• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Контейнери для зберігання гострих медичних предметів одноразового використання, контейнери для утилізації медичних відходів

Завершена

350 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 500.00 UAH
Період оскарження: 09.01.2025 15:30 - 14.01.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: 7f373775e2ef4f82b45b69c666cd5231
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-09-007814-a.b1
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 05.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.01.2025 16:08
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 07.02.2025 16:55
Автор: ФОП "Бойкова Одарка Петрівна", Одарка Бойкова +380939333908 bojkova.tndrs@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ec741ed738be4239a8e329a02619a661
Заголовок пункту скарги: Скаржник не погоджується з рішенням про відхилення тендерної пропозиції ФОП Бойкова Одарка Петрівна (протокольне рішення уповноваженої особи №112 від 20.01.2025)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до протоколу №112 від 20.01.2025 Замовником встановлено відсутність в складі тендерної пропозиції Скаржника висновку державної санітарно - епідеміологічної експертизи та прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей як такої, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Тендерна документація на Закупівлю затверджена протокольним рішенням уповноваженої 09.01.2025 №34 (далі - Тендерна документація).

Пунктом 6 розділу 3 Тендерної документації визначено, що вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.

Відповідно до підпункту 1 пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації контейнер для зберігання гострих медичних предметів одноразового використання, що призначений для збору використаних шприців та забруднених гострих предметів, для використання в лікарнях, медичних установах, що має бути підтверджено висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи.

Відповідно до підпункту 8 пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації вимоги цього пункту мають бути підтверджені висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи.

Відповідно до підпункту 9 пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації на підтвердження заявлених характеристик товару надати, зокрема:- висновок державної санітарно - епідеміологічної експертизи.

Відповідно до підпункту 1 пункту 3 Додатку 2 Тендерної контейнер для зберігання гострих медичних предметів одноразового використання, що призначений для збору використаних шприців та забруднених гострих предметів, для використання в лікарнях, медичних установах, що має бути підтверджено висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи.

Відповідно до підпункту 8 пункту 3 Додатку 2 до Тендерної документації вимоги цього пункту мають бути підтверджені висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи.

Відповідно до підпункту 10 пункту 3 Додатку 2 до Тендерної документації на підтвердження заявлених характеристик товару надати, зокрема: - висновок державної санітарно - епідеміологічної експертизи.

Згідно з абзацом 1 пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Водночас частина 11 статті 26 Закону передбачає, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Згідно зазначених норм, замовник не може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, коли учасником в складі тендерної пропозиції не надано документи, які не передбачені законодавством
Відповідно до підпунктів 2 та 3 пункту 2 розділу 5 Тендерної документації визначено “2. Документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
3. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.”

Визначення поняття «законодавство» у вітчизняному законодавстві не міститься. Водночас в науковій літературі поняття «законодавство» розглядають в кількох значеннях:
у «вузькому» - як сукупність усіх законів держави та міжнародних договорів;
в «широкому» - як сукупність усіх джерел офіційно встановленого об'єктивного права, тобто законів і підзаконних нормативно-правових актів;
«серединному» (між широким і вузьким) - як система нормативно-правових актів вищих органів державної влади: закони і підзаконні акти парламенту, президента, уряду.
В свою чергу, Конституційний суд у рішенні за конституційним зверненням Київської міської ради професійних спілок щодо офіційного тлумачення частини третьої статті 21 Кодексу законів про працю України щодо офіційного тлумачення терміну «законодавство» (ідентифікатор v012p710-98) визначив, що термін «законодавство» досить широко використовується у правовій системі в основному у значенні як сукупності законів та інших нормативно-правових актів, які регламентують ту чи іншу сферу суспільних відносин і є джерелами певної галузі права. Цей термін без визначення його змісту використовує і Конституція України (статті 9, 19, 118, пункт 12 Перехідних положень).
У законах залежно від важливості і специфіки суспільних відносин, що регулюються, цей термін вживається в різних значеннях: в одних маються на увазі лише закони; в інших, передусім кодифікованих, в поняття «законодавство» включаються як закони та інші акти Верховної Ради України, так і акти Президента України, Кабінету Міністрів України, а в деяких випадках - також і нормативно-правові акти центральних органів виконавчої влади.
При цьому, як визначив Конституційний суд у зазначеному рішенні, термін «законодавство», який вживається в частині 3 статті 21 Кодексу законів про працю України потрібно розуміти так, що ним охоплюються закони України, чинні міжнародні договори України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, а також постанови Верховної Ради України, укази Президента України, декрети і постанови Кабінету Міністрів України, прийняті в межах їх повноважень та відповідно до Конституції України і законів України.
З огляду на викладене, у відповідності до позиції Конституційного суду поняття «законодавство» слід розглядати в так званому серединному значенні, і говорячи про “документи, що передбачені чинним законодавством”, мається на увазі інформація, що передбачена законами України, чинними міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, а також постановами Верховної Ради України, указами Президента України, декретами і постановами Кабінету Міністрів України.
Тобто, під поняттям «законодавство» слід вважати сукупність усіх джерел офіційно встановленого об'єктивного права, тобто законів і підзаконних нормативно-правових актів.
За таких умов до «документів, які не передбачені законодавством» варто відносити ті, які не передбачені жодним нормативно-правовим актом і об’єктивно учасники не можуть надати такі документи в складі тендерної пропозиції. Відповідно ненадання таких документів в складі тендерної пропозиції не може слугувати підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Позиція Скаржника щодо відсутності підстави для відхилення у разі відсутності в складі тендерної пропозиції документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців підтверджується Рішенням Органу оскарження №7025-р/пк-пз від 19.04.2024, оголошення № UA-2024-03-01-004731-a; Рішенням № 15477-р/пк-пз від 28.09.2023, оголошення № UA-2023-06-23-005050-a та висновками судової інстанції, що відображено у Постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду по справі № 826/4080/18 від 12.10.2021.
З 1 жовтня 2023 вступив в дію Закон України «Про систему громадського здоров’я» № 2573-ІХ від 06.09.2022 (Закону № 2573), відповідно до прикінцевих положень якого Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» № 4004-XII від 24.02.1994 (далі – Закон №4004) втратив чинність.
Статтями 10-12 Закону №4004, який втратив чинність, регламентувалося проведення санітарно-епідеміологічної експертизи та видачі за результатом її проведення висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Згідно статті 1 Закону №4004 висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи.
В свою чергу введеним натомість Законом №2573 проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видачі за результатами її проведення відповідних висновків не передбачено.
У зв'язку з цими змінами законодавства Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів не видає висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тому їх неможливо отримати на сьогоднішній день.
З огляду на зазначене, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи є документом, що не передбачений законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців. Отже відсутність висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи в складі тендерної пропозиції не може слугувати підставою для відхилення тендерної пропозиції з урахуванням норм частини 11 статті 26 Закону та умов підпунктів 2 та 3 пункту 2 розділу 5 Тендерної документації.
За таких умов Скаржник вважає неправомірним відхилення тендерної пропозиції ФОП Бойкова Одарка Петрівна з підстав, викладених у протокольному рішенні №112 від 20.01.2025.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника