• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 90520000-8 – «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» (Послуги із збирання, перевезення, зберігання та подальшого видалення відходів)

Завершена

617 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 085.00 UAH
Період оскарження: 08.01.2025 00:20 - 13.01.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП

СКАРГА На умови тендерної документації

Номер: c9855477bfec43ad9a034981bb8a4f2e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-08-000018-a.c1
Назва: СКАРГА На умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 13.01.2025 00:00
Автор: ТОВ "А-ЕНЕРГО", Володимир Андреєв +380502507677 andreev.aenergo@gmail.com https://aenergo.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 905b7349466f44b5adcb86146cc79dff
Заголовок пункту скарги: Уважно ознайомившись з умовами Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
На умови тендерної документації

08.01.2025 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЗДОЛБУНІВСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ» ЗДОЛБУНІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: ДК 021:2015: 90520000-8 – «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» (Послуги із збирання, перевезення, зберігання та подальшого видалення відходів) з очікуваною вартістю 617 000,00 грн. з ПДВ (далі – Процедура закупівлі).

Уважно ознайомившись з умовами Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме:
-Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі –Закон);
- Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).



Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують.

1. Пунктом 2.1 Розділу 4 Додатку 1 Документації Замовник вимагає:
«2.1. Обов’язкова наявність власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу)а також наявність демеркуризатору на переробку люмінесцентних ламп. (На підтвердження надати:
1. виписку з балансу Учасника;»

Відповідно Статті 16 до Закону:
Стаття 16. Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі
1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.

Абзац 2 частини 3 статті 16 Закону:
«Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.»
Встановлення вимоги саме у редакції «2.1. Обов’язкова наявність власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу)а також наявність демеркуризатору на переробку люмінесцентних ламп. (На підтвердження надати: 1. виписку з балансу Учасника.» є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, адже саме з таким формулюванням Замовник не дає можливості залучення співвиконавця до виконання умов договору, в супереч законодавству, яке дозволяє залучати співвиконавців.

На підтвердження Скаржник надає договір з співвиконавцем та виписку з балансу співвиконавця про наявність демеркуризатору.


2. Пунктом 1.25 Додатку 1 Замовник забороняє залучати до виконання умов договору співвиконавців «1.25. Залучення субпідрядних організацій забороняється. Надати у складі пропозиції гарантійний лист.»

Відповідно Статті 16 до Закону:
Стаття 16. Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі
1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.

Абзац 2 частини 3 статті 16 Закону:
«Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.»
Замовник не дає можливості залучення співвиконавця до виконання умов договору, в супереч законодавству, яке дозволяє залучати співвиконавців. Що є дискримінаційним по відношенню до скаржника та інших учасників Закупівлі.

3. Пунктом 1.22 Додатку 1 Документації Замовник вимагає:
«На підтвердження відповідності екологічним характеристикам, учасник додатково надає у складі пропозиції висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами Учасником щодо відходів, які зазначені у предметі закупівлі, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».

Скаржник не погоджується з встановленням вимоги «На підтвердження відповідності екологічним характеристикам, учасник додатково надає у складі пропозиції висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами Учасником щодо відходів, які зазначені у предметі закупівлі, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»., оскільки даний висновок видається одноразово.
Відповідно до частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» :
«3. Висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля»
Відповідно до Ліцензійних умов визначено:
1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.
Ці Ліцензійні умови не поширюються на ліцензування господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів.»
(…)
«Документи, що подаються для отримання, переоформлення, анулювання ліцензії, зупинення або відновлення дії ліцензії, про розширення або звуження виду господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (…)
6. До заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи такі документи: (…)
3) відомості про:
абзац третій підпункту 3 частини 6 Ліцензійних умов: «наявність документів дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6»
Витяг з Додатку 6 до Ліцензійних умов:
Додаток 6
до Ліцензійних умов
_______________________________________
(найменування органу ліцензування)
ВІДОМОСТІ
про наявність документів дозвільного характеру
Найменування документа дозвільного характеру Номер і дата видачі документа Ким виданий Об’єкт експертизи/оцінки (повне найменування документа) Перелік видів небезпечних відходів та/або операцій із ними, на які отримано висновок Адреса об’єкта проведення експертизи/ оцінки
Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України “Про оцінку впливу на довкілля”


Підбиваючи підсумки – Законодавством визначено, що:
1. Під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає «Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України “Про оцінку впливу на довкілля».
2. Висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля.

Відповідно до вимог Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 р. № 325, на які в тендерній документації посилається Замовник:

«4. Провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).»

Відповідно до ЗУ «Про управління відходами»:
«Ст. 27
3. Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:

1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами»

Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою «Висновок з оцінки впливу на довкілля, , виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»»
Нормативні документи, на які посилається Замовник в тендерній документації, передбачають наявність саме дозволу та ліцензії на управління небезпечними відходами.
Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
Вимога, встановлена Замовником є дискримінаційною та порушує право Скаржника.
Тому, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, задля дотримання принципів публічних закупівель та дотримання вимог недискримінації учасників.
Як доказ Скаржник надає Висновок №08/13.12.2017-55 від 15.12.2017 виданий Департаментом екології та природних ресурсів Запорізької обласної державної адміністрації.



4. Пунктом 1.23 Додатку 1 до Документації Замовник вимагає:
«1.23. Учасник процедури закупівлі повинен мати статус підприємства критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період. (На підтвердження надати у складі пропозиції довідку в довільній формі та скан-копію відповідного розпорядження Обласної військової адміністрації)» .
Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги в умовах тендерної документації.
Відповідно до ч.2 Статті 16 Закону:
Стаття 16 Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі

2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Відповідно до ч.4 статті 5 Закону «Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.»
Скаржник відповідно до ЗУ «Про управління відходами» та Ліцензійних умов отримав ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Відповідно до пункту 1 Розділу 1 Ліцензійних умов6
1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.
Відповідно до пункту 5 розділу «Документи, що подаються для отримання, переоформлення, анулювання ліцензії, зупинення або відновлення дії ліцензії, про розширення або звуження виду господарської діяльності з управління небезпечними відходами» Ліцензійних умов:
5. Після встановлення відповідності матеріально-технічної бази, необхідної для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - господарська діяльність), уповноваженими особами Міндовкілля здобувач ліцензії (ліцензіат) для отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності подає в електронній формі шляхом використання інформаційної системи управління відходами (далі - система), що є функціональним модулем Єдиної екологічної платформи “ЕкоСистема”, документи, що передбачені додатками 1-10, 12 і формуються автоматично програмними засобами системи на основі інформації, яка була внесена здобувачем ліцензії (ліцензіатом) під час створення облікового запису в системі та/або подання документів в електронній формі в систему і заповнення всіх обов’язкових полів. Документи, що існують тільки в паперовій формі, додаються до заяви у форматі PDF із накладенням на них електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті.

Відповідно до Ліцензійних умов не визначено, що суб’єкти господарювання у сфері управління небезпечними відходами зобов’язані мати статус підприємства критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
Статус підприємства критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період ніяким чином не відноситься до якості виконання послуг за предметом закупівлі, та є таким, що дискримінує інших учасників процедури. Адже участь зможуть прийняти лише ті Учасники, як мають статус підприємства критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.

5. Відповідно до пункту 1.14 до Додатку 1 Замовник вимагає:
1.14. Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.
Набрала чинність постанова КМУ від 13.12.2024 No 1431 «Про внесення змін до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2023 р. No 1137», згідно якої, установлено, що подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними до 15 червня 2025 року. У строк до 15 червня 2025 р. суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку та на умовах, що передбачені Законом України «Про управління відходами».

Отже, виходячи з зазначеної вище норми вимагання лише дозволу є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання.
Вимагаємо внести зміни задля недискримінації Скаржника та інших учасників Закупівлі:
"10. Надати у складі пропозиції Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі або Декларацію про провадження господарської діяльності, що підтверджує наявність дозволу на оброблення відходів "

Як доказ Скаржник надає декларацію про провадження господарської діяльності №057800/24 від 03.01.2024 року.

6. Відповідно
1. Відповідно до п 3 Розділу 4 Додатку 1 до тендерної документації, Замовник вимагає
Гарантійний лист про наявність вантажника у штаті Учасника для забезпечення завантаження відходів у спецтранспорт власними силами. Надати наказ про прийняття на роботу вантажника, а також свідоцтво про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом.


Вимоги ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази) не містять вимог щодо наявності у працівників суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами свідоцтво про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом.
Предметом закупівлі передбачено надання послуг з управління медичними відходами. Відповідно до ч.3 ст. 27 ЗУ «Про управління відходами», Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний: 1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами; 2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства.
Як доказ, Скаржник Наказ з додатком про видачу ТОВ «А-ЕНЕРГО» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами. За таких обставин замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників свідоцтво про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом.


Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення вищевказаних вимог тендерної документації.

Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,


В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги.

З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації