3. Порушення пункту 28 Особливостей Пункт 28 Особливостей визначає, що тендерна документація має формуватися відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Використання занадто вузьких технічних характеристик, які обмежують участь, порушує цей пункт.
Порушення прав Скаржника

Скаржник, як авторизований представник продукції компанії «Medtronic», позбавлений можливості подати тендерну пропозицію через дискримінаційні вимоги тендерної документації. Такі дії Замовника порушують право Скаржника на участь у конкурентній процедурі закупівлі. Провівши аналіз ринку та технічної документації виробників, офіційно представлених в Україні , нами встановлено, що зазначеним вимогам відповідає лише продукція компанії Віcakcilar (Туреччина). Таким чином, вимога Замовника є необґрунтованою, дискримінаційною та порушує принципи недискримінації учасників і рівного доступу до участі в процедурі закупівлі.


Медико-технічне обґрунтування

1. Відсутність альтернативи
Проведений аналіз ринку та технічної документації підтверджує, що серед виробників, представлених в Україні , лише продукція Віcakcilar (Туреччина) відповідає всім вимогам. Інші виробники пропонують шунтуючі системи з відмінними характеристиками, що не поступаються за якістю, але через зазначену вимогу виключені з участі.

2. Технічна невідповідність ринку
Указані характеристики не є ключовими для функціональних властивостей шунтуючої системи та не має критичного значення для клінічних результатів процедур шунтування. Це підтверджують характеристики продукції інших виробників, які широко застосовуються у клінічній практиці.

3. Обмеження конкуренції
Відсутність можливості пропонувати еквівалентну продукцію обмежує конкуренцію, що негативно впливає на ефективність використання бюджетних коштів.


Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації