-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015-03410000-7 Деревина (Паливна деревина) 1 група
на очікувану вартість
Торги не відбулися
6 600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 33 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 33 000.00 UAH
Період оскарження:
07.01.2025 10:49 - 12.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірні рішення, дії та бездіяльність Замовника
Номер:
fc0424b7b0784d64a2fd3bcfab1edd78
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-07-001678-a.a1
Назва:
Скарга на неправомірні рішення, дії та бездіяльність Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга І АМКУ.docx 25.01.2025 19:01
- 1_ТД на закупівлю дров в 2025_січень тв.п-нова редакція від 10.01.2025.doc 25.01.2025 19:01
- UA-2025-01-07-001678-a-awards.pdf 25.01.2025 19:01
- протокол №8 від 24.01.2025.pdf 25.01.2025 19:01
- Contract_UUB_17066_4_.pdf 25.01.2025 19:01
- Скарга І АМКУ.pdf 25.01.2025 19:01
- Лист-роз?яснення І Невідповідності.pdf 25.01.2025 19:01
- Лист походження.pdf 25.01.2025 19:01
- Повідомлення з Вимогою про усунення невідповідностей.docx 25.01.2025 19:01
- Квитанція.pdf 25.01.2025 19:40
- Квитанція.pdf 25.01.2025 19:46
- Скарга І АМКУ.pdf.p7s 27.01.2025 10:10
- Рішення від 28.01.2025 № 1243.pdf 28.01.2025 15:27
- інформація про резолютивну чаcтину рішення від 04.02.2025 №1677.pdf 05.02.2025 12:05
- рішення від 04.02.2025 №1677.pdf 06.02.2025 17:08
- протокол 43 від 28.02.2025.pdf 28.02.2025 11:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.01.2025 19:38
Дата розгляду скарги:
04.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.01.2025 15:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.02.2025 17:08
Дата виконання рішення Замовником:
28.02.2025 11:32
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛ)
28.02.2025 №43 м. Суми
Порядок денний:
1. Про скасування рішення, прийнятого під час проведення процедури закупівлі товару згідно коду ДК 021:2015-03410000-7 Деревина (Паливна деревина) 1 група (тверді породи: дуб, бук, граб, ясень, акація, клен, в’яз) (далі – Закупівля), на підставі частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2025-01-07-001678-a.
Під час розгляду першого питання порядку денного:
Під час проведення Закупівлі було прийнято рішення від 24.01.2025 №8 (далі – Рішення), згідно з яким тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГРО-Х» було відхилено.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04.02.2025 №1677-р/пк-пз зобов’язано Квартирно-експлуатаційний відділ м. Суми скасувати Рішення.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
ВИРІШИЛА:
1. Скасувати Рішення від 24.01.2025 №8
Уповноважена особа ________________ Інна ФЕДОРЧЕНКО
Підпис
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
2856b6306eff410f9c310bb773dc0271
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х», код ЄДРПОУ 43969067, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-07-001678-a.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
07 січня 2025 року Квартирно-експлуатаційним відділом м. Суми оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю Код ДК 021:2015-03410000-7 Деревина (Паливна деревина) 1 група.
Скаржник - Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» прийняло рішення взяти участь в процедурі закупівель та 14 січня 2025 року подало тендерну пропозицію на суму 6 600 000,00 грн.
Після розкриття тендерних пропозицій було визначено, що було подано одну тендерну пропозицію та скаржник є одним учасником.
22 січня 2025 року о 17:47 Замовником – Квартирно-експлуатаційним відділом м. Суми в електронній системі закупівель розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
24 січня 2025 року Замовником – Квартирно-експлуатаційним відділом м. Суми було прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію учасника (Протокольне рішення (Протокол) № 8 від 24.01.2025), а о 10:13 22 січня 2025 року такий протокол був оприлюднений такий протокол в елекронній системі закупівель.
Замовник в Протокольному рішенні (Протокол) № 8 від 24.01.2025 року зазначає:
Тендерна документація містить такі вимоги технічної специфікації до предмета закупівлі: відповідно до п. 10 Додатку 2 Тендерної документації затвердженої протоколом № 2 від 02.01.2025 (надалі – Тендерна документація) учасник повинен додатково надати: - скан-копію підтверджуючих документів, щодо законності походження деревини (лісорубний квиток (для постійних лісокористувачів) для інших учасників біржовий договір з постійними лісокористувачами на закупівлю деревини паливної 1 групи (тверді породи) у загальній кількості не менше 70 % зазначеної у тендерній документації).
Учасником було надано договір купівлі-продажу необробленої деревини № UUB-17066-4 від 07.10.2024 р. (файл: Contract_UUB_17066_4_.pdf) укладений між Державним спеціалізованим господарським підприємством «Ліси України» та ТОВ «ПРИВАТ-БІЗНЕС». ТОВ «ПРИВАТ-БІЗНЕС» не є учасником закупівлі. Інші документи (договори), що б підтверджували відповідність Учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» у визначеній частині відсутні.
Умовами тендерної документації не передбачено подання учасниками будь яких інших документів, окрім вище згаданих, на підтвердження законності походження деревини.
Слід зазначити, що закупівля оголошена 07.01.2025 року та за період уточнення та подання пропозицій умови тендерної документації не були оскаржені, а також відсутні звернення та вимоги від учасників.
Згідно з пунктом 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
На виконання даної норми законодавства Замовником було розміщено повідомлення з вимогою усунення невідповідностей затверджене протоколом № 7 від 22.01.2025 року.
Учасником було розміщено лист-роз?яснення вих. № 22.01/1 від 22.01.2025 року (файл: Лист-роз?яснення І Невідповідності.pdf), проте не надано біржовий договір учасника з постійними лісокористувачами на закупівлю деревини паливної 1 групи (тверді породи) у загальній кількості не менше 70 % зазначеної у тендерній документації).
Також, учасником не доведено неможливість виконання даної вимоги.
Відповідно до п. 3 розділу V Тендерної документації Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) Учасник процедури закупівлі, зокрема: не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
2) Тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.
Скаржник - Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» вважає Оскаржуване рішення незаконним та необґрунтованим з огляду на наступне:
1) По-перше:
Замовником порушені вимоги, передбачені пунктом 46 Особливостей.
Так, згідно пункту 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель
В оскаржуваному рішенні Замовник зазначає, що тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Такі підстави відхилення передбачені:
абзацом 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей (не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей);
та абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей (не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей).
Так, Замовник в оскаржуваному рішенні посилається на положення Особливостей, а саме на підпункт 2 пункту 44 Особливостей, та зазначає, що тендерна пропозиція учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.
При цьому, в оскаржуваному рішенні Замовника не міститься посилання на абзац 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, як на підставу для відхилення.
Разом з цим, в електронній системі закупівель в Протоколі розкриття тендерних пропозицій UA-2025-01-07-001678-a Замовником зазначено: «не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».
Будь-яких інших посилань на відповідні положення Особливостей, які є підставою для відхилення Учасника (Скаржника) ні в оскаржуваному рішенні, ні в електронній системі закупівель відсутні. При цьому, відомості про підстави відхилення тендерної пропозиції скаржника в оскаржуваному рішенні відрізняються від підстав, що оприлюднені в електронній системі закупівель (Протоколі розкриття тендерних пропозицій UA-2025-01-07-001678-a), що свідчить про порушення процедури закупівлі при прийнятті та оприлюдненні оскаржуваного рішення.
2) По-друге:
Тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» відповідає умовам технічної специфікації, а підстави для оприлюднення вимоги у замовника були відсутні.
При цьому, сама вимога не відповідає умовам тендерної документації.
Як вже було зазначено, 22 січня 2025 року о 17:47 Замовником – Квартирно-експлуатаційним відділом м. Суми в електронній системі закупівель розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. (Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей надається в окремому файлі, та розміщене в електронній системі закупівель).
Так, зі змісту повідомлення Замовник зазначає:
Відповідно п. 10 Додатку 2 ТД учасник має додатково надати: скан-копію підтверджуючих документів, щодо законності походження деревини (лісорубний квиток (для постійних лісокористувачів) для інших учасників біржовий договір з постійними лісокористувачами на закупівлю деревини паливної 1 групи (тверді породи) у загальній кількості не менше 70 % зазначеної у тендерній документації). Замовником чітко обумовлено вимогу про укладення подання біржових договорів саме Учасником (Учасниками) закупівлі. Учасником було надано договір купівлі-продажу необробленої деревини № UUB-17066-4 від 07.10.2024 р. (файл: Contract_UUB_17066_4_.pdf) укладений між Державним спеціалізованим господарським підприємством «Ліси України» та ТОВ «ПРИВАТ-БІЗНЕС». ТОВ «ПРИВАТ-БІЗНЕС» не є учасником закупівлі. Інші документи (договори), що б підтверджували відповідність Учасника у визначеній частині відсутні. З врахуванням вищевикладеного Учасником не виконано вимогу тендерної документації в даній частині.
Вимоги даного пункту привести до відповідності шляхом надання документів, а саме біржовий договір укладений учасником з постійними лісокористувачами.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» (далі – Учасник) повідомляє, що вказане повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей не відповідає дійсності, та суперечить вимогам тендерної документації, а також принципам здійснення публічних закупівель, визначених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема в частині об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, та заборони встановлення дискримінаційних вимог до учасників.
Так, пункт 10 Додатку 2 до Тендерної документації містить вимогу:
Додатково надати:
- скан-копію підтверджуючих документів, щодо законності походження деревини (лісорубний квиток (для постійних лісокористувачів) для інших учасників біржовий договір з постійними лісокористувачами на закупівлю деревини паливної 1 групи (тверді породи) у загальній кількості не менше 70 % зазначеної у тендерній документації);
Варто звернути увагу на те, що тендерна документація, зокрема пункт 10 додатку 2 не містить вимоги про подання біржових договорів, які укладені саме Учасником (Учасниками) закупівлі. Такий пункт містить чітку вимогу надати підтверджуючі документи щодо законності походження деревини:
або лісорубний квиток - для постійних лісокористувачів
або біржовий договір з постійними лісокористувачами на закупівлю деревини паливної 1 групи (тверді породи) у загальній кількості не менше 70 % зазначеної у тендерній документації) - для інших учасників.
При цьому, вимоги, що такий біржовий договір повинен бути укладений з постійними лісокористувачами саме учасником закупівлі – в тендерній документації не міститься.
Так само і не міститься обмежень, що учасниками не можуть бути інші суб?єкти господарювання, окрім постійних лісокористувачів та осіб, котрі укладають біржові угоди з постійними лісокористувачами, тобто не можуть бути учасниками особи, які здійснюють оптовою чи роздрібною торгівлею деревиною, котру закупили в осіб, котрі укладають біржові угоди з постійними лісокористувачами, в інших оптових чи роздрібних торговців тощо.
А пункт 5 розділу 1 Тендерної документації, який передбачає, що Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах, підтверджує описане абзацом вище.
Як було зазначено й в листі-роз?ясненні № 16/01 від 14.01.2025 року, Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» на підтвердження законності походження деревини надано ДОГОВІР купівлі – продажу необробленоі? деревини № UUB-17066-4 від 07 жовтня 2024 року, укладений Товариством з обмеженою відповідальністю "ПРИВАТ-БІЗНЕС", код ЄДРПОУ 3328866 (у якого закуповувалась деревина учасником) з постійним лісокористувачем на закупівлю деревини паливної 1 групи (тверді породи) у загальній кількості не менше 70 % зазначеної у тендерній документації.
Тобто, Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» надано скан-копію підтверджуючих документів, щодо законності походження деревини, яким для інших учасників - є біржовий договір з постійними лісокористувачами на закупівлю деревини паливної 1 групи (тверді породи) у загальній кількості не менше 70 % зазначеної у тендерній документації).
Згідно з пунктом 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до абзацу першого пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Згідно з частиною дев’ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, неподання Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» біржового договору, укладеного учасником з постійними лісокористувачами, не є та не може бути невідповідністю в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, оскільки подання такого документу не передбачалося тендерною документацією. Відповідно, подавати такий документ у Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» відсутні як підстави, так і обов?язок.
При цьому, повідомляємо, що з цих самих причин (неподання біржового договору, укладеного учасником з постійними лісокористувачами – не є та не може бути невідповідністю в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, оскільки подання такого документу не передбачалося тендерною документацією) у замовника відсутні підстави для відхилення нашої пропозиції за абзацом 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Слід звернути увагу, що Скаржником було надано Замовнику Лист-роз?яснення № 22.01/1 від 22 січня 2025 року, аналогічного змісту (пункту 2 цієї скарги).
Також, згідно підпункту 2 «Інші умови тендерної документації» пункту 2 «Інша інформація» розділу «V. Розгляд та оцінка тендерних пропозицій» Тендерної документації у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз'яснення/нь державних органів або не накладення електронного підпису.
Як, вже було зазначено, Учасником (Скаржником) у складі тендерної пропозиції було надано Лист-роз?яснення № 16/01 від 14.01.2025 року, та ДОГОВІР купівлі – продажу необробленоі? деревини № UUB-17066-4 від 07 жовтня 2024 року, укладений Товариством з обмеженою відповідальністю "ПРИВАТ-БІЗНЕС", код ЄДРПОУ 3328866 (у якого закуповувалась деревина учасником) з постійним лісокористувачем на закупівлю деревини паливної 1 групи (тверді породи) у загальній кількості не менше 70 % зазначеної у тендерній документації, а також було надано Замовнику Лист-роз?яснення № 22.01/1 від 22 січня 2025 року у період, що не перевищує 24 години з моменту оприлюднення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, що в свою чергу підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника умовам технічної специфікації.
Враховуючи викладене, Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» у складі тендерної пропозиції надано скан-копію підтверджуючих документів, щодо законності походження деревини, яким для інших учасників - є біржовий договір з постійними лісокористувачами на закупівлю деревини паливної 1 групи (тверді породи) у загальній кількості не менше 70 % зазначеної у тендерній документації, а тендерна пропозиція учасника відповідає умовам технічної специфікації. При цьому, підстав для подання документів Скаржником, які вимагав Замовник у вимозі про усунення невідповідностей, не було, оскільки такі документи не вимагались тендерною документацією.
Тобто, оскаржуване рішення (Протокольне рішення (Протокол) № 8 від 24.01.2025 року) підлягає скасуванню.
3) По-третє:
У замовника в цілому не було підстав для відхилення тендерної пропозиції Скаржника, та таке відхилення, а відповідно прийняття оскаржуваного рішення суперечить пункту 44 Особливостей.
Тендерна документація затверджена Рішенням Уповноваженої особи ПРОТОКОЛ №2 від 02.01.2025 р., зі змінами затвердженими Рішенням Уповноваженої особи ПРОТОКОЛ №3 від 10.01.2025 р.
Так, зі змісту тендерної документації вбачається, що вона містить 4 додатки:
Додаток 1 Кваліфікаційні критерії, вимоги до учасників відповідно до статті 17 Закону та інші вимоги.
Додаток 2 Технічні вимоги до предмету закупівлі
Додаток 3 Проект Договору
Додаток 4 Форма “Тендерна пропозиція”
Так, згідно пункту 44 Особливостей (абзац 20) відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Пункт 28 Особливостей передбачає, що Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Слід зазначити, що Тендерна документація не містить окремого додатку з переліком документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який би містив вимогу надання документу - біржового договору, укладеного учасником з постійними лісокористувачами.
Так само і вимога надати скан-копію підтверджуючих документів, щодо законності походження деревини (лісорубний квиток (для постійних лісокористувачів) для інших учасників біржовий договір з постійними лісокористувачами на закупівлю деревини паливної 1 групи (тверді породи) у загальній кількості не менше 70 % зазначеної у тендерній документації) – не міститься в окремому додатку з переліком документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (такий перелік відсутній в принципі).
Таким чином, у Замовника були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції скаржника згідно пункту 44 Особливостей, а оскаржуване рішення (Протокольне рішення (Протокол) № 8 від 24.01.2025 року) підлягає скасуванню.
Згідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Ураховуючи наведене, Замовник порушив процедуру закупівлі при прийнятті та оприлюдненні оскаржуваного рішення, безпідставно відхилив тендерну пропозицію, порушивши вимоги Особливостей в цій частині та порушив право Скаржника - Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» бути обраним переможцем закупівлі, оскільки наша тендерна пропозиція була найбільш економічно вигідною.
Скаржник - Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» прийняло рішення взяти участь в процедурі закупівель та 14 січня 2025 року подало тендерну пропозицію на суму 6 600 000,00 грн.
Після розкриття тендерних пропозицій було визначено, що було подано одну тендерну пропозицію та скаржник є одним учасником.
22 січня 2025 року о 17:47 Замовником – Квартирно-експлуатаційним відділом м. Суми в електронній системі закупівель розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
24 січня 2025 року Замовником – Квартирно-експлуатаційним відділом м. Суми було прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію учасника (Протокольне рішення (Протокол) № 8 від 24.01.2025), а о 10:13 22 січня 2025 року такий протокол був оприлюднений такий протокол в елекронній системі закупівель.
Замовник в Протокольному рішенні (Протокол) № 8 від 24.01.2025 року зазначає:
Тендерна документація містить такі вимоги технічної специфікації до предмета закупівлі: відповідно до п. 10 Додатку 2 Тендерної документації затвердженої протоколом № 2 від 02.01.2025 (надалі – Тендерна документація) учасник повинен додатково надати: - скан-копію підтверджуючих документів, щодо законності походження деревини (лісорубний квиток (для постійних лісокористувачів) для інших учасників біржовий договір з постійними лісокористувачами на закупівлю деревини паливної 1 групи (тверді породи) у загальній кількості не менше 70 % зазначеної у тендерній документації).
Учасником було надано договір купівлі-продажу необробленої деревини № UUB-17066-4 від 07.10.2024 р. (файл: Contract_UUB_17066_4_.pdf) укладений між Державним спеціалізованим господарським підприємством «Ліси України» та ТОВ «ПРИВАТ-БІЗНЕС». ТОВ «ПРИВАТ-БІЗНЕС» не є учасником закупівлі. Інші документи (договори), що б підтверджували відповідність Учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» у визначеній частині відсутні.
Умовами тендерної документації не передбачено подання учасниками будь яких інших документів, окрім вище згаданих, на підтвердження законності походження деревини.
Слід зазначити, що закупівля оголошена 07.01.2025 року та за період уточнення та подання пропозицій умови тендерної документації не були оскаржені, а також відсутні звернення та вимоги від учасників.
Згідно з пунктом 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
На виконання даної норми законодавства Замовником було розміщено повідомлення з вимогою усунення невідповідностей затверджене протоколом № 7 від 22.01.2025 року.
Учасником було розміщено лист-роз?яснення вих. № 22.01/1 від 22.01.2025 року (файл: Лист-роз?яснення І Невідповідності.pdf), проте не надано біржовий договір учасника з постійними лісокористувачами на закупівлю деревини паливної 1 групи (тверді породи) у загальній кількості не менше 70 % зазначеної у тендерній документації).
Також, учасником не доведено неможливість виконання даної вимоги.
Відповідно до п. 3 розділу V Тендерної документації Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) Учасник процедури закупівлі, зокрема: не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
2) Тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.
Скаржник - Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» вважає Оскаржуване рішення незаконним та необґрунтованим з огляду на наступне:
1) По-перше:
Замовником порушені вимоги, передбачені пунктом 46 Особливостей.
Так, згідно пункту 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель
В оскаржуваному рішенні Замовник зазначає, що тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Такі підстави відхилення передбачені:
абзацом 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей (не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей);
та абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей (не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей).
Так, Замовник в оскаржуваному рішенні посилається на положення Особливостей, а саме на підпункт 2 пункту 44 Особливостей, та зазначає, що тендерна пропозиція учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.
При цьому, в оскаржуваному рішенні Замовника не міститься посилання на абзац 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, як на підставу для відхилення.
Разом з цим, в електронній системі закупівель в Протоколі розкриття тендерних пропозицій UA-2025-01-07-001678-a Замовником зазначено: «не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».
Будь-яких інших посилань на відповідні положення Особливостей, які є підставою для відхилення Учасника (Скаржника) ні в оскаржуваному рішенні, ні в електронній системі закупівель відсутні. При цьому, відомості про підстави відхилення тендерної пропозиції скаржника в оскаржуваному рішенні відрізняються від підстав, що оприлюднені в електронній системі закупівель (Протоколі розкриття тендерних пропозицій UA-2025-01-07-001678-a), що свідчить про порушення процедури закупівлі при прийнятті та оприлюдненні оскаржуваного рішення.
2) По-друге:
Тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» відповідає умовам технічної специфікації, а підстави для оприлюднення вимоги у замовника були відсутні.
При цьому, сама вимога не відповідає умовам тендерної документації.
Як вже було зазначено, 22 січня 2025 року о 17:47 Замовником – Квартирно-експлуатаційним відділом м. Суми в електронній системі закупівель розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. (Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей надається в окремому файлі, та розміщене в електронній системі закупівель).
Так, зі змісту повідомлення Замовник зазначає:
Відповідно п. 10 Додатку 2 ТД учасник має додатково надати: скан-копію підтверджуючих документів, щодо законності походження деревини (лісорубний квиток (для постійних лісокористувачів) для інших учасників біржовий договір з постійними лісокористувачами на закупівлю деревини паливної 1 групи (тверді породи) у загальній кількості не менше 70 % зазначеної у тендерній документації). Замовником чітко обумовлено вимогу про укладення подання біржових договорів саме Учасником (Учасниками) закупівлі. Учасником було надано договір купівлі-продажу необробленої деревини № UUB-17066-4 від 07.10.2024 р. (файл: Contract_UUB_17066_4_.pdf) укладений між Державним спеціалізованим господарським підприємством «Ліси України» та ТОВ «ПРИВАТ-БІЗНЕС». ТОВ «ПРИВАТ-БІЗНЕС» не є учасником закупівлі. Інші документи (договори), що б підтверджували відповідність Учасника у визначеній частині відсутні. З врахуванням вищевикладеного Учасником не виконано вимогу тендерної документації в даній частині.
Вимоги даного пункту привести до відповідності шляхом надання документів, а саме біржовий договір укладений учасником з постійними лісокористувачами.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» (далі – Учасник) повідомляє, що вказане повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей не відповідає дійсності, та суперечить вимогам тендерної документації, а також принципам здійснення публічних закупівель, визначених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема в частині об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, та заборони встановлення дискримінаційних вимог до учасників.
Так, пункт 10 Додатку 2 до Тендерної документації містить вимогу:
Додатково надати:
- скан-копію підтверджуючих документів, щодо законності походження деревини (лісорубний квиток (для постійних лісокористувачів) для інших учасників біржовий договір з постійними лісокористувачами на закупівлю деревини паливної 1 групи (тверді породи) у загальній кількості не менше 70 % зазначеної у тендерній документації);
Варто звернути увагу на те, що тендерна документація, зокрема пункт 10 додатку 2 не містить вимоги про подання біржових договорів, які укладені саме Учасником (Учасниками) закупівлі. Такий пункт містить чітку вимогу надати підтверджуючі документи щодо законності походження деревини:
або лісорубний квиток - для постійних лісокористувачів
або біржовий договір з постійними лісокористувачами на закупівлю деревини паливної 1 групи (тверді породи) у загальній кількості не менше 70 % зазначеної у тендерній документації) - для інших учасників.
При цьому, вимоги, що такий біржовий договір повинен бути укладений з постійними лісокористувачами саме учасником закупівлі – в тендерній документації не міститься.
Так само і не міститься обмежень, що учасниками не можуть бути інші суб?єкти господарювання, окрім постійних лісокористувачів та осіб, котрі укладають біржові угоди з постійними лісокористувачами, тобто не можуть бути учасниками особи, які здійснюють оптовою чи роздрібною торгівлею деревиною, котру закупили в осіб, котрі укладають біржові угоди з постійними лісокористувачами, в інших оптових чи роздрібних торговців тощо.
А пункт 5 розділу 1 Тендерної документації, який передбачає, що Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах, підтверджує описане абзацом вище.
Як було зазначено й в листі-роз?ясненні № 16/01 від 14.01.2025 року, Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» на підтвердження законності походження деревини надано ДОГОВІР купівлі – продажу необробленоі? деревини № UUB-17066-4 від 07 жовтня 2024 року, укладений Товариством з обмеженою відповідальністю "ПРИВАТ-БІЗНЕС", код ЄДРПОУ 3328866 (у якого закуповувалась деревина учасником) з постійним лісокористувачем на закупівлю деревини паливної 1 групи (тверді породи) у загальній кількості не менше 70 % зазначеної у тендерній документації.
Тобто, Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» надано скан-копію підтверджуючих документів, щодо законності походження деревини, яким для інших учасників - є біржовий договір з постійними лісокористувачами на закупівлю деревини паливної 1 групи (тверді породи) у загальній кількості не менше 70 % зазначеної у тендерній документації).
Згідно з пунктом 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до абзацу першого пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Згідно з частиною дев’ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, неподання Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» біржового договору, укладеного учасником з постійними лісокористувачами, не є та не може бути невідповідністю в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, оскільки подання такого документу не передбачалося тендерною документацією. Відповідно, подавати такий документ у Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» відсутні як підстави, так і обов?язок.
При цьому, повідомляємо, що з цих самих причин (неподання біржового договору, укладеного учасником з постійними лісокористувачами – не є та не може бути невідповідністю в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, оскільки подання такого документу не передбачалося тендерною документацією) у замовника відсутні підстави для відхилення нашої пропозиції за абзацом 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Слід звернути увагу, що Скаржником було надано Замовнику Лист-роз?яснення № 22.01/1 від 22 січня 2025 року, аналогічного змісту (пункту 2 цієї скарги).
Також, згідно підпункту 2 «Інші умови тендерної документації» пункту 2 «Інша інформація» розділу «V. Розгляд та оцінка тендерних пропозицій» Тендерної документації у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз'яснення/нь державних органів або не накладення електронного підпису.
Як, вже було зазначено, Учасником (Скаржником) у складі тендерної пропозиції було надано Лист-роз?яснення № 16/01 від 14.01.2025 року, та ДОГОВІР купівлі – продажу необробленоі? деревини № UUB-17066-4 від 07 жовтня 2024 року, укладений Товариством з обмеженою відповідальністю "ПРИВАТ-БІЗНЕС", код ЄДРПОУ 3328866 (у якого закуповувалась деревина учасником) з постійним лісокористувачем на закупівлю деревини паливної 1 групи (тверді породи) у загальній кількості не менше 70 % зазначеної у тендерній документації, а також було надано Замовнику Лист-роз?яснення № 22.01/1 від 22 січня 2025 року у період, що не перевищує 24 години з моменту оприлюднення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, що в свою чергу підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника умовам технічної специфікації.
Враховуючи викладене, Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» у складі тендерної пропозиції надано скан-копію підтверджуючих документів, щодо законності походження деревини, яким для інших учасників - є біржовий договір з постійними лісокористувачами на закупівлю деревини паливної 1 групи (тверді породи) у загальній кількості не менше 70 % зазначеної у тендерній документації, а тендерна пропозиція учасника відповідає умовам технічної специфікації. При цьому, підстав для подання документів Скаржником, які вимагав Замовник у вимозі про усунення невідповідностей, не було, оскільки такі документи не вимагались тендерною документацією.
Тобто, оскаржуване рішення (Протокольне рішення (Протокол) № 8 від 24.01.2025 року) підлягає скасуванню.
3) По-третє:
У замовника в цілому не було підстав для відхилення тендерної пропозиції Скаржника, та таке відхилення, а відповідно прийняття оскаржуваного рішення суперечить пункту 44 Особливостей.
Тендерна документація затверджена Рішенням Уповноваженої особи ПРОТОКОЛ №2 від 02.01.2025 р., зі змінами затвердженими Рішенням Уповноваженої особи ПРОТОКОЛ №3 від 10.01.2025 р.
Так, зі змісту тендерної документації вбачається, що вона містить 4 додатки:
Додаток 1 Кваліфікаційні критерії, вимоги до учасників відповідно до статті 17 Закону та інші вимоги.
Додаток 2 Технічні вимоги до предмету закупівлі
Додаток 3 Проект Договору
Додаток 4 Форма “Тендерна пропозиція”
Так, згідно пункту 44 Особливостей (абзац 20) відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Пункт 28 Особливостей передбачає, що Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Слід зазначити, що Тендерна документація не містить окремого додатку з переліком документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який би містив вимогу надання документу - біржового договору, укладеного учасником з постійними лісокористувачами.
Так само і вимога надати скан-копію підтверджуючих документів, щодо законності походження деревини (лісорубний квиток (для постійних лісокористувачів) для інших учасників біржовий договір з постійними лісокористувачами на закупівлю деревини паливної 1 групи (тверді породи) у загальній кількості не менше 70 % зазначеної у тендерній документації) – не міститься в окремому додатку з переліком документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (такий перелік відсутній в принципі).
Таким чином, у Замовника були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції скаржника згідно пункту 44 Особливостей, а оскаржуване рішення (Протокольне рішення (Протокол) № 8 від 24.01.2025 року) підлягає скасуванню.
Згідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Ураховуючи наведене, Замовник порушив процедуру закупівлі при прийнятті та оприлюдненні оскаржуваного рішення, безпідставно відхилив тендерну пропозицію, порушивши вимоги Особливостей в цій частині та порушив право Скаржника - Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» бути обраним переможцем закупівлі, оскільки наша тендерна пропозиція була найбільш економічно вигідною.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Квартирно-експлуатаційний відділ м. Суми (Код ЄДРПОУ: 26622590) скасувати Протокольне рішення (Протокол) № 8 від 24.01.2025 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника – Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» (Код ЄДРПОУ 43969067) процедури закупівлі «Код ДК 021:2015-03410000-7 Деревина (Паливна деревина) 1 група», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-07-001678-a.