• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з управління медичними відходами категорії «В»,«С» з наданням пакувальної тари

Завершена

358 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 792.00 UAH
Період оскарження: 07.01.2025 13:05 - 26.01.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на прийняте протокольне рішення Замовника про визначення переможця закупівлі учасника ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» від 04.02.2025.

Номер: 88870f4ef1214ee2acc6b01268657e61
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-07-003633-a.a3
Назва: Скарга на прийняте протокольне рішення Замовника про визначення переможця закупівлі учасника ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» від 04.02.2025.
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 17.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.02.2025 16:09
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 03.03.2025 12:20
Автор: ТОВ "ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ", Богдан Захарченко +380671933515 tender@er-tec.com.ua http://er-tec.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4e8cbd5e46e84ddcbab77766ab1d7159
Заголовок пункту скарги: Скарга на прийняте протокольне рішення Замовника про визначення переможця торгів учасника ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» від 04.02.2025.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "1-А МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" (надалі - Замовник) були проведені відкриті торги з особливостями (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-07-003633-a) Послуги з управління медичними відходами категорії «В»,«С» з наданням пакувальної тари за ДК 021:2015 ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.
Пропозиції до участі у даній закупівлі були подані від:
- ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС " з ціною 270 000,00 грн. з ПДВ;
- ТОВ "ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ" з ціною 334 800,00 грн. з ПДВ;
- ТОВ " НВК "УКРЕКОПРОМ " з ціною 358 280,00 грн. з ПДВ.
04.02.2025 згідно Протокольного рішення щодо прийняття рішення уповноваженою особою було визначено переможцем торгів учасника ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» (надалі- Рішення).
ТОВ «ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ» як учасник даної процедури закупівлі не погоджується з рішенням Замовника, та вважає його протиправним та незаконним, та таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника (суб’єкта оскарження) на перемогу даній закупівлі на підставі нижчевикладеного.
Замовник передбачив у п. 13 розділу II Технічні вимоги до предмета закупівлі додатку 2 тендерної документації вимогу: 13. «Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів».
У преамбулі даного додатку Замовник також зазначив: невиконання вимог цього додатку тендерної документації у пропозиції Учасника призводить до її відхилення.
Замовником не було передбачено надання учасниками інших документів за цим пунктом вимоги, та/або зокрема декларацію про провадження господарської діяльності, у тому числі як альтернативний документ.
На зазначену вимогу учасником ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» не було надано дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.
Надана часником ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» декларація № 057880/24 про провадження господарської діяльності не відповідає вимогам п. 13 розділу II Технічні вимоги до предмета закупівлі додатку 2 тендерної документації.
Враховуючи зазначене, пропозиція учасника ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» не відповідає технічним вимогам до предмета закупівлі та вимогам тендерної документації, та має бути відхилена Замовником на підставі зазначеної вимоги додатку 2 тендерної документації та абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Скаржник вбачає у діях Замовника порушення базових принципів закупівлі, адже Замовник зобов’язаний дотримуватися відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників.
Зазначеним вище рішенням Замовника про визнання переможцем закупівлі ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС», пропозиція якого не відповідає технічним вимогам до предмета закупівлі визначених у тендерній документації, порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: a1e3eb475fb54c6eb482d20eb7cf30ff
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-07-003633-a.b2
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Скарга на умови тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.01.2025 16:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.01.2025 10:23
Дата виконання рішення Замовником: 24.01.2025 14:30
Коментар замовника щодо усунення порушень: Уповноважена особа Комунального підприємства «1-А міська клінічна лікарня Полтавської міської ради» повідомляє Постійно діючу адміністративну колегію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, про те, що вона неухильно дотримується рішення колегії № 808-р/пк-пз від 20.01.2025 року. На підставі чого було затверджено протокол Уповноваженої особи Комунального підприємства «1-А міська клінічна лікарня Полтавської міської ради» від 24.01.2025 р. (копія протоколу додається).
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 71e08573ceb34c148376a0d3e81a88c4
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Дискримінаційні умови встановлені в п.7 та 11 Додатку 2 до тендерної документації
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 4c70150e5601449283a0c9e4d1a217aa
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-07-003633-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації за закупівлею UA-2025-01-07-003633-a І. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ 07.01.2025 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель ProZorro) КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "1-А МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" було оприлюднено оголошення про проведення Відкритих торгів з особливостями № UA-2025-01-07-003633-a ID y PROZORRO a3bf01df47ee413ab7d65873e1aa70fb на закупівлю послуг за кодом «Послуги з управління медичними відходами категорії «В»,«С» з наданням пакувальної тари» код ДК 021:2015 – 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами. Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону). Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують 1. Відповідно до п.9 Додатку 2 до тендерної документації, Забезпечити Замовника необхідною кількістю вторинної пакувальної тари вимоги до якої викладені у Додатках 1,3 до Наказу МОЗ України від 08.06.2015 № 325 зі змінами (Надати гарантійний лист у довільній формі). Вторинна пакувальна тара для відходів категорії «В» згідно вимог тендерної документації, це – ємність стійка до механічних пошкоджень призначена для збирання медичних відходів категорії B з маркуванням: мішки чорного кольору для вторинного пакування органних відходів щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 700х1100 мм, що забезпечує безпечне зберігання та перевезення відходів до місць утилізації в кількості 200 шт; мішки для небезпечних відходів червоного кольору із відповідним маркуванням та написом згідно з вимогами Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами щільністю не менше 50 мкм та розміром не менше 700х1100мм в кількості 1000 шт. Надати гарантійний лист у довільній формі, а також фото мішків у розгорнутому вигляді з обох сторін, сертифікат відповідності паковання (тари) виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації із протоколом дослідження/випробування, декларації постачальника паковання (тари) про відповідність паковання технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року №289 (зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами). Відповідно до вимог пунктів 9,10,11,12 Розділу ІІІ Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами: 9.Збирання відходів проводиться якомога ближче до місць їхнього утворення в окремі ємності (контейнери, мішки/пакети), що візуально чітко розрізняються за кольором та/або маркуванням. 10. У місцях первинного утворення відходів повинні бути запасні ємності (контейнери, мішки/ пакети) для збирання відходів. 11. Наповнені ємності (контейнери/мішки/пакети) первинного паковання після збирання щільно закриваються, позначаються біркою для маркування (за необхідності), поміщуються в ємності (контейнери/мішки/пакети) вторинного паковання для зберігання та/або транспортування. Маркування і паковання небезпечних медичних відходів проводиться відповідно до додатка 1 до цих Правил. Відповідно до вимог пунктів 11, 16, 17 Розділу V Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами: 11. Відходи, окрім визначених підпунктом 1 пункту 1 цього розділу, збирають у ємності (контейнери або мішки/пакети), що стійкі до механічних пошкоджень і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 24 грудня 2004 року № 289, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 року за № 95/10375 (далі - Технічний регламент з підтвердження відповідності паковання). 16. Відходи, отримані з підрозділів, збирають у ємності (контейнери, мішки/пакети) вторинного паковання, які переміщують до приміщення для тимчасового зберігання відходів або передають для проведення їхнього оброблення/знешкодження. 17. Ємності (контейнери, мішки/пакети) вторинного паковання відходів повинні відповідати Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання, бути виготовлені з матеріалів, стійких до механічного впливу, високих та низьких температур. Контейнери вторинного паковання мають бути стійкими до мийних і дезінфекційних хімічних засобів, закриватися кришками, їхня конструкція не повинна допускати безконтрольного відкриття. Відповідно до вимог пункту 12 Розділу VІ Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами: 12. Вивезення відходів категорії С за межі території закладів, проводиться перевізником із дотриманням наступних вимог: 1) мішки/пакети вторинного паковання мають маркування відповідно до додатку 1 до цих Правил; 2) мішки/пакети вторинного паковання щільно закриті; 3) транспортування мішків/пакетів проводиться спеціалізованим транспортом (кабіна водія ізольована, вантажний кузов забезпечує ізоляцію від навколишнього середовища, а внутрішнє оздоблення стійке до очищення і нейтралізації). Як вбачається, вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами не встановлюють обов’язку до наявності сертифікатів. відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації із протоколом дослідження/випробування). Разом з тим, вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. передбачають вимоги до ємності (контейнери або мішки/пакети), що стійкі до механічних пошкоджень і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання. Замовник вимагає забезпечення вторинною сертифікованою пакувальною тарою. Натомість в цій частині, Замовник має можливість вимагати забезпечення пакувальною тарою, яка відповідає Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 24 грудня 2004 року № 289, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 року за № 95/10375. Законодавством не встановлено обов’язку сертифікації до пакування (тари) та вимог того що вказаний сертифікат має бути виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації . Вказана вимога тендерної документації є дискримінаційною, незаконною та має бути виключена у умов тендерної документації. Також звертаємо увагу, що Наказ № 325 МОЗ України 08.06.2015 р. не встановлює, що і мішки для збирання медичних відходів обов’язково мають бути чорного або червоного кольору, щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 700х1100 мм. Також незрозумілою є вимога щодо надання фото мішків, адже предметом закупівлі є код ДК 021:2015 – 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, а не придбання Замовником матеріалів пакування для небезпечних відходів. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації. Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі. Аналогічної позиції дотримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ згідно рішення № 17141-р/пк-пз від 21.10.2024 та рішення № 18481-р/пк-пз від 18.11.2024, які додаються в якості доказів по скарзі. Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників. ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції. В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні: -добросовісна конкуренція серед учасників; -максимальна економія, ефективність та пропорційність; -відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; -недискримінація учасників та рівне ставлення до них; -об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; -запобігання корупційним діям і зловживанням. Суб’єкт оскарження дійшов висновку, що в даній закупівлі Замовник не дотримується вимог чинного законодавства України, порушує основні принципи здійснення закупівель, зокрема, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, іншим вимогам чинного законодавства, чим руйнують систему публічних закупівель в цілому. З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду та розглянути в порядку Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178; 2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "1-А МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" під час проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2025-01-07-003633-a та задовольнити дану скаргу повністю; 3. КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "1-А МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" внести зміни до тендерної документації, відповідно до вимог, викладених в мотивувальній частині даної скарги. Додатки: 1) ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ Замовника із додатками; 2) Наказ МОЗ від 08.06.2015 № 325 Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами 3) рішення № 17141-р/пк-пз від 21.10.2024. 4) рішення № 18481-р/пк-пз від 18.11.2024.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.01.2025 13:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.01.2025 15:43
Дата виконання рішення Замовником: 24.01.2025 13:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: Уповноважена особа Комунального підприємства «1-А міська клінічна лікарня Полтавської міської ради» повідомляє Постійно діючу адміністративну колегію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, про те, що вона неухильно дотримується рішення колегії № 813-р/пк-пз від 20.01.2025 року. На підставі чого було затверджено протокол Уповноваженої особи Комунального підприємства «1-А міська клінічна лікарня Полтавської міської ради» від 24.01.2025 р. (копія протоколу додається).
Автор: ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ", Катышев Дмитрий 0504990920 DIM_KT@UECO.COM.UA https://ueco.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f1a1d5c7df5544059199b8b779c7fbb4
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
на дискримінаційні вимоги
тендерної документації за закупівлею UA-2025-01-07-003633-a
І. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ
07.01.2025 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель ProZorro) КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "1-А МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" було оприлюднено оголошення про проведення Відкритих торгів з особливостями № UA-2025-01-07-003633-a ID y PROZORRO a3bf01df47ee413ab7d65873e1aa70fb на закупівлю послуг за кодом «Послуги з управління медичними відходами категорії «В»,«С» з наданням пакувальної тари» код ДК 021:2015 – 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.
Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону).
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують
1. Відповідно до п.9 Додатку 2 до тендерної документації, Забезпечити Замовника необхідною кількістю вторинної пакувальної тари вимоги до якої викладені у Додатках 1,3 до Наказу МОЗ України від 08.06.2015 № 325 зі змінами (Надати гарантійний лист у довільній формі).
Вторинна пакувальна тара для відходів категорії «В» згідно вимог тендерної документації, це – ємність стійка до механічних пошкоджень призначена для збирання медичних відходів категорії B з маркуванням:
мішки чорного кольору для вторинного пакування органних відходів щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 700х1100 мм, що забезпечує безпечне зберігання та перевезення відходів до місць утилізації в кількості 200 шт;
мішки для небезпечних відходів червоного кольору із відповідним маркуванням та написом згідно з вимогами Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами щільністю не менше 50 мкм та розміром не менше 700х1100мм в кількості 1000 шт.
Надати гарантійний лист у довільній формі, а також фото мішків у розгорнутому вигляді з обох сторін, сертифікат відповідності паковання (тари) виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації із протоколом дослідження/випробування, декларації постачальника паковання (тари) про відповідність паковання технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року №289 (зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами).
Відповідно до вимог пунктів 9,10,11,12 Розділу ІІІ Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами:
9.Збирання відходів проводиться якомога ближче до місць їхнього утворення в окремі ємності (контейнери, мішки/пакети), що візуально чітко розрізняються за кольором та/або маркуванням.
10. У місцях первинного утворення відходів повинні бути запасні ємності (контейнери, мішки/ пакети) для збирання відходів.
11. Наповнені ємності (контейнери/мішки/пакети) первинного паковання після збирання щільно закриваються, позначаються біркою для маркування (за необхідності), поміщуються в ємності (контейнери/мішки/пакети) вторинного паковання для зберігання та/або транспортування.
Маркування і паковання небезпечних медичних відходів проводиться відповідно до додатка 1 до цих Правил.
Відповідно до вимог пунктів 11, 16, 17 Розділу V Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами:
11. Відходи, окрім визначених підпунктом 1 пункту 1 цього розділу, збирають у ємності (контейнери або мішки/пакети), що стійкі до механічних пошкоджень і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 24 грудня 2004 року № 289, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 року за № 95/10375 (далі - Технічний регламент з підтвердження відповідності паковання).
16. Відходи, отримані з підрозділів, збирають у ємності (контейнери, мішки/пакети) вторинного паковання, які переміщують до приміщення для тимчасового зберігання відходів або передають для проведення їхнього оброблення/знешкодження.
17. Ємності (контейнери, мішки/пакети) вторинного паковання відходів повинні відповідати Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання, бути виготовлені з матеріалів, стійких до механічного впливу, високих та низьких температур. Контейнери вторинного паковання мають бути стійкими до мийних і дезінфекційних хімічних засобів, закриватися кришками, їхня конструкція не повинна допускати безконтрольного відкриття.
Відповідно до вимог пункту 12 Розділу VІ Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами:
12. Вивезення відходів категорії С за межі території закладів, проводиться перевізником із дотриманням наступних вимог:
1) мішки/пакети вторинного паковання мають маркування відповідно до додатку 1 до цих Правил;
2) мішки/пакети вторинного паковання щільно закриті;
3) транспортування мішків/пакетів проводиться спеціалізованим транспортом (кабіна водія ізольована, вантажний кузов забезпечує ізоляцію від навколишнього середовища, а внутрішнє оздоблення стійке до очищення і нейтралізації).
Як вбачається, вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами не встановлюють обов’язку до наявності сертифікатів. відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації із протоколом дослідження/випробування).
Разом з тим, вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. передбачають вимоги до ємності (контейнери або мішки/пакети), що стійкі до механічних пошкоджень і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання. Замовник вимагає забезпечення вторинною сертифікованою пакувальною тарою. Натомість в цій частині, Замовник має можливість вимагати забезпечення пакувальною тарою, яка відповідає Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 24 грудня 2004 року № 289, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 року за № 95/10375.
Законодавством не встановлено обов’язку сертифікації до пакування (тари) та вимог того що вказаний сертифікат має бути виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації . Вказана вимога тендерної документації є дискримінаційною, незаконною та має бути виключена у умов тендерної документації.
Також звертаємо увагу, що Наказ № 325 МОЗ України 08.06.2015 р. не встановлює, що і мішки для збирання медичних відходів обов’язково мають бути чорного або червоного кольору, щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 700х1100 мм.
Також незрозумілою є вимога щодо надання фото мішків, адже предметом закупівлі є код ДК 021:2015 – 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, а не придбання Замовником матеріалів пакування для небезпечних відходів.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Аналогічної позиції дотримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ згідно рішення № 17141-р/пк-пз від 21.10.2024 та рішення № 18481-р/пк-пз від 18.11.2024, які додаються в якості доказів по скарзі.
Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників.
ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ
СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції.
В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні:
-добросовісна конкуренція серед учасників;
-максимальна економія, ефективність та пропорційність;
-відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
-недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
-об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
-запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб’єкт оскарження дійшов висновку, що в даній закупівлі Замовник не дотримується вимог чинного законодавства України, порушує основні принципи здійснення закупівель, зокрема, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, іншим вимогам чинного законодавства, чим руйнують систему публічних закупівель в цілому.
З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду та розглянути в порядку Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178;
2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "1-А МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" під час проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2025-01-07-003633-a та задовольнити дану скаргу повністю;
3. КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "1-А МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" внести зміни до тендерної документації, відповідно до вимог, викладених в мотивувальній частині даної скарги.
Додатки:
1) ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ Замовника із додатками;
2) Наказ МОЗ від 08.06.2015 № 325 Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами
3) рішення № 17141-р/пк-пз від 21.10.2024.
4) рішення № 18481-р/пк-пз від 18.11.2024.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації