• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Екологічні вимоги

25П-044_45220000-5 Інженерні та будівельні роботи (Облаштування бурових майданчиків під розміщення свердловин ГПУ «Полтавагазвидобування» на території Солохівського ЦВНГК, Яблунівського ЦВНГК, Машівського ЦВНГК, Краснокутського ЦВНГК, Гадяцької ОВС)

Торги відмінено

25 189 294.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 125 950.00 UAH
Період оскарження: 02.01.2025 13:56 - 14.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Неправомірне визначення переможця

Номер: 87c7f16181db49648cebfea68e22cda8
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-02-003898-a.a1
Назва: Неправомірне визначення переможця
Скарга:
02 січня 2025 року Замовником було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-01-02-003898-a, за предметом: 25П-044_45220000-5 Інженерні та будівельні роботи (Облаштування бурових майданчиків під розміщення свердловин ГПУ «Полтавагазвидобування» на території Солохівського ЦВНГК, Яблунівського ЦВНГК, Машівського ЦВНГК, Краснокутського ЦВНГК, Гадяцької ОВС) та оприлюднено тендерну документацію та додатки до неї. 20 січня 2025 року відбувся аукціон та розкриття тендерних пропозицій до закупівлі. Пропозиції подали 5 учасників, в тому числі й Скаржник. На етапі кваліфікації, Замовник відхилив тендерні пропозиції учасників ПП "ПМП ІМПУЛЬС" та ТОВ "УНІВЕРСАЛ ПРОМ ТРЕЙД" та 02.04.2025 р. приступив до розгляду тендерної пропозиції ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АВТОМАГІСТРАЛЬ". Розглянувши тендерну пропозицію ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АВТОМАГІСТРАЛЬ", Замовник 02.04.2025 р. о 09:51 оприлюднив в електронній системі закупівель протокол №288 від 02.04.2025 року «Рішення Уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» (код за ЄДРПОУ: 30019775), м. Київ» щодо визначення переможця відкритих торгів, а саме ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АВТОМАГІСТРАЛЬ" (ЄДРПОУ 31481658) та прийнято рішення укласти з ним договір на закупівлю. Вважаємо, що такими діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Дата розгляду скарги: 16.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.04.2025 14:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.04.2025 16:48
Дата виконання рішення Замовником: 23.04.2025 08:26
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення №6024-р/пк-пз від 16.04.2025 Комісії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель виконано Замовником.
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР "ВЕКТОР", Олександрександр Криворучко 380951722038 pp.ivc.vektor@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 513c99a7edba4f58af8371022e9f657d
Заголовок пункту скарги: Неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовник 02.04.2025 р. оприлюднив в електронній системі закупівель протокол №288 від 02.04.2025 року «Рішення Уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» (код за ЄДРПОУ: 30019775), м. Київ» щодо визначення переможця відкритих торгів, а саме ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АВТОМАГІСТРАЛЬ" (ЄДРПОУ 31481658) Вважаємо, що такими діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону, враховуючи наступне:

1. Відповідно до пункту 3 розділу 6 тендерної документації передбачено: «Поданням своєї тендерної пропозиції учасник інформує замовника про те, що він (учасник) підтверджує повну і беззаперечну згоду з усіма умовами, що вказані в проекті договору про закупівлю згідно з вимогами додатку №4 до тендерної документації. Поданням своєї тендерної пропозиції учасник гарантує укладення та виконання договору про закупівлю на умовах, що викладені замовником у додатку №4 до тендерної документації (проект договору).»
Звертаємо увагу, що відповідно до ч.1 ст. 22 Закону тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель.
Відповідно до п.8 ч.2 ст. 22 Закону у тендерній документації зазначаються проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.

Таким чином, Додаток 4 до тендерної документації Замовника (ПРОЕКТ ДОГОВОРУ ПІДРЯДУ) містить наступні вимоги Замовника, а саме:
«п. 6.1. Загальна ціна (вартість) Договору є твердою (тверда договірна ціна) – кошторис, що може коригуватися лише в окремих випадках за згодою сторін у порядку, визначеному Договором.»;
«п. 6.11. Внаслідок обґрунтованого впливу фактичних обставин на місці виконання Робіт, що документально підтверджені Сторонами, може виникнути необхідність щодо зміни складу та обсягів Робіт , зазначених в додатку №1 до Вимог до виконання робіт (Додаток №1 до Договору) за кожною окремою Заявкою, через що Сторони дійшли згоди про наступне:
Ціна Договору, зазначена в п.6.1 Договору та Додатку №3 до Договору, визначена з урахуванням коштів на покриття ризику всіх учасників будівництва, що становить 1,5 % згідно «Настанова з визначення вартості будівництва»., та сума якого може бути використана на уточнення:
6.11.1 встановлення нових видів, методів виконання (складових) Робіт (крім інженерно-вишукувальних, проектних робіт) які необхідні для належного облаштування майданчиків та під’їзних доріг, та обсягів їх виконання, що не були передбачені Додатком №1 до Вимог до виконання робіт (Додаток №1 до Договору), як у проектній документації, так і під час виконання будівельно-монтажних робіт. У випадку необхідності використання матеріально-технічних ресурсів не передбачених Договором їх вартість визначається за обґ рунтовуючими матеріалами за найменшими показниками при всіх рівних характеристиках у регіоні, де виконуються будівельно-монтажні роботи.
В якості обґрунтування вартості матеріалів використовуються дані уповноважених органів (Державна служба статистики тощо), шляхом направлення Підрядником запиту до Державної служби статистики щодо середньої вартості матеріалів необхідних для проведення при будівництві майданчиків та під’їзних доріг та отримання від Державної служби статистики довідок про середню вартість матеріалів в відповідному регіоні, де вони будуть використовуватися станом на звітній місяць початку виконання Робіт що потребують таких матеріалів.
Для розрахунку вартості будівельно – монтажних робіт сторони застосовують КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва».

Інформуємо орган оскарження, що відповідно до пункту 5.31 Настанови з визначення вартості будівництва (з урахуванням зміни №3): "5.31. У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) можуть враховуватися кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі:
1) стадії проектування;
2) виду будівництва;
3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт;
4) тривалості будівництва;
5) способів фінансування будівництва;
6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому:
а) за твердої договірної ціни — в розмірі до 1,5%;
б) за динамічної договірної ціни —не враховується. Розмір цих коштів залежить від повноти інформації про об’єкт замовлення та способивиконання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт".

Відповідно до п.1.2 Настанови з визначення вартості будівництва договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі;

Відповідно до п. 3 Розділу IV тендерної документації, поданням своєї тендерної пропозиції учасник гарантує укладення та виконання договору про закупівлю на умовах, що викладені замовником у додатку №4 до тендерної документації (проект договору).

Отже ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АВТОМАГІСТРАЛЬ" - учасник закупівлі подаючи свою пропозицію повністю погоджувався з вимогами встановленими Замовником до формування договірної ціни, та зобов’язувався, врахувати вимоги щодо врахування коштів на покриття ризику всіх учасників будівництва, що становить 1,5 % згідно «Настанова з визначення вартості будівництва».. Однак учасник ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АВТОМАГІСТРАЛЬ", у складі тендерної пропозиції надав розрахунок договірної ціни, який НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ «Кошти на покриття ризиків» у розмірі що становить 1,5 %, що є невідповідністю вимогам тендерної документації оскільки повністю ігнорує вимогу п. 6.11. Проекту договору (Додаток 4 до тендерної документації) згоду на виконання вимог якого, ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АВТОМАГІСТРАЛЬ" надав поданням своєї пропозиції та призводить до невідповідності технічної специфікації Учасника вимогам, які встановлено Замовником в п.6.11. Додатку №4.



Враховуючи все вищезазначене, тендерна пропозиція ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АВТОМАГІСТРАЛЬ" підлягала відхиленню відповідно до абз. 2 пп.2 п.44 Особливостей, як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а рішення щодо визначення даного учасника переможцем є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір