• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

послуги з прання і сухого чищення (послуги з прання білизни та ковдр)

Завершена

1 105 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 525.00 UAH
Період оскарження: 08.01.2025 09:41 - 15.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо прийнятого рішення Замовника про визначення учасника переможцем процедури закупівлі та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю

Номер: 7c488ab67d184794823b2b510e5f35a7
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-08-000715-a.b1
Назва: Скарга щодо прийнятого рішення Замовника про визначення учасника переможцем процедури закупівлі та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 07.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.01.2025 15:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.02.2025 18:09
Дата виконання рішення Замовником: 13.02.2025 14:38
Коментар замовника щодо усунення порушень: Протоколом від 13.02.2025 скасовано попереднє рішення від 27.01.2025 про визначення пережця та відхилено пропозицію ФОП "Качуровський А.М"
Автор: ТОВ "ІРИДА СО", Демець Лариса Миколаївна +380982902377 irida2009@meta.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: bdda585f3457e9e2a7c1392f5a02d550
Заголовок пункту скарги: Підписання Переможцем ТД УЕП, а потрібно було КЕП
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. В п.1 Розділу 3 тендерної документації (далі – ТД) замовник вимагав накласти кваліфікований електронний підпис на захищеному носії на тендерну пропозицію. ФОП «КАЧУРОВСЬКИЙ АНДРІЙ МИХАЙЛОВИЧ» підписав тендерну пропозицію удосконаленим електронним підписом, чим порушив вимоги ТД. З цього приводу Колегія АМКУ надсилала до Міністерства цифрової трансформації лист-запит від 10.02.2021 №20-29/06-1616-пз щодо надання роз'яснення. Листом від 16.02.2021 № 1/06-3-1587 Міністерство цифрової трансформації України повідомляло: якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису "удосконалений", то такий підпис не може вважатись кваліфікованим. Таким чином, враховуючи лист Міністерства цифрової трансформації України, зазначений підпис ФОП «КАЧУРОВСЬКИЙ АНДРІЙ МИХАЙЛОВИЧ» не є кваліфікованим електронним підписом і його тендерну пропозицію Замовник повинен був відхилити. Відповідна норма міститься в цьому ж пункті ТД: «Під час перевірки КЕП повинні відображатися прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа). У випадку відсутності даної інформації (в тому числі, якщо виявиться , що КЕП незахищений), учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію буде відхилено на підставі підпункту 2 пункту 1 частини1 статті 31 Закону.». Натомість замовник завуальовано дає ФОП «КАЧУРОВСЬКИЙ АНДРІЙ МИХАЙЛОВИЧ» 24 години на виправлення помилки, хоча ця помилка не відноситься до невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі, на виправлення якої дається 24 години. Тому, накладання учасником кваліфікованого електронного підпису на захищеному носії на ТД «заднім числом» ніяким чином не виправляє помилку: ТД мала бути подана та підписана належним чином у встановлені законодавством строки. Своїми діями Замовник порушив абзац перший частини третьої статті 22 та підпункт 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону «Про публічні закупівлі» та п.п.43 та 44 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), затвердженого Постановою КМУ від 12.10.2022р. №1178.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 1324cbfc31a0092720543db0fa5974a8
Заголовок пункту скарги: Переможець не відповідає кваліфікаційним критеріям
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. В п. 2 Додатку 1 до ТД міститься вимога: «Учасник повинен надати копії документів про наявність виробничого приміщення (документи на власність або оренду приміщень), автомобілю (документи на власність або оренду), обладнання та рік виготовлення обладнання (або рік його введення в експлуатацію), які мають підтвердити спроможність Учасника здійснити необхідні послуги, завірені підписом та печаткою (у разі наявності) Учасника. У ФОП «КАЧУРОВСЬКИЙ АНДРІЙ МИХАЙЛОВИЧ» нічого цього не має. В складі ТД він надав копію договору від 15.06.2023р. про здійснення спільної діяльності з ПРИВАТНИМ ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ ФІРМА "ОМЕГА" (ПП ВКФ "ОМЕГА"), у якого є відповідні приміщення та обладнання. Проте в ньому не регламентовано, яким чином ФОП «КАЧУРОВСЬКИЙ АНДРІЙ МИХАЙЛОВИЧ» буде використовувати вказане обладнання та приміщення для надання Замовнику систематичних послуг (не рідше трьох разів на тиждень) в обсязі 21250 кг білизни на рік! Може скласти ситуація, коли ФОП «КАЧУРОВСЬКИЙ АНДРІЙ МИХАЙЛОВИЧ» потрібно буде виконати термінове замовлення для Замовника, а він не зможе, бо відповідні засоби виробництва будуть задіяні саме ПП ВКФ "ОМЕГА". Тобто, згаданий договір про здійснення спільної діяльності не передбачає передачу речових (майнових) прав на обладнання та приміщення до ФОП «КАЧУРОВСЬКИЙ АНДРІЙ МИХАЙЛОВИЧ» на строк, достатній для надання послуг, що є предметом закупівлі. Саме тому Замовник, для підтвердження спроможності Учасника здійснити необхідні послуги, в ТД вимагав надати «документи на власність або оренду». ФОП «КАЧУРОВСЬКИЙ АНДРІЙ МИХАЙЛОВИЧ» їх не надав. Окремої уваги заслуговує вимога щодо наявності транспортних засобів. ФОП «КАЧУРОВСЬКИЙ АНДРІЙ МИХАЙЛОВИЧ» декларує наявність у нього вантажного мікроавтобусу. Проте, зазначений мікроавтобус – власність пана Майера і його використання ФОП «КАЧУРОВСЬКИЙ АНДРІЙ МИХАЙЛОВИЧ» ніяк не регламентується. Тобто, він не надав документи на власність або оренду автомобілю. По цьому факту вже був прецедент. Ми подавали скаргу до АМКУ UA-2021-02-05-012950-a.c1 від 26.02.2021р. на рішення Замовника, який в ТД висував аналогічну вимогу: надати перелік обладнання, машин, приміщень з зазначенням права власності. У разі залучення для надання послуг орендованого майна надати у складі пропозиції копії договорів оренди. У разі залучення для надання послуг орендованого майна потрібно про це зазначити у таблиці та надати у складі тендерної пропозиції копії договорів оренди. Мова тоді йшла про той самий мікроавтобус Mercedes-Benz 310 D-KA, власником якого був пан Майер. АМКУ в своєму рішенні №5018-р/пк-пз від 15.03.2021р. став на бік Скаржника, констатувавши: « Разом з тим, у складі Пропозиції Переможця відсутній договір оренди зазначеного транспортного засобу. Відповідно до частини другої статті 26 Закону про оборонні закупівлі у разі виявлення державним замовником невідповідності документів учасника відбору встановленим вимогам або відсутності будь-якого із документів учасник відбору може усунути недоліки в документах (крім випадку відсутності забезпечення цінової пропозиції) шляхом прикріплення уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту повідомлення учасника відбору про виявлені недоліки. Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги частини другої статті 26 Закону про оборонні закупівлі.». Тобто, в даному випадку Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши Учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей.
В п. 3 Додатку 1 до ТД міститься вимога про надання документів, які підтверджують наявність працівників відповідної кваліфікації. ФОП «КАЧУРОВСЬКИЙ АНДРІЙ МИХАЙЛОВИЧ» надав довідку, що він не має найманих працівників і всі роботи (прання, прасування білизни, навантаження, розвантаження та транспортування білизни в обох напрямках з періодичністю не менш, як тричі на тиждень в обсязі 21250 кг білизни на рік) буде виконувати сам. Проте, Замовник (зважаючи на великі обсяги замовлення) з метою отримання якісних та своєчасних послуг з прання висунув вимогу саме про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. В цьому випадку, відповідно до абз. 2 п.3 ст 16 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/ співвиконавців. Таким чином, не надавши відповідні документи, ФОП «КАЧУРОВСЬКИЙ АНДРІЙ МИХАЙЛОВИЧ» порушив вимоги ТД, а Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши Учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 9705e6e6ad53dff2a654fde0b313937b
Заголовок пункту скарги: Переможець не надав документи щодо якісних характеристик послуг
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 3. В п. 11 Додатку 3 до ТД міститься вимога про наявність в учасника висновків СЕС на на засоби для обробки білизни, декларації про відповідність засобів для прання технічному регламенту, документів (видаткових накладних) від постачальника за останні шість місяців, що підтверджують - надходження засобів для прання від постачальника. ФОП «КАЧУРОВСЬКИЙ АНДРІЙ МИХАЙЛОВИЧ» не надав на засоби для прання декларації про відповідність засобів для прання технічному регламенту, надав висновки СЕС на засоби для прання тільки на OXY ACTIVE та CLEAN ACTIVE та не надав висновки СЕС на засоби для прання «Мило рiдке "ЕкологiчнеЕкономне" Господарське 5000 мл» та «Перекис Водню 5,75 кг 35%», які він використовує для надання послуг з прання. Не виявивши ці помилки, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір