• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Торги не відбулися

190 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 900.00 UAH
Період оскарження: 07.01.2025 11:09 - 12.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на неправомірне рішення замовника щодо відхилення пропозиції

Номер: 761d7a147e8c499f8dd82fa1152e7e7a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-07-002007-a.b1
Назва: СКАРГА на неправомірне рішення замовника щодо відхилення пропозиції
Скарга:
Дата розгляду скарги: 30.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.01.2025 14:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.02.2025 16:00
Дата виконання рішення Замовником: 04.02.2025 12:03
Коментар замовника щодо усунення порушень: На підставі рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №1438-р/пк-пз, рішення від 17.01.2025 р. № 03/01-е про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" (код ЄДРПОУ: 42827548) за процедурою закупівлі — "Електрична енергія", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-07002007-a скасовано, пропозицію учасника ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" повернено на кваліфікацію
Автор: ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД", Коваль Ольга 380631137124 angelkaaa@ukr.net http://gasenergotrade.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6fbd5d86994f4b168ef6d4a0d72fc5a2
Заголовок пункту скарги: Згідно з ПРОТОКОЛОМ розгляду тендерних пропозицій ТА ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 17.01.2025 р. № 03/01-е підставою відхилення пропозиції Учасника ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» стало наступне
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Згідно з ПРОТОКОЛОМ розгляду тендерних пропозицій ТА ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 17.01.2025 р. № 03/01-е підставою відхилення пропозиції Учасника ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» стало наступне:
«Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги", а саме шляхом завантаження документів тендерної пропозиції у формі електронних документів та накладення на кожен електронний документ пропозиції кваліфікованого електронного підпису (КЕП) / удосконаленим електронним підписом (УЕП) особи уповноваженої на підписання тендерної пропозиції». Учасниик ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» цієї вимоги не дотримався.
Таким чином, згідно до пп 2 пункту 44 Особливостей, тендерна пропозиція ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.»

ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не погоджується з такою підставою відхилення з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 1 Розділу 3 ТД Всі документи тендерної пропозиції подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель (шляхом завантаження сканованих документів або електронних документів в електронну систему закупівель).
Усі надані ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» у складі пропозиції документи містять підпис уповноваженої особи та печатку учасника.
Крім того, на тендерну пропозицію в цілому накладено КЕП учасника.
Отже, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» надано тендерну пропозицію яка відповідає вимогам тендерної документації.

Відповідно до п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, якщо Замовник вважав, що учасником надано тендерну пропозицію з порушенням вимог ТД, він повинен був розмістити повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Оскільки підписання кожного документу КЕПом не змінило б предмету закупівлі, а отже така невідповідність могла би бути усунута відповідно до зазначеного пункту Особливостей.
Відхиливши пропозицію ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» Замовник порушив наше право на можливість виправлення недоліків у тендерній пропозиції та позбавив шансу перемоги в даній закупівлі.
Замовником порушено порядок проведення процедури закупівлі та позбавлено Учасника законного права на виправлення невідповідностей.
Враховуючи дане, вважаємо, що пропозиція ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» була неправомірно відхиленою з наведеної підстави.
Підсумовуючи усе наведене вище, вважаємо, що відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" є неправомірним з наведеної Замовником підстави, а тому відповідне рішення повинно бути скасованим.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на неправомірне рішення замовника щодо відміни торгів

Номер: ba66b5179a11447eb4c51a48096b90dc
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-07-002007-a.a2
Назва: СКАРГА на неправомірне рішення замовника щодо відміни торгів
Скарга:
Дата розгляду скарги: 24.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.02.2025 14:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.02.2025 11:31
Дата виконання рішення Замовником: 27.02.2025 11:53
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №2787-р/пк-пз виконане
Автор: ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД", Коваль Ольга 380631137124 angelkaaa@ukr.net http://gasenergotrade.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 10dcc4ed425140b2afdcb68efcc17085
Заголовок пункту скарги: ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" не погоджується з цим рішенням Замовника і вважає, що уповноважена особа безпідставно скасувала процедуру закупівлі UA-2025-01-07-002007-a.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно з ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 05.02.2025 р. № 06/01-е підставою для відміни торгів стало наступне:
Замовником було виявлено ряд помилок, які були допущені під час планування, та оголошення процедури закупівлі відкритих торгів з особливостями ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія, ідентифікатор закупівлі № UA-2025-01-07-002007-a, а саме було невірно пораховано кількість електричної енергії, необхідної для забезпечення закладу до 31.12.2025 року, з урахуванням послуги з передачі та розподілу.
Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.

ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" не погоджується з цим рішенням Замовника і вважає, що уповноважена особа безпідставно скасувала процедуру закупівлі UA-2025-01-07-002007-a.
Відповідно до пп. 2 п. 50 Особливостей замовник відміняє тендер у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Однак, Замовником не зазначено, в чому саме полягає порушення вимог законодавства, не вказано, що означає «невірно пораховано кількість електричної енергії».
Якщо Замовником передбачено надто велику кількість предмету закупівлі, то незрозуміла доцільність відміни тендеру, адже тендерна документація та Закон передбачають можливість внесення змін до договору, у зв'язку із зменшенням обсягів закупівлі з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника.
Якщо Замовником передбачено надто малу кількість предмету закупівлі, Замовник мав взяти до уваги те, що від кінцевого строку подання вже минув місяць, що дозволило йому «зекономити» місяць постачання у майбутньому договорі.
Крім того, така ж кількість кіловат/годин електроенергії закуповувалася ним на попередніх торгах (UA-2024-12-26-010119-a), які Замовник не відміняв через невірно визначену кількість предмету закупівлі.
Також, хочемо зазначити, що Замовник не може порахувати чітко правильно кількість електроенергії, яку він використає, наперед, тому відміняти процедуру закупівлі з наведених підстав, ще не уклавши договір та не почавши споживання, є необґрунтованим.

Крім того, вважаємо, що Замовником неправомірно застосовано вказану підставу для відміни торгів з огляду на наступне:
По-перше: Замовником формально порушено порядок прийняття рішення про відміну торгів за підпунктом 2 пункту 50 Постанови про особливості, оскільки для законності такого рішення необхідно не лише заявити про нібито існування факту порушень, які впливають на порядок проведення процедури закупівлі, але і довести обставини, що вказані порушення не можуть бути усунуті іншим чином ніж прийняттям рішення про відміну закупівлі (зокрема, пояснити чому не можливе внесення змін до Договору про закупівлю);
По-друге: Замовник використовуючи як підставу підпункт 2 пункту 50 Постанови про особливості зобов’язаний також надати ОПИС ТАКИХ ПОРУШЕНЬ, що складають основу для прийняття рішення про відміну тендеру. Ні протокольне рішення Уповноваженої особи, ні інформація в системі Prozorro не містить опису щодо кожного конкретного порушення, яке б можна було використати для формування правової позиції щодо рішення про відміну торгів;
По-третє: Замовник торгів не є уповноваженим органом згідно Закону, який має право встановлювати юридичний факт порушення законодавства, в тому числі щодо своїх же процедур закупівлі. Звертаємо увагу, що здійснювати перевірку, моніторинг та ревізію процедур закупівлі в рамках прямих положень Закону та Постанови про особливості може лише Держаудитслужба України. Правоохоронні органи здійснюють відповідні перевірки в рамках спеціального законодавства, в тому числі КК України.
Замовником не надано жодних доказів тих обставин, що Держаудитслужбою України як центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю) проведено Моніторинг процедури закупівлі та встановлено порушення порядку проведення процедури закупівлі, які зумовлюють прийняття рішення Замовником про відміну тендеру.
Відсутніми є також відповідні рішення і інших правоохоронних органів.
По-четверте: Замовник торгів «виявив» порушення законодавства саме після негативного для себе рішення Комісії в частині розгляду Скарги ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" про неправомірне відхилення його пропозиції. Хоча до подання такої скарги Замовник торгів не бачив жодних, так званих, порушень.
Отже, враховуючи, що рішення про відміну закупівлі не було підтверджено жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами, вважаємо, що Замовником застосовано штучну підставу для відміни Торгів.
Невірно порахована кількість електричної енергії не є порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Підсумовуючи, вважаємо, що підстав для відміни тендеру не вбачається, оскільки відсутні підстави: неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Відмінивши тендер, Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено наші права та інтереси.
Порушення наших прав та інтересів полягає також в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовник повинен був укласти договір з нами, за результатами якого ми мали б змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором. Неправомірно відмінивши тендер, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей.
Наданим протокольним рішенням від 05.02.2025 р. № 06/01-е щодо відміни торгів Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив правомірність відміни Процедури закупівлі згідно наведеної підстави.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення