-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Бензин, дизельне паливо, газ скраплений
Завершена
3 242 787.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 212.46 UAH
мін. крок: 0% або 212.46 UAH
Період оскарження:
03.01.2025 18:37 - 26.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Номер:
fce0406809c04ea69839df5aed9eb54f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-03-007124-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-01-03-007124-a, затвердженій Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою замовника (Державне підприємство «Київський обласний науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» (ДП «Київоблстандартметрологія») від 03.01.2025 № 04 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»).
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Документи якості Газ.pdf 09.01.2025 12:24
- Документи якості А-95.pdf 09.01.2025 12:24
- Документи якості ДП.pdf 09.01.2025 12:24
- ТД _Паливо_2025 рік.doc 09.01.2025 12:24
- sign.p7s 09.01.2025 12:36
- Щодо пояснень замовника.docx 17.01.2025 12:13
- Щодо пояснень замовника.pdf 17.01.2025 12:13
- рішення від 13.01.2025 № 453.pdf 13.01.2025 13:32
- інформація про резолютивну частину рішення від 20.01.2025 № 809.pdf 21.01.2025 10:55
- рішення від 20.01.2025 № 809.pdf 22.01.2025 10:26
- ЗАПЕРЕЧЕННЯ на Скаргу УКРНАФТА-ПОСТАЧ.doc 14.01.2025 12:23
- Заперечення на скаргу.pdf 14.01.2025 12:23
- Дог УНП - Інспекторат Україна від 22.12.23 (1).pdf 14.01.2025 12:23
- Протокол_Затвердж ТД_Паливо.doc 14.01.2025 12:23
- Протокол_4_РПЗ_Затвердж ТД_Паливо.pdf 14.01.2025 12:23
- ЗРП.xlsx 14.01.2025 12:23
- ТД _Паливо_2025 рік.pdf 14.01.2025 12:23
- ТД _Паливо_2025 рік.pdf.p7s 14.01.2025 12:23
- ТД _Паливо_2025 рік.doc 14.01.2025 12:23
- Додаток_4_ПроєктДоговір Паливо.pdf.p7s 14.01.2025 12:23
- Додаток_4_ПроєктДоговір Паливо.doc 14.01.2025 12:23
- Додаток_4_ПроєктДоговір Паливо.pdf 14.01.2025 12:23
- Протокол_20.pdf 14.01.2025 13:05
- Протокол_надання документів та заперечення на скаргу.doc 14.01.2025 13:05
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.01.2025 16:49
Дата розгляду скарги:
20.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.01.2025 13:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.01.2025 10:27
Дата виконання рішення Замовником:
23.01.2025 15:48
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником 23.01.2025 року прийнято рішення про внесення змін до тендерної документації та внесено відповідні зміни до тендерної документації.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
09c3ec78f1a146e3ab5cf5f21d28aeb3
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-01-03-007124-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-01-03-007124-a, оголошеній Державним підприємством «Київський обласний науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» (ДП «Київоблстандартметрологія») (далі – Замовник).
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-01-03-007124-a містить умови, згідно з якими:
1. Учасник повинен мати договір, укладений з атестованою лабораторією.
2. Учасник повинен надати копію протоколу випробувань товару.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо договору, укладеного з атестованою лабораторією.
Відповідно до умов пункту 3 Додатку 3 до Тендерної документації (щодо Лотів 1, 2 та 3), у разі, якщо Учасник не є власником акредитованої лабораторії, що здійснює перевірку якості товару, у складі тендерної пропозиції учаснику необхідно надати КОПІЮ ДІЮЧОГО ДОГОВОРУ (Учасника з лабораторією) про проведення випробувань товару, та копію атестату акредитації цієї лабораторії (атестат акредитованої лабораторії повинен бути дійсним на дату подання тендерних пропозицій).
Крім того, згідно з умовами пункту 4 Додатку 3 до Тендерної документації (щодо Лотів 1, 2 та 3), Замовник вимагає надання документів, виданих саме акредитованою лабораторією (власною або з якою Учасником підписано договір).
З цього приводу слід зазначити, що чинне законодавство не встановлює вимог для розповсюджувачів палива (в т.ч., для ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), відповідно до яких вони повинні мати такий договір (у разі, якщо ініціатором здійснення заходів з процедури оцінки відповідності виступав виробник товару) та надавати його на вимогу споживача (замовника).
Включення зазначеної вимоги до Тендерної документації не ґрунтується на вимогах законодавства, отже, є незаконним.
Крім того, відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, газу скрапленого для автомобільного транспорту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
Технічний регламент не містить положень, які б зобов’язували розповсюджувачів, які не є власниками акредитованої лабораторії, яка здійснює перевірку якості товару (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ») мати договори з лабораторією, про проведення випробувань товару.
Вимоги до скрапленого газу, який є предметом закупівлі, встановлені ДСТУ EN 589:2017 (EN 589:2008+A1:2012, IDT) «Палива автомобільні. Газ нафтовий скраплений. Технічні вимоги та методи контролювання», прийнятим наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 25.09.2017 № 299.
ДСТУ EN 589:2017 не містить положень, які б зобов’язували розповсюджувачів, які не є власниками акредитованої лабораторії, яка здійснює перевірку якості товару (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ») мати договори з лабораторією, про проведення випробувань товару.
2. Щодо надання копії протоколу випробувань товару.
Згідно з умовами пункту 4 Додатку 3 до Тендерної документації (щодо Лотів 1, 2 та 3) вбачається, що у складі тендерної пропозиції учасник має надати копію ПРОТОКОЛУ ВИПРОБУВАНЬ товару, що пропонується до постачання Учасником. Протокол випробувань товару повинен бути виданий акредитованою лабораторією (власною або з якою Учасником підписано договір) не раніше 2024 року.
З цього приводу слід зауважити, що відповідно до вимог пункту 29 Особливостей, у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, газу скрапленого для автомобільного транспорту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом.
Згідно з пунктом 3 Технічного регламенту, документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. При цьому, партія палива - будь-яка кількість палива однієї марки, що супроводжується одним документом про якість (ПАСПОРТОМ ЯКОСТІ) палива.
Відповідно до пункту 7 Технічного регламенту, на вимогу споживача (користувача) розповсюджувач повинен надати копію документа про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива та копію ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ.
Пунктом 8 Технічного регламенту передбачено, що кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива.
Технічний регламент НЕ ВІДНОСИТЬ «протоколи випробувань» до документів про якість товару. Згідно Технічного регламенту, «протоколи випробувань» НЕ Є ДОКУМЕНТАМИ ПРО ЯКІСТЬ ПАЛИВА.
Вимоги до скрапленого газу, який є предметом закупівлі, встановлені ДСТУ EN 589:2017.
ДСТУ EN 589:2017 НЕ МІСТИТЬ ПОЛОЖЕНЬ, які б відносили «протоколи випробувань» до документів про якість товару.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції ПРОТОКОЛУ ВИПРОБУВАНЬ, є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА ПРОТИПРАВНОЮ.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має передбачені законодавством документи якості (сертифікати відповідності, паспорти якості, декларації про відповідність) на пропоноване ним паливо (Бензин А-95, Дизельне паливо); сертифікати відповідності, паспорти якості на Скраплений газ, однак за умови ненадання ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» протоколів випробувань, тендерна пропозиція ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» буде відхилена Замовником.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-01-03-007124-a.
2. Документи якості на Бензин А-95.
3. Документи якості на Дизельне паливо.
4. Документи якості на Скраплений газ.
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-01-03-007124-a містить умови, згідно з якими:
1. Учасник повинен мати договір, укладений з атестованою лабораторією.
2. Учасник повинен надати копію протоколу випробувань товару.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо договору, укладеного з атестованою лабораторією.
Відповідно до умов пункту 3 Додатку 3 до Тендерної документації (щодо Лотів 1, 2 та 3), у разі, якщо Учасник не є власником акредитованої лабораторії, що здійснює перевірку якості товару, у складі тендерної пропозиції учаснику необхідно надати КОПІЮ ДІЮЧОГО ДОГОВОРУ (Учасника з лабораторією) про проведення випробувань товару, та копію атестату акредитації цієї лабораторії (атестат акредитованої лабораторії повинен бути дійсним на дату подання тендерних пропозицій).
Крім того, згідно з умовами пункту 4 Додатку 3 до Тендерної документації (щодо Лотів 1, 2 та 3), Замовник вимагає надання документів, виданих саме акредитованою лабораторією (власною або з якою Учасником підписано договір).
З цього приводу слід зазначити, що чинне законодавство не встановлює вимог для розповсюджувачів палива (в т.ч., для ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), відповідно до яких вони повинні мати такий договір (у разі, якщо ініціатором здійснення заходів з процедури оцінки відповідності виступав виробник товару) та надавати його на вимогу споживача (замовника).
Включення зазначеної вимоги до Тендерної документації не ґрунтується на вимогах законодавства, отже, є незаконним.
Крім того, відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, газу скрапленого для автомобільного транспорту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
Технічний регламент не містить положень, які б зобов’язували розповсюджувачів, які не є власниками акредитованої лабораторії, яка здійснює перевірку якості товару (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ») мати договори з лабораторією, про проведення випробувань товару.
Вимоги до скрапленого газу, який є предметом закупівлі, встановлені ДСТУ EN 589:2017 (EN 589:2008+A1:2012, IDT) «Палива автомобільні. Газ нафтовий скраплений. Технічні вимоги та методи контролювання», прийнятим наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 25.09.2017 № 299.
ДСТУ EN 589:2017 не містить положень, які б зобов’язували розповсюджувачів, які не є власниками акредитованої лабораторії, яка здійснює перевірку якості товару (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ») мати договори з лабораторією, про проведення випробувань товару.
2. Щодо надання копії протоколу випробувань товару.
Згідно з умовами пункту 4 Додатку 3 до Тендерної документації (щодо Лотів 1, 2 та 3) вбачається, що у складі тендерної пропозиції учасник має надати копію ПРОТОКОЛУ ВИПРОБУВАНЬ товару, що пропонується до постачання Учасником. Протокол випробувань товару повинен бути виданий акредитованою лабораторією (власною або з якою Учасником підписано договір) не раніше 2024 року.
З цього приводу слід зауважити, що відповідно до вимог пункту 29 Особливостей, у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, газу скрапленого для автомобільного транспорту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом.
Згідно з пунктом 3 Технічного регламенту, документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. При цьому, партія палива - будь-яка кількість палива однієї марки, що супроводжується одним документом про якість (ПАСПОРТОМ ЯКОСТІ) палива.
Відповідно до пункту 7 Технічного регламенту, на вимогу споживача (користувача) розповсюджувач повинен надати копію документа про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива та копію ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ.
Пунктом 8 Технічного регламенту передбачено, що кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива.
Технічний регламент НЕ ВІДНОСИТЬ «протоколи випробувань» до документів про якість товару. Згідно Технічного регламенту, «протоколи випробувань» НЕ Є ДОКУМЕНТАМИ ПРО ЯКІСТЬ ПАЛИВА.
Вимоги до скрапленого газу, який є предметом закупівлі, встановлені ДСТУ EN 589:2017.
ДСТУ EN 589:2017 НЕ МІСТИТЬ ПОЛОЖЕНЬ, які б відносили «протоколи випробувань» до документів про якість товару.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції ПРОТОКОЛУ ВИПРОБУВАНЬ, є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА ПРОТИПРАВНОЮ.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має передбачені законодавством документи якості (сертифікати відповідності, паспорти якості, декларації про відповідність) на пропоноване ним паливо (Бензин А-95, Дизельне паливо); сертифікати відповідності, паспорти якості на Скраплений газ, однак за умови ненадання ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» протоколів випробувань, тендерна пропозиція ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» буде відхилена Замовником.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-01-03-007124-a.
2. Документи якості на Бензин А-95.
3. Документи якості на Дизельне паливо.
4. Документи якості на Скраплений газ.
×
-
Назва доказу:
Документи якості на Скраплений газ.
-
Повʼязаний документ:
Документи якості Газ.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на Дизельне паливо.
-
Повʼязаний документ:
Документи якості ДП.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на Бензин А-95.
-
Повʼязаний документ:
Документи якості А-95.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-01-03-007124-a.
-
Повʼязаний документ:
ТД _Паливо_2025 рік.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника внести зміни до Тендерної документації щодо закупівлі UA-2025-01-03-007124-a, а саме, усунути зазначені вище умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними. Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення умов Тендерної документації, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, а також створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», наведених вище.