-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Завершена
5 808 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 29 040.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 29 040.00 UAH
Період оскарження:
08.01.2025 16:44 - 26.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
c01427a38ed54b94b74e6e4eb31d304b
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-08-008060-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- «ДСТУ_3466_96_Якість_електричної_енергії_Терміни_та_визначення».pdf 10.01.2025 19:26
- Додаток 3 (4).doc 10.01.2025 19:26
- «ДСТУ_EN_50160_2023_Характеристики_напруги_електропостачання_в_електричних.pdf 10.01.2025 19:26
- Додаток 1 (4).doc 10.01.2025 19:26
- Скарга_UA-2025-01-08-008060-a.pdf 10.01.2025 19:26
- Про_затвердження_особливостей_з_від_12_10_2022_№_1178.pdf 10.01.2025 19:26
- Постанова_ЕНЕРДЖИ_ТРЕЙДИНГ_постачання_електричної_енергії_споживачу.pdf 10.01.2025 19:26
- sign.p7s 10.01.2025 19:27
- Рішення від 14.01.2025 № 539.pdf 14.01.2025 16:04
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.01.2025 № 928.pdf 22.01.2025 12:01
- Рішення від 21.01.2025 № 928.pdf 22.01.2025 18:03
- Протокол_пояснення.pdf 16.01.2025 15:16
- Протокол_пояснення.doc 16.01.2025 15:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.01.2025 20:26
Дата розгляду скарги:
21.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.01.2025 16:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.01.2025 18:03
Дата виконання рішення Замовником:
24.01.2025 20:11
Коментар замовника щодо усунення порушень:
зобов’язання Замовника внести зміни до тендерної документації виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ef2627c76813418b9f9c3973d63d1f06
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Кіцманською міською радою (надалі за текстом – Замовник) на веб-сайті уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) було оприлюднене оголошення та тендерну документацію за №UA-2025-01-08-008060-a на проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю:
Найменування предмета закупівлі, код відповідно до державного класифікатора: за кодом ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 16 січня 2025 00:00.
Вважаємо, що тендерна документація містить дискримінаційні умови, що унеможливлюють нашу участь в оголошеній процедурі закупівлі.
Наше підприємство є активним постачальником електричної енергії організаціям України та має відповідну ліцензію видану НКРЕКП.
Маємо намір прийняти участь в цій процедурі закупівлі, проте встановлені дискримінаційні умови тендерної документації не дають можливість цього зробити.
Дискримінаційні умови:
1. Відповідно до п. 2.3 Додатку №3 Тендерної документації встановлену наступну вимогу:
«2.3.Копію положення про службу охорони праці, затверджену наказом учасника процедури закупівлі, або посадову інструкцію штатного працівника, який виконує функції служби охорони праці, затверджену наказом (розпорядженням) учасника процедури закупівлі. Надати також копію посвідчення та протоколу перевірки знань виданого уповноваженим на це органом про присвоєння V групи з електробезпеки працівнику підприємства».
Обгрунтування дискримінаційності:
Пункт 29 Особливостей передбачає, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газускрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предмет даної закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» ДСТУ 3466-96 .
А відповідно до цих стандартів не передбачено наявності у нас і надання у складі тендерної пропозиції документів, встановлених оскаржуваною нами вимогою.
Тому вимоги, встановлені п. 2.3. Додатку № 3, мають бути вилучені з тексту тендерної документації.
Слід відмітити також, що відповідно до Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджені наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 09.01.1998 № 4 (НПАОП 40.1-1.21-98; далі — ПБЕЕС) V група з електробезпеки надається в електроустановках напругою вище 1000 В адміністративно-технічним працівникам, особам, відповідальним за електрогосподарство.
Чинним законодавством не обумовлюється обов’язок отримання V групи з електробезпеки для постачання електричної енергії, оскільки відсутні електроустановки напругою вище 1000 В.
А отже Учасник, маючи чинну ліцензію на постачання електричної та можливість добросовісно виконати умови закупівлі, не зможе взяти участь у цій закупівліТаким чином, участь у цій закупівлі можуть взяти ті учасники, які мають працівників з V групою електробезпеки, незважаючи на відсутність такого обов’язку.
Тому Замовник повинен внести зміни до тендерної документації, аби уникнути незаконності та дискримінаційності при проведенні процедури закупівлі.
2. Відповідно до п. 7 Додатку № 3 тендерної документації встановлено наступну вимогу:
«Договір на постачання електричної енергії (поставку-прийом) з суб’єктом господарювання, що зареєстрований в енергетичній системі країн в рамках ЄФЕТ, які мають з’єднання з об’єднаною енергетичною системою України та які межують з Україною (окрім Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран) (строк дії зазначеного договору повинен бути не меншим терміну постачання електричної енергії по договору укладеному за результатами тендеру), а також підтвердження від контрагента (контрагентів) за вищезазначеним Договором (договорами), що електрична енергія не виробляється на територіях підтвердження від контрагента (контрагентів) за вищезазначеним договором (договорами), що електрична енергія не виробляється на територіях Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран та на тимчасово окупованих територіях, видане не раніше грудня 2024 року».
Обгрунтування дискримінаційності:
Пункт 29 Особливостей передбачає, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газускрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предмет даної закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96 .
А відповідно до цих стандартів не передбачено наявності у нас і надання у складі тендерної пропозиції документів, встановлених оскаржуваною нами вимогою.
Тому вимоги, встановлені п.7 Додатку № 3, мають бути вилучені з тексту тендерної документації.
Наголошуємо і на тому, що жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку постачальника електричної енергії мати зазначений вище документ.
Згідно з підпунктом 17 пункту 2.2 розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469: "При провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: … для забезпечення постачання електричної енергії споживачам здійснювати купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку "на добу наперед", внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії" та нормативно-правових актів, що забезпечують функціонування ринку електричної енергії;…". Як випливає, чинні нормативно-правові акти не обмежують постачальника електричної енергії в купівлі електричної енергії виключно шляхом імпорту електричної енергії, укладеного Учасником закупівлі із суб’єктом зовнішньо-економічної діяльності.
А тому оскаржувана нами вимога, передбачена п. 7 Додатку № 3 тендерної документації, має бути вилучена з її тексту у зв’язку зі своєю незаконністю та дискримінаційністю.
3. Відповідно до п. 8 Додатку № 3 тендерної документації:
«Довідку з банку про відкриття валютного рахунку Учасником з метою можливості забезпечення закупівлі електричної енергії Постачальником для Замовників в режимі імпорту із енергетичної системи країн ЄС (довідка подається з банку в якому відкрито рахунок зі спеціальним режимом використання)».
Обгрунтування дискримінаційності:
Пункт 29 Особливостей передбачає, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газускрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Як вже зазначалось, у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предмет даної закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96 .
А відповідно до цих стандартів не передбачено наявності у нас і надання у складі тендерної пропозиції документів, встановлених оскаржуваною нами вимогою.
Тому вимоги, встановлені п.8 Додатку № 3, мають бути вилучені з тексту тендерної документації.
Скаржник має чинну ліцензію на постачання електричної енергії, а наявність/відсутність валютного рахунку в банку, в якому відкрито рахунок зі спеціальним режимом використання ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії Замовнику в разі перемоги в процедурі закупівлі.
Тому оскаржувана вимога має бути вилучена з тексту тендерної документації Замовника.
4. Відповідно до п. 12 Додатку № 3 та Додатку №1 встановлено вимогу:
«Учасник торгів повинен керуватися принципами енергетичного менеджменту на підтвердження чого надає у складі тендерної пропозиції скановану копію оригіналу сертифікату учасника на систему енергетичного менеджменту згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» з урахуванням вимог ДСТУ ISO 50007:2020 (ISO 50007:2017, IDT) «Настанова щодо оцінювання та поліпшення енергетичних послуг для споживачів», чинного на дату розкриття тендерних пропозицій виданий Учаснику органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності). Копія звіту про аудит, що підтверджує проведення аудиту, складеного акредитованим НААУ органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим НААУ органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності). Організації, що видали вищезазначені документи повинні входити до переліку органів з сертифікації систем менеджменту, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 (ISO/IEC 17021-1:2015) у сфері акредитації ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» на підтвердження чого надати скановану копію чинного Атестату про акредитацію, виданого НААУ з усіма додатками».
Обгрунтування дискримінаційності:
Пункт 29 Особливостей передбачає, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газускрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предмет даної закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96.
А відповідно до цих стандартів не передбачено наявності у нас і надання у складі тендерної пропозиції документів, встановлених оскаржуваною нами вимогою.
Тому вимоги, встановлені п.12 Додатку № 3, мають бути вилучені з тексту тендерної документації.
Крім того, отримання такого сертифікату означатиме необхідність здійснення Скаржником та іншими потенційними учасниками додаткових витрат для участі в закупівлі, хоча відповідно до чинного законодавства взагалі відсутня будь-яка вимога про обов’язок його отримання. А тому Скаржник, маючи всі необхідні для постачання електричної енергії документи, перш за все чинну ліцензію, не зможе взяти участь в закупівлі через наявність дискримінаційної та необґрунтованої вимоги в тендерній документації.
Як наслідок, просимо вилучити вимогу, встановлену в п. 12 додатку № 3 та Додатку № 1 з тексту тендерної документації.
5. Відповідно до п. 14 Додатку № 3 встановлено наступну вимогу:
«Довідка від уповноваженого органу (ДПСУ), про інформацію щодо зареєстрованих рахунків учасника, виданою не раніше жовтня 2024 року. Також надається Інформація від Державної податкової служби України про відсутність або виключення Учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку та про систему оподаткування».
Обгрунтування дискримінаційності:
Пункт 29 Особливостей передбачає, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газускрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предмет даної закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» ДСТУ 3466-96 .
А відповідно до цих стандартів не передбачено наявності у нас і надання у складі тендерної пропозиції документів, встановлених оскаржуваною нами вимогою.
Також знову наголошуємо, що Скаржник має чинну ліцензію на постачання електричної енергії, а також інші необхідні документи для здійснення зазначеної господарської діяльності. Однак Учасник, виконуючи усі норми законодавства щодо постачання електричної енергії, у будь-якому разі не може взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником незаконних, дискримінаційних вимог.
Тому Замовник повинен вилучити такі вимоги, встановлені в п. 14 Додатку № 3 тендерної документації.
6. Відповідно до п. 20 Додатку № 3 встановлено вимогу:
«20. Документальне підтвердження проведення лабораторних досліджень умов праці (за показниками важкості та напруженості праці) у кількості не менше, ніж на три робочі місця (професії) Учасника з позитивним висновком, виданим не раніше грудня 2024 року. Дослідження мають бути проведені лабораторією, атестованою на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу разом з підтверджуючими документами (лист або інформація) від відповідної Державної служби України про визнання лабораторії атестованою. Документальне підтвердження проведення лабораторних досліджень умов праці в частині відповідності мікроклімату в робочих приміщеннях Учасника згідно з ДСН 3.3.6.042-99 «Санітарні норми мікроклімату виробничих приміщень», а саме: протокол проведення дослідження мікроклімату у кількості не меншою, аніж на три робочих місць (професію) Учасника з висновком про те, що умови праці за показниками мікроклімату допустимі, які проведені підприємством або установою, атестованою Державною службою України з питань праці на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу разом з підтверджуючими документами про це (лист або інформація) від Державної служби України з питань праці, що видане такому підприємству або установі не раніше грудня 2024 року».
Обгрунтування дискримінаційності:
Пункт 29 Особливостей передбачає, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газускрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предмет даної закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96 .
А відповідно до цих стандартів не передбачено наявності у нас і надання у складі тендерної пропозиції документів, встановлених оскаржуваною нами вимогою.
Також знову наголошуємо, що Скаржник має чинну ліцензію на постачання електричної енергії, а також інші необхідні документи для здійснення зазначеної господарської діяльності. Однак Учасник, виконуючи усі норми законодавства щодо постачання електричної енергії, у будь-якому разі не може взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником незаконних, дискримінаційних вимог.
Тому Замовник повинен вилучити такі вимоги, встановлені в п. 20 Додатку № 3 тендерної документації.
Керуючись ст.ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року -
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті.
2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації і вилучити незаконні, дискримінаційні вимоги.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі (додатки):
1) Тендерна документація Замовника;
2) ДСТУ ЕN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання
3) ДСТУ 3466-96
4) Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178;
5) Постанова про видачу ліцензії № 1199 від 09.10.2018р.
Найменування предмета закупівлі, код відповідно до державного класифікатора: за кодом ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 16 січня 2025 00:00.
Вважаємо, що тендерна документація містить дискримінаційні умови, що унеможливлюють нашу участь в оголошеній процедурі закупівлі.
Наше підприємство є активним постачальником електричної енергії організаціям України та має відповідну ліцензію видану НКРЕКП.
Маємо намір прийняти участь в цій процедурі закупівлі, проте встановлені дискримінаційні умови тендерної документації не дають можливість цього зробити.
Дискримінаційні умови:
1. Відповідно до п. 2.3 Додатку №3 Тендерної документації встановлену наступну вимогу:
«2.3.Копію положення про службу охорони праці, затверджену наказом учасника процедури закупівлі, або посадову інструкцію штатного працівника, який виконує функції служби охорони праці, затверджену наказом (розпорядженням) учасника процедури закупівлі. Надати також копію посвідчення та протоколу перевірки знань виданого уповноваженим на це органом про присвоєння V групи з електробезпеки працівнику підприємства».
Обгрунтування дискримінаційності:
Пункт 29 Особливостей передбачає, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газускрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предмет даної закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» ДСТУ 3466-96 .
А відповідно до цих стандартів не передбачено наявності у нас і надання у складі тендерної пропозиції документів, встановлених оскаржуваною нами вимогою.
Тому вимоги, встановлені п. 2.3. Додатку № 3, мають бути вилучені з тексту тендерної документації.
Слід відмітити також, що відповідно до Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджені наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 09.01.1998 № 4 (НПАОП 40.1-1.21-98; далі — ПБЕЕС) V група з електробезпеки надається в електроустановках напругою вище 1000 В адміністративно-технічним працівникам, особам, відповідальним за електрогосподарство.
Чинним законодавством не обумовлюється обов’язок отримання V групи з електробезпеки для постачання електричної енергії, оскільки відсутні електроустановки напругою вище 1000 В.
А отже Учасник, маючи чинну ліцензію на постачання електричної та можливість добросовісно виконати умови закупівлі, не зможе взяти участь у цій закупівліТаким чином, участь у цій закупівлі можуть взяти ті учасники, які мають працівників з V групою електробезпеки, незважаючи на відсутність такого обов’язку.
Тому Замовник повинен внести зміни до тендерної документації, аби уникнути незаконності та дискримінаційності при проведенні процедури закупівлі.
2. Відповідно до п. 7 Додатку № 3 тендерної документації встановлено наступну вимогу:
«Договір на постачання електричної енергії (поставку-прийом) з суб’єктом господарювання, що зареєстрований в енергетичній системі країн в рамках ЄФЕТ, які мають з’єднання з об’єднаною енергетичною системою України та які межують з Україною (окрім Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран) (строк дії зазначеного договору повинен бути не меншим терміну постачання електричної енергії по договору укладеному за результатами тендеру), а також підтвердження від контрагента (контрагентів) за вищезазначеним Договором (договорами), що електрична енергія не виробляється на територіях підтвердження від контрагента (контрагентів) за вищезазначеним договором (договорами), що електрична енергія не виробляється на територіях Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран та на тимчасово окупованих територіях, видане не раніше грудня 2024 року».
Обгрунтування дискримінаційності:
Пункт 29 Особливостей передбачає, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газускрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предмет даної закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96 .
А відповідно до цих стандартів не передбачено наявності у нас і надання у складі тендерної пропозиції документів, встановлених оскаржуваною нами вимогою.
Тому вимоги, встановлені п.7 Додатку № 3, мають бути вилучені з тексту тендерної документації.
Наголошуємо і на тому, що жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку постачальника електричної енергії мати зазначений вище документ.
Згідно з підпунктом 17 пункту 2.2 розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469: "При провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: … для забезпечення постачання електричної енергії споживачам здійснювати купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку "на добу наперед", внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії" та нормативно-правових актів, що забезпечують функціонування ринку електричної енергії;…". Як випливає, чинні нормативно-правові акти не обмежують постачальника електричної енергії в купівлі електричної енергії виключно шляхом імпорту електричної енергії, укладеного Учасником закупівлі із суб’єктом зовнішньо-економічної діяльності.
А тому оскаржувана нами вимога, передбачена п. 7 Додатку № 3 тендерної документації, має бути вилучена з її тексту у зв’язку зі своєю незаконністю та дискримінаційністю.
3. Відповідно до п. 8 Додатку № 3 тендерної документації:
«Довідку з банку про відкриття валютного рахунку Учасником з метою можливості забезпечення закупівлі електричної енергії Постачальником для Замовників в режимі імпорту із енергетичної системи країн ЄС (довідка подається з банку в якому відкрито рахунок зі спеціальним режимом використання)».
Обгрунтування дискримінаційності:
Пункт 29 Особливостей передбачає, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газускрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Як вже зазначалось, у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предмет даної закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96 .
А відповідно до цих стандартів не передбачено наявності у нас і надання у складі тендерної пропозиції документів, встановлених оскаржуваною нами вимогою.
Тому вимоги, встановлені п.8 Додатку № 3, мають бути вилучені з тексту тендерної документації.
Скаржник має чинну ліцензію на постачання електричної енергії, а наявність/відсутність валютного рахунку в банку, в якому відкрито рахунок зі спеціальним режимом використання ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії Замовнику в разі перемоги в процедурі закупівлі.
Тому оскаржувана вимога має бути вилучена з тексту тендерної документації Замовника.
4. Відповідно до п. 12 Додатку № 3 та Додатку №1 встановлено вимогу:
«Учасник торгів повинен керуватися принципами енергетичного менеджменту на підтвердження чого надає у складі тендерної пропозиції скановану копію оригіналу сертифікату учасника на систему енергетичного менеджменту згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» з урахуванням вимог ДСТУ ISO 50007:2020 (ISO 50007:2017, IDT) «Настанова щодо оцінювання та поліпшення енергетичних послуг для споживачів», чинного на дату розкриття тендерних пропозицій виданий Учаснику органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності). Копія звіту про аудит, що підтверджує проведення аудиту, складеного акредитованим НААУ органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим НААУ органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності). Організації, що видали вищезазначені документи повинні входити до переліку органів з сертифікації систем менеджменту, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 (ISO/IEC 17021-1:2015) у сфері акредитації ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» на підтвердження чого надати скановану копію чинного Атестату про акредитацію, виданого НААУ з усіма додатками».
Обгрунтування дискримінаційності:
Пункт 29 Особливостей передбачає, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газускрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предмет даної закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96.
А відповідно до цих стандартів не передбачено наявності у нас і надання у складі тендерної пропозиції документів, встановлених оскаржуваною нами вимогою.
Тому вимоги, встановлені п.12 Додатку № 3, мають бути вилучені з тексту тендерної документації.
Крім того, отримання такого сертифікату означатиме необхідність здійснення Скаржником та іншими потенційними учасниками додаткових витрат для участі в закупівлі, хоча відповідно до чинного законодавства взагалі відсутня будь-яка вимога про обов’язок його отримання. А тому Скаржник, маючи всі необхідні для постачання електричної енергії документи, перш за все чинну ліцензію, не зможе взяти участь в закупівлі через наявність дискримінаційної та необґрунтованої вимоги в тендерній документації.
Як наслідок, просимо вилучити вимогу, встановлену в п. 12 додатку № 3 та Додатку № 1 з тексту тендерної документації.
5. Відповідно до п. 14 Додатку № 3 встановлено наступну вимогу:
«Довідка від уповноваженого органу (ДПСУ), про інформацію щодо зареєстрованих рахунків учасника, виданою не раніше жовтня 2024 року. Також надається Інформація від Державної податкової служби України про відсутність або виключення Учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку та про систему оподаткування».
Обгрунтування дискримінаційності:
Пункт 29 Особливостей передбачає, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газускрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предмет даної закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» ДСТУ 3466-96 .
А відповідно до цих стандартів не передбачено наявності у нас і надання у складі тендерної пропозиції документів, встановлених оскаржуваною нами вимогою.
Також знову наголошуємо, що Скаржник має чинну ліцензію на постачання електричної енергії, а також інші необхідні документи для здійснення зазначеної господарської діяльності. Однак Учасник, виконуючи усі норми законодавства щодо постачання електричної енергії, у будь-якому разі не може взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником незаконних, дискримінаційних вимог.
Тому Замовник повинен вилучити такі вимоги, встановлені в п. 14 Додатку № 3 тендерної документації.
6. Відповідно до п. 20 Додатку № 3 встановлено вимогу:
«20. Документальне підтвердження проведення лабораторних досліджень умов праці (за показниками важкості та напруженості праці) у кількості не менше, ніж на три робочі місця (професії) Учасника з позитивним висновком, виданим не раніше грудня 2024 року. Дослідження мають бути проведені лабораторією, атестованою на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу разом з підтверджуючими документами (лист або інформація) від відповідної Державної служби України про визнання лабораторії атестованою. Документальне підтвердження проведення лабораторних досліджень умов праці в частині відповідності мікроклімату в робочих приміщеннях Учасника згідно з ДСН 3.3.6.042-99 «Санітарні норми мікроклімату виробничих приміщень», а саме: протокол проведення дослідження мікроклімату у кількості не меншою, аніж на три робочих місць (професію) Учасника з висновком про те, що умови праці за показниками мікроклімату допустимі, які проведені підприємством або установою, атестованою Державною службою України з питань праці на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу разом з підтверджуючими документами про це (лист або інформація) від Державної служби України з питань праці, що видане такому підприємству або установі не раніше грудня 2024 року».
Обгрунтування дискримінаційності:
Пункт 29 Особливостей передбачає, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газускрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предмет даної закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96 .
А відповідно до цих стандартів не передбачено наявності у нас і надання у складі тендерної пропозиції документів, встановлених оскаржуваною нами вимогою.
Також знову наголошуємо, що Скаржник має чинну ліцензію на постачання електричної енергії, а також інші необхідні документи для здійснення зазначеної господарської діяльності. Однак Учасник, виконуючи усі норми законодавства щодо постачання електричної енергії, у будь-якому разі не може взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником незаконних, дискримінаційних вимог.
Тому Замовник повинен вилучити такі вимоги, встановлені в п. 20 Додатку № 3 тендерної документації.
Керуючись ст.ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року -
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті.
2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації і вилучити незаконні, дискримінаційні вимоги.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі (додатки):
1) Тендерна документація Замовника;
2) ДСТУ ЕN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання
3) ДСТУ 3466-96
4) Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178;
5) Постанова про видачу ліцензії № 1199 від 09.10.2018р.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації і вилучити незаконні, дискримінаційні вимоги.