-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Проведення цитологічних, гістологічних досліджень операційного та біопсійного матеріалу, аутопсійного (секційного) матеріалу (Код ЄЗС ДК 021:2015: 85140000-2 - Послуги у сфері охорони здоров’я різні)
Завершена
390 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 953.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 953.00 UAH
Період оскарження:
02.01.2025 16:42 - 25.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Дискримінаційні вимоги
Номер:
fad13da4c8ed480a80bb0376c1823a40
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-02-006571-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Городенка.pdf 06.01.2025 20:32
- Тендерна документація за Особливостями.docx 06.01.2025 20:32
- Аналогічна практика (Рішення від 05.01.2023 №196).pdf 06.01.2025 20:32
- 12.Ліцензія МОЗ.pdf 06.01.2025 20:32
- Реєстраційне досьє від 08.12.2017.pdf 06.01.2025 20:32
- Проєкт договору (гістологічні дослідження).docx 06.01.2025 20:32
- Про затвердження Порядку проведення патологоанатомічного розтину.docx 06.01.2025 20:32
- sign.p7s 06.01.2025 20:32
- Рішення від 08.01.2025 № 306.pdf 08.01.2025 16:41
- Інформація про резолютивну частину рішення від 15.01.2025 № 655.pdf 16.01.2025 12:39
- Рішення від 15.01.2025 № 655.pdf 17.01.2025 15:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.01.2025 22:33
Дата розгляду скарги:
15.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.01.2025 16:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.01.2025 15:22
Дата виконання рішення Замовником:
23.01.2025 14:54
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником внесені відповідні зміни до тендерної документації
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
86af2079bbb74cb7a60ef6cb7b44249d
Заголовок пункту скарги:
1.Щодо зберігання вологого архіву
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Додатку 2 до Тендерної документації встановлено вимоги надання послуг, які включають наступні складові: зокрема:
- Забезпечення Учасником збереження вологого архіву протягом 1 року.
1.2.Дискримінаційність умови
Встановлена вимога є дискримінаційними виходячи з наступного.
Збереження вологого архіву протягом 1 року є додатковим обтяженням в роботі медичних лабораторій та не передбачено чинним законодавством.
Дана вимога призводить до того, що кожен учасник, зважаючи на кількість досліджень, повинен мати цілий басейн для зберігання вологого архіву.
Відповідно до п.4 Додатку 2 до Тендерної документації, р/озбір матеріалу, макроскопічне дослідження, вирізка з протоколюванням проводиться відповідно до чинних в Україні галузевих наказів і відповідно до загальноприйнятої світової практики.
Діяльність щодо збереження вологого архіву регулюється, зокрема, Порядком проведення патологоанатомічного розтину, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України 06.09.2021 р. №1877 (надалі – Порядок).
Відповідно п. 4 р.Х Порядку «Вологий» секційний, біопсійний і операційний матеріали зберігаються в 10 % розчині нейтрального формаліну в медичному архіві ЗОЗ до закінчення патологогістологічних та інших необхідних досліджень, встановлення патологоанатомічного діагнозу.
Слід відмітити, що предметом закупівлі є проведення цитологічних, гістологічних досліджень операційного та біопсійного матеріалу, аутопсійного (секційного) матеріалу), тому слід керуватися, нормами наказу в цій частині.
Підтвердження застосування цього Порядку для досліджень матеріалів живих людей є п.11 Порядку:
11. Патологоанатомічне дослідження операційного і біопсійного матеріалів поділяється на наступні 5 категорій складності:
1) I категорія складності - операційний і біопсійний матеріал, отриманий від пацієнтів із наступною патологією:
неускладнені форми неспецифічного гострого або хронічного запалення;
неускладнені форми дистрофічних процесів, крім хвороб накопичення (тезаурисмозів);
2) II категорія складності - операційний і біопсійний матеріал, отриманий від пацієнтів із патологічними процесами і хворобами:
ускладнені форми неспецифічного гострого або хронічного запалення;
ускладнені форми дистрофічних процесів, крім хвороб накопичення (тезаурисмозів);
3) III категорія складності - операційний і біопсійний матеріал, отриманий від пацієнтів із патологічними процесами і хворобами:
інфекційні хвороби;
гранулематозне запалення;
хвороби накопичення (тезаурисмози);
вади розвитку;
посліди;
доброякісні пухлини різної локалізації зрозумілого гістогенезу;
пухлиноподібні процеси;
зішкріби ендометрію;
4) IV категорія складності - операційний і біопсійний матеріал, отриманий від пацієнтів із патологічними процесами і хворобами:
матеріал, отриманий від хворого з інтраепітеліальними неоплазіями, дисплазіями, інтраепітеліальними карциномами;
пограничні і злоякісні пухлини;
термінові інтраопераційні, ендоскопічні і інцизійні біопсії;
5) V категорія складності - операційний і біопсійний матеріал, отриманий від пацієнтів із патологічними процесами і хворобами:
імунопатологічні процеси, системні хвороби сполучної тканини та васкуліти;
діагностичні пункційні біопсії: ендоміокардіальні біопсії, діагностичні біопсії легень, пункційні біопсії печінки та нирок, трепанобіопсії кісткового мозку, біопсії лімфатичних вузлів, підшлункової залози тощо;
матеріал, що потребує обробки сучасними високотехнологічними методами досліджень.
Відповідно п. 15 р.VII Порядку Тривалість патологогістологічного дослідження біопсійного і операційного матеріалу складає:
для термінових інтраопераційних біопсій - не більш, ніж 30 хвилин від моменту отримання матеріалу;
для діагностичних біопсій та операційного матеріалу - не більш, ніж 10 робочих днів від моменту отримання матеріалу.
Термін обробки кісткової тканини та біопсій, що потребують додаткових методів забарвлення чи консультацій, може бути продовжено.
Таким чином законодавством не передбачено 1-річного строку зберігання матеріалів, оскільки дослідження матеріалів потребується лише для встановлення діагнозу, з подальшим лікуванням хворого.
При цьому слід звернути увагу на предмет закупівлі, який встановлює лише проведення досліджень і діяльність повинна відповідати, чинним в Україні галузевим наказамі відповідно до загальноприйнятої світової практики.
Замовником не аргументовано строк зберігання вологого матеріалу протягом 1 року.
Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на участь в закупівлі.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть підтвердити забезпечення Учасником збереження вологого архіву протягом 1 року з, що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника, оскільки дана вимога є незаконною.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівельна. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівельна, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
- Забезпечення Учасником збереження вологого архіву протягом 1 року.
1.2.Дискримінаційність умови
Встановлена вимога є дискримінаційними виходячи з наступного.
Збереження вологого архіву протягом 1 року є додатковим обтяженням в роботі медичних лабораторій та не передбачено чинним законодавством.
Дана вимога призводить до того, що кожен учасник, зважаючи на кількість досліджень, повинен мати цілий басейн для зберігання вологого архіву.
Відповідно до п.4 Додатку 2 до Тендерної документації, р/озбір матеріалу, макроскопічне дослідження, вирізка з протоколюванням проводиться відповідно до чинних в Україні галузевих наказів і відповідно до загальноприйнятої світової практики.
Діяльність щодо збереження вологого архіву регулюється, зокрема, Порядком проведення патологоанатомічного розтину, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України 06.09.2021 р. №1877 (надалі – Порядок).
Відповідно п. 4 р.Х Порядку «Вологий» секційний, біопсійний і операційний матеріали зберігаються в 10 % розчині нейтрального формаліну в медичному архіві ЗОЗ до закінчення патологогістологічних та інших необхідних досліджень, встановлення патологоанатомічного діагнозу.
Слід відмітити, що предметом закупівлі є проведення цитологічних, гістологічних досліджень операційного та біопсійного матеріалу, аутопсійного (секційного) матеріалу), тому слід керуватися, нормами наказу в цій частині.
Підтвердження застосування цього Порядку для досліджень матеріалів живих людей є п.11 Порядку:
11. Патологоанатомічне дослідження операційного і біопсійного матеріалів поділяється на наступні 5 категорій складності:
1) I категорія складності - операційний і біопсійний матеріал, отриманий від пацієнтів із наступною патологією:
неускладнені форми неспецифічного гострого або хронічного запалення;
неускладнені форми дистрофічних процесів, крім хвороб накопичення (тезаурисмозів);
2) II категорія складності - операційний і біопсійний матеріал, отриманий від пацієнтів із патологічними процесами і хворобами:
ускладнені форми неспецифічного гострого або хронічного запалення;
ускладнені форми дистрофічних процесів, крім хвороб накопичення (тезаурисмозів);
3) III категорія складності - операційний і біопсійний матеріал, отриманий від пацієнтів із патологічними процесами і хворобами:
інфекційні хвороби;
гранулематозне запалення;
хвороби накопичення (тезаурисмози);
вади розвитку;
посліди;
доброякісні пухлини різної локалізації зрозумілого гістогенезу;
пухлиноподібні процеси;
зішкріби ендометрію;
4) IV категорія складності - операційний і біопсійний матеріал, отриманий від пацієнтів із патологічними процесами і хворобами:
матеріал, отриманий від хворого з інтраепітеліальними неоплазіями, дисплазіями, інтраепітеліальними карциномами;
пограничні і злоякісні пухлини;
термінові інтраопераційні, ендоскопічні і інцизійні біопсії;
5) V категорія складності - операційний і біопсійний матеріал, отриманий від пацієнтів із патологічними процесами і хворобами:
імунопатологічні процеси, системні хвороби сполучної тканини та васкуліти;
діагностичні пункційні біопсії: ендоміокардіальні біопсії, діагностичні біопсії легень, пункційні біопсії печінки та нирок, трепанобіопсії кісткового мозку, біопсії лімфатичних вузлів, підшлункової залози тощо;
матеріал, що потребує обробки сучасними високотехнологічними методами досліджень.
Відповідно п. 15 р.VII Порядку Тривалість патологогістологічного дослідження біопсійного і операційного матеріалу складає:
для термінових інтраопераційних біопсій - не більш, ніж 30 хвилин від моменту отримання матеріалу;
для діагностичних біопсій та операційного матеріалу - не більш, ніж 10 робочих днів від моменту отримання матеріалу.
Термін обробки кісткової тканини та біопсій, що потребують додаткових методів забарвлення чи консультацій, може бути продовжено.
Таким чином законодавством не передбачено 1-річного строку зберігання матеріалів, оскільки дослідження матеріалів потребується лише для встановлення діагнозу, з подальшим лікуванням хворого.
При цьому слід звернути увагу на предмет закупівлі, який встановлює лише проведення досліджень і діяльність повинна відповідати, чинним в Україні галузевим наказамі відповідно до загальноприйнятої світової практики.
Замовником не аргументовано строк зберігання вологого матеріалу протягом 1 року.
Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на участь в закупівлі.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть підтвердити забезпечення Учасником збереження вологого архіву протягом 1 року з, що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника, оскільки дана вимога є незаконною.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівельна. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівельна, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
×
-
Назва доказу:
Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 06 вересня 2021 року № 1877
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження Порядку проведення патологоанатомічного розтину.docx
-
-
Назва доказу:
Додатк 2 до Тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація за Особливостями.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Комунальне некомерційне підприємство "Городенківська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування Городенківської міської ради» внести зміни до Тендерної документації в процедурі закупівлі щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: ДК 021:2015:85140000-2: Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Проведення цитологічних, гістологічних досліджень операційного та біопсійного матеріалу, аутопсійного (секційного) матеріалу)., оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-02-006571-a.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
4f4c4576979540d89018f8b9dc678cf7
Заголовок пункту скарги:
Щодо патологоанатомічного розтину
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Додатку 2 до Тендерної документації встановлено вимоги надання послуг, які включають наступні складові: зокрема:
Забезпечення учасником проведення патологоанатомічного розтину тіла померлого відповідно до Розділу ІІІ Порядку проведення патологоанатомічного розтину, що затверджений Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 06.09.2021 року №1877 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 21.09.2021 року за №1239/36861.
1.2.Дискримінаційність умови
Встановлена вимога є дискримінаційними виходячи з наступного.
Предметом закупівлі є проведення цитологічних, гістологічних досліджень операційного та біопсійного матеріалу, аутопсійного (секційного) матеріалу.
Таким чином предметом закупівлі не передбачено проведення патологоанатомічного розтину тіла померлого.
Аналіз табличної форми Додатку 3 дає змогу встановити, що Замовником не визначено кількісних характеристик проведення патологоанатомічного розтину, проте учасник повинен надати своє погодження і з проведенням проведення патологоанатомічного розтину.
Розгляд розділу 1 проекту договору також дає можливість встановити, що його предметом не є проведення патологоанатомічного розтину.
Відповідно до пункту 3 Порядку проведення патологоанатомічного розтину, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 06 вересня 2021 року № 1877 розтини тіл померлих від хвороб і патологічних станів у ЗОЗ та у випадках смерті за місцем проживання проводяться:
1) у патологоанатомічному відділенні ЗОЗ, в якому помер пацієнт;
2) у разі відсутності патологоанатомічного відділення у складі ЗОЗ розтин проводиться у іншому ЗОЗ, який має у своєму складі патологоанатомічне відділення або у патологоанатомічному бюро (центрі), на підставі договорів, укладених між ЗОЗ.
Таким чином послуги з проведення паталогоанатомічних розтинів тіл померлих можуть бути проведенні у ЗОЗ, який має у своєму складі патологоанатомічне відділення або у патологоанатомічному бюро (центрі).
Відповідно до розділу 2 методичних рекомендацій організації роботи закладів і підрозділів патологоанатомічної служби України від 2017 Українського центру наукової медичної інформації та патентно-ліцензійної роботи Міністерства охорони здоров'я України узгоджених в.о. директора Медичного департаменту МОЗ України від 11.04.2017 "Патологоапатомічпий заклад (патологоанатомічне бюро, центр) (далі - Заклад) є державним і комунальним закладом охорони здоров'я особливого типу, шо підпорядковується МОЗ України, територіальним структурним підрозділам з питань охорони здоров'я", відповідно до розділу 3 вказаних методичних рекомендацій "Патологоанатомічне відділення. централізоване патологоанатомічне відділення (далі - Відділення) є структурним підрозділом державного, комунального закладу охорони здоров'я".
Вказаним документом визначено, що форма власності суб’єкта, що має право проводити патологоанатомічні розтини тіл померлих обмежена державною та комунальною.
Таким чином послуги з проведення паталогоанатомічних розтинів тіл померлих можуть бути надані лише комунальними або державними ЗОЗ.
При цьому, перелік послуг зазначених в табличній формі (як по видам, так і в кількостях) дає можливість встановити, що ці послуги можуть бути надані організацією будь-якої форми власності, в тому числі і Скаржником.
Цікавим є те, що Замовником було проведено закупівлі UA-2024-02-05-002520-a та UA-2023-02-17-004488-a, які містила ідентичну вимогу в технічній частині документації, і перемогу в процедурах закупівлі здобувало ТОВ "ГІСТОЛОГІЯ", яке є суб’єктом приватної форми власності і не могло за таких умов відповідати умовам Тендерної документації. Хоча укладений договір з цією організацією не містив положень про проведення патологоанатомічного розтину.
Таким чином можна зоробити припущення, що встановлення вимоги про патологоанатомічний розтин усунуло конкуренцію на ринку послуг, а Замовником обиралося переможця без врахування цих вимог.
З ТОВ «Гістологія» Замовником було укладено і договір в закупівлі UA-2024-12-31-001055-a, яка була проведена без використання електронної системи закупівель.
Єдиною організацією, яка може надавати послуги з патологоанатомічного розтину для Замовника є комунальне некомерційне підприємство «Обласна клінічна лікарня Івано-Франківської області».
Проте припис Додатку 2 до Тендерної документації щодо забезпечення учасником проведення патологоанатомічного розтину тіла померлого відповідно до Розділу ІІІ Порядку проведення патологоанатомічного розтину, що затверджений Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 06.09.2021 року №1877 та зареєст рований в Міністерстві юстиції України 21.09.2021 року за №1239/36861, позбавляє суб’єктів приватної форми власності, і в тому числі Скаржника, прийняти участь в закупівлі.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть підтвердити Забезпечення учасником проведення патологоанатомічного розтину тіла померлого відповідно до Розділу ІІІ Порядку проведення патологоанатомічного розтину, що затверджений Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 06.09.2021 року №1877 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 21.09.2021 року за №1239/36861, що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника, оскільки дана вимога є незаконною.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівельна. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівельна, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника внести зміни до Тендерної документації.
Забезпечення учасником проведення патологоанатомічного розтину тіла померлого відповідно до Розділу ІІІ Порядку проведення патологоанатомічного розтину, що затверджений Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 06.09.2021 року №1877 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 21.09.2021 року за №1239/36861.
1.2.Дискримінаційність умови
Встановлена вимога є дискримінаційними виходячи з наступного.
Предметом закупівлі є проведення цитологічних, гістологічних досліджень операційного та біопсійного матеріалу, аутопсійного (секційного) матеріалу.
Таким чином предметом закупівлі не передбачено проведення патологоанатомічного розтину тіла померлого.
Аналіз табличної форми Додатку 3 дає змогу встановити, що Замовником не визначено кількісних характеристик проведення патологоанатомічного розтину, проте учасник повинен надати своє погодження і з проведенням проведення патологоанатомічного розтину.
Розгляд розділу 1 проекту договору також дає можливість встановити, що його предметом не є проведення патологоанатомічного розтину.
Відповідно до пункту 3 Порядку проведення патологоанатомічного розтину, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 06 вересня 2021 року № 1877 розтини тіл померлих від хвороб і патологічних станів у ЗОЗ та у випадках смерті за місцем проживання проводяться:
1) у патологоанатомічному відділенні ЗОЗ, в якому помер пацієнт;
2) у разі відсутності патологоанатомічного відділення у складі ЗОЗ розтин проводиться у іншому ЗОЗ, який має у своєму складі патологоанатомічне відділення або у патологоанатомічному бюро (центрі), на підставі договорів, укладених між ЗОЗ.
Таким чином послуги з проведення паталогоанатомічних розтинів тіл померлих можуть бути проведенні у ЗОЗ, який має у своєму складі патологоанатомічне відділення або у патологоанатомічному бюро (центрі).
Відповідно до розділу 2 методичних рекомендацій організації роботи закладів і підрозділів патологоанатомічної служби України від 2017 Українського центру наукової медичної інформації та патентно-ліцензійної роботи Міністерства охорони здоров'я України узгоджених в.о. директора Медичного департаменту МОЗ України від 11.04.2017 "Патологоапатомічпий заклад (патологоанатомічне бюро, центр) (далі - Заклад) є державним і комунальним закладом охорони здоров'я особливого типу, шо підпорядковується МОЗ України, територіальним структурним підрозділам з питань охорони здоров'я", відповідно до розділу 3 вказаних методичних рекомендацій "Патологоанатомічне відділення. централізоване патологоанатомічне відділення (далі - Відділення) є структурним підрозділом державного, комунального закладу охорони здоров'я".
Вказаним документом визначено, що форма власності суб’єкта, що має право проводити патологоанатомічні розтини тіл померлих обмежена державною та комунальною.
Таким чином послуги з проведення паталогоанатомічних розтинів тіл померлих можуть бути надані лише комунальними або державними ЗОЗ.
При цьому, перелік послуг зазначених в табличній формі (як по видам, так і в кількостях) дає можливість встановити, що ці послуги можуть бути надані організацією будь-якої форми власності, в тому числі і Скаржником.
Цікавим є те, що Замовником було проведено закупівлі UA-2024-02-05-002520-a та UA-2023-02-17-004488-a, які містила ідентичну вимогу в технічній частині документації, і перемогу в процедурах закупівлі здобувало ТОВ "ГІСТОЛОГІЯ", яке є суб’єктом приватної форми власності і не могло за таких умов відповідати умовам Тендерної документації. Хоча укладений договір з цією організацією не містив положень про проведення патологоанатомічного розтину.
Таким чином можна зоробити припущення, що встановлення вимоги про патологоанатомічний розтин усунуло конкуренцію на ринку послуг, а Замовником обиралося переможця без врахування цих вимог.
З ТОВ «Гістологія» Замовником було укладено і договір в закупівлі UA-2024-12-31-001055-a, яка була проведена без використання електронної системи закупівель.
Єдиною організацією, яка може надавати послуги з патологоанатомічного розтину для Замовника є комунальне некомерційне підприємство «Обласна клінічна лікарня Івано-Франківської області».
Проте припис Додатку 2 до Тендерної документації щодо забезпечення учасником проведення патологоанатомічного розтину тіла померлого відповідно до Розділу ІІІ Порядку проведення патологоанатомічного розтину, що затверджений Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 06.09.2021 року №1877 та зареєст рований в Міністерстві юстиції України 21.09.2021 року за №1239/36861, позбавляє суб’єктів приватної форми власності, і в тому числі Скаржника, прийняти участь в закупівлі.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть підтвердити Забезпечення учасником проведення патологоанатомічного розтину тіла померлого відповідно до Розділу ІІІ Порядку проведення патологоанатомічного розтину, що затверджений Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 06.09.2021 року №1877 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 21.09.2021 року за №1239/36861, що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника, оскільки дана вимога є незаконною.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівельна. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівельна, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника внести зміни до Тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 06 вересня 2021 року № 1877
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження Порядку проведення патологоанатомічного розтину.docx
-
-
Назва доказу:
Додатк 2 до Тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація за Особливостями.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Комунальне некомерційне підприємство "Городенківська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування Городенківської міської ради» внести зміни до Тендерної документації в процедурі закупівлі щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: ДК 021:2015:85140000-2: Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Проведення цитологічних, гістологічних досліджень операційного та біопсійного матеріалу, аутопсійного (секційного) матеріалу)., оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-02-006571-a.