• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Бензин А-95, Дизельне паливо

Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ", що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів.

Торги відмінено

740 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 700.00 UAH
Період оскарження: 03.01.2025 19:22 - 26.01.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга на невиконання рішення АМКУ та не внесення змін до ТД

Номер: 09dec798e9c743009ec73ef7e36aba2b
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-03-005751-a.a2
Назва: Скарга на невиконання рішення АМКУ та не внесення змін до ТД
Скарга:
Дата розгляду скарги: 03.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.01.2025 13:54
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 04.02.2025 18:50
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 04.02.2025 18:50
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 219a030ce1c34e26bd4ea22567dc9769
Заголовок пункту скарги: Скарга на невиконання Рішення органу оскарження №721 -р/пк-пз від 16.01.2025 року та залишення в ТД дискримінаційних умов
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Невиконання рішення органу оскарження
Тип порушення: Невиконання рішення органу оскарження
Опис суті пункту скарги: 03.01.2025 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-01-03-005751-a, за предметом Бензин А-95, Дизельне паливо (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09130000-9 - Нафта і дистиляти), Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей та ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
08.01.2025 року через електронну систему закупівель Скаржником була подана скарга від 08.01.2025 року щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі, в якій Замовник встановив вимоги, які обмежують Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник встановив серед інших, вимоги в частині 5. Скарги за ідентифікатором UA-2025-01-03-005751-a.b1, яка дозволяє взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише тим учасникам, які можуть запропонувати:
ч. 5 Скарги – обмеження у формі надання оригіналу документа (сертифікат тощо), який САМЕ згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника;
Рішення за розглядом відповідної Скарги, винесено Комісією АМКУ 16.01.2024 за №721 -р/пк-пз, та повний текст рішення опубліковано 20.01.2025 року.
Звертаємо увагу, що згідно Скарги на умови тендерної документації в частині 5. Скарги, органом оскарження задоволено вимогу відповідних пунктів Скарги та винесено рішення про зобов’язання Замовника внесення змін до документації (в частині 5 Скарги).
22.01.2024 року, у відповідній закупівлі за ідентифікатором UA-2025-01-03-005751-a, Замовником було внесені зміни до тендерної документації, які можуть бути оскаржені відповідно до абзацу 2 пункту 59 Особливостей, відповідно до якого скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися протягом чотирьох днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але не пізніше ніж за три дні до встановленого на момент прийняття такого рішення, дії чи бездіяльності замовника кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Кінцевий строк подання пропозиції до 27.01.2025 00:00, що свідчить про підставу Скаржника подання скарги на умови тендерної документації в частині бездіяльності Замовника та порушення своїх прав в частині наявності дискримінаційної вимоги у тендерній документації, яка не була виключена за рішенням Комісії №721 -р/пк-пз від 16.01.2025, що була оскаржена у скарзі за ідентифікатором UA-2025-01-03-005751-a.b1, в праві на участь, а також після внесення змін – встановлення нових дискримінаційних умов у тендерній документації, які суперечать пункту 29 Особливостей.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) планує прийняти участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;

1. Про невиконання рішенням Комісії АМКУ №721 -р/пк-пз від 16.01.2025 року за результатом розгляду скарги за ідентифікатором UA-2025-01-03-005751-a.b1:
(в частині 5 Рішення)

1.1.В редакції тендерної документації від 03.01.2025 року, а саме в Додатку 3 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, щодо наявності у учасників у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який САМЕ згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника:

Так само, як і в редакції від 22.01.2025 року, а саме в Додатку № 3 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, щодо наявності у учасників у складі пропозиції та надання оригіналу документу (сертифікат тощо), який САМЕ згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника:
В Додатку 3 до ТД: « 4.4. Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати заходам із захисту довкілля.»

Комісією АМКУ Рішенням №721 -р/пк-пз від 16.01.2025 року за результатом розгляду скарги за ідентифікатором UA-2025-01-03-005751-a.b1 прийнято в ч. 5 Рішення Комісії за п. 1.5 відповідної Скарги щодо усунення невідповідностей шляхом внесення змін до Документації в частині встановлення вимоги надання у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який САМЕ згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають документу (сертифікат тощо), який згідно саме з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) "Система управління якістю" підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника..
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

1.1. Дискримінаційна умова в частині наявності у учасників у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який САМЕ згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника:
«4.5. Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати заходам із захисту довкілля.»

Вимога щодо надання у складі Пропозиції документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки у Скаржника сертифіковано впроваджену систему згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що "Посиланням на документи", відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами: ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
Скаржник вважає за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 1: Скаржник надає копію сертифікату на систему управління якістю, зареєстрованого в реєстрі ОС ДП «Київстандартметрологія» 06.12.2023 р. за № 8О038.СУЯ.064-23 дійсний до 05.12.2026 року, який засвідчує, що система управління якістю стосовно, в тому числі, оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, діяльності посередників у торгівлі паливом, яку здійснює ТОВ «ТД «ІФС» згідно з чинними в Україні нормативними документами відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
Додаток 2: Рішення Комісії АМКУ №721 -р/пк-пз від 16.01.2025 року))

На виконання абз. 2 п. 59 Особливостей Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися протягом чотирьох днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але не пізніше ніж за три дні до встановленого на момент прийняття такого рішення, дії чи бездіяльності замовника кінцевого строку подання тендерних пропозицій, а отже наявні підстави подання Скарги на бездіяльність Замовника в частині не виконання Рішення Комісії АМКУ.
Замовником не внесено зміни до тендерної документації та не виконано рішення Комісії АМКУ №721 -р/пк-пз від 16.01.2025 за результатом розгляду скарги за ідентифікатором
UA-2025-01-03-005751-a.b1 в частині 5 відповідного Рішення органу оскарження, що підтверджує підставу подання Скарги на бездіяльність Замовника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 83b072832fcc478e9adf286c3004e254
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-03-005751-a.b1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 16.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.01.2025 12:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.01.2025 13:40
Дата виконання рішення Замовником: 22.01.2025 16:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: Вимогу рішення АМКУ №721 -р/пк-пз від 16.01.2025 виконано та внесено відповідні зміни
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 72316df6aca4472da95c7a3127232fa4
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимога, відповідно до якої у учасника повинна бути в наявності обладнання та матеріально-технічної база, а саме офісу, що розташований у м. Вінниці, або не далі ніж 30 км від місця знаходження Замовника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.1. В Додатку № 3 до ТД Замовник встановив вимога, відповідно до якої у учасника повинна бути в наявності обладнання та матеріально-технічної база, а саме офісу, що розташований у м. Вінниці, або не далі ніж 30 км від місця знаходження Замовника:

«4.2. Отримання талонів має бути в офісі, що розташований у м. Вінниці, або не далі ніж 30 км від місця знаходження Замовника.»

В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно частини 2 статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
Тобто, Замовником встановлена вимога щодо наявності у учасника матеріально-технічної бази у Учасника, а саме згідно Додатку № 3 до ТД: має бути офіс, що розташований у м. Вінниці, або не далі ніж 30 км від місця знаходження Замовника, що суперечить п. 29 Особливостей.

Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: f09a5e3562be4ef7ab1ff34cb4aa0684
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику сертифікат відповідності, виданий на ім’я учасника уповноваженим органом з оцінки відповідності.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1.2. В Додатку № 3 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику сертифікат відповідності, виданий на ім’я учасника уповноваженим органом з оцінки відповідності:
«4.7.1. Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» на Бензин А-95 (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.»
«4.8.1. Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності»

Дискримінаційна умова в частині сертифікат відповідності, виданий на ім’я учасника уповноваженим органом з оцінки відповідності
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності у учасників сертифікатів відповідності товару, виданих Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності (а отже – на ім’я Учасника).
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару, оскільки такі реквізити сертифікату (видача його ім’я учасника) не встановлені, як обов’язкові на законодавчому рівні.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Відповідно до ДСТУ 7688:2015 "ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО.Технічні умови" встановлено, зокрема, що цей стандарт розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
Відповідно до пункту 10.3 документ про якість (паспорт якості) має містити таку інформацію: — дату видачі й номер документа;
— позначення цього стандарту;
— познаку дизельного палива відповідно до 3.3;
— торгову марку (товарний знак) підприємства-виробника (за наявності), його назву та повну
адресу;
— назву та повну адресу постачальника (за наявності);
— дату виготовлення дизельного палива;
— дату відбирання проби та дату проведення випробування;
— показники якості дизельного палива, їх нормативні значення згідно з цим стандартом,
нормативні значення згідно з Технічним регламентом і фактичні результати випробування;
— позначення нормативних документів на методи випробування згідно з цим стандартом;
— національний знак відповідності, який підтверджує відповідність дизельного палива вимогам
Технічного регламенту;
— відомості щодо декларації про відповідність;
— знак відповідності згідно з ДСТУ 2296 (в разі проведення сертифікації);
— номер партії (резервуара);
— інформацію про вид та кількість добавок (присадок);
— підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, який
виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою.
Відповідно до розділу 11 ГАРАНТІЇ ВИРОБНИКА встановлено:
11.1 Виробник гарантує відповідність якості дизельного палива вимогам цього стандарту в разі дотримання вимог щодо транспортування та зберігання.
11.2 Гарантійний термін зберігання дизельного палива — 1 рік від дати його виготовлення.
Відповідно до ДСТУ 7687:2015 " БЕНЗИНИ АВТОМОБІЛЬНІ ЄВРО. Технічні умови" встановлено, зокрема, що цей стандарт розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
Відповідно до пункту 10.2 документ про якість (паспорт якості) має містити таку інформацію: — — дату видачі й номер документа;
— позначення цього стандарту;
— назву та познаку бензину відповідно до 3.4;
— торгову марку (товарний знак) підприємства-виробника (за наявності), його назву та повну адресу;
— назву та повну адресу постачальника (за наявності);
— дату виготовлення бензину;
— дату відбирання проби та дату проведення випробування;
— показники якості бензину, їх нормативні значення згідно з цим стандартом, нормативні значення згідно з Технічним регламентом і фактичні результати випробувань;
— позначення нормативних документів на методи випробування згідно з цим стандартом;
— національний знак відповідності, який підтверджує відповідність бензину вимогам Технічного
регламенту;
— відомості щодо декларації про відповідність;
— знак відповідності згідно з ДСТУ 2296 (в разі проведення сертифікації);
— номер партії (резервуара);
— інформацію про вид та кількість добавок (присадок);
— підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, яка виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою.
Відповідно до розділу 11 ГАРАНТІЇ ВИРОБНИКА встановлено:
11.1 Виробник гарантує відповідність якості дизельного палива вимогам цього стандарту в разі дотримання вимог щодо транспортування та зберігання.
11 ГАРАНТІЇ ВИРОБНИКА
11.1 Виробник гарантує відповідність якості бензинів вимогам цього стандарту в разі дотримання вимог щодо транспортування та зберігання.
Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності виданого учаснику (а отже - на ім`я Учасника) – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу.

Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Національним стандартом не передбачено отримання сертифікату відповідності Технічному регламенту, виданого САМЕ учасником, а отже такі вимоги тендерної документації суперечать п. 29 Особливостей, та є такими, що обмежують права Скаржника на участь у відповідній процедурі закупівлі.
Скаржник може надати сертифікат відповідності, який виданий виробнику палива, а отже на ім’я виробника (ПАТ «Укртатнафта», ЄДРПОУ 00152307).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: ea5b4645cf9b4be39251c848b6338099
Заголовок пункту скарги: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо надання документального підтвердження наявності права в Учасника на використання об`єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг)(ліцензійний договір), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопродуктів (талони).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.3. В Додатку № 3 до ТД Замовник встановив вимогу, щодо надання документального підтвердження наявності права в Учасника на використання об`єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг)(ліцензійний договір), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопродуктів (талони):

«4.9. В складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документальне підтвердження наявності права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг) (ліцензійний договір), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопородуктів (талони).»

Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують право використання ним об`єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг)(ліцензійний договір), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопородуктів (талони) – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Вимагаючи надання у складі пропозиції документальне підтвердження наявності права у Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності, які мають місце на довірчих документах (талонах) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (торгової марки, яка зображена на АЗС та скретч-карті/талони на отримання палива на АЗС), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність права на використання торгових марок, зазначених на талонах не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне.

Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта та мережу АЗС Prime. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітовані партнерами Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта та мережі АЗС Prime для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 652b4707f73545d89d4af90637a06091
Заголовок пункту скарги: 4. Вилучити із тендерної документації встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати АЗС САМЕ у межах селища Вороновиця, Вінницького району, Вінницької області ТА САМЕ по маршруту м. Вінниця – селище Вороновиця (селище Вороновиця - м. Вінниця).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.4. В Додатку № 3 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати АЗС САМЕ у межах селища Вороновиця, Вінницького району, Вінницької області ТА САМЕ по маршруту м. Вінниця – селище Вороновиця (селище Вороновиця - м. Вінниця):

«4.10. Учасник повинен мати АЗС у межах селища Вороновиця, Вінницького району, Вінницької області та по маршруту м. Вінниця – селище Вороновиця (селище Вороновиця - м. Вінниця). У складі тендерної пропозиції Учасник на підтвердження вищевказаної вимоги надає гарантійний лист з місцезнаходженням АЗС.»

Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС у межах селища Вороновиця, Вінницького району, Вінницької області та по маршруту м. Вінниця – селище Вороновиця (селище Вороновиця - м. Вінниця), що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.

Виконати такі умови тендерної документації зможе ОКРЕМА мережа АЗС, які мають не менше АЗС з окремим визначеним місцезнаходженням, а саме:
- у адміністративних межах селища Вороновиця, Вінницького району, Вінницької області;
ТА
- АЗС, яка знаходиться по маршруту м. Вінниця – селище Вороновиця (селище Вороновиця - м. Вінниця)
Такі вимоги в частині місцерозташування АЗС з чітким обмеженим місцезнаходженням матеріально-технічної бази (об’єктів АЗС), свідчать про наявність дискримінаційні умови тендерної документації, які суперечать ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 29 Особливостей, зокрема в частині встановлення вимог наявності матеріально-технічної бази учасника.

На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта за адресами:
BRSM Nafta, 406км+944м, с\р Сокиринецька, а\д Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам'янка, Сокиринці, Вінницька область, 23027 – на відстані 9,9 км від селища Вороновиця.
BRSM Nafta, 406км+944м, с\р Сокиринецька, а\д Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам'янка, Сокиринці, Вінницька область, 23027 – за межами маршруту м. Вінниця – селище Вороновиця (селище Вороновиця - м. Вінниця.
Та по всій території України.

Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині місцезнаходження АЗС межах селища Вороновиця, Вінницького району, Вінницької області ТА по маршруту м. Вінниця – селище Вороновиця (селище Вороновиця - м. Вінниця).
Також, варто звернути увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Бензин А-95, Дизельне паливо (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09130000-9 - Нафта і дистиляти)».
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- у адміністративних межах селища Вороновиця, Вінницького району, Вінницької області;
- АЗС, яка знаходиться по маршруту м. Вінниця – селище Вороновиця (селище Вороновиця - м. Вінниця).
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 53dd9d61d4e049bfb1af4fd45c4ebf78
Заголовок пункту скарги: 5. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо наявності у учасників у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який САМЕ згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.5. В Додатку № 3 до ТД Замовник встановив вимогу, щодо наявності у учасників у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який САМЕ згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника:
«4.5. Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати заходам із захисту довкілля.»

Вимога щодо надання у складі Пропозиції документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки у Скаржника сертифіковано впроваджену систему згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що "Посиланням на документи", відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами: ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
Скаржник вважає за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне скасування процедури закупівлі згідно Протоколу уповноваженої особи Замовника

Номер: a58db62e6b29486880fe5c6de9982491
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-03-005751-a.b3
Назва: Скарга на неправомірне скасування процедури закупівлі згідно Протоколу уповноваженої особи Замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 10.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.03.2025 14:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.03.2025 18:40
Дата виконання рішення Замовником: 25.03.2025 13:22
Коментар замовника щодо усунення порушень: Вимогу рішення АМКУ №3626 -р/пк-пз від 10.03.2025 виконано та скасовано рішення про відміну
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: cc958c80978b4e7998158883d94669b4
Заголовок пункту скарги: Неправомірна відміна процедури закупівлі згідно Протоколу від 17.02.2025 року
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Підстави подання скарги: абз. 4 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі – Особливості), -
Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Посилання на прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника:
17.02.2025 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-01-03-005751-a, за предметом Бензин А-95, Дизельне паливо (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09130000-9 - Нафта і дистиляти), Замовником було опубліковано Протокол від 17.02.2025 року щодо прийняття рішення уповноваженої особи про відміну процедури закупівлі згідно підстави неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.

ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
03.01.2025 року Замовником оголошено процедуру закупівлі за ідентифікатором UA-2025-01-03-005751-a, за предметом Бензин А-95, Дизельне паливо (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09130000-9 - Нафта і дистиляти).
Аукціон було проведено 07.02.2025 року.
Участь у процедурі закупівлі прийняли наступні учасники:
1) ТОВ "ТД "ІФС" (Скаржник);
2) ПП «ОККО-СЕРВІС»;
03.01.2025 року Замовником було опубліковано Протокол від 17.02.2025 року про відміну процедури закупівлі з підстави неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Згідно протоколу Уповноваженої особи:
«ВИРІШИЛА:
1. Відмінити тендер UA-2025-01-03-005751-a з підстави, що передбачена згідно пункту 50 Постанови, а саме:
неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень:
Замовник здійснює процедуру закупівлі за державні кошти за умовами, порядком та процедурами закупівель товарів, робіт і послуг передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922- VIII із змінами (далі – Закон) та Постанови №1178 від 12.10.2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Постанова).
Розкриття пропозицій відбулося 07 лютого 2025 року, тому згідно ч. 10 ст. 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції, тобто до 14 лютого 2025 року. Згідно п. 8 ч. 1 ст. 10 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Оскільки з технічних причин через відсутність інтернету та відсутність доступу до електронного майданчика 14.02.2025 року для завантаження рішення про визначення переможця та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, замовник не встиг вчасно завантажити рішення, тому сьогодні (17.02.2025 року) завантажувати рішення про визначення переможця та оприлюднювати повідомлення про намір укласти договір є порушенням п. 8 ч. 1 ст. 10 Закону.
Отже, для усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель було прийнято рішення про відміну даної закупівлі згідно пп. 2 п. 50 Постанови, а саме: Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.»

За результатом проведеного аукціону найбільш економічно вигідною була визначена пропозиція Скаржника. Станом на дату подання відповідної Скарги, пропозиція Скаржника знаходиться на етапі розгляду.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки.
Скаржник не погоджується з Рішенням Замовника про відміну процедури закупівлі, зважаючи, зокрема, на наступне:
В пункті 50 Особливостей визначено, що Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.

Замовник жодним чином не обґрунтовує своє рішення згідно Протоколу від 17.02.2025 року в частині наявних порушень у сфері публічних закупівель.
Виходячи з Протоколу відміни закупівлі, Замовник не долучив жодного доказу (документів та інформації), які б свідчили про виявленні порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, не зазначив ОПИС таких порушень та не зазначає підстави неможливості усунення таких «ПОРУШЕНЬ».

Також, згідно інформації опублікованої Замовником в електронній системі закупівель, Замовник визначає як підставу відміни процедури закупівлі: «Оскільки з технічних причин через відсутність інтернету та відсутність доступу до електронного майданчика 14.02.2025 року для завантаження рішення про визначення переможця та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, замовник не встиг вчасно завантажити рішення, тому сьогодні (17.02.2025 року) завантажувати рішення про визначення переможця та оприлюднювати повідомлення про намір укласти договір є порушенням п. 8 ч. 1 ст. 10 Закону.»

Скаржник не погоджується з зазначеним твердженням Замовника з огляду на наступне:
згідно п. 37 Особливостей, Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої – дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
стаття 29 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає у ч. 10. Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.

Отже, Замовник мав всі законодавчі підстави для продовження строку розгляду тендерної пропозиції Скаржника до 20 робочих днів, оскільки у випадку наявності «технічних причин» неможливості вчасного завантаження рішення про визначення переможця та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір (згідно Протоколу відміни, Замовник зазначає, що таке рішення було ним прийнято 14.02.2025 року), ст. 29 Закону передбачає законодавчу підставу продовження строку розгляду тендерної пропозиції Скаржника.

Відповідні «порушення» законодавства, які Замовник зазначив в Протоколі щодо прийнятого Рішення Уповноваженої особи про відміну процедури закупівлі не свідчать про виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.

Згідно п. 50 Особливостей, У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Також, оскільки Замовник зазначає як підставу відміни процедури закупівлі пп. 2 п. 50 Особливостей «неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень», Замовник повинен надати опис таких порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель.

Протокол відміни процедури закупівлі від 17.02.2025 року – не може вважатись описом порушень, оскільки «небажання» Замовника публікації протоколу визначення переможцем пропозиції Скаржника, - не може свідчити про наявність «виявлених порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель» та відсутність можливості усунення таких «порушень» Замовником.

Отже, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни процедури відкритих торгів з особливостями з підстави неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а також не зазначив опис таких порушень.

Протиправні дії Замовника, що полягають у відміні торгів, призвели до неможливості Скаржника стати переможцем процедури закупівлі, чим порушив права та законні інтереси Скаржника.

Згідно абз. 4 п. 59 Особливостей Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Дата оприлюднення Проколу про відміну процедури закупівлі – 17.02.2025 року.
Дата, до якої Скаржник може оскаржити рішення Замовника - до 28.02.25, 00:00.

Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)