-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Бензин А-95 (талони), Дизельне паливо (талони)
Завершена
311 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 558.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 558.50 UAH
Період оскарження:
07.01.2025 13:39 - 25.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
1d06044060854e469b0aa2afdc22bbd1
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-07-004020-a.b1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_11_01_2025_на умови ТД Замовника_UA-2025-01-07-004020-a.docx 11.01.2025 16:09
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 11.01.2025 16:09
- Скарга_11_01_2025_на умови ТД Замовника_ Біленьківська СР.pdf 11.01.2025 16:09
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 11.01.2025 16:09
- sign.p7s 11.01.2025 16:10
- Рішення від 14.01.2025 № 537.pdf 14.01.2025 16:03
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.01.2025 № 926.pdf 22.01.2025 12:02
- Рішення від 21.01.2025 № 926.pdf 22.01.2025 18:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.01.2025 20:01
Дата розгляду скарги:
21.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.01.2025 16:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.01.2025 18:02
Дата виконання рішення Замовником:
23.01.2025 11:39
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення від 21.01.2025 року виконано шляхом внесення змін до тендерної документації.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ee8dedd0f0b54665b1890e64b40b22ec
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації умову, відповідно до якої, у разі залучення партнерських АЗС надання листа від партнера про здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК за скретч-картками (талонами-дозволу) зразка Учасника.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.1. В п. 14.2. Вимоги до учасника Розділу 14 тендерної документації, Замовником визначена умова відповідно до якої у разі залучення партнерських АЗС надання листа від партнера про здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК за скретч-картками (талонами-дозволу) зразка Учасника:
«У разі залучення партнерських АЗС учасник повинен надати оригінал листа від партнера про гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК, що зазначені у довідці, протягом 2025 року, за скретч-картками (талонами-дозволу) зразка Учасника. Лист повинен бути виданий Учаснику не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даної закупівлі та повинен містити зразок копії (або оригіналів) скретч-карток (талонів-дозволів), за якими буде здійснюватися заправлення автотранспорту Замовника, ідентифікатор закупівлі;»
Дискримінаційна вимога в частині здійснення відпуску за скретч-картками (талонами-дозволу) зразка саме учасника
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність талонів зразка Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
«У разі залучення партнерських АЗС учасник повинен надати оригінал листа від партнера про гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК, що зазначені у довідці, протягом 2025 року, за скретч-картками (талонами-дозволу) зразка Учасника. Лист повинен бути виданий Учаснику не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даної закупівлі та повинен містити зразок копії (або оригіналів) скретч-карток (талонів-дозволів), за якими буде здійснюватися заправлення автотранспорту Замовника, ідентифікатор закупівлі;»
Дискримінаційна вимога в частині здійснення відпуску за скретч-картками (талонами-дозволу) зразка саме учасника
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність талонів зразка Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Біленьківська сільська рада Запорізького району Запорізької області внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Бензин А-95 (талони), Дизельне паливо (талони), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-07-004020-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову, відповідно до якої, у разі залучення партнерських АЗС надання листа від партнера про здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК за скретч-картками (талонами-дозволу) зразка Учасника.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
36389d7310674ad29ded7c87c22c1004
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності дозвільного документу на отримання палива, який має бути номіналом 15 літрів.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В Додатку № 1 до тендерної документації Замовником визначена вимогу щодо наявності дозвільного документу на отримання палива, який має бути номіналом 15 літрів:
«1.2. Паливо відпускається на підставі пред’явлення: дозвільних документів у формі скретч-карток (талонів – дозволів) на отримання палива на власних або орендованих АЗС учасника-переможця торгів або на АЗС партнерів учасника-переможця торгів. Дозвільний документ на отримання паливамає бути номіналом 10, 15 та 20 літрів по всій розгалуженій мережі АЗС єдиного зразку. Учасник має надати у складі пропозиції зразки дозвільних документів на отримання палива номіналом 10, 15 та 20 літрів. Уразі, якщо Учасник не є емітентом талонів на заправку автомобільним паливом, то такий Учасник зобов’язаний надати письмовий дозвіл емітента таких талонів, на використання їх учасником для виконання умов договору (на постачання палива між Учасником та Замовником).»
Дискримінаційні умови тендерної документації в частині наявності скретч-карток (талонів – дозволів) на отримання палива номіналом 15 літрів
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Зазначена мережа АЗС не має впровадженого в обігу номіналу талонів 15 літрів, при цьому має впроваджений в обіг номіал талонів 10 та 20 літрів. В кожній окремій мережі АЗС існує окремий зразок талону та затверджений номінал.
За таких умов взяти участь у закупівлі лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати Талони номіналом саме 15 літрів, що є дискримінаційним по відношеню до Скаржника.
Скражник не емітент талонів, але може запропонувати талони, емітовані партнером Скаржника номіналом 10 та 20 літрів для здійснення заправки автомобілів в мережі АЗС БРСМ-нафта за наступними адресами (з урахуванням вимоги Замовника в частині місцезнаходження АЗС за умовою місцерозташування за адресами:
За таких обставин, Скаржник може забезпечити Замовника здійсненням заправки в мережі АЗС партнера Скаржника БРСМ-нафта, але при цьому така мережа не має встановленого номіналу талонів 15 літрів.
«1.2. Паливо відпускається на підставі пред’явлення: дозвільних документів у формі скретч-карток (талонів – дозволів) на отримання палива на власних або орендованих АЗС учасника-переможця торгів або на АЗС партнерів учасника-переможця торгів. Дозвільний документ на отримання паливамає бути номіналом 10, 15 та 20 літрів по всій розгалуженій мережі АЗС єдиного зразку. Учасник має надати у складі пропозиції зразки дозвільних документів на отримання палива номіналом 10, 15 та 20 літрів. Уразі, якщо Учасник не є емітентом талонів на заправку автомобільним паливом, то такий Учасник зобов’язаний надати письмовий дозвіл емітента таких талонів, на використання їх учасником для виконання умов договору (на постачання палива між Учасником та Замовником).»
Дискримінаційні умови тендерної документації в частині наявності скретч-карток (талонів – дозволів) на отримання палива номіналом 15 літрів
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Зазначена мережа АЗС не має впровадженого в обігу номіналу талонів 15 літрів, при цьому має впроваджений в обіг номіал талонів 10 та 20 літрів. В кожній окремій мережі АЗС існує окремий зразок талону та затверджений номінал.
За таких умов взяти участь у закупівлі лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати Талони номіналом саме 15 літрів, що є дискримінаційним по відношеню до Скаржника.
Скражник не емітент талонів, але може запропонувати талони, емітовані партнером Скаржника номіналом 10 та 20 літрів для здійснення заправки автомобілів в мережі АЗС БРСМ-нафта за наступними адресами (з урахуванням вимоги Замовника в частині місцезнаходження АЗС за умовою місцерозташування за адресами:
За таких обставин, Скаржник може забезпечити Замовника здійсненням заправки в мережі АЗС партнера Скаржника БРСМ-нафта, але при цьому така мережа не має встановленого номіналу талонів 15 літрів.
×
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів емітованих мережею БРСМ-нафта, яка не містить впровадженого номіналу талону 15
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Біленьківська сільська рада Запорізького району Запорізької області внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Бензин А-95 (талони), Дизельне паливо (талони), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-07-004020-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності дозвільного документу на отримання палива, який має бути номіналом 15 літрів.