-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Код за ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія (з урахуванням послуг на розподіл))
Завершена
1 603 100.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 015.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 015.50 UAH
Період оскарження:
08.01.2025 13:40 - 17.01.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга
Номер:
19fa8ad48fc3469dbed2c9d88d397c30
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-08-004164-a.b2
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ.pdf 12.01.2025 18:21
- Скарга АМКУ.pdf.p7s 12.01.2025 18:21
- докази.zip 12.01.2025 18:21
- sign.p7s 12.01.2025 18:22
- рішення від 14.01.2025 №531.pdf 14.01.2025 15:42
- інформація про резолютивну частину рішення від 21.01.2025 №911.pdf 22.01.2025 12:00
- рішення від 21.01.2025 №911.pdf 22.01.2025 16:29
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.01.2025 19:34
Дата розгляду скарги:
21.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.01.2025 15:43
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
22.01.2025 16:29
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
22.01.2025 16:29
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8adc72c532a647c6adfc3d7775a7691b
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна вимога у п. 5.26 Додатку №2 до Тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до п. 5.26 Додатку №2 Тендерної документації:
«З метою забезпечення безперебійного постачання електричної енергії споживачу, на підставі Положення про особливості імпорту електричної енергії в умовах правового режиму воєнного стану в Україні від 27.10.2023 № 1127 (зі змінами), затвердженого КМУ, учасник процедури закупівлі надає довідку в довільній формі, що здійснює купівлю імпортованої електричної енергії для покриття потреб споживачів.
Довідка від оператора системи передачі НЕК «Укренерго» про те, що учасник процедури закупівлі є імпортером електричної енергії та здійснює операції з купівлі-продажу імпортованої електричної енергії.»
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)» та ДСТУ 3466-96 .
Оскаржуваний нами документ, який вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі,в порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині.
Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначений вище документ.
ТОВ «ВОЛИНЬЕНЕРГОПОСТАЧ» отримало ліцензію на постачання електричної енергії відповідно до Постанови НКРЕКП №1073 від 06.09.2022 року, проте не зобов’язане отримувати для здійснення постачання електричної енергії оскаржуваний документ, у зв’язку з чим не може взяти участь у цій закупівлі.
Відповідно до підпункту 17 пункту 2.2 розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469: "При провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: … для забезпечення постачання електричної енергії споживачам здійснювати купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку "на добу наперед", внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії" та нормативно-правових актів, що забезпечують функціонування ринку електричної енергії;…". Тобто, чинні нормативно-правові акти не обмежують постачальника електричної енергії в купівлі електричної енергії виключно шляхом імпорту електричної енергії, укладеного Учасником закупівлі із суб’єктом зовнішньо-економічної діяльності.
ТОВ "ВОЛИНЬЕНЕРГОПОСТАЧ" здійснює купівлю великих обсягів електричної енергії саме за двосторонніми договорами, що не заборонено чинним законодавством. Тобто Скаржник, маючи можливість поставити електричну енергію Замовнику, оскільки має укладені належним чином двосторонні договори про купівлю-продажу електроенергії, не зможе взяти участь в процедурі закупівлі через встановлення Замовником дискримінаційної вимоги.
Таким чином, ТОВ «ВОЛИНЬЕНЕРГОПОСТАЧ», виконуючи усі норми законодавства щодо постачання електричної енергії, у будь-якому разі не може взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником незаконних, дискримінаційних вимог.
Крім того, наявне рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) №19776-р/пк-пз від 11.12.2024 року щодо аналогічного питання, яким Комісія постановила внести зміни до Тендерної документації, з метою усунути порушення законодавства.
«З метою забезпечення безперебійного постачання електричної енергії споживачу, на підставі Положення про особливості імпорту електричної енергії в умовах правового режиму воєнного стану в Україні від 27.10.2023 № 1127 (зі змінами), затвердженого КМУ, учасник процедури закупівлі надає довідку в довільній формі, що здійснює купівлю імпортованої електричної енергії для покриття потреб споживачів.
Довідка від оператора системи передачі НЕК «Укренерго» про те, що учасник процедури закупівлі є імпортером електричної енергії та здійснює операції з купівлі-продажу імпортованої електричної енергії.»
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)» та ДСТУ 3466-96 .
Оскаржуваний нами документ, який вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі,в порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині.
Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначений вище документ.
ТОВ «ВОЛИНЬЕНЕРГОПОСТАЧ» отримало ліцензію на постачання електричної енергії відповідно до Постанови НКРЕКП №1073 від 06.09.2022 року, проте не зобов’язане отримувати для здійснення постачання електричної енергії оскаржуваний документ, у зв’язку з чим не може взяти участь у цій закупівлі.
Відповідно до підпункту 17 пункту 2.2 розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469: "При провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: … для забезпечення постачання електричної енергії споживачам здійснювати купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку "на добу наперед", внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії" та нормативно-правових актів, що забезпечують функціонування ринку електричної енергії;…". Тобто, чинні нормативно-правові акти не обмежують постачальника електричної енергії в купівлі електричної енергії виключно шляхом імпорту електричної енергії, укладеного Учасником закупівлі із суб’єктом зовнішньо-економічної діяльності.
ТОВ "ВОЛИНЬЕНЕРГОПОСТАЧ" здійснює купівлю великих обсягів електричної енергії саме за двосторонніми договорами, що не заборонено чинним законодавством. Тобто Скаржник, маючи можливість поставити електричну енергію Замовнику, оскільки має укладені належним чином двосторонні договори про купівлю-продажу електроенергії, не зможе взяти участь в процедурі закупівлі через встановлення Замовником дискримінаційної вимоги.
Таким чином, ТОВ «ВОЛИНЬЕНЕРГОПОСТАЧ», виконуючи усі норми законодавства щодо постачання електричної енергії, у будь-якому разі не може взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником незаконних, дискримінаційних вимог.
Крім того, наявне рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) №19776-р/пк-пз від 11.12.2024 року щодо аналогічного питання, яким Комісія постановила внести зміни до Тендерної документації, з метою усунути порушення законодавства.
×
-
Назва доказу:
Докази
-
Повʼязаний документ:
докази.zip
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації і вилучити незаконні, дискримінаційні вимоги, вказані у п. 5.26 Додатку №2 до Тендерної документації. 3. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника завершити процедуру у встановленому законодавством порядку.
Скарга
Скасована
КЕП
Скарга
Номер:
0000f694ce27452b90287d3b9b541ed6
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-08-004164-a.a1
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ.pdf.p7s 12.01.2025 17:54
- Скарга АМКУ.pdf 12.01.2025 17:54
- докази.zip 12.01.2025 17:54
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
13.01.2025 00:00
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d81e6116384744a09274fffbc6ecd607
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна вимога у п. 5.26 Додатку №2 до Тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до п. 5.26 Додатку №2 Тендерної документації:
«З метою забезпечення безперебійного постачання електричної енергії споживачу, на підставі Положення про особливості імпорту електричної енергії в умовах правового режиму воєнного стану в Україні від 27.10.2023 № 1127 (зі змінами), затвердженого КМУ, учасник процедури закупівлі надає довідку в довільній формі, що здійснює купівлю імпортованої електричної енергії для покриття потреб споживачів.
Довідка від оператора системи передачі НЕК «Укренерго» про те, що учасник процедури закупівлі є імпортером електричної енергії та здійснює операції з купівлі-продажу імпортованої електричної енергії.»
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)» та ДСТУ 3466-96 .
Оскаржуваний нами документ, який вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі,в порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині.
Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначений вище документ.
ТОВ «ВОЛИНЬЕНЕРГОПОСТАЧ» отримало ліцензію на постачання електричної енергії відповідно до Постанови НКРЕКП №1073 від 06.09.2022 року, проте не зобов’язане отримувати для здійснення постачання електричної енергії оскаржуваний документ, у зв’язку з чим не може взяти участь у цій закупівлі.
Відповідно до підпункту 17 пункту 2.2 розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469: "При провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: … для забезпечення постачання електричної енергії споживачам здійснювати купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку "на добу наперед", внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії" та нормативно-правових актів, що забезпечують функціонування ринку електричної енергії;…". Тобто, чинні нормативно-правові акти не обмежують постачальника електричної енергії в купівлі електричної енергії виключно шляхом імпорту електричної енергії, укладеного Учасником закупівлі із суб’єктом зовнішньо-економічної діяльності.
ТОВ "ВОЛИНЬЕНЕРГОПОСТАЧ" здійснює купівлю великих обсягів електричної енергії саме за двосторонніми договорами, що не заборонено чинним законодавством. Тобто Скаржник, маючи можливість поставити електричну енергію Замовнику, оскільки має укладені належним чином двосторонні договори про купівлю-продажу електроенергії, не зможе взяти участь в процедурі закупівлі через встановлення Замовником дискримінаційної вимоги.
Таким чином, ТОВ «ВОЛИНЬЕНЕРГОПОСТАЧ», виконуючи усі норми законодавства щодо постачання електричної енергії, у будь-якому разі не може взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником незаконних, дискримінаційних вимог.
Крім того, наявне рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) №19776-р/пк-пз від 11.12.2024 року щодо аналогічного питання, яким Комісія постановила внести зміни до Тендерної документації, з метою усунути порушення законодавства.
«З метою забезпечення безперебійного постачання електричної енергії споживачу, на підставі Положення про особливості імпорту електричної енергії в умовах правового режиму воєнного стану в Україні від 27.10.2023 № 1127 (зі змінами), затвердженого КМУ, учасник процедури закупівлі надає довідку в довільній формі, що здійснює купівлю імпортованої електричної енергії для покриття потреб споживачів.
Довідка від оператора системи передачі НЕК «Укренерго» про те, що учасник процедури закупівлі є імпортером електричної енергії та здійснює операції з купівлі-продажу імпортованої електричної енергії.»
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)» та ДСТУ 3466-96 .
Оскаржуваний нами документ, який вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі,в порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині.
Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначений вище документ.
ТОВ «ВОЛИНЬЕНЕРГОПОСТАЧ» отримало ліцензію на постачання електричної енергії відповідно до Постанови НКРЕКП №1073 від 06.09.2022 року, проте не зобов’язане отримувати для здійснення постачання електричної енергії оскаржуваний документ, у зв’язку з чим не може взяти участь у цій закупівлі.
Відповідно до підпункту 17 пункту 2.2 розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469: "При провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: … для забезпечення постачання електричної енергії споживачам здійснювати купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку "на добу наперед", внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії" та нормативно-правових актів, що забезпечують функціонування ринку електричної енергії;…". Тобто, чинні нормативно-правові акти не обмежують постачальника електричної енергії в купівлі електричної енергії виключно шляхом імпорту електричної енергії, укладеного Учасником закупівлі із суб’єктом зовнішньо-економічної діяльності.
ТОВ "ВОЛИНЬЕНЕРГОПОСТАЧ" здійснює купівлю великих обсягів електричної енергії саме за двосторонніми договорами, що не заборонено чинним законодавством. Тобто Скаржник, маючи можливість поставити електричну енергію Замовнику, оскільки має укладені належним чином двосторонні договори про купівлю-продажу електроенергії, не зможе взяти участь в процедурі закупівлі через встановлення Замовником дискримінаційної вимоги.
Таким чином, ТОВ «ВОЛИНЬЕНЕРГОПОСТАЧ», виконуючи усі норми законодавства щодо постачання електричної енергії, у будь-якому разі не може взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником незаконних, дискримінаційних вимог.
Крім того, наявне рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) №19776-р/пк-пз від 11.12.2024 року щодо аналогічного питання, яким Комісія постановила внести зміни до Тендерної документації, з метою усунути порушення законодавства.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації і вилучити незаконні, дискримінаційні вимоги. 3. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника завершити процедуру у встановленому законодавством порядку