• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Капітальний ремонт приміщень 5-го поверху адміністративної будівлі ГУ ДСНС України у Київській області за адресою: м. Київ, вул. Межигірська, 8 (ДК 021:2015 45450000-6)

Торги відмінено

4 094 827.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 474.14 UAH
Період оскарження: 03.01.2025 15:16 - 15.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення про відхилення пропозиції скаржника

Номер: 414ea55b410b4d50b577098afdc84bde
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-03-005464-a.b1
Назва: Скарга на рішення про відхилення пропозиції скаржника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 11.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.02.2025 16:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.02.2025 17:41
Дата виконання рішення Замовником: 14.02.2025 13:02
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 2049-р/пк-пз від 11.02.2025 Протокольним рішенням (протокол)уповноваженої особи від 14.02.2025 №26 скасовано Протокольне рішення (протокол) від 29.01.2025 № 17 про відхилення ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ."(Код ЄДРПОУ 44668048) за процедурою закупівлі "Капітальний ремонт приміщень 5-го поверху адміністративної будівлі ГУ ДСНС України у Київській області за адресою: м. Київ, вул. Межигірська, 8 (ДК 021:2015 45450000-6)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-03-005464-a.
Автор: ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ.", Володимир Лихіцький +380937281882 tender.tepkepital@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9b370e00710f46869d1f98f4ed80f29a
Заголовок пункту скарги: Заперечення щодо відхилення пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Головне управління ДСНС України у Київській області (далі Замовник) оприлюднило закупівлю (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-01-03-005464-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі «Капітальний ремонт приміщень 5-го поверху адміністративної будівлі ГУ ДСНС України у Київській області за адресою: м. Київ, вул. Межигірська, 8. ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи»
Для участі в процедурі закупівлі тендерні пропозиції подали наступні учасники:
1. ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ." -(надалі Скаржник)).
2. ТОВ "СТРОЙ КОМПАНІ"
29 січня 2025 року Замовником було прийнято протокольне рішення №17 відхилити пропозицію учасника ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ."(Код ЄДРПОУ 44668048 відповідно до абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей з наступних підстав.
Вважаємо, що рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника прийнято з порушенням норм чинного законодавства та є такими, що підлягають скасуванню.

Заперечення щодо відхилення пропозиції Скаржника
Причиною відхилення пропозиції, відповідно до Протокольного рішення (протокол) №17 від 29.01.2025 зазначено:
1. Відхилити пропозицію учасника ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ."(Код ЄДРПОУ 44668048 (далі - Учасник) відповідно до абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей з наступних підстав.
Пунктом 2.1 Додатку 1 до Тендерної документації встановлено вимогу, відповідно до якої, Учасник у складі тендерної пропозиції надає підписане технічне завдання (технічна специфікація) за формою, викладеною в додатку 1.1 до тендерної документації із зазначенням строку гарантії на виконані роботи та інші Документи та/або інформацію, встановлені додатком 1.1 до тендерної документації.
1) Додатком 1.1. до тендерної документації визначено, При складанні ціни пропозиції (договірної ціни) рівень середньої кошторисної заробітної не повинен перевищувати мінімальний розмір середньої кошторисної заробітної плати для звичайних умов будівництва за розрядом складності робіт 3,8, відповідно до Основних прогнозних макро показників економічного і соціального розвитку України на 2024- 2026 роки, схвалених постановою Кабінету Міністрів України від 15.12.2023 № 1315 «Про схвалення основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2024-2026 роки. На підтвердження Учасник надає довідку про середньомісячну заробітну плату на 1 працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі планує отримувати на об’єкті.
В складі тендерної пропозиції Учасника відсутня довідка про середньомісячну заробітну плату на 1 працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі планує отримувати на об’єкті.
2) Додатком 1.1. до тендерної документації передбачено надання Учасником в складі тендерної пропозиції календарного графіку виконання робіт.
Відповідно до пункту 17 Постанови Кабінетна міністрів України від 01.08.2005 № 668 “Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві”, строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
В складі тендерної пропозиції Учасника міститься календарний графік робіт № /2-005464 від «14» січня 2025 року, який не містить найменування робіт та терміни виконання етапів робіт.
Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації. Зазначені невідповідності не можуть бути усунені Учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.

Заперечення на відхилення Тендерної пропозиції в частині ненадання довідки про середньомісячну заробітну плату

Умови Тендерної документації
Додатком 1.1.до тендерної документації визначено, При складанні ціни пропозиції (договірної ціни) рівень середньої кошторисної заробітної не повинен перевищувати мінімальний розмір середньої кошторисної заробітної плати для звичайних умов будівництва за розрядом складності робіт 3,8, відповідно до Основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2024- 2026 роки, схвалених постановою Кабінету Міністрів України від 15.12.2023 № 1315 «Про схвалення основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2024-2026 роки. На підтвердження Учасник надає довідку про середньомісячну заробітну плату на 1 працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі планує отримувати на об’єкті.

Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі встановленим замовником у цьому додатку, а саме такі документи, як:
договірну ціну за формою, передбаченою відповідним додатком до Настанови залежно від виду договірної ціни;
пояснювальну записку
локальні кошториси (повинні бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу) із зазначенням технічних характеристик матеріалів, устаткування та ін.;
відомість ресурсів за формою згідно з додатком 11 до Настанови;
інформацію про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції (довідка в довільній формі, що містить інформацію про країну походження щодо кожної номенклатурної позиції)
розрахунок загальновиробничих витрат та коштів на покриття адміністративних витрат; інших підтверджуючих розрахунків витрат, включених до складу договірної ціни відповідно до Настанови.

Заперечення на відхилення

У складі тендерної пропозиції Скаржника надано файл «кошторис UA-2025-01-03-005464-a.pdf» та Довідку № 7-005464 від «14» січня 2025 року про відповідність технічним, якісним характеристикам Додатку 1.1 тендерної документації.
Скаржник надав довідку про середньомісячну заробітну плату на 1 працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі планує отримувати на об’єкті, у формі – розрахунку розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати, яка враховується при визначенні вартості будівництва на підставі даних організації ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» - сторінки 14 та 15 файлу «кошторис UA-2025-01-03-005464-a.pdf».
Умовами тендерної документації визначено, що при складанні ціни пропозиції (договірної ціни) рівень середньої кошторисної заробітної Учасника не повинен перевищувати мінімальний розмір середньої кошторисної заробітної плати для звичайних умов будівництва за розрядом складності робіт 3,8, відповідно до Основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2024- 2026 роки, схвалених постановою Кабінету Міністрів України від 15.12.2023 № 1315 «Про схвалення основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2024-2026 роки.
Скаржником дотримано необхідний рівень заробітної плати при складанні ціни пропозиції (договірної ціни). На підтвердження дотримання рівня середньої кошторисної заробітної плати Скаржник надав довідку у формі розрахунку – відповідні сторінки 14 та сторінка 15 кошторисних розрахунків тендерної пропозиції .
Тендерна документація не містить окремих вимог до форми довідки, певних критеріїв заповнення довідки. Тендерна документація не містить окремих вимог до надання розрахунку розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати у частині наданих кошторисних розрахунків, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі встановленим замовником у додатку Додатку1.1.
Також додаткове відображення розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати є у пояснювальній записці до договірної ціни Скаржника:
Середньомiсячна заробiтна плата на 1 робiтника в режимi повної зайнятостi (при середньомiсячнiй нормi тривалості робочого часу 166,67 люд.год та розрядi робiт 3,8) 13707,89 грн.



Аналіз розрахунку ціни тендерної пропозиції учасника, наявність інформації про Розрахунок розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати, яка враховується при визначенні вартості будівництва на підставі даних організації ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ." (розрахунковий період 2025 р.), дає можливість встановити, що Скаржником належним чином виконано умови Тендерної документації. Замовником необґрунтована та неаргументована зазначена причина відхилення в протоколі. Відповідно пропозиція Скаржника була відхилена неправомірно.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 3ff806eb6e8544a18f068a39ee376c9c
Заголовок пункту скарги: Заперечення на відхилення Тендерної пропозиції в частині невідповідності календарного графіку
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Заперечення на відхилення Тендерної пропозиції в частині невідповідності календарного графіку

У складі тендерної пропозиції Скаржника надано файл «12 календарний графік виконання робіт.pdf»

Умовами тендерної документації визначено, зокрема:
- додаток 1.1. до ТД: «Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
1. календарний графік виконання робіт
2. лист-погодження з проектом договору про закупівлю та його умовами (складається учасником у довільній формі)
3.гарантійний лист від учасника щодо можливості виконання робіт у строки та в терміни, визначені цією тендерною документацією.
4. лист-гарантію про те, що технічні,я кісні характеристики предмета закупівлі передбачають застосування заходів із захисту довкілля
Учасник підтверджує наявність ліцензій, патентів та декларацій інших дозвільних документів (якщо законодавством передбачено обов’язковість їх отримання відповідно до робіт, встановлених технічним завданням, шляхом завантаження їх копій в складі тендерної пропозиції.»

Скаржник не погоджується з підставами відхилення своєї пропозиції та зазначає наступне.
Тендерна документація не містить окремих вимог до форми календарного графіку, не надано форма календарного графіку в Додатку 3 до ТД (проект договору про закупівлю робіт (договір підряду) – зокрема в проекті договору відсутній додаток 2 «Графік виконання робіт», не міститься певних критеріїв заповнення графіку.
Додатком 3 не передбачено за яких саме УМОВ повинен бути підготовлений графік робіт.
Додатки до тендерної документації не містять вимоги щодо УМОВ, ФОРМИ або іншої ІНФОРМАЦІЇ, щодо того як повинен Учасник скласти графік робіт.
Додаток 3 містить проект договору, згоду з яким, учасник надав в тендерній пропозиції у вигляді Листа погодження. У складі пропозиції Скаржника надано лист «13 Погоджений проект договору Додаток3.pdf», у якому підтверджено погодження з проектом договору про закупівлю та його умовами, наведеними Замовником, зокрема і термінами етапів виконання робіт.
Тендерна документація не містить окремих посилань на пункт 17 Постанови Кабінета міністрів України від 01.08.2025 №668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві».
Замовником необґрунтована та неаргументована зазначена причина відхилення учасника в протоколі. Замовником не доведено, що графік наданий учасником не відповідає умовам тендерної документації та учасник не зможе укласти договір з таким графіком робіт. Відповідно пропозиція Скаржника була відхилена неправомірно.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на рішення про відміну торгів

Номер: ed61a853d37f40f0986caadd765cdddb
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-03-005464-a.b2
Назва: СКАРГА на рішення про відміну торгів
Скарга:
Дата розгляду скарги: 26.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.02.2025 15:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.02.2025 17:25
Дата виконання рішення Замовником: 03.03.2025 16:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 2972-р/пк-пз від 26.02.2025 Замовник Протокольним рішенням (протокол) № 35 уповноваженої особи від 03.03.2025 скасував Протокольне рішення (протокол) від 14.02.2025 № 27 про відміну торгів за предметом "Капітальний ремонт приміщень 5-го поверху адміністративної будівлі ГУ ДСНС України у Київській області за адресою: м. Київ, вул. Межигірська, 8 (ДК 021:2015 45450000-6)", оголошення про проведення оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-03-005464-a
Автор: ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ.", Володимир Лихіцький +380937281882 tender.tepkepital@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 21c2864e8fd74f19a4d348e8a5698302
Заголовок пункту скарги: Заперечення на відміну
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Головне управління ДСНС України у Київській області (надалі за текстом Замовник) оприлюднило закупівлю (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-01-03-005464-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: Капітальний ремонт приміщень 5-го поверху адміністративної будівлі ГУ ДСНС України у Київській області за адресою: м. Київ, вул. Межигірська, 8 ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи.
Участь в процедурі закупівлі прийняли:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП-Кепітал.» (надалі Скаржник).
2. Товариство з обмеженою відповідальністю «СТРОЙ КОМПАНІ».
3. Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна індустрія КАНТРІНВЕСТБУД.
4. Товариство з обмеженою відповідальністю «БК «ІНТЕРБУД».
29 січня 2025 року Замовником було відхилено тендерну пропозицію Скаржника.
На дане рішення Замовника Скаржником було подано скаргу, яка відповідно до рішення Органу оскарження від 11.02.2025 р №2093-р/пк-пз була задоволена.
На виконання цього рішення 14.02.2025 р., Замовником було скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника та прийнято рішення про відміну процедури закупівлі, яке не відповідає ні умовам Тендерної документації, ні законодавству з публічних закупівель.
Замовником прийнято рішення Уповноваженою особою, яка: (витяг з протоколу №27 від 14.02.2025 р. ):
ВИРІШИЛА:
1. Відмінити відкриті торги за предметом "Капітальний ремонт приміщень 5-го поверху адміністративної будівлі ГУ ДСНС України у Київській області за адресою: м. Київ, вул. Межигірська, 8 (ДК 021:2015 45450000-6)", оголошення про проведення оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2025-01-03-005464-а відповідно до пункту 6.1 Тендерної документації (підпункт 2 пункту 50 Особливостей), а саме неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, зокрема:
Тендерну документацію "Капітальний ремонт приміщень 5-го поверху адміністративної будівлі ГУ ДСНС України у Київській області за адресою: м. Київ, вул. Ме.жигірська, 8 (ДК 021:2015 45450000-6)" (далі — тендерна документація) розроблено відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Пункт 6.4. тендерної документації передбачає, що Договір про закупівлю укладається відповідно до пунктів 17 і 18 Особливостей. Відповідно до пункту 17 Особливостей, Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім
частини другої — п’ятої , сьомої — дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Згідно до пункту 3 статті 875 Цивільного кодексу України, до договору будівельного підряду застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом.
Постановою Кабінету міністрів України від 01.08.2005 №668 Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі — Постанова №668) затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, які є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в будівництві незалежно від джерел фінансування робіт, а також' форми власності замовника та підрядника (субпідрядників). Пунктом 17 Постанови №668 встановлено, що строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
Разом з тим., відповідно до Наказу Державної казначейської служби України від 29.04.2013 № 68 Про затвердження Методичних рекомендацій щодо переліку підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов'язань та проведення платежів, календарний графік робіт є обов’язковим документом під час реєстрації бюджетних зобов ’язань, як істотна умова договору в частині строку початку та закінчення робіт (будівництва об'єкта). Календарний графік виконання робіт складається з обов 'язковим зазначенням видів робіт та етапів виконання, що є необхідним для складання графіку фінансування.
Додаток № 3 до тендерної документації містить Проект договору про закупівлю робіт (договір підряду), невід'ємною частиною якого є графік виконання роботи (виконання робіт)- Додаток № 2. Загальні умови укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в будівництві незалежно від джерел фінансування робіт, відповідно до Постанови №668. Невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
Відповідно до рішення Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 2049-р/пк-пз від 11.02.2025, тендерна документація не містить окремих вимог до оформлення календарного графіку виконання робіт, зокрема, зазначення найменування робіт та терміни виконання етапів робіт, у тому числі, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 ''Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві''. Разом з тим, додаток 3 Документації (проект договору) не містить форми графіку виконання роботи (виконання робіт).
Відсутність зазначених вимог в тендерній документації суперечить вимогам чинного законодавства, які є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в будівництві незалежно від джерел фінансування робіт, що тягне за собою порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а саме Проект договору, який міститься в додатку 3 до тендерної документації не відповідає вимогам, встановленим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 "Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві".
Таким чином, оскільки виявлені порушення неможливо усунути на стадії процедури закупівлі “кваліфікація переможця” наявні підстави для відміни відкритих торгів відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
2. Відмінити відкриті торги за предметом "Капітальний ремонт будівлі випробувальної пожежної лабораторії за адресою: м. Київ, вул. Межигірська, 8 (ДК 021:2015 45450000-6)” оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-03-005164-a відповідно до пункту 6.1 Тендерної документації (підпункт 2 пункту 50 Особливостей), а саме неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Тендерну документацію "Капітальний ремонт будівлі випробувальної пожежнної лабораторії за адресою: м. Київ, вул. Межигірська, 8 (ДК 021:2015 45450000-6)” (далі — тендерна документація) розроблено відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Пункт 6.4. тендерної документації передбачає, що Договір про закупівлю укладається відповідно до пунктів 17 і 18 Особливостей. Відповідно до пункту 17 Особливостей, Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім, частини другої — п’ятої , сьомої — дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Згідно до пункту 3 статті 875 Цивільного кодексу України, до договору будівельного підряду застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом.
Постановою Кабінету міністрів України від 01.08.2005 №668 Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, (далі — Постанова №668) затверджено Загальні умови, укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, які є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в будівництві, незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників). Пунктом. 17 Постанови №668 встановлено, що строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід 'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
Разом з тим, відповідно до Наказу Державної казначейської служби України від 29.04.2013 № 68 Про затвердження Методичних рекомендацій щодо переліку підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов'язань та проведення платежів, календарний графік робіт є обоє ’язковим документом, під час реєстрації бюджетних зобов ’язань, як істотна умова договору в частині строку початку та закінчення робіт (будівництва об'єкта). Календарний графік виконання робіт складається з обов’язковим зазначенням, видів робіт та етапів виконання, що є необхідним для складання графіку фінансування.
Додаток № 3 до тендерної документації містить Проект договору про закупівлю робіт (договір підряду), невід'ємною частиною якого є графік виконання роботи (виконання робіт)— Додаток № 2. Загальні умови укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в будівництві незалежно від джерел фінансування робіт, відповідно до Постанови №668. Невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
Відповідно до рішення Рішення Комісії Антимонопольиого комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 2049-р/пк-пз від 11.02.2025, тендерна документація не містить окремих вимог до оформлення календарного графіку виконання робіт, зокрема, зазначення найменування робіт та терміни виконання етапів робіт, у тому числі, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 "Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві". Разом з тим, додаток 3 Документації (проект договору) не містить форми графіку виконання роботи (виконання робіт).
Відсутність зазначених вимог в тендерній документації суперечить вимогам чинного законодавства, які є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в будівництві незалежно від джерел фінансування робіт, що тягне за собою порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а саме Проект договору, який міститься в додатку 3 до тендерної документації не відповідає вимогам встановленим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 "Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві".
Таким чином, оскільки виявлені порушення неможливо усунути на стадії процедури закупівлі, “кваліфікація переможця ’’ наявні підстави для відміни відкритих торгів відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Заперечення на відміну
Відповідно до пункту 50 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі Особливості), замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
Як вбачається з протоколу підставою для відміни тендеру стало:
- неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Проте підстави для відміни торгів зазначені в рішенні про відміну (неправильно оформлений проект договору про закупівлю) не є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Вважаємо, що підстава відміни торгів, зазначена Замовником в протоколі, не відповідає ні обставинам закупівлі, ні умовам законодавства про публічні закупівлі.
Протокол відміни торгів не містить підстав, які підтверджують правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Крім того необхідно звернути увагу на наступне.
Відповідно до пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Згідно пункт 6.5. Тендерної документації встановлено, що Договір про закупівлю укладається відповідно до пунктів 17 і 18 Особливостей. Згідно із статтею 318 Господарського кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 істотними умовами договору про закупівлю (договору підряду) є:
- найменування та реквізити сторін;
- місце і дата укладення договору підряду;
- предмет договору підряду;
- договірна ціна;
- відповідальність сторін за порушення умов договору підряду;
- порядок урегулювання спорів;
- порядок унесення змін до договору підряду та його розірвання.
Інші умови договору про закупівлю не є істотними і можуть змінюватись відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів України.
При цьому Замовник також не враховує, що Закон України «Про публічні закупівлі» є спеціальним нормативно-правовим актом в порівнянні з іншим законодавством і має вищу юридичну силу (перевагу в застосуванні) в порівнянні із Господарськими та Цивільним кодексам України, та постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668.
Відповідно до норм чинного законодавства невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
Чинне законодавство про публічні закупівлі не містить заборон на внесення (складення календарного плану) до договору про закупівлі (підряду) під час укладення договору.
Таким чином сторони договору підряду на етапі укладення договору можуть сформувати календарний графік.
Більш того, пунктом 13 проекту договору (Додаток №3 до Тендерної документації) передбачено, що невід’ємною частиною цього договору є, зокрема графік виконання роботи ((виконання робіт).
Даний графік виконання робіт є праобразом календарного графіку, і сторони під час укладення договору можуть заповнити його як календарний графік виконання робіт.
В будь-якому випадку зазначене Замовником в протоколі відхилення не свідчить про наявність порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а отже, підстави для відміни торгів відсутні.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну торгів.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Відмінивши відкриті торги, Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.
Порушення прав та інтересів Скаржника полягає також в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства, Замовник повинен був укласти договір з ним, за результатами якого Скаржник мав би змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене вище, на підставі статей 5 та 18 Закону України «Про публічні закупівлі», «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», -
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення