-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 4
Бензин А-95 (ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти)
Завершена
1 202 050.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 010.25 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 010.25 UAH
Період оскарження:
10.01.2025 10:14 - 31.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
166d11854f2146a6967d806cf76727fa
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-10-001231-a.b2
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_14_01_2025_на умови ТД Замовника_ВК_Золотоніської міської ради.pdf 14.01.2025 16:38
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 14.01.2025 16:38
- Скриншот зображення з карти «Google» з відстаню від адреси Замовника до найближчої АЗС учасника – 6,4 км.PNG 14.01.2025 16:38
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 14.01.2025 16:38
- Скарга_14_01_2025_на умови ТД Замовника_UA-2025-01-10-001231-a.docx 14.01.2025 16:38
- sign.p7s 14.01.2025 16:38
- рішення від 16.01.2025 № 678.pdf 16.01.2025 15:13
- інформація про резолютивну частину рішення від 23.01.2025 № 1033.pdf 24.01.2025 07:47
- рішення від 23.01.2025 № 1033.pdf 24.01.2025 15:38
- Інформація щодо скарги.doc 20.01.2025 15:21
- АЗС Кузьменка.jpg 20.01.2025 15:21
- АЗС WOG.jpg 20.01.2025 15:21
- Некрасов.jpg 20.01.2025 15:21
- File.PDF 20.01.2025 15:21
- АЗС АВІАС (1).jpg 20.01.2025 15:21
- Інформація щодо скарги.PDF 20.01.2025 15:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.01.2025 16:46
Дата розгляду скарги:
23.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.01.2025 15:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.01.2025 15:39
Дата виконання рішення Замовником:
29.01.2025 09:24
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України від № 1033-р/пк-пз від 23.01.2025 та з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення, виконавчим комітетом Золотоніської міської ради внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - Бензин А-95 (ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти).
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
bda4f2188f0d418c812fda3c2e6baea7
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають АЗС в межах м. Золотоноша та/або не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В п. 5. Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають АЗС в межах м. Золотоноша та/або не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8):
«5. Надати Довідку, складену учасником у довільній формі, про перелік власних або орендованих (автозаправних станцій) АЗС або АЗС партнерів учасника розташованих в межах м. Золотоноша та/або не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8), на яких (якій) учасник може відпускати паливо за вимогою Замовника. Такий перелік має містити інформацію згідно таблиці:»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС в межах м. Золотоноша та/або не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8), - що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
Виконати такі умови тендерної документації зможуть виконати виключно власники/орендарі АЗС або партнери учасника, що знаходяться САМЕ в межах м. Золотоноша та/або не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8), що свідчить про дискримінаційні умови тендерної документації, які суперечать ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 29 Особливостей, зокрема в частині встановлення вимог наявності матеріально-технічної бази учасника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта за адресою:
БРСМ-Нафта: Черкаська обл., Деньгівська сільська рада – Золотоніський район, Черкаська область, автодорога Бориспіль-Дніпропетровськ – АЗС знаходиться на відстані БІЛЬШЕ ніж 6 км від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул. Садовий проїзд, 8).
Та АЗС відповідної мережі розташовані по всій території України.
Але при цьому, АЗС, яку може запропонувати Скаржник, знаходиться на відстані 6,4 км від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8), що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги в частині встановлення вимоги щодо відстані до місця розташування Замовника в частині обмеження такої відстані НЕ ДАЛІ НІЖ 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8).
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо відстані до АЗС САМЕ не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника, – виконати таку умову зможе обмежена кількість постачальників.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимогою щодо ВІДСТАНІ до АЗС, а саме: не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8), Замовник встановлює кваліфікаційну вимогу тендерної документації до учасників, а саме наявність матеріально-технічної бази учасника, що суперечить п. 29 Особливостей.
Також, варто звернути увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Бензин А-95 (ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти)».
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- АЗС в межах м. Золотоноша та/або не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8).
Скаржника може запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
1.1. В п. 5. Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають АЗС в межах м. Золотоноша та/або не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8):
«5. Надати Довідку, складену учасником у довільній формі, про перелік власних або орендованих (автозаправних станцій) АЗС або АЗС партнерів учасника розташованих в межах м. Золотоноша та/або не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8), на яких (якій) учасник може відпускати паливо за вимогою Замовника. Такий перелік має містити інформацію згідно таблиці:»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС в межах м. Золотоноша та/або не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8), - що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
Виконати такі умови тендерної документації зможуть виконати виключно власники/орендарі АЗС або партнери учасника, що знаходяться САМЕ в межах м. Золотоноша та/або не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8), що свідчить про дискримінаційні умови тендерної документації, які суперечать ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 29 Особливостей, зокрема в частині встановлення вимог наявності матеріально-технічної бази учасника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта за адресою:
БРСМ-Нафта: Черкаська обл., Деньгівська сільська рада – Золотоніський район, Черкаська область, автодорога Бориспіль-Дніпропетровськ – АЗС знаходиться на відстані БІЛЬШЕ ніж 6 км від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул. Садовий проїзд, 8).
Та АЗС відповідної мережі розташовані по всій території України.
Але при цьому, АЗС, яку може запропонувати Скаржник, знаходиться на відстані 6,4 км від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8), що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги в частині встановлення вимоги щодо відстані до місця розташування Замовника в частині обмеження такої відстані НЕ ДАЛІ НІЖ 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8).
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо відстані до АЗС САМЕ не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника, – виконати таку умову зможе обмежена кількість постачальників.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимогою щодо ВІДСТАНІ до АЗС, а саме: не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8), Замовник встановлює кваліфікаційну вимогу тендерної документації до учасників, а саме наявність матеріально-технічної бази учасника, що суперечить п. 29 Особливостей.
Також, варто звернути увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Бензин А-95 (ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти)».
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- АЗС в межах м. Золотоноша та/або не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8).
Скаржника може запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Скриншот зображення з карти «Google» з зображенням відстані від адреси Замовника до найближчої АЗС учасника – 6,4 км
-
Повʼязаний документ:
Скриншот зображення з карти «Google» з відстаню від адреси Замовника до найближчої АЗС учасника – 6,4 км.PNG
-
-
Назва доказу:
посилання на сайт мережі АЗС БРСМ-нафта (https://brsm-nafta.com/map ), який містить інформацію про місцезнаходження АЗС на відстані більше ніж 6 км від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8
-
Повʼязаний документ:
Скарга_14_01_2025_на умови ТД Замовника_ВК_Золотоніської міської ради.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі АЗС
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Виконавчий комітет Золотоніської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Бензин А-95 (ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-10-001231-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають АЗС в межах м. Золотоноша та/або не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8).
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
acf1815f71814f6a8ed758669e0ac042
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності талонів (скретч-карток) на отримання палива, який має бути номіналом 5 та 15 літрів.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В п. 1 Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності талонів (скретч-карток) на отримання палива, який має бути номіналом 5 та 15 літрів:
«1. Постачання товару буде здійснюватися по талонам (скреч-картах) номіналом по 5, 10, 15, 20 літрів на АЗС власника або партнерських АЗС. Учасник у складі пропозиції повинен надати копії документів, які підтверджують право власності АЗС, оренди АЗС або партнерські відносини АЗС дійсне до 31.12.2025р.»
Дискримінаційні умови тендерної документації в частині наявності талонів (скретч-карток) на отримання палива номіналом 5 та 15 літрів
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Зазначена мережа АЗС не має впровадженого в обігу номіналу талонів 5 та 15 літрів, при цьому має впроваджений в обіг номіал талонів 10 та 20 літрів. В кожній окремій мережі АЗС існує окремий зразок талону та затверджений номінал.
За таких умов взяти участь у закупівлі лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати Талони номіналом саме 5 та 15 літрів, що є дискримінаційним по відношеню до Скаржника.
Скражник не емітент талонів, але може запропонувати талони, емітовані партнером Скаржника номіналом 10 та 20 літрів для здійснення заправки автомобілів в мережі АЗС БРСМ-нафта за наступними адресами (з урахуванням вимоги Замовника в частині місцезнаходження АЗС за умовою місцерозташування згідно вимог Замовника.
За таких обставин, Скаржник може забезпечити Замовника здійсненням заправки в мережі АЗС партнера Скаржника БРСМ-нафта, але при цьому така мережа не має встановленого номіналу талонів 5 та 15 літрів.
«1. Постачання товару буде здійснюватися по талонам (скреч-картах) номіналом по 5, 10, 15, 20 літрів на АЗС власника або партнерських АЗС. Учасник у складі пропозиції повинен надати копії документів, які підтверджують право власності АЗС, оренди АЗС або партнерські відносини АЗС дійсне до 31.12.2025р.»
Дискримінаційні умови тендерної документації в частині наявності талонів (скретч-карток) на отримання палива номіналом 5 та 15 літрів
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Зазначена мережа АЗС не має впровадженого в обігу номіналу талонів 5 та 15 літрів, при цьому має впроваджений в обіг номіал талонів 10 та 20 літрів. В кожній окремій мережі АЗС існує окремий зразок талону та затверджений номінал.
За таких умов взяти участь у закупівлі лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати Талони номіналом саме 5 та 15 літрів, що є дискримінаційним по відношеню до Скаржника.
Скражник не емітент талонів, але може запропонувати талони, емітовані партнером Скаржника номіналом 10 та 20 літрів для здійснення заправки автомобілів в мережі АЗС БРСМ-нафта за наступними адресами (з урахуванням вимоги Замовника в частині місцезнаходження АЗС за умовою місцерозташування згідно вимог Замовника.
За таких обставин, Скаржник може забезпечити Замовника здійсненням заправки в мережі АЗС партнера Скаржника БРСМ-нафта, але при цьому така мережа не має встановленого номіналу талонів 5 та 15 літрів.
×
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів емітованих мережею БРСМ-нафта, яка не містить впровадженого номіналу талону (скретч-картки) 5 та 15 літрів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Виконавчий комітет Золотоніської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Бензин А-95 (ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-10-001231-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності талонів (скретч-карток) на отримання палива, який має бути номіналом 5 та 15 літрів.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
f6c0bb58f5cb4f069c0609bee4d55628
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо місце поставки товару: резервуари автозаправних станцій (АЗС) Учасника.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.3.В п. 2 Додатку № 1 до ТД: Замовником встановлено вимогу, щодо місце поставки товару: резервуари автозаправних станцій (АЗС) Учасника:
«Бензин А-95
Характеристики: відповідно до ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови»
Місце поставки товару: резервуари автозаправних станцій (АЗС) Учасника
Спосіб постаки: по талонах (скреч-картах)»
Згідно Листа ДФС від 04.05.2016 № 10045/6/99-99-15-03-03-15, автомобільна заправочна станція (АЗС) - це комплекс будинків, споруд, технологічного обладнання, призначений для приймання, зберігання моторного палива та заправлення ним автотранспорту (мототранспорту).
Тобто, Замовником встановлена умова щодо фактичного права Скаржника (Учасника) на право володіння (власності/оренди/користування) АЗС, оскільки тільки в такому випадку постачання товару можливе в резервуари автозаправних станцій (АЗС) Учасника.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник повинен мати право користуватися такою матеріально-технічною базою учасником, оскільки тільки в такому випадку Скаржник має можливість постачати паливо в резервуари АЗС (згідно Цивільного кодексу України та роз’яснень ДФС).
Вимагаючи від учасників наявність безпосередньої можливості постачання палива в резервуари АЗС, що можливо виключно у разі наявності у Скаржника таких резервуарів у праві оренди/власності/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають АЗС у праві користуванні.
Вимагаємо Замовника виключити вимогу «поставки товару: резервуари автозаправних станцій (АЗС) Учасника» та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право поставки Товару в резервуари АЗС на кожній АЗС мережі БРСМ-нафта, оскільки предметом договору є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС (в т.ч. резервуарами АЗС), що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС (резервуарів АЗС), які пропонують виключно свою мережу АЗС або учасники, які мають укладені договори саме постачання палива в резервуари АЗС Учасника. Учасники, які не мають АЗС (резервуари АЗС) у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів з мережами АЗС, предметом якого є купівлі-продажу нафтопродуктів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
«Бензин А-95
Характеристики: відповідно до ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови»
Місце поставки товару: резервуари автозаправних станцій (АЗС) Учасника
Спосіб постаки: по талонах (скреч-картах)»
Згідно Листа ДФС від 04.05.2016 № 10045/6/99-99-15-03-03-15, автомобільна заправочна станція (АЗС) - це комплекс будинків, споруд, технологічного обладнання, призначений для приймання, зберігання моторного палива та заправлення ним автотранспорту (мототранспорту).
Тобто, Замовником встановлена умова щодо фактичного права Скаржника (Учасника) на право володіння (власності/оренди/користування) АЗС, оскільки тільки в такому випадку постачання товару можливе в резервуари автозаправних станцій (АЗС) Учасника.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник повинен мати право користуватися такою матеріально-технічною базою учасником, оскільки тільки в такому випадку Скаржник має можливість постачати паливо в резервуари АЗС (згідно Цивільного кодексу України та роз’яснень ДФС).
Вимагаючи від учасників наявність безпосередньої можливості постачання палива в резервуари АЗС, що можливо виключно у разі наявності у Скаржника таких резервуарів у праві оренди/власності/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають АЗС у праві користуванні.
Вимагаємо Замовника виключити вимогу «поставки товару: резервуари автозаправних станцій (АЗС) Учасника» та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право поставки Товару в резервуари АЗС на кожній АЗС мережі БРСМ-нафта, оскільки предметом договору є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС (в т.ч. резервуарами АЗС), що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС (резервуарів АЗС), які пропонують виключно свою мережу АЗС або учасники, які мають укладені договори саме постачання палива в резервуари АЗС Учасника. Учасники, які не мають АЗС (резервуари АЗС) у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів з мережами АЗС, предметом якого є купівлі-продажу нафтопродуктів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Виконавчий комітет Золотоніської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Бензин А-95 (ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-10-001231-a, зокрема: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо місце поставки товару: резервуари автозаправних станцій (АЗС) Учасника.
Скарга
Скасована
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
c4b858190e7346138a57c87b1e698606
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-10-001231-a.c1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_14_01_2025_на умови ТД Замовника_ВК_Золотоніської міської ради.pdf 14.01.2025 14:33
- Скарга_14_01_2025_на умови ТД Замовника_UA-2025-01-10-001231-a.docx 14.01.2025 14:33
- Скриншот зображення з карти «Google» з відстаню від адреси Замовника до найближчої АЗС учасника – 6,4 км.PNG 14.01.2025 14:33
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 14.01.2025 14:33
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 14.01.2025 14:33
- sign.p7s 14.01.2025 14:34
- sign.p7s 14.01.2025 14:35
Причина:
Отримана сума оплати не співпадає з розрахованою для даної скарги
Дата скасування:
14.01.2025 15:22
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
10a6b9bc9624467b98bd9f0541426eda
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають АЗС в межах м. Золотоноша та/або не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В п. 5. Додатку № 1 до ТД: Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають АЗС в межах м. Золотоноша та/або не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8):
«5. Надати Довідку, складену учасником у довільній формі, про перелік власних або орендованих (автозаправних станцій) АЗС або АЗС партнерів учасника розташованих в межах м. Золотоноша та/або не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8), на яких (якій) учасник може відпускати паливо за вимогою Замовника. Такий перелік має містити інформацію згідно таблиці:»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС в межах м. Золотоноша та/або не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8), - що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
Виконати такі умови тендерної документації зможуть виконати виключно власники/орендарі АЗС або партнери учасника, що знаходяться САМЕ в межах м. Золотоноша та/або не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8), що свідчить про дискримінаційні умови тендерної документації, які суперечать ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 29 Особливостей, зокрема в частині встановлення вимог наявності матеріально-технічної бази учасника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта за адресою:
БРСМ-Нафта: Черкаська обл., Деньгівська сільська рада – Золотоніський район, Черкаська область, автодорога Бориспіль-Дніпропетровськ – АЗС знаходиться на відстані БІЛЬШЕ ніж 6 км від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8).
Та АЗС відповідної мережі розташовані по всій території України.
Але при цьому, АЗС, яку може запропонувати Скаржник, знаходиться на відстані 6,4 км від в радіусі 5 км від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8), що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги в частині встановлення вимоги щодо відстані до місця розташування Замовника в частині обмеження такої відстані НЕ ДАЛІ НІЖ 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8).
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо відстані до АЗС САМЕ не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника, – виконати таку умову зможе обмежена кількість постачальників.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимогою щодо ВІДСТАНІ до АЗС, а саме: не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8), Замовник встановлює кваліфікаційну вимогу тендерної документації до учасників, а саме наявність матеріально-технічної бази учасника, що суперечить п. 29 Особливостей.
Також, варто звернути увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Бензин А-95 (ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти)».
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- АЗС в межах м. Золотоноша та/або не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8).
Скаржника може запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
1.1. В п. 5. Додатку № 1 до ТД: Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають АЗС в межах м. Золотоноша та/або не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8):
«5. Надати Довідку, складену учасником у довільній формі, про перелік власних або орендованих (автозаправних станцій) АЗС або АЗС партнерів учасника розташованих в межах м. Золотоноша та/або не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8), на яких (якій) учасник може відпускати паливо за вимогою Замовника. Такий перелік має містити інформацію згідно таблиці:»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС в межах м. Золотоноша та/або не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8), - що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
Виконати такі умови тендерної документації зможуть виконати виключно власники/орендарі АЗС або партнери учасника, що знаходяться САМЕ в межах м. Золотоноша та/або не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8), що свідчить про дискримінаційні умови тендерної документації, які суперечать ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 29 Особливостей, зокрема в частині встановлення вимог наявності матеріально-технічної бази учасника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта за адресою:
БРСМ-Нафта: Черкаська обл., Деньгівська сільська рада – Золотоніський район, Черкаська область, автодорога Бориспіль-Дніпропетровськ – АЗС знаходиться на відстані БІЛЬШЕ ніж 6 км від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8).
Та АЗС відповідної мережі розташовані по всій території України.
Але при цьому, АЗС, яку може запропонувати Скаржник, знаходиться на відстані 6,4 км від в радіусі 5 км від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8), що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги в частині встановлення вимоги щодо відстані до місця розташування Замовника в частині обмеження такої відстані НЕ ДАЛІ НІЖ 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8).
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо відстані до АЗС САМЕ не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника, – виконати таку умову зможе обмежена кількість постачальників.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимогою щодо ВІДСТАНІ до АЗС, а саме: не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8), Замовник встановлює кваліфікаційну вимогу тендерної документації до учасників, а саме наявність матеріально-технічної бази учасника, що суперечить п. 29 Особливостей.
Також, варто звернути увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Бензин А-95 (ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти)».
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- АЗС в межах м. Золотоноша та/або не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8).
Скаржника може запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Скриншот зображення з карти «Google» з зображенням відстані від адреси Замовника до найближчої АЗС учасника – 6,4 км
-
Повʼязаний документ:
Скриншот зображення з карти «Google» з відстаню від адреси Замовника до найближчої АЗС учасника – 6,4 км.PNG
-
-
Назва доказу:
посилання на сайт мережі АЗС БРСМ-нафта (https://brsm-nafta.com/map ), який містить інформацію про місцезнаходження АЗС на відстані більше ніж 6 км від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8
-
Повʼязаний документ:
Скарга_14_01_2025_на умови ТД Замовника_ВК_Золотоніської міської ради.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Виконавчий комітет Золотоніської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Бензин А-95 (ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-10-001231-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають АЗС в межах м. Золотоноша та/або не далі ніж 6 кілометрів від місця розташування Замовника (м. Золотоноша, вул.. Садовий проїзд, 8).
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
e79f34013d934a389f9546089d468fb9
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності талонів (скретч-карток) на отримання палива, який має бути номіналом 5 та 15 літрів.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В п. 1 Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності талонів (скретч-карток) на отримання палива, який має бути номіналом 5 та 15 літрів:
«1. Постачання товару буде здійснюватися по талонам (скреч-картах) номіналом по 5, 10, 15, 20 літрів на АЗС власника або партнерських АЗС. Учасник у складі пропозиції повинен надати копії документів, які підтверджують право власності АЗС, оренди АЗС або партнерські відносини АЗС дійсне до 31.12.2025р.»
Дискримінаційні умови тендерної документації в частині наявності талонів (скретч-карток) на отримання палива номіналом 5 та 15 літрів
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Зазначена мережа АЗС не має впровадженого в обігу номіналу талонів 5 та 15 літрів, при цьому має впроваджений в обіг номіал талонів 10 та 20 літрів. В кожній окремій мережі АЗС існує окремий зразок талону та затверджений номінал.
За таких умов взяти участь у закупівлі лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати Талони номіналом саме 5 та 15 літрів, що є дискримінаційним по відношеню до Скаржника.
Скражник не емітент талонів, але може запропонувати талони, емітовані партнером Скаржника номіналом 10 та 20 літрів для здійснення заправки автомобілів в мережі АЗС БРСМ-нафта за наступними адресами (з урахуванням вимоги Замовника в частині місцезнаходження АЗС за умовою місцерозташування згідно вимог Замовника.
За таких обставин, Скаржник може забезпечити Замовника здійсненням заправки в мережі АЗС партнера Скаржника БРСМ-нафта, але при цьому така мережа не має встановленого номіналу талонів 5 та 15 літрів.
«1. Постачання товару буде здійснюватися по талонам (скреч-картах) номіналом по 5, 10, 15, 20 літрів на АЗС власника або партнерських АЗС. Учасник у складі пропозиції повинен надати копії документів, які підтверджують право власності АЗС, оренди АЗС або партнерські відносини АЗС дійсне до 31.12.2025р.»
Дискримінаційні умови тендерної документації в частині наявності талонів (скретч-карток) на отримання палива номіналом 5 та 15 літрів
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Зазначена мережа АЗС не має впровадженого в обігу номіналу талонів 5 та 15 літрів, при цьому має впроваджений в обіг номіал талонів 10 та 20 літрів. В кожній окремій мережі АЗС існує окремий зразок талону та затверджений номінал.
За таких умов взяти участь у закупівлі лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати Талони номіналом саме 5 та 15 літрів, що є дискримінаційним по відношеню до Скаржника.
Скражник не емітент талонів, але може запропонувати талони, емітовані партнером Скаржника номіналом 10 та 20 літрів для здійснення заправки автомобілів в мережі АЗС БРСМ-нафта за наступними адресами (з урахуванням вимоги Замовника в частині місцезнаходження АЗС за умовою місцерозташування згідно вимог Замовника.
За таких обставин, Скаржник може забезпечити Замовника здійсненням заправки в мережі АЗС партнера Скаржника БРСМ-нафта, але при цьому така мережа не має встановленого номіналу талонів 5 та 15 літрів.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів емітованих мережею БРСМ-нафта, яка не містить впровадженого номіналу талону (скретч-картки) 5 та 15 літрів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Виконавчий комітет Золотоніської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Бензин А-95 (ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-10-001231-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності талонів (скретч-карток) на отримання палива, який має бути номіналом 5 та 15 літрів.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
0e21ef398eac4f179b557e776077b744
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо місце поставки товару: резервуари автозаправних станцій (АЗС) Учасника.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.3.В п. 2 Додатку № 1 до ТД: Замовником встановлено вимогу, щодо місце поставки товару: резервуари автозаправних станцій (АЗС) Учасника:
«Бензин А-95
Характеристики: відповідно до ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови»
Місце поставки товару: резервуари автозаправних станцій (АЗС) Учасника
Спосіб постаки: по талонах (скреч-картах)»
Згідно Листа ДФС від 04.05.2016 № 10045/6/99-99-15-03-03-15, автомобільна заправочна станція (АЗС) - це комплекс будинків, споруд, технологічного обладнання, призначений для приймання, зберігання моторного палива та заправлення ним автотранспорту (мототранспорту).
Тобто, Замовником встановлена умова щодо фактичного права Скаржника (Учасника) на право володіння (власності/оренди/користування) АЗС, оскільки тільки в такому випадку постачання товару можливе в резервуари автозаправних станцій (АЗС) Учасника.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник повинен мати право користуватися такою матеріально-технічною базою учасником, оскільки тільки в такому випадку Скаржник має можливість постачати паливо в резервуари АЗС (згідно Цивільного кодексу України та роз’яснень ДФС).
Вимагаючи від учасників наявність безпосередньої можливості постачання палива в резервуари АЗС, що можливо виключно у разі наявності у Скаржника таких резервуарів у праві оренди/власності/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають АЗС у праві користуванні.
Вимагаємо Замовника виключити вимогу «поставки товару: резервуари автозаправних станцій (АЗС) Учасника» та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право поставки Товару в резервуари АЗС на кожній АЗС мережі БРСМ-нафта, оскільки предметом договору є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС (в т.ч. резервуарами АЗС), що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС (резервуарів АЗС), які пропонують виключно свою мережу АЗС або учасники, які мають укладені договори саме постачання палива в резервуари АЗС Учасника. Учасники, які не мають АЗС (резервуари АЗС) у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів з мережами АЗС, предметом якого є купівлі-продажу нафтопродуктів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
«Бензин А-95
Характеристики: відповідно до ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови»
Місце поставки товару: резервуари автозаправних станцій (АЗС) Учасника
Спосіб постаки: по талонах (скреч-картах)»
Згідно Листа ДФС від 04.05.2016 № 10045/6/99-99-15-03-03-15, автомобільна заправочна станція (АЗС) - це комплекс будинків, споруд, технологічного обладнання, призначений для приймання, зберігання моторного палива та заправлення ним автотранспорту (мототранспорту).
Тобто, Замовником встановлена умова щодо фактичного права Скаржника (Учасника) на право володіння (власності/оренди/користування) АЗС, оскільки тільки в такому випадку постачання товару можливе в резервуари автозаправних станцій (АЗС) Учасника.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник повинен мати право користуватися такою матеріально-технічною базою учасником, оскільки тільки в такому випадку Скаржник має можливість постачати паливо в резервуари АЗС (згідно Цивільного кодексу України та роз’яснень ДФС).
Вимагаючи від учасників наявність безпосередньої можливості постачання палива в резервуари АЗС, що можливо виключно у разі наявності у Скаржника таких резервуарів у праві оренди/власності/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають АЗС у праві користуванні.
Вимагаємо Замовника виключити вимогу «поставки товару: резервуари автозаправних станцій (АЗС) Учасника» та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право поставки Товару в резервуари АЗС на кожній АЗС мережі БРСМ-нафта, оскільки предметом договору є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС (в т.ч. резервуарами АЗС), що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС (резервуарів АЗС), які пропонують виключно свою мережу АЗС або учасники, які мають укладені договори саме постачання палива в резервуари АЗС Учасника. Учасники, які не мають АЗС (резервуари АЗС) у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів з мережами АЗС, предметом якого є купівлі-продажу нафтопродуктів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Виконавчий комітет Золотоніської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Бензин А-95 (ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-10-001231-a, зокрема: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо місце поставки товару: резервуари автозаправних станцій (АЗС) Учасника.