• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Послуги добровільного медичного страхування для колективу АТ "Енергетична компанія України" (66510000-8 Страхові послуги)

Завершена

3 925 180.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 39 251.80 UAH
Період оскарження: 09.01.2025 16:04 - 07.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Дискримінаційні вимоги ТД

Номер: 311ef0054ba44753bf1d973c1ef16386
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-09-008668-a.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Дата розгляду скарги: 24.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.01.2025 13:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.01.2025 15:01
Дата виконання рішення Замовником: 04.02.2025 17:17
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення АМКУ № 1111-р/пк-пз від 24.01.2025, Акціонерне товариство "Енергетична компанія України" (код ЄДРПОУ: 32984271) внесло зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Послуги добровільного медичного страхування для колективу АТ "Енергетична компанія України" (66510000-8 Страхові послуги)". Оголошення про проведення закупівлі, оприлюднене на веб порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-09-008668-a, було оновлено з метою усунення порушень, зазначених у Рішені.
Автор: ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС", Андрій Горельцев +380674033980 ag1105@ukr.net http://ultra-insure.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2b60d0e4f0e748cd911f25a3aa1054e4
Заголовок пункту скарги: Підпунктом 1.2.1 пункту 1.2 Додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, які, на думку Скаржника є дискримінаційними і порушують законодавство
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Підпунктом 1.2.1 пункту 1.2 Додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати Учасник, а саме, Учасник повинен надати довідку, про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, що будуть використовуватись при виконанні умов договору, із обов’язковим зазначенням інформації, а саме:
• наявність виділених для Страхувальника телефонних ліній (стаціонарного та мобільного зв’язку з можливістю цифрового аудіозапису розмов і їх архівації та зберігання протягом строку дії договору, із врахуванням кількості застрахованих осіб), щоб забезпечити прийняття 80% усіх вхідних дзвінків за перші 20 секунд після голосового привітання:
- телефонної лінії по Україні 0-800 для безкоштовного прийому вхідних дзвінків;
- окремої лінії для невідкладної допомоги (дозвон без черги);
• наявність виділеної адреси електронної пошти, одного із виділених каналів комунікацій у месенджерах: Viber, Telegram, чат-бот чи мобільний додаток (вказати який саме), з можливістю збереження історії листування/звернень застрахованих осіб і їх архівації та зберігання протягом строку дії договору, із врахуванням кількості застрахованих осіб;
• наявність спеціалізованого програмного забезпечення страховика, яке дозволяє реєструвати та вести страхові випадки в режимі реального часу, проводити моніторинг організації надання медичної допомоги з моменту звернення застрахованої особи до закінчення лікування, постійно контролювати якість надання медичних послуг, здійснювати запис телефонних розмов;
• підтвердження можливості надавати замовнику статистичну інформацію щодо: страхових виплат окремо по програмах (пакетах) страхування та наповненнях (або нозологіях); страхових виплат окремо по медичних установах (медичних закладах, клініках) та категоріях допомоги; тривалості часу дозвону застрахованих до асистансу страховика (часу очікування на лінії);
• наявність медичного асистансу, який забезпечує обслуговування осіб, застрахованих за договорами добровільного медичного страхування;
• підтвердження безперебійної роботи в цілодобовому режимі (без вихідних та святкових днів) для організації надання Застрахованим особам медичних та інших послуг, медикаментів (медичних препаратів) та засобів медичного призначення тощо відповідно до програм страхування.

1. Щодо обладнання та матеріально-технічної бази учасника (пп. 1.2.1 п. 1.2 дод № 1 до ТД)
Отже, прийняти участь у даній закупівлі може лише той учасник, який, зокрема має обладнання та матеріально-технічну базу, що будуть використовуватись при виконанні умов договору, а саме:
• наявність виділених для Страхувальника телефонних ліній (стаціонарного та мобільного зв’язку з можливістю цифрового аудіозапису розмов і їх архівації та зберігання протягом строку дії договору, із врахуванням кількості застрахованих осіб), щоб забезпечити прийняття 80% усіх вхідних дзвінків за перші 20 секунд після голосового привітання:
- телефонної лінії по Україні 0-800 для безкоштовного прийому вхідних дзвінків;
- окремої лінії для невідкладної допомоги (дозвон без черги);
• наявність виділеної адреси електронної пошти, одного із виділених каналів комунікацій у месенджерах: Viber, Telegram, чат-бот чи мобільний додаток (вказати який саме), з можливістю збереження історії листування/звернень застрахованих осіб і їх архівації та зберігання протягом строку дії договору, із врахуванням кількості застрахованих осіб;
• наявність спеціалізованого програмного забезпечення страховика, яке дозволяє реєструвати та вести страхові випадки в режимі реального часу, проводити моніторинг організації надання медичної допомоги з моменту звернення застрахованої особи до закінчення лікування, постійно контролювати якість надання медичних послуг, здійснювати запис телефонних розмов;
• підтвердження можливості надавати замовнику статистичну інформацію щодо: страхових виплат окремо по програмах (пакетах) страхування та наповненнях (або нозологіях); страхових виплат окремо по медичних установах (медичних закладах, клініках) та категоріях допомоги; тривалості часу дозвону застрахованих до асистансу страховика (часу очікування на лінії);
• наявність медичного асистансу, який забезпечує обслуговування осіб, застрахованих за договорами добровільного медичного страхування;
• підтвердження безперебійної роботи в цілодобовому режимі (без вихідних та святкових днів) для організації надання Застрахованим особам медичних та інших послуг, медикаментів (медичних препаратів) та засобів медичного призначення тощо відповідно до програм страхування.

Вказана обов’язкова вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають власного медичного асистансу і вищенаведених обладнання та матеріально-технічної бази, але можуть надавати страхові послуги, шляхом укладання договорів/угод тощо з підприємствами, які забезпечують надання таких послуг та мають власний медичний асистанс і вищенаведені обладнання та матеріально-технічну базу.
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Скаржник має відповідний договір доручення, згідно якого ТОВ «Еншурія Оперейшнз Україна», має у своєму складі медичний асистанс та вищенаведені обладнання та матеріально-технічну базу, що будуть використовуватись при виконанні умов договору страхування.
Також, зазначаємо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії мати власні медичні асистанси й ті чи інші обладнання та матеріально-технічну базу і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори доручення, агентські угоди тощо).
Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові вимоги Тендерної документації є дискримінаційними і такими, що не відповідають діючому законодавству та порушують права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних з їх неможливістю взяти участь у процедурі закупівлі та мають бути видалені Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 3428aed9697d4933aca2eebd8af24134
Заголовок пункту скарги: Підпунктом 1.2.3 пункту 1.2 Додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлена вимога, яка, на думку Скаржника, є дискримінаційну і порушує законодавство
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Підпунктом 1.2.3 пункту 1.2 Додатку № 1 до Тендерної документації Замовником регламентовано обов’язок учасника надати довідку (складена в довільній формі) з повним переліком медичних закладів, із зазначенням їх місця розташування та категорії* (державні/відомчі ЛПЗ, приватні клініки низької цінової категорії, приватні клініки помірної цінової категорії, приватні клініки середньої цінової категорії, приватні клініки високої цінової категорії, брендові приватні клініки, брендові приватні клініки надвисокої цінової категорії), згідно з класифікацією ЛПЗ, яка зазначена у основних вимогах до предмету закупівлі (Таблиця 1 Додатку 2 до ТД), з якими в учасника торгів укладені/будуть укладені договори, та які, у подальшому, будуть зазначені у додатку до договору, як орієнтовний, але не вичерпний перелік медичних закладів (перелік ЛПЗ повинен покривати всі зазначені категорії Замовника).

2. Щодо переліку медичних закладів (пп. 1.2.3 п. 1.2 дод № 1 до ТД)
Прийняти участь у даній закупівлі може лише той учасник, який, зокрема уклав/укладе із медичними закладами договори, та які, у подальшому, будуть зазначені у додатку до договору, як орієнтовний, але не вичерпний перелік медичних закладів.
Вказана обов’язкова вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не уклали/не укладуть із медичними закладами договори, але можуть надавати страхові послуги, шляхом укладання договорів/угод тощо з підприємствами, які забезпечують надання таких послуг (субпідрядник), які в свою чергу вже мають укладені із медичними закладами договори, та які, у подальшому, можуть бути зазначені у додатку до договору.
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Скаржник не має і не буде мати договорів із медичними закладами, не може надати про це відповідну довідку, а тому і не має можливості прийняти участь у даній закупівлі.
Скаржник має відповідний договір доручення, згідно якого ТОВ «Еншурія Оперейшнз Україна», має у своєму складі медичний асистанс, відповідне обладнання, матеріально-технічну базу та укладені договори із медичними закладами зазначених Замовником категорій що будуть використовуватись при виконанні умов договору страхування.
Також, зазначаємо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії мати прямі укладені договори із медичними закладами і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори доручення, агентські угоди тощо), тобто із залученням підрядних та субпідрядних підприємств, установ та організацій.
Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові вимоги Тендерної документації є дискримінаційними і такими, що не відповідають діючому законодавству та порушують права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних з їх неможливістю взяти участь у процедурі закупівлі та мають бути видалені Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації