-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Екологічні вимоги
- 1
Дизельне паливо (всесезонне) та Бензин А-95 по скретч-картках (талонах) (ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти)
Торги відмінено
2 204 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 020.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 020.00 UAH
Період оскарження:
10.01.2025 15:19 - 17.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
2cf9275ccea1461da00d6cf57291d690
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-10-008472-a.c2
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС (10).pdf 28.01.2025 14:43
- Договір 702 (3).pdf 28.01.2025 14:43
- Скарга_28_01_2025_на умови ТД Замовника_UA-2025-01-10-008472-a.docx 28.01.2025 14:43
- Скарга_28_01_2025_на умови ТД Замовника_ ДП Дирекція пересувних циркових колективів України.pdf 28.01.2025 14:43
- А95_Прайм_Талони.jpg 28.01.2025 14:43
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 28.01.2025 14:43
- sign.p7s 28.01.2025 14:44
- рішення від 30.01.2025 № 1415.pdf 30.01.2025 16:11
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.02.2025 №1800.pdf 07.02.2025 11:25
- рішення від 06.02.2025 №1800.pdf 11.02.2025 14:13
- Пояснення по суті скарги.pdf 03.02.2025 14:01
- Пояснення по суті скарги.doc 03.02.2025 14:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.01.2025 15:52
Дата розгляду скарги:
06.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.01.2025 16:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.02.2025 14:13
Дата виконання рішення Замовником:
14.02.2025 15:20
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Органу оскарження Замовником буде виконано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c2b3a99f7254465dae0580a276f7d4b8
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати талони на пальне мають бути єдиного зразка.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Підстави подання скарги: абз. 5 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі – Особливості), -
Після закінчення встановленого для подання скарг строку, передбаченого абзацом першим цього пункту, скарги можуть подаватися лише щодо змін до тендерної документації, внесених замовником, протягом п’яти днів з моменту оприлюднення таких змін на веб-порталі Уповноваженого органу, але не пізніше ніж за три дні до дати, встановленої для подання тендерних пропозицій, яка була встановлена під час внесення таких змін.
Посилання на прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника:
10.01.2025 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-01-10-008472-a, за предметом Дизельне паливо (всесезонне) та Бензин А-95 по скретч-картках (талонах) ( ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти), Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей та ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
14.01.2025 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-01-10-008472-a було подано Скаргу на умови тендерної документації, що суперечать п. 29 Особливостей та ст. 5 Закону згідно підставі абз. 1 п. 59 Особливостей.
27.01.2025 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-01-10-008472-a, за предметом Дизельне паливо (всесезонне) та Бензин А-95 по скретч-картках (талонах) ( ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти), Замовником було опубліковано тендерну документацію, до умов якої внесені зміни та яка містить НОВІ дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а ОТЖЕ зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей та ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В редакції від 27.01.2025 року Додатку № 3 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати талони на пальне мають бути єдиного зразка:
В Додатку № 3 до ТД: «8. Талони на пальне, що пропонуються Постачальником мають бути єдиного зразка.»
Вимагаючи від учасників наявність «Талонів на пальне, які мають бути єдиного зразка» - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що Талони на пальне, що пропонуються Постачальником мають бути єдиного зразка - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише декілька найбільших мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення АЗС мереж-партнерів.
Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації, в тому числі з урахуванням вимоги Замовника в частині місцезнаходження АЗС Учасника: «11. Учасники повинні мати у власності (оренді, користуванні тощо) мережу АЗС по всій території України, по всіх областях, крім тимчасово окупованих територій, в тому числі в м. Києві не менше п’яти. Для підтвердження, надати в складі пропозиції довідку довільної форми переліком АЗС з зазначенням фактичних адрес, бренду та інформацією про власників (орендарів) та долучити діючі договори оренди (партнерські тощо) чинні не менше ніж до 31.12.2025 року.»
Отже, з урахуванням вимоги Замовник в частині місцезнаходження АЗС по всіх областях України, в тому числі – 5 (п’яти) АЗС в м. Києві, та з урахуванням умови в частині Талони на пальне, що пропонуються Постачальником мають бути єдиного зразка – наявні дискримінаційні умови для Скаржника, оскільки для задоволення потреби Замовника в великій розгалуженості місцезнаходження АЗС, Скаржник планує запропонувати ДВІ мережі АЗС, а отже ДВА ЗРАЗКА Талону.
Згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (далі - Інструкція), Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Згідно Інструкції, 10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами: форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
Звертаємо увагу Комісії, що в кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливного талону, який приймається в конкретній мережі АЗС.
Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС.
Враховуючи Рекомендації Антимонопольного комітету України, вбачається, що вимогою щодо наявності талону єдиного зразка по всій території України, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають декілька партнерських АЗС різних ТМ, які мають талони єдиного зразка на кожну мережу АЗС партнерів окремо.
Наявність принаймні двох видів талонів від різних мереж АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування.
Вимога щодо єдиного зразка талонів зменшує коло учасників у зв’язку з тим, що учасник який має декілька партнерських АЗС з неєдиним зразком талоном, не зможе взяти участь у закупівлі, при цьому такий учасник здатний виконати умови ТД по термінам поставки та якості товару. Крім того, наявність різних мереж АЗС з неєдиними та неєдиного бренду талонами у складі пропозиції Переможця дає можливість Замовнику вибирати мережу АЗС у період поставок, керуючись максимальною економією коштів, так як ціна на роздрібному ринку змінюється щотижнево і ціни на різних мережах можуть відрізнятися суттєво. З урахуванням наявності форс-мажорних обставин, згідно Листа ТПП України, щодо введення воєнного стану в України, виключення вимоги щодо наявності талону єдиного зразка/бренду, забезпечить Замовника у випадку наявності ускладнень з заправкою автотранспорту за наявності технічних перешкод з забезпеченням паливом однією мережею АЗС.
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність АЗС по всіх областях України, в тому числі – 5 (п’яти) АЗС в м. Києві – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас та АЗС Prime.
Всі вищезазначені мережі АЗС містять різні зразки талонів, а отже вимога в частині наявності талонів єдиного зразка – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника у можливості взяти участь у відповідність процедурі закупівлі.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Після закінчення встановленого для подання скарг строку, передбаченого абзацом першим цього пункту, скарги можуть подаватися лише щодо змін до тендерної документації, внесених замовником, протягом п’яти днів з моменту оприлюднення таких змін на веб-порталі Уповноваженого органу, але не пізніше ніж за три дні до дати, встановленої для подання тендерних пропозицій, яка була встановлена під час внесення таких змін.
Посилання на прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника:
10.01.2025 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-01-10-008472-a, за предметом Дизельне паливо (всесезонне) та Бензин А-95 по скретч-картках (талонах) ( ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти), Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей та ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
14.01.2025 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-01-10-008472-a було подано Скаргу на умови тендерної документації, що суперечать п. 29 Особливостей та ст. 5 Закону згідно підставі абз. 1 п. 59 Особливостей.
27.01.2025 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-01-10-008472-a, за предметом Дизельне паливо (всесезонне) та Бензин А-95 по скретч-картках (талонах) ( ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти), Замовником було опубліковано тендерну документацію, до умов якої внесені зміни та яка містить НОВІ дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а ОТЖЕ зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей та ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В редакції від 27.01.2025 року Додатку № 3 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати талони на пальне мають бути єдиного зразка:
В Додатку № 3 до ТД: «8. Талони на пальне, що пропонуються Постачальником мають бути єдиного зразка.»
Вимагаючи від учасників наявність «Талонів на пальне, які мають бути єдиного зразка» - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що Талони на пальне, що пропонуються Постачальником мають бути єдиного зразка - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише декілька найбільших мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення АЗС мереж-партнерів.
Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації, в тому числі з урахуванням вимоги Замовника в частині місцезнаходження АЗС Учасника: «11. Учасники повинні мати у власності (оренді, користуванні тощо) мережу АЗС по всій території України, по всіх областях, крім тимчасово окупованих територій, в тому числі в м. Києві не менше п’яти. Для підтвердження, надати в складі пропозиції довідку довільної форми переліком АЗС з зазначенням фактичних адрес, бренду та інформацією про власників (орендарів) та долучити діючі договори оренди (партнерські тощо) чинні не менше ніж до 31.12.2025 року.»
Отже, з урахуванням вимоги Замовник в частині місцезнаходження АЗС по всіх областях України, в тому числі – 5 (п’яти) АЗС в м. Києві, та з урахуванням умови в частині Талони на пальне, що пропонуються Постачальником мають бути єдиного зразка – наявні дискримінаційні умови для Скаржника, оскільки для задоволення потреби Замовника в великій розгалуженості місцезнаходження АЗС, Скаржник планує запропонувати ДВІ мережі АЗС, а отже ДВА ЗРАЗКА Талону.
Згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (далі - Інструкція), Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Згідно Інструкції, 10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами: форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
Звертаємо увагу Комісії, що в кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливного талону, який приймається в конкретній мережі АЗС.
Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС.
Враховуючи Рекомендації Антимонопольного комітету України, вбачається, що вимогою щодо наявності талону єдиного зразка по всій території України, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають декілька партнерських АЗС різних ТМ, які мають талони єдиного зразка на кожну мережу АЗС партнерів окремо.
Наявність принаймні двох видів талонів від різних мереж АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування.
Вимога щодо єдиного зразка талонів зменшує коло учасників у зв’язку з тим, що учасник який має декілька партнерських АЗС з неєдиним зразком талоном, не зможе взяти участь у закупівлі, при цьому такий учасник здатний виконати умови ТД по термінам поставки та якості товару. Крім того, наявність різних мереж АЗС з неєдиними та неєдиного бренду талонами у складі пропозиції Переможця дає можливість Замовнику вибирати мережу АЗС у період поставок, керуючись максимальною економією коштів, так як ціна на роздрібному ринку змінюється щотижнево і ціни на різних мережах можуть відрізнятися суттєво. З урахуванням наявності форс-мажорних обставин, згідно Листа ТПП України, щодо введення воєнного стану в України, виключення вимоги щодо наявності талону єдиного зразка/бренду, забезпечить Замовника у випадку наявності ускладнень з заправкою автотранспорту за наявності технічних перешкод з забезпеченням паливом однією мережею АЗС.
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність АЗС по всіх областях України, в тому числі – 5 (п’яти) АЗС в м. Києві – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас та АЗС Prime.
Всі вищезазначені мережі АЗС містять різні зразки талонів, а отже вимога в частині наявності талонів єдиного зразка – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника у можливості взяти участь у відповідність процедурі закупівлі.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі АЗС ІІ
-
Повʼязаний документ:
А95_Прайм_Талони.jpg
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі АЗС І
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір ІІ
-
Повʼязаний документ:
Договір 702 (3).pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір І
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (10).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника ДП "Дирекція пересувних циркових колективів України" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Дизельне паливо (всесезонне) та Бензин А-95 по скретч-картках (талонах) ( ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-10-008472-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати талони на пальне мають бути єдиного зразка.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
567797a4b96347219fccdb01af4ec0df
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-10-008472-a.a1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf 14.01.2025 16:23
- Скарга від 14.01.2025 року на умови документації_ДП Дирекція пересувних циркових колективів України.pdf 14.01.2025 16:23
- ІСО 9001 2018.pdf 14.01.2025 16:23
- Скарга від 14.01.2025 року на умови документації_UA-2025-01-10-008472-a.docx 14.01.2025 16:23
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (1).pdf 14.01.2025 16:23
- sign.p7s 14.01.2025 16:24
- рішення від 16.01.2025 №682.pdf 16.01.2025 15:29
- інформація про резолютивну частину рішення від 23.01.2025 №1036.pdf 24.01.2025 07:41
- рішення від 23.01.2025 №1036.pdf 24.01.2025 15:45
- Пояснення по суті скарги Органу оскарження.docx 20.01.2025 12:03
- Пояснення по суті скарги.pdf 20.01.2025 12:03
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.01.2025 16:39
Дата розгляду скарги:
23.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.01.2025 15:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.01.2025 15:45
Дата виконання рішення Замовником:
27.01.2025 12:49
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення органу оскарження замовником виконано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
789577b8c2084d4eb882ef3fb71d8ef2
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимога, відповідно до якої Учасник повинен бути САМЕ емітентом талонів та може запропонувати здійснювати заправку за скретч-картками (талонами), номіналом в тому числі САМЕ 15 літрів.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.1. В п. 7 та п. 8 Додатку № 3 до тендерної документації Замовником визначена вимога, відповідно до якої Учасник повинен бути САМЕ емітентом талонів та може запропонувати здійснювати заправку за скретч-картками (талонами), номіналом в тому числі САМЕ 15 літрів:
«7. Скретч-картки (талони) повинні бути номіналом 10, 15, 20 літрів.»
«8. Постачальник повинен бути емітентом талонів.»
Дискримінаційна вимога в частині, що учасник повинен бути емітентом талонів
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність Учасник повинен бути емітентом довірчих документів - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Дискримінаційна вимога в частині номіналу талонів, який повинен бути в тому числі 40 літрів
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Зазначена мережа АЗС не має впровадженого в обігу номіналу скретч-карток (талонів) 15 літрів, при цьому має впроваджений в обіг номіал талонів 10 та 20 літрів. В кожній окремій мережі АЗС існує окремий зразок талону та затверджений номінал.
За таких умов взяти участь у закупівлі лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати Талони номіналом саме 15 літрів, що є дискримінаційним по відношеню до Скаржника.
Скражник не емітент талонів, але може запропонувати талони, емітовані партнером Скаржника номіналом 10 та 20 літрів для здійснення заправки автомобілів в мережі АЗС БРСМ-нафта.
За таких обставин, Скаржник може забезпечити Замовника здійсненням заправки в мережі АЗС партнера Скаржника БРСМ-нафта, але при цьому така мережа не має встановленого номіналу талонів 15 літрів.
«7. Скретч-картки (талони) повинні бути номіналом 10, 15, 20 літрів.»
«8. Постачальник повинен бути емітентом талонів.»
Дискримінаційна вимога в частині, що учасник повинен бути емітентом талонів
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність Учасник повинен бути емітентом довірчих документів - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Дискримінаційна вимога в частині номіналу талонів, який повинен бути в тому числі 40 літрів
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Зазначена мережа АЗС не має впровадженого в обігу номіналу скретч-карток (талонів) 15 літрів, при цьому має впроваджений в обіг номіал талонів 10 та 20 літрів. В кожній окремій мережі АЗС існує окремий зразок талону та затверджений номінал.
За таких умов взяти участь у закупівлі лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати Талони номіналом саме 15 літрів, що є дискримінаційним по відношеню до Скаржника.
Скражник не емітент талонів, але може запропонувати талони, емітовані партнером Скаржника номіналом 10 та 20 літрів для здійснення заправки автомобілів в мережі АЗС БРСМ-нафта.
За таких обставин, Скаржник може забезпечити Замовника здійсненням заправки в мережі АЗС партнера Скаржника БРСМ-нафта, але при цьому така мережа не має встановленого номіналу талонів 15 літрів.
×
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів емітовані мережею АЗС (Партнером скаржника) та які не містять впровадженого номіналу 15 літрів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (1).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника ДП "Дирекція пересувних циркових колективів України" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Дизельне паливо (всесезонне) та Бензин А-95 по скретч-картках (талонах) ( ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-10-008472-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимога, відповідно до якої Учасник повинен бути САМЕ емітентом талонів та може запропонувати здійснювати заправку за скретч-картками (талонами), номіналом в тому числі САМЕ 15 літрів.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
de82f8d2e1af4253a8b5537c12f060fc
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації встановив вимогу, щодо надання учасником у складі пропозиції Сертифікату Системи управління якістю ISO 9001:2015.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В Додатку № 3 до ТД Замовник встановив вимогу, щодо надання учасником у складі пропозиції Сертифікату Системи управління якістю ISO 9001:2015:
«10. Учасники повинні надати копію дійсного на момент подання Сертифікату Системи управління якістю ISO 9001:2015.»
Вимога щодо надання у складі Пропозиції Сертифікату Системи управління якістю ISO 9001:2015 – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки у Скаржника сертифіковано впроваджену систему згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що "Посиланням на документи", відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами: ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
Скаржник вважає за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
«10. Учасники повинні надати копію дійсного на момент подання Сертифікату Системи управління якістю ISO 9001:2015.»
Вимога щодо надання у складі Пропозиції Сертифікату Системи управління якістю ISO 9001:2015 – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки у Скаржника сертифіковано впроваджену систему згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що "Посиланням на документи", відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами: ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
Скаржник вважає за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
×
-
Назва доказу:
Сертифікат згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Скаржника
-
Повʼязаний документ:
ІСО 9001 2018.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника ДП "Дирекція пересувних циркових колективів України" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Дизельне паливо (всесезонне) та Бензин А-95 по скретч-картках (талонах) ( ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-10-008472-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації встановив вимогу, щодо надання учасником у складі пропозиції Сертифікату Системи управління якістю ISO 9001:2015.