-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Бензин А-95, Дизельне паливо
Завершена
2 869 706.67
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 348.53 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 348.53 UAH
Період оскарження:
03.01.2025 15:01 - 23.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
f7af7f5c317b458898461d812f958932
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-03-005202-a.a1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- ІФС-АВІАС ДОГОВІР (7).pdf 07.01.2025 19:02
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 07.01.2025 19:02
- Талони Авіас1.pdf 07.01.2025 19:02
- Скарга_07_01_2025_на умови ТД Замовника_ДП РЕГІОНАЛЬНІ ЕЛЕКТРИЧНІ МЕРЕЖІ.pdf 07.01.2025 19:02
- Скарга_07_01_2025_на умови ТД Замовника_ UA-2025-01-03-005202-a.docx 07.01.2025 19:02
- Договір_поставки_Маршал_Кард_2023_основний.pdf 07.01.2025 19:02
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 07.01.2025 19:02
- ЗРАЗКИ ТАЛОНІВ МАРШАЛ.jpg 07.01.2025 19:02
- dstu_7687_2015.pdf 07.01.2025 19:02
- dstu_7688_2015.pdf 07.01.2025 19:02
- tekhnichniy-reglament-shchodo-vimog-do-avtomobilnikh-benziniv-dizelnogo-sudnovikh-ta-kotelnikh-palivdoc (8).doc 07.01.2025 19:02
- sign.p7s 07.01.2025 19:03
- Рішення від 09.01.2025 № 356.pdf 09.01.2025 15:24
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.01.2025 № 716.pdf 17.01.2025 12:22
- Рішення від 16.01.2025 № 716.pdf 20.01.2025 11:19
- Пояснення по суті скарги 13.01.2025.doc 13.01.2025 15:17
- Протокол-про-надання-відповіді-на-запит-АМКУ з Додатком.pdf 13.01.2025 15:17
- Пояснення по суті скарги 13.01.2025.pdf.p7s.zip 13.01.2025 15:17
- Протокол-про-надання-відповіді-на-запит-АМКУ з Додатком.docx 13.01.2025 15:17
- Зміни до ТД після рішення Комісії АМКУ.docx 21.01.2025 15:27
- Протокол 28УО-01.PDF 21.01.2025 15:27
- Протокол Зміни до ТД після рішення АМКУ.docx 21.01.2025 15:27
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.01.2025 20:46
Дата розгляду скарги:
16.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.01.2025 15:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.01.2025 11:20
Дата виконання рішення Замовником:
21.01.2025 15:27
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Протокол уповноваженої особи щодо виконання рішення комісії АМКУ
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
531932fa3b0f4c1ba6d1178f6171ca33
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати паливні талони зразка САМЕ Продавця, що САМЕ генеруються та друкуються самостійно Покупцем через Особистий кабінет, та містять реквізити «QR-код» та «термін дії».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Підстави подання скарги: абз. 1 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі – Особливості), -
Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Оскільки кінцевий строк подання пропозицій, установлений ДО ВНЕСЕННЯ змін до тендерної документації - 11.01.2024 до 15.00.
Дата подання відповідної Скарги - 07.01.2025 року (а отже вважається поданою у строк «не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій»), а отже Скаржником не пропущений строк для подання Скарги на умови тендерної документації, які визначені Замовником у 1-й редакції Додатку № 3 до тендерної документації від 03.01.2025 року, та які наявні в редакції після внесених змін до умов тендерної документації від 06.01.2025 року.
Посилання на прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника:
03.01.2025 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-01-03-005202-a, за предметом Бензин А-95, Дизельне паливо код ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти», Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей.
06.01.2025 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-01-03-005202-a, за предметом Бензин А-95, Дизельне паливо код ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти», Замовником було внесено зміни та опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) планує прийняти участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Варто зазначити, що згідно
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку № 3 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати паливні талони зразка САМЕ Продавця, що САМЕ генеруються та друкуються самостійно Покупцем через Особистий кабінет, та містять реквізит САМЕ QR-код та САМЕ термін дії:
«3.2. Паливний талон – документ встановленого Продавцем зразка, що генерується та друкується самостійно Покупцем через Особистий кабінет, і з використанням якого Покупець чи інша особа (Пред’явник ПТ), які правомірно володіють ним, можуть замовляти та отримувати Товар на АЗС. Кожному ПТ присвоюється унікальний ідентифікаційний номер та QR-код, а також зазначаються термін його дії, номінал та вид нафтопродукту. Паливний талон не є платіжним засобом.»
Замовником встановлена вимога щодо визначення форми поставки Товару за Паливною смарт-карткою та/або паливних талонів, при цьому, законодавством передбачено інші форми відпуску нафтопродуктів:
Відповідно до пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Тобто, законодавством встановлено порядок відпуску нафтопродуктів згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, яким передбачено форми відпуску палива з АЗС, яким передбачено відпуск за готівку, за відомостями, за талонами та за платіжними картами.
Також, Замовником встановлено вимогу щодо Паливний талон – документ, що генерується та друкується самостійно Покупцем через Особистий кабінет, і з використанням якого Покупець чи інша особа (Пред’явник ПТ), які правомірно володіють ним.
Замовник встановлює дискримінаційні умову для учасників закупівлі, встановивши:
-наявність Особистого кабінету (для здійснення відпуску за талонами);
-наявність талонів, що генерується та друкується самостійно Покупцем (Замовником);
-наявність паливних талонів, встановленого Продавцем зразка.
-наявність паливних талонів, які містять та QR-код, а також зазначаються термін його дії.
Варто зазначити, що згідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Щодо наявності Особистого кабінету (для здійснення відпуску за талонами) та талонів, що генерується та друкується самостійно Покупцем (Замовником):
Тобто, Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є паливо (Товар). Встановлюючи дискримінаційні вимоги щодо наявності Особистого кабінету, в якому талони генеруються та друкуються самостійно Покупцем, при цьому такі талони повинні бути встановленого Продавцем зразка – замовник обмежує коло потенційних учасників, які здійснюють постачання палива за талонами та надає можливість брати участь у процедури закупівлі лише учасникам, які мають впроваджену систему обліку та видачі палива за талонами, які генеруються та друкуються в Особистому кабінеті Покупцем, та при цьому встановленого Продавцем зразка.
Вважаємо, що зазначена умова тендерної документації обмежує в праві на участь тих учасників, які мають можливість здійснювати відпуск палива за талонами, але при цьому в мережі АЗС не впроваджено систему цифрового обігу палива, яка передбачає наявність Особистого кабінету з можливістю генерування та друку талонів самостійно покупцями.
Щодо наявності паливних талонів, встановленого саме Продавцем зразка:
Замовником встановлена дискримінаційна вимога в частині наявності Паливного талону, встановленого Продавцем зразка, оскільки Скаржник планує здійснювати постачання Замовнику палива за талонами зразка мереж АЗС – партнерів Скаржника, на яких введено в обіг талони зразка власника мережі АЗС або емітентів талонів мереж АЗС.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта, Авіас та Маршал (Лілія). Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта та емітентами талонів мереж АЗС Авіас та Маршал (Лілія), а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Щодо зазначення на талоні QR-коду та терміну його дії:
Талони мережі АЗС Авіас – містять QR-код, але при цьому не містять реквізиту «терміну дії талону» (оскільки такі талони - безстрокові).
Талони мережі АЗС БРСМ-нафта – не містять QR-код, але при цьому містять реквізит «термін дії талону».
Талони мережі АЗС Маршал (Лілія) – не містять QR-код, але при цьому містять реквізит «термін дії талону».
Звертаємо увагу, що наявності на талоні реквізитів «QR-код» та «термін його дії» – не є обов’язковими та не визначено в жодному нормативно-правовому акті або національному стандарті до Дизельного палива та Бензину А-95, що свічить про наявність дискримінаційної обмежувальної вимоги у тендерній документації, яка суперечить п. 29 Особливостей.
З огляду на всі вищезазначені дискримінаційні умови тендерної документації, Замовником встановлено не обґрунтовані та дискримінаційні умови до учасників, які не мають відношення та не впливають на постачання Товару.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України:
«Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Також, згідно п. 10.3.3.1. Інструкції визначено, що Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
Тобто, законодавством визначено вимогу до позначень, які має містити талон – це серійний та порядковий номер, найменування і марка нафтопродукту.
Згідно п. 29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Отже, кваліфікаційні вимоги в частині наявності технологій у учасників (Особистого кабінету, в якому самостійно можливо генерувати та друкувати талони) – не можуть застосовуватись Замовником при закупівлі бензину та дизельного палива.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Варто звернути увагу, що національним стандартом передбачено:
1) До Бензину А-95 - ДСТУ 7687:2015 «БЕНЗИНИ АВТОМОБІЛЬНІ ЄВРО. Технічні умови»;
2) До Дизельного палива - ДСТУ 7688:2015 «ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови»;
3) До автомобільних бензинів та дизельного палива – Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
ТАКОЖ, згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України не передбачено обов’язкового порядку для постачальника палива - Наявність Паливного талону як документу встановленого Продавцем зразка, що генерується та друкується самостійно Покупцем через Особистий кабінет, і з використанням якого Покупець чи інша особа (Пред’явник ПТ), які правомірно володіють ним, можуть замовляти та отримувати Товар на АЗС. Кожному ПТ присвоюється унікальний ідентифікаційний номер та QR-код, а також зазначаються термін його дії, номінал та вид нафтопродукту. Паливний талон не є платіжним засобом..
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару (Бензину А-95, Дизельного палива).
За своїм змістом поняття, визначене Замовником, паливного талону «Паливний талон – документ встановленого Продавцем зразка, що генерується та друкується самостійно Покупцем через Особистий кабінет, і з використанням якого Покупець чи інша особа (Пред’явник ПТ), які правомірно володіють ним, можуть замовляти та отримувати Товар на АЗС. Кожному ПТ присвоюється унікальний ідентифікаційний номер та QR-код, а також зазначаються термін його дії, номінал та вид нафтопродукту», не відповідає вимогам законодавства, а саме Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 № 281/171/578/155, а отже суперечить чинним законодавчим нормам та вимогам п. 29 Особливостей.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас, БРСМ-нафта та Маршал (Лілія) з урахуванням вимог Замовника до місцезнаходження АЗС. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС Авіас, БРСМ-нафта та Маршал (Лілія) для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Оскільки кінцевий строк подання пропозицій, установлений ДО ВНЕСЕННЯ змін до тендерної документації - 11.01.2024 до 15.00.
Дата подання відповідної Скарги - 07.01.2025 року (а отже вважається поданою у строк «не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій»), а отже Скаржником не пропущений строк для подання Скарги на умови тендерної документації, які визначені Замовником у 1-й редакції Додатку № 3 до тендерної документації від 03.01.2025 року, та які наявні в редакції після внесених змін до умов тендерної документації від 06.01.2025 року.
Посилання на прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника:
03.01.2025 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-01-03-005202-a, за предметом Бензин А-95, Дизельне паливо код ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти», Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей.
06.01.2025 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-01-03-005202-a, за предметом Бензин А-95, Дизельне паливо код ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти», Замовником було внесено зміни та опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) планує прийняти участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Варто зазначити, що згідно
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку № 3 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати паливні талони зразка САМЕ Продавця, що САМЕ генеруються та друкуються самостійно Покупцем через Особистий кабінет, та містять реквізит САМЕ QR-код та САМЕ термін дії:
«3.2. Паливний талон – документ встановленого Продавцем зразка, що генерується та друкується самостійно Покупцем через Особистий кабінет, і з використанням якого Покупець чи інша особа (Пред’явник ПТ), які правомірно володіють ним, можуть замовляти та отримувати Товар на АЗС. Кожному ПТ присвоюється унікальний ідентифікаційний номер та QR-код, а також зазначаються термін його дії, номінал та вид нафтопродукту. Паливний талон не є платіжним засобом.»
Замовником встановлена вимога щодо визначення форми поставки Товару за Паливною смарт-карткою та/або паливних талонів, при цьому, законодавством передбачено інші форми відпуску нафтопродуктів:
Відповідно до пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Тобто, законодавством встановлено порядок відпуску нафтопродуктів згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, яким передбачено форми відпуску палива з АЗС, яким передбачено відпуск за готівку, за відомостями, за талонами та за платіжними картами.
Також, Замовником встановлено вимогу щодо Паливний талон – документ, що генерується та друкується самостійно Покупцем через Особистий кабінет, і з використанням якого Покупець чи інша особа (Пред’явник ПТ), які правомірно володіють ним.
Замовник встановлює дискримінаційні умову для учасників закупівлі, встановивши:
-наявність Особистого кабінету (для здійснення відпуску за талонами);
-наявність талонів, що генерується та друкується самостійно Покупцем (Замовником);
-наявність паливних талонів, встановленого Продавцем зразка.
-наявність паливних талонів, які містять та QR-код, а також зазначаються термін його дії.
Варто зазначити, що згідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Щодо наявності Особистого кабінету (для здійснення відпуску за талонами) та талонів, що генерується та друкується самостійно Покупцем (Замовником):
Тобто, Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є паливо (Товар). Встановлюючи дискримінаційні вимоги щодо наявності Особистого кабінету, в якому талони генеруються та друкуються самостійно Покупцем, при цьому такі талони повинні бути встановленого Продавцем зразка – замовник обмежує коло потенційних учасників, які здійснюють постачання палива за талонами та надає можливість брати участь у процедури закупівлі лише учасникам, які мають впроваджену систему обліку та видачі палива за талонами, які генеруються та друкуються в Особистому кабінеті Покупцем, та при цьому встановленого Продавцем зразка.
Вважаємо, що зазначена умова тендерної документації обмежує в праві на участь тих учасників, які мають можливість здійснювати відпуск палива за талонами, але при цьому в мережі АЗС не впроваджено систему цифрового обігу палива, яка передбачає наявність Особистого кабінету з можливістю генерування та друку талонів самостійно покупцями.
Щодо наявності паливних талонів, встановленого саме Продавцем зразка:
Замовником встановлена дискримінаційна вимога в частині наявності Паливного талону, встановленого Продавцем зразка, оскільки Скаржник планує здійснювати постачання Замовнику палива за талонами зразка мереж АЗС – партнерів Скаржника, на яких введено в обіг талони зразка власника мережі АЗС або емітентів талонів мереж АЗС.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта, Авіас та Маршал (Лілія). Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта та емітентами талонів мереж АЗС Авіас та Маршал (Лілія), а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Щодо зазначення на талоні QR-коду та терміну його дії:
Талони мережі АЗС Авіас – містять QR-код, але при цьому не містять реквізиту «терміну дії талону» (оскільки такі талони - безстрокові).
Талони мережі АЗС БРСМ-нафта – не містять QR-код, але при цьому містять реквізит «термін дії талону».
Талони мережі АЗС Маршал (Лілія) – не містять QR-код, але при цьому містять реквізит «термін дії талону».
Звертаємо увагу, що наявності на талоні реквізитів «QR-код» та «термін його дії» – не є обов’язковими та не визначено в жодному нормативно-правовому акті або національному стандарті до Дизельного палива та Бензину А-95, що свічить про наявність дискримінаційної обмежувальної вимоги у тендерній документації, яка суперечить п. 29 Особливостей.
З огляду на всі вищезазначені дискримінаційні умови тендерної документації, Замовником встановлено не обґрунтовані та дискримінаційні умови до учасників, які не мають відношення та не впливають на постачання Товару.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України:
«Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Також, згідно п. 10.3.3.1. Інструкції визначено, що Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
Тобто, законодавством визначено вимогу до позначень, які має містити талон – це серійний та порядковий номер, найменування і марка нафтопродукту.
Згідно п. 29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Отже, кваліфікаційні вимоги в частині наявності технологій у учасників (Особистого кабінету, в якому самостійно можливо генерувати та друкувати талони) – не можуть застосовуватись Замовником при закупівлі бензину та дизельного палива.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Варто звернути увагу, що національним стандартом передбачено:
1) До Бензину А-95 - ДСТУ 7687:2015 «БЕНЗИНИ АВТОМОБІЛЬНІ ЄВРО. Технічні умови»;
2) До Дизельного палива - ДСТУ 7688:2015 «ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови»;
3) До автомобільних бензинів та дизельного палива – Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
ТАКОЖ, згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України не передбачено обов’язкового порядку для постачальника палива - Наявність Паливного талону як документу встановленого Продавцем зразка, що генерується та друкується самостійно Покупцем через Особистий кабінет, і з використанням якого Покупець чи інша особа (Пред’явник ПТ), які правомірно володіють ним, можуть замовляти та отримувати Товар на АЗС. Кожному ПТ присвоюється унікальний ідентифікаційний номер та QR-код, а також зазначаються термін його дії, номінал та вид нафтопродукту. Паливний талон не є платіжним засобом..
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару (Бензину А-95, Дизельного палива).
За своїм змістом поняття, визначене Замовником, паливного талону «Паливний талон – документ встановленого Продавцем зразка, що генерується та друкується самостійно Покупцем через Особистий кабінет, і з використанням якого Покупець чи інша особа (Пред’явник ПТ), які правомірно володіють ним, можуть замовляти та отримувати Товар на АЗС. Кожному ПТ присвоюється унікальний ідентифікаційний номер та QR-код, а також зазначаються термін його дії, номінал та вид нафтопродукту», не відповідає вимогам законодавства, а саме Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 № 281/171/578/155, а отже суперечить чинним законодавчим нормам та вимогам п. 29 Особливостей.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас, БРСМ-нафта та Маршал (Лілія) з урахуванням вимог Замовника до місцезнаходження АЗС. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС Авіас, БРСМ-нафта та Маршал (Лілія) для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
ДСТУ 7688:2015 «ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови» для Дизельного палива
-
Повʼязаний документ:
dstu_7688_2015.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі АЗС ІІІ
-
Повʼязаний документ:
Талони Авіас1.pdf
-
-
Назва доказу:
ПАртнерський договір І
-
Повʼязаний документ:
Договір_поставки_Маршал_Кард_2023_основний.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір ІІ
-
Повʼязаний документ:
ІФС-АВІАС ДОГОВІР (7).pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір ІІІ
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі АЗС І
-
Повʼязаний документ:
ЗРАЗКИ ТАЛОНІВ МАРШАЛ.jpg
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі АЗС ІІ
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» для Бензину А-95
-
Повʼязаний документ:
dstu_7687_2015.pdf
-
-
Назва доказу:
: Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927
-
Повʼязаний документ:
tekhnichniy-reglament-shchodo-vimog-do-avtomobilnikh-benziniv-dizelnogo-sudnovikh-ta-kotelnikh-palivdoc (8).doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "РЕГІОНАЛЬНІ ЕЛЕКТРИЧНІ МЕРЕЖІ" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Бензин А-95, Дизельне паливо за кодом ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-03-005202-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати паливні талони зразка САМЕ Продавця, що САМЕ генеруються та друкуються самостійно Покупцем через Особистий кабінет, та містять реквізити «QR-код» та «термін дії».