• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

Послуги з технічного обслуговування пожежної сигналізації (з оповіщенням) та передачі сигналу пожежної сигналізації на ПЦС

Завершена

285 227.96 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 683.43 UAH
Період оскарження: 09.01.2025 15:48 - 14.01.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Cкарга на неправомірні дії та рішення Замовника ЛОТ2

Номер: 7784c0fc56da4332a6b87ca9dfacb586
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-09-007918-a.a5
Назва: Cкарга на неправомірні дії та рішення Замовника ЛОТ2
Скарга:
Дата розгляду скарги: 04.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.02.2025 12:42
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 07.03.2025 17:24
Автор: Управління поліції охорони в м. Києві, Бутенко Василь 380674696185 vas_61@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a75bbc81fbc740a28b079c8f314e3ed7
Заголовок пункту скарги: Згідно з протокольним ріцшенням (протокол) від 17.02.2025 № 16-25
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає, що це рішення Замовника є безпідставним, незаконним та таким, що порушує права Скаржника та чинне Законодавство України в сфері публічних закупівель.
В обгрунтування безпідставності та незаконності рішення Замовника повідомляємо про наступне.
Відповідно до п.1.2 Додатку 2 до тендерної документації - Кваліфікаційні критерії та вимоги для учасників тендеру (Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження) – (далі – Додаток 2 до тендерної документації) Учасник в складі своєї тендерної пропозиції повинен «Надати копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт на висоті понад 1,3 метра, зареєстровану відповідно до чинного законодавства».
13.02.2025 року Замовник опублікував в системі електронних торгів Вимогу про усунення невідповідностей: Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФАЙМІТЕК БУДГАРАНТ" в процедурі відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю за кодом 75250000-3 Послуги пожежних і рятувальних служб (Послуги з технічного обслуговування пожежної сигналізації (з оповіщенням) та передачі сигналу пожежної сигналізації на ПЦС) виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, а саме: Відповідно до п.1.2. Додатку №2 до тендерної документації, Учасники повинні надати копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт на висоті понад 1,3 метра, зареєстровану відповідно до чинного законодавства. У складі пропозиції відсутня декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт на висоті понад 1,3 метра, зареєстровану відповідно до чинного законодавства щодо Учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФАЙМІТЕК БУДГАРАНТ", натомість надана декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт на висоті понад 1,3 метра на ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА». Просимо надати копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт на висоті понад 1,3 метра, зареєстровану відповідно до чинного законодавства щодо Учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФАЙМІТЕК БУДГАРАНТ".
На виконання цієї вимоги, 14.02.2025 р., Учасник до своєї тендерної пропозиції надав документ у файлі «Декларація_відповідності_матеріально_техн〓чно〓〓_бази_вимогам_законодавства.pdf» та у файлі «Декларація копія.pdf», в яких надана Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, яка не зареєстрована відповідно до чинного законодавства, та не відповідає вимогам встановленими Замовником згідно з Додатком 2 до тендерної документації.
Також 14.02.2025 р. Учасник до своєї тендерної пропозиції надав документ у файлі «Пояснення.pdf» зі змісту якого (скрін-шот з сайту my.gov.ua/personal/serviceorder/list наданий в цьому документі) чітко зазначено, що Учасник тільки замовив послуги реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, а не отримав зазначену декларацію зареєстровану відповідно до чинного законодавства.
Виходячи з вище зазначеного, та відповідно до підпункту 1 пункту 44 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, Учасник не виправив виявлених Замовником невідповідностей, тобто не надав Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на висоті понад 1,3 метра, яка зареєстрована відповідно до чинного законодавства, та відповідає вимогам встановленими Замовником згідно з Додатком 2 до тендерної документації.

Враховуючі викладене вищезазначене, з урахуванням норм ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та норм п. 44 Особливостей, вимог визначених Замовником в Додатку 2 до тендерної документації:

ПРОСИМО:

1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати протокольне рішення (протокол) від 17.02.2025 р. № 16-25 про визнання Учасника переможцем Закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника завершити процедуру закупівлі відповідно до вимог чинного Законодавства України в сфері публічних закупівель.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Відхилено
КЕП

Cкарга нат неправомірні дії та рішення Замовника

Номер: 429bb0dbfbfa4a3281f068346ebf3e0a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-09-007918-a.b4
Назва: Cкарга нат неправомірні дії та рішення Замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 04.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.02.2025 12:47
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 07.03.2025 16:09
Автор: Управління поліції охорони в м. Києві, Бутенко Василь 380674696185 vas_61@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a8f83a378bf54909bcbf67fd1983c300
Заголовок пункту скарги: Згідно з протокольним рішення (протокол) від 17.02.2025 № 15-25
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає, що це рішення Замовника є безпідставним, незаконним та таким, що порушує права Скаржника та чинне Законодавство України в сфері публічних закупівель.
В обгрунтування безпідставності та незаконності рішення Замовника повідомляємо про наступне.
Відповідно до п.1.2 Додатку 2 до тендерної документації - Кваліфікаційні критерії та вимоги для учасників тендеру (Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження) – (далі – Додаток 2 до тендерної документації) Учасник в складі своєї тендерної пропозиції повинен «Надати копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт на висоті понад 1,3 метра, зареєстровану відповідно до чинного законодавства».
13.02.2025 року Замовник опублікував в системі електронних торгів Вимогу про усунення невідповідностей: Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФАЙМІТЕК БУДГАРАНТ" в процедурі відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю за кодом 75250000-3 Послуги пожежних і рятувальних служб (Послуги з технічного обслуговування пожежної сигналізації (з оповіщенням) та передачі сигналу пожежної сигналізації на ПЦС) виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, а саме: Відповідно до п.1.2. Додатку №2 до тендерної документації, Учасники повинні надати копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт на висоті понад 1,3 метра, зареєстровану відповідно до чинного законодавства. У складі пропозиції відсутня декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт на висоті понад 1,3 метра, зареєстровану відповідно до чинного законодавства щодо Учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФАЙМІТЕК БУДГАРАНТ", натомість надана декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт на висоті понад 1,3 метра на ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА». Просимо надати копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт на висоті понад 1,3 метра, зареєстровану відповідно до чинного законодавства щодо Учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФАЙМІТЕК БУДГАРАНТ".
На виконання цієї вимоги, 14.02.2025 р., Учасник до своєї тендерної пропозиції надав документ у файлі «Декларація_відповідності_матеріально_техн〓чно〓〓_бази_вимогам_законодавства.pdf» та у файлі «Декларація копія.pdf», в яких надана Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, яка не зареєстрована відповідно до чинного законодавства, та не відповідає вимогам встановленими Замовником згідно з Додатком 2 до тендерної документації.
Також 14.02.2025 р. Учасник до своєї тендерної пропозиції надав документ у файлі «Пояснення.pdf» зі змісту якого (скрін-шот з сайту my.gov.ua/personal/serviceorder/list наданий в цьому документі) чітко зазначено, що Учасник тільки замовив послуги реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, а не отримав зазначену декларацію зареєстровану відповідно до чинного законодавства.
Виходячи з вище зазначеного, та відповідно до підпункту 1 пункту 44 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, Учасник не виправив виявлених Замовником невідповідностей, тобто не надав Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на висоті понад 1,3 метра, яка зареєстрована відповідно до чинного законодавства, та відповідає вимогам встановленими Замовником згідно з Додатком 2 до тендерної документації.

Враховуючі викладене вищезазначене, з урахуванням норм ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та норм п. 44 Особливостей, вимог визначених Замовником в Додатку 2 до тендерної документації:
ПРОСИМО:

1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати протокольне рішення (протокол) від 17.02.2025 р. № 15-25 про визнання Учасника переможцем Закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника завершити процедуру закупівлі відповідно до вимог чинного Законодавства України в сфері публічних закупівель.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника до процедури закупівлі

Номер: 61ad237abb8a470b97049b78884dfa34
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-09-007918-a.c3
Назва: СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника до процедури закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 22.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.01.2025 14:49
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 03.02.2025 17:38
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 03.02.2025 17:38
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКСПОБУД КОНСАЛТИНГ", Красіля Тарас 380934116823 expobudkonsalting@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a908ad91e37845b8bb671e433eb9390f
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника до процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: ВІДДІЛ КУЛЬТУРИ СВЯТОШИНСЬКОЇ РАЙОННОЇ В МІСТІ КИЄВІ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (далі – Замовник) 09 січня 2025 року оголосило процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями): Послуги з технічного обслуговування пожежної сигналізації (з оповіщенням) та передачі сигналу пожежної сигналізації на ПЦС (далі – процедура закупівля). ЛОТ 2 Передача сигналу пожежної сигналізації на ПЦС. Ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-09-007918-a.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі – Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Керуючись пунктом 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р.№ 1178) (далі – Особливості), зазначаємо, що скарги, які стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих Особливостей.
Згідно з ч. 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Ми уважно ознайомилися з вимогами тендерної документації та зазначаємо, що Замовник допустився порушень чинного законодавства, у тому числі грубих порушень ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей, які суттєво обмежують конкуренцію під час проведення Закупівлі. Такі вимоги по відношенню до нас, як до потенційного учасника є дискримінаційними та порушують наші законні права та інтереси, керуючись положеннями ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, звертаємося з наступним:

1. Згідно вимог Додатку № 3 до тендерної документації Замовник просить надати у складі своєї тендерної пропозиції сертифікат відповідності пункту централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень про пожежу і послуг з централізованого спостереження (ЦСПТС) і послуг з централізованого спостереження за об’єктами вимогам ДСТУ EN 50518:2019, чинний на весь період надання послуг за предметом закупівлі.

ТОВ «ЕКСПОБУД КОНСАЛТИНГ» має сертифікат відповідності пункту централізованого спостереження (ПЦС), але такий сертифікат відповідає вимогам ДСТУ CLC/ТS 50136-4:2019 "Системи тривожної сигналiзацiї. Системи передавання тривожних сповiщень та устатковання. Частина 4. Устатковання iндикацiї центрiв приймання тривожних сповiщень" (CLC/ТS 50136-4:2004, IDT).

На підставі вищевикладеного, зазначаємо, що встановлення даної вимоги в тендерній документації є дискримінаційним по відношенню до нас, так такою, яка не дає нам змоги надати тендерну пропозицію відповідно до якісної роботи протипожежної системи і покликана звузити конкуренцію.

Загалом, сертифікація в Україні не є обов’язковою ще з 1 січня 2018 року та, наразі, здійснюється добровільно.
Чинним законодавством не обмежено право суб`єктів підприємницької діяльності отримувати сертифікат відповідності пункту централізованого спостереження (ПЦС) згідно ДСТУ CLC/ТS 50136-4:2019.

Звертаємо Вашу увагу, що ДСТУ CLC/ТS 50136-4:2019 є діючим стандартом, затверджений Наказом від 13.06.2019 № 154 «Про прийняття та скасування національних стандартів, прийняття зміни та поправки до національних стандартів, скасування зміни до національного стандарту».

Вважаємо, що Замовник не має права самостійно визначати конкретний і єдиний ДСТУ, якому повинні відповідати усі пункти централізованого спостереження (ПЦС).

Вимога Замовника надати сертифікат відповідності пункту централізованого спостереження (ПЦС) вимогам саме ДСТУ EN 50518:2019, є для нас дискримінаційною, та такою, що порушує наші права під час участі у даній закупівлі.

На підставі вищевикладеного, зазначаємо, що встановлення даної вимоги в тендерній документації суперечить діючому законодавству та є дискримінаційним по відношенню до нас, а також покликане штучно звузити конкуренцію під час проведення Закупівлі.

Просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та викласти пункт у новій редакції: сертифікат відповідності пункту централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень про пожежу і послуг з централізованого спостереження (ЦСПТС) і послуг з централізованого спостереження за об’єктами вимогам ДСТУ EN 50518:2019, чинний на весь період надання послуг за предметом закупівлі або сертифікат відповідності устатковання iндикацiї центрiв приймання тривожних сповiщень УІ ЦПТС вимогам ДСТУ CLC/ТS 50136-4:2019 "Системи тривожної сигналiзацiї. Системи передавання тривожних сповiщень та устатковання. Частина 4. Устатковання iндикацiї центрiв приймання тривожних сповiщень" (CLC/ТS 50136-4:2004, IDT).

Докази: сертифікат відповідності вимогам ДСТУ CLC/ТS 50136-4:2019 "Системи тривожної сигналiзацiї. Системи передавання тривожних сповiщень та устатковання. Частина 4. Устатковання iндикацiї центрiв приймання тривожних сповiщень" (CLC/ТS 50136-4:2004, IDT).

Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дискримінаційні вимоги, що містяться в тендерній документації порушують права та законні інтереси ТОВ «ЕКСПОБУД КОНСАЛТИНГ» як учасника відповідної процедури закупівлі. ТОВ «ЕКСПОБУД КОНСАЛТИНГ» є реальним учасником на ринку протипожежних послуг з великім досвідом робіт. Проте, через порушенням замовником статті 5 та частини 4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», ТОВ «ЕКСПОБУД КОНСАЛТИНГ» не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Скасована
КЕП

СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника до процедури закупівлі

Номер: 7ef570fca9e84f4bae4b1edfc1b7e537
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-09-007918-a.c2
Назва: СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника до процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 14.01.2025 00:00
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКСПОБУД КОНСАЛТИНГ", Красіля Тарас 380934116823 expobudkonsalting@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3aacb1e914aa4fdc941b5efa9925076b
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника до процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: ВІДДІЛ КУЛЬТУРИ СВЯТОШИНСЬКОЇ РАЙОННОЇ В МІСТІ КИЄВІ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (далі – Замовник) 09 січня 2025 року оголосило процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями): Послуги з технічного обслуговування пожежної сигналізації (з оповіщенням) та передачі сигналу пожежної сигналізації на ПЦС (далі – процедура закупівля). ЛОТ 2 Передача сигналу пожежної сигналізації на ПЦС. Ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-09-007918-a.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі – Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Керуючись пунктом 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р.№ 1178) (далі – Особливості), зазначаємо, що скарги, які стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих Особливостей.
Згідно з ч. 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Ми уважно ознайомилися з вимогами тендерної документації та зазначаємо, що Замовник допустився порушень чинного законодавства, у тому числі грубих порушень ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей, які суттєво обмежують конкуренцію під час проведення Закупівлі. Такі вимоги по відношенню до нас, як до потенційного учасника є дискримінаційними та порушують наші законні права та інтереси, керуючись положеннями ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, звертаємося з наступним:

1. Згідно вимог Додатку № 3 до тендерної документації Замовник просить надати у складі своєї тендерної пропозиції сертифікат відповідності пункту централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень про пожежу і послуг з централізованого спостереження (ЦСПТС) і послуг з централізованого спостереження за об’єктами вимогам ДСТУ EN 50518:2019, чинний на весь період надання послуг за предметом закупівлі.

ТОВ «ЕКСПОБУД КОНСАЛТИНГ» має сертифікат відповідності пункту централізованого спостереження (ПЦС), але такий сертифікат відповідає вимогам ДСТУ CLC/ТS 50136-4:2019 "Системи тривожної сигналiзацiї. Системи передавання тривожних сповiщень та устатковання. Частина 4. Устатковання iндикацiї центрiв приймання тривожних сповiщень" (CLC/ТS 50136-4:2004, IDT).

На підставі вищевикладеного, зазначаємо, що встановлення даної вимоги в тендерній документації є дискримінаційним по відношенню до нас, так такою, яка не дає нам змоги надати тендерну пропозицію відповідно до якісної роботи протипожежної системи і покликана звузити конкуренцію.

Загалом, сертифікація в Україні не є обов’язковою ще з 1 січня 2018 року та, наразі, здійснюється добровільно.
Чинним законодавством не обмежено право суб`єктів підприємницької діяльності отримувати сертифікат відповідності пункту централізованого спостереження (ПЦС) згідно ДСТУ CLC/ТS 50136-4:2019.

Звертаємо Вашу увагу, що ДСТУ CLC/ТS 50136-4:2019 є діючим стандартом, затверджений Наказом від 13.06.2019 № 154 «Про прийняття та скасування національних стандартів, прийняття зміни та поправки до національних стандартів, скасування зміни до національного стандарту».

Вважаємо, що Замовник не має права самостійно визначати конкретний і єдиний ДСТУ, якому повинні відповідати усі пункти централізованого спостереження (ПЦС).

Вимога Замовника надати сертифікат відповідності пункту централізованого спостереження (ПЦС) вимогам саме ДСТУ EN 50518:2019, є для нас дискримінаційною, та такою, що порушує наші права під час участі у даній закупівлі.

На підставі вищевикладеного, зазначаємо, що встановлення даної вимоги в тендерній документації суперечить діючому законодавству та є дискримінаційним по відношенню до нас, а також покликане штучно звузити конкуренцію під час проведення Закупівлі.

Просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та викласти пункт у новій редакції: сертифікат відповідності пункту централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень про пожежу і послуг з централізованого спостереження (ЦСПТС) і послуг з централізованого спостереження за об’єктами вимогам ДСТУ EN 50518:2019, чинний на весь період надання послуг за предметом закупівлі або сертифікат відповідності устатковання iндикацiї центрiв приймання тривожних сповiщень УІ ЦПТС вимогам ДСТУ CLC/ТS 50136-4:2019 "Системи тривожної сигналiзацiї. Системи передавання тривожних сповiщень та устатковання. Частина 4. Устатковання iндикацiї центрiв приймання тривожних сповiщень" (CLC/ТS 50136-4:2004, IDT).

Докази: сертифікат відповідності вимогам ДСТУ CLC/ТS 50136-4:2019 "Системи тривожної сигналiзацiї. Системи передавання тривожних сповiщень та устатковання. Частина 4. Устатковання iндикацiї центрiв приймання тривожних сповiщень" (CLC/ТS 50136-4:2004, IDT).

Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дискримінаційні вимоги, що містяться в тендерній документації порушують права та законні інтереси ТОВ «ЕКСПОБУД КОНСАЛТИНГ» як учасника відповідної процедури закупівлі. ТОВ «ЕКСПОБУД КОНСАЛТИНГ» є реальним учасником на ринку протипожежних послуг з великім досвідом робіт. Проте, через порушенням замовником статті 5 та частини 4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», ТОВ «ЕКСПОБУД КОНСАЛТИНГ» не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника до процедури закупівлі

Номер: 06404a26e3234d9d9b72cc89d6807d96
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-09-007918-a.a1
Назва: СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника до процедури закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 22.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.01.2025 14:45
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 04.02.2025 14:35
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 04.02.2025 14:35
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКСПОБУД КОНСАЛТИНГ", Красіля Тарас 380934116823 expobudkonsalting@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fd7c89a64889466391a6f438e9d45584
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника до процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: ВІДДІЛ КУЛЬТУРИ СВЯТОШИНСЬКОЇ РАЙОННОЇ В МІСТІ КИЄВІ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (далі – Замовник) 09 січня 2025 року оголосило процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями): Послуги з технічного обслуговування пожежної сигналізації (з оповіщенням) та передачі сигналу пожежної сигналізації на ПЦС (далі – процедура закупівля). ЛОТ 1 Технічне обслуговування пожежної сигналізації (з оповіщенням). Ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-09-007918-a.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі – Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Керуючись пунктом 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р.№ 1178) (далі – Особливості), зазначаємо, що скарги, які стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих Особливостей.
Згідно з ч. 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Ми уважно ознайомилися з вимогами тендерної документації та зазначаємо, що Замовник допустився порушень чинного законодавства, у тому числі грубих порушень ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей, які суттєво обмежують конкуренцію під час проведення Закупівлі. Такі вимоги по відношенню до нас, як до потенційного учасника є дискримінаційними та порушують наші законні права та інтереси, керуючись положеннями ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, звертаємося з наступним:

1. Згідно вимог Додатку № 3 до тендерної документації Замовник просить надати у складі своєї тендерної пропозиції сертифікат відповідності пункту централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень про пожежу і послуг з централізованого спостереження (ЦСПТС) і послуг з централізованого спостереження за об’єктами вимогам ДСТУ EN 50518:2019, чинний на весь період надання послуг за предметом закупівлі.

ТОВ «ЕКСПОБУД КОНСАЛТИНГ» має сертифікат відповідності пункту централізованого спостереження (ПЦС), але такий сертифікат відповідає вимогам ДСТУ CLC/ТS 50136-4:2019 "Системи тривожної сигналiзацiї. Системи передавання тривожних сповiщень та устатковання. Частина 4. Устатковання iндикацiї центрiв приймання тривожних сповiщень" (CLC/ТS 50136-4:2004, IDT).

На підставі вищевикладеного, зазначаємо, що встановлення даної вимоги в тендерній документації є дискримінаційним по відношенню до нас, так такою, яка не дає нам змоги надати тендерну пропозицію відповідно до якісної роботи протипожежної системи і покликана звузити конкуренцію.

Загалом, сертифікація в Україні не є обов’язковою ще з 1 січня 2018 року та, наразі, здійснюється добровільно.
Чинним законодавством не обмежено право суб`єктів підприємницької діяльності отримувати сертифікат відповідності пункту централізованого спостереження (ПЦС) згідно ДСТУ CLC/ТS 50136-4:2019.

Звертаємо Вашу увагу, що ДСТУ CLC/ТS 50136-4:2019 є діючим стандартом, затверджений Наказом від 13.06.2019 № 154 «Про прийняття та скасування національних стандартів, прийняття зміни та поправки до національних стандартів, скасування зміни до національного стандарту».

Вважаємо, що Замовник не має права самостійно визначати конкретний і єдиний ДСТУ, якому повинні відповідати усі пункти централізованого спостереження (ПЦС).

Вимога Замовника надати сертифікат відповідності пункту централізованого спостереження (ПЦС) вимогам саме ДСТУ EN 50518:2019, є для нас дискримінаційною, та такою, що порушує наші права під час участі у даній закупівлі.

На підставі вищевикладеного, зазначаємо, що встановлення даної вимоги в тендерній документації суперечить діючому законодавству та є дискримінаційним по відношенню до нас, а також покликане штучно звузити конкуренцію під час проведення Закупівлі.

Просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та викласти пункт у новій редакції: сертифікат відповідності пункту централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень про пожежу і послуг з централізованого спостереження (ЦСПТС) і послуг з централізованого спостереження за об’єктами вимогам ДСТУ EN 50518:2019, чинний на весь період надання послуг за предметом закупівлі або сертифікат відповідності устатковання iндикацiї центрiв приймання тривожних сповiщень УІ ЦПТС вимогам ДСТУ CLC/ТS 50136-4:2019 "Системи тривожної сигналiзацiї. Системи передавання тривожних сповiщень та устатковання. Частина 4. Устатковання iндикацiї центрiв приймання тривожних сповiщень" (CLC/ТS 50136-4:2004, IDT).

Докази: сертифікат відповідності вимогам ДСТУ CLC/ТS 50136-4:2019 "Системи тривожної сигналiзацiї. Системи передавання тривожних сповiщень та устатковання. Частина 4. Устатковання iндикацiї центрiв приймання тривожних сповiщень" (CLC/ТS 50136-4:2004, IDT).

Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дискримінаційні вимоги, що містяться в тендерній документації порушують права та законні інтереси ТОВ «ЕКСПОБУД КОНСАЛТИНГ» як учасника відповідної процедури закупівлі. ТОВ «ЕКСПОБУД КОНСАЛТИНГ» є реальним учасником на ринку протипожежних послуг з великім досвідом робіт. Проте, через порушенням замовником статті 5 та частини 4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», ТОВ «ЕКСПОБУД КОНСАЛТИНГ» не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації