• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Охоронні послуги

закупівля відбувається відповідно до потреби та на підставі Постанови КМУ "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" №1178 від 12 жовтня 2022 року (зі змінами)

Завершена

136 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 680.00 UAH
Період оскарження: 02.01.2025 13:15 - 10.01.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника

Номер: ba6d544438a4471181b5a5e8a6119292
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-02-003374-a.b1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 15.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.01.2025 16:25
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 17.01.2025 14:44
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 17.01.2025 14:44
Автор: ТОВ "Люкс секьюріті", Юлія Дзюба +380637761074 yulia_dziuba@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4c1327c514394ac0a7688dfac9738b70
Заголовок пункту скарги: договір про взаємодію з Управлінням поліції в Житомирській області
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: «Організація взаємодії з державними правоохоронними органами (надати документ, договір про взаємодію з Управлінням поліції в Житомирській області) з метою належного виконання зобов’язань. Негайне оповіщення правоохоронних органів та відповідальних працівників замовника у випадку виявлення порушення цілісності об’єкту охорони, крадіжки, грабежу, розбою, підпалу, тощо. До прибуття представників вищезазначених органів учасник забезпечує недоторканість місця події».
Скаржник зазначає, що Замовник закуповує послуги з охорони. Даний вид діяльності проводиться на основі отриманої ліцензії МВС, Закону України «Про охоронну діяльність» та Ліцензійних умов на провадження охоронної діяльності, затверджених постановою КМУ від 18.11.2015 № 960 (далі - Ліцензійні умови) та ніяких інших документів на провадження охоронної діяльності передбачених Законом - учасник не повинен мати, в тому числі Договорів на охорону/взаємодію з працівниками Національної поліції України (в даному випаду – це Управління поліції охорони в Житомирській області).
Дана вимога є дискримінаційною, оскільки, як суб’єкт охоронної діяльності має пульт централізованого спостереження, працівників відповідної кваліфікації та досвідом згідно вимогам Ліцензійних умов, транспорт реагування (за договором реагування). Таким чином, як Виконавець, не має обов’язку залучати інших суб’єктів для реагування і тим паче укладати договір про взаємодію з Управлінням поліції в Житомирській області.
Згідно статті 19 Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI:
1. Суб'єкти охоронної діяльності організовують взаємодію з правоохоронними органами у формі:
1) проведення спільних нарад, консультацій;
2) обміну інформацією з питань попередження та припинення правопорушень;
3) інших не заборонених законодавством заходів за умови, що не порушуються права та обов'язки суб'єктів господарювання і здійснення таких заходів належить до компетенції відповідного правоохоронного органу.
Тобто, суб’єкт надання охоронних послуг має право обрати один із способів взаємодії, це не є прямим обов’язком. Також, Скаржник зазначає про те, що суб’єкти охоронної діяльності мають право самостійно надавати послуги реагування, маючи власний транспорт реагування, пункт спостереження та працівників відповідної кваліфікації.
Згідно статті 2 Закону України «Про Національну поліцію» від 2 липня 2015 року № 580-VIII: Завданнями поліції є надання поліцейських послуг у сферах:
1) забезпечення публічної безпеки і порядку;
2) охорони прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави;
3) протидії злочинності;
4) надання в межах, визначених законом, послуг з допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги.
З цієї норми вбачаємо, що кожен громадянин або людина, має право повідомити в любий зручний спосіб Національну поліцію про вчинення правопорушення, які зобов’язані здійснити невідкладні заходи реагування щодо попередження, недопущення та припинення вчинення кримінального правопорушення. Це є прямий обов’язок Національної поліції України та не потребує укладання будь – яких додаткових договорів.
Зазначаємо, що згідно з Наказом МВС України від 14.12.2022 № 816 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20 січня 2023 р. за № 126/39182) «Про затвердження Порядку забезпечення охорони об’єктів органами поліції охорони на договірних засадах», а саме:
Вид охорони визначається органами поліції охорони спільно з органом, підприємством, установою, організацією, у віданні яких перебувають об’єкти (далі - замовник), стосовно кожного окремого об’єкта з урахуванням його індивідуальних характеристик (розташування, територія, інженерна й технічна захищеність, наявність іншої охорони, протяжність поста / маршруту тощо).
5. Охорона об’єктів здійснюється на підставі договору про надання послуг з охорони, укладеного між органом поліції охорони та замовником у письмовій формі відповідно до законодавства України.
6. Передумовою підготовки проекту договору є письмове звернення замовника до органу поліції охорони.
7. У разі проведення процедури публічної закупівлі надання послуг з охорони, забезпечення охорони об’єктів органами поліції охорони на договірних засадах здійснюється згідно із законодавством України.
8. До письмового звернення замовником додаються завірені в установленому порядку копії:
1) належним чином зареєстрованого (затвердженого) установчого документа (юридичні особи, установчі документи яких оприлюднені на порталі електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, установчі документи в паперовій формі не подають); положення про юридичних осіб публічного права, які затверджуються розпорядчими актами Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, засвідчення не потребують. Юридичні особи публічного права, які діють на підставі законів, установчі документи не подають;
2) документів, які підтверджують право власності чи користування об’єктом на законних підставах, охорона якого є предметом договору.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись вимогами Наказу МВС України від 14.12.2022 № 816 «Про затвердження Порядку забезпечення охорони об’єктів органами поліції охорони на договірних засадах» укладання договору щодо забезпечення виїзду озброєних нарядів поліції охорони на об’єкт Замовника, здійснюється виключно власником об’єкта, а саме: - Замовником.
У зв’язку з вищевикладеним, Скаржник не може погодитися з умовами тендерної документації і зазначає, що такі умови порушують його права та інтереси та норми Закону та не дають можливості прийняти участь у закупівлі.
Скаржник зазначає, що вимога Замовника про укладання договору з конкретним та визначеним саме Замовником субпідрядником містить формальні ознаки корупційного правопорушення, та вбачає можливість отримання Замовником від визначеного ним субпідрядника неправомірної вигоди.
Скаржник вважає дану вимогу дискримінаційною та такою, що прописана під конкретного учасника, який вже має або отримає відповідний договір. Обов'язки, повноваження та права поліції детально вказані в Законі України "Про національну поліцію".
В разі виникнення правопорушення чи ситуації, що потребує уваги чи втручання поліції, представники поліції належним законним чином зобов'язані відреагувати на звернення охоронної компанії незалежно від того, чи є відповідний договір, лист, доручення про взаємодію.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 0eb9b75ffac34f76863904317fc9ce80
Заголовок пункту скарги: Мати власну або орендовану групу швидкого реагування або договір реагування з іншим суб’єктом охоронної діяльності, наряд охорони та спеціально обладнаний автомобіль в м. Житомирі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: «-Мати власну або орендовану групу швидкого реагування або договір реагування з іншим суб’єктом охоронної діяльності, наряд охорони та спеціально обладнаний автомобіль в м. Житомирі».
Дана вимога має дискримінаційний характер, так як прийняти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які власну або орендовану групу швидкого реагування, у місті м. Житомир (наряд охорони та спеціально обладнаний автомобіль), та позбавляються можливості прийняти участь у закупівлі ті особи, які мають групу швидкого реагування в інших регіонах України.
Скаржник повідомляє, що будучи зареєстрований в іншому регіоні України, має усі можливості належно надати послуги передбачені умовами даної закупівлі, тому вище зазначена вимога Замовника обмежує право участі в даній закупівлі нас як Учасника.
Не дивлячись на те, що Скаржник зареєстрований в іншому регіоні України, він має усі можливості належно надати послуги передбачені умовами даної закупівлі, тому вищезазначена вимога Замовника обмежує право участі в даній закупівлі Скаржника та інших потенційних учасників.
Також хочемо зауважити, що дана вимога позбавляє значну кількість потенційних учасників, що мають власну та/або орендовану (співвиконавець) групи швидкого реагування в інших районах та регіонах України, прийняти участь у тендері, що призведе до спотворення закупівлі шляхом обмеження конкуренції та дискримінації учасників.
Хочемо також зазначити, що Скаржник має договір реагування з іншим суб’єктом охоронної діяльності, а саме з ТОВ «БЕЗПЕКА К9», яке надає послуги з реагування з виїзду наряду груп швидкого реагування в більшості регіонів України, в тому числі у м. Житомирі. (Копія договору додається).
Тобто, відповідно до вищевказаних договорів ТОВ «ЛЮКС СЕКЬЮРІТІ» має у користування авто, які вимагаються Замовником та має можливість забезпечити прибуття на об'єкти Замовника групи швидкого реагування у разі надходження тривожних сповіщень або у випадку настання нештатних ситуацій.
Враховуючи вищевикладене Замовник безпідставно, необґрунтовано та з метою обмеження конкуренції і дискримінації встановив вищевказану вимогу чим обмежив законні права на участь в Закупівлі, в першу чергу нашої компанії, яка має намір брати участь в Закупівлі, а також інших потенційних учасників, що є порушенням принципів здійснення норм публічних закупівель, визначених положенням пункту 1 частини 1 статті 5 Закону, зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону, а саме: - Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до пункту 4 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 № 960, охоронну діяльність можуть провадити на всій території України юридичні особи, а також фізичні особи - підприємці на підставі ліцензії за наявності матеріально-технічної бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими особами організаційних, кадрових і технологічних вимог. ТОВ «ЛЮКС СЕКЬЮРІТІ» має досвід по здійсненню охоронних послуг відповідно до декларації про провадження господарської діяльності № 052661/23, виданої згідно з наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.09.2011 № 716.. Також зазначаємо, що законодавством України, і зокрема статтею 16 Закону не встановлено право Замовника обмежувати надання послуг наявністю матеріальної бази за територіальною ознакою.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 264f5a36deb94b2e8e1f3a2e05fc8083
Заголовок пункту скарги: Учасник повинен мати власний сертифікований центр спостереження та приймання тривожних сповіщень. На підтвердження, надати сертифікат відповідності вимогам ДСТУ EN 50518:2019, виданий учаснику закупівлі;
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: “Учасник повинен мати власний сертифікований центр спостереження та приймання тривожних сповіщень. На підтвердження, надати сертифікат відповідності вимогам ДСТУ EN 50518:2019, виданий учаснику закупівлі; (потрібно надати підтверджуючі документи про наявність сертифікованого центру спостереження та приймання тривожних сповіщень та сертифікат відповідності чинний до кінця дії договору про надання послуг Замовнику, а саме до 31.12.2025 року)”.
Скаржник вважає дану вимогу такою, що порушує його законні права та інтереси в участі у закупівлі з огляду на наступне:
Обов’язкова сертифікація засобів охоронної сигналізації передбачалась Наказом Держстандарту України від 10.04.1997 року № 191, який втратив чинність від 16.03.2018 року. Нормативно-правового акту, який би його замінював станом на дату написання скарги – не прийнято. Таким чином не підлягають обов’язковій сертифікації засоби охоронної сигналізації, в тому числі пульт охорони.
Скаржник має в наявності пульт охорони за Договором оренди, який на сьогоднішній час вже не є сертифікованим, згідно чинного законодавства. Повідомляємо також, що в період його придбання у 2022 році сертифікат відповідності був чинний. Відповідно, новий сертифікат відповідності випускається серійно з 25.05.2023 р., а видаткова накладна від 03 листопада 2022 р., у звʼязку з чим Скаржник не зможе підтвердити вимоги тендерної документації.
Через наявність зазначеної вимоги, Скаржник не може взяти участь в закупівлі, незважаючи на свою відповідність та можливість надати послуги, згідно вимог Замовника. На підтвердження надаємо договір оренди охорони.
Додатково, відповідно до Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 № 960, не передбачено, що суб’єкт охоронної діяльності в обов’язковому порядку повинен мати власний сертифікований центр спостереження у власності, та не володіти їм на правах оренди та ін.
Дана вимога ставить Скаржника у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які не мають пульта охорони, який сертифікований в Україні.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: de6ad438ea8f45b9a27eee80c0d43f1d
Заголовок пункту скарги: Охоронники, які залучатимуться до надання послуг, повинні пройти навчання та перевірку знань з питань охорони праці, а саме: ⦁ електробезпека; ⦁ caнiтарне та гiгiєнiчне забезпечення; ⦁ пожежна та техногенна безпека; ⦁ надзвичайнi ситyацiї на виробництвi; ⦁ надання домедичної допомоги потерпiлим у разi нещасного випадку; ⦁ захист населення вiд iнфекцiйних хвороб; тощо
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: На підтвердження надати витяг з протоколу та посвідчення на охоронників, які будуть залучені безпосередньо до фізичної охорони об’єкту. Також, надати підтвердження правомочності проведення перевірки комісією на підприємстві (витяг та протокол перевірки знань з охорони праці кожного члена комісії, що виданий відповідним навчальним центром, уповноваженим на проведення перевірки з питань охорони праці), у разі якщо перевірка проводилась комісією на підприємстві. У разі проведення перевірки знань з охорони праці навчальним центром – надати відповідний дозвіл/ліцензію, видану уповноваженим органом.”

Зазначаємо, що суб’єкти господарювання, які надають послуги охорони у своїй діяльності регламентуються виключно законодавством України, а саме - Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року № 960 (далі – Ліцензійні умови) та Законом України «Про охоронну діяльність».
Скаржник зазначає, що Ліцензійними умовами не передбачено обов'язкове проходження для охоронників суб'єкта охоронної діяльності навчання з електробезпеки, санітарного та гігієнічного забезпечення, пожежної та техногенної безпеки, надзвичайних ситуацій на виробництві, надання домедичної допомоги потерпілим у разі нещасного випадку, захисту населення від інфекційних хвороб та правил безпечної експлуатації житлових і громадських будівель.
Також ліцензійними умовами не передбачено обов'язкову наявність у суб'єкта охоронної діяльності відповідальної особи з питань охорони праці.
Предметом закупівлі не є будь-які навчання або інструктажі з електробезпеки, санітарного та гігієнічного забезпечення, пожежної та техногенної безпеки, надзвичайних ситуацій на виробництві, надання домедичної допомоги потерпілим у разі нещасного випадку, захисту населення від інфекційних хвороб та правил безпечної експлуатації житлових і громадських будівель.
Вимога Документації у цій частині суперечить вимогам чинного законодавства.
Вказані вимоги Документації розраховані на учасників торгів, в яких є вказана посадова особа з описаними характеристиками та охоронників, які пройшли навчання електробезпеки, санітарного та гігієнічного забезпечення, пожежної та техногенної безпеки, надзвичайних ситуацій на виробництві, надання домедичної допомоги потерпілим у разі нещасного випадку, захисту населення від інфекційних хвороб та правил безпечної експлуатації житлових і громадських будівель, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 № 960 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності" зазначено, зокрема: "1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження охоронної діяльності (далі - ліцензія), а також організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов'язкові для виконання під час провадження охоронної діяльності. Ліцензіат зобов'язаний виконувати вимоги цих Ліцензійних умов, а здобувач ліцензії - відповідати цим Ліцензійним умовам. Охоронну діяльність можуть провадити на всій території України юридичні особи, а також фізичні особи - підприємці на підставі ліцензії за наявності матеріально-технічної бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими особами організаційних, кадрових і технологічних вимог, передбачених цими Ліцензійними умовами. Кадрові вимоги. Охоронники, охоронці повинні входити до штату суб'єкта охоронної діяльності та залежно від об'єкта, що охороняється, відповідати кваліфікаційним вимогам, визначеним наказом Мінпраці від 29 грудня 2004 р. № 336 "Про затвердження Випуску 1 "Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності" Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників". Рівень відповідності кваліфікаційним вимогам документально підтверджується згідно із законодавством.
Працівники, залучені до роботи на пункті централізованого спостереження, повинні входити до штату суб'єкта охоронної діяльності та подати необхідні для прийняття на роботу документи, передбачені абзацами третім - шостим пункту 17 цих Ліцензійних умов. Освітня підготовка персоналу пункту централізованого спостереження, який спостерігає за станом систем передавання сповіщень, повинна бути не нижче повної загальної середньої освіти.
Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18- річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб'єктом охоронної діяльності (входять до штату суб'єкта охоронної діяльності).
Під час прийняття на роботу ліцензіат зобов'язаний отримати від зазначених осіб документи, необхідні для прийняття на роботу до суб'єкта охоронної діяльності, а саме:
документи, які підтверджують проходження особою обов'язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, які видані в установленому порядку;
документ, який підтверджує, що такі особи не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння умисних злочинів;
документ, що підтверджує відсутність в особи обмежень за станом здоров'я для виконання функціональних обов'язків, який видається в установленому порядку;
копію паспорта громадянина України;
документ, що підтверджує набуття кваліфікації;
відомості про проходження особою служби у військовому резерві або перебування її у військовому оперативному резерві територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військової частини), що зазначені у військовому квитку, контракті, довідці з територіального центру комплектування та соціальної підтримки, крім осіб, які не підлягають призову під час мобілізації.
Охоронна діяльність провадиться лише персоналом, який відповідає вимогам, що встановлені пунктами 15 і 17 цих Ліцензійних умов.
Слід зазначити, що Ліцензійними умовами не передбачено наявності працівників, які пройшли навчання з електробезпеки, санітарного та гігієнічного забезпечення, пожежної та техногенної безпеки, надзвичайних ситуацій на виробництві, надання домедичної допомоги потерпілим у разі нещасного випадку, захисту населення від інфекційних хвороб та правил безпечної експлуатації житлових і громадських будівель.
Враховуючи викладене, зазначена вимога Документації не узгоджується з положеннями Ліцензійних умов в цій частині.
Враховуючи викладене, Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які нададуть довідку про наявність працівників, які пройшли навчання з електробезпеки, санітарного та гігієнічного забезпечення, пожежної та техногенної безпеки, надзвичайних ситуацій на виробництві, надання домедичної допомоги потерпілим у разі нещасного випадку, захисту населення від інфекційних хвороб та правил безпечної експлуатації житлових і громадських будівель та на підтвердження нададуть відповідний документ про проходження навчання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників,
відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 5441e492c0c14feeb17a1576c9cb70ff
Заголовок пункту скарги: Учасник повинен мати організаційну структуру охоронного підрозділу, яка дозволяє здійснювати охорону об’єктів Замовника: - спостереження з реагуванням; - спостереження з реагуванням за РТС (радіо-тривожна сигналізація); - реагування на повідомлення замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: “Учасник повинен мати організаційну структуру охоронного підрозділу, яка дозволяє здійснювати охорону об’єктів Замовника:
- спостереження з реагуванням;
- спостереження з реагуванням за РТС (радіо-тривожна сигналізація);
- реагування на повідомлення замовника.”
Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує права Скаржника на участь в даній процедурі закупівель та вимагає виключення даної вимоги із тендерної документації.
Відповідно до ст. 64 Господарського кодексу України "підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис".
Наявність у своїй структурі охоронних підрозділів, які дозволяють здійснювати охорону об’єктів Замовника жодним чином не впливає на ресурсоспроможність підприємства в цілому, ні на його досвід з надання послуг з охорони. Ключовим фактором у даному разі є наявність саме матеріально-технічної бази, що дає можливість надавати послуги за предметом закупівлі кожному учаснику, а ні наявність у своїй структурі підприємства відокремлених підрозділів.
Скаржник зазначає, що таким чином, є безпідставним встановлення у Документації вимоги щодо необхідності учаснику мати в своїй структурі охоронних підрозділів, які дозволяють здійснювати охорону об’єктів Замовника та не створюють обов'язків для учасників закупівлі.
Скаржник зауважує, що такі вимоги Документації є дискримінаційними до учасників в розумінні Закону України "Про публічні закупівлі" та надають перевагу окремого учасника над іншими, що створює дисбаланс в розумінні принципів публічних закупівель.
Додатково, заявлені Замовником вимоги у цій частині, за своїми функціональними обов’язками може виконувати ПТС (пульт централізованої сигналізації) також за договором про надання послуг, тобто із залученням субпідрядника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: c8ad6751c42140a19a44ef60add46d3c
Заголовок пункту скарги: мати визначену наказом по підприємству особу, відповідальну за спеціальну підготовку персоналу та його оснащення спецзасобами
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Зазначаємо, що Ліцензійними умовами не передбачено обов'язкову наявності у суб'єкта охоронної діяльності посадової особи, відповідальної за спеціальну підготовку персоналу та його оснащення спецзасобами.
Вимога Документації у цій частині суперечить вимогам чинного законодавства.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказана посадова особа з описаними характеристиками, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Законом України "Про охоронну діяльність", а саме - ст. 11 зазначено, що суб'єкт охоронної діяльності зобов'язаний забезпечувати дотримання законодавства в організації та функціонуванні охорони, прийомі на роботу персоналу охорони, в організації правил носіння відповідного одягу та розпізнавальних знаків, а також в оснащенні засобами оборони та індивідуального захисту.
Законом визначено, що охоронна діяльність - надання послуг з охорони власності та громадян; об'єкт охорони - фізична особа та/або майно;
Охорона майна - діяльність з організації та практичного здійснення заходів охорони, спрямованих на забезпечення недоторканності, цілісності визначених власником і належних йому будівель, споруд, територій, акваторій, транспортних засобів, валютних цінностей, цінних паперів та іншого рухомого і нерухомого майна, з метою запобігання та/або недопущення чи припинення протиправних дій щодо нього, для збереження його фізичного стану, припинення несанкціонованого власником доступу до нього та забезпечення здійснення власником цього майна всіх належних йому повноважень стосовно нього;
Охорона фізичної особи - діяльність з організації та практичного здійснення заходів охорони, спрямованих на забезпечення особистої безпеки, життя та здоров'я індивідуально
визначеної фізичної особи (групи осіб) шляхом запобігання або недопущення негативного безпосереднього впливу факторів (діяльності або бездіяльності) протиправного характеру;
Також ст. 9 визначає, що суб'єкт охоронної діяльності має право для забезпечення охоронної діяльності придбавати, зберігати та використовувати в установленому законодавством порядку спеціальні засоби, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України. Перелік спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб'єктами охоронної діяльності затверджений Постановою Кабінету
Міністрів України від 11 лютого 2013 р. № 97, визначає вичерпний перелік спеціальних засобів, які може використовувати суб'єкт охоронної діяльності під час своєї діяльності.
Враховуючи те, що в Україні введено режим воєнного стану, вбачається доцільність наявності вміння персоналу охорони суб'єкта охоронної діяльності використовувати заходи фізичного впливу та спеціальні засоби в особливих випадках. А для дотримання правил безпеки, обов'язкова необхідність у суб'єкта охоронної діяльності саме посадової особи яка відповідальна за спеціальну підготовку персоналу та його оснащення спецзасобами.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 № 960 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності" зазначено, зокрема:
"1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження охоронної діяльності (далі - ліцензія), а також організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов'язкові для виконання під час провадження охоронної діяльності.
3. Ліцензіат зобов'язаний виконувати вимоги цих Ліцензійних умов, а здобувач ліцензії - відповідати цим Ліцензійним умовам.
4. Охоронну діяльність можуть провадити на всій території України юридичні особи, а також фізичні особи - підприємці на підставі ліцензії за наявності матеріально-технічної
бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими особами організаційних, кадрових і технологічних вимог, передбачених цими Ліцензійними умовами.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників,
відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: 312a4850ee464304a792ae3b8f2b14c5
Заголовок пункту скарги: витяги з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», які свідчать про відсутність судимості та непритягнення до кримінальної відповідальності. Витяги повинні надаватись разом з електронним цифровим підписом та/або печаткою установи, яка видала відповідний витяг.”
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Зазначаємо, що Замовник завідомо звужує коло учасників тендерної закупівлі, не врахував той факт, що довідка про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність/наявність судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України, окрім електронного цифрового підпису та печатки установи, яка видала відповідний витяг, також може містити qr-код.
Так, 15.04.2022 набрав чинності наказ Міністерства внутрішніх справ України "Деякі питання ведення обліку відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості" від 30.03.2022 № 207, яким затверджено "Положення про інформаційно-аналітичну систему "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості"" та "Порядок доступу до відомостей інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості"". Пунктом 2 Наказу Міністерства внутрішніх справ України від 30.03.2022 № 207 встановлено, що довідки про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України, видаються у формі витягів з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості".
Отже чинним законодавством встановлено форму довідки, яку вимагає замовник (витягів з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості"). Скаржник отримав довідку про відсутність судимості у формі Витягу, ця довідка повністю підтверджує інформацію про те, що в уповноваженої особи учасника відсутня судимість, пп.2 розділу І Порядку доступу до відомостей інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості" встановлено, що витяг з ІАС (далі - Витяг) - документ у паперовій або електронній формі, що сформований програмним забезпеченням ІАС та містить відомості з неї, які є актуальні на дату та час його формування. Кожному Витягу присвоюється унікальний електронний ідентифікатор (QR- код), який забезпечує перехід за посиланням на відповідний підтвердний запис в електронних ресурсах ІАС. В ІАС формується два види Витягів, розширений та скорочений.
Додатково, отримати витяг (довідку) про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості, із наявністю qr-коду як альтернатива ЕЦП (електронного цифрового підпису) та печатки установи, яка його видала, можна за посиланням:
https://diia.gov.ua/services/categories/gromadyanam/dovidki-ta-vityagi.
Додатково, до скарги додається приклад витягу з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості", який отримано за допомогою Єдиного порталу державних послуг "Дія" із наявністю відповідного QR-коду, який можна перевірити за допомогою сайту МВС України:
https://services.mvs.gov.ua/iac/services/criminal-record-search.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників,
відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 8
Номер: c7cefdd0f0444aabbc51c49c16914deb
Заголовок пункту скарги: звіт з праці та/або формою 1-ДФ за останній звітний період.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: “Заповнена довідка у нижченаведеній формі, що містить інформацію про наявність необхідних працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи у галузі професійної охоронної діяльності  та будуть залучені до виконання зобов’язань за предметом даних торгів. Мінімальна чисельність таких працівників, які оформлені в учасника на постійній основі, не повинна бути меншою 5 осіб, що підтверджується звітом з праці та/або формою 1-ДФ за останній звітний період. Довідка надається за наведеною нижче формою”.
Дана вимога має дискримінаційний характер, так як прийняти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які мають звіт з праці та/або формою 1-ДФ за останній звітний період.
Також хочемо зауважити, що дана вимога позбавляє значну кількість потенційних учасників, що не мають звіт з праці та/або формою 1-ДФ за останній звітний період, що призведе до спотворення закупівлі шляхом обмеження конкуренції та дискримінації учасників.
Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку затверджені наказом Мінфіну від 13.01.2015 р. № 4.
Зазначаємо, що суб’єкти господарювання, які надають послуги охорони у своїй діяльності регламентуються виключно законодавством України, а саме - Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року № 960 (далі – Ліцензійні умови) та Законом України «Про охоронну діяльність».
Скаржник зазначає, що Ліцензійними умовами не передбачено мати на постійній основі не менше 5 (п’яти) осіб у штаті працівників (у даному випадку - охоронників).
Також, у разі прийняття працівника/ів на роботу після звітного періоду надається оригінал та/або електронна копія повідомлення про прийняття на роботу працівника (відповідно до постанови КМУ від 17.06.2015 №413), що в свою чергу також підтверджує факт прийняття працівника/ів на роботу.
Також, прийняти участь у закупівлі не можуть ті учасники, які за своїми обставинами почали господарську діяльність у той період, строк звіту яких ще не настав.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 9
Номер: 05a67f2870c741b4912c069058aa43b5
Заголовок пункту скарги: лист-відгук від Замовника про співпрацю та якість виконання наданих послуг. Відгук повинен містити інформацію про назву предмету закупівлі (договору) з зазначенням за ДК021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги , кількість, рік виконання договору та інформацію про виконання договору в повному обсязі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Замовником жодним чином не аргументовано встановлення обмеження щодо надання копії завершеного аналогічного договору з усіма невід’ємними додатками та актами наданих послугам, а відтак є не зрозумілим, чому потенційного учасника позбавлено можливості підтвердити досвід аналогічним за предметом договором, який ще виконується.
Скаржник у своєму арсеналі досвіду виконання аналогічних договорів має листи-відгуки від Замовників, проте вони не містить інформацію про назву предмету закупівлі (договору) з зазначенням за ДК021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги. (Листи-відгуки долучаються).
Враховуючи вище наведені положення законодавства, вимога тендерної документації про надання аналогічного за предметом закупівлі договору з охоронних послуг з зазначенням коду ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги, грубо порушує передбачені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням та має бути внесено відповідні зміни до умов документації.
Також, Замовник встановивши в тендерній документації вимогу, про наявність досвіду виконання аналогічного договору та наданням листа-відгуку Замовника про співпрацю та якість виконання наданих послуг. Відгук повинен містити інформацію про назву предмету закупівлі (договору) з зазначенням за ДК021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги , кількість, рік виконання договору та інформацію про виконання договору в повному обсязі” значно обмежив коло потенційних учасників. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які мають аналогічні договори з відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», тобто з ДЕРЖАВНИМ ЗАМОВНИКОМ, а також з чітко прописаним посиланням на код державного класифікатора, а саме: Охоронні послуги (послуги по охороні майна та території ), код 79710000-4 - ДК 021:2015, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника як потенційного Учасника. Повідомляємо про те що, пункт 3 частини 1 Статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" встановлює кваліфікаційний критерій процедури закупівлі: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного(аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Закон не вимагає від учасника надати підтвердження виконання аналогічного договору відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», тобто з державним замовником, а також з чітко прописаним посиланням на код державного класифікатора. Виходячи з даної норми Учасник, для документального підтвердження інформації про його відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме досвіду виконання аналогічного договору, має надати АНАЛОГІЧНИЙ договір, а не конкретний договір.
Визначаючи «аналогічність договору» та вимагаючи перелік документів, які підтверджують наявність документально підтвердженого досвіду його виконання, Замовник повинен не забувати про принципи здійснення публічних закупівель, зокрема недискримінацію учасників (стаття 5 Закону) та приписи статті 22 Закону, а саме: тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, оскільки Орган оскарження вважає такі вимоги замовника дискримінаційними: за абсолютно аналогічним предметом закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації; надання листів-відгуків з обмеженням дати видачі до аналогічних договорів; обмеження щодо дати або періоду укладення аналогічного договору; обмеження щодо обсягу робіт / послуг за аналогічним договором; вимога щодо кількості аналогічних договорів; вимога щодо наявності аналогічних договорів в публічному доступі; обмеження щодо наявності досвіду з певним типом установ; обмеження щодо суми аналогічного договору.
Скаржник має аналогічний досвід, наші договори передбачають виконання всіх послуг відповідно до предмету закупівлі, проте наявні договори не містять вимог Закону України «Про публічні закупівлі», тобто з ДЕРЖАВНИМ ЗАМОВНИКОМ адже, встановлення в тендерній документації вимоги щодо надання аналогічних договорів саме із відображенням певного коду Єдиного державного класифікатора ДК 021:2015 в аналогічних договорах, що повинні надати учасники, має бути розцінено як дискримінація, що в свою чергу обмежує нашу участь, як потенційного учасника, оскільки учасники не можуть передбачити вибір кодування за вказаним класифікатором з боку замовників і до того ж можуть бути надані копії аналогічних договорів з приватними контрагентами, де взагалі не буде вказаний код класифікатора, адже це не є істотні умови договору, які необхідні і достатні для укладення договору. Це випливає зі статті 638 Цивільного кодексу України, згідно з якою договір вважається укладеним тільки тоді, коли між сторонами в потрібній для відповідних випадків формі досягнуто згоди зі всіх істотних його умов, але по суті товару такий договір буде відповідати вимогам замовника.
Виходячи з наведеного, дана вимога Замовника є дискримінаційною, яка обмежує коло можливих учасників, зокрема. обмежує можливість участі Скаржника у закупівлі, що є порушенням ч.1 ст. 5 Закону "добросовісна конкуренція серед учасників", тому що прийняти участь у закупівлі можуть тільки ті учасники, які мають лист-відгук із зазначенням інформації про назву предмету закупівлі (договору) з зазначенням за ДК021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги , кількість, рік виконання договору та інформацію про виконання договору в повному обсязі.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Також, Замовник ніяким чином не обґрунтував вимогу зазначити у листі-відгуку інформацію про назву предмету закупівлі (договору) з зазначенням за ДК021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги.
Отже, вимога щодо надання листа-відгуку з зазначенням за ДК021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги , кількість, рік виконання договору та інформацію про виконання договору в повному обсязі не повинна містити дискримінаційних вимог (обмеження за сумою, роком виконання, обмеження кола контрагентів лише бюджетними установами, досвіду виконання аналогічного договору саме з цим замовником тощо).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 10
Номер: 0abcf945e77d4946b2ec5de6037cf66f
Заголовок пункту скарги: Особовий склад, який безпосередньо несе службу на постах, повинен бути забезпечений форменим одягом, засобами мобільного та радіозв’язку (надати документ, виданий учаснику уповноваженим органом на право експлуатації не менше 5 (п’яти) засобів радіозв’язку потужністю не менше 2 Вт в межах м. Житомир),
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Дана вимога має дискримінаційний характер, так як прийняти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які мають не менше 5 (п’яти) засобів радіозв’язку потужністю не менше 2 Вт в межах м. Житомир.
Також хочемо зауважити, що дана вимога позбавляє значну кількість потенційних учасників, що мають менше 5 (п’яти) засобів радіозв’язку потужністю не менше 2 Вт в межах м. Житомир, що призведе до спотворення закупівлі шляхом обмеження конкуренції та дискримінації учасників.
Дана вимога є дискримінаційною потенційних учасників, так як при цьому законодавство, що регулює охоронну діяльність не встановлює обмежень для суб'єктів охоронної діяльності за територіальними ознаками та кількістю спецзасобів для надання послуг з охорони.
Також, Замовник жодним чином не довів доцільність наявності не менше 5 (п'яти) засобів радіозв'язку потужністю не менше 2 Вт, враховуючи лише 1 (один) пост охорони з розміщенням на ньому 1 (одного) охоронця. Додатково, засоби радіозв'язку можуть функціонувати в межах всієї території України, без прив'язки за територіальними ознаками. Залишається незрозумілим, чим керувався Замовник, встановлюючи кількість необхідного обладнання та матеріально-технічної бази, що необхідні для надання послуг.
Відповідно до частини четвертої статті 6 Закону України Про охоронну діяльність встановлено, що вимоги щодо будівельного, конструктивного та технічного забезпечення пунктів централізованого спостереження визначаються у ліцензійних умовах.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 №960 затверджено Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності.
Відповідно до пункту 4 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності встановлено: Охоронну діяльність можуть провадити на всій території України юридичні особи, а також фізичні особи - підприємці на підставі ліцензії за наявності матеріально- технічної бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими
особами організаційних, кадрових і технологічних вимог, передбачених цими Ліцензійними умовами.
Зазвичай, кількість радіоелектронних засобів повинна бути не менше кількості постів на охоронюваних об'єктах Замовника, тобто, в даному випадку, не менше 1(одного), що є доречним та доцільним.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації