-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби
Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні вироби
Завершена
203 525.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 2 035.25 UAH
мін. крок: 1% або 2 035.25 UAH
Період оскарження:
08.01.2025 16:03 - 13.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Номер:
20d544b342e94b27a5f03a0509088659
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-08-007201-a.a2
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- додаток 3 до тендерної документації.doc 24.01.2025 15:39
- додаток 4 до тендерної документації.docx 24.01.2025 15:39
- додаток 2 до тендерної документації.docx 24.01.2025 15:39
- додаток 1 до тендерної документації.doc 24.01.2025 15:39
- 3. Відомості про учасника.pdf 24.01.2025 15:39
- додаток 5 до тендерної документації.docx 24.01.2025 15:39
- протокол відхилення тендерної пропозиції.doc 24.01.2025 15:39
- 5. Повідомлення про реєстрацiю потужностей.pdf 24.01.2025 15:39
- СКАРГА ЮТК 88.docx 24.01.2025 15:39
- СКАРГА ЮТК 88.pdf 24.01.2025 15:39
- тендерна документація.doc 24.01.2025 15:39
- sign.p7s 24.01.2025 15:47
- рішення від 28.01.2025 №1262.pdf 28.01.2025 16:13
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.02.2025 №1748.pdf 06.02.2025 13:07
- рішення від 05.02.2025 № 1748.pdf 07.02.2025 13:05
- Пояснення за скаргою закупівлі UA-2025-01-08-007201-a.docx 30.01.2025 10:39
- Рішення від 31.08.2023 № 13840.pdf 30.01.2025 10:40
- Пояснення за скаргою закупівлі UA-2025-01-08-007201-a.pdf 30.01.2025 10:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.01.2025 16:07
Дата розгляду скарги:
05.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.01.2025 16:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.02.2025 13:05
Дата виконання рішення Замовником:
10.02.2025 15:16
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником виконано Рішення № 1748-р/пк-пз від 05.02.2025.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d0b35cf9e21d4515b2a1ed8c329d752a
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
(у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та особливості здійснення публічних закупівель, згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, визначають правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
08 січня 2025 р. ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "МОРСЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНИЙ ПОРТ "ПІВДЕННИЙ" (надалі – Замовник) в електронній системі публічних закупівель Prozorro було оприлюднено інформацію щодо проведення процедури відкритих торгів з особливостями, а саме:
- Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-01-08-007201-a
- Назва предмету закупівлі: 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби
Для участі в процедурі закупівлі було подано дві тендерні пропозиції, а саме:
1) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88" - із фінальною ціновою пропозицією 163 446,00 грн.
2) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОДЕСЬКИЙ ХЛІБОЗАВОД №4" - із фінальною ціновою пропозицією 163 446,80 грн.
17 січня 2025 р. в ході проведення аукціону тендерна пропозиція Скаржника була визначена найбільш економічно вигідною та Замовником розпочато розгляд тендерної пропозиції Скаржника на відповідність вимогам тендерної документації.
20 січня 2025 р. Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника з підстав, що визначені в протоколі № 117-ЗУО від 20.01.2025 р., а саме:
За результатами детального розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, та аналізу розгляду пропозиції учасника торгів, виконаного відповідальним за закупівлю підрозділом-замовником, встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «ЮТК 8» не відповідає вимогам тендерної документації, а саме:
1. Відповідно до вимог пункту 2 Розділу III Додатку 4 до тендерної документації тендерна пропозиція учасника повинна містити відомості про виробника(ів) товару та/або торгову(і) марку(и) виробника товару (не більше трьох по кожній позиції запропонованого товару), проте тендерна пропозиція ТОВ «ЮТК 88» не містить відомості про виробника(ів) товару та/або торгову(і) марку(и) виробника запропонованих товарів.
Таким чином, відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей тендерна пропозиція ТОВ «ЮТК 88» має бути відхилена у зв’язку з тим, що тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до абз. 3 п. 59 Постанови КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Скаржник категорично не погоджується із рішенням Замовника про відхилення своєї тендерної пропозиції, вважає його незаконним, протиправним та таким, що порушує права учасника Скаржника як потенційного переможця та містить ознаки упередженого та дискримінаційного ставлення Замовника до Скаржника з наступних підстав:
Щодо твердження Замовника в частині відсутності в тендерній пропозиції ТОВ «ЮТК 88» відомостей про виробника(ів) товару та/або торгову(і) марку(и) виробника запропонованих товарів повідомляємо:
Перш за все звертаємо увагу, що у складі тендерної пропозиції Скаржника на виконання умов тендерної документації була надана інформація, що ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88" є виробником хліба та хлібобулочних виробів під торговою маркою «Пан Батон».
Розділом ІІІ Додатку 4 до тендерної документації («Інформація та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником у Додатку 1 «Технічна специфікація») передбачена вимога щодо надання детальної інформації про запропонований учасником товар, а саме:
«1.Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати інформацію про товари, запропоновані до постачання, дана інформація надається у вигляді довідки за даним зразком:
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТОВАР, ЗАПРОПОНОВАНИЙ ДО ПОСТАЧАННЯ
Ми, (назва Учасника), в межах цієї процедури закупівлі, згідно з Технічною специфікацією та іншими вимогами Замовника торгів, пропонуємо до постачання наступні товари:
Таблиця
№ з/п Найменування товарів Характеристики товарів
Од. виміру Кількість
1
2
…
________________________ ____________________
Керівник/уповноважена особа Підпис
2. Тендерна пропозиція Учасника повинна містити відомості про виробника(ів) товару та/або торгову(і) марку(и) виробника товару (не більше трьох по кожній позиції запропонованого товару).»
Скаржник вважає за необхідне звернути увагу колегії, що на підтвердження якісних та кількісних характеристик запропонованого товару Замовником вимагається від учасників надати довідку за встановленою формою, що не містить жодних рядків (колонок) для зазначення виробника товарів.
Крім того, аналізуючи вимогу п.2 Розділу ІІІ Додатку 4 до тендерної документації, при підготовці тендерної документації Скаржником було складено довідку із зазначенням виробника та торгової марки продукції, що буде поставлятися за даною процедурою закупівлі.
Варто звернути увагу колегії на той факт, що Замовником не встановлено жодної вимоги щодо форми зазначення такої інформації, в якому саме документі повинна бути зазначена така інформація та в якому вигляді.
Аналізуючи вимогу можна дійти висновку що відомості про виробника(ів) товару та/або торгову(і) марку(и) виробника товару повинні міститься в тендерній документації в цілому, без будь яких форм та вимог щодо зазначення такої інформації у конкретному вигляді.
На виконання даної вимоги в складі тендерної пропозиції Скаржником надано документ «3. Відомості про учасника» в якому зазначено:
«Товариство з обмеженою відповідальністю «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88», як учасник процедури закупівлі 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби, повідомляє, що учасник ТОВ «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88» є виробником хліба та хлібобулочних виробів, торгова марка «Пан Батон» та зареєстровані в Єдиному Державному реєстрі.
Основним видом економічної діяльності є 10.71 - Виробництво хліба та хлібобулочних виробів; виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок нетривалого зберігання, також маємо і інші види економічної діяльності (Витяг з ЄДР додається).
Учасник, ТОВ «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88» зареєстрував свої потужності в цілому як єдиний комплекс (споруди, приміщення, будівлі, обладнання та інші засоби, включаючи транспортні засоби, в також територію), що зареєстровано в Державному реєстрі потужностей операторів ринку харчових продуктів за номером: r-UA-15-29-92, адреса потужності: вул. Приморська, буд. 9, місто Южне, Одеська область, 65481»
Отже виходячи з вищенаведеної Скаржником довідки Замовник мав змогу пересвідчитись у наступному:
Виробник продукції: Товариство з обмеженою відповідальністю «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88»
Торгова марка: «Пан Батон»
Надавши в складі пропозиції вищенаведений документ (3. Відомості про учасника) Скаржником в повному обсязі виконано вимогу п. 2. Розділу ІІІ Додатку 4 до тендерної документації, а саме: «2. Тендерна пропозиція Учасника повинна містити відомості про виробника(ів) товару та/або торгову(і) марку(и) виробника товару (не більше трьох по кожній позиції запропонованого товару).»
Замовником при розгляді тендерної пропозиції Скаржника не враховано даної інформації, а саме проігноровано інформацію про те, що Скаржник ТОВ «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88» є безпосередньо виробником з власною торговою маркою «Пан Батон» і відповідно вся запропонована в тендерній пропозиції продукція буде поставлятися від виробника ТОВ «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88» під торговою маркою «Пан Батон».
Окрім того, звертаємо увагу комісії та той факт, що Замовником не застосовано пункт 40 Особливостей, а саме: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та / або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та / або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та / або відсутності інформації (та / або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відомості про виробника жодним чином не належать до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, найменування товару, марки чи моделі, окрім того зазначення виробника ніяким чином не призводить до зміни предмета закупівлі.
Скаржником надано всю необхідну інформацію про технічні та якісні характеристики, які в свою чергу в повному обсязі відповідають вимогам предмету закупівлі .
Підсумовуючи, Скаржник категорично не погоджується з тим що тендерна пропозиція ТОВ «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88» не відповідає вимогам тендерної документації, отже відхилення тендерної пропозиції Скаржника було таким, що порушує законодавство України про публічні закупівлі.
Окремо зауважуємо на наявність сталої та систематичної практики Антимонопольного комітету України за схожими спорами.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника.
Відповідно до п. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Прийнявши рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель.
Згідно п. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Зважаючи на наведене, вважаємо, що відхилення Замовником тендерної пропозиції Скаржника здійснено на формальних підставах, та з грубими порушеннями чинного законодавства України з публічних закупівель, що суперечить законодавчо встановленим нормам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178.
Дії Замовника щодо безпідставного відхилення тендерної пропозиції Скаржника свідчать про порушення Замовником основних принципів здійснення публічних закупівель, а також дискредитують систему електронних закупівель в цілому.
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Частиною четвертою статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
На підставі вищенаведеного, у відповідності до ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Здійснити перевірку дій замовника в частині наявності порушень при проведенні розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88»
3. Скасувати Рішення Замовника – ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МОРСЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНИЙ ПОРТ "ПІВДЕННИЙ" про відхилення пропозиції ТОВ «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88» в процедурі закупівлі UA-2025-01-08-007201-a, затверджене протоколом уповноваженої особи від 20.01.2025 року.
Документи, які надані як докази порушених прав учасника ТОВ «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88»:
1) Тендерна пропозиція з додатками
2) Довідка «3. Відомості про учасника»
3) Документ «5. Повідомлення про реєстрацiю потужностей»
4) Протокол відхилення тендерної пропозиції
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
(у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та особливості здійснення публічних закупівель, згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, визначають правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
08 січня 2025 р. ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "МОРСЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНИЙ ПОРТ "ПІВДЕННИЙ" (надалі – Замовник) в електронній системі публічних закупівель Prozorro було оприлюднено інформацію щодо проведення процедури відкритих торгів з особливостями, а саме:
- Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-01-08-007201-a
- Назва предмету закупівлі: 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби
Для участі в процедурі закупівлі було подано дві тендерні пропозиції, а саме:
1) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88" - із фінальною ціновою пропозицією 163 446,00 грн.
2) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОДЕСЬКИЙ ХЛІБОЗАВОД №4" - із фінальною ціновою пропозицією 163 446,80 грн.
17 січня 2025 р. в ході проведення аукціону тендерна пропозиція Скаржника була визначена найбільш економічно вигідною та Замовником розпочато розгляд тендерної пропозиції Скаржника на відповідність вимогам тендерної документації.
20 січня 2025 р. Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника з підстав, що визначені в протоколі № 117-ЗУО від 20.01.2025 р., а саме:
За результатами детального розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, та аналізу розгляду пропозиції учасника торгів, виконаного відповідальним за закупівлю підрозділом-замовником, встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «ЮТК 8» не відповідає вимогам тендерної документації, а саме:
1. Відповідно до вимог пункту 2 Розділу III Додатку 4 до тендерної документації тендерна пропозиція учасника повинна містити відомості про виробника(ів) товару та/або торгову(і) марку(и) виробника товару (не більше трьох по кожній позиції запропонованого товару), проте тендерна пропозиція ТОВ «ЮТК 88» не містить відомості про виробника(ів) товару та/або торгову(і) марку(и) виробника запропонованих товарів.
Таким чином, відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей тендерна пропозиція ТОВ «ЮТК 88» має бути відхилена у зв’язку з тим, що тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до абз. 3 п. 59 Постанови КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Скаржник категорично не погоджується із рішенням Замовника про відхилення своєї тендерної пропозиції, вважає його незаконним, протиправним та таким, що порушує права учасника Скаржника як потенційного переможця та містить ознаки упередженого та дискримінаційного ставлення Замовника до Скаржника з наступних підстав:
Щодо твердження Замовника в частині відсутності в тендерній пропозиції ТОВ «ЮТК 88» відомостей про виробника(ів) товару та/або торгову(і) марку(и) виробника запропонованих товарів повідомляємо:
Перш за все звертаємо увагу, що у складі тендерної пропозиції Скаржника на виконання умов тендерної документації була надана інформація, що ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88" є виробником хліба та хлібобулочних виробів під торговою маркою «Пан Батон».
Розділом ІІІ Додатку 4 до тендерної документації («Інформація та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником у Додатку 1 «Технічна специфікація») передбачена вимога щодо надання детальної інформації про запропонований учасником товар, а саме:
«1.Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати інформацію про товари, запропоновані до постачання, дана інформація надається у вигляді довідки за даним зразком:
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТОВАР, ЗАПРОПОНОВАНИЙ ДО ПОСТАЧАННЯ
Ми, (назва Учасника), в межах цієї процедури закупівлі, згідно з Технічною специфікацією та іншими вимогами Замовника торгів, пропонуємо до постачання наступні товари:
Таблиця
№ з/п Найменування товарів Характеристики товарів
Од. виміру Кількість
1
2
…
________________________ ____________________
Керівник/уповноважена особа Підпис
2. Тендерна пропозиція Учасника повинна містити відомості про виробника(ів) товару та/або торгову(і) марку(и) виробника товару (не більше трьох по кожній позиції запропонованого товару).»
Скаржник вважає за необхідне звернути увагу колегії, що на підтвердження якісних та кількісних характеристик запропонованого товару Замовником вимагається від учасників надати довідку за встановленою формою, що не містить жодних рядків (колонок) для зазначення виробника товарів.
Крім того, аналізуючи вимогу п.2 Розділу ІІІ Додатку 4 до тендерної документації, при підготовці тендерної документації Скаржником було складено довідку із зазначенням виробника та торгової марки продукції, що буде поставлятися за даною процедурою закупівлі.
Варто звернути увагу колегії на той факт, що Замовником не встановлено жодної вимоги щодо форми зазначення такої інформації, в якому саме документі повинна бути зазначена така інформація та в якому вигляді.
Аналізуючи вимогу можна дійти висновку що відомості про виробника(ів) товару та/або торгову(і) марку(и) виробника товару повинні міститься в тендерній документації в цілому, без будь яких форм та вимог щодо зазначення такої інформації у конкретному вигляді.
На виконання даної вимоги в складі тендерної пропозиції Скаржником надано документ «3. Відомості про учасника» в якому зазначено:
«Товариство з обмеженою відповідальністю «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88», як учасник процедури закупівлі 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби, повідомляє, що учасник ТОВ «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88» є виробником хліба та хлібобулочних виробів, торгова марка «Пан Батон» та зареєстровані в Єдиному Державному реєстрі.
Основним видом економічної діяльності є 10.71 - Виробництво хліба та хлібобулочних виробів; виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок нетривалого зберігання, також маємо і інші види економічної діяльності (Витяг з ЄДР додається).
Учасник, ТОВ «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88» зареєстрував свої потужності в цілому як єдиний комплекс (споруди, приміщення, будівлі, обладнання та інші засоби, включаючи транспортні засоби, в також територію), що зареєстровано в Державному реєстрі потужностей операторів ринку харчових продуктів за номером: r-UA-15-29-92, адреса потужності: вул. Приморська, буд. 9, місто Южне, Одеська область, 65481»
Отже виходячи з вищенаведеної Скаржником довідки Замовник мав змогу пересвідчитись у наступному:
Виробник продукції: Товариство з обмеженою відповідальністю «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88»
Торгова марка: «Пан Батон»
Надавши в складі пропозиції вищенаведений документ (3. Відомості про учасника) Скаржником в повному обсязі виконано вимогу п. 2. Розділу ІІІ Додатку 4 до тендерної документації, а саме: «2. Тендерна пропозиція Учасника повинна містити відомості про виробника(ів) товару та/або торгову(і) марку(и) виробника товару (не більше трьох по кожній позиції запропонованого товару).»
Замовником при розгляді тендерної пропозиції Скаржника не враховано даної інформації, а саме проігноровано інформацію про те, що Скаржник ТОВ «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88» є безпосередньо виробником з власною торговою маркою «Пан Батон» і відповідно вся запропонована в тендерній пропозиції продукція буде поставлятися від виробника ТОВ «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88» під торговою маркою «Пан Батон».
Окрім того, звертаємо увагу комісії та той факт, що Замовником не застосовано пункт 40 Особливостей, а саме: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та / або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та / або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та / або відсутності інформації (та / або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відомості про виробника жодним чином не належать до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, найменування товару, марки чи моделі, окрім того зазначення виробника ніяким чином не призводить до зміни предмета закупівлі.
Скаржником надано всю необхідну інформацію про технічні та якісні характеристики, які в свою чергу в повному обсязі відповідають вимогам предмету закупівлі .
Підсумовуючи, Скаржник категорично не погоджується з тим що тендерна пропозиція ТОВ «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88» не відповідає вимогам тендерної документації, отже відхилення тендерної пропозиції Скаржника було таким, що порушує законодавство України про публічні закупівлі.
Окремо зауважуємо на наявність сталої та систематичної практики Антимонопольного комітету України за схожими спорами.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника.
Відповідно до п. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Прийнявши рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель.
Згідно п. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Зважаючи на наведене, вважаємо, що відхилення Замовником тендерної пропозиції Скаржника здійснено на формальних підставах, та з грубими порушеннями чинного законодавства України з публічних закупівель, що суперечить законодавчо встановленим нормам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178.
Дії Замовника щодо безпідставного відхилення тендерної пропозиції Скаржника свідчать про порушення Замовником основних принципів здійснення публічних закупівель, а також дискредитують систему електронних закупівель в цілому.
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Частиною четвертою статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
На підставі вищенаведеного, у відповідності до ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Здійснити перевірку дій замовника в частині наявності порушень при проведенні розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88»
3. Скасувати Рішення Замовника – ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МОРСЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНИЙ ПОРТ "ПІВДЕННИЙ" про відхилення пропозиції ТОВ «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88» в процедурі закупівлі UA-2025-01-08-007201-a, затверджене протоколом уповноваженої особи від 20.01.2025 року.
Документи, які надані як докази порушених прав учасника ТОВ «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88»:
1) Тендерна пропозиція з додатками
2) Довідка «3. Відомості про учасника»
3) Документ «5. Повідомлення про реєстрацiю потужностей»
4) Протокол відхилення тендерної пропозиції
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Здійснити перевірку дій замовника в частині наявності порушень при проведенні розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88» 3. Скасувати Рішення Замовника – ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МОРСЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНИЙ ПОРТ "ПІВДЕННИЙ" про відхилення пропозиції ТОВ «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88» в процедурі закупівлі UA-2025-01-08-007201-a, затверджене протоколом уповноваженої особи від 20.01.2025 року.
Вимога
Є відповідь
вимога на порушення законодавства у сфері публічних закупівель та неправомірне відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі
Номер:
1f3b6c8e20d945618420a5c0900c760f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-08-007201-a.a1
Назва:
вимога на порушення законодавства у сфері публічних закупівель та неправомірне відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі
Вимога:
За результатами аукціону тендерна пропозиція ТОВ «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88» визначена найбільш економічно вигідною.
Проте, замовник відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88» відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей, нібито тендерна пропозиція учасника «не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам предмета закупівлі тендерної документації зазначеним в тендерній документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Відповідно до протоколу № 117-ЗУО від 20.01.2025р. Замовника під час розгляду нашої тендерної пропозиції Замовник виявив недоліки, а саме: « Відповідно до вимог пункту 2 Розділу ІІІ Додатку 4 до тендерної документації тендерна пропозиція учасника повинна містити відомості про виробника (ів) товару та/або торгову (і) марку (и) виробника запропонованих товарів (не більше трьох по кожній позиції запропонованого товару), проте тендерна пропозиція ТОВ «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88» не містить відомості про виробника (ів) товару та/або торгову (і) марку (и) виробника запропонованих товарів.»
У складі тендерної пропозиції ТОВ «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88» наявний документ, який містить відомості про виробника товару та торгову марку виробника запропонованих товарів (не більше трьох по кожній позиції запропонованого товару) – файл «3. Відомості про учасника.pdf».
3. Відомості про учасника.pdf публічний Експортовано: 16-01-2025, 09:17:30
Із тексту цього документу видно, що учасник закупівлі «5810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби», ідентифікатор закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2025-01-08-007201-a, Товариство з обмеженою відповідальністю «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88» є виробником хліба та хлібобулочних виробів запропонованих товарів, торгова марка «Пан Батон».
Отже, зазначене рішення Замовника є безпідставним, необґрунтованим та таким, що прийнято з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у тому числі Закону України «Про публічні закупівлі», з огляду на наступне:
1.Додаток 4 до тендерної документації містить Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Розділ ІІІ Додатку 4 – містить два пункта:
1.Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати інформацію про товари, запропоновані до постачання, дана інформація надається у вигляді довідки за даним зразком.
2. Тендерна пропозиція Учасника повинна містити відомості про виробника(ів) товару та/або торгову(і) марку(и) виробника товару (не більше трьох по кожній позиції запропонованого товару),-
тобто із тексту видно, що по першому пункту – встановлений зразок документу, який потрібно надати в складі тендерної пропозиції учасника, а по другому – в довільній формі.
На виконання цієї вимоги учасник, ТОВ «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88», в складі своєї тендерної пропозиції надала документ «3. Відомості про учасника.pdf», в якому наявні відомості про виробника запропонованих товарів та торгова марка.
Додатково звертаємо увагу Замовника на те, що невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації є формальною (несуттєвою) помилкою, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Також, відповідно до п.43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. На жаль, такого повідомлення від Вас не надходило, і можливість виправити виявлені недоліки не була надана.
Згідно ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» «Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.»
Враховуючи вищевикладене, вважаємо що рішення Замовника про відхилення нашої пропозиції порушує декілька з вказаних принципів. Такий підхід Замовника до оцінки пропозиції порушує права учасника на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерної пропозиції та інтереси держави щодо - максимальної економії та ефективності.
Прийнявши таке рішення Замовник допустив порушення проголошених Законом принципів публічних закупівель і однобічно підійшов до розгляду нашої тендерної пропозиції.
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо:
1. Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88".
2. Забезпечити об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції ТОВ "ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88" відповідно до законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.01.2025 12:52
Вирішення:
Тендерна пропозиція ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88» (далі - ТОВ «ЮТК 88») правомірно відхилена з підстав, визначених у Протоколі прийняття рішення Уповноваженою особою щодо відхилення тендерної пропозиції № 117-3УО від 20.01.2025, у зв’язку з тим, що ТОВ «ЮТК 88» у складі тендерної пропозиції не надано відомості про виробника(ів) товару та/або торгову(і) марку(и) виробника саме запропонованих ним товарів.
Статус вимоги:
Відхилено