• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

мастильні оливи та мастильні матеріали

Торги не відбулися

573 695.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 737.00 UAH
Період оскарження: 08.01.2025 11:32 - 13.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: 55c69356035e46229b9cb912325d1dcf
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-08-002502-a.a1
Назва: скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
детальний опис у вкладенних файлах
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 05.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.01.2025 16:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.02.2025 16:30
Дата виконання рішення Замовником: 11.02.2025 14:31
Коментар замовника щодо усунення порушень: На підставі Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 05.02.2025року № 1739-р/пк-пз Комунальне підприємство «Сансервіс» Криворізької міської ради скасувало протокольне рішення від 22.01.2025 року №19-УО(далі – Рішення), згідно з яким тендерна пропозиція учасника ТОВ "СП ЮКОЙЛ" (Код ЄДРПОУ: 31852954) (далі — Учасник), яка визначена наступною найбільш економічно вигідною, подана під час проведення процедури закупівлі «мастильні оливи та мастильні матеріали», код 09210000-4 Мастильні засоби за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі — Закупівля) була відхилена.
Автор: ТОВ "СП ЮКОЙЛ", Чипіжко Ганна Сергіївна 380955213506 chipizko@yukoil.com https://yuko.ua/company

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b35d43988f0f4931bb02619f6e035d90
Заголовок пункту скарги: скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Згідно з Протоколом Замовника № 19-УО від 22.01.2025 року тендерна пропозиція ТОВ «СП ЮКОЙЛ» була відхилена з наступних підстав:

«Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника 21.01.2025 року виявлено невідповідності в Учасника, поданих у складі тендерної пропозиції, щодо Закупівлі, а саме:
1. Надано не аналогічний договір згідно вимог тендерної документації, зазначених п. 1.3 розділу 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» у таблиці Додатку 1 до тендерної документації.
2. Надано Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід не за формою Таблиці 1 з Додатку 1 до ТД.
3. Не надано довідку про вартість чистих активів згідно до ЗУ «Про товариства з обмеженою відповідальністю».
Відповідно до абзацу 1 пункту 43 Особливостей, якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник, 21.01.2025 р. – у встановлений строк розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей Учаснику.
Згідно з частиною 9 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, щляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Учасник виправив тільки 2 з 3 невідповідностей виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, що були зазначені в повідомленні, протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення.
Учасник не виправив виявленні замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, що були зазначені в повідомленні, протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення, а саме на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник надав 2 копії договору, зазначеного в довідці, у повному обсязі (специфікація та усі додатки, які є невід’ємною частиною договору) але не згідно вимог п. 1.3 розділу 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» у таблиці Додатку 1 до тендерної документації, оскільки «Аналогічним вважається договір за предметом закупівлі «мастильні оливи» або «Мастильні оливи та мастильні матеріали» або « масло STIHL HP для двотактних двигунів (HP 2Т), «Масло для змащування ланцюгів Stihl Forest Plus» або декілька таких найменувань». В наданих Учасником аналогічних договорах ТОВ «ТПК АЛЬФА ЛТД» та ТОВ «ТРАКПАРТС» як аналогічні договори відсутні такі предмети закупівлі, що є аналогічними в розумінні ТД з додатками.
Відповідно до підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.

Під час розгляду другого питання порядку денного:

Відповідно до пункту 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення ( з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Таким чином, необхідно оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції Учасника у строки, встановлені зазначеною нормою.
ВИРІШИЛА:
1. Відхилити тендерну пропозицію Учасника ТОВ «СП ЮКОЙЛ» (код ЄДРПОУ: 31852954).
2. Оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції Учасника в електронній системі закупівель».

З таким рішенням категорично не погоджуємось і вважаємо, що рішення Замовника прийнято з порушенням положень ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме через необ’єктивну та упереджену оцінку, через недобросовісне використання своїх прав при прийнятті рішення, з огляду на те, що пропозиція ТОВ «СП ЮКОЙЛ» відповідає вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, з огляду на наступне:

Пунктом 1.3 Додатку 1 до тендерної документації Замовника встановлено: Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
3.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
3.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору).
Аналогічним вважається договір за предметом закупівлі «мастильні оливи» або «Мастильні оливи та мастильні матеріали» та/або за кодом ДК 021:2015: «09210000-4 Мастильні засоби» або за назвою номенклатурної позиції в специфікації /видатковій накладній до аналогічного договору, наприклад містить слова ««мастильні оливи» або «Мастильні оливи та мастильні матеріали»» або «масло STIHL НР для двотактних двигунів (НР 2T)», «Масло для змащування ланцюгів Stihl Forest Plus» або декілька таких найменувань
3.1.2. не менше 1 копії договору, зазначеного у довідці, у повному обсязі (специфікація та усі додатки, які є невід’ємною частиною договору)
3.1.3. копії документів на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці,
3.1.4. Відгук про добросовісне виконання учасником зобов'язань згідно договору, що наведений в довідці про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.»


На виконання вимог, зазначених п. 1.3 Додатку 1 до тендерної документації Скаржником було надано копії договорів з ТОВ «ТРАКПАРК» (договір № 636/2021-ОС від 01.03.2021 року) та ТОВ « ТПК АЛЬФА ЛТД» (1568/2023-ОС від 01.01.2023 року), відповідно до яких підтверджено досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Таким чином, підтверджуюча інформація, яка вимагалась Замовником у ТД, міститься в текстах доданих до тендерної пропозиції договорів, а тому тендерна пропозиція ТОВ «СП ЮКОЙЛ» відхилена Замовником безпідставно.
Відповідно до частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
При цьому відповідно до пункту 22 частини першої статті Закону предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Так, наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 затверджено Порядок визначення предмета закупівлі (далі – Порядок).
Відповідно до пункту 3 розділу І Порядку предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 та 34 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного показника.
Отже, аналогічним (аналогічними) є договір (договори) щодо того самого предмету закупівлі відповідно до коду Єдиного закупівельного словника та пункту 22 частини першої статті 1 Закону, такої ж позиції дотримується Мінекономики у відповіді на запит № 1126/2020.
Вищезазначені договори укладалася відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та з таким же предметом: «Масла, мастила, оливи» та відповідно до специфікацій мали назви номенклатурних позицій як вимагав Замовник, а саме: олива турбінна, олива трансмісійна, олива моторна універсальна, олива гідравлічна, мастило та відповідно до державного класифікатора мають такий же код ДК 021:2015: 09210000-1 та ДК 021:2015: 09210000-4.
Таким чином, ТОВ «СП ЮКОЙЛ» повністю виконало умови та вимоги тендерної документації.
Звертаємо увагу поважної колегії, на те що, Замовником у тендерній документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи від 08.01.2025 року № 08-УО та на майданчику prozorro.gov.ua зазначено, що предмет закупівлі повинен відповідати: Класифікатору та мати відповідний код: ДК 021:2015: 09210000-4 — Мастильні засоби. Що узагальнює предмет закупівлі, та до якого відносяться всі мастила та оливи, що також свідчить про те, що Скаржник надав договори саме з таким предметом закупівлі, як вимагав Замовник.
Таким чином, наведені вище умови тендерної документації, що договори мають містити такі словосполучення «мастильні оливи» та «мастильні матеріали» є дискримінаційними.

Отже, зважаючи на все вищевикладене, оскільки тендерна пропозиція ТОВ «СП ЮКОЙЛ» відповідає вимогам Замовника щодо предмета закупівлі установленим у тендерній документації, Замовник не мав права відхиляти пропозицію ТОВ «СП ЮКОЙЛ» з підстав викладених у рішенні і посилання Замовника, що учасником надано не аналогічні договори, не відповідають дійсності, є неправомірними та свідчать про дискримінацію та упереджене ставлення з боку Замовника.
Неправомірно відхиливши Пропозицію ТОВ «СП ЮКОЙЛ», Замовник порушив наші права як учасника та вимоги ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.п. 1 пункту 44 Особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Згідно п.2 ч. 18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі». Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати свої рішення, зокрема рішення про відхилення пропозиції - ТОВ «СП ЮКОЙЛ».
З наведеного вбачається, що Замовник тендеру на закупівлю ставить Учасника в невигідне положення та умови тендерної документації є дискримінаційними.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначаються принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України в своєму листі від 07.02.2017 р. № 3302-06/3812-06 підтверджує той факт, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, випливає, що дискримінаційними визнаються зокрема «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність).

Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вважаємо, що Протокол розгляду тендерних пропозицій № 19-УО від 22.01.2025 року підлягає скасуванню, оскільки прийнятий з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в т.ч. принципу недискримінації.
Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням правової норми абзацу третього пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених Законом України «Про Публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п'яти днів з дня, коли суб'єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дій чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Пунктом 55 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону передбачено, що «орган оскарження — це Антимонопольний комітет України».
Згідно пункту 30 частини 1 статті 1 Закону суб'єкт оскарження в органі оскарження це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дій чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель i внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Згідно з ч. 1 п.56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб'єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всix стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника