• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з охорони та зберігання

Завершена

384 768.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 850.00 UAH
Період оскарження: 03.01.2025 12:09 - 06.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: 521f43f7693c441d84e8934def723f0d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-03-002849-a.c3
Назва: СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 31.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.01.2025 15:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.02.2025 14:40
Дата виконання рішення Замовником: 04.02.2025 16:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: Керуючись вимогами Закону України «Про публічні закупівлі», на виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 31 січня 2025 року № 1498-р/пк-пз стосовно розгляду скарги від 22 січня 2025 року вих. № 204, поданої до Антимонопольного комітету України Товариством з обмеженою відповідальністю «ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС» щодо порушення Комунальною установою «Муніципальна служба розвитку торгівлі Одеської міської ради» законодавства у сфері публічних закупівель як замовником, уповноважена особа з публічних закупівель Комунальної установи «Муніципальна служба розвитку торгівлі Одеської міської ради» Канцур Олександр Олександрович ВИРІШИВ: 1. Внести зміни до тендерної документації закупівлі за предметом «Послуги з охорони та зберігання», код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 79710000-4 «Охоронні послуги», яка здійснюється шляхом проведення процедури відкритих торгів з особливостями та оголошена 03 січня 2025 року (ідентифікатор: UA-2025-01-03-002849-a), з метою приведення її у відповідність з вимогами чинного законодавства і затвердити її у новітній редакції. 2. Подати на оприлюднення через авторизований електронний майданчик в електронну систему закупівель у порядку, передбаченому Законом України «Про публічні закупівлі»: 2.1. тендерну документацію закупівлі за предметом «Послуги з охорони та зберігання», код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 79710000-4 «Охоронні послуги», яка здійснюється шляхом проведення процедури відкритих торгів з особливостями та оголошена 03 січня 2025 року (ідентифікатор: UA-2025-01-03-002849-a), у новітній редакції; 2.2. перелік змін (в окремому документі), внесених до тендерної документації закупівлі за предметом «Послуги з охорони та зберігання», код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 79710000-4 «Охоронні послуги», яка здійснюється шляхом проведення процедури відкритих торгів з особливостями та оголошена 03 січня 2025 року (ідентифікатор: UA-2025-01-03-002849-a). 3. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій продовжити до 09 лютого 2025 року 00 год. 00 хв.
Автор: ТОВ "ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС", Григорій Діногло +380665046071 tov.titanius@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7d95d60b88354f7499ed728c531c400d
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо переліку змін. Відповідно до пункту 54 Постанови № 1178 від 12.10.2022 року - в окремому документі не оприлюднено перелік змін, що вносяться.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: 1. Щодо переліку змін.
Відповідно до пункту 54 Постанови № 1178 від 12.10.2022 року (далі – Особливості):
Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. На підтвердження надаємо копію Особливостей та профільного закону.

21.01.2025 року було внесено зміни до тендерної документації. Разом з тим, Замовником разом із змінами до тендерної документації в окремому документі не оприлюднено перелік змін, що вносяться.
Враховуючи викладене, зокрема, відсутність окремого документа з переліком змін, що вносяться, Замовником порушено порядок оприлюднення інформації, у зв'язку з чим Замовник повинен усунути невідповідності в частині оприлюднення інформації по відношенню до прийнятого рішення про внесення змін до Документації.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 7a07f1c8b39d40738bc3a66463e1a54e
Заголовок пункту скарги: Щодо транспорту реагування - пп. 1.4. п. 1 додатку 2 до тендерної документації встановлено наявність в Учасника на балансі транспорту реагування
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Щодо транспорту реагування.
Відповідно до пп. 1.4. п. 1 додатку 2 до тендерної документації встановлено, що Учасник на виконання вимог статті 16 Закону повинен надати інформацію та документи, викладені нижче: Документальне підтвердження наявності в Учасника на балансі транспорту реагування (з правом на встановлення та використання спеціальних світлових сигнальних пристроїв), що відповідає вимогам ст. 1 та ст. 6 Закону України «Про охоронну діяльність».

Скаржник має автомобілі, проте вони не знаходяться в нього на балансі так, як є орендованими, на підтвердження додаємо договір оренди № 12 від 05.12.2024 року.
Об'єкт операційної оренди відображається орендарем на позабалансовому рахунку бухгалтерського обліку за вартістю, указаною в угоді про оренду.
Таким чином, прийнятий в операційну оренду автомобіль орендар відображає у дебеті позабалансового рахунка 01 "Орендовані необоротні активи" за вартістю, яку зазначено в договорі оренди.
Вважаємо, що вимога щодо наявності в Учасника саме на балансі транспорту реагування необґрунтовано звужує коло потенційних учасників та наявність такої вимоги призводить до ситуації, коли компетентний і здатний надати послуги, що є предметом Закупівлі Скаржник, не може взяти участь у Закупівлі, що порушує його законні права та інтереси.
Вимога про наявність в Учасника саме на балансі транспорту реагування розрахована на учасників торгів, в яких вже є на балансі транспортні засоби, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, в тому числі Скаржника.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: c3b5d0a341fb4776b6b8e8e3713dbce5
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-03-002849-a.a2
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
03.01.2025 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2025-01-03-002849-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: Код ДК 021:2015 – 79710000-4 Охоронні послуги (Послуги з охорони об’єктів). Першопочатковий строк подання тендерних пропозицій було встановлено до 26 січня 2025 12:14. Разом з вказаним оголошенням Замовником завантажено до електронної системи закупівель тендерну документацію, затверджену Рішенням уповноваженої особи з публічних закупівель № 04 від 21 січня 2025 року. Пунктом 4 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі повинні здійснюватися з додержанням такого принципу, як недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною 4 статті 22 вищевказаного Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «САМСОН-ГРУПП-06» (далі – Скаржник) має чинну ліцензію на здійснення охоронної діяльності, що видана на підставі Наказу Міністерства внутрішніх справ України про видачу ліцензій на провадження охоронної діяльності від 06.06.2017 № 471 (ця ліцензія додається до скарги). Скаржник бажає подати тендерну пропозицію у рамках вказаної вище процедури відкритих торгів. Однак, деякими умовами тендерної документації Замовника встановлено дискримінаційні вимоги, які безпосередньо зачіпляють та порушують права та законні інтереси Скаржника, як учасника процедури закупівлі. Такі дискримінаційні вимоги ставлять Скаржника у нерівне становище з іншими учасниками процедури, і в принципі позбавляють Скаржника можливості отримати позитивний результат за результатами своєї участі у відкритих торгах. Між тим, право на оскарження умов тендерної документації передбачено статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 24.01.2025 14:27
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "САМСОН-ГРУПП-06", Вікторія Бабенко 380505554084 lawyer@samson-ohrana.od.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8cf76c003d3c4e458386a22967fe36c4
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1.2. Документальне підтвердження наявності в Учасника на балансі засобів самозахисту шляхом надання видаткових накладних про їх придбання.
Закон України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI, статтею 9. Права суб'єкта охоронної діяльності визначає, що:
1. Суб'єкт охоронної діяльності має право:
1) для забезпечення охоронної діяльності придбавати, зберігати та використовувати в установленому законодавством порядку спеціальні засоби, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України;
2) для забезпечення радіозв'язку використовувати в установленому порядку радіочастоти;
3) використовувати в охоронній діяльності службових собак;
4) використовувати в охоронній діяльності технічні засоби охоронного призначення;
5) використовувати транспорт реагування;
6) одержувати за своїм письмовим запитом від замовника послуг з охорони відомості та копії документів, необхідні для здійснення заходів охорони на об'єкті охорони;
7) за згодою замовника послуг з охорони (його представника) оглядати територію, будинки, приміщення, майно, що охороняються.
Тобто наявність спеціальних засобів, дозволених для використання суб’єктами охоронної діяльності відповідно до Постанови КМУ від 11.02.2013 № 97, це право суб’єкта охоронної діяльності, а не обов’язок їх наявності.
Додаток 3 до тендерної документації Інформація ПРО НЕОБХІДНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ (ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ) ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ передбачає перелік необхідних послуг, проте за їх описом Скаржнику для їх надання не потрібно використовувати засоби самозахисту.
У Ліцензійних умовах (надаються до скарги) відсутній вимоги до суб’єктів господарювання, які передбачають обов’язкову наявності в Учасника на балансі засобів самозахисту шляхом надання видаткових накладних про їх придбання.
Також ні Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (надалі – Ліцензійні умови), ні Законом України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI (надалі - Закон) не передбачено обов’язку суб’єктів охоронної діяльності наявності в Учасника на балансі засобів самозахисту шляхом надання видаткових накладних про їх придбання. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов та Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 1295f205ba334577ace9b4e26500ff56
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Сертифікати:
1) Системи управління якістю ДСТУ ISO 9001;
Скаржник не має сертифікату:
- ДСТУ EN ІSO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, ІDT; ISO 9001:2015, ІDT) стосовно послуг приватних охоронних служб, який має бути виданий органом сертифікації, котрий акредитований Національним агентством з акредитації України.
Скаржник не має вказаного сертифікату, разом із тим відсутні будь-які нормативні акти, що зобов’язують Скаржника мати такий сертифікат. Ні Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (надалі – Ліцензійні умови), ні Законом України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI (надалі - Закон) не передбачено обв’язку отримання сертифіката, що підтверджує якість надання послуг Учасником та підтверджує відповідність цих послуг вимогам ДСТУ EN ІSO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, ІDT; ISO 9001:2015, ІDT) стосовно послуг приватних охоронних служб, який має бути виданий органом сертифікації, котрий акредитований Національним агентством з акредитації України. Учасник має надати сканкопію атестата про акредитацію органу сертифікації та додаток до цього атестату, де зазначена сфера акредитації органу сертифікації. Учасник має надати документальне підтвердження наявності внутрішньої процедури управління якістю, яка розроблена та офіційно затверджена відповідно до чинних вимог. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов та Закону.
Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року № 960 (надалі – Ліцензійні умови) встановлено кадрові вимоги, зокрема:
1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження охоронної діяльності (далі - ліцензія), а також організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов’язкові для виконання під час провадження охоронної діяльності.
3. Ліцензіат зобов’язаний виконувати вимоги цих Ліцензійних умов, а здобувач ліцензії - відповідати цим Ліцензійним умовам.
4. Охоронну діяльність можуть провадити на всій території України юридичні особи, а також фізичні особи - підприємці на підставі ліцензії за наявності матеріально-технічної бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими особами організаційних, кадрових і технологічних вимог, передбачених цими Ліцензійними умовами».
Відповідно до Наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 1 лютого 2005 року № 28 «Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні», що зареєстровано в Міністерстві юстиції України 4 травня 2005 року за № 466/10746 світлотехнічне обладнання взагалі, та світлодіодні консольні світильники, зокрема, не внесені до продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації. Скаржник повідомляє, що відповідно до Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001 вимоги до систем управління якістю, установлені у цьому стандарті, доповнюють вимоги саме до товару. Скаржник зазначає, що згідно з розділом «НАЦІОНАЛЬНИЙ ВСТУП» національного стандарту ДСТУ ISO 9001:2009 « Системи управління якості. Вимоги» цей стандарт рекомендовано застосовувати для сертифікації систем управління якості.
Застосування стандарту ДСТУ ISO 9001 або ISO 9001 носить рекомендаційних характер, а його отримання є не обов’язковим.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні Колегії №6408-р/пк-пз від 10.04.2024 (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2024-03-26-005431-a).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 4fae7b8330c64398b24e64f4bf9269c5
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Сертифікати: 2) Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці ДСТУ ISO 45001;
Скаржник не має сертифікату:
- ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 45001:2018, IDT) стосовно послуг приватних охоронних служб, який має бути виданий органом сертифікації, котрий акредитований Національним агентством з акредитації України.
Скаржник не має вказаного сертифікату, разом із тим відсутні будь-які нормативні акти, що зобов’язують Скаржника мати такий сертифікат. Ні Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (надалі – Ліцензійні умови), ні Законом України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI (надалі - Закон) не передбачено обв’язку отримання сертифіката, на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, який підтверджує, що система управління охороною здоров’я та безпекою праці Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 45001:2018, IDT) стосовно послуг приватних охоронних служб, який має бути виданий органом сертифікації, котрий акредитований Національним агентством з акредитації України. Учасник має надати сканкопію атестата про акредитацію органу сертифікації та додаток до цього атестату, де зазначена сфера акредитації органу сертифікації. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов та Закону.
ДСТУ ISO 45001:2019(ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» − єдиний набір міжнародних вимог, спрямованих на допомогу організаціям у забезпеченні захисту персоналу від нещасних випадків. Його мета – сприяння вирішенню цієї проблеми.
Так, Скаржник курується у свої діяльності Кодексом законів про працю України від 23.07.1996 р. № 322-08, Законом України «Про охорону праці» від 14.10.1992 р. № 2694-XII.
Зокрема, Скаржником створені безпечні і нешкідливі умови праці, впроваджуються сучасні засоби техніки безпеки, що запобігають виробничому травматизму, і забезпечується санітарно-гігієнічні умови, що запобігають виникненню професійних захворювань у працівників.
Скаржник також розробляє комплексні заходи щодо охорони праці та здійснює видачу спеціального одягу та інших засобів індивідуального захисту.
Працівник Скаржника, у тому числі і персонал охорони, що залучаються для надання послуг з охорони проходять в обов’язковому порядку вступний інструктаж з питань охорони праці (на робочому місці), інструктаж з питань цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях.
Так, Закон про охорону та Ліцензійні умови не передбачають проходження сертифікаційної програми за ISO 45001, а тому вимога – дискримінаційна.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні Колегії №5544-р/пк-пз від 27.03.2024 р. (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2024-03-12-013227-a):«Слід зазначити, що предметом закупівлі є послуги фізичної охорони - патрулювання територій кладовищ, утримання та обслуговування виконавцем ручної тривожної сигналізації, технічний контроль за патрулюванням християнського та єврейського кладовищ м. Чернівці. Замовник, не довів, що зазначені вище сертифікати стосуються предмета закупівлі, а також не обґрунтував необхідності встановлення вищезазначеної вимоги Документації у наведеній редакції. За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які наддадуть сертифікат ISO 14001 «Системи екологічного управління.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 93caf508358f4447bee76d5684d01ca5
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Сертифікати: 3) Системи екологічного управління ДСТУ ISO 14001.
Скаржник не має сертифікату:
- ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» стосовно послуг приватних охоронних служб, який має бути виданий органом сертифікації, котрий акредитований Національним агентством з акредитації України.
Скаржник не має вказаного сертифікату, разом із тим відсутні будь-які нормативні акти, що зобов’язують Скаржника мати такий сертифікат. Ні Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (надалі – Ліцензійні умови), ні Законом України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI (надалі - Закон) не передбачено обв’язку отримання сертифіката, що підтверджує якість надання послуг Учасником та підтверджує відповідність вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» стосовно послуг приватних охоронних служб, який має бути виданий органом сертифікації, котрий акредитований Національним агентством з акредитації України. Учасник має надати сканкопію атестата про акредитацію органу сертифікації та додаток до цього атестату, де зазначена сфера акредитації органу сертифікації. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов та Закону.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» від 23.025.2017 р. № 2059-VIII (надалі – Закон про оцінку впливу на довкілля) виділяють 2 (дві) категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля:
Категорія № 1: нафтопереробні та газопереробні заводи, теплові електростанції (ТЕС, ТЕЦ) та інші потужності для виробництва електроенергії, установки для виробництва або збагачення ядерного палива, хімічне виробництво, чорна та кольорова металургія тощо.
Категорія № 2: глибоке буріння, у тому числі геотермальне буріння, сільське господарство, лісівництво та водне господарство, енергетична промисловість, видобувна промисловістьвиробництво та обробку металу тощо.
Призначення стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування»— надати організаціям загальну схему діяльності задля охорони довкілля та реагування на зміни умов довкілля в рівноважному поєднанні з соціально-економічними потребами.
Закон про оцінку впливу на довкілля не передбачає охоронну діяльність як таку, що має влив на довкілля (навколишнє середовище), а тому оцінку впливі та сертифікаційної програми не потребує.
Під час виконання надання послуг Скаржник впроваджує наступні заходи запобігання забруднення навколишнього, зокрема:
- не допускаємо складування сміття у несанкціонованих місцях;
- компенсуємо шкоду, заподіяну в разі забруднення або іншого негативного впливу на природне середовище;
-вживаємо інші заходи, що передбаченні природоохоронним законодавством.
Так, Закон про охорону та Ліцензійні умови не передбачають проходження сертифікаційної програми за ISO 14001, а тому вимога – дискримінаційна.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні Колегії №5544-р/пк-пз від 27.03.2024 р. (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2024-03-12-013227-a):«Слід зазначити, що предметом закупівлі є послуги фізичної охорони - патрулювання територій кладовищ, утримання та обслуговування виконавцем ручної тривожної сигналізації, технічний контроль за патрулюванням християнського та єврейського кладовищ м. Чернівці. Замовник, не довів, що зазначені вище сертифікати стосуються предмета закупівлі, а також не обґрунтував необхідності встановлення вищезазначеної вимоги Документації у наведеній редакції.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 227cc7451fba45aca4e6ff16d250b881
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Учасник має застосовувати систему протидії епідемічним захворюванням та запроваджувати комплекс заходів, спрямованих на мінімізацію ризиків даних захворювань серед особового складу.
Учасник має надати Довідку в довільній формі про застосування системи протидії епідемічним захворюванням та документи (договір купівлі-продажу, видаткова накладна тощо), що підтверджують наявність медичних масок (з розрахунку 10 медичних масок для одного охоронця), засобів для дезінфекції шкіри рук та шкірних покровів (не менше 1 літрового флакону на кожному об’єкті), безконтактних термометрів (не менше двох).
Скаржник не має документів (договір купівлі-продажу, видаткова накладна тощо), що підтверджують наявність медичних масок (з розрахунку 10 медичних масок для одного охоронця), засобів для дезінфекції шкіри рук та шкірних покровів (не менше 1 літрового флакону на кожному об’єкті), безконтактних термометрів (не менше двох)
Скаржник не має вказаних документів, разом із тим відсутні будь-які нормативні акти, що зобов’язують Скаржника мати такі документи. Ні Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (надалі – Ліцензійні умови), ні Законом України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI (надалі - Закон) не передбачено обв’язку отримання документів (договір купівлі-продажу, видаткова накладна тощо), що підтверджують наявність медичних масок (з розрахунку 10 медичних масок для одного охоронця), засобів для дезінфекції шкіри рук та шкірних покровів (не менше 1 літрового флакону на кожному об’єкті), безконтактних термометрів (не менше двох). На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов та Закону.
документів (договір купівлі-продажу, видаткова накладна тощо), що підтверджують наявність медичних масок (з розрахунку 10 медичних масок для одного охоронця), засобів для дезінфекції шкіри рук та шкірних покровів (не менше 1 літрового флакону на кожному об’єкті), безконтактних термометрів (не менше двох)
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: 594046bcc5314514980130fc226baaf3
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-03-002849-a.c1
Назва: СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Дата розгляду скарги: 20.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.01.2025 13:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.01.2025 18:39
Дата виконання рішення Замовником: 21.01.2025 19:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: Керуючись вимогами Закону України «Про публічні закупівлі», на виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20 січня 2025 року № 789-р/пк-пз стосовно розгляду скарги від 09 січня 2025 року вих. № 204, поданої до Антимонопольного комітету України Товариством з обмеженою відповідальністю «ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС» щодо порушення Комунальною установою «Муніципальна служба розвитку торгівлі Одеської міської ради» законодавства у сфері публічних закупівель як замовником, уповноважена особа з публічних закупівель Комунальної установи «Муніципальна служба розвитку торгівлі Одеської міської ради» Канцур Олександр Олександрович вирішив: 1. Внести зміни до тендерної документації закупівлі за предметом «Послуги з охорони та зберігання», код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 79710000-4 «Охоронні послуги», яка здійснюється шляхом проведення процедури відкритих торгів з особливостями та оголошена 03 січня 2025 року (ідентифікатор: UA-2025-01-03-002849-a), з метою приведення її у відповідність з вимогами чинного законодавства і затвердити її у новій редакції. 2. Тендерну документацію закупівлі за предметом «Послуги з охорони та зберігання», код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 79710000-4 «Охоронні послуги», яка здійснюється шляхом проведення процедури відкритих торгів з особливостями та оголошена 03 січня 2025 року (ідентифікатор: UA-2025-01-03-002849-a), у новій редакції подати на оприлюднення через авторизований електронний майданчик в електронну систему закупівель у порядку, передбаченому Законом України «Про публічні закупівлі». 3. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій продовжити до 26 січня 2025 року 00 год. 00 хв.
Автор: ТОВ "ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС", Григорій Діногло +380665046071 tov.titanius@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3d57a577d4214d0eab365904cb63f5b1
Заголовок пункту скарги: п. 2.3. та 2.4. додатку 2 до тендерної документації - вимога надання вказаних посвідчень та витягів з протоколів на співробітника (керівника)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до п. 2.3. та 2.4. додатку 2 до тендерної документації:
2.3. Посвідчення співробітника** (керівника) підприємства Учасника про проходження навчання: законодавчих актів з охорони праці, гігієни праці, надання домедичної допомоги потерпілим, електробезпеки, пожежної безпеки та витягу з протоколу засідання комісії на перевірку знань Закону України «Про охорону праці».
2.4. Посвідчення співробітника** (керівника) підприємства Учасника який пройшов навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки згідно правил «Пожежної безпеки України» (НАПБ А.01-001-2014) зі змінами станом на 31.07.2017 та витягу з протоколу засідань комісії на перевірку знань Закону України «Про пожежну безпеку».
**Посвідчення та витяги з протоколів повинні бути видані організаціями, які мають ліцензію на відповідний вид діяльності (навчання з охорони праці та питань пожежної безпеки) (підтвердити документально).

Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (наділі – Ліцензійні умови) не передбачають обов’язкове отримання вищенаведених посвідчень та витягів з протоколів на співробітника (керівника). Копія Ліцензійних умов додається до скарги.
Відповідно до пункту 4 Ліцензійних умов: Охоронну діяльність можуть провадити на всій території України юридичні особи, а також фізичні особи - підприємці на підставі ліцензії за наявності матеріально-технічної бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими особами організаційних, кадрових і технологічних вимог, передбачених цими Ліцензійними умовами.
Вважаємо, що вимога надання вказаних посвідчень та витягів з протоколів на співробітника (керівника) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників та наявність такої вимоги призводить до ситуації, коли компетентний і здатний надати послуги, що є предметом Закупівлі Скаржник, не може взяти участь у Закупівлі, що порушує його законні права та інтереси.
Вимога про надання вищевказаних посвідчень та витягів з протоколів на співробітника (керівника) розрахована на учасників торгів, в яких вже є у наявності вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, в тому числі Скаржника.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: d07eccb04202496a8b7a704e5ccfc1e2
Заголовок пункту скарги: п. 8 додатку 2 до тендерної документації - вимога про надання договору добровільного страхування професійної відповідальності
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до п. 8 додатку 2 до тендерної документації:
Договір добровільного страхування професійної відповідальності (п.15 ч.4 ст.6 Закону України «Про страхування») не менше суми очікуваної вартості предмету закупівлі, строком не менше дії тендерної пропозиції, у разі необхідності з подальшою пролонгацією.

Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (наділі – Ліцензійні умови) не передбачають обов’язкове отримання договору добровільного страхування професійної відповідальності. Копія Ліцензійних умов додається до скарги.
Відповідно до пункту 4 Ліцензійних умов: Охоронну діяльність можуть провадити на всій території України юридичні особи, а також фізичні особи - підприємці на підставі ліцензії за наявності матеріально-технічної бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими особами організаційних, кадрових і технологічних вимог, передбачених цими Ліцензійними умовами.
Вважаємо, що вимога надання договору добровільного страхування професійної відповідальності необґрунтовано звужує коло потенційних учасників та наявність такої вимоги призводить до ситуації, коли компетентний і здатний надати послуги, що є предметом Закупівлі Скаржник, не може взяти участь у Закупівлі, що порушує його законні права та інтереси.
Вимога про надання договору добровільного страхування професійної відповідальності розрахована на учасників торгів, в яких вже є у наявності вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, в тому числі Скаржника.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 0806043762f84bd7a1b751c8d4f0e1a8
Заголовок пункту скарги: додаток 5 до тендерної документації - Скаржник не може надати лист про згоду з умовами договору через вказання замовником конкретної ціни та розрахунків
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до додатку 5 до тендерної документації:
Учасник має надати окремим файлом лист в довільній формі про те, що він згоден з умовами договору, які зазначені в Додатку 5 тендерної документації, за підписом уповноваженої особи та посвідчений печаткою.
Відповідно до п. 3.1., 3.2. проєкту договору замовником зазначена сума договору, також в додатку 1 до проєкту договору замовником зазначено конкретні розрахунки ціни.

Скаржник має можливість запропонувати інші ціни та розрахунки ніж ті, що зазначені замовником в проєкті договору. Крім того, Скаржник не може надати лист про згоду з умовами договору через вказання замовником конкретної ціни та розрахунків в такому проєкті.
Зазначені дії призводять до порушення основних принципів публічних закупівель - добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності.
Вимога про надання листа про згоду з умовами договору та зазначення конкретних розрахунків в такому договорі розрахована на учасників торгів, в які мають змогу запропонувати вказані замовником розрахунки, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, в тому числі Скаржника. Як доказ додаємо додаток 5 до тендерної документації де наведено проєкт договору та Закон України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: cc89510cd5014cdd92184c9244235301
Заголовок пункту скарги: примітка додатку 2 до тендерної документації - ліцензійними умовами не передбачено одночасне надання свідоцтв, сертифікатів, ліцензій, дозволів, договорів та довідок на усі кваліфікаційні критерії
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно до примітки додатку 2 до тендерної документації:
*Відповідність всіх кваліфікаційних вимог Учасник підтверджує документально свідоцтвами, сертифікатами, ліцензіями, дозволами, договорами та довідками. Сертифікати, ліцензії, дозволи, довідки видані на ім’я Учасника та його співробітників, повинні бути дійсними не менше строку дійсності тендерної пропозиції, інші сертифікати, декларації відповідності, видані іншим організаціям, якими Учасник підтверджує відповідність вимог тендерної документації щодо наявності матеріально-технічної бази Учасника, мають бути дійсними на момент придбання обладнання (приладів), спецзасобів тощо.

По-перше, варто зазначити, кваліфікаційними вимогами є наявність працівників, матеріально-технічної бази, досвіду виконання аналогічного договору та наявність фінансової спроможності. У тендерній документації відсутні вимоги стосовно послідовного надання усіх вказаних документів: свідоцтвами, сертифікатами, ліцензіями, дозволами, договорами та довідками стосовно кожного кваліфікаційного критерію.

По-друге, в тендерній документації відсутня відсилочна позначка «*», до якої відсилає або яку пояснює вищевказана примітка. При цьому, в тендерній документації наявна позначка: «**», якої стосується слідкуюча примітка, а саме:


По-третє, ліцензійними умовами не передбачено одночасне надання свідоцтв, сертифікатів, ліцензій, дозволів, договорів та довідок на усі кваліфікаційні критерії.

На підтвердження надаємо копію додатку 2 до тендерної документації та копію Ліцензійних вимог.
Вищенаведені вимоги тендерної документації не узгоджуються з вимогами чинного законодавства. Окрім цього, вимоги тендерної документації не узгоджуються між собою.
Враховуючи вищенаведене, зазначені неузгодження можуть бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації