-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015 (CPV) : 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95)
Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади - орган місцевого самоврядування Мова якою повинні готуватись тендерні пропозиції - українською мовою; Кількість 3360 літрів відповідно до Додаток 3 до тендерної документації. КЕКВ 2210
Завершена
205 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 025.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 025.00 UAH
Період оскарження:
10.01.2025 14:25 - 29.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
a7581bb9edd3476d8cef0e9c9eaf18df
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-10-006856-a.a1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 3. Аналогічний_УПРАВЛІННЯ_ЖИТЛОВО_КОМУНАЛЬНОГО_ГОСПОДАРСТВА_СЄВЄРОДОНЕЦЬКОЇ.pdf 14.01.2025 12:54
- Скарга_14_01_2025_на умови ТД Замовника_Личаківська РА Львівської МР.pdf 14.01.2025 12:54
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 14.01.2025 12:54
- Скарга_14_01_2025_на умови ТД Замовника_UA-2025-01-10-006856-a.docx 14.01.2025 12:54
- А-95 БРСМ_ІФС.pdf 14.01.2025 12:54
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 14.01.2025 12:54
- tekhnichniy-reglament-shchodo-vimog-do-avtomobilnikh-benziniv-dizelnogo-sudnovikh-ta-kotelnikh-palivdoc.doc 14.01.2025 12:54
- dstu_7687_2015.pdf 14.01.2025 12:54
- 3. Видаткова накладна.pdf 14.01.2025 12:54
- sign.p7s 14.01.2025 12:55
- рішення від 16.01.2025 № 672.pdf 16.01.2025 14:27
- Інформація про резолютивну частину рішення від 23.01.2025 № 1040.pdf 23.01.2025 18:00
- рішення від 23.01.2025 № 1040.pdf 24.01.2025 16:40
- Пояснення.docx 21.01.2025 11:41
- Протокол змін.docx 21.01.2025 11:41
- Пояснення.pdf 21.01.2025 11:41
- Протокол змін.pdf 21.01.2025 11:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.01.2025 13:06
Дата розгляду скарги:
23.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.01.2025 14:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.01.2025 16:40
Дата виконання рішення Замовником:
27.01.2025 14:32
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №1040-р/пк-пз від 23.01.2025, Замовником - Личаківською районною адміністрацією Львівської міської ради (код ЄДРПОУ: 04056109), з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині вищезазначеного рішення внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "ДК
021:2015 (CPV) : 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95)", оголошення про проведення
якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-10-006856-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6f3413078a02447a861ac0a362ecd6f0
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають не менше 2-х АЗС в радіусі 5 км від місцезнаходження Замовника (79017, м. Львів, вул. К. Левицького, 67).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В п. 5. Додатку № 1 до ТД: Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають не менше 2-х АЗС в радіусі 5 км від місцезнаходження Замовника (79017, м. Львів, вул. К. Левицького, 67):
«5. Обов’язкова наявність не менше 2-х АЗС в радіусі 5 км від місцезнаходження Замовника (79017, м. Львів, вул. К. Левицького, 67). На підтвердження цієї вимоги Учасник надає інформаційну довідку довільної форми з зазначенням адреси не менше 2-х АЗС в радіусі 5 км від місцезнаходження Замовника.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності не менше 2-х АЗС в радіусі 5 км від місцезнаходження Замовника (79017, м. Львів, вул. К. Левицького, 67), - що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
Виконати такі умови тендерної документації зможуть виконати виключно власники/орендарі АЗС або партнери учасника, що знаходяться САМЕ в радіусі 5 км від місцезнаходження Замовника (79017, м. Львів, вул. К. Левицького, 67) при цьому в кількості не менше 2-х АЗС в такому радіусі, що свідчить про дискримінаційні умови тендерної документації, які суперечать ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 29 Особливостей, зокрема в частині встановлення вимог наявності матеріально-технічної бази учасника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта за адресою:
БРСМ-Нафта: Львівська обл., м. Львів, вул. Городоцька, 116г – АЗС в радіусі 5 км від місцезнаходження Замовника (79017, м. Львів, вул. К. Левицького, 67).
Та АЗС відповідної мережі по всій території України.
Але при цьому, в радіусі 5 км від місцезнаходження Замовника (79017, м. Львів, вул. К. Левицького, 67) знаходиться ОДНА АЗС, яку може запропонувати Скаржник, , що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги в частині встановлення вимоги щодо кількості АЗС в радіусі 5 км від місцезнаходження Замовника (79017, м. Львів, вул. К. Левицького, 67).
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо кількості АЗС САМЕ не менше 2 одиниць (а отже, дві одиниці матеріально-технічної бази учасника) в радіусі 5 км від місцезнаходження Замовника, – виконати таку умову зможе обмежена кількість постачальників.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
При цьому, АЗС Скаржника знаходиться в кількості 1 (однієї) АЗС, яка знаходиться в радіусі 5 км від місцезнаходження Замовника (79017, м. Львів, вул. К. Левицького, 67), чого є цілком достатньо для виконання вимога Замовника в частині пп. 1.1. Проєкту договору (згідно додатку № 4 до ТД), з урахуванням, що АЗС мережі БРСМ-нафта знаходяться по всій території України та безпосередньо у м. Львів, але в радіусі більше 5 км.
Вимогою щодо КІЛЬКОСТІ АЗС, а саме: не менше 2-х АЗС в радіусі 5 км від місцезнаходження Замовника (79017, м. Львів, вул. К. Левицького, 67), Замовник встановлює кваліфікаційну вимогу тендерної документації до учасників, а саме наявність матеріально-технічної бази учасника, що суперечить п. 29 Особливостей.
Також, варто звернути увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «ДК 021:2015 (CPV) : 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95)».
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- не менше 2-х АЗС в радіусі 5 км від місцезнаходження Замовника (79017, м. Львів, вул. К. Левицького, 67).
Скаржника може запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
1.1. В п. 5. Додатку № 1 до ТД: Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають не менше 2-х АЗС в радіусі 5 км від місцезнаходження Замовника (79017, м. Львів, вул. К. Левицького, 67):
«5. Обов’язкова наявність не менше 2-х АЗС в радіусі 5 км від місцезнаходження Замовника (79017, м. Львів, вул. К. Левицького, 67). На підтвердження цієї вимоги Учасник надає інформаційну довідку довільної форми з зазначенням адреси не менше 2-х АЗС в радіусі 5 км від місцезнаходження Замовника.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності не менше 2-х АЗС в радіусі 5 км від місцезнаходження Замовника (79017, м. Львів, вул. К. Левицького, 67), - що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
Виконати такі умови тендерної документації зможуть виконати виключно власники/орендарі АЗС або партнери учасника, що знаходяться САМЕ в радіусі 5 км від місцезнаходження Замовника (79017, м. Львів, вул. К. Левицького, 67) при цьому в кількості не менше 2-х АЗС в такому радіусі, що свідчить про дискримінаційні умови тендерної документації, які суперечать ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 29 Особливостей, зокрема в частині встановлення вимог наявності матеріально-технічної бази учасника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта за адресою:
БРСМ-Нафта: Львівська обл., м. Львів, вул. Городоцька, 116г – АЗС в радіусі 5 км від місцезнаходження Замовника (79017, м. Львів, вул. К. Левицького, 67).
Та АЗС відповідної мережі по всій території України.
Але при цьому, в радіусі 5 км від місцезнаходження Замовника (79017, м. Львів, вул. К. Левицького, 67) знаходиться ОДНА АЗС, яку може запропонувати Скаржник, , що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги в частині встановлення вимоги щодо кількості АЗС в радіусі 5 км від місцезнаходження Замовника (79017, м. Львів, вул. К. Левицького, 67).
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо кількості АЗС САМЕ не менше 2 одиниць (а отже, дві одиниці матеріально-технічної бази учасника) в радіусі 5 км від місцезнаходження Замовника, – виконати таку умову зможе обмежена кількість постачальників.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
При цьому, АЗС Скаржника знаходиться в кількості 1 (однієї) АЗС, яка знаходиться в радіусі 5 км від місцезнаходження Замовника (79017, м. Львів, вул. К. Левицького, 67), чого є цілком достатньо для виконання вимога Замовника в частині пп. 1.1. Проєкту договору (згідно додатку № 4 до ТД), з урахуванням, що АЗС мережі БРСМ-нафта знаходяться по всій території України та безпосередньо у м. Львів, але в радіусі більше 5 км.
Вимогою щодо КІЛЬКОСТІ АЗС, а саме: не менше 2-х АЗС в радіусі 5 км від місцезнаходження Замовника (79017, м. Львів, вул. К. Левицького, 67), Замовник встановлює кваліфікаційну вимогу тендерної документації до учасників, а саме наявність матеріально-технічної бази учасника, що суперечить п. 29 Особливостей.
Також, варто звернути увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «ДК 021:2015 (CPV) : 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95)».
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- не менше 2-х АЗС в радіусі 5 км від місцезнаходження Замовника (79017, м. Львів, вул. К. Левицького, 67).
Скаржника може запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
посилання на сайт мережі АЗС БРСМ-нафта (https://brsm-nafta.com/map ), який містить інформацію про місцезнаходження 1 (однієї) АЗС в радіусі 5 км від місцезнаходження Замовника, та інші АЗС в радіусі більше 5 км від місцезнаходження Замовника
-
Повʼязаний документ:
Скарга_14_01_2025_на умови ТД Замовника_Личаківська РА Львівської МР.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Личаківська районна адміністрація Львівської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «ДК 021:2015 (CPV) : 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-10-006856-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають не менше 2-х АЗС в радіусі 5 км від місцезнаходження Замовника (79017, м. Львів, вул. К. Левицького, 67).
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
91570d4708904a31ad0c6ff7f7dadfb1
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати Бензин А-95 з символом визначення вмісту біоетанолу Е5 не більше 5%.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1.2.В п. 3 Додатку № 3 до ТД: Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати Бензин А-95 з символом визначення вмісту біоетанолу Е5 не більше 5%:
«3. Символ визначення вмісту біоетанолу: Е5 (не більше 5%)»
Вимогами національного стандарту встановлена відповідність Бензину А-95 вимогам ДСТУ 7687:2015 «БЕНЗИНИ АВТОМОБІЛЬНІ ЄВРО. Технічні умови» та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою КМУ від 01.08.2013 р. № 927.
У Додатку № 1 до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою КМУ від 01.08.2013 р. № 927 визначені ВИМОГИ щодо позначення автомобільного бензину і дизельного палива,
1. Позначення автомобільних бензинів включає назву і марку бензину та містить такі групи знаків, розташовані у визначеній послідовності через дефіс:
перша група - літера А, позначення бензину для автомобільних двигунів з примусовим/іскровим запалюванням;
друга група - цифрове позначення октанового числа автомобільного бензину (80, 92, 95, 98) за дослідним методом;
третя група - символи екологічного класу: Євро3, Євро4, Євро5;
четверта група - символ визначення вмісту біоетанолу: Е0, Е5, Е7, Е10.
Приклад позначення автомобільного бензину з октановим числом 95 екологічного класу Євро4 з вмістом біоетанолу до 7 відсотків: бензин автомобільний А-95-Євро4-Е7.
Згідно пункту 3 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою КМУ від 01.08.2013 р. № 927 (далі – Технічний регламент) наведено визначення біоетанолу – це спирт етиловий зневоджений, виготовлений з біомаси або спирту етилового - сирцю для використання як біопалива.
Відповідно до п. 2 Технічного регламенту, Вимоги цього Технічного регламенту не поширюються на:
палива, які мають гарантійний строк зберігання більш як 1 рік, що виробляють та/або постачають згідно з державним замовленням для зберігання на підприємствах державного матеріального резерву. Такі палива не дозволяється реалізовувати через роздрібну мережу автозаправних станцій;
палива, які споживають для власних виробничо-технологічних потреб на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах, нафто- та газопереробних підприємствах і які не дозволяється реалізовувати через роздрібну мережу автозаправних станцій;
автомобільні бензини з об’ємною часткою біоетанолу більш як 10 відсотків.
Також, Відповідно до ДСТУ 7687:2015 "Бензини автомобільні Євро. Технічні умови":
"1. Сфера застосування
1.1. Цей стандарт поширюється на автомобільні бензини Євро, які використовують
у двигунах колісних транспортних засобів (далі — бензини).
Цей стандарт установлює вимоги до бензинів, які можуть містити до 10 %
біоетанолу.
1.2. Цей стандарт відповідає вимогам до бензинів, встановленим у Технічному
регламенті щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних
палив (далі — Технічний регламент), та придатний для оцінювання відповідності.
3. Класифікація
3.3. За вмістом біоетанолу встановлено такі види бензинів:
Е5 — не більше ніж 5 %;
Е7 — понад 5 % та не більше ніж 7 %;
Е10 — понад 7 % та не більше ніж 10 %.
3.4 Умовна познака бензинів
3.4.1 Умовна познака бензинів має містити:
…
- символ виду бензину за вмістом біоетанолу (Е5, Е7, Е10)".
Відповідно до пункту 1 наказу Державного підприємства "Український науководослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості"
від 30.04.2021 № 161 "Про прийняття зміни до національного стандарту" прийняти зміну
до національного стандарту з наданням чинності з 01 серпня 2021 року:
1. Зміна № 1 ДСТУ 7687:2015 Бензини автомобільні Євро. Технічні умови.
Відповідно до зміни № 1 до ДСТУ 7687:2015 "Бензини автомобільні Євро. Технічні
умови":
"Розділ 3.
Підрозділ 3.3.
Після слів "види бензинів:" долучити "Е0 — 0 %;".
Підрозділ 3.4.
Пункт 3.4.1.
Третю позицію переліку викласти в новій редакції: "символ виду бензину за
вмістом біоетанолу (Е0, Е5, Е7, Е10)".
Враховуючи викладене, ДСТУ 7687:2015 "Бензини автомобільні Євро. Технічні
умови" передбачено, зокрема, бензин за вмістом біоетанолу: Е10 — не більше ніж 10 %.
Скаржник планує запропонувати автомобільний бензин з об’ємною часткою біоетанолу 10 відсотків, але, оскільки Замовник визначає умову Символ визначення вмісту біоетанолу: Е5 (не більше 5%) – Скаржник не може взяти участь у відповідній процедурі закупівлі. Такі умови Технічної специфікації Замовника суперечать діючому законодавству у сфері публічних закупівель, в частині обмеження та встановлення вимог до типу Бензинів автомобільних, які не передбачені національним стандартом. При тому, що Скаржник може надати сертифікат відповідності та паспорт якості на підтвердження відповідності Бензину А-95 вимогам національного стандарту до Бензинів автомобільних, визначених в ДСТУ 7687:2015 "Бензини автомобільні Євро. Технічні умови" та вимог г «Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою КМУ від 01.08.2013 р. № 927».
п. 4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Скаржник має укладений партнерський договір компанією власником мережі та емітентом талонів та планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережі АЗС БРСМ-нафта. На АЗС відповдіної мережі наявний вид Бензину А-95 з вмістом біоетанолу Е10 згідно наявних сертифікатів відповідності та паспортів якості у відповдіності до встановлених показників національних стандартів, а отже наявний факт встановлення обмеження конкуренції та дискримінаційних умов тендерної документації.
«3. Символ визначення вмісту біоетанолу: Е5 (не більше 5%)»
Вимогами національного стандарту встановлена відповідність Бензину А-95 вимогам ДСТУ 7687:2015 «БЕНЗИНИ АВТОМОБІЛЬНІ ЄВРО. Технічні умови» та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою КМУ від 01.08.2013 р. № 927.
У Додатку № 1 до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою КМУ від 01.08.2013 р. № 927 визначені ВИМОГИ щодо позначення автомобільного бензину і дизельного палива,
1. Позначення автомобільних бензинів включає назву і марку бензину та містить такі групи знаків, розташовані у визначеній послідовності через дефіс:
перша група - літера А, позначення бензину для автомобільних двигунів з примусовим/іскровим запалюванням;
друга група - цифрове позначення октанового числа автомобільного бензину (80, 92, 95, 98) за дослідним методом;
третя група - символи екологічного класу: Євро3, Євро4, Євро5;
четверта група - символ визначення вмісту біоетанолу: Е0, Е5, Е7, Е10.
Приклад позначення автомобільного бензину з октановим числом 95 екологічного класу Євро4 з вмістом біоетанолу до 7 відсотків: бензин автомобільний А-95-Євро4-Е7.
Згідно пункту 3 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою КМУ від 01.08.2013 р. № 927 (далі – Технічний регламент) наведено визначення біоетанолу – це спирт етиловий зневоджений, виготовлений з біомаси або спирту етилового - сирцю для використання як біопалива.
Відповідно до п. 2 Технічного регламенту, Вимоги цього Технічного регламенту не поширюються на:
палива, які мають гарантійний строк зберігання більш як 1 рік, що виробляють та/або постачають згідно з державним замовленням для зберігання на підприємствах державного матеріального резерву. Такі палива не дозволяється реалізовувати через роздрібну мережу автозаправних станцій;
палива, які споживають для власних виробничо-технологічних потреб на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах, нафто- та газопереробних підприємствах і які не дозволяється реалізовувати через роздрібну мережу автозаправних станцій;
автомобільні бензини з об’ємною часткою біоетанолу більш як 10 відсотків.
Також, Відповідно до ДСТУ 7687:2015 "Бензини автомобільні Євро. Технічні умови":
"1. Сфера застосування
1.1. Цей стандарт поширюється на автомобільні бензини Євро, які використовують
у двигунах колісних транспортних засобів (далі — бензини).
Цей стандарт установлює вимоги до бензинів, які можуть містити до 10 %
біоетанолу.
1.2. Цей стандарт відповідає вимогам до бензинів, встановленим у Технічному
регламенті щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних
палив (далі — Технічний регламент), та придатний для оцінювання відповідності.
3. Класифікація
3.3. За вмістом біоетанолу встановлено такі види бензинів:
Е5 — не більше ніж 5 %;
Е7 — понад 5 % та не більше ніж 7 %;
Е10 — понад 7 % та не більше ніж 10 %.
3.4 Умовна познака бензинів
3.4.1 Умовна познака бензинів має містити:
…
- символ виду бензину за вмістом біоетанолу (Е5, Е7, Е10)".
Відповідно до пункту 1 наказу Державного підприємства "Український науководослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості"
від 30.04.2021 № 161 "Про прийняття зміни до національного стандарту" прийняти зміну
до національного стандарту з наданням чинності з 01 серпня 2021 року:
1. Зміна № 1 ДСТУ 7687:2015 Бензини автомобільні Євро. Технічні умови.
Відповідно до зміни № 1 до ДСТУ 7687:2015 "Бензини автомобільні Євро. Технічні
умови":
"Розділ 3.
Підрозділ 3.3.
Після слів "види бензинів:" долучити "Е0 — 0 %;".
Підрозділ 3.4.
Пункт 3.4.1.
Третю позицію переліку викласти в новій редакції: "символ виду бензину за
вмістом біоетанолу (Е0, Е5, Е7, Е10)".
Враховуючи викладене, ДСТУ 7687:2015 "Бензини автомобільні Євро. Технічні
умови" передбачено, зокрема, бензин за вмістом біоетанолу: Е10 — не більше ніж 10 %.
Скаржник планує запропонувати автомобільний бензин з об’ємною часткою біоетанолу 10 відсотків, але, оскільки Замовник визначає умову Символ визначення вмісту біоетанолу: Е5 (не більше 5%) – Скаржник не може взяти участь у відповідній процедурі закупівлі. Такі умови Технічної специфікації Замовника суперечать діючому законодавству у сфері публічних закупівель, в частині обмеження та встановлення вимог до типу Бензинів автомобільних, які не передбачені національним стандартом. При тому, що Скаржник може надати сертифікат відповідності та паспорт якості на підтвердження відповідності Бензину А-95 вимогам національного стандарту до Бензинів автомобільних, визначених в ДСТУ 7687:2015 "Бензини автомобільні Євро. Технічні умови" та вимог г «Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою КМУ від 01.08.2013 р. № 927».
п. 4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Скаржник має укладений партнерський договір компанією власником мережі та емітентом талонів та планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережі АЗС БРСМ-нафта. На АЗС відповдіної мережі наявний вид Бензину А-95 з вмістом біоетанолу Е10 згідно наявних сертифікатів відповідності та паспортів якості у відповдіності до встановлених показників національних стандартів, а отже наявний факт встановлення обмеження конкуренції та дискримінаційних умов тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Паспорт якості та сертфікат відповідності на Бензин А95 з вмістом біоетанолу 10 %
-
Повʼязаний документ:
А-95 БРСМ_ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 7687:2015 "Бензини автомобільні Євро. Технічні умови";
-
Повʼязаний документ:
dstu_7687_2015.pdf
-
-
Назва доказу:
Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою КМУ від 01.08.2013 р. № 927
-
Повʼязаний документ:
tekhnichniy-reglament-shchodo-vimog-do-avtomobilnikh-benziniv-dizelnogo-sudnovikh-ta-kotelnikh-palivdoc.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Личаківська районна адміністрація Львівської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «ДК 021:2015 (CPV) : 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-10-006856-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати Бензин А-95 з символом визначення вмісту біоетанолу Е5 не більше 5%.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
d68c1936db344a039e114765fcef5b4a
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати документально підтверджений досвід виконання аналогічного договору САМЕ на Договір поставки товару (паливо – бензин А-92, бензин А-95).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.3.В п. 2 Додатку № 1 до ТД: Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати документально підтверджений досвід виконання аналогічного договору САМЕ на Договір поставки товару (паливо – бензин А-92, бензин А-95):
«Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору:
2.1. На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник повинен надати довідку за формою 1 (не менше одного договору).
Вимоги до аналогічного Договору: Аналогічний договір – це Договір поставки товару (паливо: бензин А-92, А-95). Учасник зазначає цей договір/ці договори в Довідці (форма 1). »
Замовником встановлена дискримінаційна вимога в частині надання учасниками на підтвердження підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям – Договір поставки товару (паливо: бензин А-92, та А-95), - що є дискримінаційною вимогою та такою що обмежує скаржника та може вважатись надмірною з огляду на наступне:
Замовник встановлює обмеження в частині визначення предмету договору, який надається як аналогічний на підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, а саме Бензину А-92 – що обмежує скаржника у можливості взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
Відповідно до пункту 3 Порядку визначення предмета закупівлі затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.
Згідно Єдиного закупівельного словника, Замовником визначено відповідний предмет закупівлі: «ДК 021:2015 (CPV): 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95)»
Бензин А-92 не є предметом відповідної процедури закупівлі, а отже визначення кваліфікаційного критерію в частині наявності досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору за постачанням САМЕ Товару - Бензину А-92 – є надмірною та дискримінаційною вимогою Замовника, що документально не підтверджена та не обгрунтована.
На підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію визначеному у ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, Скаржник може запропонувати виконаний аналогічний договір за поставку Товару – за кодом ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти, що повністю підтверджує поставку Товару вимогам Замовника, але при цьому такий Товар є Дизельне паливо, що створює обмеження в частині вимоги Замовника постачання за договором, який буде надано як аналогічний, Бензину А-92 (який має такий самий код за ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти) як і наданий Скаржником у доказах.
Скаржник вважає за необхідне виключити умову тендерної документації в частині наявності обмеження кваліфікаційного критерію в частині постачання за аналогічним договором саме Бензину А-92, що не має відношення до поставки Товару згідно умов цієї тендерної докуметації та поставки предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти.
«Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору:
2.1. На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник повинен надати довідку за формою 1 (не менше одного договору).
Вимоги до аналогічного Договору: Аналогічний договір – це Договір поставки товару (паливо: бензин А-92, А-95). Учасник зазначає цей договір/ці договори в Довідці (форма 1). »
Замовником встановлена дискримінаційна вимога в частині надання учасниками на підтвердження підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям – Договір поставки товару (паливо: бензин А-92, та А-95), - що є дискримінаційною вимогою та такою що обмежує скаржника та може вважатись надмірною з огляду на наступне:
Замовник встановлює обмеження в частині визначення предмету договору, який надається як аналогічний на підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, а саме Бензину А-92 – що обмежує скаржника у можливості взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
Відповідно до пункту 3 Порядку визначення предмета закупівлі затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.
Згідно Єдиного закупівельного словника, Замовником визначено відповідний предмет закупівлі: «ДК 021:2015 (CPV): 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95)»
Бензин А-92 не є предметом відповідної процедури закупівлі, а отже визначення кваліфікаційного критерію в частині наявності досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору за постачанням САМЕ Товару - Бензину А-92 – є надмірною та дискримінаційною вимогою Замовника, що документально не підтверджена та не обгрунтована.
На підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію визначеному у ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, Скаржник може запропонувати виконаний аналогічний договір за поставку Товару – за кодом ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти, що повністю підтверджує поставку Товару вимогам Замовника, але при цьому такий Товар є Дизельне паливо, що створює обмеження в частині вимоги Замовника постачання за договором, який буде надано як аналогічний, Бензину А-92 (який має такий самий код за ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти) як і наданий Скаржником у доказах.
Скаржник вважає за необхідне виключити умову тендерної документації в частині наявності обмеження кваліфікаційного критерію в частині постачання за аналогічним договором саме Бензину А-92, що не має відношення до поставки Товару згідно умов цієї тендерної докуметації та поставки предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти.
×
-
Назва доказу:
видаткова накладна
-
Повʼязаний документ:
3. Видаткова накладна.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір на постачання Товару за кодом ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти
-
Повʼязаний документ:
3. Аналогічний_УПРАВЛІННЯ_ЖИТЛОВО_КОМУНАЛЬНОГО_ГОСПОДАРСТВА_СЄВЄРОДОНЕЦЬКОЇ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Личаківська районна адміністрація Львівської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «ДК 021:2015 (CPV) : 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-10-006856-a, зокрема: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати документально підтверджений досвід виконання аналогічного договору САМЕ на Договір поставки товару (паливо – бензин А-92, бензин А-95).