• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Дизельне паливо (Євро 5), Бензин А - 95

Торги не відбулися

297 360.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 486.80 UAH
Період оскарження: 10.01.2025 10:57 - 15.01.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення пропозиції Скаржника

Номер: f552f6a685674692a573c7a2ba9cac8b
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-10-002641-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення пропозиції Скаржника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 03.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.01.2025 13:46
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 05.02.2025 13:54
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: dba11f1b98db4bfb90d34377441ab905
Заголовок пункту скарги: скасувати рішення про відхилення пропозиції учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (Скаржника), оформлене Протоколом № 2 від 18.01.2025 року Уповноваженої особи
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Про підстави відхилення пропозиції Учасника:

Згідно Протоколу Уповноваженої особи № 2 від 18.01.2025 року щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника, пропозиція Скаржника відхилена з наступних підстав:

Оголошення про проведення відкритих торгів містило такі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції АЗС має знаходитись в радіусі 10 км, від кожного населених пунктів:
- село Степове, Миколаївський р-н, Миколаївська обл.;
- селище міського типу Веселиново, Миколаївської області.

Відпуск товару (заправка автотранспорту) повинен здійснюватися за потребою Замовника в роздріб по талонах та інших документах встановленого Учасником зразка, згідно з якими можна отримати товар на автозаправних станціях (власних /орендованих/ партнерських) учасника у радіусі 10 км від кожного з населених пунктів:
- село Степове, Миколаївський р-н, Миколаївська обл.;
- селище міського типу Веселиново, Миколаївської області.
Учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію що є суттєвою при визначенні результату процедури закупівель. Яку нами, як Замовником виявлено згідно з частиною 15, ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме АЗС, що зазначена в селі Михайлівка за адресою Миколаївська область, Миколаївський район, вул. Польова, 8-А, село Михайлівка, з 31.03.2024 року не працює, мережа АЗС за адресою Миколаївська область, Миколаївський район, с. Степове, вул. Миру – 15, розміщена АЗС «Маркет».
Переможець не надає підтвердження своєї відповідності до зазначених АЗС. Отже зазначена в тендерній пропозиції інформація не достовірна. За контактними номерами телефонів вказаними у тендерній пропозиції учасником ніхто не виходить на зв’язок.
Абзац 2 підпункту 1 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції.
Відповідно до пункту 43 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення Особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
За результатом розгляду тендерної пропозиції учасника закупівлі ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», замовник виявив, що учасник не надав забезпечення тендерної пропозиції, яке вимагалося у тендерній документації. З огляду на це, замовник має відхилити тендерну пропозицію учасника на підставі абзацу 2 підпункту 1 пункту 41 Особливостей.
ВИРІШИЛА:
1. Відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» на підставі абзацу 2 підпункту 1 пункту 41 Особливостей.»

Скаржник вважає, що Замовник не мав права приймати Оскаржуване рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» на підставі абзацу 2 підпункту 1 пункту 41 Особливостей, оскільки пропозиція Скаржника відповідає вимогам тендерної документації, зокрема Додатку № 3 до тендерної документації.

Згідно Додатку № 3 до тендерної документації, Замовником визначено Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі, яка містить Вимоги до поставки Товару, а саме:
«АЗС має знаходитись у радіусі 10 км від кожного з населених пунктів:
- село Степове, Миколаївський р-н, Миколаївська обл.;
- селище міського типу Веселиново, Миколаївської області.
Відпуск товару (заправка автотранспорту) повинен здійснюватися за потребою Замовника в роздріб по талонах та інших документах встановленого Учасником зразка, згідно з якими можна отримати товар на автозаправних станціях (власних /орендованих/ партнерських) учасника у радіусі 10 км від кожного з населених пунктів:
- село Степове, Миколаївський р-н, Миколаївська обл.;
- селище міського типу Веселиново, Миколаївської області.
Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати документи (перелік АЗС: власних/ орендованих/ партнерських, які підтверджують можливість здійснення заправки автомобілів у радіусі 10 км від кожного з населених пунктів:
- село Степове, Миколаївський р-н, Миколаївська обл.;
- селище міського типу Веселиново, Миколаївської області.»


1.1. На відповідність технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених у Додатку № 3 до тендерної документації, Скаржником надано у складі пропозиції:
У файлі: «ДОВІДКИ В ДОВІЛЬНІЙ ФОРМІ.pdf» на стор. 42 - 46 Скаржником надано документ, що підтверджує відповідність технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених у Додатку № 3 до тендерної документації, а саме погоджену та завірену з боку Скаржника (печаткою та підписом уповноваженої особи учасника) Інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічну специфікацію до предмета закупівлі.
У файлі: «ДОВІДКИ В ДОВІЛЬНІЙ ФОРМІ.pdf» на стор. 47 - 51 Скаржником надано документ (Детальний опис), що підтверджує відповідність запропонованого учасником ТОВ «ТД «ІФС» Предмету закупівлі: Код ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95 – ДК 021:2015 09132000-3- Бензин; Дизельне паливо – ДК 021:2015 09134200-9 Дизельне паливо) - технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, відповідно до вимог встановлених у Додатку № 3 до тендерної документації.

У файлі: «ДОВІДКИ В ДОВІЛЬНІЙ ФОРМІ.pdf» на стор. 12 Скаржником надано Довідка, яка містить перелік АЗС, на яких останній пропонує здійснювати заправку автомобілів Замовника:
«Перелік АЗС
вулиця Миру, 15, Степове, Миколаївська область, 57107
с. Михайлівка, вул. Польова, 8-А»

У файлі: «ДОВІДКИ В ДОВІЛЬНІЙ ФОРМІ.pdf» на стор. 13 Скаржником надано ІНФОРМАЦІЙНУ ДОВІДКУ, зміст якої передбачено: «ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» гарантує відповідність необхідних технічних, якісних та кількісних характеристики предмета закупівлі відповідно до технічних вимог цієї тендерної документації.»

Отже, Скаржником в повній мірі виконані умови Додатку № 3 до тендерної документації Замовника в частині підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог, встановлених у Додатку № 3 до тендерної документації.

Окремого переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, тендерна документації – НЕ МІСТИТЬ.
Згідно п. 28 Особливостей, Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Згідно п. 44 Особливостей, Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.

1.2. Щодо кваліфікації Замовником факту наявності «недостовірної інформації»:
Скаржником у тендерній пропозиції надана інформація про наявність двох АЗС за адресами:
- вулиця Миру, 15, Степове, Миколаївська область, 57107
- с. Михайлівка, вул. Польова, 8-А

Замовник зазначає, про нібито «не працюючу АЗС», аргументуючи свою особисту думку «яку нами як Замовником виявлено згідно з частиною 15 ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі» а саме АЗС, що зазначена в селі Михайлівка за адресою Миколаївська область, Миколаївський район, вул. Польова, 8-А, село Михайлівка, з 31.03.2024 року не працює»

ч. 15 статті 29 ЗУ «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції/пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим Законом.

Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.

У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.

Тобто, згідно законодавства у сфері публічних закупівель, Замовником, для того, щоб кваліфікувати будь-яку інформацію як «недостовірну», необхідно звернутись за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції ТА отримати достовірну інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі.

Замовник не довів та документально не підтвердив наявність факту зазначення у тендерній пропозиції ТОВ «ТД «ІФС» будь-якої недостовірної інформації, зокрема Замовник не підтвердив інформацію про нібито «не працюючу» АЗС.

Скаржник зазначає, що АЗС за адресою - с. Михайлівка, вул. Польова, 8-А, - працююча, здійснює свою господарську діяльність, передбачену чинним законодавством.


Твердження Замовника про надання Скаржником, як учасником, нібито «недостовірної інформації» - свідчить про необ'єктивне та упереджене ставлення до Учасника та не може бути підставою для відхилення.

Виходячи із наведеного, у тендерній пропозиції Скаржника відсутні факти надання недостовірної інформації, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку Замовником нібито «виявлено».

Отже, Скаржником було виконані вимоги Замовника, визначені у тендерній документації, щодо надання документів та/або інформації у складі пропозиції – в повному обсязі у відповідності до вимог, встановлених Тендерною документацією в Додатку № 3 до ТД.

Варто звернути увагу на той факт, що Додаток № 3 до тендерної документації та тендерна документація вцілому - не містить окремих вимог до способу підтвердження, зокрема надання інформації та/або документів в частині підтвердження з боку Скаржника кількості АЗС та доказування їх законодавчо обгрунтованої господарської діяльності (документів та/або інформації).



1.3. Щодо підстави відхилення пропозиції Скаржника абз. 2 пп. 1 п. 41 Особливостей:


Замовник у Протоколі відхилення пропозиції (Оскаржуваному рішенні) зазначає про
«Відповідно до пункту 43 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення Особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
За результатом розгляду тендерної пропозиції учасника закупівлі ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», замовник виявив, що учасник не надав забезпечення тендерної пропозиції, яке вимагалося у тендерній документації. З огляду на це, замовник має відхилити тендерну пропозицію учасника на підставі абзацу 2 підпункту 1 пункту 41 Особливостей.
ВИРІШИЛА:
Відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» на підставі абзацу 2 підпункту 1 пункту 41 Особливостей.»

Скаржник вважає за необхідним зазначити про неправомірність застосування до Скаржника у Протоколі відхилення пропозиції наступних тверджень Замовника:

1.2.1. В частині «замовник виявив, що учасник не надав забезпечення тендерної пропозиції, яке вимагалося у тендерній документації» Скаржник вважає за необхідне зазначити:
статті 2 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначає поняття «забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія.
Згідно ч. 2 та ч. 3 Розділу ІІІ тендерної документації «ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», Замовник визначив, що забезпечення тендерної пропозиції у відповідній процедурі закупівлі, - Не вимагається.
Тобто, твердження Замовника у Оскаржуваному рішенні в частині «не надання забезпечення тендерної пропозиції, яке вимагалося у тендерній документації» - суперечить умовам тендерної документації Замовника, оскільки забезпечення тендерної пропозиції НЕ ПЕРЕДБАЧАЛОСЬ умовами тендерної документації Замовника.

1.2.2. В частині «відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» на підставі абзацу 2 підпункту 1 пункту 41 Особливостей» Скаржник вважає за необхідне зазначити:
Згідно п. 41 Особливостей, розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
«абзац 2» пп. 1 п. 41 Особливостей – не визначено в положеннях Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), згідно редакції, чинної станом на дату подання тендерної пропозиції учасником ТОВ «ТД «ІФС», а отже не може застосовуватись як підстава відхилення тендерної пропозиції Скаржника.

Скаржник вважає, що Замовник не мав права приймати Оскаржуване рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» на підставі абзацу 2 підпункту 1 пункту 41 Особливостей, оскільки пропозиція Скаржника відповідає вимогам тендерної документації та додатків до неї.

1.2.3. В частині ВІДСУТНОСТІ належної аргументації прийнятого Оскаржуваного рішення Замовником, Скаржник вважає за необхідне зазначити:

Редакція, чинна станом на дату подання пропозиції Скаржником, визначає у п. 44 Особливостей підстави відхилення пропозиції учасника, згідно за якими, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей.

п. 42 Особливостей передбачає, що Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.

У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.


Замовником у Оскаржуваному рішенні, наводить аргументацію наступного змісту:
«За результатом розгляду тендерної пропозиції учасника закупівлі ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», замовник виявив, що учасник не надав забезпечення тендерної пропозиції, яке вимагалося у тендерній документації. З огляду на це, замовник має відхилити тендерну пропозицію учасника на підставі абзацу 2 підпункту 1 пункту 41 Особливостей.»

Така аргументація Замовник – не відповідає дійсності та не може бути прийнята як законна, з огляду на підстави в частині п. 1.2.1. та п. 1.2.2. відповідної Скарги.


За таких обставин, у Замовника були відсутні підстави для відхилення пропозиції Скаржника з підстав, згідно абзацу 2 підпункту 1 пункту 41 Особливостей.


Також наголошуємо, що п. 43 Особливостей передбачено, Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Жодна з наведених підстав Замовника у Оскаржуваному рішенні, - не належить до випадків відсутності інформації та/або документів, що неможливо виправити шляхом надання 24 годин (розміщення у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника