-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Лісозаготівельні послуги Корсунь-Шевченківське надлісництво (філія «Центральний лісовий офіс») у т.ч.: Лот 1 - Лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4063 м3; Лот 2 - Лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4192 м3; Лот 3 - Лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4283 м3.
Завершена
3 353 033.98
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.2% або 5 092.30 UAH
мін. крок: 0.2% або 5 092.30 UAH
Період оскарження:
07.01.2025 21:20 - 15.01.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга щодо порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Номер:
5346de2ff02f4891931ce96e70daed06
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-07-008117-a.a2
Назва:
Скарга щодо порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Скарга:
Рішенням уповноваженої особи ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ" від 6.01.2025 № 27 оголошено проведення процедури відкритих торгів відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі — Закон) з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі — Особливості), за предметом закупівлі: Лісозаготівельні послуги Корсунь-Шевченківське надлісництво (філія «Центральний лісовий офіс») у т.ч.: Лот 1 - Лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4063 м3; Лот 2 - Лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4192 м3; Лот 3 - Лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4283 м3. (далі – Закупівля).
18.01.2025 відбулося розкриття тендерних пропозицій стосовно Закупівлі в тому числі за Лот 3 - Лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) ) 4283 м3.
Згідно п. 36 Особливостей та за результатами оцінки тендерних пропозицій, проведеної електронною системою закупівель, тендерна пропозиція ФОП Бортницького Олександра Вікторовича (Код ЄДРПОУ: 2746220219) визначена як найбільш економічно вигідною.
Рішенням уповноваженої особи від 7.02.2025р. № 138 «Про визначення учасника переможцем процедури закупівлі та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю» ФОП Бортницький Олександр Вікторович (Код ЄДРПОУ: 2746220219) був визначений переможцем процедури Закупівлі за Лотом 3 та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.
Крім того, зазначеним рішенням Замовник стверджує, що тендерна пропозиція ФОП Бортницького Олександра Вікторовича в Закупівлі за Лотом 3 відповідає вимогам тендерної документації та додаткам до неї, у т.ч. щодо предмета закупівлі, та потребам Замовника.
ТОВ "ФОРЕСТ ТРАНС СЕРВІС", як учасник Закупівлі, вважає, що Рішення уповноваженої особи від 7.02.2025р. №138 прийняте з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у тому числі Закону України «Про публічні закупівлі», а наведені Замовником в зазначеному рішенні твердження не відповідають дійсності з огляду на наступне.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Статтею 22 Закону встановлено, що у тендерній документації, крім іншого, зазначаються такі відомості:
- один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством;
- вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг.
Додатком 1 до Тендерної документації Замовник, серед іншого, визначив наступні Кваліфікаційні критерії, встановлені відповідно до статті 16 Закону, у разі подання тендерної пропозиції за Лотом 3:
1) Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій:
- бензопили – не менше 1 шт.
- кущоріз – не менше 1 шт.
2) Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
- лісоруб (вальник лісу) не нижче 6 розряду – не менше 1 особи;
- лісоруб (вальник лісу) не нижче 4 розряду – не менше 1 особи.
При цьому, Розділом 5 Додатку 8 до Тендерної документації передбачено, що Учасники повинні надати у складі тендерної пропозицій довідку за формою наведеною нижче, в якій має бути зазначено інформацію про кожного суб'єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи надання послуг, як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
№ з/п Повне найменування субпідрядника/співвиконавця, його реквізити та місцезнаходження Орієнтована вартість послуг, які надаватимуться субпідрядником/співвиконавцем у грн та % відповідно до ціни тендерної пропозиції Місцезнаходження субпідрядника/ співвиконавця, ПІБ контактної особи та телефон
Учасник, який не планує залучати до виконання робіт чи надання послуг, як субпідрядника/співвиконавця інших суб’єктів господарювання, повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку довільної форми із зазначенням відповідного факту.
Як документальне підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», ФОП Бортницький Олександр Вікторович (ІПН 2746220219) надав Довідку про наявність мінімальної кількості власної та/або залученої техніки (транспортних засобів, обладнання та устаткування, тощо) необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі вих. № 2 від 05.02.2025р. (копі - додається).
В довідці зазначено наявність однієї власної бензопили та одного власного кущоріза.
Також ФОП Бортницький О.В. в складі тендерної пропозиції надав Довідку про наявність мінімальної кількості працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі вих № 04 від 14.01.2025р. (копія - додається), де зазначив, що учасник буде надавати послуги силами працівників субпідрядника.
Тобто, ФОП Бортницький О.В. взагалі не має в штаті працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі. Працівники знаходяться в штаті субпідрядника Приватного підприємства «-ВООЛ-», код ЄДРПОУ 33909279.
На підтвердження згоди Приватного підприємства «-ВООЛ-» (код ЄДРПОУ 33909279) надати для ФОП Бортницький О.В. лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4283 м3 згідно Лоту 3 Закупівлі було надано Лист-згоду вих. №1-1ЛЗ від 05.02.2025 року (копія – додається). Зазначеним листом підтверджується можливість залучення працівників ПП «-ВООЛ-» до надання послуг та залучення ПП «-ВООЛ-» як субпідрядника/співвиконавця в обсязі менше 20%.
З аналізу наданої ФОП Бортницький О.В. тендерної пропозиції випливає, що він, як учасник Закупівлі, фактично не має можливості власними силами надати лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4283 м3 згідно лоту 3. Про це свідчить відсутність у нього найманих працівників відповідної кваліфікації та обмежена матеріально технічна база. Отже, фактично всі послуги будуть надаватися субпідрядником - Приватним підприємством «-ВООЛ-» (код ЄДРПОУ 33909279), шо не відповідає інформації, зазначеній в Листі-згоді вих. №1-1ЛЗ від 05.02.2025 року.
Виходячи з викладеного, відповідно до розділу 5 Додатку 8 до Тендерної документації ФОП Бортницький О.В. був зобов’язаний надати у складі тендерної пропозицій довідку за встановленою формою, в якій має бути зазначено інформацію про кожного суб'єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи надання послуг, як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Така довідка ФОП Бортницьким О.В. не подавалася.
Оскільки ФОП Бортницький О.В. не має змоги самостійно надати лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4283 м3 згідно лоту 3, а субпідрядник погоджується надати послуги в обсязі менше 20 %, ФОП Бортницький О.В. не відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим Замовником відповідно до статті 16 Закону.
Відповідно до статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Дії Замовника, що полягають у визначенні переможцем учасника ФОП Бортницького Олександра Вікторовича (ІПН 2746220219), який не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону, є прямим порушенням Закону України «Про публічні закупівлі», а також порушує права та охоронювані Законом інтереси ТОВ «Форест Транс Сервіс», як учасника процедури закупівлі, що в свою чергу впливає на право здійснювати господарську діяльність відповідно до Конституції України.
Прийняте Рішення уповноваженої особи від 7.02.2025р. № 138 суперечать принципам недискримінації учасників та рівним ставленням до них, а також принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Керуючись статтями 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати Рішення уповноваженої особи від 7.02.2025р. № 138 неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель та скасувати його.
3. Зобов’язати Замовника ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСИ УКРАЇНИ" прийняти нове рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі UA-2025-01-07-008117-a (лот 3).
Додатки:
1) Копія Довідки про наявність мінімальної кількості власної та/або залученої техніки (транспортних засобів, обладнання та устаткування, тощо) необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі вих. № 2 від 05.02.2025р.;
2) Копія Довідки про наявність мінімальної кількості працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі вих № 04 від 14.01.2025р;
3) Копія Листа-згоди вих. №1-1ЛЗ від 05.02.2025 року.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ №202502-1202 (Лот 3)-1.docx 12.02.2025 18:36
- Скарга АМКУ №202502-1202 (Лот 3).pdf 12.02.2025 18:36
- sign.p7s 12.02.2025 18:36
- рішення від 14.02.2025 №2264.pdf 14.02.2025 15:22
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.02.2025 №2722.pdf 24.02.2025 10:55
- рішення від 21.02.2025 № 2722.pdf 26.02.2025 15:53
- Пояснення по суті скарги UA-2025-01-07-008117-a.a2 Лот 3.docx 18.02.2025 17:55
- Пояснення по суті скарги UA-2025-01-07-008117-a.a2 Лот 3.pdf 18.02.2025 17:56
- Обороно-сальдову відомість по рахунку 106 за січень 2025 року.pdf 18.02.2025 17:56
- Видаткові накладні № 24-068 від 21 жовтня 2024р., № 24-059 від 8 травня 2024р..pdf 18.02.2025 17:56
- Лист-згоду вих. №1-1ЛЗ ПП «-ВООЛ-» на залучення як субпідрядникаспіввиконавця в обсязі менше 20% вартості договору.pdf 18.02.2025 17:56
- Довідка № 5 від 14.01.2025 р про залучення суббпідрядників в обсязі менше 20%.pdf 18.02.2025 17:56
- Довідку про наявність мінімальної кількості власної таабо залученої техніки № 1 від 5.02.2025.pdf 18.02.2025 17:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.02.2025 18:58
Дата розгляду скарги:
21.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.02.2025 15:22
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
26.02.2025 15:53
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d1aed224205c4ab8abc25a19f535f27d
Заголовок пункту скарги:
Скарга щодо порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Рішенням уповноваженої особи ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ" від 6.01.2025 № 27 оголошено проведення процедури відкритих торгів відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі — Закон) з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі — Особливості), за предметом закупівлі: Лісозаготівельні послуги Корсунь-Шевченківське надлісництво (філія «Центральний лісовий офіс») у т.ч.: Лот 1 - Лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4063 м3; Лот 2 - Лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4192 м3; Лот 3 - Лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4283 м3. (далі – Закупівля).
18.01.2025 відбулося розкриття тендерних пропозицій стосовно Закупівлі в тому числі за Лот 3 - Лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) ) 4283 м3.
Згідно п. 36 Особливостей та за результатами оцінки тендерних пропозицій, проведеної електронною системою закупівель, тендерна пропозиція ФОП Бортницького Олександра Вікторовича (Код ЄДРПОУ: 2746220219) визначена як найбільш економічно вигідною.
Рішенням уповноваженої особи від 7.02.2025р. № 138 «Про визначення учасника переможцем процедури закупівлі та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю» ФОП Бортницький Олександр Вікторович (Код ЄДРПОУ: 2746220219) був визначений переможцем процедури Закупівлі за Лотом 3 та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.
Крім того, зазначеним рішенням Замовник стверджує, що тендерна пропозиція ФОП Бортницького Олександра Вікторовича в Закупівлі за Лотом 3 відповідає вимогам тендерної документації та додаткам до неї, у т.ч. щодо предмета закупівлі, та потребам Замовника.
ТОВ "ФОРЕСТ ТРАНС СЕРВІС", як учасник Закупівлі, вважає, що Рішення уповноваженої особи від 7.02.2025р. №138 прийняте з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у тому числі Закону України «Про публічні закупівлі», а наведені Замовником в зазначеному рішенні твердження не відповідають дійсності з огляду на наступне.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Статтею 22 Закону встановлено, що у тендерній документації, крім іншого, зазначаються такі відомості:
- один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством;
- вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг.
Додатком 1 до Тендерної документації Замовник, серед іншого, визначив наступні Кваліфікаційні критерії, встановлені відповідно до статті 16 Закону, у разі подання тендерної пропозиції за Лотом 3:
1) Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій:
- бензопили – не менше 1 шт.
- кущоріз – не менше 1 шт.
2) Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
- лісоруб (вальник лісу) не нижче 6 розряду – не менше 1 особи;
- лісоруб (вальник лісу) не нижче 4 розряду – не менше 1 особи.
При цьому, Розділом 5 Додатку 8 до Тендерної документації передбачено, що Учасники повинні надати у складі тендерної пропозицій довідку за формою наведеною нижче, в якій має бути зазначено інформацію про кожного суб'єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи надання послуг, як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
№ з/п Повне найменування субпідрядника/співвиконавця, його реквізити та місцезнаходження Орієнтована вартість послуг, які надаватимуться субпідрядником/співвиконавцем у грн та % відповідно до ціни тендерної пропозиції Місцезнаходження субпідрядника/ співвиконавця, ПІБ контактної особи та телефон
Учасник, який не планує залучати до виконання робіт чи надання послуг, як субпідрядника/співвиконавця інших суб’єктів господарювання, повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку довільної форми із зазначенням відповідного факту.
Як документальне підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», ФОП Бортницький Олександр Вікторович (ІПН 2746220219) надав Довідку про наявність мінімальної кількості власної та/або залученої техніки (транспортних засобів, обладнання та устаткування, тощо) необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі вих. № 2 від 05.02.2025р. (копі - додається).
В довідці зазначено наявність однієї власної бензопили та одного власного кущоріза.
Також ФОП Бортницький О.В. в складі тендерної пропозиції надав Довідку про наявність мінімальної кількості працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі вих № 04 від 14.01.2025р. (копія - додається), де зазначив, що учасник буде надавати послуги силами працівників субпідрядника.
Тобто, ФОП Бортницький О.В. взагалі не має в штаті працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі. Працівники знаходяться в штаті субпідрядника Приватного підприємства «-ВООЛ-», код ЄДРПОУ 33909279.
На підтвердження згоди Приватного підприємства «-ВООЛ-» (код ЄДРПОУ 33909279) надати для ФОП Бортницький О.В. лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4283 м3 згідно Лоту 3 Закупівлі було надано Лист-згоду вих. №1-1ЛЗ від 05.02.2025 року (копія – додається). Зазначеним листом підтверджується можливість залучення працівників ПП «-ВООЛ-» до надання послуг та залучення ПП «-ВООЛ-» як субпідрядника/співвиконавця в обсязі менше 20%.
З аналізу наданої ФОП Бортницький О.В. тендерної пропозиції випливає, що він, як учасник Закупівлі, фактично не має можливості власними силами надати лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4283 м3 згідно лоту 3. Про це свідчить відсутність у нього найманих працівників відповідної кваліфікації та обмежена матеріально технічна база. Отже, фактично всі послуги будуть надаватися субпідрядником - Приватним підприємством «-ВООЛ-» (код ЄДРПОУ 33909279), шо не відповідає інформації, зазначеній в Листі-згоді вих. №1-1ЛЗ від 05.02.2025 року.
Виходячи з викладеного, відповідно до розділу 5 Додатку 8 до Тендерної документації ФОП Бортницький О.В. був зобов’язаний надати у складі тендерної пропозицій довідку за встановленою формою, в якій має бути зазначено інформацію про кожного суб'єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи надання послуг, як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Така довідка ФОП Бортницьким О.В. не подавалася.
Оскільки ФОП Бортницький О.В. не має змоги самостійно надати лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4283 м3 згідно лоту 3, а субпідрядник погоджується надати послуги в обсязі менше 20 %, ФОП Бортницький О.В. не відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим Замовником відповідно до статті 16 Закону.
Відповідно до статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Дії Замовника, що полягають у визначенні переможцем учасника ФОП Бортницького Олександра Вікторовича (ІПН 2746220219), який не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону, є прямим порушенням Закону України «Про публічні закупівлі», а також порушує права та охоронювані Законом інтереси ТОВ «Форест Транс Сервіс», як учасника процедури закупівлі, що в свою чергу впливає на право здійснювати господарську діяльність відповідно до Конституції України.
Прийняте Рішення уповноваженої особи від 7.02.2025р. № 138 суперечать принципам недискримінації учасників та рівним ставленням до них, а також принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
18.01.2025 відбулося розкриття тендерних пропозицій стосовно Закупівлі в тому числі за Лот 3 - Лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) ) 4283 м3.
Згідно п. 36 Особливостей та за результатами оцінки тендерних пропозицій, проведеної електронною системою закупівель, тендерна пропозиція ФОП Бортницького Олександра Вікторовича (Код ЄДРПОУ: 2746220219) визначена як найбільш економічно вигідною.
Рішенням уповноваженої особи від 7.02.2025р. № 138 «Про визначення учасника переможцем процедури закупівлі та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю» ФОП Бортницький Олександр Вікторович (Код ЄДРПОУ: 2746220219) був визначений переможцем процедури Закупівлі за Лотом 3 та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.
Крім того, зазначеним рішенням Замовник стверджує, що тендерна пропозиція ФОП Бортницького Олександра Вікторовича в Закупівлі за Лотом 3 відповідає вимогам тендерної документації та додаткам до неї, у т.ч. щодо предмета закупівлі, та потребам Замовника.
ТОВ "ФОРЕСТ ТРАНС СЕРВІС", як учасник Закупівлі, вважає, що Рішення уповноваженої особи від 7.02.2025р. №138 прийняте з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у тому числі Закону України «Про публічні закупівлі», а наведені Замовником в зазначеному рішенні твердження не відповідають дійсності з огляду на наступне.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Статтею 22 Закону встановлено, що у тендерній документації, крім іншого, зазначаються такі відомості:
- один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством;
- вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг.
Додатком 1 до Тендерної документації Замовник, серед іншого, визначив наступні Кваліфікаційні критерії, встановлені відповідно до статті 16 Закону, у разі подання тендерної пропозиції за Лотом 3:
1) Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій:
- бензопили – не менше 1 шт.
- кущоріз – не менше 1 шт.
2) Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
- лісоруб (вальник лісу) не нижче 6 розряду – не менше 1 особи;
- лісоруб (вальник лісу) не нижче 4 розряду – не менше 1 особи.
При цьому, Розділом 5 Додатку 8 до Тендерної документації передбачено, що Учасники повинні надати у складі тендерної пропозицій довідку за формою наведеною нижче, в якій має бути зазначено інформацію про кожного суб'єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи надання послуг, як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
№ з/п Повне найменування субпідрядника/співвиконавця, його реквізити та місцезнаходження Орієнтована вартість послуг, які надаватимуться субпідрядником/співвиконавцем у грн та % відповідно до ціни тендерної пропозиції Місцезнаходження субпідрядника/ співвиконавця, ПІБ контактної особи та телефон
Учасник, який не планує залучати до виконання робіт чи надання послуг, як субпідрядника/співвиконавця інших суб’єктів господарювання, повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку довільної форми із зазначенням відповідного факту.
Як документальне підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», ФОП Бортницький Олександр Вікторович (ІПН 2746220219) надав Довідку про наявність мінімальної кількості власної та/або залученої техніки (транспортних засобів, обладнання та устаткування, тощо) необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі вих. № 2 від 05.02.2025р. (копі - додається).
В довідці зазначено наявність однієї власної бензопили та одного власного кущоріза.
Також ФОП Бортницький О.В. в складі тендерної пропозиції надав Довідку про наявність мінімальної кількості працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі вих № 04 від 14.01.2025р. (копія - додається), де зазначив, що учасник буде надавати послуги силами працівників субпідрядника.
Тобто, ФОП Бортницький О.В. взагалі не має в штаті працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі. Працівники знаходяться в штаті субпідрядника Приватного підприємства «-ВООЛ-», код ЄДРПОУ 33909279.
На підтвердження згоди Приватного підприємства «-ВООЛ-» (код ЄДРПОУ 33909279) надати для ФОП Бортницький О.В. лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4283 м3 згідно Лоту 3 Закупівлі було надано Лист-згоду вих. №1-1ЛЗ від 05.02.2025 року (копія – додається). Зазначеним листом підтверджується можливість залучення працівників ПП «-ВООЛ-» до надання послуг та залучення ПП «-ВООЛ-» як субпідрядника/співвиконавця в обсязі менше 20%.
З аналізу наданої ФОП Бортницький О.В. тендерної пропозиції випливає, що він, як учасник Закупівлі, фактично не має можливості власними силами надати лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4283 м3 згідно лоту 3. Про це свідчить відсутність у нього найманих працівників відповідної кваліфікації та обмежена матеріально технічна база. Отже, фактично всі послуги будуть надаватися субпідрядником - Приватним підприємством «-ВООЛ-» (код ЄДРПОУ 33909279), шо не відповідає інформації, зазначеній в Листі-згоді вих. №1-1ЛЗ від 05.02.2025 року.
Виходячи з викладеного, відповідно до розділу 5 Додатку 8 до Тендерної документації ФОП Бортницький О.В. був зобов’язаний надати у складі тендерної пропозицій довідку за встановленою формою, в якій має бути зазначено інформацію про кожного суб'єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи надання послуг, як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Така довідка ФОП Бортницьким О.В. не подавалася.
Оскільки ФОП Бортницький О.В. не має змоги самостійно надати лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4283 м3 згідно лоту 3, а субпідрядник погоджується надати послуги в обсязі менше 20 %, ФОП Бортницький О.В. не відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим Замовником відповідно до статті 16 Закону.
Відповідно до статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Дії Замовника, що полягають у визначенні переможцем учасника ФОП Бортницького Олександра Вікторовича (ІПН 2746220219), який не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону, є прямим порушенням Закону України «Про публічні закупівлі», а також порушує права та охоронювані Законом інтереси ТОВ «Форест Транс Сервіс», як учасника процедури закупівлі, що в свою чергу впливає на право здійснювати господарську діяльність відповідно до Конституції України.
Прийняте Рішення уповноваженої особи від 7.02.2025р. № 138 суперечать принципам недискримінації учасників та рівним ставленням до них, а також принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати Рішення уповноваженої особи від 7.02.2025р. № 138 неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель та скасувати його. 3. Зобов’язати Замовника ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСИ УКРАЇНИ" прийняти нове рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі UA-2025-01-07-008117-a (лот 3).
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга щодо порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Номер:
736d485acf2c43539a56dcbd85f5a756
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-07-008117-a.a1
Назва:
Скарга щодо порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Скарга:
Рішенням уповноваженої особи ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ" від 6.01.2025 № 27 оголошено проведення процедури відкритих торгів відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі — Закон) з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі — Особливості), за предметом закупівлі: Лісозаготівельні послуги Корсунь-Шевченківське надлісництво (філія «Центральний лісовий офіс») у т.ч.: Лот 1 - Лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4063 м3; Лот 2 - Лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4192 м3; Лот 3 - Лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4283 м3. (далі – Закупівля).
18.01.2025р. відбулося розкриття тендерних пропозицій стосовно Закупівлі в тому числі за Лот 2 - Лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) ) 4192 м3.
Згідно п. 36 Особливостей та за результатами оцінки тендерних пропозицій, проведеної електронною системою закупівель, тендерна пропозиція ФОП Бортницького Олександра Вікторовича (Код ЄДРПОУ: 2746220219) визначена як найбільш економічно вигідною.
Рішенням уповноваженої особи від 7.02.2025р. № 137 «Про визначення учасника переможцем процедури закупівлі та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю» ФОП Бортницький Олександр Вікторович (Код ЄДРПОУ: 2746220219) був визначений переможцем процедури Закупівлі за Лотом 2 та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.
Крім того, зазначеним рішенням Замовник стверджує, що тендерна пропозиція ФОП Бортницького Олександра Вікторовича в Закупівлі за лотом 2 відповідає вимогам тендерної документації та додаткам до неї, у т.ч. щодо предмета закупівлі, та потребам Замовника.
ТОВ "ФОРЕСТ ТРАНС СЕРВІС", як учасник Закупівлі, що надав другу за ціною тендерну пропозицію, вважає, що Рішення уповноваженої особи від 7.02.2025р. №137 прийняте з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у тому числі Закону України «Про публічні закупівлі», а наведені Замовником в зазначеному рішенні твердження не відповідають дійсності з огляду на наступне.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Статтею 22 Закону встановлено, що у тендерній документації, крім іншого, зазначаються такі відомості:
- один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством;
- вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг.
Додатком 1 до Тендерної документації Замовник, серед іншого, визначив наступні Кваліфікаційні критерії, встановлені відповідно до статті 16 Закону, у разі подання тендерної пропозиції за Лотом 2:
1) Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій:
- трактори – не менше 1 шт.;
- бензопили – не менше 1 шт.
- кущоріз – не менше 1 шт.
2) Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
- лісоруб (вальник лісу) не нижче 6 розряду – не менше 1 особи;
- лісоруб (вальник лісу) не нижче 4 розряду – не менше 1 особи.
- тракторист – не менше 1 осіб.
При цьому, Розділом 5 Додатку 8 до Тендерної документації передбачено, що Учасники повинні надати у складі тендерної пропозицій довідку за формою наведеною нижче, в якій має бути зазначено інформацію про кожного суб'єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи надання послуг, як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
№ з/п Повне найменування субпідрядника/співвиконавця, його реквізити та місцезнаходження Орієнтована вартість послуг, які надаватимуться субпідрядником/співвиконавцем у грн та % відповідно до ціни тендерної пропозиції Місцезнаходження субпідрядника/ співвиконавця, ПІБ контактної особи та телефон
Учасник, який не планує залучати до виконання робіт чи надання послуг, як субпідрядника/співвиконавця інших суб’єктів господарювання, повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку довільної форми із зазначенням відповідного факту.
Як документальне підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», ФОП Бортницький Олександр Вікторович (ІПН 2746220219) надав Довідку про наявність мінімальної кількості власної та/або залученої техніки (транспортних засобів, обладнання та устаткування, тощо) необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі вих. № 2 від 05.02.2025р. (копі - додається).
В довідці зазначено наявність однієї власної бензопили та одного власного кущоріза, а також наявність трактору колісного, як залученого на підставі договору суборенди.
Також ФОП Бортницький О.В. в складі тендерної пропозиції надав Довідку про наявність мінімальної кількості працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі вих № 04 від 14.01.2025р. (копія - додається), де зазначив, що учасник буде надавати послуги силами працівників субпідрядника.
Тобто, ФОП Бортницький О.В. взагалі не має в штаті працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі. А з необхідного обладнання в нього наявна лише бензопила та кущоріз. Заначений в документах трактор використовується ФОП Бортницький О.В. на умовах суборенди, а заявленим субпідрядником (Приватним підприємством «-ВООЛ-», код ЄДРПОУ 33909279) – на умовах договору оренди.
На підтвердження згоди Приватного підприємства «-ВООЛ-» (код ЄДРПОУ 33909279) надати для ФОП Бортницький О.В. лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4192 м3 згідно лоту 2 Закупівлі було надано Лист-згоду вих. №1-2ЛЗ від 05.02.2025 року (копія – додається). Зазначеним листом підтверджується можливість залучення працівників ПП «-ВООЛ-» до надання послуг та залучення ПП «-ВООЛ-» як субпідрядника/співвиконавця в обсязі менше 20%.
З аналізу наданої ФОП Бортницький О.В. тендерної пропозиції випливає, що він, як учасник Закупівлі, фактично не має можливості власними силами надати лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4192 м3 згідно лоту 2. Про це свідчить відсутність у нього найманих працівників відповідної кваліфікації та обмежена матеріально технічна база. Отже, фактично всі послуги будуть надаватися субпідрядником - Приватним підприємством «-ВООЛ-» (код ЄДРПОУ 33909279), шо не відповідає інформації, зазначеній в Листі-згоді вих. №1-2ЛЗ від 05.02.2025 року.
Виходячи з викладеного, відповідно до розділу 5 Додатку 8 до Тендерної документації ФОП Бортницький О.В. був зобов’язаний надати у складі тендерної пропозицій довідку за встановленою формою, в якій має бути зазначено інформацію про кожного суб'єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи надання послуг, як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Така довідка ФОП Бортницьким О.В. не подавалася.
Оскільки ФОП Бортницький О.В. не має змоги самостійно надати лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4192 м3 згідно лоту 2, а субпідрядник погоджується надати послуги в обсязі менше 20 %, ФОП Бортницький О.В. не відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим Замовником відповідно до статті 16 Закону.
Відповідно до статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Дії Замовника, що полягають у визначенні переможцем учасника ФОП Бортницького Олександра Вікторовича (ІПН 2746220219), який не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону, є прямим порушенням Закону України «Про публічні закупівлі», а також порушує права та охоронювані Законом інтереси ТОВ «Форест Транс Сервіс», як учасника процедури закупівлі, що в свою чергу впливає на право здійснювати господарську діяльність відповідно до Конституції України.
Прийняте Рішення уповноваженої особи від 7.02.2025р. № 137 суперечать принципам недискримінації учасників та рівним ставленням до них, а також принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Керуючись статтями 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати Рішення уповноваженої особи від 7.02.2025р. № 137 неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель та скасувати його.
3. Зобов’язати Замовника ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСИ УКРАЇНИ" прийняти нове рішення, яким переможцем процедури закупівлі UA-2025-01-07-008117-a (лот 2) визнати ТОВ "ФОРЕСТ ТРАНС СЕРВІС".
Додатки:
1) Копія Довідки про наявність мінімальної кількості власної та/або залученої техніки (транспортних засобів, обладнання та устаткування, тощо) необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі вих. № 2 від 05.02.2025р.;
2) Копія Довідки про наявність мінімальної кількості працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі вих № 04 від 14.01.2025р;
3) Копія Листа-згоди вих. №1-2ЛЗ від 05.02.2025 року.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ №202502-1201 (Лот 2).pdf 12.02.2025 18:03
- Скарга АМКУ №202502-1201 (Лот 2)-1.docx 12.02.2025 18:03
- sign.p7s 12.02.2025 18:04
- Рішення від 14.02.2025 № 2256.pdf 14.02.2025 14:54
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.02.2025 № 2721.pdf 24.02.2025 10:29
- Рішення від 21.02.2025 № 2721.pdf 26.02.2025 14:57
- Пояснення по суті скарги UA-2025-01-07-008117-a.a1 Лот 2.docx 18.02.2025 16:21
- Пояснення по суті скарги UA-2025-01-07-008117-a.a1 Лот 2.pdf 18.02.2025 16:21
- Обороно-сальдову відомість по рахунку 106 за січень 2025 року.pdf 18.02.2025 16:22
- Довідку про наявність мінімальної кількості власної таабо залученої техніки № 2 від 5.02.2025 р..pdf 18.02.2025 16:22
- Довідка № 5 від 14.01.2025 р про залучення суббпідрядників в обсязі менше 20%.pdf 18.02.2025 16:22
- Лист-згоду вих. №1-2ЛЗ ПП «-ВООЛ-» на залучення як субпідрядникаспіввиконавця в обсязі менше 20% вартості договору.pdf 18.02.2025 16:22
- Договір суборенди транспортного засобу № 6225 від 6.02.2025..pdf 18.02.2025 16:22
- Копії свідоцтв про реєстрацію трактору колісного, марка YTO NLX1054..pdf 18.02.2025 16:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.02.2025 18:58
Дата розгляду скарги:
21.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.02.2025 14:54
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
26.02.2025 14:57
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
98cb6dcd9a4448818a3e8a845b7318c7
Заголовок пункту скарги:
Скарга щодо порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Рішенням уповноваженої особи ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ" від 6.01.2025 № 27 оголошено проведення процедури відкритих торгів відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі — Закон) з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі — Особливості), за предметом закупівлі: Лісозаготівельні послуги Корсунь-Шевченківське надлісництво (філія «Центральний лісовий офіс») у т.ч.: Лот 1 - Лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4063 м3; Лот 2 - Лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4192 м3; Лот 3 - Лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4283 м3. (далі – Закупівля).
18.01.2025р. відбулося розкриття тендерних пропозицій стосовно Закупівлі в тому числі за Лот 2 - Лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) ) 4192 м3.
Згідно п. 36 Особливостей та за результатами оцінки тендерних пропозицій, проведеної електронною системою закупівель, тендерна пропозиція ФОП Бортницького Олександра Вікторовича (Код ЄДРПОУ: 2746220219) визначена як найбільш економічно вигідною.
Рішенням уповноваженої особи від 7.02.2025р. № 137 «Про визначення учасника переможцем процедури закупівлі та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю» ФОП Бортницький Олександр Вікторович (Код ЄДРПОУ: 2746220219) був визначений переможцем процедури Закупівлі за Лотом 2 та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.
Крім того, зазначеним рішенням Замовник стверджує, що тендерна пропозиція ФОП Бортницького Олександра Вікторовича в Закупівлі за лотом 2 відповідає вимогам тендерної документації та додаткам до неї, у т.ч. щодо предмета закупівлі, та потребам Замовника.
ТОВ "ФОРЕСТ ТРАНС СЕРВІС", як учасник Закупівлі, що надав другу за ціною тендерну пропозицію, вважає, що Рішення уповноваженої особи від 7.02.2025р. №137 прийняте з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у тому числі Закону України «Про публічні закупівлі», а наведені Замовником в зазначеному рішенні твердження не відповідають дійсності з огляду на наступне.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Статтею 22 Закону встановлено, що у тендерній документації, крім іншого, зазначаються такі відомості:
- один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством;
- вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг.
Додатком 1 до Тендерної документації Замовник, серед іншого, визначив наступні Кваліфікаційні критерії, встановлені відповідно до статті 16 Закону, у разі подання тендерної пропозиції за Лотом 2:
1) Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій:
- трактори – не менше 1 шт.;
- бензопили – не менше 1 шт.
- кущоріз – не менше 1 шт.
2) Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
- лісоруб (вальник лісу) не нижче 6 розряду – не менше 1 особи;
- лісоруб (вальник лісу) не нижче 4 розряду – не менше 1 особи.
- тракторист – не менше 1 осіб.
При цьому, Розділом 5 Додатку 8 до Тендерної документації передбачено, що Учасники повинні надати у складі тендерної пропозицій довідку за формою наведеною нижче, в якій має бути зазначено інформацію про кожного суб'єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи надання послуг, як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
№ з/п Повне найменування субпідрядника/співвиконавця, його реквізити та місцезнаходження Орієнтована вартість послуг, які надаватимуться субпідрядником/співвиконавцем у грн та % відповідно до ціни тендерної пропозиції Місцезнаходження субпідрядника/ співвиконавця, ПІБ контактної особи та телефон
Учасник, який не планує залучати до виконання робіт чи надання послуг, як субпідрядника/співвиконавця інших суб’єктів господарювання, повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку довільної форми із зазначенням відповідного факту.
Як документальне підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», ФОП Бортницький Олександр Вікторович (ІПН 2746220219) надав Довідку про наявність мінімальної кількості власної та/або залученої техніки (транспортних засобів, обладнання та устаткування, тощо) необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі вих. № 2 від 05.02.2025р. (копі - додається).
В довідці зазначено наявність однієї власної бензопили та одного власного кущоріза, а також наявність трактору колісного, як залученого на підставі договору суборенди.
Також ФОП Бортницький О.В. в складі тендерної пропозиції надав Довідку про наявність мінімальної кількості працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі вих № 04 від 14.01.2025р. (копія - додається), де зазначив, що учасник буде надавати послуги силами працівників субпідрядника.
Тобто, ФОП Бортницький О.В. взагалі не має в штаті працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі. А з необхідного обладнання в нього наявна лише бензопила та кущоріз. Заначений в документах трактор використовується ФОП Бортницький О.В. на умовах суборенди, а заявленим субпідрядником (Приватним підприємством «-ВООЛ-», код ЄДРПОУ 33909279) – на умовах договору оренди.
На підтвердження згоди Приватного підприємства «-ВООЛ-» (код ЄДРПОУ 33909279) надати для ФОП Бортницький О.В. лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4192 м3 згідно лоту 2 Закупівлі було надано Лист-згоду вих. №1-2ЛЗ від 05.02.2025 року (копія – додається). Зазначеним листом підтверджується можливість залучення працівників ПП «-ВООЛ-» до надання послуг та залучення ПП «-ВООЛ-» як субпідрядника/співвиконавця в обсязі менше 20%.
З аналізу наданої ФОП Бортницький О.В. тендерної пропозиції випливає, що він, як учасник Закупівлі, фактично не має можливості власними силами надати лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4192 м3 згідно лоту 2. Про це свідчить відсутність у нього найманих працівників відповідної кваліфікації та обмежена матеріально технічна база. Отже, фактично всі послуги будуть надаватися субпідрядником - Приватним підприємством «-ВООЛ-» (код ЄДРПОУ 33909279), шо не відповідає інформації, зазначеній в Листі-згоді вих. №1-2ЛЗ від 05.02.2025 року.
Виходячи з викладеного, відповідно до розділу 5 Додатку 8 до Тендерної документації ФОП Бортницький О.В. був зобов’язаний надати у складі тендерної пропозицій довідку за встановленою формою, в якій має бути зазначено інформацію про кожного суб'єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи надання послуг, як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Така довідка ФОП Бортницьким О.В. не подавалася.
Оскільки ФОП Бортницький О.В. не має змоги самостійно надати лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4192 м3 згідно лоту 2, а субпідрядник погоджується надати послуги в обсязі менше 20 %, ФОП Бортницький О.В. не відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим Замовником відповідно до статті 16 Закону.
Відповідно до статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Дії Замовника, що полягають у визначенні переможцем учасника ФОП Бортницького Олександра Вікторовича (ІПН 2746220219), який не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону, є прямим порушенням Закону України «Про публічні закупівлі», а також порушує права та охоронювані Законом інтереси ТОВ «Форест Транс Сервіс», як учасника процедури закупівлі, що в свою чергу впливає на право здійснювати господарську діяльність відповідно до Конституції України.
Прийняте Рішення уповноваженої особи від 7.02.2025р. № 137 суперечать принципам недискримінації учасників та рівним ставленням до них, а також принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
18.01.2025р. відбулося розкриття тендерних пропозицій стосовно Закупівлі в тому числі за Лот 2 - Лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) ) 4192 м3.
Згідно п. 36 Особливостей та за результатами оцінки тендерних пропозицій, проведеної електронною системою закупівель, тендерна пропозиція ФОП Бортницького Олександра Вікторовича (Код ЄДРПОУ: 2746220219) визначена як найбільш економічно вигідною.
Рішенням уповноваженої особи від 7.02.2025р. № 137 «Про визначення учасника переможцем процедури закупівлі та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю» ФОП Бортницький Олександр Вікторович (Код ЄДРПОУ: 2746220219) був визначений переможцем процедури Закупівлі за Лотом 2 та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.
Крім того, зазначеним рішенням Замовник стверджує, що тендерна пропозиція ФОП Бортницького Олександра Вікторовича в Закупівлі за лотом 2 відповідає вимогам тендерної документації та додаткам до неї, у т.ч. щодо предмета закупівлі, та потребам Замовника.
ТОВ "ФОРЕСТ ТРАНС СЕРВІС", як учасник Закупівлі, що надав другу за ціною тендерну пропозицію, вважає, що Рішення уповноваженої особи від 7.02.2025р. №137 прийняте з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у тому числі Закону України «Про публічні закупівлі», а наведені Замовником в зазначеному рішенні твердження не відповідають дійсності з огляду на наступне.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Статтею 22 Закону встановлено, що у тендерній документації, крім іншого, зазначаються такі відомості:
- один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством;
- вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг.
Додатком 1 до Тендерної документації Замовник, серед іншого, визначив наступні Кваліфікаційні критерії, встановлені відповідно до статті 16 Закону, у разі подання тендерної пропозиції за Лотом 2:
1) Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій:
- трактори – не менше 1 шт.;
- бензопили – не менше 1 шт.
- кущоріз – не менше 1 шт.
2) Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
- лісоруб (вальник лісу) не нижче 6 розряду – не менше 1 особи;
- лісоруб (вальник лісу) не нижче 4 розряду – не менше 1 особи.
- тракторист – не менше 1 осіб.
При цьому, Розділом 5 Додатку 8 до Тендерної документації передбачено, що Учасники повинні надати у складі тендерної пропозицій довідку за формою наведеною нижче, в якій має бути зазначено інформацію про кожного суб'єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи надання послуг, як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
№ з/п Повне найменування субпідрядника/співвиконавця, його реквізити та місцезнаходження Орієнтована вартість послуг, які надаватимуться субпідрядником/співвиконавцем у грн та % відповідно до ціни тендерної пропозиції Місцезнаходження субпідрядника/ співвиконавця, ПІБ контактної особи та телефон
Учасник, який не планує залучати до виконання робіт чи надання послуг, як субпідрядника/співвиконавця інших суб’єктів господарювання, повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку довільної форми із зазначенням відповідного факту.
Як документальне підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», ФОП Бортницький Олександр Вікторович (ІПН 2746220219) надав Довідку про наявність мінімальної кількості власної та/або залученої техніки (транспортних засобів, обладнання та устаткування, тощо) необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі вих. № 2 від 05.02.2025р. (копі - додається).
В довідці зазначено наявність однієї власної бензопили та одного власного кущоріза, а також наявність трактору колісного, як залученого на підставі договору суборенди.
Також ФОП Бортницький О.В. в складі тендерної пропозиції надав Довідку про наявність мінімальної кількості працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі вих № 04 від 14.01.2025р. (копія - додається), де зазначив, що учасник буде надавати послуги силами працівників субпідрядника.
Тобто, ФОП Бортницький О.В. взагалі не має в штаті працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі. А з необхідного обладнання в нього наявна лише бензопила та кущоріз. Заначений в документах трактор використовується ФОП Бортницький О.В. на умовах суборенди, а заявленим субпідрядником (Приватним підприємством «-ВООЛ-», код ЄДРПОУ 33909279) – на умовах договору оренди.
На підтвердження згоди Приватного підприємства «-ВООЛ-» (код ЄДРПОУ 33909279) надати для ФОП Бортницький О.В. лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4192 м3 згідно лоту 2 Закупівлі було надано Лист-згоду вих. №1-2ЛЗ від 05.02.2025 року (копія – додається). Зазначеним листом підтверджується можливість залучення працівників ПП «-ВООЛ-» до надання послуг та залучення ПП «-ВООЛ-» як субпідрядника/співвиконавця в обсязі менше 20%.
З аналізу наданої ФОП Бортницький О.В. тендерної пропозиції випливає, що він, як учасник Закупівлі, фактично не має можливості власними силами надати лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4192 м3 згідно лоту 2. Про це свідчить відсутність у нього найманих працівників відповідної кваліфікації та обмежена матеріально технічна база. Отже, фактично всі послуги будуть надаватися субпідрядником - Приватним підприємством «-ВООЛ-» (код ЄДРПОУ 33909279), шо не відповідає інформації, зазначеній в Листі-згоді вих. №1-2ЛЗ від 05.02.2025 року.
Виходячи з викладеного, відповідно до розділу 5 Додатку 8 до Тендерної документації ФОП Бортницький О.В. був зобов’язаний надати у складі тендерної пропозицій довідку за встановленою формою, в якій має бути зазначено інформацію про кожного суб'єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи надання послуг, як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Така довідка ФОП Бортницьким О.В. не подавалася.
Оскільки ФОП Бортницький О.В. не має змоги самостійно надати лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 4192 м3 згідно лоту 2, а субпідрядник погоджується надати послуги в обсязі менше 20 %, ФОП Бортницький О.В. не відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим Замовником відповідно до статті 16 Закону.
Відповідно до статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Дії Замовника, що полягають у визначенні переможцем учасника ФОП Бортницького Олександра Вікторовича (ІПН 2746220219), який не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону, є прямим порушенням Закону України «Про публічні закупівлі», а також порушує права та охоронювані Законом інтереси ТОВ «Форест Транс Сервіс», як учасника процедури закупівлі, що в свою чергу впливає на право здійснювати господарську діяльність відповідно до Конституції України.
Прийняте Рішення уповноваженої особи від 7.02.2025р. № 137 суперечать принципам недискримінації учасників та рівним ставленням до них, а також принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати Рішення уповноваженої особи від 7.02.2025р. № 137 неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель та скасувати його. 3. Зобов’язати Замовника ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСИ УКРАЇНИ" прийняти нове рішення, яким переможцем процедури закупівлі UA-2025-01-07-008117-a (лот 2) визнати ТОВ "ФОРЕСТ ТРАНС СЕРВІС".