• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

09110000-3 Тверде паливо (09111400-4 Деревне паливо) (паливні гранули (пелети) з деревини листяних порід)

Завершена

658 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 290.00 UAH
Період оскарження: 03.01.2025 21:28 - 23.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга, що стосується тендерної документації

Номер: 55c160625b6d499f984b670e618f05eb
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-03-007490-a.c1
Назва: Скарга, що стосується тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 16.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.01.2025 16:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.01.2025 17:03
Дата виконання рішення Замовником: 21.01.2025 10:20
Коментар замовника щодо усунення порушень: На вимогу Рішення №697-р/пк-пз від 16.01.2025р., замовником внесено зміни до тендерної документації (викладено в новій редакції Додаток1 та Додаток 2) за предметом закупівлі відповідно до коду ДК 021:2015: 09110000-3 Тверде паливо (09111400-4 Деревне паливо) (паливні гранули (пелети) з деревини листяних порід) (UA-2025-01-03-007490-a).
Автор: ФОП КРЮЧКОВА ОЛЬГА ЮРІЇВНА, Крючкова Ольга Юріївна 380507161980 peleta2022@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8fb4b29b7e8b4662a853d61c68d35dfe
Заголовок пункту скарги: Документи, що підтверджують якість товару
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог пункту 9 Додатку 1 до Документації, при постачанні паливних гранул (пелетів) з деревини листяних порід їх якість повинна підтверджуватись оригіналом або копією протоколу випробувань та чинного сертифікату відповідності відповідно до діючих державних стандартів.
Зауважу, що предметом даних торгів є тверде паливо, таким чином Замовник зобов'язаний дотримуватись вимог пункту 29 Особливостей, згідно якого у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного виду товару наявний національний стандарт - ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови" (надалі - ДСТУ 8358:2015) і цей стандарт не передбачає в якості документу, що засвідчує якість товару, надання протоколу випробувань та чинного сертифікату відповідності.
Відповідно до пункту 13.1 ДСТУ 8358:2015, брикети або гранули приймають партіями. Партією вважають кількість брикетів або гранул однієї марки, типу, розмірів, що виготовлені за один календарний період, за однією технологією та з однорідних сировинних матеріалів. Кожну партію супроводжують одним документом про якість.
Відповідно до пункту 13.2 ДСТУ8358:2015 кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують:
- назву й умовне позначення брикетів або гранул;
- призначеність брикетів або гранул;
- специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість);
- вид спожиткового паковання;
- номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; загальну масу партії (її частини) нетто;
- номер партії;
- дату виготовлення;
- позначення цього стандарту;
- номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; гарантійний строк зберігання брикетів або гранул;
- номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника.
Тобто вказаним стандартом передбачено 1 (один) документ про якість установленої виробником форми (навіть без вказання найменування такого документа)
З наведеного вбачається, що Замовник встановлює незаконну вимогу у пункті 9 Додатку 1 до Документації, що не узгоджується з вимогами діючого державного стандарту для такого виду товару та підтверджує порушення Замовником порядку проведення торгів (зокрема пункту 29 Особливостей)
Крім того, така вимога є дискримінаційною для Скаржника, оскільки при постачанні паливних гранул (пелетів) з деревини листяних порід (що є предметом закупівлі) Скаржник зможе підтвердити якість такого товару документом про якість установленої форми, відповідно до вимог ДСТУ 8358:2015 (паспорт якості виробника), однак Замовник вимагає протокол випробувань та чинний сертифікат відповідності, які не передбачені державним стандартом для даного виду товару, що порушує моє право на участь у цих торгах.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 2234a8d7ed5a48cfa777bf1ffb8badd4
Заголовок пункту скарги: Вимоги до документів, що підтверджують якість товару, та лабораторії
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог пункту 10.1. Додатку 1 до Документації, для підтвердження відповідності товару технічним та якісним характеристикам учасники повинні надати у складі тендерної пропозиції в електронному вигляді через електронну систему закупівель наступні документи: чинний Сертифікат відповідності, що підтверджує відповідність товару та протокол випробувань, який став підставою для видачі такого сертифікату, який підтверджує відповідність товару що пропонується фактичним технічним характеристикам товару, видані на ім'я учасника торгів або виробника товару не раніше листопада 2023 року, оформлених у відповідності до вимог Розділу 12 та Розділу 13 ДСТУ 8358:2015, видані лабораторією яка має право проводити відповідні аналізи (акредитація або компетентність якої підтверджена способом, визначеним законодавством), щодо якісних показників товару визначених в цій документації. Зазначені у сертифікаті відповідності, сертифікаті якості, посвідченні якості показники повинні відповідати вимогам таблиці 1 пункту 6.1 ДСТУ 8358:2015 за всіма показниками для гранул І групи якості.
Також, ця вимога дублюється у пункті 1) Додатку 2 до Документації: Для підтвердження відповідності товару технічним та якісним характеристикам учасники повинні надати у складі тендерної пропозиції в електронному вигляді через електронну систему закупівель наступні документи:
1) Чинний Сертифікат відповідності, що підтверджує відповідність товару та протокол випробувань, який став підставою для видачі такого сертифікату, який підтверджує відповідність товару що пропонується фактичним технічним характеристикам товару, видані на ім'я учасника торгів або виробника товару не раніше листопада 2023 року, оформлених у відповідності до вимог Розділу 12 та Розділу 13 ДСТУ 8358:2015, видані лабораторією яка має право проводити відповідні аналізи (акредитація або компетентність якої підтверджена способом, визначеним законодавством), щодо якісних показників товару визначених в цій документації. Зазначені у сертифікаті відповідності, сертифікаті якості, посвідченні якості показники повинні відповідати вимогам таблиці 1 пункту 6.1 ДСТУ 8358:2015 за всіма показниками для гранул І групи якості.
Не є зрозумілим, чим керувався Замовник при встановлені таких вимог.
Як вже зазначалося вище, предметом даних торгів є тверде паливо, таким чином Замовник зобов'язаний дотримуватись вимог пункту 29 Особливостей, згідно якого у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного виду товару наявний національний стандарт - ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови" і цей стандарт не передбачає в якості документу, що засвідчує якість товару, надання протоколу випробувань та чинного сертифікату відповідності.
Відповідно до пункту 13.1 ДСТУ 8358:2015, брикети або гранули приймають партіями. Партією вважають кількість брикетів або гранул однієї марки, типу, розмірів, що виготовлені за один календарний період, за однією технологією та з однорідних сировинних матеріалів. Кожну партію супроводжують одним документом про якість.
Відповідно до пункту 13.2 ДСТУ 8358:2015, кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують:
- назву й умовне позначення брикетів або гранул;
- призначеність брикетів або гранул;
- специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість);
- вид спожиткового паковання;
- номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; загальну масу партії (її частини) нетто;
- номер партії;
- дату виготовлення;
- позначення цього стандарту;
- номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; гарантійний строк зберігання брикетів або гранул;
- номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника.
З наведеного вбачається, що вищевказані вимоги Документації є незаконними і не узгоджується з вимогами діючого державного стандарту для такого виду товару.
В цілому не зрозуміло з яких підстав Замовник вирішив, що для даного виду товару він може вимагати саме сертифікат відповідності та протокол випробувань? Чому такі документи повинні бути не раніше листопада 2023 року? З яких підстав такі документи повинні бути видані лабораторією, яка має право проводити відповідні аналізи (акредитація або компетентність якої підтверджена способом, визначеним законодавством)? Чому Замовник вирішив, що документи про якість товару повинні бути видані виключно на ім'я учасника торгів або виробника товару? Адже таких вимог не має у ДСТУ 8358:2015.
Мені, як потенційному учаснику, не зрозуміло, чому Замовник допускає до участі у цих торгах лише тих учасників, що можуть надати такі окремі документи, які не передбачені національним стандартом для даного виду товару.
Через дискримінаційні вимоги моє право на участь у цих торгах обмежено, я можу надати документ про якість установленої форми, що відповідає вимогам ДСТУ 8358:2015 і який виданий виробником продукції (паспорт якості виробника), однак надання такого документу призведе до відхилення моєї пропозиції.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 6c6f2f185bda415883eba7b6605f335f
Заголовок пункту скарги: Вимога щодо надання копії свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість або копії витягу з реєстру платників ПДВ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Пунктом 6.7. Додатку 2 до Документації встановлено вимогу щодо надання копії свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість або копії витягу з реєстру платників ПДВ (У разі якщо Учасник не платник ПДВ - витяг з реєстру платників єдиного податку).
Згідно вимог пункту 47 Особливостей, замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Зазначу, що Замовник може самостійно отримати інформацію щодо перебування учасника у реєстрі платників податку на додану вартість та/або у реєстрі платників єдиного податку через електронний кабінет платника податку за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/registers (доступ до нього є вільним). Для отримання такої інформації у вказаних реєстрах, Замовнику необхідно авторизуватись за допомогою електронного підпису (який є у Замовника, так як Замовник підписав ним оголошення про дані торги), ввести ідентифікаційний код суб'єкта якого він хоче перевірити і отримати інформацію в режимі реального часу.
Відтак, вбачається, що вищевказана вимога у наведеній редакції встановлена в порушення вимог пункту 47 Особливостей.
Не є зрозумілим, чому Замовник в супереч заборони вимагає від учасників такі документи. Чому Замовник вважає, що вимоги Особливостей не розповсюджуються на дану закупівлю?
Враховуючи вказане, наведені вище положення тендерної документації не узгоджуються з вимогами чинного законодавства у сфері державних закупівель, що не дає можливість суб'єктам господарювання, у тому числі Скаржнику, належним чином підготувати свої Пропозиції.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 2df8176570e345fdb7d2383da879b235
Заголовок пункту скарги: Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог пункту 1.1. Додатку 3 до Документації, від учасника-переможця Замовник вимагає подати Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення з відомостями про наявність / відсутність інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення в цьому реєстрі, що сформована не раніше 10 (десяти) календарних днів відносно дати її подання, на керівника учасника / фізичну особу, яка є учасником.
На мій погляд, дана вимога не узгоджується з нормами пункту 47 Особливостей.
Згідно пункту 47 Особливостей, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Зауважу, що наразі Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення, що доступний за посиланням https://corruptinfo.nazk.gov.ua/ є відкритим і там доступний пошук. Якщо Замовник у відповідні поля введе, наприклад, Крючкова Ольга Юріївна, то він у реальному часі отримає інформацію – "Результатів, що відповідають Вашому запиту, не знайдено".
Оскільки Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення є відкритим, у мене виникає питання – чому Замовник вимагає документальне підтвердження? – це суперечить нормам чинного законодавства, а відтак підтверджує порушення порядку проведення торгів Замовником.
На мою думку, наведені вище положення тендерної документації не узгоджуються з вимогами чинного законодавства у сфері державних закупівель, що не дає можливість суб'єктам господарювання, у тому числі Скаржнику, належним чином підготувати свої Пропозиції.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: be25dd573a6f4da4b3681c3584f609a1
Заголовок пункту скарги: Надання цінової пропозиції за формою згідно з Додатком 4 до тендерної документації за результатом проведеного електронного аукціону
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог пункту 2.1. Додатку 3 до Документації, від учасника-переможця торгів вимагається надати цінову пропозицію за формою згідно з Додатком 4 до тендерної документації за результатом проведеного електронного аукціону (у разі проведення відкритих торгів із застосуванням електронного аукціону).
Згідно пункту 47 Особливостей, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Відповідно до пункту 17 Особливостей, переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Відтак, Особливості і Закон передбачають певний перелік документів, що надаються Переможцем закупівлі і перелік документів, що надаються для укладання Договору за результатами закупівель, і такого документу, як "Цінова пропозиція за формою згідно з Додатком 4 до тендерної документації за результатом проведеного електронного аукціону" вони не містять.
Відтак, мені не зрозуміло з яких підстав Замовник вимагає для укладання договору документ, що не передбачений чинним законодавством.
Зауважу, що така вимога, на мій погляд, встановлена Замовником зі зловживанням своїми повноваженнями та з метою можливості спотворення результатів за даними торгами.
На мою думку, наведені вище положення тендерної документації не узгоджуються з вимогами чинного законодавства у сфері державних закупівель, що не дає можливість суб'єктам господарювання, у тому числі Скаржнику, належним чином підготувати свої Пропозиції.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації