-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
«ДК 021-2015 –09130000-9 «Нафта і дистиляти» (пальне в талонах)»
Завершена
293 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 465.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 465.00 UAH
Період оскарження:
10.01.2025 11:58 - 01.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
da56863292f243ce97fa18f22e0659d2
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-10-003900-a.b1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf 16.01.2025 12:42
- Скриншот зображення карти Google з місцезнаходженням АЗС в радіусі БІЛЬШЕ 3 км.PNG 16.01.2025 12:42
- Скарга від 16.01.2025 року на умови документації_ UA-2025-01-10-003900-a.docx 16.01.2025 12:42
- Скарга від 16.01.2025 року на умови документації Броварська ритуальна служба.pdf 16.01.2025 12:42
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (1).pdf 16.01.2025 12:42
- sign.p7s 16.01.2025 12:43
- рішення від 20.01.2025 № 770.pdf 20.01.2025 12:36
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.01.2025 № 1170.pdf 28.01.2025 08:12
- рішення від 27.01.2025 № 1170.pdf 29.01.2025 14:25
- Пояснення АМКУ.docx 20.01.2025 14:52
- Пояснення АМКУ скан.pdf 20.01.2025 14:52
- Відстані до АЗС.rar 20.01.2025 14:52
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.01.2025 13:51
Дата розгляду скарги:
27.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.01.2025 12:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
29.01.2025 14:26
Дата виконання рішення Замовником:
29.01.2025 16:01
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На підставі рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №1170-р/пк-пз від 27.01.2025р. Замовником внесено зміни в Тендерну документацію та в Додаток 2, а саме: замовником виключено зі складу Тендерної документації та Додатку 2ті вимоги на які посилався Скаржник.
Замовником продовжено строк подачі ропозицій до 04.02.2025 року.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
bc23ce401d8d49ed8707154223233efb
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимога, відповідно до якої Учасник повинен бути емітентом талонів на пальне.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку № 2 до тендерної документації Замовником визначена вимога, відповідно до якої Учасник повинен бути емітентом талонів на пальне:
«Учасник повинен надати довідку у довільній формі, в якій зазначається інформація про те, що він є емітентом талонів на пальне..»
Дискримінаційна вимога в частині, що учасник повинен бути емітентом талонів на пальне
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність Учасник повинен бути емітентом талонів на пальне (що передбачає в сукупності вимогу, за якою Учасник повинен бути емітентом талонів) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
1.1. В Додатку № 2 до тендерної документації Замовником визначена вимога, відповідно до якої Учасник повинен бути емітентом талонів на пальне:
«Учасник повинен надати довідку у довільній формі, в якій зазначається інформація про те, що він є емітентом талонів на пальне..»
Дискримінаційна вимога в частині, що учасник повинен бути емітентом талонів на пальне
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність Учасник повинен бути емітентом талонів на пальне (що передбачає в сукупності вимогу, за якою Учасник повинен бути емітентом талонів) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів емітовані мережею АЗС
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (1).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Спеціалізоване комунальне підприємство Броварської міської ради Броварського району Київської області "Броварська ритуальна служба" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «ДК 021-2015 –09130000-9 «Нафта і дистиляти» (пальне в талонах)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-10-003900-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимога, відповідно до якої Учасник повинен бути емітентом талонів на пальне.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
0b3dededa948402b95f4fa8207421b74
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати щонайменше 2-і АЗС в кожній області, що знаходяться на автомобільних дорогах державного значення (крім територій, непідконтрольних Україні).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати щонайменше 2-і АЗС в кожній області, що знаходяться на автомобільних дорогах державного значення (крім територій, непідконтрольних Україні):
«АЗС Учасника, через які буде здійснюватися реалізація пального, обов’язково повинні бути розташовані в радіусі 3 км від адреси м. Бровари, вул. Сверстюка Євгена, б.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника через які буде здійснюватися реалізація пального, обов’язково повинні бути розташовані в радіусі 3 км від адреси м. Бровари, вул. Сверстюка Євгена, б - зможе задовільнити лише 1 мережа АЗС, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір,
При цьому, зазначена мережа АЗС не має АЗС розташовані в радіусі 3 км від адреси м. Бровари, вул. Сверстюка Євгена, б., але при цьому має АЗС в радіусі 4, 63 км від адреси м. Бровари, вул. Сверстюка Євгена, б, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги до Скаржника в частині місцезнаходження АЗС.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу наявності АЗС не має АЗС розташовані в радіусі 3 км від адреси м. Бровари, вул. Сверстюка Євгена, б.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС, Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта, яка розповсюджена по всій території України, але при цьому не має АЗС розташованої в радіусі саме 3 км від адреси, зазначеної в додатку № 2 до ТД,
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються, а отже вищезазначені вимоги, визначені Замовником, визначають наявність матеріально-технічної бази учасників, що суперечить п. 29 Особливостей та нівелюють дотримання ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовником.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині наявності матеріально-технічної бази учасника:
- АЗС Учасника, через які буде здійснюватися реалізація пального, обов’язково повинні бути розташовані в радіусі 3 км від адреси м. Бровари, вул. Сверстюка Євгена, б.
«АЗС Учасника, через які буде здійснюватися реалізація пального, обов’язково повинні бути розташовані в радіусі 3 км від адреси м. Бровари, вул. Сверстюка Євгена, б.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника через які буде здійснюватися реалізація пального, обов’язково повинні бути розташовані в радіусі 3 км від адреси м. Бровари, вул. Сверстюка Євгена, б - зможе задовільнити лише 1 мережа АЗС, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір,
При цьому, зазначена мережа АЗС не має АЗС розташовані в радіусі 3 км від адреси м. Бровари, вул. Сверстюка Євгена, б., але при цьому має АЗС в радіусі 4, 63 км від адреси м. Бровари, вул. Сверстюка Євгена, б, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги до Скаржника в частині місцезнаходження АЗС.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу наявності АЗС не має АЗС розташовані в радіусі 3 км від адреси м. Бровари, вул. Сверстюка Євгена, б.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС, Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта, яка розповсюджена по всій території України, але при цьому не має АЗС розташованої в радіусі саме 3 км від адреси, зазначеної в додатку № 2 до ТД,
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються, а отже вищезазначені вимоги, визначені Замовником, визначають наявність матеріально-технічної бази учасників, що суперечить п. 29 Особливостей та нівелюють дотримання ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовником.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині наявності матеріально-технічної бази учасника:
- АЗС Учасника, через які буде здійснюватися реалізація пального, обов’язково повинні бути розташовані в радіусі 3 км від адреси м. Бровари, вул. Сверстюка Євгена, б.
×
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf
-
-
Назва доказу:
Скриншот зображення карти Google з місцезнаходженням АЗС в радіусі БІЛЬШЕ 3 км
-
Повʼязаний документ:
Скриншот зображення карти Google з місцезнаходженням АЗС в радіусі БІЛЬШЕ 3 км.PNG
-
-
Назва доказу:
Сайт мережі АЗС БРСМ-нафта з зображенням та зазначенням адреси АЗС, яку може запропонувати Скаржник на відстані БІЛЬШЕ ніж встановлено вимогами ТД, а саме в радіусі 4,63 км: https://brsm-nafta.com/map
-
Повʼязаний документ:
Скарга від 16.01.2025 року на умови документації Броварська ритуальна служба.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Спеціалізоване комунальне підприємство Броварської міської ради Броварського району Київської області "Броварська ритуальна служба" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «ДК 021-2015 –09130000-9 «Нафта і дистиляти» (пальне в талонах)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-10-003900-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати щонайменше 2-і АЗС в кожній області, що знаходяться на автомобільних дорогах державного значення (крім територій, непідконтрольних Україні).
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
d26fe4df4fc84d8994a56226145fd892
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати партнерські договори саме зберігання пального на АЗС із зазначенням адреси АЗС (тобто, партнерський договір повинен містити перелік АЗС).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.3. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати партнерські договори саме зберігання пального на АЗС із зазначенням адреси АЗС (тобто, партнерський договір повинен містити перелік АЗС):
«Для підтвердження наявності розташованих АЗС в складі тендерної пропозиції Учасник обов’язково має надати:
- довідку про наявність власних АЗС (орендованих, партнерських за договором зберігання пального на АЗС із зазначенням адреси АЗС),
- для орендованих, партнерських АЗС, додатково надати: копію (копії) діючого(чих) партнерського договору(ів)/договору (ів) оренди, на підтвердження права реалізації пального. .»
Дискримінаційна вимога в частині наявності партнеського договору, предметом якого є зберігання пального на АЗС
Звертаємо увагу Комісії, що для здійснення зберігання палива на АЗС, Скаржник повинен користуватись резервуарами АЗС. Вимагаючи від учасників наявність АЗС (резервуарів АЗС) у праві оренди/власності/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС та резервуари у праві користуванні.
Згідно п. 6 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (далі - Інструкція), - Зберігання нафтопродуктів здійснюється:
6.1 На всіх підприємствах ведеться облік нафти і
нафтопродуктів із записом у журналі реєстрації проведення
вимірювань нафтопродуктів (нафти) у резервуарах за формою N 7-НП
(додаток 6) (на НПЗ у спеціальних регістрах складського обліку)
для кожного резервуара з відображенням усіх технологічних
операцій, що здійснюються кожною зміною.
Для підприємств, укомплектованих для зберігання світлих
нафтопродуктів винятково резервуарами місткістю до 100 куб.м,
ведення обліку для кожного резервуара не є обов'язковим.
Відображення технологічних операцій ведеться за марками
нафтопродукту.
Сторінки журналу нумеруються, шнуруються і скріплюються
печаткою та підписом керівника підприємства (організації).
6.2 Дизельне паливо різних видів (залежно від масової частки
сірки) повинно зберігатися в окремих резервуарах.
6.3 Нафта та нафтопродукти мають зберігатись відповідно до
вимог ДСТУ 4454.
Тобто, Замовником фактично встановлена вимога щодо фактичного права Скаржника на право володіння (власності/оренди/користування) АЗС, оскільки за такими вимогами щодо наявності партнерського договору саме зберігання палива на АЗС, Скаржник повинен зберігати паливо в резервуарах, а отже, користуватися такою матеріально-технічною базою, оскільки тільки в такому випадку Скаржник має майнові правомочності на об’єкти АЗС (згідно Цивільного кодексу України та роз’яснень ДФС).
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право користування АЗС, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС (в т.ч. резервуарами АЗС, в яких згідно Інструкції повинно зберігатись таке паливо), що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Учасники які не мають власних, орендованих АЗС або АЗС у праві користуванні та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, але не з власниками АЗС, а з емітентами талонів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації, що свідчить про порушення Замовником вимог частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - недискримінація учасників.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Також зазначаємо, що партнерський договір Скаржника з емітентом талонів та власником мережі АЗС БРСМ-нафта – не передбачає предметом таких відносин зобов’язання мережі АЗС зберігати товар на кожній АЗС на території України.
Згідно ст. 936 Цивільного кодексу України, Договір зберігання - домовленість двох сторін, за якою одна сторона (зберігач) зобов'язується зберігати річ, яка передана їй іншою стороною (поклажодавцем), і повернути її останньому цілісною.
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
В сукупності вищеперелічені вимоги до учасників свідчать про наявність матеріально-технічної бази учасника, а саме наявність АЗС у праві власності або користуванні, що суперечить п. 29 Особливостей в частинні заборони застосування вимог положення п. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дискримінаційна вимога в частині наявності переліку АЗС у партнерському договорі
Вимагаючи від учасників наявність партнерських договорів з переліком АЗС - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників".
Стаття 627 Цивільного кодексу України передбачає, що сторони є вільними в укладені договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього вищезазначеного кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Укладені між нами та партнерами Договори поставки містять умови, що були визначені сторонами під час його укладання та вони в повній мірі відповідають умовам чинного законодавства України та вимогам документації Замовника, а отже мати перелік АЗС у Партнерському договорі – є дискримінаційною умовою Замовника.
Варто звернути увагу на той факт, що умова партнерського договору укладеного між Скаржником та його Партнером, не передбачено визначений перелік АЗС у Договорі, при цьому договір містить посилання на сайт з переліком АЗС зазначеної мережі: www.brsm-nafta.com .
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
«Для підтвердження наявності розташованих АЗС в складі тендерної пропозиції Учасник обов’язково має надати:
- довідку про наявність власних АЗС (орендованих, партнерських за договором зберігання пального на АЗС із зазначенням адреси АЗС),
- для орендованих, партнерських АЗС, додатково надати: копію (копії) діючого(чих) партнерського договору(ів)/договору (ів) оренди, на підтвердження права реалізації пального. .»
Дискримінаційна вимога в частині наявності партнеського договору, предметом якого є зберігання пального на АЗС
Звертаємо увагу Комісії, що для здійснення зберігання палива на АЗС, Скаржник повинен користуватись резервуарами АЗС. Вимагаючи від учасників наявність АЗС (резервуарів АЗС) у праві оренди/власності/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС та резервуари у праві користуванні.
Згідно п. 6 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (далі - Інструкція), - Зберігання нафтопродуктів здійснюється:
6.1 На всіх підприємствах ведеться облік нафти і
нафтопродуктів із записом у журналі реєстрації проведення
вимірювань нафтопродуктів (нафти) у резервуарах за формою N 7-НП
(додаток 6) (на НПЗ у спеціальних регістрах складського обліку)
для кожного резервуара з відображенням усіх технологічних
операцій, що здійснюються кожною зміною.
Для підприємств, укомплектованих для зберігання світлих
нафтопродуктів винятково резервуарами місткістю до 100 куб.м,
ведення обліку для кожного резервуара не є обов'язковим.
Відображення технологічних операцій ведеться за марками
нафтопродукту.
Сторінки журналу нумеруються, шнуруються і скріплюються
печаткою та підписом керівника підприємства (організації).
6.2 Дизельне паливо різних видів (залежно від масової частки
сірки) повинно зберігатися в окремих резервуарах.
6.3 Нафта та нафтопродукти мають зберігатись відповідно до
вимог ДСТУ 4454.
Тобто, Замовником фактично встановлена вимога щодо фактичного права Скаржника на право володіння (власності/оренди/користування) АЗС, оскільки за такими вимогами щодо наявності партнерського договору саме зберігання палива на АЗС, Скаржник повинен зберігати паливо в резервуарах, а отже, користуватися такою матеріально-технічною базою, оскільки тільки в такому випадку Скаржник має майнові правомочності на об’єкти АЗС (згідно Цивільного кодексу України та роз’яснень ДФС).
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право користування АЗС, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС (в т.ч. резервуарами АЗС, в яких згідно Інструкції повинно зберігатись таке паливо), що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Учасники які не мають власних, орендованих АЗС або АЗС у праві користуванні та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, але не з власниками АЗС, а з емітентами талонів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації, що свідчить про порушення Замовником вимог частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - недискримінація учасників.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Також зазначаємо, що партнерський договір Скаржника з емітентом талонів та власником мережі АЗС БРСМ-нафта – не передбачає предметом таких відносин зобов’язання мережі АЗС зберігати товар на кожній АЗС на території України.
Згідно ст. 936 Цивільного кодексу України, Договір зберігання - домовленість двох сторін, за якою одна сторона (зберігач) зобов'язується зберігати річ, яка передана їй іншою стороною (поклажодавцем), і повернути її останньому цілісною.
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
В сукупності вищеперелічені вимоги до учасників свідчать про наявність матеріально-технічної бази учасника, а саме наявність АЗС у праві власності або користуванні, що суперечить п. 29 Особливостей в частинні заборони застосування вимог положення п. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дискримінаційна вимога в частині наявності переліку АЗС у партнерському договорі
Вимагаючи від учасників наявність партнерських договорів з переліком АЗС - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників".
Стаття 627 Цивільного кодексу України передбачає, що сторони є вільними в укладені договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього вищезазначеного кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Укладені між нами та партнерами Договори поставки містять умови, що були визначені сторонами під час його укладання та вони в повній мірі відповідають умовам чинного законодавства України та вимогам документації Замовника, а отже мати перелік АЗС у Партнерському договорі – є дискримінаційною умовою Замовника.
Варто звернути увагу на той факт, що умова партнерського договору укладеного між Скаржником та його Партнером, не передбачено визначений перелік АЗС у Договорі, при цьому договір містить посилання на сайт з переліком АЗС зазначеної мережі: www.brsm-nafta.com .
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Сайт мережі АЗС БРСМ-нафта з зображенням та зазначенням адрес, які може запропонувати Скаржник: https://brsm-nafta.com/map
-
Повʼязаний документ:
Скарга від 16.01.2025 року на умови документації Броварська ритуальна служба.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір який містить посилання на сайт мережі АЗС з переліком АЗС
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Спеціалізоване комунальне підприємство Броварської міської ради Броварського району Київської області "Броварська ритуальна служба" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «ДК 021-2015 –09130000-9 «Нафта і дистиляти» (пальне в талонах)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-10-003900-a, зокрема: 3. Вилучити із тендерної документації встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати партнерські договори саме зберігання пального на АЗС із зазначенням адреси АЗС (тобто, партнерський договір повинен містити перелік АЗС).