-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
09310000-5 Електрична енергія
Закупівля відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами). Тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою
Завершена
11 512 150.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 57 560.75 UAH
мін. крок: 0.5% або 57 560.75 UAH
Період оскарження:
10.01.2025 12:14 - 15.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Неправомірне визначення переможця процедури закупівлі, що порушує законні права та інетереси ТОВ "Євро Трейд Енерджі"
Номер:
262669dd4ad7424e81ed6e8eec1d642e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-10-004168-a.c1
Назва:
Неправомірне визначення переможця процедури закупівлі, що порушує законні права та інетереси ТОВ "Євро Трейд Енерджі"
Скарга:
просимо зобов’язати Замовника скасувати незаконне рішення про визначення АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» переможцем процедури закупівлі.
Не відхиливши пропозицію АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ», Замовник порушив вимоги п.44 Особливостей, а також законні права та інтереси Скаржника та застосував дискримінаційний підхід до розгляду тендерних пропозицій.
Рішення Замовника від 27.01.2025 в частині визначення переможцем
АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» прийнято з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, всупереч і без урахування вимог Тендерної документації по закупівлі, чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване як незаконне.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про визначення
АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» переможцем процедури закупівлі.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про визначення
АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» переможцем процедури закупівлі.
У зв’язку із вищевикладеним, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення Замовником процедури закупівлі
UA-2025-01-10-004168-a.
3. Встановити незаконність рішення Замовника про визначення
АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» переможцем, та зобов’язати Замовника скасувати рішення, опубліковане в електронній системі закупівель 27.01.2025р. про визначення АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» переможцем процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга ЄТЕ_UA-2025-01-10-004168-a.docx 30.01.2025 14:26
- Рішення від 13.01.2025 № 477.pdf 30.01.2025 14:26
- sign.p7s 30.01.2025 14:26
- Скарга з підписом.rar 30.01.2025 16:03
- Рішення від 03.02.2025 № 1530.pdf 03.02.2025 13:03
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.02.2025 № 2053.pdf 12.02.2025 11:51
- Рішення від 11.02.2025 № 2053.pdf 14.02.2025 14:30
- 2025 Тендерна документація(8).pdf 05.02.2025 13:44
- 2025 Тендерна документація(8).docx 05.02.2025 13:44
- 2025 Супровідний Електрика.docx 05.02.2025 13:45
- 2025 Супровідний Електрика.pdf 05.02.2025 13:45
- Пояснення 061-15-398 від 05.02.2025.docx 05.02.2025 13:46
- Пояснення № 061-15-398 від 05.02.2025.pdf 05.02.2025 13:46
- Протокол 65.docx 05.02.2025 13:47
- Протокол 65.pdf 05.02.2025 13:47
- Протокол 74.docx 05.02.2025 13:47
- Протокол 74.pdf 05.02.2025 13:47
- Невідповідності.docx 05.02.2025 13:48
- Невідповідності.pdf 05.02.2025 13:48
- Протокол усунення невідповідностей АТ ЕКУ(4).pdf 05.02.2025 13:48
- Лист-відгук_Validation_Report.pdf 05.02.2025 13:51
- Лист-відгук.pdf 05.02.2025 13:51
- лист відгук_Validation_Report.pdf 05.02.2025 13:51
- лист відгук.pdf 05.02.2025 13:51
- Лист вдгук МТБ.docx 05.02.2025 13:52
- Лист вдгук МТБ_Validation_Report.pdf 05.02.2025 13:52
- 5.2 Договір про врегулювання небалансів_Validation_Report.pdf 05.02.2025 13:53
- 5.2 Договір про врегулювання небалансів.pdf 05.02.2025 13:53
- 16-13791 Zayava_pryyednannya_do_dogovoru_pro_vregulyuvannya_nebalansiv_нов_Validation_Report.pdf 05.02.2025 13:53
- 16-13791 Zayava_pryyednannya_do_dogovoru_pro_vregulyuvannya_nebalansiv_нов.doc 05.02.2025 13:53
- 5.3 Повідомлення про приєднання ВН-1.pdf 05.02.2025 13:54
- 5.4 Пресреліз-ЕКУ-Балансуюча-група(1).pdf 05.02.2025 13:54
- Протокол 157 від 19.02.2025(1).pdf 19.02.2025 17:03
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.01.2025 14:45
Дата розгляду скарги:
11.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.02.2025 13:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.02.2025 14:30
Дата виконання рішення Замовником:
19.02.2025 17:05
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення УО від 19.02.2025 №157
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ff2b9928a1564ec6b7cda9e3dabdc416
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
10 січня 2025 року Комунальне некомерційне підприємство «КИЇВСЬКА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ № 18» ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) (далі – Замовник) було оголошено закупівлю за предметом: ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія, ідентифікатор: UA-2025-01-10-004168-a.
Відповідно до п. 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості):
Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
Замовник за результатами розгляду пропозиції АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» (далі - АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ», Переможець) визначив її переможцем, повідомлення про намір укласти договір опубліковано в електронній системі закупівель 27.01.2025 р.
Разом з тим, тендерна пропозиції а АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» не відповідає умовам тендерної документації та має бути відхилена, що підтверджується наступним.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси суб’єкта оскарження
І. НЕЗАКОННЕ ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ»:
1. Замовник 23.01.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в складі пропозиції АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ», де, зокрема, зазначено: «Відповідно до пункту 8 додатку 5 до тендерної документації передбачено, що з метою підтвердження добросовісності та надійності учасника, як постачальника електричної енергії у складі тендерної пропозиції учасник надає не менше 3-х позитивних листів-відгуків від споживачів, які мають містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги». АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» у складі тендерної пропозиції надали відгуки від ТОВ «Одеський авіаційний завод», ДП «МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ «БОРИСПІЛЬ» та ТОВ «Оператор газотранспортної системи України», які не містять накладений саме кваліфікований електронний підпис осіб, які їх підписали, що не відповідає вимогам пункту 8 додатку 5 до тендерної документації».
24.01.2025 на усунення невідповідностей АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» завантажило листи відгуки від ОСТЕРСЬКА КВАРТИРНО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНА ЧАСТИНА (РАЙОНУ) Міністерства оборони України, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОНОТОПСЬКИЙ АВІАРЕМОНТНИЙ ЗАВОД "АВІАКОН", які містять накладений кваліфікований електронний підпис. Також Переможцем було завантажено лист відгук від ПАТ «МТБ БАНК», на який накладено електронний підпис, за результатами перевірки якого на веб сайті Центрального засвідчувального органу було встановлено наступне:
«Тип носія особистого ключа Незахищений
Алгоритм підпису ДСТУ 4145
Тип підпису Удосконалений»
Таким чином, на зазначений відгук від ПАТ «МТБ БАНК» було накладено саме удосконалений, а не кваліфікований електронний підпис.
Повідомляємо, що відповідно до пункту 8 додатку 5 до тендерної документації передбачено, що з метою підтвердження добросовісності та надійності учасника, як постачальника електричної енергії у складі тендерної пропозиції учасник надає не менше 3-х позитивних листів-відгуків від споживачів, які мають містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги».
АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» у складі тендерної пропозиції надало лист відгуки від ТОВ «Одеський авіаційний завод» та ДП «МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ «БОРИСПІЛЬ», які містять удосконалений електронний підпис та відгук від
ТОВ «Оператор газотранспортної системи України», який не містить електронного підпису взагалі або такий електронний підпис неможливо перевірити та встановити його тип.
Таким чином, АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» завантажило загалом 6 листві відгуків, з яких лише два містять саме кваліфікований електронний підпис, що не відповідає умовам тендерної документації, про необхідність надання щонайменше 3-х (трьох) таких відгуків саме із кваліфікованим електронним підписом.
Відповідно до підпункту 1 пункту 44 Особливостей передбачено - Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» не усунуло виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, а тому його тендерна пропозиція підлягає відхиленню.
Таким чином, тендерна пропозиція АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» не відповідає умовам тендерної документації та має бути відхилена.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника скасувати незаконне рішення про визначення АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» переможцем процедури закупівлі.
2. Замовник 23.01.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в складі пропозиції АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ», де, зокрема, зазначено: «Відповідно до пункту 2 додатку 5 до тендерної документації передбачено, що учасники у складі пропозиції надають, зокрема, діючий договір про врегулювання небалансів електричної енергії/участь у балансуючій групі, з накладеним кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом операторами системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи). АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» у складі тендерної пропозиції не надали діючий договір про врегулювання небалансів електричної енергії/участь у балансуючій групі, з накладеним кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом операторами системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи), що не відповідає пункту 2 додатку 5 до тендерної документації».
Повідомляємо, що відповідно до вимог пункту 2 додатку 5 до тендерної документації передбачено, що учасники у складі пропозиції надають, зокрема, діючий договір про врегулювання небалансів електричної енергії/участь у балансуючій групі, з накладеним кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом операторами системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи).
Таким чином, вимогами тендерної документації було передбачено необхідність надати саме договір про врегулювання небалансів електричної енергії/участь у балансуючій групі, саме з накладеним кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом операторами системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи)
АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» у складі тендерної пропозиції надало заяву приєднання до договору про врегулювання небалансів.
24.01.2024 Переможцем було завантажено договір про врегулювання небалансів, у якому приватне акціонерне товариство «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» є оператором системи передачі однак, наданий Переможцем договір не містить кваліфікованого/удосконаленого електронного підпису оператора системи передачі.
Отже, наданий договір про врегулювання небалансів електричної енергії не містить кваліфікованого/удосконаленого електронного підпису оператора системи передачі, у зв'язку з чим Переможець не усунув виявлені Замовником невідповідності.
Відповідно до підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» не усунуло виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, а тому його тендерна пропозиція підлягає відхиленню.
Таким чином, тендерна пропозиція АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» не відповідає умовам тендерної документації та має бути відхилена.
Наголошуємо, що аналогічної думки притримується і Комісія у своєму рішенні
№ 477-р/пк-пз від 13.01.2025 (UA-2024-12-10-016045-a).
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника скасувати незаконне рішення про визначення АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» переможцем процедури закупівлі.
Не відхиливши пропозицію АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ», Замовник порушив вимоги п.44 Особливостей, а також законні права та інтереси Скаржника, зокрема, право бути обраним переможцем даної процедури закупівлі.
Рішення Замовника від 27.01.2025 в частині визначення переможцем
АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» прийнято з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, всупереч і без урахування вимог Тендерної документації по закупівлі, чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване як незаконне.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про визначення
АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» переможцем процедури закупівлі.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про визначення
АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» переможцем процедури закупівлі.
У зв’язку із вищевикладеним, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення Замовником процедури закупівлі
UA-2025-01-10-004168-a.
3. Встановити незаконність рішення Замовника про визначення
АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» переможцем, та зобов’язати Замовника скасувати рішення, опубліковане в електронній системі закупівель 27.01.2025р. про визначення АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» переможцем процедури закупівлі.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
Рішення № 477-р/пк-пз від 13.01.2025.
ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
10 січня 2025 року Комунальне некомерційне підприємство «КИЇВСЬКА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ № 18» ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) (далі – Замовник) було оголошено закупівлю за предметом: ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія, ідентифікатор: UA-2025-01-10-004168-a.
Відповідно до п. 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості):
Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
Замовник за результатами розгляду пропозиції АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» (далі - АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ», Переможець) визначив її переможцем, повідомлення про намір укласти договір опубліковано в електронній системі закупівель 27.01.2025 р.
Разом з тим, тендерна пропозиції а АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» не відповідає умовам тендерної документації та має бути відхилена, що підтверджується наступним.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси суб’єкта оскарження
І. НЕЗАКОННЕ ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ»:
1. Замовник 23.01.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в складі пропозиції АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ», де, зокрема, зазначено: «Відповідно до пункту 8 додатку 5 до тендерної документації передбачено, що з метою підтвердження добросовісності та надійності учасника, як постачальника електричної енергії у складі тендерної пропозиції учасник надає не менше 3-х позитивних листів-відгуків від споживачів, які мають містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги». АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» у складі тендерної пропозиції надали відгуки від ТОВ «Одеський авіаційний завод», ДП «МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ «БОРИСПІЛЬ» та ТОВ «Оператор газотранспортної системи України», які не містять накладений саме кваліфікований електронний підпис осіб, які їх підписали, що не відповідає вимогам пункту 8 додатку 5 до тендерної документації».
24.01.2025 на усунення невідповідностей АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» завантажило листи відгуки від ОСТЕРСЬКА КВАРТИРНО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНА ЧАСТИНА (РАЙОНУ) Міністерства оборони України, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОНОТОПСЬКИЙ АВІАРЕМОНТНИЙ ЗАВОД "АВІАКОН", які містять накладений кваліфікований електронний підпис. Також Переможцем було завантажено лист відгук від ПАТ «МТБ БАНК», на який накладено електронний підпис, за результатами перевірки якого на веб сайті Центрального засвідчувального органу було встановлено наступне:
«Тип носія особистого ключа Незахищений
Алгоритм підпису ДСТУ 4145
Тип підпису Удосконалений»
Таким чином, на зазначений відгук від ПАТ «МТБ БАНК» було накладено саме удосконалений, а не кваліфікований електронний підпис.
Повідомляємо, що відповідно до пункту 8 додатку 5 до тендерної документації передбачено, що з метою підтвердження добросовісності та надійності учасника, як постачальника електричної енергії у складі тендерної пропозиції учасник надає не менше 3-х позитивних листів-відгуків від споживачів, які мають містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги».
АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» у складі тендерної пропозиції надало лист відгуки від ТОВ «Одеський авіаційний завод» та ДП «МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ «БОРИСПІЛЬ», які містять удосконалений електронний підпис та відгук від
ТОВ «Оператор газотранспортної системи України», який не містить електронного підпису взагалі або такий електронний підпис неможливо перевірити та встановити його тип.
Таким чином, АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» завантажило загалом 6 листві відгуків, з яких лише два містять саме кваліфікований електронний підпис, що не відповідає умовам тендерної документації, про необхідність надання щонайменше 3-х (трьох) таких відгуків саме із кваліфікованим електронним підписом.
Відповідно до підпункту 1 пункту 44 Особливостей передбачено - Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» не усунуло виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, а тому його тендерна пропозиція підлягає відхиленню.
Таким чином, тендерна пропозиція АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» не відповідає умовам тендерної документації та має бути відхилена.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника скасувати незаконне рішення про визначення АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» переможцем процедури закупівлі.
2. Замовник 23.01.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в складі пропозиції АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ», де, зокрема, зазначено: «Відповідно до пункту 2 додатку 5 до тендерної документації передбачено, що учасники у складі пропозиції надають, зокрема, діючий договір про врегулювання небалансів електричної енергії/участь у балансуючій групі, з накладеним кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом операторами системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи). АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» у складі тендерної пропозиції не надали діючий договір про врегулювання небалансів електричної енергії/участь у балансуючій групі, з накладеним кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом операторами системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи), що не відповідає пункту 2 додатку 5 до тендерної документації».
Повідомляємо, що відповідно до вимог пункту 2 додатку 5 до тендерної документації передбачено, що учасники у складі пропозиції надають, зокрема, діючий договір про врегулювання небалансів електричної енергії/участь у балансуючій групі, з накладеним кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом операторами системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи).
Таким чином, вимогами тендерної документації було передбачено необхідність надати саме договір про врегулювання небалансів електричної енергії/участь у балансуючій групі, саме з накладеним кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом операторами системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи)
АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» у складі тендерної пропозиції надало заяву приєднання до договору про врегулювання небалансів.
24.01.2024 Переможцем було завантажено договір про врегулювання небалансів, у якому приватне акціонерне товариство «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» є оператором системи передачі однак, наданий Переможцем договір не містить кваліфікованого/удосконаленого електронного підпису оператора системи передачі.
Отже, наданий договір про врегулювання небалансів електричної енергії не містить кваліфікованого/удосконаленого електронного підпису оператора системи передачі, у зв'язку з чим Переможець не усунув виявлені Замовником невідповідності.
Відповідно до підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» не усунуло виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, а тому його тендерна пропозиція підлягає відхиленню.
Таким чином, тендерна пропозиція АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» не відповідає умовам тендерної документації та має бути відхилена.
Наголошуємо, що аналогічної думки притримується і Комісія у своєму рішенні
№ 477-р/пк-пз від 13.01.2025 (UA-2024-12-10-016045-a).
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника скасувати незаконне рішення про визначення АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» переможцем процедури закупівлі.
Не відхиливши пропозицію АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ», Замовник порушив вимоги п.44 Особливостей, а також законні права та інтереси Скаржника, зокрема, право бути обраним переможцем даної процедури закупівлі.
Рішення Замовника від 27.01.2025 в частині визначення переможцем
АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» прийнято з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, всупереч і без урахування вимог Тендерної документації по закупівлі, чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване як незаконне.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про визначення
АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» переможцем процедури закупівлі.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про визначення
АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» переможцем процедури закупівлі.
У зв’язку із вищевикладеним, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення Замовником процедури закупівлі
UA-2025-01-10-004168-a.
3. Встановити незаконність рішення Замовника про визначення
АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» переможцем, та зобов’язати Замовника скасувати рішення, опубліковане в електронній системі закупівель 27.01.2025р. про визначення АТ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ» переможцем процедури закупівлі.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
Рішення № 477-р/пк-пз від 13.01.2025.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов'язати Замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі.