• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Запасні частини до автобусів, код 34320000-6 за ДК 021:2015 «Механічні запасні частини, крім двигунів і частин двигунів»

Торги не відбулися

3 233 179.84 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 165.90 UAH
Період оскарження: 07.01.2025 16:36 - 12.01.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга щодо рішення Замовника

Номер: 88e5d3ddc7924663867b2009b4bf6a06
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-07-006980-a.c1
Назва: Скарга щодо рішення Замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 30.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.01.2025 13:33
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 03.02.2025 16:12
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО", Андрій Гапонов 380988161882 tov.avtoshini.prozoro@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 46f97c466ec248348f9bf7b8a51bd09d
Заголовок пункту скарги: Скарга щодо рішення Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 20.01.2025р. Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ “Автошини-Прозоро” – Протокол №30 від 20.01.2025 року (далі – Протокол відхилення). На підставі пункту 44 Особливостей - учасник процедури закупівлі тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей; тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.

Щодо ПІДСТАВ ВІДХИЛЕННЯ Замовником зазначено наступне:
«Під час розгляду пропозиції Учасника уповноваженою особою та відповідно листа Замовника - ініціатора закупівлі начальника СУРС та ТІ від 16.01.2025 №053/01/33-81, встановлено, що тендерна пропозиція не відповідає вимогам Замовника в частині Технічних вимог, викладених у Додатку 6 до тендерної документації, а саме:
Скаржник, не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції, вважаю зазначені вище підстави для відхилення надумані, а прийняте рішення незаконним, зокрема прийнятим всупереч вимог ч. 1, 4 та 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та таким, що порушує мої права.
Далі надаю обґрунтування:

1. Щодо володіння каталогами та іншими документами
Відповідно до п.1 Додатку 6 до тендерної документації встановлено наступну вимогу:
«1. Учасник повинен володіти каталогами, специфікаціями та іншими документами на запасні частини до автобусів, які експлуатуються в філіях КП «Київпастранс».»

В складі пропозиції Скаржника міститься документ «20 Довідка з інформацією про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (ЛОТ 2, 3).pdf», який має формальну помилку в зазначені виду транспорту - тролейбусів замість автобусів, наступного змісту: «Учасник ТОВ «Автошини-Прозоро» володіє каталогами, специфікаціями та іншими документами на запасні частини до тролейбусів, які експлуатуються в філіях КП «Київпастранс». Зазначене твердження не заперечує володіння Скаржником каталогами, специфікаціями та іншими документами на запасні частини до автобусів, які експлуатуються в філіях КП «Київпастранс».

Окрім того, документ «20 Довідка з інформацією про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (ЛОТ 2, 3).pdf» містить підтвердження виконання вимоги п. 1 Додатку 6 до тендерної документації, та підтверджує, що Скаржник володіє каталогами, специфікаціями та іншими документами на запасні частини до автобусів, які експлуатуються в філіях КП «Київпастранс», що випливає із змісту наступного абзацу, зазначеного Скаржником у даному документі: «Ми, Товариство з обмеженою відповідальністю «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО» гарантуємо постачання товару з наступними технічними, якісними та кількісними характеристиками та з дотриманням всіх вимог, відповідно до Додатку №6 до документації:…», що цілком підтверджує виконання вимоги п. 1 Додатку 6 до тендерної документації.

Відповідно до п. 4.1. Розділу І тендерної документації, предметом закупівлі являється - Запасні частини до автобусів, код 34320000-6 за ДК 021:2015 «Механічні запасні частини, крім двигунів і частин двигунів». Відповідно, володіння Скаржником каталогами, специфікаціями та іншими документами на запасні частини до автобусів, які експлуатуються в філіях КП «Київпастранс» не відноситься до самого предмета закупівлі та не є його характеристикою, оскільки Замовником закуповуються саме запчастини, а не каталоги, специфікації та інші документами на запасні частини до автобусів, чи будь-які інші друковані, чи електронні інформаційні матеріали, хоч зазначена вимога і міститься в Додатку 6 поряд із технічними вимогами до предмету закупівлі.
Відповідно до п. 43 Особливостей:
«43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»

Оскільки вище зазначена невідповідность не є інформацією про технічні, кількісні чи якісні характеристики предмета закупівлі та не змінює найменування товару, його марки, моделі тощо, Замовник мав би виконати вимоги п. 43 Особливостей.
Згідно з пунктом 43 Особливостей, у разі виявлення замовником у тендерній пропозиції учасника невідповідностей, які не є інформацією про технічні, кількісні чи якісні характеристики предмета закупівлі та не змінює найменування товару, його марки, моделі тощо, замовник зобов’язаний надати учаснику строк для усунення цих невідповідностей, який становить 24 години з моменту оприлюднення інформації про це в електронній системі закупівель (ЕСЗ).

Таким чином Замовником порушено вимоги п. 43 Особливостей щодо розміщення вимоги про усунення невідповідностей та порушено право Скаржника виправити невідповідності у своїй тендерні документації шляхом завантаження відповідних документів.

2. Щодо надання документів, що свідчать про поставку аналогічних товарів.
Відповідно до п. 2 Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації, від учасників вимагалося надання:
«2.1. Первинний(-і) документ(-и), що свідчить про поставку аналогічного товару на суму не менше 500,0 тис. грн., за будь-який період з 30.11.2023 р. по 30.11.2024 р.
2.2. Податкова накладна з квитанцією про реєстрацію (або у формі електронного документу) до кожного первинного документу, згідно вищезазначених вимог (надається тільки платниками ПДВ).»

Станом на кінцеву дату подання тендерних пропозицій Скаржником не було завантажено вище зазначених документів. Однак вимога про надання вище зазначених документів є кваліфікаційним критерієм та не містить в собі інформацію про технічні характеристики предмета закупівлі.

Відповідно до п. 43 Особливостей:
«43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»

Оскільки вище зазначена невідповідность не є інформацією про технічні, кількісні чи якісні характеристики предмета закупівлі та не змінює найменування товару, його марки, моделі тощо, Замовник мав би виконати вимоги п. 43 Особливостей.
Згідно з пунктом 43 Особливостей, у разі виявлення замовником у тендерній пропозиції учасника невідповідностей, які не є інформацією про технічні, кількісні чи якісні характеристики предмета закупівлі та не змінює найменування товару, його марки, моделі тощо, замовник зобов’язаний надати учаснику строк для усунення цих невідповідностей, який становить 24 години з моменту оприлюднення інформації про це в електронній системі закупівель (ЕСЗ).

Таким чином Замовником порушено вимоги п. 43 Особливостей щодо розміщення вимоги про усунення невідповідностей та порушено право Скаржника виправити невідповідності у своїй тендерні документації шляхом завантаження відповідних документів.


3. Щодо надання експертного висновку щодо рівня цін на запропонований товар.

Відповідно до п.13 Таблиці 2 Додатку 1 до тендерної документації, від учасників вимагалося надання:
«Учасник в складі тендерної пропозиції надає експертний Висновок згідно специфікації щодо підтвердження рівня цін від уповноважених державою органів, а саме Торгово-промислової палати України або Регіональної торгово-промислової палати або ДП «Держзовнішінформ», виданий не раніше 60 днів до кінцевої дати подання тендерних пропозицій.»
Станом на кінцеву дату подання тендерних пропозицій Скаржником не було завантажено вище зазначеного документу. Оскільки, Замовником закупоюються запасні частини, а не послуги із визначення рівня цін на товари, зазначена вимога про надання експертного висновку та сам цей висновок не містить технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та не змінює найменування товару, його марки, моделі тощо, тому підлягає виправленню в порядку п. 43 Особливостей.

Відповідно до п. 43 Особливостей:
«43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»

Оскільки вище зазначена невідповідность не є інформацією про технічні, кількісні чи якісні характеристики предмета закупівлі та не змінює найменування товару, його марки, моделі тощо, Замовник мав би виконати вимоги п. 43 Особливостей.
Згідно з пунктом 43 Особливостей, у разі виявлення замовником у тендерній пропозиції учасника невідповідностей, які не є інформацією про технічні, кількісні чи якісні характеристики предмета закупівлі та не змінює найменування товару, його марки, моделі тощо, замовник зобов’язаний надати учаснику строк для усунення цих невідповідностей, який становить 24 години з моменту оприлюднення інформації про це в електронній системі закупівель (ЕСЗ).

Таким чином Замовником порушено вимоги п. 43 Особливостей щодо розміщення вимоги про усунення невідповідностей та порушено право Скаржника виправити невідповідності у своїй тендерні документації шляхом завантаження відповідних документів.

Скаржник зазначає, що Замовник не розуміє чинного законодавства України, або навмисно шукає підставу відхилення, порушуючи законодавчі норми, спотворює інформацію та права надані йому Законом України «Про публічні закупівлі», для незаконного відхилення пропозиції Скаржника, на думку Учасника – Скаржника підстава відхилення Учасника-Скаржника, це тільки привід відхилити пропозицію учасника, а не реальне порушення умов документації.
Підсумовуючи все зазначене вище, всі вказані Замовником підстави відхилення пропозиції Скаржника, є незаконними, надуманими та такі, що порушують права Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)